De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke stekkertje moet waar in?????

    Hallo,

    Hier een vraag van een nieuwkomer (en een volledige electronica nul).
    Ik beschik over een 4-tal apparaten, die ik graag op optimale wijze met elkaar wil verbinden. Maar ik raak hopeloos verstrikt in de scartkabels, HDMI kabels, coax-kabels en de Optical kabel.

    Dus wie kan mij vertellen welke apparaten met welk kabeltje verbonden moeten worden?

    Ik heb de volgende apparaten:
    • Panasonic LCD TV (TX-L37G10E met 4x HDMI)
    • Panasonic DVD recorder (DMR-EH49EC)
    • Panasonic Home Cinema met Blue Ray (SA-BT200)
    • Samsung digitale ontvanger (SMT-H3102)
    Alvast heel erg bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hallo,

  2. #2

    Standaard

    Panasonic TV
    In: HDMI vanaf Samsun Decoder
    In: HDMI vanaf Panasonic Home Cinema
    In: HDMI vanaf Panasonic DVD recorder

    Panasonic DVD recorder
    In: Scart vanaf Samsung Decoder
    Uit: HDMI naar TV
    Uit: Scart naar TV (voor juiste scaling eigen opnamen)

    Panasonic Home Cinema
    In: Optisch vanaf Samsung Decoder
    Uit: HDMI naar TV

    Samsung decoder
    In: Coax vanaf TV-wandcontactdoos
    Uit: HDMI naar TV
    Uit: Scart naar Panasonic DVD recorder
    Uit: Optisch naar Panasonic Home Cinema'

    Eventueel zou je een CI module kunnen aanschaffen voor je TV. Hierin kan dan je smartcard en gebruik je de digitale decoder van je TV. Dit heeft als voordeel dat de DVD-recorder via Viera link de zenders overneemt en dat het een stuk makkelijker opnemen is dan via je Samsung decoder. Je kunt dan EPG (Elektronische Programma Gids) gebruiken om op te nemen.

    Opnemen vanaf de Samsung decoder via de scart-ingang van je DVD-recorder is lastiger, omdat je geen EPG kunt gebruiken. Je neemt feitelijk op vanaf de scart-ingang. Dit maakt het programmeren van opnames erg omslachtig.

    Je moet wel even kijken of jouw TV een CI module met smartcard van je TV-provider ondersteunt. Dit kun je zien op de website van de TV-provider. Als het kan, heb je eigenlijk je Samsung decoder niet meer nodig, hooguit voor digitale radiozenders.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •