Pagina 25 van 237 EersteEerste ... 152122232425262728293575125 ... LaatsteLaatste
De resultaten 601 tot 625 van 5908 worden weergegeven.
  1. #601

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Gewoon op zoek gaan naar iets om te lachen. Als je lacht heb je plezier, en als je plezier hebt is het goed. Het is allemaal zo simpel.
    Kun je niet gewoon de politiek in gaan, Daan? Want als iedereen in gaat zien dat het leven inderdaad allemaal zo simpel is, dan zouden we in een betere wereld leven
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #602

    Standaard

    Season of the Witch

    De vrouw des huizes wilde deze film graag zien en aangezien je niet 100 keer achter elkaar je zin krijgt had ik maar besloten om Season of the Witch te gaan kijken.
    Op zich is de film best vermakelijk, ware het niet dat het een vrij zielloos en leeg verhaal is. Perlman en Cage zijn onbedoeld grappig in de meeste scenes volgens mij zodat het allemaal een beetje kinderlijk aanvoelt. Desondanks vond ik het niet saai en was de reis van A naar B in de prent best 1,5 uur vol te houden. Vanavond maar weer een topper kijken om het evenwicht te bewaren

    5,5 / 10

  3. #603

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Season of the Witch

    De vrouw des huizes wilde deze film graag zien en aangezien je niet 100 keer achter elkaar je zin krijgt had ik maar besloten om Season of the Witch te gaan kijken.
    Op zich is de film best vermakelijk, ware het niet dat het een vrij zielloos en leeg verhaal is. Perlman en Cage zijn onbedoeld grappig in de meeste scenes volgens mij zodat het allemaal een beetje kinderlijk aanvoelt. Desondanks vond ik het niet saai en was de reis van A naar B in de prent best 1,5 uur vol te houden. Vanavond maar weer een topper kijken om het evenwicht te bewaren

    5,5 / 10
    Ook gezien onlangs en ben het volledig met je eens. Gewoon jammer dat het einde een anti climax was. Men had veel meer kunnen halen uit het gegeven of ze nu wel een heks was of niet. Die spaarzame momenten bloeide de film op. Gemiste kans vind ik. Meer dan een zes zou ik ook niet geven...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #604

    Standaard

    Jackass 3D

    Wel gewoon in 2D gekeken.

    Deze titel zorgt gewoon voor een onafgebroken lachsalvo van 90 min. Er zit letterlijk geen enkel saai of flauw segment in. Ze gaan weer helemaal los, misschien wel risicovoller dan ooit tevoren.

    Ik heb hem op Blu Ray gekocht en qua prijs was aan de flinke kant (27,99 bij de FRS) maar die was het me wel dubbel en dwars waard. Bovendien is dit een titel die ik, in tegenstelling tot een film gewoon dagelijks kan kijken zonder dat het gaat vervelen dus betaald het kijkplezier zich dubbel en dwars uit.

    Omdat, naar mijn mening in alle vorige delen wel saaie of flauwe segmenten aanwezig waren vind ik dit het beste deel van de Jackass serie ooit. Hou je ervan dan moet je deze titel zeker aanschaffen!

  5. #605

    Standaard

    The Gathering 2003

    Een kleine en niet zo bekende film van Britse regisseur Brian Gilbert met Christina Ricci als Cassie Grant in de hoofdrol en Kerry Fox en Ioan Gruffudd in een bijrol danwel kleinere hoofdrol.

    Een bizar ongeluk in Glastonbury leidt tot de opgraving van een eeuwenoude muurschildering. Hierop staat de kruisiging op een hele bijzondere manier weergegeven: in plaats van een afbeelding van Christus, zijn de sinistere gezichten van de toekijkers te zien. Diezelfde figuren schijnen bij veel ongelukken en rampen te zijn verschenen over de afgelopen 2000 jaar. Nu worden deze gezichten in het dorp gesignaleerd, maar alleen door Cassie, een Amerikaanse toeriste die herstellende is van een aanrijding. Hallucineert ze? Of zijn deze sinistere vreemdelingen de voorbodes voor een volgende ramp?
    De eerste keer dat ik de film zag, vond ik hem al erg goed, maar nu op een geweldige 5.1-set komt het volle geluid nóg beter over en zit je gewoon helemaal in de film.
    Veel van dit soort kleinere films die nooit de bioscoop halen maken alleen gebruik van de voorste speakers en af en toe een achtergrond-geluidje, maar niet bij deze film. Wat hem voor mij een hogere waardering doet krijgen.

    7,5/10

  6. #606

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Kun je niet gewoon de politiek in gaan, Daan? Want als iedereen in gaat zien dat het leven inderdaad allemaal zo simpel is, dan zouden we in een betere wereld leven
    Ik heb wel eens een poging gedaan, maar werd nooit serieus genomen.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  7. #607

    Standaard

    49. Sucker Punch (Zack Snyder, 2011) :: 7.8
    Sucker Punch werd vorig jaar door veel mensen gezien als een project om naar uit te kijken. Er was veel te doen om de film en in het begin was er niets dan lof over de film. Uiteindelijk blijkt het allemaal wat tegentevallen. De critici zijn niet zo lovend en het is nog maar de vraag of Warner Bros. het prodcutiebudget van $82 miljoen terug gaat verdienen. Sucker Punch is in ieder geval knap bedacht.

    Het idee van Sucker Punch is komt volledig uit het hoofd van Zack Snyder die de film geregisseerd heeft en het scenario geschreven. Het gaat over een groep jonge vrouwen die in een zogenaamd gekkenhuis zitten genaamd: Lennox House. Het is eigenlijk een cover-up voor een criminele organisatie geleid door Blue Jones (Oscar Isaac). De meisjes moeten vijf dingen verzamelen om vrij te zijn en hier draait de film eigenlijk om.

    Sucker Punch is eigenlijk een film in een film. Je hebt de normale film van de meisjes in het gekkenhuis deze is eigenlijk heel slecht met een tenenkrommend scenario en het is gewoon saai. De film in de film zijn de actiefilms die in gedachten afspelen. Deze zijn bijna comic-achtig gefilmd met echt heel veel geweld en actie. Het is jammer dat Warner Bros. er niet voor gekozen heeft om de film R rated te laten zijn. De actie doet nu een beetje 'A-Team' achtig aan. Drie magazijnen leegschieten en nog niks raken zeg maar. De actiescenes die afspelen is een futuristische stad, een middeleeuws kasteel en nazi-duitsland. Zijn uitermate indrukwekkend en enorm knap bedacht en gewoon zo bad-ass dat het de film nog enigszins weet te redden. Ook de hard-rock muziek weet de film nog goed te ondersteunen. In veel opzichten is het een typische Snyder film zoals Watchmen en 300 zeker ook waren. Veel grafische en veel comic achtige CGI. Veel close shots weinig wide shots. Toch is de basis film van Sucker Punch zo ver gezocht en is het script zo matig dat Sucker Punch toch tegenvalt. Ze hadden in mijn ogen de actiescenes langer en R rated mogen maken en dan de rest weglaten. Dan was het in ieder geval nog een vette film geworden. Nu is het half om half maar alsnog goed genoeg voor een ruime voldoende. Want echt slecht kan Snyder dit ook niet maken. Want 5 vrouwen bijna zonder kleren met geweren Dat is altijd goed

    Cijfer: 7.8/10
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  8. #608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Dat laatste is ook zo en daarom moet je dus gewoon betere films kijken. Er zijn meer goede films gemaakt dan je beseft waarschijnlijk, maar dan moet je wel enigszins van de gebaande paden afwijken

    Nee hoor, maar 100 films is echt niet zoveel als veel mensen lijken te denken. Ik heb sowieso geen TV, dus daar gaat al geen tijd aan verloren. Daarnaast beginnen we meestal iedere doordeweekse avond rond 19.00 uur met film kijken en dan zien we dus 2-3 films, afhankelijk van de lengte (of als we in een goede bui zijn 4) en in de weekenden zie ik dan 4-5 films per dag. En dan kom je al heel snel richting de 100 per maand, zeker als je ook nog wat korte films erbij kijkt.
    Als je een relatie, baan en sport hebt is het nagenoeg onmogelijk om zoveel films te kijken. Ik ga daar dus nooit aan komen. Ik zou ook niet eens zoveel films willen kijken. Als ik per dag 2/3 films zou kijken kom ik het huis nooit meer uit.

  9. #609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Als je een relatie, baan en sport hebt is het nagenoeg onmogelijk om zoveel films te kijken. Ik ga daar dus nooit aan komen. Ik zou ook niet eens zoveel films willen kijken. Als ik per dag 2/3 films zou kijken kom ik het huis nooit meer uit.
    Ik heb ook een relatie en een baan, enkel geen sport, dus zoveel verschil is er niet. Maar wat is nu precies het probleem? Ik heb nooit gezegd dat jij of iemand anders zoveel films als ik moet kijken. Ik kijk zoveel films omdat ik het leuk vind en als anderen dat te veel vinden, wat dan nog? Dan kijken zij minder films dan ik, iedereen blij toch?

    Het lijkt me veelzeggend dat je mijn hele argument over je zogenaamde 'kritische' houding volledig negeert en in plaats daarvan van zo'n totaal onbelangrijk iets een punt maakt.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  10. #610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Dat valt wel mee, ik geloof dat ik sinds 2006 geen film meer heb gezien van zowel Haneke als Noe.

    Ik wil nog iets toevoegen aan de discussie, waar ik gisteren geen tijd meer voor had. Je ziet namelijk vrijwel constant dat mensen de woorden 'kritisch' of 'kritiek' enkel negatief opvatten, maar dat is natuurlijk onzin. Kritiek hoeft lang niet altijd negatief te zijn, integendeel. De taak van kritiek is eigenlijk niets meer of minder dan zowel de min- als de pluspunten van (in dit geval) film naast elkaar te zetten om daarmee tot meer kennis en dus meer begrip van die film te komen. Als mensen dus kritisch naar film gaan kijken, betekent dat enkel een verschil in houding ten opzichte van de meeste mensen: waar het overgrote deel van de bevolking een film vrij passief ondergaat, daar impliceert een kritische houding een analytische kijk, waarbij een film niet enkel passief beleefd wordt, maar er actief gekeken wordt hoe zaken als thematiek, acteerwerk, mise-en-scene, structuur en compositie samenwerken en bijdragen aan de betekenis van de film. Als je een kritische houding aanneemt, betekent het inderdaad dat er aan de onderkant films zullen wegvallen, omdat ze niet meer door de kwaliteitsselectie komen, maar het betekent net zo goed dat er aan de bovenkant minstens zo veel films bijkomen die extra waarde en betekenis krijgen door de kritische houding. Immers, als een kritische kijk op film enkel tot gevolg heeft dat je steeds minder en minder films leuk gaat vinden of van steeds minder films onder de indruk bent, dan zit zo'n kritische houding toch enkel in de weg en heeft het toch juist het omgekeerde effect? Dan lijkt het me dat je zo'n houding beter kunt afleren, want wat voor functie heeft het dan nog? In plaats van dat een kritische houding je juist traint en verscherpt om films tot je te nemen, raken veel mensen naar eigen zeggen emotiononeel en zintuiglijk juist afgestompt na het zien van veel films. Dat lijkt me hetzelfde als dat je tennis steeds minder leuk gaat vinden, naarmate je meer traint en meer wedstrijden gespeeld hebt in plaats dat je het steeds leuker gaat vinden omdat je er steeds beter in wordt en de finesses van het spel steeds beter in je vingers krijgt. Dan is er iets verkeerd. Ik zie namelijk iedere maand vele films die me tot in het diepst van mijn ziel raken en me compleet van mijn stoel afblazen, juist omdat ik zoveel films gezien heb, niet andersom.

    Hmmmm, grappig.....maar kritiek is volgens betekenis (lees: woordenboek) toch echt:

    1. bepaald slecht;
    2. ongunstige beoordeling, afkeuring: kritiek op iemand leveren;
    Met als voetnoot dat kritiek als positief betiteld kan worden als men dit benadrukt als "positieve kritiek" of "feedback".

    Dus in deze context is het dus niet de plus- en minpunten naast elkaar leggen.

    Maareuh, terug ontopic.

    Dirty Harry 1971 (8,5)

    Magnum Force 1973 (7,9)

    The Enforcer 1976 (7,0)

    Sudden Impact (7,2)

    Clint Eastwood. Macho acteur van de 20ste eeuw. Nuff said.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  11. #611

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Hmmmm, grappig.....maar kritiek is volgens betekenis (lees: woordenboek) toch echt:

    1. bepaald slecht;
    2. ongunstige beoordeling, afkeuring: kritiek op iemand leveren;
    Met als voetnoot dat kritiek als positief betiteld kan worden als men dit benadrukt als "positieve kritiek" of "feedback".
    De gerenomeerde Van Dale:
    1. kri·tiek bn hachelijk, gevaarlijk: een ~e toestand
    2. kri·tiek de; v -en 1 aanmerking op iems optreden of daden 2 beoordeling, m.n. van kunstwerken
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #612

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Hmmmm, grappig.....maar kritiek is volgens betekenis (lees: woordenboek) toch echt:

    1. bepaald slecht;
    2. ongunstige beoordeling, afkeuring: kritiek op iemand leveren;
    Met als voetnoot dat kritiek als positief betiteld kan worden als men dit benadrukt als "positieve kritiek" of "feedback".

    Dus in deze context is het dus niet de plus- en minpunten naast elkaar leggen.
    Ik zal niet ontkennen dat dit de betekenis van het woord 'kritiek' is zoals die doorgaans gehanteerd wordt, maar dat wil niet zeggen dat dit de enige juiste betekenis is. Sterker nog, zoals wel vaker is de algemene betekenis steeds verder afgedreven van de oorspronkelijke bron, namelijk het Griekse woord 'kritikos', wat in feite niets meer betekent dan iemand die in een jury zit en een oordeel geeft - een oordeel wat zowel negatief als positief kan zijn. Zie verder Noel Carroll's On Criticism, daar zul je wijzer van worden dan een woordenboek.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  13. #613

  14. #614

    Thumbs up

    Afgelopen maandag mee begonnen, gisteren afgekeken:

    Mad Men - Season 4
    Het jaar dat tussen de dvd releases van seizoen 3 en seizoen 4 lag duurde wel ontzettend lang. Maar gelukkig is het wachten over en is de vierde reeks nu uit.
    En na afloop kan ik de conclusie die ik vorig jaar al trok enkel nog eens bevestigen: Mad Men is de beste serie aller tijden.
    De personages worden nog verder uitgediept en zijn échte karakters (waarbij ik het geweldig vond dat de kleine Sally Draper ook een eigen verhaal lijn krijgt) en de cast zet die geweldig neer.
    De serie is weer prachtig gestyleerd, met mooie kostuums en ademt een heerlijke sfeer uit.
    Alles is dus aanwezig voor opnieuw een briljant en extreem verslavend seizoen.
    Dat ze snel met de opnamen voor seizoen vijf mogen beginnen!
    BEST...SERIE...EVER!

    10/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #615

    Standaard

    Seven Samurai. Op blu ray (Criterion) nog wel! Om van te huilen zo mooi...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #616

    Standaard

    Gisteren Machete gezien.
    Een soort van Planet Terror dus. Leuk, over-the-top, redelijk veel blote tieten en mooie 'zusters'.
    En 1x gigantisch gelachen nadat een arts in het ziekenhuis vertelde dat elke mens 18 meter aan darmen heeft, waarna niet veel later Machete dat gegeven gebruikt om te ontsnappen naar een lagere verdieping . Hoogtepunt van de film!!

    Of ik de film in de toekomst net zo top ga vinden als Planet Terror moet nog blijken.
    Voor nu 7/10

  17. #617

    Standaard

    61. Taxi Driver (Martin Scorsese, 1976) :: 9.2

    Toen ik deze film een jaar of 10 geleden voor het eerst zag, was de impact vrijwel volledig anders dan na deze herkijk. Ik verwachtte een gangsterfilm, maar ik kreeg een rustige en enigszins gewelddadige film. Ondanks de kracht ervan, had ik er meer van verwacht. Nu, met een geheel andere (en betere) kijk op films, is de impact immens. De film gaat met stip stijgen richting mijn persoonlijke favorieten.

    Taxi Driver biedt namelijk zo verschrikkelijk veel, dat het teveel lijkt om in je op te nemen. De manier waar Scorsese en De Niro echter samenwerken, hebben mij ertoe gezet te vinden dat dit Scorseses beste film ooit is en De Niros beste acteerklus. Inderdaad, beter dan respectievelijk Goodfellas en Raging Bull.

    Scorsese weet namelijk een groteske film neer te zetten, die gelijktijdig ook verschrikkelijk intiem is. De grauwe sfeer van de donkere straten die voornamelijk verlicht zijn met neonlichten zet een toon op de film die kracht wordt bijgezet door de gelaagdheid van de film. Het idealisme en de haat van Bickle, het vernietigen van jezelf en anderen, het aanhalen van de criminaliteit en de vunzigheid op de straten. Het is teveel om op te noemen.

    Toch wordt het nooit teveel. Scorsese weet alles namelijk precies lang genoeg aan te stippen, weet zijn hoofdpersoon Travis Bickle precies de juiste dingen op de juiste momenten te laten zeggen. Met dank aan De Niro, die naar mijn mening net een klasse beter speelt dan in Raging Bull. Waar hij in Raging Bull meer los kan gaan, speelt hij hier zon rustig, donker en twisted personage waar je net zo vaak een zwak als afkeer tegen hebt. En juist dat geeft de acteerprestatie net iets meer cachet.

    De Niro draagt de film dan ook, maar hij doet het zeker niet alleen. Naast de hoofdrolspeler en de regisseur is het namelijk ook het camerawerk dat alle lof verdient. Neem bijvoorbeeld de scène tegen het einde van de film waarbij de camera al het achtergelaten drama vertoont. Met gesproken woorden had dit veel minder impact gehad, maar met de steun van de muziek en het subtiele camerawerk laat ook dit weer een enorme impact achter.

    Naar mijn mening maakt dit dan ook de beste samenwerking tussen De Niro en Scorsese en gelijkertijd ook hun beste film ooit (op De Niros Godfather II na dan). De groteske intimiteit, de rauwe en harde scènes die afgewisseld worden door oprechte en lieve scènes. Vol met tegenstrijdigheden die elkaar echter wel aanvullen. Ja, dit is een meesterwerk waarvan ik blij ben dat ik hem na een jaar of tien wel weet te begrijpen.



    62. Adams æbler (Anders Thomas Jensen, 2005) :: 7.8

    De voorspelbaarheid en ongeloofwaardigheden voor lief nemend, is dit een film die vooral rustiek en overweging uitademt. En daarmee scoort het punten. Nimmer ligt de thematiek er te dik bovenop of wordt de voorspelbaarheid vervelend. Daarbij heeft de film een uitstraling waar je verliefd op kunt worden, door het fijne kleurgebruik en de prima rollen van de acteurs. Nergens is het grensverleggend, maar deze film is toch op zijn minst een lekker tussendoortje.

  18. #618

    Standaard

    Machete net gezien.

    Tja...wat kan ik erover zeggen. Leuk dat ze Trejo een keer zijn leading role gunden maar die wordt volledig ondergesneeuwd door de vele kanonnen die er om hem heen gezet zijn. En dat is ook wel te merken. Hoewel ik Trejo een leuke acteur vind kan hij het toch beter bij de bijrollen houden. Dat komt zijn persoon veel meer ten goede. Het kwam namelijk niet aan bij me. Zijn one-liners bijvoorbeeld zouden zijn character krachtiger neer moeten zetten maar daar merkte ik jammergenoeg niks van.

    Voor het eerst sinds tijden dat ik Segal weer eens goed vond in zijn rol. Maar de show wordt naar mijn mening door Rodrigues gestolen. Maar dat kan ook komen omdat ik haar altijd goed vind, wat ze ook doet.

    Het had een succes kunnen worden voor Trejo wanneer er wat minder grote namen naast hem zouden acteren. Dat vind ik dan ook een grote inschattingsfout van de regisseur.

    Leuk voor een keertje maar dat was het dan ook wel.

  19. #619

    Standaard

    Eden Log 2007



    Een Franse sf/mystery-film over een man die ontwaakt in een grot en (onder de modder zittend en de hele film ook dienst doet als haargel...) lijdt aan geheugenverlies. Geen idee meer wie hij is, wáár hij is en hoe hij hieruit kan komen (het lijkt Cube wel!). Lange tijd zegt hij geen woord, maar horen we wel een aangename vrouwenstem ons informatie geven over waar we ons bevinden via videoschermen.
    Het is dus niet een en al grot, maar er is hier een ondergrondse faciliteit gebouwd van hekken en semi-doorzichtige boxen.

    Dan komt onze naamloze metgezel een man tegen die half hangend tegen een rots door een grote plant geconsumeerd wordt (de ontwerper van dit alles?) en hem verteld dat hij moet proberen te ontsnappen. Er huizen namelijk ook vervaarlijk grommende op gemuteerde mensen lijkende 'beesten' in de grotten.
    Gaandeweg komen we steeds meer te weten over project 'Eden Log' en bij de aftiteling aangekomen kan je eigenlijk maar 1 ding concluderen: Wat heb ik in hemelsnaam zitten kijken?! Is dit nu een hele goede film, of alleen maar een film met hele goede bedoelingen die totaal de mist in is gegaan?

    Nu ik er een nachtje over geslapen heb, weet ik het nogsteeds niet. En dat kan ik niet uitstaan!

  20. #620

    Standaard

    Gisteren Machete gezien.
    Een soort van Planet Terror dus. Leuk, over-the-top, redelijk veel blote tieten en mooie 'zusters'.
    En 1x gigantisch gelachen nadat een arts in het ziekenhuis vertelde dat elke mens 18 meter aan darmen heeft, waarna niet veel later Machete dat gegeven gebruikt om te ontsnappen naar een lagere verdieping . Hoogtepunt van de film!!

    Of ik de film in de toekomst net zo top ga vinden als Planet Terror moet nog blijken.
    Je bedoeld een 2e deel? Die komt er ing wel aan!

    Tja...wat kan ik erover zeggen. Leuk dat ze Trejo een keer zijn leading role gunden maar die wordt volledig ondergesneeuwd door de vele kanonnen die er om hem heen gezet zijn. En dat is ook wel te merken. Hoewel ik Trejo een leuke acteur vind kan hij het toch beter bij de bijrollen houden. Dat komt zijn persoon veel meer ten goede. Het kwam namelijk niet aan bij me. Zijn one-liners bijvoorbeeld zouden zijn character krachtiger neer moeten zetten maar daar merkte ik jammergenoeg niks van.

    Voor het eerst sinds tijden dat ik Segal weer eens goed vond in zijn rol. Maar de show wordt naar mijn mening door Rodrigues gestolen. Maar dat kan ook komen omdat ik haar altijd goed vind, wat ze ook doet.

    Het had een succes kunnen worden voor Trejo wanneer er wat minder grote namen naast hem zouden acteren. Dat vind ik dan ook een grote inschattingsfout van de regisseur.

    Leuk voor een keertje maar dat was het dan ook wel.
    Trejo spreekt nauwelijks 1 woord als bijrol in alle films van Rodriques. Sterren als Alba, Lohan stelen ind de show. Had meer van Deniro verwacht. De Cast is subliem, naar mijn mening had er meer een grindhouse touch bij gemogen. Ik ben een enorme fan van Rodriques, en vind bijna al zijn films machtig, kijk daarom ook nog met smart uit naar Sin City 2, Machete 2 en 3.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  21. #621

    Standaard

    Taxi Driver biedt namelijk zo verschrikkelijk veel, dat het teveel lijkt om in je op te nemen. De manier waar Scorsese en De Niro echter samenwerken, hebben mij ertoe gezet te vinden dat dit Scorseses beste film ooit is en De Niros beste acteerklus. Inderdaad, beter dan respectievelijk Goodfellas en Raging Bull.
    Ben het eens met je, behale de dik gedrukte zin! Voor mij is Goodfellas Scorcseses beste film ooit. De gedaante wisseling in deze film is echt subliem, een film die het kijken waard is!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  22. #622

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Ben het eens met je, behale de dik gedrukte zin! Voor mij is Goodfellas Scorcseses beste film ooit. De gedaante wisseling in deze film is echt subliem, een film die het kijken waard is!
    Ik moet ook eerlijk zeggen dat hoe langer ik erover nadenk, ik meer aan mijn eigen opmerking over Goodfellas vs. Taxi Driver begin te twijfelen. Goodfellas heb ik echter pas nog gezien en die gaf ik een 8.8, Taxi Driver dus een 9.2. Twee behoorlijk verschillende films die absoluut tot de top van de cinema behoren, waarbij ik vooral de laatste tijd toch meer liefhebber ben van het type film dat Taxi Driver is. Al met al blijf ik voorlopig dus nog wel achter mijn opmerking staan.

  23. #623

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Ik moet ook eerlijk zeggen dat hoe langer ik erover nadenk, ik meer aan mijn eigen opmerking over Goodfellas vs. Taxi Driver begin te twijfelen. Goodfellas heb ik echter pas nog gezien en die gaf ik een 8.8, Taxi Driver dus een 9.2. Twee behoorlijk verschillende films die absoluut tot de top van de cinema behoren, waarbij ik vooral de laatste tijd toch meer liefhebber ben van het type film dat Taxi Driver is. Al met al blijf ik voorlopig dus nog wel achter mijn opmerking staan.
    Ik snap alle lof voor 'Goodfellas' nooit zo eigenlijk. Het is zeker een goede film, maar toch duidelijk in de subtop voor Scorsese, terwijl 'Taxi Driver' na 'The King of Comedy' voor mij waarschijnlijk de beste Scorsese is. Wat betreft gangsterfilms is 'Casino' extreem veel beter dan 'Goodfellas'. Bij 'Goodfellas' heb ik altijd het gevoel dat die te veel op routine gemaakt is.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  24. #624

    Thumbs up

    Vanmiddag weer eens m`n favoriete film aller tijden gekeken, voor de eerste keer op blu-ray:

    The Godfather
    Coppola`s mafia epos wordt, nog steeds, met iedere kijkbeurt beter. Keer op keer wordt `t duidelijker hoe geniaal de samenkomst van ingredienten hier is. Het acteerwerk is geniaal, de cinematografie van legende Gordon Willis is om van te smullen en de muzikale begeleiding van Nino Rota klassiek en niet weg te denken uit het geheel. Dat alles onder regie van Coppola die alles samen smeedt tot deze film aller films.
    De film restauratie op de blu-ray is om van te watertanden. Nog nooit heeft The Godfather er zo helder en scherp uitgezien. Willis`integere werk komt zo nog beter tot z`n recht.
    Zo kan de (naar mijn mening) beste film aller tijden nog jaren en jaren mee en kan ook een nieuwe generatie cinefielen er nog lang van genieten.

    10/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #625

    Standaard

    Ik moet ook eerlijk zeggen dat hoe langer ik erover nadenk, ik meer aan mijn eigen opmerking over Goodfellas vs. Taxi Driver begin te twijfelen. Goodfellas heb ik echter pas nog gezien en die gaf ik een 8.8, Taxi Driver dus een 9.2. Twee behoorlijk verschillende films die absoluut tot de top van de cinema behoren, waarbij ik vooral de laatste tijd toch meer liefhebber ben van het type film dat Taxi Driver is. Al met al blijf ik voorlopig dus nog wel achter mijn opmerking staan.
    Ik snap alle lof voor 'Goodfellas' nooit zo eigenlijk. Het is zeker een goede film, maar toch duidelijk in de subtop voor Scorsese, terwijl 'Taxi Driver' na 'The King of Comedy' voor mij waarschijnlijk de beste Scorsese is. Wat betreft gangsterfilms is 'Casino' extreem veel beter dan 'Goodfellas'. Bij 'Goodfellas' heb ik altijd het gevoel dat die te veel op routine gemaakt is.
    Ik ben een enorme scorcessse fan. Ik vind al zijn film klassiekers, het is danook moelijk om een onderscheidt te maken welke mijn favoriete is. De manier hoe hij mafia films maakt, is fantastisch. Ik kan ook moeilijk zeggen welke film zijn slechte is. Casino is ook een hele goeie film, daaar ben ik het volledig mee eens. In mijn mafia top, staat deze garan ttussen The Godfather, Carlito's way and so on. Goodfellas is een jeugdsentiment, is altijd bijgebleven, de karakters, Joe Pesci, het verhaal, de muziek maken het voor mij 1 smul festijn. Echt een persoonlijke smaak, een film die ik herhaaldelijk kan kijken, maar dat kan met bijna alle films van Scorcese. Ik kijk dan ook nog met smart uit naar een nieuw project Deniro & Scorcese en Pesci waar zoveel al over geroddeld is " Frankies Killer machine"; als ik de titel goed onthouden heb..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Pagina 25 van 237 EersteEerste ... 152122232425262728293575125 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •