Pagina 91 van 237 EersteEerste ... 4181878889909192939495101141191 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.251 tot 2.275 van 5903 worden weergegeven.
  1. #2251

    Standaard

    Broken Arrow (1996)

    Aangename aktievolle John Woo Hollywood film die geen moment verveelt, goede aktie scenes alleen Slater overtuigt niet zo als aktieheld maar Travolta speelt zijn rol heerlijk dik aangezet.

    They don't make em like this anymore...

    7/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  2. #2252

    Thumbs up

    Vanavond gezien in de bioscoop:

    Moonrise Kingdom
    Gisteren beleefde Wes Anderson`s nieuwe prent z`n wereld premiere tijdens het Filmfestival van Cannes, vanavond draaide hij al in de Kinepolis in Belgie. En dus, als fan van z`n eerdere werk, moest ik `m zo snel mogelijk zien.

    Het is, zoals al in de trailer te zien was, weer zo`n typische Wes Anderson film geworden met eigenaardige personages (met name een Bruce Willis zoals we `m nog niet vaak gezien hebben), goede zwarte humor en veel oog voor detail.
    De film voorzien van een prachtig pastel kleuren pallet en sterk camera werk dat alles in (veelal) mooie strakke kaders giet. Vooral de kleuren zorgen voor een prachtige nostalgische sfeer die nodig is omdat de film zich in 1965 afspeelt.
    De twee jonge hoofdrolspelertjes zetten sterken rollen en worden daarin netjes ondersteund door een all star cast van onder andere Bill Murray, Edward Norton en dus Bruce Willis.

    Een aparte vermelding verdient de muziek, die een mix is van klassieke muziek van onder meer Mozart, country muziek van Hank Williams en een originele score van geweldenaar Alexandre Desplat. Het klinkt als een rare combinatie maar het past perfect, het vormt een mooi geheel.

    Voor mensen die niet zo bekend met zijn werk zal Anderson`s nieuwe film misschien wat "raar" overkomen maar dompel je zelf gewoon onder zijn wereld en het is genieten geblazen.
    Voor fans is dit natuurlijk een must-see!

    9,0/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 17-05-2012 om 22:57
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #2253

    Standaard

    The cabin in the woods (2011)
    Deze film verraste me qua story verloop en opzet. Het is een mix van horror en comedy, maar geen comedy horror zoals Sam Raimi's Evil dead franchise en Drag me to hell. Je weet wel, wanneer de horror-scenes eng en ook grappig zijn, dat is in deze film absoluut niet het geval. De horror in The cabin in the woods blijft gewoon good ol' scary horror, alleen hoe het verhaal verteld wordt is... apart, lijkt heel veel op Cube Zero.

    In The cabin in the woods besluit een groep vrienden voor een weekendje naar een afgelegen hutje te gaan. Wanneer ze iets vinden wat eigenlijk niet voor hun bestemd is (of misschien ook weer wel?), wordt hun leven een ware hel op aarde.

    Chris Hemsworth (Thor, The avengers) neemt 1 van de hoofdrollen in en grappig om hem niet zo groot en breed te zien. Hij doet het behoorlijk, al moet ik wel bekennen dat zijn personage totaal geen diepgang heeft. Eerlijk gezegd hebben geen van de vijf hoofdpersonen diepgang, dus het is lastig een band met hun op te bouwen. Het is een vreemde, maar zeer originele horror film die zeker een topper in zijn genre kon zijn. Helaas is het niet helemaal goed uitgevoerd, nooit echt spannend, de hele setting is ook veels te donker. Het is een vage review, maar je moet de film met eigen ogen zien en jezelf laten verrassen en jezelf open laten staan voor de bizarre omstandigheden en situaties die zich voordoen in deze film.

    Cijfer: 8 / 10



    Man on a ledge (2012)

    Goede film! Deed me denken aan Mission impossible en The next three days. Met Sam Worthington (Avatar, Clash of the titans, Terminator salvation), Elizabeth Banks (Spider-man films, The next three days, The Hunger games) en Jamie Bell (The Adventures of Tintin), dus met de cast zit het wel goed.

    De film gaat over een ex-agent Nick Cassidy die zelfmoord probeert te plegen door van een gebouw te springen. Hij laat de politie weten dat hij alleen met de agente Mercer, een agente die ervaring heeft met mensen die zelfmoord willen plegen, wil onderhandelingen. De politie stuurt agente Mercer met als hoop dat zij Cassidy kan helpen. Echter, Cassidy's intenties zijn niet helemaal zuiver...

    Het is een actiefilm met zeker genoeg actie, spanning en op het eerste gezicht complexe verhaallijn, maar wanneer je achter Cassidy's intenties komt is het verhaal goed te volgen. De dialogen in deze film zijn goed. Vooral de interactie tussen Joey en Angie is grappig. Hoe Angie Joey altijd afkat. Priceless.

    Cijfer: 9 / 10



    Ringu 0: Birthday (2000)

    De prequel op Ringu gezien vandaag. Heel lang geleden al bekeken, vandaag herzien en de film is meer drama, dan horror en eerlijk gezegd heb ik daar geen problemen mee. Het verhaal van Sadako is zielig en Sadako is eigenlijk een heel lief meisje dat met zichzelf worstelt en zich onbegrepen voelt door anderen. Nakama Yukie zette een zeer geloofwaardige Sadako neer. Iedereen weet hoe het eindigt als je Ringu gezien hebt, maar toch de scene waarin Sadako het uitschreeuwde toen ze zag dat het deksel op de put geplaatst wordt... de rillingen liepen me over de rug. Ik had het echt te doen met Sadako.

    8- / 10




    The Avengers 3D

    Ik heb The Avengers 3D ook in de bioscoop gezien. Het eerste gedeelte van de film kwam langzaam op gang, maar het tweede gedeelte maakte alles goed. Het was spectaculair. Af en toe misplaatste humor (Hulk die Loki in de rondte slaat; een andere scene met Hulk en Thor deed me denken aan een soortgelijke scene in Tangled met Maximus en Flint; een doodgewaande Tony die ineens wakker wordt en deed alsof er helemaal niks aan de hand was). In de bioscoop heb ik hard om de scenes gelachen, maar achteraf vond ik ze misplaatst en eigenlijk niet in de film horen.

    Hawkeye was overbodig en deed me niks. Echter, Tom Hiddleston was geweldig as Loki. Mijn favoriete Avenger in de film was de Hulk, jammer genoeg te weinig Hulk gezien. Ook vond ik dat ze het verhaal van Captain America niet goed hadden uitgediept (o.a. zijn liefje in de WWII en aanpassen aan nieuwe omgeving).

    Al met al een zeer goede heldenfilm. Hopelijk wordt de sequel ook een topper. Avengers Assemble!

    7,5 / 10
    Laatst aangepast door Inoujikun : 18-05-2012 om 00:29
    Mijn verkooptopic
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=85960

    Anime DVD's, Asian cinema & horror.

  4. #2254

    Standaard

    We Bought A Zoo (2011)

    De nieuwste film van de sympatieke regisseur Cameron Crowe (Singles, Jerry Maguire, Almost Famous, Vanilla Sky, Elizabethtown, PJ20) is zoals je kunt verwachten: een lieve, positieve feel-good movie. En volgens mij heeft hij ditmaal een wat jongere doelgroep gekozen (al zul je dat niet verwachten gezien zijn muziekkeuze in de film. Zelfs Hunger Strike van Temple Of The Dog (Soundgarden en Pearl Jam, zie Singles en PJ20) komt voorbij.

    Jonge weduwe Matt Damon is op zoek naar een nieuwe woning nadat een half jaar geleden zijn vrouw is overleden en hij overal herinneringen van haar ziet. Zijn dochtertje van 7 geeft graag haar mening over de huizen die ze op hun huizentocht bezoeken. Als bij een geweldig huis ook een dierentuin hoort, is zijn dochtertje (uiteraard) verkocht. Dat deze gesloten dierentuin bijna failliet is, is een extra reden voor Benjamin Mee (Matt Damon) om dit avontuur aan te gaan. Ondertussen voelt de puberende zoon zich ongelukkig en niet begrepen door zijn vader.

    Met ook Scarlett Johansson, Elle "Super 8" Fanning, Thomas Haden Church en Patrick Fugit (William Miller uit CC's Almost Famous).
    Niet het beste werk van Crowe, maar met een paar tranen op het eind toch zeker geslaagd.

    7,8/10

  5. #2255

    Standaard

    ROUNDERS (1998)

    De rechtenstudent Mike (Matt Damon) verliest al zijn geld tijdens een spelletje poker. Hij denkt z'n les wel geleerd te hebben, en hij belooft z'n vriendin nooit meer te zullen spelen. Als zijn beste vriend Worm (Edward Norton) uit de bak komt wordt hij echter weer teruggesleurd in het poker-circuit. Hij krijgt een gigantische schuld bij de Russische maffia-baas Teddy KGB (John Malkovich).


    Leuke film
    7/10

  6. #2256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Is het beeld echt mooi ala Aliens? Ik wil de Blade Runner DC nog heel graag kopen..namelijk
    Ik heb Aliens (nog) niet gezien dus ik kan wat dat betreft niet vergelijken. Maar ik was zeer onder de indruk, met name omdat de film nagenoeg de gehele tijd zich in nachtelijke sferen afspeelt. Lees ook deze review.

  7. #2257

    Standaard



    Chéri (2009)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: NL

    Film: 6,5
    Beeld: 8,0
    Geluid: 7,0
    Extra's: 6,0




    The Departed (2006)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: NL

    Film: 8,5
    Beeld: 9,0
    Geluid: 9,0
    Extra's: 7,0

  8. #2258

    Standaard



    Easy Rider (1969)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: NL

    Film: 8,0
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,0
    Extra's: 8,0

  9. #2259

    Standaard

    Ter voorbereiding op Prometheus eind vd maand begonnen met herkijken van de Alien films. Gisteren deel 1. Blijft toch een ijzersterke film, hoewel ie al meer dan 30 jaar oud is. Trage buildup, maar dat komt de sfeer van de film helemaal ten goede. Af en toe wat knullig ogende effecten voor wat betreft de Alien zelf (duidelijk man in pak op het eind), maar die vallen eigenlijk alleen op omdat de rest zo goed is gedaan.
    Je kunt je bijv. bijna niet voorstellen hoe ze het ruimteschip met die eieren zo mooi hebben gemaakt zonder CGI. Ene George Lucas zou eens in de leer moeten bij Scott.

  10. #2260

    Standaard

    Ed Wood (1994, Tim Burton)

    Dit mag je toch wel een echte Burton noemen. Met prachtig zwart-wit filmwerk, waarbij de belichting en kadrering extra lof verdienen, is het visueel een genot om naar te kijken. Ondanks dat hier ‘de slechtste filmmaker aller tijden’ wordt geportretteerd, ademt Ed Wood een en al liefde, of enthousiasme voor het medium film uit. Johnny Depp zet de regisseur als een enorm naïeve maar fantastisch sympathieke man neer en zorgt er zelfs voor dat ik enkele films van de regisseur wil zien.

    Panic Room (2002, David Fincher)

    Panic Room zit net wat te vol met clichés: de gebruikelijke Hollywood-moraal overheerst uiteindelijk en de karakters zie je in meerdere film. Dankzij aardig acteerwerk, een lekker strak tempo en wat visuele trucjes van Fincher wordt de bovenkant van de middelmaat toch net gehaald.

  11. #2261

    Standaard

    Transformers: Dark Of The Moon 3D (2012)

    Ik ben niet zo'n grote fan van de live action Transformers films (vooral deel 2 niet), wel van de oude jaren '80 tekenfilms maar deze derde film vond ik toch redelijk goed.

    Gelukkig is de verschrikkelijke en geforceerde humor uit deel 2 (bijna) verdwenen en is de film zelfs een beetje donkerder van toon tov van de eerste twee. Goed in beeld gebrachte en overdonderende aktie, uitstekende 3D en top geluid daar gaat het bij deze film om!
    Helaas duurt die wel te lang, die situatie met Malkovich had er makkelijk uit gekund, en LaBeouf gaat af en toe flink over de irritatie grens met z'n geschreeuw. Ook hoe die Chinese collega van hem zich gedroeg sloeg echt nergens op...

    Maar voor de rest op en top, verstand op nul Hollywood vermaak!

    7/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  12. #2262

    Standaard



    The Corrs: Live In London


    Playlist:
    1. Intro
    2. Only When I Sleep
    3. Give Me A Reason
    4. Irresistible
    5. Forgiven, Not Forgotten
    6. What Can I Do
    7. Joy Of Life
    8. Hurt Before
    9. Somebody For Someone
    10. Dreams
    11. The Right Time
    12. I Never Loved You Anyway
    13. Runaway
    14. All The Love In The World
    15. Old Town
    16. All In A Day
    17. Queen Of Hollywood
    18. Paddy McCarthy
    19. Radio
    20. No More Cry
    21. Breathless
    22. At Your Side
    23. So Young
    24. Toss The Feathers
    Bonus: Happy Xmas (War Is Over)

    Extra's: Songteksten in beeld

    Verder:

    • "Access All Areas" documentary (20 min)
    • Multiple angles on Dreams, Radio, and Breathless
    • DVD-ROM: 360-degree camera angle of "So Young"


    Medium: DVD
    Uitgave: NL

    Concert: 8,5
    Beeld: 9,0
    Geluid: 7,5
    Extra's: 6,0

    Gave mix van Irish folk en pop van een groep waarvan de leden zelf allemaal meerdere muziekinstrumenten bespelen. Het is allemaal zeer muzikaal en goed in beeld gebracht. Aanrader, niet in het minst vanwege lead-zangeres Andrea Corr .

  13. #2263

    Standaard

    Chronicle Director's Cut (2012)

    Chronicle, een film waar ik een tijdlang erg naar uit heb gekeken na het zien van de trailers. Een film ook die mogelijk zou kunnen bezwijken onder zijn eigen pretenties.
    Ga maar na: een 'loser' met een doodzieke moeder en een vader in de wao koopt op een dag een high-end filmcamera om alles te filmen waar hij komt. Op een dag komt hij uiteindelijk met een neef en een vriend (Wallace uit The Wire) in het bos en ontdekken daar een gat in de grond waar een vreemd geluid vandaan komt. Ze dalen af en ontdekken een vreemd iets. Dat 'iets' zorgt voor grote veranderingen in hun zijn, in wat ze kunnen. Ze blijken een vorm van telekinese te hebben ontwikkeld en al snel vinden ze dit te gek.
    Ze krijgen deze 'gave' steeds beter onder controle, gaan er mee spelen (wat als kijker een geweldig euforisch gevoel geeft) en ontwikkelen dit steeds verder en verder.

    Dan ben je op het punt aangekomen dat de film kan stranden in goede bedoelingen en dat het een stuurloze joyride kan worden. Maar dan gaat het mis met de jongens in hun lol voor hun gave en krijgt de film een grauwer en serieuzere draai en verliest Andrew, onze 'cameraman', de controle over zichzelf met apocalyptische gevolgen.

    In de bioscoop draaide de korte versie van zo'n 80 minuten, en na het zien van 30 minuten van deze Extended Edition van 90 minuten, dacht ik dat dat wel lang genoeg zou zijn. Maar niks in deze 90 minuten voelt te lang of overbodig aan. Het is ook geen "lost footage" film pur sang geworden en zijn er ook bijna geen schokkerige beelden te zien. Alles is behoorlijk stabiel gefilmd (beeldstabilisator) en de meeste special effects zien er erg goed uit op een aantal na. Maar storend is dat allerminst.

    Al met al een meer dan geslaagde combi van grofweg Kick-Ass en Cloverfield.

    9,3/10

  14. #2264

    Thumbs up

    Copie Conforme (Certified Copy)
    Abbas Kiarostami`s eerste film die hij buiten Iran maakt draait om de ontmoeting tussen een Engelse schrijver op promotie tour in Toscane, Italie en een vrouw die naar zijn persconferentie komt.
    Gedurende de dag leren ze elkaar beter kennen, totdat één gesprek alles op z`n kop zet.

    Kiarostami`s gebruik van extreem lange shots zonder cuts en de daaruit voortvloeiende dialogen passen perfect in dit verhaal. Op het eerste gezicht een simpel verhaal maar `t gaat toch dieper dan dat, het zet wel aan tot nadenken. Daarnaast is Juliette Binoche opnieuw (zoals altijd) ontzettend goed.

    Het lijkt een rustig voortkabbelende film maar nestelt zich toch onder je huid zonder dat je `t eigenlijk door hebt. Daardoor zul je na afloop nog veel nadenken over dat wat je net gezien en (vooral) gehoord hebt en de stellingen en discussies die werden opgezet en gevoerd.

    Een hele sterke film van Kiarostami, zowel op verhalend en visueel als op acteer gebied.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #2265

    Standaard

    Dit weekend:

    - The Descendants. Geweldige mooie film met geweldige rol van Clooney.
    - Nova Zembla 3D. Redelijk mooie 3D beelden kunnen niet verbloemen dat Oerlemans teveel hooi op z'n vork heeft genomen. Met alle technische uitdagingen rondom het draaien in 3D is hij vergeten een verhaal te verfilmen en zijn acteurs van enig spelregie te voorzien. De karakters maken een ontwikkeling door van een aardappel en binnen een aantal scenes probeert hij intensiteit op te roepen door veelvuldig te schakelen van camerahoek wat IMO alleen maar irritatie oproept. Er zaten welgeteld 2 3D scenes in die ik echt de moeite waard vond (dat ze elkaars hand proberen te pakken) maar de rest was alleen maar een iets groter (en soms nog onlogisch ook) DOF.

  16. #2266

    Standaard

    Zombie/Zombi 2(1979)

    "Er zit iets in m'n oog..."

    Je moet er van houden maar dit vind ik Fulci's beste film, de Blu-ray uitgave van Blue Underground doet de film eer aan!

    8/10.

    Act Of Valor (2012)

    Deze film had beter Call Of Duty: Modern Warfare The Movie kunnnen heten!
    Als je fan bent van die spellen kun je gerust deze film kijken want het lijkt echt net een aflevering uit die game reeks, inclusief de verschillende locaties die aangedaan worden en een first person POV view.
    Aardige aktie helaas vergallen het zeer slechte acteerwerk van de Seals zelf, en het feit dat het gewoon schaamteloze Amerikaanse propaganda is het kijkplezier.
    Alleen voor de liefhebbers.

    6/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  17. #2267

    Standaard

    Red Tails (2012)

    Gladjes gemaakte film over Afro-Amerikaanse piloten tijdens WOII met mooi in beeld gebrachte luchtgevechten, alleen haden de onderwerpen racisme en vooroordelen wel iets scherper aangekaart mogen worden.

    7/10.
    Laatst aangepast door DJR : 21-05-2012 om 13:51
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  18. #2268

    Standaard

    John Carter (2011)

    Een aardige sf/fantasy-film in een ouderwetse setting, precies zoals het in mijn ogen destijds is opgeschreven. Oftewel: een oudere vorm van sf en fantasy over leven en oorlogen op andere planeten. Een film die je 2 uur van straat houd, maar die tevens te lang duurt, want behoorlijk braaf en vlak.
    Leuk om een keer gezien te hebben, verder niet.

    Toch een 7/10 vanwege de score en het uiterlijk van de film.

  19. #2269

    Standaard

    John Carter 3D (2012)

    Warrige en onevenwichtige film met mooie effecten, aankleding en decors alsmede een redelijk goed gelukte post 3D conversion.

    Voor een Disney film opvallend veel bloed (ook al is het blauw) tijdens de zwaardgevechten en zelfs een paar rondvliegende ledematen. De arena scene deed me overigens denken aan die van Attack Of The Clones.

    Maar de film kon mij niet bekoren, was echt blij dat ie na ruim 2 uur was afgelopen.

    5/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  20. #2270

    Standaard

    John Carter 2D US
    Gave film, mooie beelden en verhaal. Zeker voor herhaling vatbaar om de blu-ray te bekijken.

  21. #2271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djr Bekijk bericht
    john carter 3d (2012)

    warrige en onevenwichtige film met mooie effecten, aankleding en decors alsmede een redelijk goed gelukte post 3d conversion.

    Voor een disney film opvallend veel bloed (ook al is het blauw) tijdens de zwaardgevechten en zelfs een paar rondvliegende ledematen. De arena scene deed me overigens denken aan die van attack of the clones.

    Maar de film kon mij niet bekoren, was echt blij dat ie na ruim 2 uur was afgelopen.

    5/10.
    +1

    Citaat Oorspronkelijk gepost door de_hollander Bekijk bericht
    john carter 2d us
    gave film, mooie beelden en verhaal. Zeker voor herhaling vatbaar om de blu-ray te bekijken.
    -1

  22. #2272

  23. #2273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Red Tails (2012)

    Gladjes gemaakte film over Afro-Amerikaanse piloten tijdens WOII met mooi in beeld gebrachte luchtgevechten, alleen haden de onderwerpen racisme en vooroordelen wel iets scherper aangekaart mogen worden.

    7/10.
    Man , die film was echt slecht!
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  24. #2274

    Standaard



    The Fifth Element (1997)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: NL

    Film: 8,5
    Beeld: 9,0
    Geluid: 9,0
    Extra's: - (geen)

  25. #2275

    Thumbs up

    Buried
    Het is maar goed dat ik geen last heb van claustrofobie, want dan had ik dit niet overleefd. En ook al heb je `t niet dan zou je `t zo maar kunnen krijgen.
    Ryan Reynolds die levend begraven wordt en 95 minuten lang vecht voor z`n leven. Het is dan ook een geweldige prestatie van zowel Reynolds als regisseur Rodrigo Cortés. De eerste weet met een fantastische acteerprestatie je deelgenoot te laten worden van en mee te laten leven in z`n wanhoop, de laatste weet een grootse spanning te creeeren door te spelen met licht, ruimte en geluid.
    Dat alles komt samen in een geniale nagelbijter pur sang en je zelfs tot op `t laatste moment nog weet te verrassen.

    9,2/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 91 van 237 EersteEerste ... 4181878889909192939495101141191 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •