Pagina 75 van 235 EersteEerste ... 256571727374757677787985125175 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.851 tot 1.875 van 5873 worden weergegeven.
  1. #1851

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Mooi relaas. Moet bekennen dat ik deze nog nooit gezien heb! Schande, ga hem meteen bestellen
    Volgens WIW heb je de film anders op 2-4-2008 gezien, een 7,8 gegeven en er zelfs een stukje voor geschreven
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #1852

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Volgens WIW heb je de film anders op 2-4-2008 gezien, een 7,8 gegeven en er zelfs een stukje voor geschreven
    Wat is zorgwekkender: dat Coen het niet meer weet, of dat je het opgezocht hebt ?

  3. #1853

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wat is zorgwekkender: dat Coen het niet meer weet, of dat je het opgezocht hebt ?
    Ik heb het niet opgezocht, maar ik had het toevallig gezien toen ik de film toegevoegd had. Dus je vraag is gemakkelijk beantwoord
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #1854

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik heb het niet opgezocht, maar ik had het toevallig gezien toen ik de film toegevoegd had. Dus je vraag is gemakkelijk beantwoord
    Het ligt aan Coen. Ik had eigenlijk niet anders verwacht .

  5. #1855

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Mooi relaas. Moet bekennen dat ik deze nog nooit gezien heb! Schande, ga hem meteen bestellen
    dat dus. Ook maar bestellen dus
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #1856

    Standaard

    Dead Poets Society...Dat is toch met Robin Williams? Die film heb ik nog nooit durven kijken, dat is toch zo'n vervelende man. Een beetje vies. Brr. Maar, ondanks Robin Williams toch de moeite waard dus?
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  7. #1857

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Dead Poets Society...Dat is toch met Robin Williams? Die film heb ik nog nooit durven kijken, dat is toch zo'n vervelende man. Een beetje vies. Brr. Maar, ondanks Robin Williams toch de moeite waard dus?
    Ik deel je mening over Robin Williams volledig, maar deze film is wat mij betreft een grote uitzondering - hij speelt de rol met verve. En het zou in ieder geval absoluut geen reden moeten zijn om de film niet te kijken
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  8. #1858

    Standaard

    Take Shelter (2011, Jeff Nichols)

    Deze film wordt wel eens saai en langdradig genoemd, maar naar mijn mening is het een perfect verzorgde, serene opbouw naar een schitterend einde. Jessica Chastain en Michael Shannon zetten uitstekende rollen neer, de film biedt een interessante karakterstudie die een uitstekende balans vindt tussen paranoia en realiteit en wordt kracht bijgegeven door de sterke score en beelden. Er wordt misschien wat geduld gevergd van de kijker, maar het einde maakt het het wachten zonder meer waard. Een klein pareltje, die door het trage tempo echter niet iedereen zal liggen.

  9. #1859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Volgens WIW heb je de film anders op 2-4-2008 gezien, een 7,8 gegeven en er zelfs een stukje voor geschreven
    haha, OMG! Nou, dan heeft de film minder indruk gemaakt op mij dan op jou. Heb hem zelfs in de kast staan zag ik net. Schande, shame on me!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #1860

    Standaard

    Submarine (2010, Richard Ayoade)

    Mooie coming of age van een typische tiener met zijn typische problematiek: op zoek naar zijn eigen identiteit, liefde en seks, gecombineerd met het tegenwoordig gebruikelijke ingekakte huwelijk van ouders. Dit wordt op een manier gebracht die doet denken aan Wes Anderson: drama die gemengd gaat met humor. Deze humor is oprecht en het drama is reëel.

    De dialoog wordt tegen het einde helaas iets filmischer en past iets minder bij de wat sukkelige hoofdpersoon, maar dit is een kleine voetnoot. De cast presteert uitstekend, de beelden grepen me vanaf de proloog (prachtige compositie vooral) en de muziek van Alex Turner en de originele klanken van Andrew Hewitt (die ook enigszins Andersoniaans aandoen) maken het geheel af.

  11. #1861

    Standaard

    Oogst van de afgelopen week

    12. Un prophète (Jacques Audiard, 2009) :: 7.6
    Oké het is best een degelijke film. Maar ik vond het tempo bij tijd en wijlen iets te laag. Het werd nog net niet echt saai maar het scheelde niet veel. Alle karakters worden daarentegen wel goed uitgewerkt en je kunt goed met ze meeleven en zelfs iets van sympathie voor ze voelen dit is goed gedaan. Echter misste ik het ruige en het meedogenloze dat Mesrine: Public Enemy Number One en L'immortel wel hadden. Dialogen waren in orde maar gingen soms ook helemaal nergens over. Het is zeker een degelijke film maar ik vond hem niet zó goed en hij had gerust een half uurtje korter gemogen van mij.
    13. Limitless (Neil Burger, 2011) :: 7.9
    Van Un Prophete naar Limitless is een heel andere wereld. Limitless is als een videoclip, met een enorm hoog tempo, opzwepende muziek en slim gemonteerd. Het verhaal is in basis origineel maar er zitten ook herkenbare patronen in. Limitless houdt je aandacht altijd vast en dat moet ook anders mis je zo iets. Als onderliggende gedachte bevat Limitless ook nog iets van een sneer naar hele grote bedrijven. Verder is het niet je typische drug war film en zijn de rollen van Bradley Cooper en Abbie Cornish vlot en fris neergezet. Robert DeNiro is goed al is dat redelijk gewoon. Limitless heeft een heel hoog entertainment gehalte en is daardoor zeker niet verkeerd.
    14. Takers (John Luessenhop, 2010) :: 5.8
    Wat ga ik hier nu over zeggen? Takers is voorspelbaar, standaard en vast al tienduizend keer gedaan. De moeite niet waard behalve als je er toevallig langszapped.
    15. Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009) :: 8.8
    Where the Wild Things Are heeft toch wel een diepe indruk op mij gemaakt. De sprookjesachtige wereld is uitstekend goed neergezet, het speelse camerawerk is super. De kostuums van de dieren, mag ik ze zo noemen zijn uitermate mooi uitgewerkt. De acteerprestaties van de jonge Max Records is uiterst degelijk te noemen, de muziek past precies in het plaatje en het verhaal bevat meerdere lagen en zit vernuftig in elkaar. De film heeft een mooie dromerige sfeer en is niet zomaar een kinderfilm maar verteld op meerdere niveaus. Where the Wild Things Are is gewoon een hele goede film.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  12. #1862

    Standaard

    Open Range
    Prachtige landschappen en een mooi verhaal gecombineerd met realistische westeren shoot-outs. Kevin Costner & Robert Duvall spelen samen een heerlijke rol...7,5

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  13. #1863

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Volgens WIW heb je de film anders op 2-4-2008 gezien, een 7,8 gegeven en er zelfs een stukje voor geschreven
    Om mijn schande uit te wissen heb ik de film gister (her :mrgreen))keken. De film stond me eigenlijk toch meer bij dat ik anticipeerde want bepaalde kernelementen stonden me nou bij (de manier van lesgeven, onbereikbare liefde, tienerangst met de fatale gevolgen en de hele geheime club).
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #1864

    Standaard

    Zaterdag herkeken:

    Shadows
    Een aantal jaren geleden was dit,als ik me goed herinner, de eerste film van Cassavetes die ik zag. Destijds, met de kennis die ik toen had, vond ik er niet veel aan. Nu, nadat ik een aantal films uit z`n oeuvre heb gezien en ik wat bekender ben met z`n stijl, kon ik `m beter waarderen. Nog steeds vind ik het niet z`n beste werk maar goed is het zeker wel: rauw en gritty met goed acteerwerk. Zeker het proberen waard.

    7,5/10

    En vandaag een Billy Wilder double bill:

    The Lost Weekend
    Wat een (in dit geval alcohol)verslaving met iemand kan doen en hoe ver hij of zij kan gaan om in zijn of haar behoefte te voldoen wordt in Wilder`s Oscar winnend drama heel erg duidelijk. Ray Milland is de alcoholist die alles en iedereen voorliegt en z`n leven van kwaad tot erger ziet gaan. Een fantastische rol die erg realistisch overkomt. Dat, en Wilder`s regie zorgen er nogmaals voor dat je je realiseert dat je er alles aan moet doen om te voorkomen dat je in een dergelijke situatie terecht komt.
    Een dijk van een film die inslaat als een bom en vast nog wel even na zal dreunen!

    8,5/10

    Kiss Me, Stupid
    Een stúk lichter van aard is deze (romantische) comedy van Wilder waarin Dean Martin zichzelf flink op de hak neemt. Een hele leuke rol, net als dat de rest van de film vooral heel leuk is. Nergens vond ik het echt spectaculair of spannend worden maar vermakelijk was het zeker, al had er misschien wel wat van de speeltijd afgekund.

    7,3/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #1865

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Kiss Me, Stupid
    Een stúk lichter van aard is deze (romantische) comedy van Wilder waarin Dean Martin zichzelf flink op de hak neemt. Een hele leuke rol, net als dat de rest van de film vooral heel leuk is. Nergens vond ik het echt spectaculair of spannend worden maar vermakelijk was het zeker, al had er misschien wel wat van de speeltijd afgekund.

    7,3/10
    Romantische komedie? Romantiek is met een loep nog niet te vinden in deze film lijkt me Wat mij betreft een van de beste films aller tijden.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  16. #1866

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Romantische komedie? Romantiek is met een loep nog niet te vinden in deze film lijkt me Wat mij betreft een van de beste films aller tijden.
    Erg dramatisch kan ik `t moeilijk noemen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #1867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Erg dramatisch kan ik `t moeilijk noemen
    Nou ik wel, er zit veel meer drama in de film dan je lijkt te beseffen, zoals vrijwel altijd het geval is in de film die Wilder met I.A.L. Diamond schreef. Maar ik had niet zozeer moeite met het gedeelte komedie als meer met het idee 'romantisch' aangezien dit zo ongeveer de minst romantische film is die er bestaat. Het is een sekskomedie en dan nog van het meest zure soort. De film is duidelijk meer verwant aan 'Showgirls' dan aan 'Pretty Woman'.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #1868

    Standaard

    Dan zal ik `m vast vaker moeten kijken om dat er uit te halen... Nu, bij deze eerste kijkbeurt, vond ik niet erg zuur. Ok, het is geen Pretty Woman natuurlijk maar om het geen comedy te noemen lijkt me ook weer wat overdreven.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #1869

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Dan zal ik `m vast vaker moeten kijken om dat er uit te halen... Nu, bij deze eerste kijkbeurt, vond ik niet erg zuur. Ok, het is geen Pretty Woman natuurlijk maar om het geen comedy te noemen lijkt me ook weer wat overdreven.
    Lees je wel wat ik schrijf? Ik heb het letterlijk een sekskomedie genoemd en ik heb expliciet gezegd dat ik geen moeite had met het komedie gedeelte van jouw term 'romantische komedie' maar enkel met het gedeelte 'romantisch'. Het is in mijn ogen een van de grappigste films die er bestaan. Maar dat wil niet zeggen dat er ook een heleboel drama in zit, dat is exact wat het zo sterk maakt - om reden die ik hier uitgebreid heb beschreven.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  20. #1870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Maar dat wil niet zeggen dat er ook een heleboel drama in zit, .
    er zit veel meer drama in de film dan je lijkt te beseffen,
    ??? leg uit want ik geloof ik dat je niet helemaal volg? "wil niet zeggen dat er een heleboel drama in zit" maar "er zit meer drama in dan ik me besef." Het zal zeker aan mij liggen maar ik geloof niet ik je hier helemaal begrijp.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #1871

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    ??? leg uit want ik geloof ik dat je niet helemaal volg? "wil niet zeggen dat er een heleboel drama in zit" maar "er zit meer drama in dan ik me besef." Het zal zeker aan mij liggen maar ik geloof niet ik je hier helemaal begrijp.
    Mijn zin

    "Maar dat wil niet zeggen dat er ook een heleboel drama in zit" had moeten zijn

    "Maar dat wil niet zeggen dat er NIET ook een heleboel drama in zit
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #1872

    Standaard

    Ah ok, dan snap ik `m.
    Ik zal `m zeker nog eens een keer kijken, eens kijken of ik er dan iets anders uit op maak
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #1873

    Standaard

    It Happened One Night (1934) 9/10

    Wat een geweldig leuke film!
    Een erg goede Gable, die de teksten er zo natuurlijk uitspuugt, dat je gelooft dat hij ze ter plekke verzonnen heeft. Als je deze film ziet, dan weet je hoe het komt dat hij zo'n grote filmster was. Wat een 'screen presence' heeft die man.....met een scherm vol mensen, kijk je nog als eerste naar hem.
    En er is een hele geloofwaardige klik met zijn tegenspeelster Colbert, die ook niet op haar mondje gevallen is. Wat een chemie!
    Boeiend van begin tot eind, een echte aanrader.

  24. #1874

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    It Happened One Night (1934) 9/10

    Wat een geweldig leuke film!
    Een erg goede Gable, die de teksten er zo natuurlijk uitspuugt, dat je gelooft dat hij ze ter plekke verzonnen heeft. Als je deze film ziet, dan weet je hoe het komt dat hij zo'n grote filmster was. Wat een 'screen presence' heeft die man.....met een scherm vol mensen, kijk je nog als eerste naar hem.
    En er is een hele geloofwaardige klik met zijn tegenspeelster Colbert, die ook niet op haar mondje gevallen is. Wat een chemie!
    Boeiend van begin tot eind, een echte aanrader.
    Vond het ook een erg leuk film. Wat nog interessanter is, is dat het er achter de schermen helemaal niet zo leuk aan toe ging. Gable en Colbert waren niet de eerste keus voor de film en Gable moest deze film maken als een soort "straf". Maar waar Gable er het beste van maakte en besloot lol te trappen, ging Colbert een hele andere kant op. Haar eisen waren belachelijk. Ze eistte dat de film in vier weken gedraaid diende te worden en dat ze het dubbele aan salaris kreeg dan hetgeen ze normaal verdiende. Gedurende de hele film klaagde ze over van alles en aan het einde vertelde ze vrienden dat het de slechste film was die ze ooit gemaakt had. Het schijnt zelfs dat ze bij de Oscar uitreiking niet eens aanwezig was, maar na winst snel van haar trein werd geplukt om het beeldje in ontvangst te nemen.

    Leuk dat daar in de film helemaal niets van te merken was.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  25. #1875

    Standaard

    Hugo 3d-bioscoop
    Gisteren gezien door middel van een speciale voorstelling. Wat een prachtige film, waarbij muziek en beweging centraal staat. Een film dat wordt ondersteunt door prachtig muziek en een mooie franse sfeer uitademt. Een film, waarbij weinig dialoog voor nodig is, maar wat visueel er goed zorgt voor een waanzinnig verhaal en zorgt dat het film maken van vroeger weer eens flink onder de aandacht wordt gebracht. De 3d versie maakt in mijn mening goed gebruik van de 3d techniek, bepaalde dingen laten diepte zien en zorgen net voor een grotere beleving van deze film Klokwerken, tandwielen, film technieken, mensen die applaudiseren. Het feit dat het laat zien hoe films vroeger wordt gemaakt, is echt een unieke ervaring in een film. De film neemt je helemaal mee op een emotionele rit..ik wil niet teveel van het verhaal kwijt! Het was de lange zit in iedergeval meer dan waard!

    Legend- Bluray
    Zojuist ook gezien, lijkt wel of de film pas is geschoten, zo mooi ziet het er uit! Er staat de theatrical Cut en directors cut op. Bij Aliens vond ik het ook al indrukwekkend eruit zien. Iemand nog tips? Is dit net zo mooi als bij Blade Runner?
    Laatst aangepast door RobinB : 15-02-2012 om 12:27

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Pagina 75 van 235 EersteEerste ... 256571727374757677787985125175 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •