Pagina 98 van 237 EersteEerste ... 4888949596979899100101102108148198 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.426 tot 2.450 van 5907 worden weergegeven.
  1. #2426

    Standaard

    Gisteren gekeken:

    The Adventures of TinTin: The Secret Of The Unicorn
    Vorig jaar ook in de bioscoop gezien maar vond `m nu nog beter. Het verhaal,ondanks dat het drie samengevoegde Kuifje verhalen zijn, loopt goed met een hoog temp en je hebt eigenlijk niet eens door dat het drie verschillende verhalen zijn.
    De animaties en overgangen tussen de scenes zijn prachtig. De beeldkwaliteit van de blu-ray is daarnaast fe-no-me-naal!!!! Het detail is ongekend, net als de scherpte. Om van te smullen.
    Een hele fijne film, laat deel twee maar komen!

    9,0/10

    The Amazing Spider-Man
    Toen de reboot van de Spider-Man franchise werd aangekondigd was ik vast niet de enige die dat belachelijk vond. Maar naar mate meer beelden naar buiten kwamen werd die scepsis steeds minder, de eerste trailers maakte me zowaar enthousiast. Zou dit dan toch wat kunnen worden? Het antwoord is een volmondig "JA".

    Met pas zijn tweede film toont Marc Webb (what`s in a name?) aan dat hij naast de sterke kleine romantische comedy (500) Days Of Summer nu ook de zomer blockbuster aan kan.

    Uiteraard ontkomen we niet aan de vergelijking met Sam Raimi`s versie. In vergelijking met die versie is het achtergrondverhaal van Peter Parker (onder meer over z`n ouders) in deze versie veel beter en langer. Je krijgt meer info over zijn verleden en dat maakt het ook voor niet-ingewijden in het Spider-Man wereldje (waaronder ik zelf) beter begrijpbaar. Ook is het geheel wat donkerder, een deel van de humor die in de Raimi versie aanwezig was is hier afwezig.
    De opbouw van het verhaal is goed, naar het einde toe wordt het tempo opgevoerd en zijn we getuige van een knallende finale. Waarbij we gelijk bij het "grote" minpunt aankomen. Ik vond The Green Lizard niet écht een overtuigende villain en het eindgevecht tussen de twee kemphanen vond ik toch wat snel voorbij.
    Andrew Garfield is zeer overtuigend als Tobey Maguire`s opvolger als Spider-Man en Emma Stone is gewoon iedere keer genieten, uiteraard qua uiterlijk maar ook weer op acteergebied.

    Een ander minpunt vond ik opnieuw het 3D gebeuren dat weer geen toegevoegde had, op een paar van de "slinger scenes" (die wel heel tof waren) na. Het wordt toch tijd dat ze daar in Tinsletown eens gaan inzien dat, tenzij heel goed gedaan, het echt geen meerwaarde heeft.

    Maar buiten dat vond ik dit absoluut niet het fiasco wat ik vooraf van had verwacht. Webb heeft aangetoond ook grote films te kunnen maken en het resultaat een blockbuster van grote klasse. Zeker met het oog op die laaste scene ben ik benieuwd naar het al aangekondigde vervolg, hopelijk ook weer gemaakt door Webb.
    De scepsis richting dit nieuwe Spider-Man avontuur is dan ook nergens voor nodig.

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #2427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Gisteren gekeken:

    The Adventures of TinTin: The Secret Of The Unicorn
    Vorig jaar ook in de bioscoop gezien maar vond `m nu nog beter. Het verhaal,ondanks dat het drie samengevoegde Kuifje verhalen zijn, loopt goed met een hoog temp en je hebt eigenlijk niet eens door dat het drie verschillende verhalen zijn.
    De animaties en overgangen tussen de scenes zijn prachtig. De beeldkwaliteit van de blu-ray is daarnaast fe-no-me-naal!!!! Het detail is ongekend, net als de scherpte. Om van te smullen.
    Een hele fijne film, laat deel twee maar komen!

    9,0/10

    The Amazing Spider-Man
    Toen de reboot van de Spider-Man franchise werd aangekondigd was ik vast niet de enige die dat belachelijk vond. Maar naar mate meer beelden naar buiten kwamen werd die scepsis steeds minder, de eerste trailers maakte me zowaar enthousiast. Zou dit dan toch wat kunnen worden? Het antwoord is een volmondig "JA".

    Met pas zijn tweede film toont Marc Webb (what`s in a name?) aan dat hij naast de sterke kleine romantische comedy (500) Days Of Summer nu ook de zomer blockbuster aan kan.

    Uiteraard ontkomen we niet aan de vergelijking met Sam Raimi`s versie. In vergelijking met die versie is het achtergrondverhaal van Peter Parker (onder meer over z`n ouders) in deze versie veel beter en langer. Je krijgt meer info over zijn verleden en dat maakt het ook voor niet-ingewijden in het Spider-Man wereldje (waaronder ik zelf) beter begrijpbaar. Ook is het geheel wat donkerder, een deel van de humor die in de Raimi versie aanwezig was is hier afwezig.
    De opbouw van het verhaal is goed, naar het einde toe wordt het tempo opgevoerd en zijn we getuige van een knallende finale. Waarbij we gelijk bij het "grote" minpunt aankomen. Ik vond The Green Lizard niet écht een overtuigende villain en het eindgevecht tussen de twee kemphanen vond ik toch wat snel voorbij.
    Andrew Garfield is zeer overtuigend als Tobey Maguire`s opvolger als Spider-Man en Emma Stone is gewoon iedere keer genieten, uiteraard qua uiterlijk maar ook weer op acteergebied.

    Een ander minpunt vond ik opnieuw het 3D gebeuren dat weer geen toegevoegde had, op een paar van de "slinger scenes" (die wel heel tof waren) na. Het wordt toch tijd dat ze daar in Tinsletown eens gaan inzien dat, tenzij heel goed gedaan, het echt geen meerwaarde heeft.

    Maar buiten dat vond ik dit absoluut niet het fiasco wat ik vooraf van had verwacht. Webb heeft aangetoond ook grote films te kunnen maken en het resultaat een blockbuster van grote klasse. Zeker met het oog op die laaste scene ben ik benieuwd naar het al aangekondigde vervolg, hopelijk ook weer gemaakt door Webb.
    De scepsis richting dit nieuwe Spider-Man avontuur is dan ook nergens voor nodig.

    8,5/10
    3d heeft zeker wel meerwaarde. Je bent toch zo "gek" geweest om extra ervoor te betalen? Das het enige waar ze naar kijken, dus: missie geslaagd..

    Willen we dat hele 3d weg hebben, dan moeten we gewoon met zn allen niet naar die films gaan. Sad but true.

    Maar ik ben blij dat de superheldenfilms tegenwoordig steeds beter worden. Heeft natuurlijk ook met de beschikbare technieken te maken. Gisteren nog Spidey 3 gezien. Mag dan wel de minste van die trilogie zijn, maar wat een prestatie om Sandman zo tot leven te wekken!
    En dan nu Lizard: misschien niet super gedaan (en het is alweer: wetenschapper krijgt ongeluk/experimenteert en verandert in een superschurk. Hoe vaak hebben we dat niet gezien), maar toch: qua SFX had dit een jaar of 10 geleden echt niet zo goed als nu gedaan kunnen worden..

  3. #2428

    Standaard

    Ik vond de 3D ook, wederom, tegenvallen en volgens mij zelfs wat afleiden. Ik prefereer toch een gewoon 2D-scherm, maar dat is soms wat meer zoeken dan mij lief is als de film net uit is. Toch jammer.

    Film zelf vond ik ook ietsiepietsie tegenvallen. De bewerking is wel zeer aardig gedaan en de enkele nieuwe vondsten zijn absoluut een meerwaarde. Toch vond ik het teveel een herhaling waarbij ik meer had gehoopt, of had verwacht, een nog wat donkerdere kant van Spidey te zien. Nu was het allemaal wel zeer oké: prima acteerwerk, af en toe toch wat leuke 3D-beelden en de nieuwigheden ten opzicht van Raimi's Spider-Man zijn prima gevonden. Toch bleef de diepgang, de duisternis, mij nog wat teveel aan de oppervlakte. Wat er wellicht in deel 2 gaat komen (blijf zitten) had ik graag al in dit deel gezien.
    Laatst aangepast door vinnypassy : 10-07-2012 om 22:28

  4. #2429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    3d heeft zeker wel meerwaarde. Je bent toch zo "gek" geweest om extra ervoor te betalen? Das het enige waar ze naar kijken, dus: missie geslaagd..

    Willen we dat hele 3d weg hebben, dan moeten we gewoon met zn allen niet naar die films gaan. Sad but true.
    Dan moeten ze ook de mogelijkheid aanbieden om `m in 2D te kunnen kijken Ik ben niet zo gek geweest er extra voor te betalen, als ik `m in de bioscoop wil zien zal dat wel moeten.
    En met meerwaarde bedoel ik natuurlijk dat het iets toevoegt aan de kijkervaring (zoals bij Avatar en Hugo), dat snap je zelf ook wel. En dat was hier zeker niet het geval
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #2430

    Standaard

    Vanavond dan ein-de-lijk gezien (gelukkig in 2D):

    Prometheus
    Dit was één van de films waar ik deze zomer het meest naar uit keek, nu kon ik `m dan eindelijk zien. Maar na afloop blijf ik toch met een gemixed gevoel achter, het is een beetje hinken op twee gedachten.
    Aan de ene kant: het idee erachter en de vragen die gesteld worden zijn interessant (waar komen we vandaan?) en dat kan naast een goede actie film ook een interessante, diepere laag opleveren.
    Aan de andere kant: als daar vervolgens niets (of veel te weinig) mee wordt gedaan dan is het een gemiste kans. Hierdoor blijft slechts een met goede actie scenes gevulde actie film met een aantal plotgaten over die meer vragen oproept dan dat er worden beantwoord.
    Jammer maar helaas, hier had ik toch echt meer van verwacht.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #2431

    Standaard

    632. La mala educación (Pedro Almodóvar, 2004) :: 9.0

    Waar ik de vorige keer deze film ineens iets minder leuk vond dan gebruikelijk, daar was het dit keer weer als vanouds mijn favoriete Almodovar, een onvergetelijke neo-noir gefilmd als een Tiffany lamp. Prima blu-ray ook, met uitstekende kleurenweergave en een slechts lichte vorm van digitaal aanscherpen.

    633. Kaboom (Gregg Araki, 2010) :: 10.0

    Wat mij betreft Araki's absolute meesterwerk. Had echter beter de Duitse blu-ray kunnen kopen, want die Fransen vallen ons weer lastig met ondertiteling die je niet kunt uitzetten. Pourquoi?!

    634. Altered States (Ken Russell, 1980) :: 9.0

    Mijn god, dit is zonder twijfel een van de mooiste blu-ray transfers die ik dit jaar gezien heb. Wat direct opvalt is dat in vergelijking met de DVD de BD een heel stuk donkerder is, wat niet alleen bij 'Altered States' het geval is, maar meestal het geval is bij blu-ray transfers. Vooral in het begin van het DVD tijdperk was er namelijk een vrij bewuste keuze van de maatschappijen om DVD's veel lichter op de schijf te zetten dan feitelijk de bedoeling was. Deels was dit omdat donkere scenes vaak problemen geven voor lagere resoluties, maar het was vooral ook omdat men er van uitging dat mensen DVD's keken in een verder volledig verlichte ruimte - dit natuurlijk in scherp contrast met de donkere bioscoopzaal waardoor films vaak ontzettend veel aan sfeer verloren. Zo hecht ik bijvoorbeeld ontzettend veel waarde aan verlichting in mijn appartement en het effect mag er wezen vind ik zelf, maar als ik dan een grote bouwlamp er bij aan doe dan blijft er weinig meer over dan het idee van sfeerverlichting. 'Altered States' is een schoolboekvoorbeeld wat dat betreft, omdat de film nu op de blu-ray in ieder frame veel meer sfeer heeft en veel dichter ligt bij Russell's intentie en waarmee 'Altered States' net zo'n visueel meesterwerk wordt als praktisch iedere andere Russell film. Na de eveneens indrukwekkende 'Mahler' BD, een 'Fall of the Louse of Usher' DVD en de door Warner beloofde Warner Archive DVD van 'Lisztomania' zijn dit zeer opwindende tijden voor Russell liefhebbers. En het enige wat de man ervoor hoefde te doen is sterven!

    635. Avanti! (Billy Wilder, 1972) :: 8.5

    Ik had al niet extreem veel verwacht, maar hoe je het wendt of keert de Franse ‘Avanti’ blu-ray is helaas niet bepaald de meest imponernede transfer. Iets als ‘dated master’ is zo’n gevleugelde term die je vaak bij recensies ziet langskomen en meestal vind ik dat onzin, maar in dit geval klopt het als een zwerende vinger. Het positieve nieuws is dat op wat lichte digitale aanscherping na het grotendeels een vrij natuurlijke transfer is, zodat het er tenminste allemaal nog uitziet als film. Het minder positieve nieuws is dat het allemaal nogal aan de fletse kant is en detailwerking vooral in medium en long shots behoorlijk mager is. Om eerlijk te zijn vond ik dit nog wel prettiger kijken dan ‘The Lost Weekend’ blu, waar ik me actief zat te storen, maar een film als dit verdient gewoon beter – een prachtige late triomf voor Wilder vol met menselijke wartme en melancholie. Maar tenzij er ergens nog een betere master rondslingert vrees ik dat dit het beste is wat ‘Avanti’ er in de komende periode gaat uitzien aangezien een complete restoratie voor een film met zo weinig reputatie me zeer implausibel lijkt – maar ik zou het graag bij het verkeerde eind hebben. Maar ach, als je ‘Avanti’ nu in de bioscoop zou zien, krijg je waarschijnlijk een vergelijkbare print voor je kiezen en de blu-ray is tenminste nog relatief vrij van krassen en beschadigingen.

    Maar dat is nog niet alles want toen ik het hoesje openklapte, lachten Kim Novak en Dean Martin me toe omdat ze blijkbaar wat in mijn ogen Wilder’s ultieme meesterwerk is, ‘Kiss me, Stupid’ hebben toegevoegd als bonusfilm. Mijn hart sloeg een paar keer over, want hoewel het slechts een DVD is, hoopte ik op een mooie nieuwe transfer, maar volgens mij is het exact dezelfde transfer als die spuuglelijke MGM DVD. Wat natuurlijke helemaal jammerlijk is omdat dit hoogstwaarschijnlijk betekent dat we van de Fransen in ieder geval geen blu-ray release van de film kunnen verwachten… en elders zie ik hem ook niet zo snel verschijnen.

    636. Prêt-à-Porter (Robert Altman, 1994) :: 8.5

    Om onduidelijke reden vond ik deze film de eerste keer niet zo leuk - wellicht omdat algemene wijsheid ons wil wijsmaken dat dit een slechte Altman film is - wel ze kunnen de pot op met hun wijsheden: dit is Altman in meer dan uitstekende vorm! Gelukkig heeft Studio Canal ons verblijdt met een meer dan uitstekende transfer en om eerlijk te zijn ziet de film er nu weer net zo goed uit als die prachtige print die ik in het Berlijnse filmmmuseum gezien heb een paar jaar geleden. En het heeft Cher in HD!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #2432

    Standaard

    Heb zojuist Lost Highway (1997) gezien.

    Geen idee wat ik er over moet zeggen.

    *edit* Ik vond Roger Ebert's review vrij treffend:

    http://rogerebert.suntimes.com/apps/...702270304/1023

    David Lynch's ``Lost Highway'' is like kissing a mirror: You like what you see, but it's not much fun, and kind of cold. It's a shaggy ghost story, an exercise in style, a film made with a certain breezy contempt for audiences. I've seen it twice, hoping to make sense of it. There is no sense to be made of it. To try is to miss the point. What you see is all you get.
    Laatst aangepast door Marc T. : 11-07-2012 om 18:42

  8. #2433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Vanavond dan ein-de-lijk gezien (gelukkig in 2D):

    Prometheus
    Dit was één van de films waar ik deze zomer het meest naar uit keek, nu kon ik `m dan eindelijk zien. Maar na afloop blijf ik toch met een gemixed gevoel achter, het is een beetje hinken op twee gedachten.
    Aan de ene kant: het idee erachter en de vragen die gesteld worden zijn interessant (waar komen we vandaan?) en dat kan naast een goede actie film ook een interessante, diepere laag opleveren.
    Aan de andere kant: als daar vervolgens niets (of veel te weinig) mee wordt gedaan dan is het een gemiste kans. Hierdoor blijft slechts een met goede actie scenes gevulde actie film met een aantal plotgaten over die meer vragen oproept dan dat er worden beantwoord.
    Jammer maar helaas, hier had ik toch echt meer van verwacht.

    7,0/10
    Wat is dat toch dat alles tegenwoordig maar moet worden uitgelegd? Ik vind het juist leuk als niet alles wordt voorgekauwd en er ruimte is voor interpretatie.

  9. #2434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Heb zojuist Lost Highway (1997) gezien.

    Geen idee wat ik er over moet zeggen.

    *edit* Ik vond Roger Ebert's review vrij treffend:

    http://rogerebert.suntimes.com/apps/...702270304/1023

    David Lynch's ``Lost Highway'' is like kissing a mirror: You like what you see, but it's not much fun, and kind of cold. It's a shaggy ghost story, an exercise in style, a film made with a certain breezy contempt for audiences. I've seen it twice, hoping to make sense of it. There is no sense to be made of it. To try is to miss the point. What you see is all you get.
    Hmmmm kan ik wat mee inderdaad. Film staat bij me in de kast, maar ik ga hem toch echt niet nogmaals kijken de komende 5 jaar!

  10. #2435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Ik vond de 3D ook, wederom, tegenvallen en volgens mij zelfs wat afleiden. Ik prefereer toch een gewoon 2D-scherm, maar dat is soms wat meer zoeken dan mij lief is als de film net uit is. Toch jammer.
    Het meest interessante / vernieuwende aspect van The Amazing Spider-Man zat hem anders wel in de 3D. Ik heb het nu over de point-of-view shots.

  11. #2436

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Het meest interessante / vernieuwende aspect van The Amazing Spider-Man zat hem anders wel in de 3D. Ik heb het nu over de point-of-view shots.
    Daar heb je absoluut gelijk in, er zaten enkele erg toffe en inventieve shots in. Maar voor die paar shots vind ik het de moeite (nog) niet waard, aangezien ik er wat last van mijn ogen van krijg en de beelden soms niet helemaal helder zijn zoals op een 2D IMAX scherm.

  12. #2437

    Standaard

    Ja, ook eens. Maar wat mij betreft zit daar wel de toekomst van 3D. In principe moet er eens goed gekeken worden naar de gamewereld om 3D daadwerkelijk een extra dimensie mee te geven. Niets mis met een kruising...

  13. #2438

    Standaard

    637. Casablanca (Michael Curtiz, 1942) :: 9.5

    'Casablanca' is een van die zeldzaamheden: een gedoodverfde klassieker die de hele wereld leuk lijkt te vinden en die ook daadwerkelijk een echt goede film is. Tegelijkertijd zou het inmiddels wel eens tijd worden dat diezelfde wereld inziet dat het antwoord van Howard Hawks 'To Have and Have Not' feitelijk helemaal niet onderdoet voor Curtiz's bekendere film, maar vooruit. De nieuwe uitgave ziet er echt oogverblindend uit en het enige probleem van al dat moois is dat ik nu hoop dat Warner een Michael Curtiz box gaat uitbrengen met 'Angels With Dirty Faces', 'The Sea Hawk', 'Mildred Pierce', 'Flamingo Road' en 'Young Man With a Horn' - om maar enkele meesterwerken te noemen. Ach, hoop doet de zotten leven.

    638. Man of the West (Anthony Mann, 1958) :: 9.5

    Waarschijnlijk mijn favoriete Western die er nu op blu-ray beter uitziet dan ooit tevoren. Ik had kunnen leven zonder de lichte edge enhancement, maar Mann's visuele meesterwerk komt nu tot leven in al zijn volle glorie.

    639. Too Late Blues (John Cassavetes, 1961) :: 8.0

    Vond deze film de eerste keer helemaal niet zo leuk, maar dat kwam ook minstens deels doordat de film toen nog nooit uitgegeven was en ik me moest behelpen met een derderangs VHS rip. Ben blij dat ik de film nu een tweede kans heb gegeven, want het blijkt ineens op alle fronten een zeer sterke film te zijn. Opmerkelijk is dat het zowel een mainstream Hollywoodfilm als ook een echte Cassavetes film is en die kruising (waarbij Cassavetes duidelijk op zoek is naar zijn latere stijl) maakt 'Too Late Blues' een fascinerend geheel. Er is vaak gezegd dat de films van Cassavetes zo veel op jazz lijken, omdat er vaak hele perioden lang weinig lijkt te gebeuren, maar er dan zo uit het niets een hartverscheurende solo langs komt die al het voorgaande plots in een geheel ander licht zet. Misschien komt het doordat jazzmuziek de setting van de film is, maar 'Too Late Blues' is qua tempo misschien wel de meest jazzy van alle Cassavetes films, misschien nog wel meer dan 'Shadows'. Ultiem typisch voor Cassavetes en veruit het sterkte aan de film is de onevenredige nadruk op die verder nietszeggende interactie tussen de muzikanten die de film een oprechtheid en naturalisme geeft die veel Hollywoodfilms uit de periode niet hebben en dit is precies waar de blu-ray het verschil maakt ten opzichte van de VHS: als er verder weinig gebeurt in dramatisch opzicht dan moet de textuur van de film wel heel prettig zijn om naar te kijken om het interessant te houden en dat is nu gelukkig het geval. Van al zijn films is dit ook degene die er het meest uitziet als een Hollywoodfilm, niet geheel onlogisch omdat dit een van zijn weinige Studio films is en de klassieke, gepolijste look van 'Too Late Blues' mag wellicht a-typisch zijn voor Cassavetes, hij is van zichzelf mooi genoeg om te boeien en bovendien weet de regisseur meer dan genoeg van zijn idiosyncratische trekjes er in te verweven om het 'Cassavetes' te maken. Wat dat betreft kan ik er nog steeds niet over uit hoe mooi de Olive blu-ray transfer er uitziet, want dit is zonder twijfel Criterion kwaliteit - absolute topklasse. Hulde voor Olive!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  14. #2439

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Wat is dat toch dat alles tegenwoordig maar moet worden uitgelegd? Ik vind het juist leuk als niet alles wordt voorgekauwd en er ruimte is voor interpretatie.
    Ik vind dat er een verschil tussen alles voorgekauwd krijgen/ruimte voor interpretatie en de plotgaten die hier in zaten. Er werden vragen opgeroepen waar niets meer werd gedaan. Als die slechts 1 of 2 keer genoemd worden in 2 uur film en er verder niets mee wordt gedaan dan heeft t ook geen zin om ze te stellen. Dan kan ik daar wel m`n eigen interpretatie aan geven maar ik zou t veel liever zien dat een film maker ons ook iig. uitlegt waaróm hij een bepaalde weg inslaat. Hij hoeft niet alles tot in de puntjes uit te leggen, helemaal niet. Maar een beetje meer aandacht aan dat waar de film over zegt te gaan zou wel fijn zijn...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #2440

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Ik vind dat er een verschil tussen alles voorgekauwd krijgen/ruimte voor interpretatie en de plotgaten die hier in zaten. Er werden vragen opgeroepen waar niets meer werd gedaan. Als die slechts 1 of 2 keer genoemd worden in 2 uur film en er verder niets mee wordt gedaan dan heeft t ook geen zin om ze te stellen. Dan kan ik daar wel m`n eigen interpretatie aan geven maar ik zou t veel liever zien dat een film maker ons ook iig. uitlegt waaróm hij een bepaalde weg inslaat. Hij hoeft niet alles tot in de puntjes uit te leggen, helemaal niet. Maar een beetje meer aandacht aan dat waar de film over zegt te gaan zou wel fijn zijn...
    Mee eens.

  16. #2441

    Standaard

    Quai des Orfèvres
    Clouzot`s crime film plaatst het publiek,samen met hoofdpersonage Maurice Martineau, in de schoenen van "de achtervolger": je weet dat er een misdaad heeft plaats gevonden en je weet zeker bijna wie die misdaad begaan heeft. Maar is dat echt zo?
    Een interessante en leuke film van Clouzot waarin we op een gegeven moment ook een goede blik krijgen op de tunnelvisie binnen het politie apparaat.
    Zeker geen topper maar wel een kijkbeurt waard.

    6,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #2442

    Standaard

    Mischien dat dit de eerste film wordt van een drieluik. Dan is er nog genoeg ruimte over om in een tweetal films een en ander uit te leggen.
    Vaak wordt in een film de basis gelegd voor een vervolg.....

    Maar van mij mag Ridley Scott eerst beginnen aan Robin Hood deel 2...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Vanavond dan ein-de-lijk gezien (gelukkig in 2D):

    Prometheus
    Dit was één van de films waar ik deze zomer het meest naar uit keek, nu kon ik `m dan eindelijk zien. Maar na afloop blijf ik toch met een gemixed gevoel achter, het is een beetje hinken op twee gedachten.
    Aan de ene kant: het idee erachter en de vragen die gesteld worden zijn interessant (waar komen we vandaan?) en dat kan naast een goede actie film ook een interessante, diepere laag opleveren.
    Aan de andere kant: als daar vervolgens niets (of veel te weinig) mee wordt gedaan dan is het een gemiste kans. Hierdoor blijft slechts een met goede actie scenes gevulde actie film met een aantal plotgaten over die meer vragen oproept dan dat er worden beantwoord.
    Jammer maar helaas, hier had ik toch echt meer van verwacht.

    7,0/10

  18. #2443

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Ik vind dat er een verschil tussen alles voorgekauwd krijgen/ruimte voor interpretatie en de plotgaten die hier in zaten. Er werden vragen opgeroepen waar niets meer werd gedaan. Als die slechts 1 of 2 keer genoemd worden in 2 uur film en er verder niets mee wordt gedaan dan heeft t ook geen zin om ze te stellen. Dan kan ik daar wel m`n eigen interpretatie aan geven maar ik zou t veel liever zien dat een film maker ons ook iig. uitlegt waaróm hij een bepaalde weg inslaat. Hij hoeft niet alles tot in de puntjes uit te leggen, helemaal niet. Maar een beetje meer aandacht aan dat waar de film over zegt te gaan zou wel fijn zijn...
    Ook mee eens. Zo was ik eerlijk gezegd compleet in het ongewisse na het kijken van Lost Highway afgelopen week. Daar zaten gewoon teveel dingen in die kant nog wal raken. Eigen interpretatie is leuk, maar ik wil niet 40 pagina's aan analyses lezen nadat ik een film heb gezien.

  19. #2444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Mischien dat dit de eerste film wordt van een drieluik. Dan is er nog genoeg ruimte over om in een tweetal films een en ander uit te leggen.
    Vaak wordt in een film de basis gelegd voor een vervolg.....

    Maar van mij mag Ridley Scott eerst beginnen aan Robin Hood deel 2...
    Precies, ik hoop ook echt dat het 2e en evt 3e deel er gaat komen.

    Meer ridder/avonturen achtige films (al doen deze het in de bios nooit mega goed) mogen er wel gemaakt worden

  20. #2445

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ook mee eens. Zo was ik eerlijk gezegd compleet in het ongewisse na het kijken van Lost Highway afgelopen week. Daar zaten gewoon teveel dingen in die kant nog wal raken. Eigen interpretatie is leuk, maar ik wil niet 40 pagina's aan analyses lezen nadat ik een film heb gezien.
    Lost Highway is toch een heel ander verhaal dan Prometheus hoor.....dat is meer een beleving die je moet ondergaan, dan trachten alles te begrijpen wat er is gebeurd.
    In het algemeen: het is toch geweldig als je na het kijken een discussie kunt hebben, hoe je verschillende zaken in een film kan interpreteren?
    Het hoeft niet altijd, maar af en toe is er niets mis mee.

  21. #2446

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ook mee eens. Zo was ik eerlijk gezegd compleet in het ongewisse na het kijken van Lost Highway afgelopen week. Daar zaten gewoon teveel dingen in die kant nog wal raken. Eigen interpretatie is leuk, maar ik wil niet 40 pagina's aan analyses lezen nadat ik een film heb gezien.

    Als je David Lynch z'n films gaat benaderen als zogenaamde 'plotfilms' waarin een rechtlijnig verhaal voor je wordt uitgestippeld, dan wens ik je nog veel sterkte, want dat is volgens mij zo ongeveer de minste vruchtbare van alle wegen om te bewandelen

    Dikke stapels analyses doorlezen is ook niet nodig. Sterker nog, dat zou ik bij een eerste kijkbeurt van een film van zijn hand juist sterk afraden. Andermans interpretaties kunnen natuurlijk achteraf soms wat licht in het duister brengen, maar het gaat vanzelfsprekend in eerste instantie om je eigen beleving. En 'beleving' is hier vooral het sleutelwoord! Zijn films moet je namelijk voor een heel groot deel 'aanvoelen' en laten zich niet altijd even makkelijk rationeel verklaren - al maken velen daar wel een sport van.

    En natuurlijk wil hij iets met z'n films zeggen, maar hij doet dat op een totaal ongebruikelijk manier en vooral tussen de regels door. Durf je verstandelijke logica los te laten en jezelf het onverklaarbare schemergebied van het menselijk onderbewustzijn in te laten leiden. En laat het idee varen dat er altijd en overal klip-en-klare, juiste antwoorden op moeten zijn. De vragen die zijn werk opwerpt zijn misschien nog wel veel waardevoller, want die zetten je immers aan het denken Zijn werk kun je niet voor niets onder arthouse film scharen.

    Bedenk ook dat David Lynch grote waarde hecht aan meditatie en sterke gelooft in Jung's idee van het collectief onderbewustzijn. Hier put hij volgens eigen zeggen veel inspiratie uit voor z'n werk. Dat zegt denk ik genoeg
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #2447

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Mischien dat dit de eerste film wordt van een drieluik. Dan is er nog genoeg ruimte over om in een tweetal films een en ander uit te leggen.
    Vaak wordt in een film de basis gelegd voor een vervolg.....
    Dat mag voor een aantal zaken gelden, maar er blijven te veel plotgaten/stupide acties van de hoofdrolspelers/flauwe slasher-achtige elementen die met een vervolgfilm niet meer te redden zijn.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #2448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Dat mag voor een aantal zaken gelden, maar er blijven te veel plotgaten/stupide acties van de hoofdrolspelers/flauwe slasher-achtige elementen die met een vervolgfilm niet meer te redden zijn.
    Dat dus...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #2449

    Standaard

    Vandaag (af)gekeken:

    Family Guy - Season 10
    Er is slechts 1 woord nodig om dit te beschrijven: GE-NI-AAL!!

    9,0/10

    The Furies
    Mooi Western drama met Barbara Stanwyck in de hoofdrol als de dochter van een grootgrondbezitter in New Mexico. Het verhaal draait om de strijd tussen haar en haar vader, die een heel andere kijk heeft op het leven, op zaken en op de manier hoe zijn dochter haar liefdesleven moet invullen.
    Stanwyck en vooral Walter Huston als de vader (in zijn laatste rol) zijn erg sterk en de cinematografie is prachtig.

    7,8/10

    Bedtime Stories
    Ondanks m`n antipathie jegens Adam Sandler vond ik deze extreeeeeeem voorspelbare film toch goed te pruimen. Hij heeft een keer een sympathieke rol en het verhaal vond ik erg vermakelijk en origineel. Het zorgt er voor heel even voor dat je je weer een klein kind voelt.
    Tuurlijk zal het de film geschiedenis niet op z`n kop zetten maar voor op een luie vrijdagavond vond ik deze zeker het kijken waard.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #2450

    Standaard

    Snow White And The Huntsman

    Aardig fantasyverdrijf, maar psst... ik zal eens een geheimpje verklappen...
    Kirstin Stewart kan voor geen meter acteren!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 98 van 237 EersteEerste ... 4888949596979899100101102108148198 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •