Pagina 34 van 237 EersteEerste ... 243031323334353637384484134 ... LaatsteLaatste
De resultaten 826 tot 850 van 5903 worden weergegeven.
  1. #826

    Standaard

    Sorry, Wrong Number (Anatole Litvak, 1948 ) ****½
    Pas op! Spoilers!
    De bedlegerige welgestelde Leona Stevenson (Barbara Stanwyck) is boos. Boos op de wereld, boos op haar man (Burt Lancaster) die nog niet thuis is en boos op de telefoonmaatschappij die haar niet weet te verbinden. Bij toeval wordt ze doorgeschakeld naar een bestaand gesprek waar ze twee snode mannen een moord hoort beramen. De precieze info (wie/waar) is te vaag, zodat de politie haar niet kan helpen. Van de secretaresse van haar man hoort ze dat hij is wezen lunchen met een oude vlam. Een telefoontje naar deze dame -er wordt wat afgebeld in de film- leert Leona dat haar man samen met een mysterieuze chemicus betrokken is bij allerlei schimmige praktijken binnen het bedrijf van haar vader, Dominant als Leona is, heeft ze haar man namelijk te werk gezet in de succesvolle multinational van haar vader. Leona belt van schrik haar arts die haar vertelt dat haar ziekte puur psychisch is. Nu zit de schrik er helemaal in! Kan het erger? Jazeker! De schimmige chemicus belt haar en legt alles uit. Leone past de puzzelstukjes in elkaar en ontdekt dat zij het potentiële slachtoffer van de moordaanslag is! Jakkes!
    De structuur van de film staat als een huis. Het heden wordt in real time vertelt, terwijl via flashbacks de verschillende hoofdrolspelers en gebeurtenissen worden verteld die naar het heden toewerken.
    Daarnaast heb ik sinds Criss Cross geen rauwer einde gezien dan dit. Tegenwoordig zou 100% voor een happy end gekozen zijn, maar een groter 'unhappy end' dan dit heb ik zelden gezien. Heerlijk!
    La Barbara raast en domineert het hele scherm, ondanks dat ze op de flash backs na haar bed niet uitkomt. Wat een talentvolle tante was dat toch zeg!
    Concluderend: Anatole Litvak's taut, gripping, highly stylized noir is one of the genre's very best, with a bed-ridden Stanwyck in a tour de force performance--a case study for lover of film noir.
    Amen to that!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #827

    Standaard

    Klinkt erg interessant Coen, is die ergens in Nederland nog op DVD te verkrijgen of alleen import?
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  3. #828

    Standaard

    Geen idee Sneaker,

    de regio 1 is OOP, dus die is duur. Er is ook een (regiovrije) Koreaanse port via ebay vrij goedkoop. Helaas liep bij mij de ondertiteling nét iets achter zodat ik hem zonder subs heb gekeken. Een r2 nl versie heb ik nog nooit gezien...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #829

    Standaard

    Thanks dan gaan we op zoek naar de regiovrije of een mogelijk R2 (indien te bestaat).
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  5. #830

    Standaard

    Ah, nog een exemplaar gevonden op eBay voor een mooie prijs. Ben benieuwd.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  6. #831

    Standaard

    Beetje laat antwoord,maar bij deze:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Vrijwel alles dan. Criterion staat nou niet bekend dat ze de meest toegankelijke films uitbrengen op DVD/BR. Het zijn films om over te discussiëren, om over na te denken om over te lezen etc.

    Dit is onzin: er zijn ontzettend veel toegankelijke films uitgebracht door Criterion, dus waar je dit vandaan haalt is me een raadsel...


    Neem de uitgaves van Brakhage. Het merendeel van dit forum zal zijn werk verafschuwen. Maar jij koopt het en vervolgens kijk je het. Je leest er wat over en luistert het commentaar op de disc en vervolgens kun je er zo weinig over kwijt.
    Ja en? over sommige films kan ik m`n mening nu eenmaal beter verwoorden dan over anderen. Daarbij: schrijf jij maar eens een lang verhaal over een filmpje van 9 seconden of 1,5 minuut. Ik geef `t je te doen.

    Ik heb het vermoeden dat je helemaal niets kan met het werk van Brakhage. Maar puur koopt omdat Criterion het toevallig heeft uitgebracht. Stel dat een Nederlands label (Filmfreaks brengt ook veel Abstracte/Experimentele Cinema uit op DVD!) het op de markt bracht dan zou je er niet naar omkijken. Of vergis ik me nu cooooompleeeeet?
    Ook dit is onzin. Ik heb, om maar eens wat te noemen, ook de R1 dvd met het werk van Maya Deren (niet uitgebracht door Criterion) en de BFI blu-ray van Kenneth Anger`s Magick Lantern Cycle. Dus opnieuw: waar je dit op baseert is een raadsel...

    En nogmaals: zolang je zelf geen lange stukken schrijft over Brakhage`s werk moet je ook niet op andere lopen zeuren dat zij `t niet doen. Als mensen nou allemaal eens eerst naar zich zelf keken...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #832

    Standaard

    The Rite

    Tenenkrommend. Ik had mij echt verheugd op deze film. He, eindelijk weer eens een horrorfilm met potentie. Wie weet wellicht kan hij tippen aan de horror aller horror films, the exorcist.

    Nee, nope, nikkes, nada. Een vette teleurstelling.

    Laat ik het kort houden. Het is niet eng, de opbouw valt tegen, Hopkins stijgt nergens boven uit, de duivel wordt natuurlijk weer door God verslagen via een in eerste instantie pastoor in wording die in zijn geloof twijfelde. Braak braak braak. Had ik al gezegd dat het nergens eng is? Bah, gewoon jammer want het had zoveel meer kunnen, nee moeten zijn. Het lijkt wel alsof men geen enge films meer kan of mag maken in dat puriteinse Amerika.......
    Enig pluspuntje van de film, onze eigen Rudger Hauer die als een leuke rode draad door de film gaat en daardoor de film enigzins body geeft....

    5 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #833

    Standaard

    I Saw the Devil gezien. Gezellige familiefilm.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #834

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    I Saw the Devil gezien. Gezellige familiefilm.
    Vond het een aardige film, niet meer en niet minder. Het redelijk slappe verhaal duurde mij te lang en de drang om bijna een Saw-achtige setting neer te zetten ging me een beetje tegenstaan.

  10. #835

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Vond het een aardige film, niet meer en niet minder. Het redelijk slappe verhaal duurde mij te lang en de drang om bijna een Saw-achtige setting neer te zetten ging me een beetje tegenstaan.
    Verrassend

    Ik vond de atypische wraakvisie een verademing. Een schrijnende visie op het feit dat iedereen een donkere kant heeft die bij de juiste (lees: verkeerde) omstandigheden naar boven kan komen. Stylistisch dik in orde en een sterke soundtrack van Mowg en goede hoofdrollen van de knappe Lee Byung-hun en de maniacale Choi Min-sik. Een aanwinst deze film. Niet voor tere zieltjes overigens...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #836

    Standaard



    Ik had deze film hier op het forum al voorbij zien komen bij de releases en afgelopen maandag duwde mijn zwager deze bluray mij in de handen toen we in de Media Markt liepen. Zou echt een film voor mij/ons zijn. Zou het niks zijn, dan zou hij hem wel over kopen van ons.
    Ik twijfelde over de film, mijn vrouw daar en tegen niet! Nou, vooruit met de geit.

    Gisteravond dan de film gekeken. En ik moet toegeven dat het een pareltje is! Een verhaal dat het beste tot zijn recht komt als animatie, maar nóg meer als stopmotion film!

    Het verhaal: Mary, een 8-jarig meisje uit een klein stadje ergens in Australie begin jaren 70 heeft een alcoholische moeder en een vader die achter een lopende band in een fabriek werkt. Op school wordt ze gepest vanwege haar poepkleurige moedervlek op haar voorhoofd. Op een dag besluit ze een willekeurige naam uit een New Yorkse telefoongids te nemen en diegene te schrijven, hopend zo vriendjes te worden. Een week later ontvangt ene Max uit New York dus haar brief en zet zijn simpele leventje op zijn kop. Uiteindelijk besluit hij haar toch terug te schrijven en zo ontstaat er een lieflijke en opvoedende briefwisseling met de nodige effecten in het dagelijkse leven van beide personen.

    Wat vooral opvalt zijn de vele spelfouten op diverse attributen in huis bij vooral Mary. Ook het foutief gebruik van bepaalde woorden is perfect. Ze is immers pas 8 jaar (in Hollywood zou ze de woordkeuze en spelling van een volwassene hebben, aangezien films door volwassen mensen worden geschreven).
    Een film waar je van de kleinste dingen die in de film voorkomen kunt genieten en waar je meerdere kijkbeurten voor nodig hebt om alles te zien. Want toen ik de trailer daarna zag, viel mij weer wat op wat mij tijdens de film niet opviel.

    Een grootse, kleine film voor een ieder die niet alleen naar Hollywood blockbusters kijkt, maar ook (of juist vooral) kan genieten van films daarbuiten.

    Het beeld van de bluray is overigens uitmuntend en de audio is ook erg ruimtelijk en warm. Ook de gebruikte muziek in de film is top. Enig minpuntje is het ontbreken van extra's (een making of van de film, deleted scenes e.d. hadden niet misstaan op de schijf) op de trailer na.

    Desalnietemin een aanrader! 9/10

  12. #837

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Verrassend

    Ik vond de atypische wraakvisie een verademing. Een schrijnende visie op het feit dat iedereen een donkere kant heeft die bij de juiste (lees: verkeerde) omstandigheden naar boven kan komen. Stylistisch dik in orde en een sterke soundtrack van Mowg en goede hoofdrollen van de knappe Lee Byung-hun en de maniacale Choi Min-sik. Een aanwinst deze film. Niet voor tere zieltjes overigens...
    Ik had het serieus waar een veel betere film gevonden zonder alle 'graphic gore' als je begrijpt wat ik bedoel. Eerlijk gezegd ging me dat er tegenstaan.

  13. #838

    Standaard

    Geweld is nu eenmaal een onderdeel van onze maatschappij. Bovendien was het geweld -hoe grafisch ook- bijzonder functioneel.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #839

    Standaard

    Voor het eerst in vele jaren de 2e Harry Potter-film weer gezien, nu op blu-ray.
    De beeld- en geluidskwaliteiten zijn super, alleen de film zelf en vele sfx zijn maar matig.
    Neem de vliegende auto bijvoorbeeld. Ziet er niet uit. Zelfs de goedkope effecten uit Peter En De Vliegende Autobus zien er beter uit. En dat voor een Nederlandse film uit 1976!!

    Daar blijf ik mij trouwens toch over verbazen bij elke HP. De films zien er vaak geweldig uit incl. de sfx, maar komt het op vliegen aan, dan weten de makers er zich geen raad mee en ziet het er erg klungelig uit...

    Dan de film zelf. Misschien wel de minste film van allen. Het is natuurlijk nog puur een kinderfilm, want de boeken zijn volgens mij ook als avontuurlijke basisschoolboeken begonnen. De film is nergens spannend en de synchroniciteit is ook geregeld ver te zoeken.
    Gelukkig zitten er ook momenten in de film die je aan het lachen maken of je doen schrikken.
    Vanaf het volgende deel worden de films donkerder, duisterder en krijgen ze meer samenhang met elkaar. Gelukkig maar.

    The Chamber Of Secrets: 6/10

  15. #840

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Vond het een aardige film, niet meer en niet minder. Het redelijk slappe verhaal duurde mij te lang en de drang om bijna een Saw-achtige setting neer te zetten ging me een beetje tegenstaan.
    Ik vond I saw the devil ook een zeer matige film. De film maakte nergens indruk en was gewoon erg saai. Ook de 'gore' paste niet in deze film op de 1 of andere manier.
    Ik heb nu meerdere koreaanse films bekeken en ik denk dat dit de laatste zal zijn........er is er nog geen 1 die me bekoren kon.

  16. #841

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Ik vond I saw the devil ook een zeer matige film. De film maakte nergens indruk en was gewoon erg saai. Ook de 'gore' paste niet in deze film op de 1 of andere manier.
    Ik heb nu meerdere koreaanse films bekeken en ik denk dat dit de laatste zal zijn........er is er nog geen 1 die me bekoren kon.
    assambly, into the fire... die als eens gekeken? Vooral assambly doet niet onder voor bv band of brothers qua verhaal en effecten!

  17. #842

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Ik vond I saw the devil ook een zeer matige film. De film maakte nergens indruk en was gewoon erg saai. Ook de 'gore' paste niet in deze film op de 1 of andere manier.
    Ik heb nu meerdere koreaanse films bekeken en ik denk dat dit de laatste zal zijn........er is er nog geen 1 die me bekoren kon.
    Nou, ik ben wel heel erg onder de indruk van Old Boy. Die al eens gezien? Misschien vind je die wel gaaf. Daar zit ook wat geweld in, maar dat klopt wel in deze prent.

  18. #843

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Nou, ik ben wel heel erg onder de indruk van Old Boy. Die al eens gezien? Misschien vind je die wel gaaf. Daar zit ook wat geweld in, maar dat klopt wel in deze prent.
    Bedankt voor de tip maar Oldboy vond ik echt helemaal niets.

  19. #844

    Standaard

    Wallace and Gromit: The Complete Collection

    4 verhalen van W&G staan op deze bluray verzameld en heb de oudste (A Grand Day Out) en meest recente (A Matter Of Loaf And Death) ervan gezien.

    A Grand Day Out komt uit 1989 en daarin is te zien dat de claymation/stopmotion bij de aardman Studios nog in de kinderschoenen stond. Leuk verhaal (Wallace die een raket maakt in zijn huis en ermee naar de kaasmaan vliegt en er een soort Wall-E aantreft) waarin Wallace mij nogal aan Mr Bean deed denken.

    Vanmorgen A Matter Of Loaf And Death uit 2008 een totaal andere beleving! Visueel is het een gigantische vooruitgang ivm hun eerste productie. Ook het verhaal is veel beter en spannender en is het een 'film' die je wél vaker zou willen zien. Ook zijn er een aantal referenties naar andere films te zien én te horen (de pottenbakkers scene uit Ghost bijv. incl. Unchanged Melody). Erg leuk.
    Nu de andere 2 korte films nog zien.

  20. #845

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Ik vond I saw the devil ook een zeer matige film. De film maakte nergens indruk en was gewoon erg saai. Ook de 'gore' paste niet in deze film op de 1 of andere manier.
    Ik heb nu meerdere koreaanse films bekeken en ik denk dat dit de laatste zal zijn........er is er nog geen 1 die me bekoren kon.
    Taegukgi (Brotherhood of War)
    Vengeance Trilogy (Sympathy for Mr Vengeance / Oldboy / Sympathy for Lady Vengeance)
    JSA
    A Bittersweet Life
    The Host
    The Good, the Bad and the Weird
    The Chaser
    Tale of Two Sisters
    My Sassy Girl
    The Man from Nowhere
    Memories of Murder

    allen geweldige films.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #846

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    assambly, into the fire... die als eens gekeken? Vooral assambly doet niet onder voor bv band of brothers qua verhaal en effecten!
    Assembly is een film uit China. Kleine nuance

    Wel een prima film overigens!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #847

    Standaard

    Mijn favorite film uit Korea is Sunflower,,,

    vince.

  23. #848

    Standaard

    Sowieso heb ik weinig te klagen over de Aziatische films die ik heb gezien. Kwestie van een klein beetje (heel klein beetje zelfs) gericht zoeken op wat je wellicht leuk zult vinden. En wat ik tegen ben gekomen, was toch vrijwel altijd erg goed.

  24. #849

    Standaard

    Taegukgi (Brotherhood of War)
    The Host
    The Chaser
    Tale of Two Sisters
    The Man from Nowhere
    Memories of Murder

    Deze heb ik gezien maar vond ik echt allemaal niets. Tale of Two Sisters vond ik echt niks maar de remake (the uninvited) vond ik geweldig.
    Memories of murder was echt erg slecht. Veel misplaatste humor waar meerdere koreaanse films last van hebben.
    Vaak zit er ook veel oversentimentele stukken in koreaanse films waardoor het enorm nep overkomt.

  25. #850

    Standaard

    Gelukkig bestaat er nog zoiets als Hollywood. Of niet dan, VHD?

Pagina 34 van 237 EersteEerste ... 243031323334353637384484134 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •