Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 59 worden weergegeven.

Discussie: Kuifje (Tintin)

  1. #1

    Standaard Kuifje (Tintin)

    Ik zie net dat in Frankrijk 3 volumes zijn uitgebracht van kuifje.

    Komt deze ooit naar België/Nederland?
    Heeft deze nederlandse audio?
    Waarom zijn er maar 3 volumes?





  2. #2

    Standaard

    Denk dat ik bij Fnac of MM Brussel de volledige Kuifje blu-ray box heb zien liggen (uiteraard enkel in het Frans).

  3. #3

    Standaard

    Op amazon.fr staat een box met al de afleveringen. Ziet er wel mooi uit, maar sowieso geen NL subs... Hoop nog steeds op een release in België/Nederland.



  4. #4

    Standaard

    Zal zeker wel uit komen hier

    1= Belgisch erfgoed
    2= met de Kuifje film die nu of binnenkort in de cinema komt

    een extra stimulans om deze ook weer eens uit te brengen.
    Heb de allereerste dvd uitgave (de blauwe doos) van de reeks nog liggen.

  5. #5

    Standaard

    Zou deze nou echt zoveel beter zijn dan de dvd?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    Dat betwijfel ik inderdaad ook.

    Ook kwam ik deze tegen ( kuifje in het Haaienmaar)

    http://www.amazon.de/gp/product/B005...pf_rd_i=301128

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Zou deze nou echt zoveel beter zijn dan de dvd?
    Lijkt me onwaarschijnlijk want je kan zoiets niet oneindig verbeteren.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Iemand vertelde me dat deze box (uit 2009) reeds de geremasterde afleveringen heeft, maar ik kan het niet bevestigen. Ook ik heb nog de oude DVD uitgaves...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  9. #9

    Standaard Tekenfilm raket naar de maan / mannen op de maan.

    Nu ik zie dat jullie toch over over kuifje zie praten heb ik een vraag of iemand weet waar je de tekenfilm van raket naar de maan / mannen naar de maan samen in een tekenfilm kunt halen. Ik heb het hier over zo een zelfde soort tekenfilm als kuifje in het Haaienmaar. Ik weet zeker dat hij er is want vroeger rond 1990/1995 is die op de tv bij veronica geweest en toen had mijn vader die opgenomen op video. Verder kwam toen ook kuifje in het haaienmeer en kuifje: de geheimzinnige ster (dacht ik). Ik heb echt veel gezocht maar ik zie nergens wat over die tekenfilm staan terwijl die in mijn inzien gewoon veel beter vind dan de kuifjes tekenfilms die later uitkwamen al was het maar omdat de tekenfilm die ik zoek langer duurt en dus meer van het verhaal kan laten zien.

  10. #10

    Standaard

    Er zijn ooit 2 Kuifjes dvd boxen verschenen met alle 22 avonturen.
    De eerste (die heb ik is een blauwe box) met ean 0044007833025 en is verschenen in 2001. Later is er nog een 2e box verschenen met naar schijnt alle avonturen digitaal geremastered. Alleen daar heb ik geen info over.

  11. #11

    Standaard

    UK box:



    Ben wel benieuwd, even reviews afwachten.

  12. #12
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    UK box:



    Ben wel benieuwd, even reviews afwachten.
    Hopelijk dan ook een aankondiging voor de Benelux binnenkort.

  13. #13

    Standaard

    Ik zie nog altijd niks aangekondigd staan... Ze liggen daar vast weer te slapen bij Universal.

    En dit is een van de weinige animatiereeksen waar ik de Nederlandse dub boven de originele prefereer, dus importeren is ook geen optie.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    ELater is er nog een 2e box verschenen met naar schijnt alle avonturen digitaal geremastered.
    Dat zou wel eens mogen want de beeldkwaliteit van o.a. De Zaak Zonnebloem is niet om over naar huis te schrijven. Ik kijk echter even de kat uit de boom, met de huidige Kuifje-hype komt het er nog wel eens van. En dit is inderdaad één van de weinige series waar de Vlaamse dub te pruimen is, zelfs zeer goed is.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Grappig, dat een Belgisch fenomeen als "Kuifje" het laatst in België uitkomt.

    Zelfde voor "In Bruges".

    Waarschijnlijk denken ze weer dat iedereen hier Frans praat, en dus de Franse editie koopt.

  16. #16

    Standaard

    Iemand al info over de Engelse box? Die is deze week uitgekomen. Het aspect ratio van de Franse box is trouwens vervormd naar 16;9, hopelijk doen ze dit niet bij de Engelse versie.


  17. #17

    Standaard

    The UK Box van Tintin is geremasterd HD, maar nog niets bekend wat het beeldformaat en audio betreft, helaas.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    The UK Box van Tintin is geremasterd HD, maar nog niets bekend wat het beeldformaat en audio betreft, helaas.
    op PLAY.com staat dat hij FF is....

    http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/2...rlrefer=search

  19. #19
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Het is echt erg dat België in de kou blijft staan...

  20. #20

    Standaard

    Op de achterkant staat 4:3 vermeld, de verpakking bestaat uit 3 14mm doosjes.


  21. #21

    Standaard

    Deze reviewer is totaal niet tevreden met de UK release. Het beeld is vervormd naar 16;9 en er staat enkel een stereo track op.


  22. #22

    Standaard

    Erg jammer dat er weinig tot geen aandacht aan deze box is gegeven...!!!

    Een gemiste kans, helaas....!!

  23. #23

    Standaard

    Ik had al zo'n voorgevoel dat wij weer naar de blu-ray konden fluiten...

    Probleem is, ik zou het geeneens erg vinden om de UK versie aan te schaffen, maar zoals ik hier al eerder zei ben ik nogal verknocht aan de Vlaamse dub, vandaar. De rechten van deze serie zijn (helaas) in handen van Universal, waarvan de losse dvd's alsook de box al jaren uit de handel zijn. Het enige wat er bij mijn weten nog te krijgen valt is een monsterbox van + € 100 (limited edition).

    Je zou toch gaan denken dat ze hun graantje promotie van de film willen meepikken, maar nee dus...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  24. #24
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ik had al zo'n voorgevoel dat wij weer naar de blu-ray konden fluiten...

    Probleem is, ik zou het geeneens erg vinden om de UK versie aan te schaffen, maar zoals ik hier al eerder zei ben ik nogal verknocht aan de Vlaamse dub, vandaar. De rechten van deze serie zijn (helaas) in handen van Universal, waarvan de losse dvd's alsook de box al jaren uit de handel zijn. Het enige wat er bij mijn weten nog te krijgen valt is een monsterbox van + € 100 (limited edition).

    Je zou toch gaan denken dat ze hun graantje promotie van de film willen meepikken, maar nee dus...
    Ik heb nochtans gisteren de individuele DVD's zien liggen in Fnac Gent.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Master S Bekijk bericht
    Ik heb nochtans gisteren de individuele DVD's zien liggen in Fnac Gent.
    Aha. Nieuwe uitgaves? Of de oude uit 2001?
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •