Pagina 214 van 237 EersteEerste ... 114164204210211212213214215216217218224 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.326 tot 5.350 van 5903 worden weergegeven.
  1. #5326

    Standaard

    Hobo with a Shotgun (2011)

    Moderne films die het oude grindhousegevoel opwekken, kunnen erg leuk zijn zoals Machete of The Devil's Rejects. Nu slaat deze puinzooi echt alle planken mis; lelijk gefilmd (argh...die kleuren!), slechte acteurs en regie. Je komt er niet door random geweld in de blender te gooien. De film mist de juiste toon, de knipoog, de liefde en respect voor het genre.

    Arme...arme Rutger Hauer. Met name de bad guys waren tergend om naar te kijken en dan niet op een leuke manier. Een goede regisseur laat een goed acteur cheesy spelen (Don Johnson in Machete bv) zodat het lijkt alsof er amateuristisch wordt geacteerd. In Hobo hoeft niemand te doen alsof. De film vond ik ook veel te druk...harde geluiden, draaiende camera...pfff. Tergend slecht.

    4.0

    Ik zag Death Proof voor de derde keer omdat ik even in een Tarantino-kick zit. Bizar....in de bios gaf ik de film een 4, daarna nog eens gezien en toen vond ik hem al wat beter...een 6. Nu voor de derde keer en ik zag ineens ijzersterke film...hoppa...een 8,5. De verwachtingen waren nu weg. De eerste keer verwachte ik veel meer actie, want dat hoort bij een Grindhousefilm. In plaats daarvan kreeg ik bijna twee uur kletsende dames. Gek genoeg vond ik het nu heerlijk. Het is gewoon een typische Tarantino en daar zit nu eenmaal veel dialoog in. Grappig hoe een film na verloop van tijd anders kan worden beoordeeld.


    Andersom gebeurde dat gisteravond bij Machete. In de bios met vrienden gezien en de sfeer was daar fantastisch; uitgelaten, er werd veel gelachen...een mooie totaalervaring. Echt een film om met een groep in de bios te zien. Ik gaf de film een 9.0. Nu wederom gezien op blu-ray en de verrassing was eraf...de grappen en leuke situaties kende ik al en dat maakte dat ik niet meer zo positief verrast werd. De film is nog steeds leuk maar ik beleefde het echt heel anders. Nu gaf ik de film een 7,3. Misschien de volgende keer weer meer vrienden kijken in een uitgelaten bui. Toch wel een verschil met Tarantino...zijn films zijn toch een klasse beter.
    Laatst aangepast door Melzz : 29-01-2016 om 10:28 Reden: extra stuk tekst erbij

  2. #5327

    Standaard

    Graveyard of Honor - Kinji Fukasaku - 1975


    Soms komt er een film die je weer compleet omver blaast. Dit is zo'n film. Geheel in de stijl van Fukasaku's eerdere films zoals the Yakuza Papers. De chaotische stijl van filmmaken past precies bij deze realistische Yakuzafilm; mensen vallen, gevechten zijn rauw en slordig, de straten vuil en de ruimtes krap. Het verhaal dendert maar door.


    We volgen Rikio Ishikawa, een nihilistische hufter die nergens ontzag voor heeft. Hij vecht, beledigd, zuipt en verkracht zich een weg door de film. Zelfs zn meerdere moet het ontgelden. Er lijkt geen enkel lichtpuntje te zijn. De man vergrijpt zich tevens aan drugs en beland steeds verder in een neerwaartse spiraal. Een van de zwartste en nihilistische gangsterfilms die ik ken...maar uiterst fascinerend ongetwijfeld geholpen door de unieke filmstijl van Fukasaku. Een aantal scenes zijn zeer memorabel.


    De dvd van Home Vision is erg sterk met interessante extra's. Zijn Yakuzafilms je kopje (Japanse) thee dan zou ik deze hoog op je prioriteitenlijst zetten.


    8,8

  3. #5328

    Standaard

    Ant-Man

    Nu 2x gezien op Blu-Ray.

    - Verhaal vond ik tof en heeft veel fun momenten.
    - Goede casting met in het bijzonder M.Douglas.
    - Toffe effecten.
    - Weer eens wat anders.

    Op Guardians of the Galaxy na met gemak de beste Marvel voor mij.

    Score: 9

  4. #5329

    Standaard

    Spotlight

    Sterke film met een belangrijk verhaal, uitgevoerd door een sterke cast met sterk acteerwerk. Blijft meer hangen dan The Revenant, dus de Oscar mag wel naar Spotlight wat mij betreft.

  5. #5330

    Standaard

    The Martian [Blu-ray]

    Wat een verrassend goede film is dit !!!

    - Erg boeiend
    - Heel mooi gefilmd met veel diepte & detail [Meestal in Scott films]
    - Goede cast
    - Typische Scott intro
    - Ridley Scott op zijn best
    - Er zit een goede vibe in de film
    - De Blu-ray transfer is het beste van het beste
    - Disco werkt ook bij deze film goed

    Ik kan niet anders dan deze film een 10 geven.

  6. #5331

    Standaard

    Gisteravond had ik de kans om twee 3D Blu-Rays te bekijken. Ik begon met Godzilla (2014). Ik had gehoopt dat ik de film nu hoger zou waarderen, maar helaas. Het mankement zit hem absoluut niet in het monstergeweld, dat zit wel goed. De film heeft geen duidelijke keuze gemaakt welke personages te moeten volgen. Bryan Cranston begint de film veelbelovend maar heeft uiteindelijk een bescheiden rol. Het stokje wordt overgedragen aan Aaron Taylor-Johnson die helaas echt niet weet te overtuigen. Hij loopt de gehele film met dezelfde gezichtsuitdrukking rond en wandelt rustig van de ene toevalligheid in de andere. Waar is de dramatische arc? Alle gebeurtenissen zijn te logisch, hij is net overal op het juiste moment. Elizabeth Olsen is gereduceerd tot een vervelend jankend wijf en Ken Watanabe is helaas alleen maar vulling. Een film als Jaws (die ook ongeveer twee uur duurt) heeft eigenlijk dezelfde opbouw maar met veel sterkere personages. Je herinnert je niet alleen de haai maar ook de karakters. Bij Godzilla geniet ik van het monster maar lopen de acteurs er als bordkartonnen poppetjes bij. Een film als Cloverfield deed dat toch beter. Erg jammer dat het niet meer in evenwicht is. Het 3D effect was wel geslaagd, heerlijk veel diepte. De 3D omzetting had alleen wat moeite met mist maar verder een prima ervaring. En soms was alles wel heel erg donker....het beeld was soms een brei aan diepte en zwarte tonen.


    7,2

    Daarna was het de beurt aan Creature from the Black Lagoon (1954). Een 3D film uit 1954...kan dat wat zijn? Een volmondig ja! Wat een ervaring zeg. Heerlijke cheesy 3D effecten zoals klauwen die op je af komen en vissen die je woonkamer in komen zwemmen. Het beeld was haarscherp en het 3D effect voegde echt wat toe. Bizar om te merken dat ik hier dus veel meer van genoot dan een miljoenen blockbuster uit 2014. Deze film heeft een onschuldige charme. Ik had de film al eens eerder gezien maar deze 3D ervaring is meer dan de moeite waard. Ik had ook niet verwacht dat het er zo professioneel uit zou zien.


    7,5

  7. #5332

    Standaard

    De laatste film die ik heb gezien is alweer een tijdje geleden:

    Deadpool
    Het schijnt dat Ryan Reynolds 11 jaar bezig is geweest met het personage Deadpool en om het op zijn manier op het scherm te krijgen. Wat je dan ook mag vinden van het uiteindelijke resultaat, het is wel meer dan duidelijk dat hij hier veel plezier aan heeft beleeft.Hij kan zich helemaal uitleven en dat doet ie dan ook. Hij is dan ook de grote aantrekkingskracht van deze film en brengt vooral veel humor. Het is verademend om te zien hoe regisseur Tim Miller zijn film niet te serieus neemt (dat is al te zien bij de geweldige begintitels). Helaas doet het verhaal zelf er nogal voor onder en is het een origin story zoals we ze al vaker gezien hebben.
    Neemt niet weg dat één van de leukste superhelden films van de laatste jaren is, eentje die je een onbezorgde twee uur in de bioscoop bezorgt.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #5333

    Standaard

    Batman v Superman: Dawn of Justice
    Het idee van een film waarin twee van mijn favoriete superhelden het tegen elkaar opnemen vond ik geweldig. Maanden keek ik er dan ook naar uit, mede natuurlijk aangewakkerd door de trailers. Vanavond was het dan eindelijk zo ver en konden we het eindresultaat in de bioscoop aanschouwen. Maar als er dan twee woorden zijn om deze film mee te omschrijven is het "langzaam" en "saai".

    Het duurt ruim een uur voordat het allemaal een beetje op gang komt, alhoewel het begin anders doet verwachten. Dat is dan ook meteen het beste deel van de hele film. Daarna gaat het alleen maar bergafwaarts en lukt het Snyder maar niet om een goed ritme te vinden waardoor ook Affleck en vooral Cavill er niet in slagen iets van de film te maken. Het echte gevecht duurt veeeeeel te lang en de ommekeer in het verhaal komt totaal niet geloofwaardig over.

    Maar de met afstand grootste miskleun is toch wel Jesse Eisenberg in de rol van Lex Luthor. Wat een irritant personage zet hij neer. Het lijkt wel alsof hij een kinderlijke parodie op de rol van Gene Hackman wil maken en daar jammerlijk in faalt. Iedere keer als hij in beeld komt krijg je de neiging `m op z`n gezicht te slaan, zo irritant is hij.

    De enige waardoor de film nog net een voldoende scoort is de heerlijk muzikale omlijsting van onze eigen Junkie XL, die ver boven de rest van de film uitsteekt.

    Nee, het jaar is pas drie maanden oud maar nu is al duidelijk wie de award voor de grootste tegenvaller van het jaar gaat winnen. Helaas, want wat had ik het graag anders gezien.


    6,0/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 23-03-2016 om 23:24
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #5334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Batman v Superman: Dawn of Justice
    Het idee van een film waarin twee van mijn favoriete superhelden het tegen elkaar opnemen vond ik geweldig. Maanden keek ik er dan ook naar uit, mede natuurlijk aangewakkerd door de trailers. Vanavond was het dan eindelijk zo ver en konden we het eindresultaat in de bioscoop aanschouwen. Maar als er dan twee woorden zijn om deze film mee te omschrijven is het "langzaam" en "saai".

    Het duurt ruim een uur voordat het allemaal een beetje op gang komt, alhoewel het begin anders doet verwachten. Dat is dan ook meteen het beste deel van de hele film. Daarna gaat het alleen maar bergafwaarts en lukt het Snyder maar niet om een goed ritme te vinden waardoor ook Affleck en vooral Cavill er niet in slagen iets van de film te maken. Het echte gevecht duurt veeeeeel te lang en de ommekeer in het verhaal komt totaal niet geloofwaardig over.

    Maar de met afstand grootste miskleun is toch wel Jesse Eisenberg in de rol van Lex Luthor. Wat een irritant personage zet hij neer. Het lijkt wel alsof hij een kinderlijke parodie op de rol van Gene Hackman wil maken en daar jammerlijk in faalt. Iedere keer als hij in beeld komt krijg je de neiging `m op z`n gezicht te slaan, zo irritant is hij.

    De enige waardoor de film nog net een voldoende scoort is de heerlijk muzikale omlijsting van onze eigen Junkie XL, die ver boven de rest van de film uitsteekt.

    Nee, het jaar is pas drie maanden oud maar nu is al duidelijk wie de award voor de grootste tegenvaller van het jaar gaat winnen. Helaas, want wat had ik het graag anders gezien.


    6,0/10
    Grappig, jouw bespreking is bijna identiek aan de recensie in het AD van vandaag.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #5335

    Standaard

    Ik kan me helemaal vinden in de recensie van Batman vs Superman van theGodfather, gisteren gezien en nu al weer vergeten.... (behalve die irritante Jesse Eisenberg..)
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  11. #5336

    Standaard

    Black Sails seizoen 3

    Wow, just wow! Het goudentijdperk van piraterij nadert zn einde wanneer Blackbeard zich weer voegt bij Vane, Flint en Silver, en piraten een pardon kunnen ondertekenen. Het hele seizoen bouwt prachtig op naar de confrontatie tussen de piraten en britten. Veel verdieping in zowel Flint als Silver. Ik vind dit een geweldige serie en heeft mij volledig bij het saaie Vikings vandaan getrokken. Helaas weer wachten tot januari 2017... De eind scene voorspelt in ieder geval een grotere alliantie tussen de piraten en een gezamelijke vuist naar de britten. Misschien komen de spanjaarden in het volgende seizoen ook meer om de hoek kijken! Weer een top seizoen! En kan er met mijn hoofd niet bij dat seizoen 2 niet op blu-ray is uitgebracht in NL. De enige reden dat ik nu op mn geld blijf zitten met deze show.

    9,3
    Laatst aangepast door Chris W : 30-03-2016 om 08:19

  12. #5337

    Standaard

    Cloudy With A Chance of Meatballs 2


    Het eerste deel heb ik niet gezien maar gelukkig waren de eerste paar minuten van dit tweede deel verhelderend. Binnen een paar minuten wisten we precies wat er in het eerste deel gebeurd was en dat was dan ook precies waar het vervolg begint.
    Het verhaal zal vast iets minder origineel zijn dan het dat van het eerste deel en het is allemaal natuurlijk extreem voorspelbaar. Daarentegen staat dan wel weer dat de film een lust voor het oog is met z`n felle kleurtjes en dat de woordspelingen met de namen erg leuk zijn.
    Jammer dat het verhaal wat achter blijft bij de rest van de film maar verder wel best een leuke animatie film.


    6,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #5338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Grappig, jouw bespreking is bijna identiek aan de recensie in het AD van vandaag.
    dat is niet goed...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #5339

    Standaard

    Heaven’s Gate - Michael Cimino – 1980

    Ik heb het al vaker geschreven…..het kijken van erg lange films komt er vaak niet van. Nu waren de Paasdagen aangebroken en ik besloot dit epos van 220 minuten te gaan bekijken. Deze film staat bekend als één van de grootste flops die een filmstudio heeft voorgebracht. Michael Comino kwam vers uit The Deer Hunter en werd gezien als een wonderkind en mocht zijn “meesterwerk” gaan verfilmen. De film zou ongeveer 7 miljoen kosten…lang verhaal kort….het werd 41 miljoen! De man draaide zijn hand niet om voor 60 takes en kon gerust dagen wachten op het juiste zonnetje of wolkje in de lucht. De docu die bij de Second Sight Blu-Ray zit gaat in op dit drama en is erg vermakelijk om te zien.

    Dan de film. Na het opnieuw uitbrengen op Blu-Ray (Second Sight in de UK en Criterion in de US) kwamen er geluiden dat dit toch echt wel een onbegrepen meesterwerk is dat alsnog erkenning verdient. Dan blijft er het kamp dat onveranderd is gebleven; dit blijft een misbaksel. Ik behoor duidelijk tot het laatste kamp…maar het is wel een zeer interessante mislukking. De film begint met een proloog van ongeveer drie kwartier. Er word een vriendschap gesuggereerd tussen hoofdpersoon Kris Krisstofferson en John Hurt die later slechts zijdelings wordt aangestipt. Qua geluidsopname is het werkelijk om te huilen zo slecht. Dialogen zijn amper te verstaan door gemompel en achtergrondgeluiden. De BD bevat geen subs dus dat is geen pretje. Je zou verwachten dat een film met een speelduur van 220 minuten goede karakterontwikkelingen zou doormaken. Maar nee….geen idee wat de motivatie van bepaalde karakters is. Out of the blue wordt er een love-triangle bijgesleept maar van chemistry is totaal geen sprake. Kris Krisstofferson is een prima karakteracteur maar kan een epos als dit duidelijk niet dragen.

    Ik zal het opbiechten…na twee uur zat ik nog steeds niet in de film. Het ging van hak op de tak. Zelden een film gezien met zo’n totaal gebrek aan focus. Ik heb de film uitgezet en de volgende dag de rest bekeken. Een belangrijk plotpoint gaat over een moordpartij van zo’n 125 immigranten. Dat gebeurt d.m.v. een stemming. De rijke elite wil dat en dat gebeurt dan ook. Het is allemaal erg zwart-wit. Cimino houd blijkbaar ook erg van feestscenes. Dat zagen wel al met de bruiloft in The Deer Hunter. In deze film wordt er ook aardig wat gedanst en gerolschaatst. Cimino weet echt niet wanneer een scene afgelopen is…ze duren maar en ze duren maar. Dan is er nog een grote climax met een groot gevecht. Alles is echter geschoten in het gouden uur met veel stof….dus we zien silhouetten op paarden rijden, mensen vallen van paarden. Maar wie is nu wie en wie zegt nu wat? Uiteindelijk blijkt de tweede helft wel beter te behappen maar het gebrek aan focus is echt bizar om waar te nemen. Als kijker heb je constant het gevoel op een afstand gehouden te worden. Je raakt niet verbonden met de hoofdrolspelers, de migranten blijven figuranten etc.

    Ergens zit er wel een goede film in verstopt. Want echt niet alles is belabberd. Er zitten mooie shots in en sommige scenes zorgen weer even voor een opleving. De film vond ik toch (bij vlagen) interessant, met name ook door de totstandkoming. Het is bizar om te zien wat er gebeurt als er een regisseur de leiding krijgt zonder een ferme producer die af kan remmen waar nodig. De oorspronkelijke versie duurde zo’n 5,5 uur! De film valt om door zijn eigen ambitie. Dus nee….zeker geen hervonden meesterwerk maar een interessante mislukking is het zeker. Erg moeilijk om hier aan cijfer aan te plakken omdat de gebreken zo prominent aanwezig zijn maar je toch door blijft kijken als een soort ramptoerist.

    5.0
    Laatst aangepast door Melzz : 30-03-2016 om 12:08 Reden: Het is Cimino...dumbass!!

  15. #5340

    Standaard

    Je bedoelt vast Michael Cimino Cimono doet me meer aan zoiets denken:

    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  16. #5341

    Standaard

    Een kniesoor die daar op let....

    La guerra del ferro: Ironmaster - Umberto Lenzi - 1983


    Ik zag dat deze wordt uitgebracht op Blu-Ray door 88films en ik had deze nog op dvd liggen en dat maakte me toch nieuwsgierig. Soms snap ik mezelf ook niet...waarom vind ik dit eigenlijk zo verschrikkelijk vermakelijk? Het verhaal speelt zich af in de prehistorie en we krijgen karakters voorgeschoteld met geföhnd haar, mooie bondjes om de voeten en andere belachelijke lapjes stof (zoals een uiterst geloofwaardige leeuwenkop als hoed!). Het gaat over een paar stammen, er wordt ijzer ontdekt waar je goed zwaarden mee kunt maken en er wordt veel gevochten en gerent.


    Er komen ook weer wat dieren in voor die het loodje leggen en ik hoop maar dat het trucage is maar ik betwijfel het. Niets is geloofwaardig maar wat heb ik me ermee vermaakt. De bodyboulder als hoofdpersoon met z'n opgeklopte haar bezorgt me nog lachstuipen. Hier is de poster....die lijkt op een Manowar cdcover....


    7.0



  17. #5342

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Heaven’s Gate - Michael Cimino – 1980

    Ik heb het al vaker geschreven…..het kijken van erg lange films komt er vaak niet van. Nu waren de Paasdagen aangebroken en ik besloot dit epos van 220 minuten te gaan bekijken. Deze film staat bekend als één van de grootste flops die een filmstudio heeft voorgebracht. Michael Comino kwam vers uit The Deer Hunter en werd gezien als een wonderkind en mocht zijn “meesterwerk” gaan verfilmen. De film zou ongeveer 7 miljoen kosten…lang verhaal kort….het werd 41 miljoen! De man draaide zijn hand niet om voor 60 takes en kon gerust dagen wachten op het juiste zonnetje of wolkje in de lucht. De docu die bij de Second Sight Blu-Ray zit gaat in op dit drama en is erg vermakelijk om te zien.

    Dan de film. Na het opnieuw uitbrengen op Blu-Ray (Second Sight in de UK en Criterion in de US) kwamen er geluiden dat dit toch echt wel een onbegrepen meesterwerk is dat alsnog erkenning verdient. Dan blijft er het kamp dat onveranderd is gebleven; dit blijft een misbaksel. Ik behoor duidelijk tot het laatste kamp…maar het is wel een zeer interessante mislukking. De film begint met een proloog van ongeveer drie kwartier. Er word een vriendschap gesuggereerd tussen hoofdpersoon Kris Krisstofferson en John Hurt die later slechts zijdelings wordt aangestipt. Qua geluidsopname is het werkelijk om te huilen zo slecht. Dialogen zijn amper te verstaan door gemompel en achtergrondgeluiden. De BD bevat geen subs dus dat is geen pretje. Je zou verwachten dat een film met een speelduur van 220 minuten goede karakterontwikkelingen zou doormaken. Maar nee….geen idee wat de motivatie van bepaalde karakters is. Out of the blue wordt er een love-triangle bijgesleept maar van chemistry is totaal geen sprake. Kris Krisstofferson is een prima karakteracteur maar kan een epos als dit duidelijk niet dragen.

    Ik zal het opbiechten…na twee uur zat ik nog steeds niet in de film. Het ging van hak op de tak. Zelden een film gezien met zo’n totaal gebrek aan focus. Ik heb de film uitgezet en de volgende dag de rest bekeken. Een belangrijk plotpoint gaat over een moordpartij van zo’n 125 immigranten. Dat gebeurt d.m.v. een stemming. De rijke elite wil dat en dat gebeurt dan ook. Het is allemaal erg zwart-wit. Cimino houd blijkbaar ook erg van feestscenes. Dat zagen wel al met de bruiloft in The Deer Hunter. In deze film wordt er ook aardig wat gedanst en gerolschaatst. Cimino weet echt niet wanneer een scene afgelopen is…ze duren maar en ze duren maar. Dan is er nog een grote climax met een groot gevecht. Alles is echter geschoten in het gouden uur met veel stof….dus we zien silhouetten op paarden rijden, mensen vallen van paarden. Maar wie is nu wie en wie zegt nu wat? Uiteindelijk blijkt de tweede helft wel beter te behappen maar het gebrek aan focus is echt bizar om waar te nemen. Als kijker heb je constant het gevoel op een afstand gehouden te worden. Je raakt niet verbonden met de hoofdrolspelers, de migranten blijven figuranten etc.

    Ergens zit er wel een goede film in verstopt. Want echt niet alles is belabberd. Er zitten mooie shots in en sommige scenes zorgen weer even voor een opleving. De film vond ik toch (bij vlagen) interessant, met name ook door de totstandkoming. Het is bizar om te zien wat er gebeurt als er een regisseur de leiding krijgt zonder een ferme producer die af kan remmen waar nodig. De oorspronkelijke versie duurde zo’n 5,5 uur! De film valt om door zijn eigen ambitie. Dus nee….zeker geen hervonden meesterwerk maar een interessante mislukking is het zeker. Erg moeilijk om hier aan cijfer aan te plakken omdat de gebreken zo prominent aanwezig zijn maar je toch door blijft kijken als een soort ramptoerist.

    5.0
    Ik heb een hele tijd geleden het boek Final Cut: Dreams and Disaster in the Making of "Heaven's Gate" van Steven Bach gelezen, misschien vind je dat ook wel interessant.

    Heaven's Gate did not merely fail; it sank a studio.
    Michael Cimino's epic Western became a generic term for disaster, for ego run rampant, for massive mis-calculation, mismanagement and extravagence. Here is a picture budgeted for $7.5 million. Here is a director whose previous film, The Deer Hunter, had won five Academy Awards, following up with a film which was almost universally panned. Less than a month after its second release, United Artists effectively ceased to exist. After Heaven's Gate movies were never made the same way again. Steven Bach had been head Head of Production at United Artists.
    Final Cut records his experience working on this film. It is a rare, definitive and sometimes breathtaking inside look at modern movie-making, at Hollywood and its people.

  18. #5343

    Standaard

    Die docu op de bd is gebaseerd op dat boek. Lijkt me zeker leuk eens te lezen! Maar heb je de film ook gezien?

  19. #5344

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Die docu op de bd is gebaseerd op dat boek. Lijkt me zeker leuk eens te lezen! Maar heb je de film ook gezien?
    Ja, 3 jaar geleden nog zie ik op WiW . Ik gaf ook een 5 trouwens.

  20. #5345

    Standaard

    Misschien had je beter voor de 149 minuten versie moeten gaan?

  21. #5346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Misschien had je beter voor de 149 minuten versie moeten gaan?
    Die versie staat niet op de BD. Ik denk ook niet dat door een kortere versie de gebreken ineens als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen.

  22. #5347

    Standaard

    Nee, maar je ziet dan vooral de grote verschillen. Als je de langere versie al hak op tak vind en geen karakterontwikkeling.

  23. #5348

    Standaard

    11.22.63 (2016)

    SF 8 delen : Terug in de tijd om de aanslag op Kennedy te voorkomen.
    Start vanavond ook op FOX
    http://www.mediamagazine.nl/scifi-th...-start-op-fox/

    Wel wat Stephen King achtige dingetjes erin die ik onnodig vind (op zich ben ik niet zon King fan) maar op zich een goede SF serie en het is altijd mooi om de autos uit die periode te zien...
    http://www.imdb.com/title/tt2879552/

    En als we toch weer bezig zijn met Kennedy
    En dan er komt ook nog een film aan Jackie met Natalie Portman maar dat duurt nog even.

    http://www.imdb.com/title/tt1619029/

    Bonus:
    http://www.abovetopsecret.com/forum/...15009/pg1&mem=
    Staan toch een hoop interessante dingen in over de Kennedy moord ook wat je waarschijnlijk nog niet wist..
    Wel een hele kluif tekst.

  24. #5349

    Standaard

    Er gebeurt trouwens weinig hier in dit topic. Eerste bericht van dit topic dateert uit januari...dat was vroeger wel anders...

    Hands of Steel a.k.a. Vendetta dal Futuro - Sergio Martino - 1986


    Aaahhh....heerlijk die schaamteloze rip-offs van Italiaanse makelij. Dit is een kruising tussen Mad Max, The Terminator en Over the Top. De "acteur" zit lekker in zn rol....met een stoïcijns gezicht speelt hij een cyborg op een dodelijke missie die wroeging krijgt. De beste man kan waarschijnlijk niet acteren dus deze rol past hem goed. Het verhaaltje is van een kinderachtig Jip en Janneke niveau en dat maakt het ook zo leuk.


    Er zitten ook wat armpje-druk scenes in, een liefdesplotje tussen een vrouw en een cyborg en veel over the top actie. De film houd de vaart er lekker in door voldoende met knok, schiet en explosie scenes te strooien.


    7.0



  25. #5350

    Standaard

    De afgelopen weken maar twee films gezien:

    Inside Out
    Voor de tweede keer gezien. Hoewel de verrassing bij de herkijk natuurlijk weg is is de film die nieuwe kijkbeurt zeker wel waard, mede door het originele verhaal en vooral de leuke karaktertjes.
    Eén van de leukste/beste Pixar`s van de afgelopen jaren.

    9,0/10

    The Jungle Book
    Het idee van een live action film gebaseerd op de klassieke tekenfilm van Disney maakte me, zeker in combinatie met de trailers, niet heel positief. Het zag er niet slecht uit maar ik kon me niet voorstellen dat dit een goede film kon opleveren. Gelukkig zat ik daar flink naast en is het een goede film geworden. In tegenstelling tot de tekenfilm is dit absoluut geen film voor kinderen. De realistische manier waarop het gemaakt is zorgt ervoor dat het voor de kleintjes wel eens te eng kan zijn, de doelgroep ligt meer bij de volwassenen.
    De stemmencast is goed met Bill Murray als uitschieter en de manier waarop de bekende liedjes zijn verwerkt is erg leuk.
    Een goede afwisseling tussen vermaak en een serieuze toon zorgt er voor dat dit een heel geslaagde live action Disney is.

    8,5/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 25-04-2016 om 08:09
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 214 van 237 EersteEerste ... 114164204210211212213214215216217218224 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •