Pagina 206 van 236 EersteEerste ... 106156196202203204205206207208209210216 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.126 tot 5.150 van 5900 worden weergegeven.
  1. #5126

    Standaard

    Solyaris 6/10
    Le Samouraï 8/10
    Goodbye Lenin 7/10
    Kids 6/10

  2. #5127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Dat gebeurt gewoon aan de lopende band. Een vast onderdeel van de programmering van Eye in Amsterdam.
    In België toch niet hoor, heel af en toe misschien, ik heb het dan over Kinepolis.

  3. #5128

    Standaard

    Vandaag:

    The Internship 6/10
    Ex Machina 7.5/10
    Harry Brown 7/10
    Blended 4/10
    The Cobbler 3.5/10
    Spring Breakers 5/10
    Rise ot Planet of the Apes 8/10

  4. #5129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door T.Hobbes Bekijk bericht
    Vandaag:

    The Internship 6/10
    Ex Machina 7.5/10
    Harry Brown 7/10
    Blended 4/10
    The Cobbler 3.5/10
    Spring Breakers 5/10
    Rise ot Planet of the Apes 8/10
    Misschien kun je niet alleen cijfers laten zien, maar ook waarom je dat cijfer hebt gegeven ?

  5. #5130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Dat gebeurt gewoon aan de lopende band. Een vast onderdeel van de programmering van Eye in Amsterdam.
    Ja, wel. Niet iedereen woont in Amsterdam...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #5131

    Standaard

    Vandaag een dagje Billy Wilder films gekeken.

    Sunset Blvd. 8.5/10
    Prachtige film over een schrijver die voor een actrice uit het vergane stille-film tijdperk aan
    een script moet werken. Met name het narratief en de rol van Gloria Swanson waren in mijn ogen geweldig.

    Witness for the Prosecution 8/10
    Verrassende plotwendingen maar vooral een meesterlijke rol van Charles Laughton als de
    advocaat Sir Wilfrid.

    The Seven Year Itch 6/10
    Iconische rol van Marilyn Monroe, maar ik vond het over het algemeen nogal een een
    vervelende film, waarin ik me met name stoorde aan het karakter gespeeld door Tom Ewell.

    Stalag 17 5/10
    Zeker na het lezen van de vele lovende recensies was dit een zeer tegenvallende
    kijkervaring. Op het laatste half uur na, kon het verhaal me totaal niet boeien en vond ik het
    acteerwerk van de meeste acteurs echt tenenkrommend.

    The Apartment 8.5/10
    Dit was dan weer een heerlijke kijkervaring. Het originele verhaal en prettige acteren van
    de hoofdkarakters maakten dit tot de fijnste film die ik tot nu toe van Billy Wilder heb gezien.

    Komende dagen staan Ace in the Hole, The Lost Weekend, The Spirit of St. Louis,
    Five Graves tot Cairo en A Foreign Affair nog op de planning. Iemand anders nog een goede suggestie
    qua Billy Wilder films? Ik heb Some Like it Hot en Double Indemnity al gezien.
    Laatst aangepast door T.Hobbes : 10-06-2015 om 22:11

  7. #5132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Ja, wel. Niet iedereen woont in Amsterdam...
    En anders wel in Heerlen of Maastricht.

  8. #5133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door T.Hobbes Bekijk bericht
    Vandaag een dagje Billy Wilder films gekeken.

    Sunset Blvd. 8.5/10
    Prachtige film over een schrijver die voor een actrice uit het vergane stille-film tijdperk aan
    een script moet werken. Met name het narratief en de rol van Gloria Swanson waren in mijn ogen geweldig.

    Witness for the Prosecution 8/10
    Verrassende plotwendingen maar vooral een meesterlijke rol van Charles Laughton als de
    advocaat Sir Wilfrid.

    The Seven Year Itch 6/10
    Iconische rol van Marilyn Monroe, maar ik vond het over het algemeen nogal een een
    vervelende film, waarin ik me met name stoorde aan het karakter gespeeld door Tom Ewell.

    Stalag 17 5/10
    Zeker na het lezen van de vele lovende recensies was dit een zeer tegenvallende
    kijkervaring. Op het laatste half uur na, kon het verhaal me totaal niet boeien en vond ik het
    acteerwerk van de meeste acteurs echt tenenkrommend.

    The Apartment 8.5/10
    Dit was dan weer een heerlijke kijkervaring. Het originele verhaal en prettige acteren van
    de hoofdkarakters maakten dit tot de fijnste film die ik tot nu toe van Billy Wilder heb gezien.

    Komende dagen staan Ace in the Hole, The Lost Weekend, The Spirit of St. Louis,
    Five Graves tot Cairo en A Foreign Affair nog op de planning. Iemand anders nog een goede suggestie
    qua Billy Wilder films? Ik heb Some Like it Hot en Double Indemnity al gezien.
    Je hebt z'n beste al gehad denk ik, maar probeer anders ook nog eens The Fortune Cookie en The Front Page. Beide komedies.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #5134

    Standaard

    Top, ik zal ze op mijn lijst zetten

  10. #5135

    Standaard

    Sabrina is ook een absolute aanrader. Zelf vond ik The Major and the Minor ook geslaagd; je moet de film wel echt in zijn tijdsgeest zien natuurlijk.
    The Emperor Waltz is ook wel leuk om een keer te zien trouwens.

  11. #5136

    Standaard

    Vond deze ook wel grappig. Het is wel voornamelijk een indoor studio opname en natuurlijk het bekende Dino gedoe maar het beeld was prima Q.
    (zwart wit).
    Kiss Me, Stupid (1964)

    Dean Martin-Kim Novak-Ray Walston
    http://www.imdb.com/title/tt0058265/?ref_=nm_flmg_wr_13

    Billy Wilder dus dir. en screenplay
    Laatst aangepast door vista-vision : 11-06-2015 om 12:21

  12. #5137

    Standaard

    ​Films van gisteren:

    That's My Boy
    7/10
    Komedie van Adam Sandler en Andy Samberg. Dit is een film waarin Sandler terug lijkt te zijn op
    zijn oude niveau. Aantal hele goede grappen, onderbroekenlol en de bekende cameo's.

    Jack and Jill 2/10
    Als Sandler fan wilde ik deze, ondanks de vele, vele slechte reviews, toch kijken.
    Had ik het maar niet gedaan. Irritante karakters en onuitstaanbaar verhaal. Mijden als de
    builenpest.

    Ace in the Hole 7/10
    Leuke film van Billy Wilder met Kirk Douglas in de hoofdrol. De film werkt prima, hij had
    voor mij alleen wel wat korter mogen duren, het tempo raakt er op een gegeven moment
    een beetje uit.

    Five Graves to Cairo 5/10
    Hier sloeg Billy Wilder de plank toch een beetje mis. Behalve het karakter van Rommel
    kon het me allemaal maar weinig boeien.

    Entourage 8.5/10
    Ik was al groot fan van de serie, dus moest ik de film ook zien. Voor iedereen die de
    serie een warm hart toedraagt is dit gewoon verplichte kost. Mensen die de serie niet kennen
    of niet konden waarderen kunnen deze film beter overslaan.
    Laatst aangepast door T.Hobbes : 13-06-2015 om 11:17

  13. #5138

    Standaard

    Zaterdag:

    Just Go With It 6/10
    Prima wegkijkende comedy met Adam Sandler en Jennifer Anniston. Verhaal is nogal voorspelbaar
    en heeft weinig om handen, maar er zitten genoeg vermakelijke momenten in.

    Pretty Woman 6/10
    Verplichte kost omdat mijn vriendin hem perse wilde zien. Julia Roberts maakt deze kijkervaring
    de moeite waard, al is ook hier het verhaal niet bijzonder en voorspelbaar.

    A Foreign Affair 7/10
    Film van Billy Wilder die qua verhaal voornamelijk indruk maakt doordat het vlak na de Tweede
    Wereldoorlog is opgenomen en uitgebracht.

    The Fortune Cookie 7.5/10
    Het acteerwerk van Walter Matthau en Jack Lemmon maakte dit tot een zeer prettige film, ondanks
    het feit dat het verhaal niet veel om handen heeft. Ik ben van plan meer te gaan kijken van Matthau en Lemmon.

    Zondag:

    The Adventures of Tintin 7/10
    Film van Spielberg met schitterende beelden. Fans van Kuifje mogen dit niet aan zich voorbij laten
    gaan.

    Despicable Me 6.5/10
    Door de populariteit van de film had ik eerlijk gezegd meer verwacht. Weinig unieks.

    Despicable Me 5.5/10
    Deze ook maar een kans gegeven. Alleen de stemacteurs zorgen ervoor dat dit nog
    een kijkbare film is.

    Where the Wild Things Are 7/10
    Als kind was Max en de Maximonsters een van mijn favoriete boeken om uit voorgelezen
    te worden. De film is ook prettig en met de name de animatie van de monsters is schitterend
    gedaan. Het stemwerk van James Gandolfini sluit perfect aan bij de sfeer van de film.

    Ted 2.5/10
    Ik ben geen fan van Seth MacFarlane, maar wilde deze film toch een kans geven.
    Ik had er na vijf minuten al spijt van. Belachelijke humor en een tenenkrommend verhaal.

    The Lost Weekend 9/10
    Schitterende film van Billy Wilder. Over hoe alcoholverslaving impact kan hebben op
    het leven van een aspirant-schrijver. Geweldig acteerwerk en een beklemmende sfeer
    maken dit tot een absolute must-see.

  14. #5139

    Standaard

    Sense8 - seizoen 1 8/10

    Eigenlijk zou je de serie moeten kijken met zo min mogelijk voorkennis, dus misschien is het het beste om niet meer verder te lezen, maar dat je gewoon gaat kijken....maar dat geldt eigenlijk voor alle films/series .

    Sense8 begint verwarrend, dat is zeker.
    Je krijgt allemaal losse verhalen te zien, maar hebt nog geen idee wat ze betekenen en wat het onderlinge verband is. Gaandeweg de serie wordt er steeds meer informatie gegeven aan de kijker, waarbij het karakter Jonas fungeert als infobron en wij, net als de karakters in de serie, langzaam ingelicht worden hoe het een en ander in elkaar zit.

    In eerste instantie lijkt het wat op de opzet van Cloud Atlas met een begin die verschillende verhalen achter elkaar introduceert; maar het grootste verschil hier is dat de verhalen zich naast elkaar afspelen i.p.v. in verschillende tijden. Met alle verschillende locaties zit je natuurlijk wel met de verschillende tijdzones, maar gelukkig hebben ze daar wel ook gelet . Een ander verschil is: een tv-serie heeft meer tijd beschikbaar en dus meer tijd om de diepte in te gaan. Want een sterk punt van de serie is dat de karakters uitgediept worden; karakterontwikkeling is minstens zo belangrijk (misschien wel belangrijker) als het overkoepelende verhaal. Gecombineerd met flashbacks en hun relaties met familieleden krijg je steeds meer te zien van de motivaties van de karakters en hoe ze de mensen zijn geworden die ze nu zijn.

    Ik vond het zelf opvallend dat ik alle karakters wel interessant vond. Als ik toch een paar favorieten moet noemen; Capheus wekt sympathie op door zijn positiviteit in moeilijke omstandigheden; Sun wordt indrukwekkend en krachtig neergezet door Doona Bae, en Wolfgang ademt tragiek uit (wat niet zo vreemd is, blijkt later).
    Over het acteerwerk had ik sowieso geen klachten; ik zie geen minpunten. Qua authenticiteit werkt het goed dat de meeste hoofdrolspelers daadwerkelijk uit hetzelfde land komen als hun personage; daarnaast heeft Jamie Clayton nog meer connecties met haar personage Nomi (dat wordt vanzelf duidelijk). Grappig om te weten is dat het voor de kijker meest opvallende aspect van Nomi (spoilers vermeden...), door J. Michael Straczynski (JMS) is bedacht, terwijl ik het zeker uit een andere hoek had verwacht .

    Ik ben niet verbaasd door de prachtige beelden die langskomen; visueel hebben de Wachowskis al in het verleden genoeg mooie films gemaakt. Zo laat Sense8 mooie contrasten zien tussen bijvoorbeeld het grauwe Berlijn en het kleurrijke Mumbai. De opnames van de verschillende landen zijn op locatie geschoten, wat een geweldig pluspunt is.
    Maar de Wachowskis hebben niet alles geregisseerd. Ze hebben wel een verleden met de andere regisseurs: Tom Tykwer (die ook net als bij Cloud Atlas deels verantwoordelijk is voor de muziek), James McTeigue (o.a. V for Vendetta) en Dan Glass (meegewerkt aan de visuele effecten van bijna al hun films).

    De serie zal wel weerstand gaan oproepen op sommige vlakken; niet alle mensen zullen gediend zijn van scenes zoals full frontals, voorbindspeeltjes, en geboortes die expliciet in beeld komen . En daarnaast moet je zeker geen homofoob zijn (in het algemeen niet én als je de serie wilt gaan bekijken ).

    Is er dan niets negatief te melden? Ja, toch wel. Soms lijken de oplossingen voor problemen wat makkelijk, wat ten koste gaat van realiteitszin (voor zover je dat kan hebben met het onderwerp van de serie). Voorbeeld is dat Nomi ook een enorm goede hacker blijkt te zijn (kwam uit de lucht vallen), wat wel erg handig uitkomt. Of dat ze bij de bevrijding van Riley zo wegrijden met het busje. . De dialogen waren soms ook niet even geweldig.

    Ik hoop echt dat genoeg mensen deze niet alledaagse serie gaan kijken en dat we een volgend seizoen krijgen, want ik heb het gevoel dat hier meer in zit. Volgens JMS is het de bedoeling dat het verhaal vijf seizoenen duurt; hopelijk lukt dit ook.

  15. #5140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    En anders wel in Heerlen of Maastricht.
    Ook daar worden zo goed als nooit dit soort klassiekers gedraaid
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #5141

    Standaard

    Vanavond afgekeken:

    Sons of Anarchy - Season 7
    Het laatste seizoen van de serie is ook meteen het beste seizoen van allemaal. Het is keihard, bloederig en bevat goede verhaallijnen vol emotie.
    Alles wordt mooi afgesloten, al wordt in de finale alles een klein beetje op elkaar gepropt en wat afgeraffeld. Neemt niet weg dat het dan wel weer een mooi einde is.
    Na 3 seizoenen had ik de vrees dat het vanaf dat moment alleen maar bergafwaarts zou gaan met de serie maar dat is gelukkig niet gebeurd. Vanaf seizoen 5 werd het alleen maar sterker en de serie eindigt dan ook op het hoogtepunt.
    They`ve saved the best for last.

    9,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #5142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Ook daar worden zo goed als nooit dit soort klassiekers gedraaid
    Onlangs in het Filmhuis van Heerlen Despair en Il Conformista. In het Filmhuis van Maastricht draaien er nu verschillende Ozu's. En de Quatro4 doet Amerikaanse Klassiekers zoals Gone With the Wind, Ben-Hur, Hitchcock's en Blade Runner. En binnenkort kun je Marketa Lazarova verwachten in Heerlen. Maar slaap gerust verder ...

  18. #5143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht

    Maar slaap gerust verder ...
    Heerlijk,die arrogantie
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #5144

    Standaard

    Na 6 maanden eindelijk Breaking Bad S1 > S5 uitgekeken, en het was héérlijk... ondanks de 'mindere' finale, maar dat had ik dan wel verwacht.

    De verhaallijnen, de personages... alles klopt gewoon. En eigenlijk moet men niet teveel kijken naar het einde, maar gewoon de reeks op zich is een 'aanrader'.
    DVD & Blu-Ray collectie

  20. #5145

    Standaard

    Beyond the Reach (2014)

    Rijke Michael Douglas wil op jachtuitje in New Mexico en huurt een gids in (ik weet niet wat daar dan voor wild loopt om te schieten maar goed).Het loopt natuurlijk niet zoals gepland en met N M/Arizona desert panoramas. Low budget thrillertje maar niet slecht of zo 7+ als een tussendoortje film ok.
    (5.5imdb)
    De trailer geeft volgens mij het hele (dunne) verhaal weg dus het is beter die niet eerst te zien.
    http://www.imdb.com/title/tt2911668/

  21. #5146

    Standaard

    Mr. Robot (2015 tv)

    Het slaat hier op een soort vigilante computer hacker.Ben benieuwd of ik er na 5 afleveringen nog steeds warm voor loop maar de eerste afleveringen zijn ok maar hoop niet dat de voice over me gaat irriteren.
    http://www.imdb.com/title/tt4158110/
    clip:
    https://www.youtube.com/watch?v=nJNZF3LR0VM

  22. #5147

    Standaard

    I am Sam. Het moment dat de dochter vraagt aan haar vader of God hem zo gemaakt heeft of dat het een ongelukje was en hij niet snapt wat ze bedoelt. Of niet wil snappen. En dat de dochter niet wil leren omdat ze dan slimmer wordt dan haar vader ("Ik wil het niet kunnen als jij het niet kan".

    Sowieso een glansrol van Penn zonder overacting (nou ja, misschien iets)
    Laatst aangepast door Pieter R. : 03-07-2015 om 15:38 Reden: verkeerde topic

  23. #5148

    Standaard

    Mad Men - Season 7
    Het begint bijna saai te worden maar ook het allerlaatste seizoen is van ongekende klasse. Het gaat door op dezelfde voet als de vorige seizoenen en richting het einde wordt het alleen maar beter. Op de verhaallijn van Joan in het tweede gedeelte van het seizoen na (die ik wat te geforceerd vond overkomen en eigenlijk niet echt nodig was) heb ik helemaal niets slechts hierover te melden.
    Op het twee dagen tijd heb ik het tweede gedeelte van seizoen 7 van Mad Men gekeken. Daarmee komt er met een mooie laatste scene (die gegarandeerd het publiek weer zal splitsen, zoals Weiner dat ook al bij de finale van The Sopranos deed) een einde aan mijn favoriete serie.
    Niks dan lof, wat mij betreft de beste tv show aller tijden.

    Seizoen 7: 9,7/10
    Hele reeks: 10/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #5149

    Standaard

    Jurassic World
    Heb de afgelopen tijd niet meegemaakt dat de reacties op een film zo verschillend zijn als bij de nieuwe film uit de Jurassic Park stal. Dan zit er maar één ding op: het zelf gaan checken.
    Zoals tegenwoordig wel vaker het geval is zagen de trailers goed uit maar omdat ik het niet zo op reboots,remakes en sequels heb was ik nogal huiverig. Na afloop blijkt dat deels terecht te zijn.
    Het mag duidelijk zijn dat dit vierde deel in de franchise het niet haalt bij de eerste, op alle gebieden. Om te beginnen met de dialogen: die zijn veel te vaak veel te corny, vaak met plaatsvervangende schaamte tot gevolg. De karakters zijn niet interessant en te voorspelbaar en is het verhaal op zich gewoon niet interessant genoeg. Ook zijn de effecten vreemd genoeg niet zo goed als in de eerdere delen. Zeker tegen het einde ziet het er soms echt niet uit.
    Wel is het mooi dat een groot gedeelte van de originele soundtrack gebruikt. Het geeft dan ook een heerlijk gevoel wanneer die bekende tonen voor het eerst te horen zijn.
    Het is, kortom, allemaal niet heel erg slecht maar anders dan zijn illustere voorganger is dit deel toch echt meer iets dat je moet zien als een leuk tussendoortje van het hap-slik-weg-niveau.

    6,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #5150

    Standaard

    Na de release van Terminator Genisys toch maar de oudere Terminators aangezet (minus deel 3)

    Ondanks dat Salvation door velen als de mindere wordt bestempeld, vind ik deze toch stukken beter dan die slapstick van een deel 3.... Ja, de toon is heel anders dan je gewent bent van een terminator film. Maar dat is toch ook helemaal in de lijn der verwachting als je beseft dat de oorlog eindelijk is gearriveerd?! De introductie van enkele nieuwe terminator modellen laat ook mooi zien hoe techniek in een rap tempo evolueert. Uiteindelijk vind ik dit nog steeds een fijne film om te kijken en een mooie opbouw van een trilogie die helaas nooit t daglicht zal zien...

    T:S 7.5
    T2: 8.3
    T1: 8.5 vanwege t hogere horror/thriller gehalte
    Laatst aangepast door Chris W : 19-07-2015 om 23:34

Pagina 206 van 236 EersteEerste ... 106156196202203204205206207208209210216 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •