Pagina 205 van 237 EersteEerste ... 105155195201202203204205206207208209215 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.101 tot 5.125 van 5901 worden weergegeven.
  1. #5101

    Standaard

    Omdat Verhoeven altijd flauw doet met dit soort dingen en er een opmerking uitgooit en op vragen met wedervragen terug komt het volgende:

    Volgens zijn WiW gezien in 3D en hij gaf een 6, wat best hoog is want hij geeft echt heel vaak 4-en en 5-en en zelfs nog lager.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #5102

    Standaard

    Een vraag, omdat je wel vaker uitspraken doet over films die je niet eens gezien hebt.

  3. #5103

  4. #5104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Mad Max IV is een freakshow die te opzichtig lepelt naar cultstatus. Kortom veel geschreeuw maar weinig wol.
    Mad Max heeft toch al een cultstatus sinds de eerste film uit 1979?

  5. #5105

    Standaard

    Hoe lepel je als film in godsnaam naar cultstatus? En dan bedoel ik niet dat het een niet-bestaande uitdrukking is. Het is vooral door het gebrek aan noemenswaardige onderbouwing zo'n nietszeggend oordeel dat het eerder lijkt op een schreeuw om aandacht door tegendraadsheid dan op een oprechte mening. Waarmee aangetoond is dat niets zo makkelijk is als nietszeggende oordelen vellen.

    Miller doet niets wat hij niet eerder heeft gedaan met de andere Mad Max-films en hij doet ook niets wat ongebruikelijk is voor films in het Ozploitation-genre ('Not quite Hollywood'), maar dit keer 'the numbers all go to eleven'. Grootser, moderner, maar niet wezenlijk anders. In bepaalde opzichten is Miller zelfs terughoudend, omdat het voor de lean & mean-aanpak niet nodig is de achtergronden en motiveringen van de personages als hapklare brokken op te dienen. Een tamelijk actierijk gevecht vindt zelfs volledig buiten beeld plaats. Daarbij gaat hij clichés uit de weg of geeft hij er een originele draai aan. Miller kleurt in vergelijking met andere blockbusters weliswaar buiten de lijntjes, maar ik zou niet weten waarom hij daarmee wat al te gretig naar cultstatus zou hengelen ('t is hengelen, niet lepelen). Moet hij zich soms meer aan de paint-by-numbers-aanpak van de gemiddelde blockbuster houden? Lijkt me niet. Sterker nog, er is niets krampachtigs aan de manier waarop hij voortborduurt op de zaken die hij in de eerdere films al verkende. Ook in die films is hij in de sterkste momenten een puur visuele filmmaker die een eigen draai aan bepaalde uitgekauwde elementen geeft.
    En daarmee is voor deze film een term van toepassing die ik zelden gebruik. Omdat die term helaas hevig aan inflatie onderheving is wegens overmatig en lichtzinnig gebruik voor middelmatige Hollywood-blockbusters en voor eveneens middelmatige films met meer artistieke pretenties. Fury Road is voor mij pure cinema. Het is Psycho, Empire Strikes Back, The Good, the bad & the ugly, Modern times, Rashoman, Seven samurai, Metropolis, The seventh seal en de originele Road warrior. Het zijn films die de grenzen van hun genre oprekken. We worden de laatste jaren overspoelt met grootschalige, epische blockbusters. Een aantal daarvan zijn goed tot heel goed, maar een groot aantal zijn tamelijk liefdeloze optelsommen van veel te lange actiescènes. Het werkt afstompend en er zit niet meer vaak een klapper tussen die eruit springt. Mad Max Fury Road is een van de films die dat wel doet. Uit de vele positieve reacties wereldwijd blijkt maar weer dat er nog steeds ruimte is voor grootschalige films zonder futloze PG-rating en zonder te denken aan de verkoop van zo veel mogelijk speelgoed, broodtrommeltjes en comics. Alleen al daarom hoop ik dat de filmmakers beloond worden met een substantiële opbrengst aan de bioscoopkassa's.
    Laatst aangepast door mark t : 16-05-2015 om 17:28
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #5106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Mad Max heeft toch al een cultstatus sinds de eerste film uit 1979?

    Klopt, maar deze film (nog) niet. Wat ik ermee bedoel is dat de film gek doet om het gek zijn. Bijvoorbeeld door om de zoveel minuten een 'afwijkend' personage te introduceren zonder er inhoudelijk op in te gaan. Als het maar het leuk blijft. Wat moeten wij nu met een kaalgeschoren + afgehakte arm ( ? ) acterende Charlize Theron? Of die stel grietjes? Of dat die foetus eruit wordt gehaald? Of die oude vrouwen? Feministische actiefilm? Maar waarom dan Mad Max noemen als hij niet de hoofdpersoon is? En dan heb ik het nog niet eens over de 'bad-guys' gehad. De dikke papzak als penningmeester? Of de (blinde) broer? Die gasten in het moeras die op stelten lopen? Of die opgefokte witte mannetjes die zo uit de LOTR lijken te komen. Allemaal 'exposure' maar inhoudelijk biedt het niets. Het is verder ook maar gewoon wat van links naar rechts redden en weer terug. Heb twee uur vol verbazing gekeken ...

  7. #5107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht

    Klopt, maar deze film (nog) niet. Wat ik ermee bedoel is dat de film gek doet om het gek zijn. Bijvoorbeeld door om de zoveel minuten een 'afwijkend' personage te introduceren zonder er inhoudelijk op in te gaan. Als het maar het leuk blijft. Wat moeten wij nu met een kaalgeschoren + afgehakte arm ( ? ) acterende Charlize Theron? Of die stel grietjes? Of dat die foetus eruit wordt gehaald? Of die oude vrouwen? Feministische actiefilm? Maar waarom dan Mad Max noemen als hij niet de hoofdpersoon is? En dan heb ik het nog niet eens over de 'bad-guys' gehad. De dikke papzak als penningmeester? Of de (blinde) broer? Die gasten in het moeras die op stelten lopen? Of die opgefokte witte mannetjes die zo uit de LOTR lijken te komen. Allemaal 'exposure' maar inhoudelijk biedt het niets. Het is verder ook maar gewoon wat van links naar rechts redden en weer terug. Heb twee uur vol verbazing gekeken ...
    Vreemd dat je verbaasd bent over de eigenaardige personages in de film. Dan heb ik het idee dat je met de verkeerde verwachting naar de film bent gegaan of dat je de vorige Mad Max films niet hebt gezien. Of beide .

  8. #5108

  9. #5109

  10. #5110

    Standaard

    Pain & Gain (Michael Bay, 2013)
    Net leuk genoeg om een keertje te kijken. Enkele leuke scenes, maar de satire komt hier toch aanmerkelijk minder uit de verf dan bij bijvoorbeeld Showgirls. Het ligt er allemaal wat te dik bovenop. Wel weer mooi geschoten beelden zoals we van Michael Bay kunnen verwachten. Tussen al het actiegeweld van Transformers door had hij waarschijnlijk zin om eens wat minder op te blazen, buiten de lichamen van de acteurs om dan. 6.0

  11. #5111

    Standaard

    The Dark Horse 7/10

    Ventoux 7/10

    Far from the madding crowd 6/10

    La Famille Belier 8/10

    Mad Max Fury road 3/10

    Vince.

  12. #5112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Vreemd dat je verbaasd bent over de eigenaardige personages in de film. Dan heb ik het idee dat je met de verkeerde verwachting naar de film bent gegaan of dat je de vorige Mad Max films niet hebt gezien. Of beide .
    Lijkt mij ook. Hetzelfde als klagen dat er in de Hobbit films zoveel "rare wezentjes" zitten of dat er alweer een achtervolging in de nieuwste James Bond zit.

  13. #5113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht
    The Dark Horse 7/10

    Ventoux 7/10

    Far from the madding crowd 6/10

    La Famille Belier 8/10

    Mad Max Fury road 3/10

    Vince.
    Wat beviel je niet aan Mad Max Fury Road, Vince? We willen een uitleg, niet alleen een cijfer .

  14. #5114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wat beviel je niet aan Mad Max Fury Road, Vince? We willen een uitleg, niet alleen een cijfer .
    Hoi JP,

    Ik vind het altijd lastig om dat in het nederlands te schrijven Voor mij zat er helemaal geen verhaal in, ik had niks met de personages en
    zelfs Tom Hardy kon het niet redden.Na een quartier had ik al genoeg van de eindloos explosies en het is alleen een chase van twee uur in mijn
    mening.Ik heb geen hekel aan aktie films maar er een interessante verhaal erbij is wel handig ...

    Vince.

  15. #5115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht
    Hoi JP,

    Ik vind het altijd lastig om dat in het nederlands te schrijven Voor mij zat er helemaal geen verhaal in, ik had niks met de personages en
    zelfs Tom Hardy kon het niet redden.Na een quartier had ik al genoeg van de eindloos explosies en het is alleen een chase van twee uur in mijn
    mening.Ik heb geen hekel aan aktie films maar er een interessante verhaal erbij is wel handig ...

    Vince.
    Het is toch anders prima verwoord Vince, bedankt .

  16. #5116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Mooi stukje, één probleem: het is geen remake. Miller heeft diverse malen aangegeven dat dit een vervolg is.
    Ah ok, didn`t know
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #5117

    Standaard

    Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (Alex Gibney, 2015
    Niet briljant gemaakt, maar wel zeer boeiende docu over de Scientology "kerk'. Het wordt vrij simpel gebracht door middel van interviews, wat archief materiaal en wat bij elkaar geraapte beelden. Echter is het verhaal dat enkele ex kopstukken van Scientology te vertellen hebben nog schokkender en merkwaardiger dan ik had verwacht. Echt bijzonder hoe mensen zich zo laten meeslepen, bedonderen en zelfs mishandelen en vernederen. Na het zien van deze docu zul je in elk geval nooit meer normaal naar Tom Cruise kunnen kijken.

    Overigens wel merkwaardig dat deze HBO docu niet op HBO Nederland te zien was maar op de NPO, leuk natuurlijk dat het voor breed publiek beschikbaar is, maar als betalende HBO abonnee toch ergens ook wel jammer. Dwaal een beetje af van de documentaire zelf, maar een abonnement op HBO verliest wel steeds meer waarde. Als eigen producties al naar andere zenders gaan en series die op HBO te zien zijn ook op Netflix staan (vaak wel met behoorlijke vertraging natuurlijk) wordt het wel snel minder aantrekkelijk. Daarnaast zijn enkele van mijn favoriete series gestopt en zijn enkele nieuwe producties in mijn optiek toch wel van mindere kwaliteit en vaak aangekocht ipv zelf gemaakt. Aanbod van films en series matcht ook niet echt. "Kwaliteitsseries", maar wel veel middelmatige Nederlandse en Hollywood producties in het filmaanbod. Maar om nu maar terug te keren naar een positief punt; Going Clear is voor jullie allen nu nog wel gewoon terug te kijken op uitzending gemist. Kun je ook gelijk de RAMBAM aflevering van vorige week nog terugkijken over een dame die undercover ging bij Scientology Nederland. 7.0

  18. #5118

    Standaard

    KINGSMAN: THE SECRET SERVICE (2014)

    Fun over the top Wrekers x James Bond x True lies actie (zo ongeveer dan). Ik denk dat de film een waardering 8 waard is. De film blijft op gang genoeg om niet te verslappen. Ik vond het wel vermakelijk genoeg.Herkijkcijfer 3 (van 1-5).


    http://www.imdb.com/title/tt2802144/

  19. #5119

    Standaard

    Blood Tracks (1985)

    Zweedse Slasher/Hills Have Eyes variant maar dan bevreemdend Engels gedubt. Volgens mij best een aardige film (veel kills!) maar ik kon het helaas erg slecht zien. De special edition van Subdvd bevat een pan en scan versie en is erg donker. Zo donker dat je bijna niets zag. Niet handig voor een film die zich hoofdzakelijk in de nacht afspeelt. De trailer bevat wel de juiste versie en dat zag er vele malen beter uit. Gemiste kans dat de film er tenminste niet in het juiste aspect ratio is opgezet. Special edition mn reet....

    De cover/poster is wel erg cool:



    4.0

  20. #5120

    Standaard

    Vanavond afgekeken:

    Sons Of Anarchy - Season 6
    De spanningen binnen de MC lopen steeds hoger op. Nog meer dan vorige seizoenen is het een hard,geweldadig en bloederig seizoen waarin vooral loyaliteit (en het gebrek er aan) voorop staan en er worden nogal wat eindjes aan elkaar geknoopt.
    De laatste aflevering is, zoals wel vaker het geval was, weer geweldig.
    Op naar het laatste seizoen!

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #5121

    Standaard

    San Andreas in de bioscoop gisteren.
    Van begin tot het einde geen minuut verveeld.
    Echt een aanrader.

  22. #5122

    Standaard

    Zojuist Andrey Rublyov gezien. Gelijk mijn eerste ervaring met Tarkovsky. De film kon mij niet helemaal bekoren. Zo Solyaris maar eens proberen

  23. #5123

    Standaard

    Deze reeks op 3 dagen uitgegeken!

    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #5124

    Standaard

    Afgelopen zaterdag met m`n vriendin (die `m nog niet eerder had gezien) in de bioscoop gezien:

    Blade Runner (The Final Cut)
    Heb Blade Runner al vaak gezien, in vele verschillende versies. Het was dan ook ware belevenis om `m op het grote scherm te zien. Dat maakt het eigenlijk toch af.
    De sfeer die de film heeft komt zo nog beter over en het beeld was geweldig.
    Mogen ze vaker doen, klassiekers op het grote scherm uitbrengen.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #5125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht

    Mogen ze vaker doen, klassiekers op het grote scherm uitbrengen.
    Dat gebeurt gewoon aan de lopende band. Een vast onderdeel van de programmering van Eye in Amsterdam.

Pagina 205 van 237 EersteEerste ... 105155195201202203204205206207208209215 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •