Pagina 82 van 235 EersteEerste ... 327278798081828384858692132182 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.026 tot 2.050 van 5873 worden weergegeven.
  1. #2026

    Standaard

    Inland Empire
    Tja, ik zie in dat het een goed gemaakte film is, maar kan wel concluderen dat het niet mijn ding is. Toch had ik er ook weer geen problemen mee op de drie uur door te komen. Hmz....

  2. #2027

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Praten en typen gaan niet samen blijkt maar weer. Juli dus

  3. #2028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Thanks! we gaan ook 9 dagen. We verblijven in de Bubba and Bean Lodges (een Bed & Breakfast) op 1598 Lexington Avenue, tussen 101st en 102nd street, vlakbij Central Park en aan de rand van Spanish Harlem, als ik Google Maps mag geloven. Ben benieuwd
    Zo'n beetje Upper East Side. Chic.
    Ons Beacon Hotel ligt tussen Broadway en Amsterdam Ave. ter hoogte van 74th Street, zo'n 600 meter van The Dakota Apartment aan de rand van Central Park, waar John Lennon woonde en vermoord werd. En met het American Museum Of Natural History vormt dit een perfecte driehoek.

    Ontopic:
    Straks naar The Devil Wears Prada kijken. Niet mijn persoonlijke keuze btw

  4. #2029

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Vanavond samen met m`n vriendin in de bios gezien:

    The Hunger Games
    Het principe achter het verhaal is veelbelovend maar na afloop had ik het idee dat de potentie van het verhaal niet ten volste was benut. Het lijkt (ik heb de boeken niet gelezen) alsof het verhaal niet compleet is uitgewerkt en niet te duister is gemaakt voor deze bioscoop bewerking.
    Wat overblijft is opzich wel een leuke film die ietwat onevenwichtig overkomt.
    En Jennifer Lawrence laat opnieuw zien een groot acteer talent te zien.

    6,5/10
    Ik heb het net andersom gedaan. En die combinatie past perfect Ik begrijp je echter wel over de incomplete uitwerking. Ik zou net hetzelfde gevoel hebben zonder de boeken te lezen.


  5. #2030

    Thumbs up

    Manhattan
    "He adored New York City. He romanticized it all out of proportion."
    Dat is een perfecte omschrijving voor Woody Allen`s ode aan zijn stad.
    Hij mengt het (liefdes)leven van het hoofdpersonage Isaac (geweldig gespeeld door Allen zelf) op perfecte wijze met zijn liefde voor The Big Apple. Hij mengt beide op ingenieuze wijze: de heerlijke lange dialogen, vormgegeven door mooie lange shots in prachtige zwart-wit fotografie (To him, no matter what the season was, this was still a town that existed in black and white) vormen een mooie tegenstelling tot het gehaaste leven in de grote stad.
    Een geniale film met een geweldige Allen in de hoofdrol, een prachtige ode aan de stad die alles voor Allen betekend.
    Genieten met een hoofdletter G.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #2031

    Thumbs up

    Vanmiddag gekeken,weer ter "voorbereiding" op onze New York trip:

    Mean Streets
    Een enkel woord volstaat om deze kijkervaring (want dat is het dit keer echt) te omschrijven: WOW!
    De nogal belabberde dvd is direct overbodig geworden want met deze Duitse blu-ray lijkt het inderdaad net alsof je een heel andere film aan het kijken bent. Een perfecte transfer met een prachtig kleurenpallet, vooral de overwegend rood getinte scenes binnen in de kroeg zijn indrukwekkend. Ontzettend scherp maar op een natuurlijke manier, het beeld oogt heel filmisch en geeft de sfeer die Scorsese schept van een jaren `70 New York perfect weer.
    De film zelf blijft natuurlijk van wereldklasse, met vooral een geniale Robert De Niro
    Voor 8,95 is het bijna een misdaad om deze uitgave niet aan te schaffen!

    9,0/10

    New York, I Love You
    Na Paris, je t` aime is nu de Big Apple het decor van een mozaiek film die een heel arsenaal een bekende acteurs voorbij laat komen en hun personages af en toe elkaar laat ontmoeten.
    Doordat de verschillende segmenten allemaal door anderen zijn geregisseerd (waaronder Fatih Akin en Brett Ratner) verschillen ze van kwaliteit. Er zitten een paar hele goede tussen maar sommige zijn ook niet interessant of gewoonweg saai. Het zorgt ervoor dat het geheel nogal fragmentarisch aanvoelt.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #2032

    Standaard

    Gisteravond deze film bekeken :



    Ik vind het een hele mooie film met mooie effects en mooie beelden.

    Verhaal erin vind ik ook erg mooi.

    Ik geef de film een 8, en beeldkwaliteit een 10, geluid daarentegen een 8.

    In het begin haperde het geluid een beetje, vandaar de 8.

  8. #2033

    Standaard

    Showgirls - Paul Verhoeven - 1995

    Ten tijde dat de film uitkwam heb ik deze gezien en vond ik het een erg slechte film. Die gedachte is altijd bij me gebleven en ik heb de film verder altijd links laten liggen. Nu toch weer eens opgezet en mijn mening is werkelijk volldig omgedraaid. Ik vind het oprecht een fantastische film. Buiten het feit dat ie echt nooit saai is, vond ik de sarcastische en dubbelzinnige toon erg sterk neergezet. Verhoeven heeft in mijn ogen een geweldige satire gemaakt. De leegheid van het sterrendom, de onoprechtheid van karakters en de vernietigende drang om hogerop te komen, wordt fantastisch samengebracht in Showgirls.

    De Blu-Ray vond ik zeer de moeite waard, de kleuren en neonverlichting spat van het scherm Ik ben erg blij dat ik deze film nog een kans heb gegeven.

    9,3

  9. #2034

    Standaard

    Intouchables (2011, Olivier Nakache, Eric Toledano)

    Voorop staat dat ik geraakt ben door deze film. Als een film dat bereikt, kan ik de minpuntjes makkelijk vergeten. Zo wordt de invalide man bijvoorbeeld weinig uitgelicht en komen we niet te weten waarom hij zo rijk is, wat zijn verdriet verder met hem doet. Van dit laatste krijgen we, dankzij een prima vertolking van François Cluzet, gelukkig wel een klein tipje van de sluier opgelicht. Het doet hem pijn, maar dat moge duidelijk zijn.

    Belangrijker is echter de band die zicht ontwikkelt tussen hem en zijn verzorger, een man uit een achterstandswijk. Kritiekpuntjes zijn dat stereotypes worden bevestigt, maar het stoorde mij geen moment. De band tussen de mannen blijft de hele film oprecht en verwordt nooit melodramatisch, vooral dankzij de energieke Omar Sy (die de Franse 'Oscar' won ten faveure van Jean Dujardin: terecht!).

    Er is dus weinig plaats voor emotioneel drama, vooral omdat er veel grappen worden gemaakt en deze niet ten koste van iemand gaan: voor de invalide man is het een verademing dat hij niet zo blind als invalide gezien wordt. Samen met de prachtige muziek en de rustige momenten kon ik het tegen het einde toch niet laten met een klein traantje in mijn ogen toe te kijken. Wat een prachtige film!

  10. #2035

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Showgirls - Paul Verhoeven - 1995

    Ten tijde dat de film uitkwam heb ik deze gezien en vond ik het een erg slechte film. Die gedachte is altijd bij me gebleven en ik heb de film verder altijd links laten liggen. Nu toch weer eens opgezet en mijn mening is werkelijk volldig omgedraaid. Ik vind het oprecht een fantastische film. Buiten het feit dat ie echt nooit saai is, vond ik de sarcastische en dubbelzinnige toon erg sterk neergezet. Verhoeven heeft in mijn ogen een geweldige satire gemaakt. De leegheid van het sterrendom, de onoprechtheid van karakters en de vernietigende drang om hogerop te komen, wordt fantastisch samengebracht in Showgirls.

    De Blu-Ray vond ik zeer de moeite waard, de kleuren en neonverlichting spat van het scherm Ik ben erg blij dat ik deze film nog een kans heb gegeven.

    9,3
    Ik vind hem ook geweldig, mede door het sarcasme wat je zelf ook al aangaf. Ik denk dat de meeste mensen die de film hebben gezien, hem niet goed mógen vinden of dat zo zeggen omdat het zo 'hoort'. Vanwege de Razzie nominatie en de vele blote borsten. Apart.

    ***********

    Vorige week opnieuw Iron Man gezien, dit keer op dvd. En gisteravond Iron Man 2, ook op dvd (voor 7 euro per stuk, leukere prijzen dan op blu-ray) en ik vind deze deel 2 eigenlijk nog beter dan de eerste film, die ik ook al verrassend goed vond.

    Zeer degelijke comic-verfilmingen waarbij je sommige dingen met een korreltje zout moet nemen. Maar dat moet je ook bij de Transformer-films (een kleine auto die een hele grote robot wordt <-> een koffertje wat het exo-geraamte voor Iron Man wordt).
    Omdat het qua verhaal, tempo, acteerprestaties, sfx en audio zeer goed is, neem ik een aantal foutjes maar op de koop toe.

    7,8/10 (Iron Man) en 7,9/10 (Iron Man 2)

    Tussen beide films in The Devil Wears Prada gezien. Wel aardig, maar verhaaltechnisch niet helemaal okee. Acteerprestaties waren ook degelijk (Meryl Streep!!!). Gelukkig wel genoeg New York in de film.

    7.0/10

  11. #2036

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Ik vind hem ook geweldig, mede door het sarcasme wat je zelf ook al aangaf. Ik denk dat de meeste mensen die de film hebben gezien, hem niet goed mógen vinden of dat zo zeggen omdat het zo 'hoort'. Vanwege de Razzie nominatie en de vele blote borsten. Apart.
    Je moet dan ook stekeblind en stokdoof zijn om dat niet te zien en te horen. Vind dat juist één van de zwakste kanten / kenmerken van Verhoeven. Het woord 'subtiel' komt niet in zijn woordenboek voor...

  12. #2037

    Standaard

    intouchables en hasta la vista allebei films over gehandicapten vond intouchables wel goed ook al had ik wat meer actie verwacht (opening van de film schept die verwachting).

    groet

  13. #2038

    Standaard

    The Apartment (1960) 9/10

    Wat een prachtige film! En wat een prachtige blu-ray .
    Dit is een schoolvoorbeeld om mensen te overtuigen die denken dat een zwart-wit film op blu-ray kopen overbodig is. Op enkele momentjes na (bijvoorbeeld als Baxter voor het theater wacht) is het een fenomenaal beeld.

    Ik ken eigenlijk alleen films met een 'oudere' Shirley MacLaine, maar ik zie dat ze al op jonge leeftijd (25/26 jaar ten tijde van de opnames?) al erg goed was. Net als Lemmon trouwens, met wie je niet anders kan dan meeleven. Hij is tragisch en grappig tegelijkertijd.
    Opvallend mooi is het gebruik van licht en schaduwen. Ik let normaal niet zo op zulke dingen (meer op het verhaal), maar zelfs mij viel het op. Maar misschien kwam het ook door de kwaliteit van het plaatje .
    Aanrader van de maand!

  14. #2039

    Standaard

    Net Drag Me To Hell unrated versie voor de zoveelste keer gekeken want deze blijft leuk.
    Maakte Raimi maar weer vaker dit soort films. Net zoals zijn meesterwerk Evil Dead 2 is dit ook weer een perfecte combinatie van horror, zwarte humor, wat lekkere gore effecten en leuke schrikeffecten. Lohman doet het ook uitstekend en is perfect voor haar rol.
    Alleen het typische Raimi camerawerk is hier niet zo aanwezig en ook sommige CGI gore effecten ogen een beetje nep en onrealistisch maar voor de rest een prima horrorfilm zeker een van de betere van de afgelopen jaren!

    8/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  15. #2040

    Standaard

    Monty Python And The Holy Grail (1975, Blu-ray, NL)



    Film: 8,5
    Beeld: 9
    Geluid: 7,5
    Extra's: 8,5

  16. #2041

    Standaard

    344. The Last Starfighter (Nick Castle, 1984) :: 5.0
    345. The Expendables (Sylvester Stallone, 2010) :: 8.8
    346. Cop Land (James Mangold, 1997) :: 8.0
    347. Rambo III (Peter MacDonald, 1988) :: 8.5
    348. The Prophecy (Gregory Widen, 1995) :: 6.5
    349. Duel in the Sun (King Vidor, 1946) :: 10.0
    350. The Last Temptation of Christ (Martin Scorsese, 1988) :: 8.5
    351. Meeting Evil (Chris Fisher, 2012) :: 6.5
    352. Wild Oranges (King Vidor, 1924) :: 8.5
    353. Bird of Paradise (King Vidor, 1932) :: 8.5

    Vidor zelf vond dit een vreselijke film en noemde het een potboiler, maar ik kan het toch niet eens zijn met hem. Het duidelijke model van de film is natuurlijk Murnau's 'Tabu', maar om eerlijk te zijn is de echte magie van die film me altijd ontgaan en ik vind dit zelfs gewoon de betere film. Nu moet er gezegd worden dat qua toon 'Bird of Paradise' vaak dichter bij de camp van 'Cobra Woman' ligt dan bij de hoge kunst van 'Tabu' en dat is waarschijnlijk exact wat Vidor zo vervelend aan de film en ik juist zo leuk er aan vind. What's not to love? We hebben vrijwel constant naakte mensen, prachtige exotische locaties, imposante cinematografie, interracial love, seks, romantiek, avontuur, dansende natives, Joel McCrea die middels lianen over lava heen slingert en zelfs een gigantisch dik wijf dat gezeten op een palmboomblad van een enorme heuvel af glijdt. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Kino met deze blu-ray gaat doen. Wat ik zag was in ieder geval volledig in sepia, hoop dat ze dat ook voor de BD gebruiken want dat gaf het geheel een zeer fijne sfeer. Doet wat mij betreft niets onder voor Carol Reed's vergelijkbare 'Outcast of the Islands'.

    354. Northwest Passage (King Vidor, 1940) :: 8.5

    King Vidor is natuurlijk een van de grote dichters van lichamelijkheid in film aangezien er weinig regisseurs zijn die dat zo'n grote plaats laten innemen in hun films. Je zou het niet verwachten voor iemand die zijn hele leven een Christian Scientist geweest is, maar Vidor is verantwoordelijk voor enkele van de meest gewelddadige momenten van de Klassieke periode. Er is natuurlijk dat waanzinnige moment in 'Solomon and Sheba' waarin een compleet leger een ravijn inrijdt of dat oh zo beroemde einde van dat krankzinnige meesterwerk 'Duel in the Sun' waarin Jennifer Jones en Gregory Peck in het stof naar elkaar toekruipen. Maar ook bijvoorbeeld in 'Wild Oranges' zit een vreselijk opmerkelijke climax waarin fysiek geweld zo'n centrale rol speelt; normaal gesproken ligt in een gevecht in dit soort films iemand met drie klappen knock-out, maar Vidor laat twee kerels elkaar minutenlang tot pulp slaan, om vervolgens het huis in brand te zetten en zelfs iemand aan stukken te laten scheuren door een hond! Wat dat betreft is 'Northwest Passage' de ultieme Vidor film aangezien dit een hele film is over menselijke lichamelijkheid. De dichtste familie is waarschijnlijk Fuller's 'Fixed Bayonets' of misschien zelfs wel 'Apocalypse Now', maar dan zonder de surrealistische elementen. Het is een hele vreemde, ontzettend rauwe film waarin feitelijk niets gebeurt dan dat Vidor zich volledig concentreert op de fysieke uitputtingsslag die soldaten in een oorlog moeten zien te overleven en is daarmee een indrukwekkende ode aan de overlevingskracht van de mens. Oorspronkelijk zou er een tweede deel gepland zijn, maar tot woede van Vidor is dat nooit gemaakt.

    355. Plan 9 from Outer Space (Edward D. Wood Jr., 1959) :: 9.0

    Las in sommige recensies dat er geklaagd werd over DNR, maar vind dat allemaal wel meevallen - er is in ieder geval nog ruim voldoende grain over om mij tevreden te houden. Wat niet wil zeggen dat er niet duidelijk digitaal aan gesleuteld is, aangezien er bijvoorbeeld wel heel duidelijk digitale blokjes verschijnen in het begin als die twee knakkers in het vliegtuig zitten en die linker figuur zelfs helemaal vervormt. Dit kwam nog enkele keren terug helaas, maar gelukkig lijken het enkele geïsoleerde gevallen te zijn en niet iets wat constant terugkeert. Afgezien daarvan ziet het er sterk uit wat mij betreft. De DVD uit de Ed Wood box is verre van slecht, maar lijkt zeer sterk geboost te zijn - bijvoorbeeld de zwarte kleding in het begin tijdens de begrafenis is iets te diep zwart en het beeld als geheel is allemaal veel te donker - de blu-ray is duidelijk een heel stuk lichter en oogt daardoor een stuk minder 'log'. Het ruimteschip op het einde is nu eindelijk wit in plaats van grijs en die scene waarin het grietje ligt te telefoneren op het bed ziet er nu echt uit als film en heeft een bepaalde sfeer die ik op de DVD's nooit gezien heb.

    De discussie of de film zelf nu volledig onkunde is of een soort avant-garde ondermijnen van Hollywood conventies zullen we vermoedelijk nooit uitkomen - persoonlijk ben ik toch vaak geneigd naar het tweede aangezien ik maar moeilijk kan geloven dat zoveel mensen film na film echt te stom zijn om alle fouten te zien. Hoe dan ook, mijn punt is altijd geweest dat het helemaal niets uitmaakt aangezien het resultaat toch hetzelfde is en het blijft een meesterwerk van psychotronische cinema.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #2042

    Thumbs up

    Vanmiddag de laatste film gezien voordat we naar NYC vertrekken (morgen):

    Taxi Driver
    Wat mij betreft nog steeds Scorsese`s beste, waarin New York`s donkere kant op een geweldige wijze als apart personage wordt neergezet. Bernard Hermann`s laatste score (die hij afmaakte op de dag voor z`n dood) is geeft heel veel sfeer mee.Ook vormt een geniaal geheel in combinatie met Scorsese`s beelden.
    Ook is De Niro is natuurlijk fantastisch als God`lonely man.
    Een meesterwerk van de bovenste plank.

    10/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #2043

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Vanmiddag de laatste film gezien voordat we naar NYC vertrekken (morgen):

    Taxi Driver
    Wat mij betreft nog steeds Scorsese`s beste, waarin New York`s donkere kant op een geweldige wijze als apart personage wordt neergezet. Bernard Hermann`s laatste score (die hij afmaakte op de dag voor z`n dood) is geeft heel veel sfeer mee.Ook vormt een geniaal geheel in combinatie met Scorsese`s beelden.
    Ook is De Niro is natuurlijk fantastisch als God`lonely man.
    Een meesterwerk van de bovenste plank.

    10/10
    Hij draait in het nieuwe Eye in Amsterdam, waar tevens een retrospectief aan Martin Scorsese is gewijd. Daar wil ik hem dus ook gaan zien. De film schijnt een 4K bewerking te hebben gekregen. Ik ben zeer benieuwd.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #2044

    Standaard

    De Blu-ray is echt geweldig, nog maar weinig Blu-ray's gezien die zo'n prachtig mooi filmisch beeld weergeven met een prachtige grain. Misschien ga ik hem ook nog wel bekijken in EYE, op een groot scherm moet het nog meer indruk maken natuurlijk.

  20. #2045

    Standaard

    Dat retrospectief van Martin Scorsese gaat toch ook later in het jaar landelijk draaien?

  21. #2046

    Standaard

    Gisteren de maand begonnen met een Jennifer Jones dag. Toch eeuwige zonde dat praktisch niemand haar nog kent of het moet zijn dat ze in 'The Towering Inferno' uit die lift valt.

    357. Love Letters (William Dieterle, 1945) :: 9.0
    358. Portrait of Jennie (William Dieterle, 1948) :: 9.3
    359. We Were Strangers (John Huston, 1949) :: 7.0
    360. Carrie (William Wyler, 1952) :: 7.7
    361. Stazione Termini (Vittorio De Sica, 1953) :: 8.5
    362. Love Is a Many-Splendored Thing (Henry King, 1955) :: 6.0
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #2047

    Standaard

    Net 50/50. Ik geef het een 7. Humor en drama zijn mooi gedaan maar het verhaal volgt een nogal cliché lijn en het einde njah. Nogal flauw waardoor de film nooit echt beklijvend wordt. Wel goeie acteerprestaties van de cast.

  23. #2048

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Dat retrospectief van Martin Scorsese gaat toch ook later in het jaar landelijk draaien?
    Geen idee
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #2049

    Standaard



    The Boat That Rocked (2009, Blu-ray, NL-versie)

    Film: 8,5
    Beeld: 9
    Geluid: 8,5
    Extra's: 7

  25. #2050

    Standaard



    A Passage To India (1984, Blu-ray, US-versie)

    Film: 9
    Beeld: 10
    Geluid: 8
    Extra's: 8

Pagina 82 van 235 EersteEerste ... 327278798081828384858692132182 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •