Pagina 88 van 235 EersteEerste ... 387884858687888990919298138188 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.176 tot 2.200 van 5873 worden weergegeven.
  1. #2176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ben je bekend met het werk van Steve McQueen?
    Volgens IMDb heeft hij nog bijna niks gedaan, dus 'zijn werk' ken ik met alle respect niet nee.
    Maar vanwaar deze vraag?

  2. #2177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    BAND OF BROTHERS MINISERIE...Het blijft toch 1 van de beste series van de Tweede Wereldoorlog. Geef ervoor een .....10....!!!
    Ben het met je eens, BOB blijft goed..fantastisch, alles zit erin.. Heb je the pacific ook al gezien?

    Neen, niet gezien...omdat volgens sommige mensen THE PACIFIC nogal saai moet zijn, vandaar ik deze box nog niet gekocht hebt.
    er zit een aantal episodes in die minder actie laten zien (zoals R&R in Australie) maar de actie is veel intenser dan BOB, ook al vanwege de extreme weersomstandigheden (tropische regens, intense hitte) die prachtig in beeld worden gebracht (vooral de "zombie look" van de soldaten is intens)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  3. #2178

    Standaard

    The Avengers

    Ik heb me zeer goed vermaakt. De 3D, zoals verwacht, voegt nauwelijks iets toe. Gewoon weglaten deze gimmick.
    Het verhaal is dun, maar de cast en de actie maken veel goed. Robert Downey Jr steel de show, met heerlijke vleug humor. En de actiescenes zijn geweldig, met name laatste slot echt knap gemaakt.

  4. #2179

    Standaard

    The Woman In Black (2012)

    Leuk horrorwerkje uit de Hammer stal met een aardig sfeertje, echter originaliteit is ver te zoeken en de schrikeffecten beginnen op een gegeven moment vermoeid te worden.

    Toch een vermakelijk filmpje om 's avonds laat met het geluid op 10 te kijken.

    7/10.

    Demoni (Demons) (1985)

    Italiaanse cult-klassieker waarbij een fatsoenlijk verhaal/acteerwerk en logica even opzij moeten worden gezet. Ook even de afgrijselijke dubbing voor lief nemen.
    Dan kun je genieten van deze horror rollercoaster ride met een hoog tempo die zich het best laat omschrijven als Evil Dead met een bioscoop als setting ipv een boomhut.
    Prima gore, heerlijk 80's sfeertje met veel muziek (vooral hardrock) uit die tijd en met veel enthousiasme gemaakt door de meesters van de Italiaanse horror cinema Dario Argento, Lamberto Bava (Mario's zoon) en screenwriter Dardano Sacchetti.

    Persoonlijke klassieker.

    9/10.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 07-05-2012 om 10:09
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  5. #2180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Volgens IMDb heeft hij nog bijna niks gedaan, dus 'zijn werk' ken ik met alle respect niet nee.
    Maar vanwaar deze vraag?
    Vanwege je opmerking over de lengte van de scene. In het magistrale 'Hunger' zit namelijk een dialoog van ruim 20 minuten zonder dat er geknipt wordt. Mcqueen is dus geen onbekende voor wat betreft 'lange scenes'
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #2181

    Standaard

    The Last House On The Left (2009)

    Zwakke remake die verbleekt bij het origineel ondanks de input van Craven en Cunnigham zelf. Film duurt te lang en sommige veranderingen maken het juist allemaal wat minder schokkend zoals het origineel wel was.

    5/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  7. #2182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Vanwege je opmerking over de lengte van de scene. In het magistrale 'Hunger' zit namelijk een dialoog van ruim 20 minuten zonder dat er geknipt wordt. Mcqueen is dus geen onbekende voor wat betreft 'lange scenes'
    Wat Coen schrijft. McQueen werkt veel met lange, ononderbroken shots. De ene keer puur ter observatie en dus statief (restaurantscène)de andere keer als tracking shot (joggingscène). Redelijk unieke stem in de hedendaagse Cinema en vandaar dus mijn vraagtekens omtrent je opmerking van Rocky (John G. Avildsen).

  8. #2183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Demoni (Demons) (1985)

    Italiaanse cult-klassieker waarbij een fatsoenlijk verhaal/acteerwerk en logica even opzij moeten worden gezet. Ook even de afgrijselijke dubbing voor lief nemen.
    Dan kun je genieten van deze horror rollercoaster ride met een hoog tempo die zich het best laat omschrijven als Evil Dead met een bioscoop als setting ipv een boomhut.
    Prima gore, heerlijk 80's sfeertje met veel muziek (vooral hardrock) uit die tijd en met veel enthousiasme gemaakt door de meesters van de Italiaanse horror cinema Dario Argento, Lamberto Bava (Mario's zoon) en screenwriter Dardano Sacchetti.

    Persoonlijke klassieker.

    9/10.
    Je hebt dus de blu-ray steelbook binnen, begrijp ik? Want de reguliere versie is voor de 1000e keer uitgesteld. Grote vraag is natuurlijk, hoe ziet de blu-ray transfer er uit? Want het blijft maar akelig stil met recensies
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #2184

    Standaard



    The Social Network (2010)

    Medium: Blu-ray (2-disc)
    Uitgave: Nederlands

    Film: 7,5
    Beeld: 7,5
    Geluid: 8,5
    Extra's: 9,0

  10. #2185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Je hebt dus de blu-ray steelbook binnen, begrijp ik? Want de reguliere versie is voor de 1000e keer uitgesteld. Grote vraag is natuurlijk, hoe ziet de blu-ray transfer er uit? Want het blijft maar akelig stil met recensies
    Yep de dubbel disc editie met zowel deel 1 als 2.

    Demoni staat in mij geheugen gegraveerd zo vaak heb ik hem gezien en ik moet zeggen het beeld heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. Meteen al bij de openingsscene vielen me details op die ik nog nooit gezien had. Ik vind de beeldkwaliteit echt zeer goed, beter kan het met deze film niet denk ik.

    Alleen met het geluid heb ik wat issues. De Engelse audio track is mono en heeft wat veranderingen ondergaan als ik hem vergelijk met de Engelse versie die hier eind jaren '80 op VHS werd uitgebracht. Een aantal muzieknummers zijn vervangen door anderen en dat geldt ook voor een aantal stemacteurs. Ook is er wat gerommeld met de score, zoals bijvoorbeeld op het begin wanneer de titel in beeld komt maar ook tijdens de film bij bepaalde gebeurtenissen.
    De Italiaanse audio track is wel in stereo en bevat de originele muziek en score.
    Beide audiosporen klinken echter gedateerd vooral de muziek klinkt niet lekker en soms zelfs een beetje opgeblazen (Claudio Simonetti's Demons theme) jammer dat ze dat niet onder handen hebben genomen maar voor de rest prima uitgave!

    Deel 2 heb ik nog niet gekeken.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  11. #2186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht


    The Social Network (2010)

    Medium: Blu-ray (2-disc)
    Uitgave: Nederlands

    Film: 7,5
    Beeld: 7,5
    Geluid: 8,5
    Extra's: 9,0
    Een 7,5 voor het beeld? The Social Network vond ik persoonlijk echt een beeldige Blu-ray met prachtige zwart-waardes en mooie scherpe details.

  12. #2187

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Yep de dubbel disc editie met zowel deel 1 als 2.

    Demoni staat in mij geheugen gegraveerd zo vaak heb ik hem gezien en ik moet zeggen het beeld heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. Meteen al bij de openingsscene vielen me details op die ik nog nooit gezien had. Ik vind de beeldkwaliteit echt zeer goed, beter kan het met deze film niet denk ik.
    Dat klinkt alvast hoopvol! Maar hoe zit het met het overmatig gebruik van DNR? Dat is waar ik natuurlijk altijd bang voor ben bij Arrow. Ziet het er 'schoon' uit of heeft het beeld een duidelijke filmkorrel?
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  13. #2188

    Standaard

    De afgelopen dagen gezien:

    Intouchables
    Een hele mooie en warme film,naar een waargebeurd verhaal, met een grote dosis humor over een jonge uit een achterstandsbuurt die, wil hij zijn uitkering behouden, aan het werk gaat als persoonliljk assistent/manusje van alles van een rijk man die aan een rolstoel gekluisterd zit. Een rare combinatie maar de twee worden de beste vrienden. Het risico bestaat dat dit heel snel heel cliché zou worden en de personages karikaturen worden. Dat is hier zeker niet het geval. Het zijn "echte" mensen die een heerlijke chemie hebben en je meeslepen in hun levens.
    Heb er ontzettend van genoten. Zeker het kijken waard.

    8,8/10

    En gisteren in de bioscoop:

    C'era Una Volta il West (Once Upon A Time In The West)
    Ik kijk niet heel vaak een film twee keer binnen een week maar als de mogelijkheid zich voordoet om Leone`s meesterwerk op het grote doek te zien dan maak ik graag een uitzondering.
    Dit is dus echt een film die nog meer impact maakt in de bioscoop dan al die keren dat ik `m thuis zag. De shots, de landschappen, alles: het is gemaakt voor het grote scherm.
    Een overweldigende ervaring!!

    10/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #2189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ga je de film ook nog op het witte doek zien?

    http://www.royaltheaters.nl/specials/30/roya(a)l-teruggespoeld/
    Ja gelukkig wel! ik zou eerst moeten werken gisteravond maar dat hebben ze gelukkig omgezet zodat ik dus wel kon gaan!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #2190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Ja gelukkig wel! ik zou eerst moeten werken gisteravond maar dat hebben ze gelukkig omgezet zodat ik dus wel kon gaan!
    Wat vond je van de beeld- en geluidskwaliteit in vergelijking met de BR?

  16. #2191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Wat vond je van de beeld- en geluidskwaliteit in vergelijking met de BR?
    Het beeld van de BR vond ik wel een stuk scherper maar op het grote scherm kwam het stuk natuurlijker over. Ben je ook geweest?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #2192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Dat klinkt alvast hoopvol! Maar hoe zit het met het overmatig gebruik van DNR? Dat is waar ik natuurlijk altijd bang voor ben bij Arrow. Ziet het er 'schoon' uit of heeft het beeld een duidelijke filmkorrel?
    Hmm eerlijk gezegd heb ik daar niet zo opgelet, maar er hoeft toch niet altijd een duidelijke filmkorrel aanwezig te zijn is dit ook niet afhankelijk van hoe de regisseur het bedoeld heeft?

    Welke Arrow films hebben volgens jou overmatig gebruik van DNR? Zelf heb ik Tenebrae, Deep Red, Inferno, The Beyond en Phenomena.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  18. #2193

    Standaard

    This Means War (2012) 8 /10

    Spionage en humor, het gaat vaak niet goed samen. Zie bijvoorbeeld recentelijk het saaie Knight en Day, of nog veel erger, de abominabel slechte, niet leuke, irritante Mr & Mrs Smith uit 1995 (woorden schieten tekort hoe vreselijk ik die film vind).

    Maar dat het ook anders kan bewijst deze film. Er is een hele goede chemie tussen alle hoofdrolspelers, het sprankelt. Pine en Hardy zijn geweldig ingespeeld op elkaar. Naast Witherspoon, die wel vaker zo'n rol heeft gespeeld, is de grove Chelsea Handler (van Chelsea Lately) erg grappig.
    Het verhaal is niet zo bijzonder, maar de uitvoering is top.

    Eerlijk gezegd had ik mij er niet van voorgesteld, en in eerste instantie meer voor mijn vrouw opgezet (wegens Witherspoon). Daar heb ik dus geen spijt van .

    Tip: kijk ook de erg grappige alternatieve eindes.

  19. #2194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Het beeld van de BR vond ik wel een stuk scherper maar op het grote scherm kwam het stuk natuurlijker over. Ben je ook geweest?
    Oké, dan wordt het toch eens tijd dat ik die BR aanschaf! Staat op de (Nederlandse) BR ook de Extended Edition erop van 175 minuten?

    Natuurlijk was ik aanwezig.

  20. #2195
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Nope alleen de internationale versie en restored versie. Zie dvdcompare.

    Alleen de Italiaanse remastered DVD versie bevat de 175 minuten versie, maar bevat geen ondertitels.
    Vermoed niet dat jullie de 175 minuten versie gezien hebben ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #2196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Hmm eerlijk gezegd heb ik daar niet zo opgelet, maar er hoeft toch niet altijd een duidelijke filmkorrel aanwezig te zijn is dit ook niet afhankelijk van hoe de regisseur het bedoeld heeft?

    Welke Arrow films hebben volgens jou overmatig gebruik van DNR? Zelf heb ik Tenebrae, Deep Red, Inferno, The Beyond en Phenomena.
    Een deel is altijd afhankelijk van het materiaal waarop geschoten wordt en de omstandigheden zoals belichting ed, maar celluloid film is per definitie altijd opgebouwd uit kleine korreltjes en het zijn precies deze korreltjes die het beeld tot leven doen komen en laten ademen. DVD's waren vanwege hun lage resolutie nooit goed in staat om die korreltjes echt goed weer te geven en dat is een van de grootste voordelen van blu-ray omdat het nu wel kan en veel blu-rays er ter vergelijking met hun DVD tegenhangers veel meer uitzien als 'film' in plaats van een wat platter, digitaal aanvoelend beeld. De jaren '80 zijn nogal berucht om de kwalitatief wat mindere filmstock die meestal gebruikt werd, wat vrijwel altijd leidde tot een wat rauwer en korreliger beeld dan bijvoorbeeld tegenwoordig gebruikt wordt. Als je bijvoorbeeld naar de screenshots van Arrow´s Vamp kijkt, zie je, vooral als je ze vergroot, duidelijk de filmkorrel zitten, zoals het hoort. Bij stilstaande screens ziet het er wat vreemd uit wellicht, maar in beweging geven juist die bewegende korreltjes het beeld een natuurlijke feel. Kijk je echter naar Arrow's Phenomena dan zie je dat vrijwel alle filmkorrels digitaal zijn weggepoetst, zodat je een wellicht schoon en helder maar ook volledig dood en levensloos beeld krijgt. Kijk bijvoorbeeld maar naar het 3 na laatste screenshot, met de bij tussen de vingers - je zou daar duidelijk filmkorreltjes moeten zien dwarrelen, zoals bij 'Vamp', maar het is zo goed als schoon.

    Nadat ik Arrow's release van 'Inferno' zag had ik min of meer volledig de hoop opgegeven, want ik heb zelden zo'n spuuglelijke blu-ray gezien als die. Ik heb toen wat ophef veroorzaakt op het Arrow forum, tot het punt dat ik min of meer geband werd van dat forum, enkel omdat ik zeer gefundeerde inhoudelijke kritiek uitte. Het punt was toen een beetje dat het destijds de enige blu-ray release was en ik geen direct vergelijkingsmateriaal had, maar ik wist gewoon zeker dat het veel beter kon, iets wat de Blue Underground release later zou bewijzen. Maar goed, aangezien Arrow vaak films uitbrengt die door niemand anders worden uitgebracht, ben ik vaak aangewezen op ze, zoals bij 'Demons'. Maar sommige releases van ze zijn ook prima, dus het lijkt iedere keer wel een loterij.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #2197

    Standaard

    476. Spetters (Paul Verhoeven, 1980) :: 9.5

    Ben gisteren bij de première van de gerestaureerde versie van Spetters geweest in het nieuwe Eye Filmmuseum, met vele mensen van cast en crew aanwezig, waaronder Paul Verhoeven, Gerard Soeteman en Renee Soutendijk - Joop van den Ende zat letterlijk twee stoelen voor me. Het was de eerste keer dat ik in Eye was en ik moet zeggen dat het scherm in de grote zaal wat kleiner was dan ik verwacht had. Het is duidelijk groter dan in het oude gebouw, maar het is duidelijk geen Pathe scherm of zo - in het filmmuseum van Berlijn is dat bijvoorbeeld wel anders. Het geluid was werkelijk het slechtste wat ik ooit in een bioscoop gehoord had: het kwam enkel uit twee boxen naast het scherm en moest daardoor zo hard gezet worden om in de gehele zaal hoorbaar te zijn dat het aan alle kanten begon te vervormen. Gelukkig was Verhoeven wel zo direct om daarna afloop nog een opmerking over te maken toen er naar complimentjes gevist werd over de restauratie: 'de kleuren zagen er inderdaad erg goed uit, maar het geluid - daar zou ik nog wel eens naar willen kijken'. Kwam de officiële verklaring dat het geluidssysteem blijkbaar 'state of the art' was, maar niet berekend op een mono soundtrack. Ik kan zulke dingen dus echt niet geloven; wordt er zo'n enorme smak met geld tegenaan gegooid en dat is ook te zien in de aankleding, maar vergeet men om datgene waar het uiteindelijk toch allemaal om draait ook in orde te maken - alsof je een flatgebouw zonder fundament bouwt. Bij een Pathe zou ik me nog kunnen voorstellen dat ze niet berekend zijn om mono soundtracks, maar een instituut als het Filmmuseum gaat toch volledig op zijn bek met zoiets. Echt onacceptabel.

    Maar goed, afgezien van dat probleem (wat vrij aanzienlijk was omdat 'Spetters' nou niet bepaald een rustige soundtrack heeft, dat geluid van die motoren ging door merg en been) is de restauratie van het beeld duidelijk een groot succes. Ik ken de film enkel van de Amerikaanse MGM DVD en je hoeft geen expert te zijn om te zien dat die voor verbetering vatbaar was, maar dat 'Spetters' er zou goed uit zou kunnen zien had ik niet verwacht. Het was altijd een nogal groezelige film die niet direct visueel aantrekkelijk was, maar dat is nu wel anders. Vooral de nacht sequenties zijn een genot, zoals de seksscène in het begin in het verlaten flatgebouw - dat heeft een helderheid en transparantie waar op de DVD totaal geen sprake van was. 'Spetters' blijkt ineens altijd een visuele imposante film geweest te zijn. Van de teruggezette scenes heb ik totaal niets gemerkt, ik heb niets gezien dat ik nooit eerder heb gezien en vermoed dat het meer een marketing truc is dan iets anders. Of misschien dat de print voor de MGM DVD altijd al volledig uncut geweest is.

    Weet dus niet hoe de blu-ray er uit ziet, maar het geluidsprobleem zal daar geen rol spelen en als men er met de digitale klauwen vanaf gebleven is, zal het een fenomenale blu-ray zijn. Het bronmateriaal is er voor in ieder geval. Nu de rest van de Verhoeven films nog!

    Ha, sta zelfs nog op een foto blijkbaar!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #2198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Nope alleen de internationale versie en restored versie. Zie dvdcompare.

    Alleen de Italiaanse remastered DVD versie bevat de 175 minuten versie, maar bevat geen ondertitels.
    Vermoed niet dat jullie de 175 minuten versie gezien hebben ?
    Dat zou zomaar kunnen. Op de site van de Filmtheater stond als tijdsduur 175 minuten aangegeven maar dat is dus niet waar?

  24. #2199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik kan zulke dingen dus echt niet geloven; wordt er zo'n enorme smak met geld tegenaan gegooid en dat is ook te zien in de aankleding, maar vergeet men om datgene waar het uiteindelijk toch allemaal om draait ook in orde te maken - alsof je een flatgebouw zonder fundament bouwt. Bij een Pathe zou ik me nog kunnen voorstellen dat ze niet berekend zijn om mono soundtracks, maar een instituut als het Filmmuseum gaat toch volledig op zijn bek met zoiets. Echt onacceptabel.
    Het 'Filmmuseum' heet niet voor niets: EYE Film Institute.

  25. #2200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Het 'Filmmuseum' heet niet voor niets: EYE Film Institute.
    Ah, dat zal het zijn Je moet je oren thuislaten.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

Pagina 88 van 235 EersteEerste ... 387884858687888990919298138188 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •