Pagina 95 van 236 EersteEerste ... 4585919293949596979899105145195 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.351 tot 2.375 van 5894 worden weergegeven.
  1. #2351

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ondanks jullie negatieve reacties zie ik wel 2 sterke punten om hem toch te gaan zien...
    tieten ? en uh kontjes ? Ja dat zou ik ook doen, tieten en kontjes kijken is best leuk
    Laatst aangepast door De_Hollander : 07-06-2012 om 12:54

  2. #2352

    Standaard

    SAFE HOUSE net bekeken, prima film.

  3. #2353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    tieten ? en uh kontjes ? Ja dat zou ik ook doen, tieten en kontjes kijken is best leuk
    Precies.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #2354

  5. #2355

    Standaard

    Cannibal Holocaust
    Om eerlijk te zijn, was ik een beetje benauwd om deze film te bekijken. Hoe mensen deze film aankondigen; leek het alsof het een vreselijke film is. De film zelf vond ik eerder flauw; zeer slecht acteerwerk, wendingen in het verhaal die op niets slaan, ... De dieren scenes (waarbij dus echte dieren geslacht werden) vond ik ronduit belachelijk en draagden niets bij met het verhaal.

    Waarom 2 punten? Omdat ze de voorloper waren van de eerste ''found footage'' en hun special effects zo slecht niet waren.

    2/10

    Event Horizon
    Eens leuk om te zien; niet meer; niet minder!

    6/10

  6. #2356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    560. Novecento (Bernardo Bertolucci, 1976) :: 8.0

    De blu-ray recensies van zowel blu-ray.com als DVDBeaver waren ontzettend positief en normaal gesproken levert Olive ook uitstekend werk, maar dit lijkt werkelijk nergens naar. Letterlijk vanaf de allereerste minuut keken mijn vriend en ik elkaar verbijsterd aan: ‘wat is dit’? Ik had de film nooit eerder gezien en heb dus ook geen idee hoe het er uit hoort te zien, maar ik durf ieder esthetisch bot in mijn lichaam erom te verwedden dat het niet is zoals op deze Olive blu-ray. Ik bedoel, bepaalde esthetische keuzes zoals belichting en filmmateriaal kunnen iedere film er anders laten uitzien, maar film ziet er altijd uit als film en ‘1900’ ziet er nergens uit als film – noch als welke andere Storaro film die ik ooit gezien heb. Dit is echt Arrow blu-ray ‘Bird With a Crystle Plumage’ niveau. Grain is vrijwel nergens fatsoenlijk grain en al helemaal niet in de donkere scènes als het compleet digitale noise is en met het contrast is duidelijk iets misgegaan aangezien de helft van de film er uit ziet alsof het in een glas melk gevallen is. Er zat vrijwel geen shot in de vijf uur dat de film duurt dat esthetisch gezien prettig was om naar te kijken, het was grotendeels zelfs ronduit vervelend om aan te moeten zien. Het is dat ik de film nog nooit eerder gezien had, anders had ik het na een half uur afgezet. De film is nu net zo mooi als een Hollands landschap: vlak. Volgens mij heb ik nog nooit een blu-ray gezien met zo weinig diepgang of dynamiek en als je wilt weten hoe ‘1900’ er uit had gezien als het nu geschoten zou zijn op digitaal video – hier is je kans! Ik wil eigenlijk niets liever dan het eens zijn met iedereen, dus er begon even een vervelend stemmetje in mijn hoofd tegen me te zeggen dat ik misschien spoken aan het zien was en de blu-ray er wel echt prachtig en filmisch uitzag. Gelukkig bracht google me al snel op de reactie van Robert Harris die godzijdank de spijker op de kop slaat.


    De film zelf was moeilijk om over te oordelen, aangezien ik dankzij de afschuwelijke kwaliteit geen seconde echt in de film kon komen, maar volgens mij is het sowieso niet een film waar je ooit echt in kunt komen. Het is de definitie van het begrip ‘contradictio in terminis’: een openlijk communistische film van vijf (!) uur die expliciet gemaakt is voor de kapitalistische Amerikaanse markt; een film die tegelijkertijd zowel elegant als volstrekt smakeloos is; een film waarin je zou moeten kunnen verdwijnen maar die gevuld is met louter akelige personages die identificatie onmogelijk maken; een film die stilistisch en intellectueel opwindt, maar emotioneel volledig koud laat; een film die aan de ene kant een ogenschijnlijke terugkeer is naar een meer conventionele en realistische aanpak, maar tegelijkertijd net zo modernistisch en radicaal is als Bertolucci’s vroege werk. Bertolucci zelf zag deze film blijkbaar moeiteloos de harten stelen en ogen openen van de gemiddelde burger in het binnenland van Amerika, zo zei hij althans in interviews. Juist ja. Stuart Klawans heeft ooit een fascinerend boek geschreven, getiteld ‘Film Follies’; volgens mij wordt ‘1900’ daarin niet behandeld, maar het zou er moeiteloos in thuisgepast hebben, want alles aan deze film is waanzin. Maar dat is dan ook precies wat het zo fascinerend en praktisch onmogelijk maakt. Nu alleen nog een fatsoenlijke manier om het geheel te kunnen bekijken.
    Ai, dat klinkt niet positief. Had `m ook besteld aan de hand van de recensies en heb `m inmiddels in de kast staan maar nog niet gekeken...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #2357

    Standaard

    Gisteren gekeken:

    The Gold Rush
    Op de Criterion blu-ray staan twee versies van dit Charlie Chaplin werk: de originele stomme versie uit 1925 en de re-release uit 1942 die door Chaplin werd gezien als de "definitieve versie", inclusief vertelling door hem zelf.
    De versie die ik eerst heb gezien was de 1925 versie van 88 minuten (de 1942 is ruim een kwartier korter).
    Chaplin bewandelde met het maken van deze film een hele dunne lijn tussen avontuur, slapstick en romantiek. Vaak worden ze vermengd zonder dat je er erg in hebt: je gaat heel makkelijk van een lach naar een traan. Chaplin is als zijn bekendste personage The Tramp,hier ook wel The Lone Prospector genoemd, is zoals we `m kennen: aandoenlijk, innemend en Chaplin heeft weer een heerlijk gevoel voor timing.
    Na Modern Times en The Great Dictator was dit m`n derde Chaplin film en opnieuw heb ik er met volle teugen van genoten.
    Ben benieuwd naar die "definitieve versie".

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #2358

    Standaard

    Madagascar 3 was verrassend goed! De film echt in 3D zien. Ik denk niet dat 3D nog meer kan toevoegen


  9. #2359

    Standaard



    Ne le dis à personne (Tell No One) (2006)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: FR, met Engelse ondertitels

    Film: 9,0
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,0
    Extra's: 6,5




    Oorlogswinter (2008)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: NL

    Film: 8,5
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,0
    Extra's: 10

  10. #2360

    Standaard

    For Your Height Only (1980)

    Hier had ik echt zin in. Een vriend opgetrommeld want dit is lachen. Kratje bier erbij... Nou, de gimmick van het kleine ventje dat geheim agent speelt, is echter snel uitgewerkt. Dat was helaas te flauw. Het is dus even leuk maar het tenenkrommende "acteerspel" met een plot van het niveau Bassie en Adriaan wist ons zeker niet de volle speelduur te boeien. Halverwege uitgezet en vandaag de rest gekeken. Neuh, maakt zn reputatie niet echt waar.

    5.0

  11. #2361

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    For Your Height Only (1980)

    Hier had ik echt zin in. Een vriend opgetrommeld want dit is lachen. Kratje bier erbij... Nou, de gimmick van het kleine ventje dat geheim agent speelt, is echter snel uitgewerkt. Dat was helaas te flauw. Het is dus even leuk maar het tenenkrommende "acteerspel" met een plot van het niveau Bassie en Adriaan wist ons zeker niet de volle speelduur te boeien. Halverwege uitgezet en vandaag de rest gekeken. Neuh, maakt zn reputatie niet echt waar.

    5.0
    Ha, dat is toevallig - wilde deze film afgelopen donderdag opnieuw kijken, maar kon toen de DVD niet vinden en heb 'Shock Waves' in plaats gekeken. Kan me herinneren dat mijn reactie exact hetzelfde was destijds en hoopte bij een herkijkbeurt stiekem op meer succes, maar dat zal wel weer niet
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  12. #2362

    Standaard

    Neighbour no. 13 (2005)

    Japanse film over een jongen die vroeger gepest is op school en door dat trauma een extra persoonlijkheid heeft gecreerd die wel lef heeft en voor zichzelf durft op te komen. Als hij een etterbak uit het verleden tegen komt, is zijn andere helft uit op wraak.

    De film duur bijna twee uur en dat is zeker twintig minuten te lang. Veelal duren scenes veel te lang. Het is een low-budget film en dat uit zich in de weinig locaties die men gebruikt om het verhaal te vertellen. De film is grauw en depressief; er bestaan geen karakters met positieve eigenschappen en dat maakt het een taaie zit. Ik houd wel van een goede wraakfilm maar in deze film zijn nogal veel onschuldigen het slachtoffer wat het moeilijk maakt te "juichen" om de wraak. Als de makers het tenslotte nodig vinden om een klein kind te gebruiken om hun punt te maken, gaf dat voor mij de genadeklap. Smakeloos en heel erg naar.

    De film gaf me een depressief gevoel, op zich knap maar dat maakt het geen fijne film. Een kortere speelduur en het weglaten van de smakeloze akte had de film, in mijn ogen, veel goed kunnen doen.

    5.0

  13. #2363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ha, dat is toevallig - wilde deze film afgelopen donderdag opnieuw kijken, maar kon toen de DVD niet vinden en heb 'Shock Waves' in plaats gekeken. Kan me herinneren dat mijn reactie exact hetzelfde was destijds en hoopte bij een herkijkbeurt stiekem op meer succes, maar dat zal wel weer niet
    Ik heb laatst ook Shock Waves gekeken en dat is echt een betere keuze...

    Ik zal die kleine Weng Weng nog wel eens opzetten maar ik denk ook niet dat ik hem dan beter ga vinden. Gelukkig bevat de dvd nog een b-kantje.

  14. #2364

    Standaard

    God Bless America (Bob Goldthwait, 2011)
    Zolang je niet al te kritisch kijkt een vermakelijke film.

  15. #2365

    Standaard



    Pillow Talk (1959)


    Medium: Blu-ray
    Uitgave: UK (met NL-ondertitels)

    Film: 8,0
    Beeld: 8,5
    Geluid: 7,5
    Extra's: 7,0

  16. #2366

    Standaard

    Lethal Weapon 3 (1992) - Minder dan de tweede en na enkele weken blijft hij allesbehalve hangen. Een normale en degelijke buddy copfilm. Mel Gibson blijft een held.

    Iron Man 2 (2010) - Leuke sequel met twee van de mooiste actrices op aarde (Palthrow en Johansson ). En nog eens een ouderwetse echte slechterik in de vorm van Mickey Rourke. De rol van Sam Rockwell kon wat mij betreft gerust geschrapt worden.

    From Paris With Love (2010) - Ok, maar niets wereldschokkends. Travolta is op dreef en de actie zit snor, maar net zo leeg als Taken.

    Die Fälscher (2007) - Een grote verrassing. Dacht dat het weer een dertien in een dozijn oorlogsfilm ging zijn, maar de makers zorgen met hun originele invalshoek en de aanwezigheid van - moeilijk woord maar ik kan het niet anders zeggen - het dualisme tussen goed en kwaad voor een frisse wind in het oorloggenre. Ook de hoofdacteur zet hier een geweldige prestatie neer.

    Machete (2010) - Een kleine tegenvaller. Minder als Planet Terror, hoewel de cast, buiten Lohan, verschrikkelijk badass is. Net die afwezigheid van originele elementen (hoewel de gsmscène wel lachen was ) maakt dit een nogal lange zit, desalniettemin is het allemaal tof.

    Men in Black III (2012) - Will Smith in een film, het was even geleden. Na het slechte tweede deel probeert men via Josh Brolin en spetterende actie de serie terug op de rails te krijgen. En het is hen nog gelukt ook. Brolin is geweldig en hoewel het einde nogal vergezocht lijkt, wil je het wel geloven en straalt het echtheid uit. De film heeft wel een klein uur nodig om erin te komen en de bad guy is gewoon silly.

    Planet Terror (2007) - Verliest wat van zijn glans na enkele kijkbeurten. Gelukkig zijn er nog altijd de leuke visuele dingetjes en zijn de epische momenten verdomd episch.

  17. #2367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door João Bekijk bericht
    Lethal Weapon 3 (1992) - Minder dan de tweede en na enkele weken blijft hij allesbehalve hangen. Een normale en degelijke buddy copfilm. Mel Gibson blijft een held.

    Iron Man 2 (2010) - Leuke sequel met twee van de mooiste actrices op aarde (Palthrow en Johansson ). En nog eens een ouderwetse echte slechterik in de vorm van Mickey Rourke. De rol van Sam Rockwell kon wat mij betreft gerust geschrapt worden.

    From Paris With Love (2010) - Ok, maar niets wereldschokkends. Travolta is op dreef en de actie zit snor, maar net zo leeg als Taken.

    Die Fälscher (2007) - Een grote verrassing. Dacht dat het weer een dertien in een dozijn oorlogsfilm ging zijn, maar de makers zorgen met hun originele invalshoek en de aanwezigheid van - moeilijk woord maar ik kan het niet anders zeggen - het dualisme tussen goed en kwaad voor een frisse wind in het oorloggenre. Ook de hoofdacteur zet hier een geweldige prestatie neer.

    Machete (2010) - Een kleine tegenvaller. Minder als Planet Terror, hoewel de cast, buiten Lohan, verschrikkelijk badass is. Net die afwezigheid van originele elementen (hoewel de gsmscène wel lachen was ) maakt dit een nogal lange zit, desalniettemin is het allemaal tof.

    Men in Black III (2012) - Will Smith in een film, het was even geleden. Na het slechte tweede deel probeert men via Josh Brolin en spetterende actie de serie terug op de rails te krijgen. En het is hen nog gelukt ook. Brolin is geweldig en hoewel het einde nogal vergezocht lijkt, wil je het wel geloven en straalt het echtheid uit. De film heeft wel een klein uur nodig om erin te komen en de bad guy is gewoon silly.

    Planet Terror (2007) - Verliest wat van zijn glans na enkele kijkbeurten. Gelukkig zijn er nog altijd de leuke visuele dingetjes en zijn de epische momenten verdomd episch.
    Allemaal op 1 dag?

  18. #2368

    Standaard

    Nee hoor, ben je gek? Gewoon al even hier niet meer gepost, vandaar .

  19. #2369

    Standaard

    Afgelopen weekend Safe House gezien.
    De jonge CIA-agent Ryan Reynolds is belast met het bewaken van de vluchteling Denzel Washington op een schuiladres in Kaapstad. Maar iemand zit achter hem aan omdat hij erg gevoelige informatie in zijn bezit heeft, en weten hem dus ook te localiseren.
    Onze jonge CIA-agent zet alles op alles om samen met zijn 'gevangene' veilig weg te komen en hem naar een nieuw schuiladres te brengen. Ondanks dat er een mol binnen het CIA-netwerk dit probeert te verhinderen.

    De actie en de spanning zijn goed en houden de vaart er goed in. Dat er desondanks ergerlijke 'fouten' in de film zitten, zijn erg jammer. Iemand wordt op een drukke straat door een sluipschutter door zijn hoofd geschoten, maar niemand gilt of vlucht of gaat bij het slachtoffer kijken. Nee, men blijft schaapachtig staan toekijken.... Huh???
    Ook tijdens een voetbalwedstrijd (op vrijdagavond) van Ajax Cape Town (moeten die Ajax-vlaggen écht in beeld?) lopen er nog rustig hordes voetbalfans buiten rond het stadion te blazen op hun vuvuzela's (ik miste ze afgelopen zaterdag op he EK bij Oranje; wat een gebrek aan sfeer daar) en ook in het stadion was het erg druk op de gangen TIJDENS de wedstrijd! Waarom zitten deze honderden, zo niet duizenden mensen niet op de tribunes??


    Ondanks dit gebrek aan regie is het een fijne film geworden. Al twijfel ik aan Denzel's karakter. Want hij oogt wel erg rustig, cool en zelfverzekerd.
    En het einde suggereerd een deel 2.

    7,4/10

    War Of The Worlds (2005) DVD

    Van jongs af aan was ik al fan en liefhebber van het verhaal The War Of The Worlds van schrijver H.G. Wells, die ook andere klassiekers schreef als The Time Machine (2 keer geweldig verfilmd), The Island Of Dr. Moreau (ook verfilmd, met Val Kilmer en Marlon Brando, maar schijnt het kijken niet waard) en The Invisible Man (inspiratie voor veel andere films).

    Later ontdekte ik het dubbelalbum http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeff_Wa..._of_the_Worlds, toen in 1989 het nummer The Eve Of The War (opnieuw) in de top 40 stond (dit keer als Ben Liebrand remix). Ik was pas 14 maar meteen verkocht. Nu in 2012 is dat nogsteeds een van mijn lievelingsalbums ooit, aangezien het nooit verveeld. Zeker niet nu ik het album ook als SACD heb in een 5.1 mix.

    Een aantal van de tekeningen die van het verhaal gemaakt zijn voor deze muzikale vertelling en als artwork dienen, zijn of filmische wijze óók in deze Spielberg-verfilming terecht gekomen! Waarvoor hulde.
    Al heeft het wel een tijdje geduurd voor ik het aandurfde om zijn film te bekijken. Ik was bang voor heiligschennis toen bekend werd dat Spielberg dit wereldberoemde verhaal wilde gaan filmen. Het kon alleen maar slechter, dacht ik. Maar dat viel alleszins mee.

    Tuurlijk, het verhaal is verplaatst van het platteland van Engeland rond 1900, naar een stad in de VS van begin jaren 2000, maar het geraamte, de blauwdruk is nagenoeg intakt gebleven. Het enige wat ik dan wel mis, is het geluid van de aliens uit de musical versie, nl. het angstaanjagende "Uuulllaaa". Dat zou teveel van het goede zijn natuurlijk

    7,9/10

  20. #2370

    Standaard



    Quo Vadis (1951)


    Medium: Blu-ray
    Uitgave: NL

    Film: 7,0
    Beeld: 8,5
    Geluid: 7,0
    Extra's: 7,5

  21. #2371

    Standaard

    The Gold Rush (1942 versie)
    Lang nadat de geluidsfilm zijn intrede had gedaan ging Charlie Chaplin in 1942 terug naar zijn stomme films. Hij hermonteerde zijn meesterwerk uit 1925, componeerde een nieuwe score en schreef en vertelde zelf een vertelling erbij als een soort voice-over. Deze versie werd door Chaplin gezien als de definitieve versie, het origineel uit 1925 liet hij (na een paar pogingen) vernietigen zodat mensen alleen deze versie nog konden zien. Ook door het Chaplin estate wordt dit als de enige echte versie gezien, de 1925 versie is "slechts een leuke extra".

    Het is maar goed dat meningen verschillen want met dat laatste ben ik het helemaal niet eens. Ik vind het origineel verreweg superieur boven deze versie. Chaplin heeft de title cards er uit gelaten en die uitgeschreven en dus als voice-over verteld, net als de dialogen. Zo lijkt het meer op een kinderboek dat wordt voorgelezen dan op een film voor volwassenen.
    Daarnaast zijn ook enkele scenes die het origineel juist zo sterk maakten, onder andere een sub plot met Gloria en het mooie einde, eruit gelaten of drastisch ingekort.
    Deze versie is 17 minuten korter, dus je kunt je wel indenken hoeveel er is uitgelaten. Het komt het allemaal niet ten goede, het geheel is nu veel minder interessant en heeft niet zoveel emotionele diepgang (voor zover dat al aanwezig was) als het origineel.

    Al met al vond ik de keuzes die Chaplin hier maakte dus absoluut geen verbetering.
    Persoonlijk zou ik eerder deze versie aanmerken als een leuke extra en gewoon voor het origineel gaan.

    6,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #2372

    Standaard



    The Red Shoes (1948)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: UK (ITV, met Engelse (SDH-)ondertitels)

    Film: 9,5
    Beeld: 9,5
    Geluid: 8,5
    Extra's: 7,5

  23. #2373

  24. #2374

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Afgelopen weekend Safe House gezien.
    De jonge CIA-agent Ryan Reynolds is belast met het bewaken van de vluchteling Denzel Washington op een schuiladres in Kaapstad. Maar iemand zit achter hem aan omdat hij erg gevoelige informatie in zijn bezit heeft, en weten hem dus ook te localiseren.
    Onze jonge CIA-agent zet alles op alles om samen met zijn 'gevangene' veilig weg te komen en hem naar een nieuw schuiladres te brengen. Ondanks dat er een mol binnen het CIA-netwerk dit probeert te verhinderen.

    De actie en de spanning zijn goed en houden de vaart er goed in. Dat er desondanks ergerlijke 'fouten' in de film zitten, zijn erg jammer. Iemand wordt op een drukke straat door een sluipschutter door zijn hoofd geschoten, maar niemand gilt of vlucht of gaat bij het slachtoffer kijken. Nee, men blijft schaapachtig staan toekijken.... Huh???
    Ook tijdens een voetbalwedstrijd (op vrijdagavond) van Ajax Cape Town (moeten die Ajax-vlaggen écht in beeld?) lopen er nog rustig hordes voetbalfans buiten rond het stadion te blazen op hun vuvuzela's (ik miste ze afgelopen zaterdag op he EK bij Oranje; wat een gebrek aan sfeer daar) en ook in het stadion was het erg druk op de gangen TIJDENS de wedstrijd! Waarom zitten deze honderden, zo niet duizenden mensen niet op de tribunes??


    Ondanks dit gebrek aan regie is het een fijne film geworden. Al twijfel ik aan Denzel's karakter. Want hij oogt wel erg rustig, cool en zelfverzekerd.
    En het einde suggereerd een deel 2.

    7,4/10

    War Of The Worlds (2005) DVD

    Van jongs af aan was ik al fan en liefhebber van het verhaal The War Of The Worlds van schrijver H.G. Wells, die ook andere klassiekers schreef als The Time Machine (2 keer geweldig verfilmd), The Island Of Dr. Moreau (ook verfilmd, met Val Kilmer en Marlon Brando, maar schijnt het kijken niet waard) en The Invisible Man (inspiratie voor veel andere films).

    Later ontdekte ik het dubbelalbum http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeff_Wa..._of_the_Worlds, toen in 1989 het nummer The Eve Of The War (opnieuw) in de top 40 stond (dit keer als Ben Liebrand remix). Ik was pas 14 maar meteen verkocht. Nu in 2012 is dat nogsteeds een van mijn lievelingsalbums ooit, aangezien het nooit verveeld. Zeker niet nu ik het album ook als SACD heb in een 5.1 mix.

    Een aantal van de tekeningen die van het verhaal gemaakt zijn voor deze muzikale vertelling en als artwork dienen, zijn of filmische wijze óók in deze Spielberg-verfilming terecht gekomen! Waarvoor hulde.
    Al heeft het wel een tijdje geduurd voor ik het aandurfde om zijn film te bekijken. Ik was bang voor heiligschennis toen bekend werd dat Spielberg dit wereldberoemde verhaal wilde gaan filmen. Het kon alleen maar slechter, dacht ik. Maar dat viel alleszins mee.

    Tuurlijk, het verhaal is verplaatst van het platteland van Engeland rond 1900, naar een stad in de VS van begin jaren 2000, maar het geraamte, de blauwdruk is nagenoeg intakt gebleven. Het enige wat ik dan wel mis, is het geluid van de aliens uit de musical versie, nl. het angstaanjagende "Uuulllaaa". Dat zou teveel van het goede zijn natuurlijk

    7,9/10
    Geldt voor mij ongeveer hetzelfde. Vroeger ooit een keer de muziek gehoord van Eve of the war. Pas jaren later de dubbelcd gekocht. Echt een meesterwerk van symphonic rock. Je moet er maar op komen: een muziekversie maken van een radio-hoorspel.

    Ik heb ook altijd iets gehad met WOTW. Alleen heb ik het einde van het verhaal altijd bijzonder slap gevonden. Vond het eigenlijk ook wel een beetje jammer dat juist dat eind ook in de film zat. Maar je kunt ook zeggen dat ze wat dat betreft trouw zijn gebleven aan het origineel.

  25. #2375

    Standaard

    Gisterenavond Open Water gekeken.

    Van een vriend gekregen. Niet echt mijn soort film wat kwaliteit betreft, maar toch maar eens opgezet.
    Moet zeggen: niet onaardig voor een kleine film. Alles draait om een echtpaar dat gaat duiken met een groep op zee, zich afsplitst van de groep en er ineens achter komt dat door een stom ongeval de boot zonder hen is vertrokken. Origineel qua verhaal (tje, want meer is het niet) en met 5 kwartier precies qua lengte goed om het spannend te houden. Moet wel zeggen dat de makers het met Jaws vergelijken qua spanning maar zo goed is ie nu ook weer niet. Leuk voor als je eens een korte film wilt kijken.

Pagina 95 van 236 EersteEerste ... 4585919293949596979899105145195 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •