Pagina 196 van 236 EersteEerste ... 96146186192193194195196197198199200206 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.876 tot 4.900 van 5894 worden weergegeven.
  1. #4876

    Standaard

    The Final Terror (1983)

    Deze slasher komt er in reviews nogal bekaaid vanaf. Alleen voor completisten, las ik onder andere. Nou, ik vond hem geweldig. Zeuren over originaliteit bij een slasher is als kritiek hebben op de paus omdat hij het niet zo heeft op vrije sex. Deze film voelt als een vertrouwde vriend die na jaren weer eens op bezoek komt en er gesprekken worden gevoerd alsof je elkaar gisteren voor het laatst zag.

    Een groepje gaat kamperen...in de bossen....en worden gestalkt en afgeslacht. Tja, geef mij beelden van bomen, beekjes, slaapzakken en kampvuurtjes en ik ben blij. De film is bij vlagen nog best spannend ook. Als de potentiele slachtoffers Rambo-style terug beginnen te slaan is voor mij het feest compleet. Leuk!!

    8,5

  2. #4877

    Standaard

    Gone Girl
    Na de missers van een aantal jaren geleden heeft Ben Affleck inmiddels toch wel bewezen een behoorlijk acteur te zijn. Ook in David Fincher`s nieuwe film Gone Girl zet hij overtuigend de rol neer van Nick Dunne, een man die wordt verdacht van de verdwijning en moord op zijn echtgenote. Hij beweert echter onschuldig te zijn en probeert iedereen daarvan te overtuigen.
    Affleck slaagt er in om sympathie te winnen terwijl je niet weet of hij ook daadwerkelijk onschuldig is. Is hij zo`n goedzak als hij doed voorkomen of vindt hij het stiekem niet zo erg dat z`n vrouw weg is? Fincher bouwt de spanning goed op en geeft je door middel van flashbacks tegelijkertijd een inkijkje in het leven van de Dunnes. Beide kanten van het verhaal zijn goed en interessant, wat er voor zorgt dat de film voor de hele 2,5 uur de moeite waard is om te kijken. En al is de uiteindelijke ontknoping misschien wat ver gezocht, als je daar enigzins in mee kunt gaan dan zie je een dijk van een film met fantastisch acteerwerk, prachtige cinematografie en een sterk script.
    Fincher`s nieuwe is dus zeer de moeite, één van de beste van het jaar tot nu toe, die waarschijnlijk alleen maar beter wordt bij herhaalde kijkbeurten.

    8,8/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 12-10-2014 om 20:50
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #4878

    Standaard

    Gisteren afgekeken:

    Twin Peaks - Season 2
    Het tweede (en tot voor kort laatste) seizoen van Twin Peaks is vooral te lang. Het probleem zit vooral in het middenstuk van de reeks. Een aantal minder interessante afleveringen (om het maar eens netjes te zeggen) zijn bijna funest. Wanneer je de hoop dan bijna hebt opgegeven en denkt dat de serie als een nachtkaars uitgaat wordt het weer interessant. De laatste vijf,zes afleveringen zijn erg goed,freaky en spannend. De laatste aflevering is nogal intens en het einde is creepy en zal je nog lang heugen. Bij mij is het tenminste onder de huid gekropen en zit daar nu nog steeds. Wat wilde Lynch nou precies met dat einde zeggen?
    Dat zorgt ervoor dat het al met al toch een redelijk interessant seizoen is geworden, dat dus wel een stuk korter had gekund.
    See you 2 years!

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #4879

    Standaard

    Twin Peaks: Fire Walk With Me
    De prequel film op de serie waarin we de moord op Teresa Banks en de week voorafgaand aan de moord op Laura Palmer zien.
    In toon is het wat anders in vergelijking met de serie, het is wat enger en wat harder. Ook zit er wat minder van de humor in die een deel van de serie zo kenmerkte. Wel is het leuk om het grootste deel van de personages weer terug te zien, al is het maar in kleine rolletjes. Wel is het erg jammer dat Lara Flynn Boyle niet mee doet in de rol van Donna.
    Het verhaal steekt goed in elkaar en we zien hoe Laura Palmer`s leven vol problemen zat, al roept het op sommige punten meer vragen op dan het beantwoord. Maar ook dat is een deel van de charme van Twin Peaks. Ook hier kun je, net als bij de serie, nog lang over nadenken en zullen er veel verschillenden manieren zijn om alles uit te leggen.
    Gelukkig zien we hier natuurlijk meer van Sheryl Lee, die een uitstekende rol neerzet als Laura. Een knappe, veelzijdige rol die met bravoure wordt gespeeld.
    Een goede aanvulling op het Twin Peaks mysterie.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #4880

    Standaard

    40 Days and 40 Nights
    Josh Hartnett is goed gecast als sex verslaafde jongeman die na de breuk met z`n vriendin besluit om 40 dagen en 40 nachten niet aan sex te doen en te denken, waardoor zijn huidige leven op z`n kop zal komen te staan. Natuurlijk gaat het allemaal niet zoals verwacht.
    Het is een charmante maar uiteraard voorspelbare romcom die nooit weet te verrassen. De bijrollen zijn cliché, net als de uitkomst van het verhaal.
    Wel aardig om te zien, maar verder? neuh....


    5,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #4881

    Standaard

    Edge Of Tomorrow (2014) Blu-ray

    De afgelopen paar jaar heeft Tom Cruise in een aantal fantastische films gespeeld (Oblivion, Rock Of Ages, Jack Reacher), maar op een of andere manier is deze film een beetje langs mij heen gegaan. Blijkbaar heeft ook deze film in 3D gedraaid. Alleen, waarom?

    Veel positiefs is er niet te vertellen over de film. De hoes van de film is van het kaliber 'lelijk' en 'onaantrekkelijk'. Ook waren de eerste 20 minuten tot aan Cruise's eerste dood tenenkrommend slecht. Werkelijk een verschrikking om naar te kijken. Gaandeweg werd de film beter (Avatar meets Starship Troopers, al beledig je daar die films mee) en zat er zelfs wat humor in. Maar de laatste grofweg 30 minuten vliegt de film weer uit de bocht en klopt er verhaaltechnisch niet veel meer van en verliezen de makers hun eigen regels uit het oog...

    Positief zijn de score en de sound effects en is Emily Blunt best wel stoer.
    Maar al met al is de film niet een tweede kijkbeurt waard.

    6,8/10

  7. #4882

    Standaard

    Edge Of Tomorrow:

    Een verassend goede Sci-fi film die zich niet al te serieus neemt en waar ook de personages nog eens leuk worden neergezet.
    De film doet verder dingen die niet nieuw zijn want veel zaken hebben we al in tal van ander sci-fi films gezien maar dat maakt deze film zeker niet minder.
    Als Sci-Fi liefhebber ben ik dan ook blij dat ik deze in mijn collectie heb.

    Beeld en geluid zijn gewoon top en zeker de donkere scenes op het einde.[Heb de 3D versie nog niet gezien]

    Gezien op Bluray.

    8/10
    Laatst aangepast door jeroeni : 26-10-2014 om 19:28

  8. #4883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Edge Of Tomorrow (2014) Blu-ray

    De afgelopen paar jaar heeft Tom Cruise in een aantal fantastische films gespeeld (Oblivion, Rock Of Ages, Jack Reacher), maar op een of andere manier is deze film een beetje langs mij heen gegaan. Blijkbaar heeft ook deze film in 3D gedraaid. Alleen, waarom?

    Veel positiefs is er niet te vertellen over de film. De hoes van de film is van het kaliber 'lelijk' en 'onaantrekkelijk'. Ook waren de eerste 20 minuten tot aan Cruise's eerste dood tenenkrommend slecht. Werkelijk een verschrikking om naar te kijken. Gaandeweg werd de film beter (Avatar meets Starship Troopers, al beledig je daar die films mee) en zat er zelfs wat humor in. Maar de laatste grofweg 30 minuten vliegt de film weer uit de bocht en klopt er verhaaltechnisch niet veel meer van en verliezen de makers hun eigen regels uit het oog...

    Positief zijn de score en de sound effects en is Emily Blunt best wel stoer.
    Maar al met al is de film niet een tweede kijkbeurt waard.

    6,8/10
    Mijn vriendin was ook niet echt onder de indruk van de film terwijl ik hem echt tof vond.
    Die hoes is echt 3x niets ja.

  9. #4884

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Mijn vriendin was ook niet echt onder de indruk van de film terwijl ik hem echt tof vond.
    Die hoes is echt 3x niets ja.
    Een film als Oblivion vond ik dan weer helemaal tof. Tja, smaken verschillen nu eenmaal

  10. #4885

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Een film als Oblivion vond ik dan weer helemaal tof. Tja, smaken verschillen nu eenmaal
    Als ik zou moeten kiezen ga ik ook zeker voor Oblivion.

  11. #4886
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Een film als Oblivion vond ik dan weer helemaal tof. Tja, smaken verschillen nu eenmaal
    Je geeft ondanks je commentaar toch nog een 6.8, wat niet eens zo'n slecht cijfer is.

    Ik vond ze allebei van hetzelfde niveau, maar zoals je al terecht zei: smaken verschillen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #4887

    Standaard

    Fury

    Het verhaal is niet bijster origineel (doorgewinterde crew krijgt te maken met een groentje die niet eens is opgeleid om te schieten) en de karakters worden niet super goed uitgediept, maar het is gewoon een goede WWII film met deze keer een tankbemanning in de hoofdrol. Het claustrofobische gevoel van het dagenlang in die tank zitten en het gevoel van kameraadschap en alles voor elkaar over hebben komt echt goed over en vooral het geluid was fenomenaal in de IMAX zaal. De acteurs waren ook allen zeer overtuigend. Ik heb in ieder geval genoten van deze oorlogsfilm.

    8/10
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #4888

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Je geeft ondanks je commentaar toch nog een 6.8, wat niet eens zo'n slecht cijfer is.

    Ik vond ze allebei van hetzelfde niveau, maar zoals je al terecht zei: smaken verschillen...
    Oblivion heb ik ook een 9 gegeven bij mijn derde kijkbeurt. Maar de eerste kijkbeurt was dat nog een 7,6 dus wie weet geef ik EoT nog een tweede kijkbeurt en is mijn oordeel beter. Een slechte film is het niet, maar had op bepaalde punten in de film beter uitgewerkt (of gemonteerd) mogen worden, vooral naar het einde toe. Maar dat is persoonlijke beleving (net als dat Tubular Bells op de verkeerde plekken in The Exorcist te horen is).

  14. #4889

    Standaard

    Sin City: A Dame To Kill For
    Na negen jaar wachten kwam het vervolg op Sin City dan eindelijk dit jaar uit en eindelijk heb ik `m nu kunnen zien. Wat mij betreft was het het lange wachten waard. Ok, qua stijl en vormgeving is het nieuwe er natuurlijk van af maar aan de andere kant was ik wel blij dat dezelfde lijn als die van het origineel werd doorgezet. Nog harder en grover met toffe verhaallijnen en heerlijk zwarte humor. Het is jammer dat Clive Owen niet meer mee doet maar dat is wat betreft de casting eigenlijk het enige minpuntje. Hét grote pluspunt is Eva Green als de Dame To Kill for. Ze is perfect gecast en zet een (op z`n zachst gezegd) klassieke femme fatale neer. In iedere scene waarin ze te zien is trekt ze de aandacht naar zich toe, heerlijk. De vele bekende gezichten in de bijrollen zijn ook erg leuk.
    Natuurlijk niet meer zo origineel als het origineel maar de harde kritieken vind ik allerminst terecht. Zeker een geslaagd vervolg, ik heb er tenminste van genoten.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #4890

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Oblivion heb ik ook een 9 gegeven bij mijn derde kijkbeurt. Maar de eerste kijkbeurt was dat nog een 7,6 dus wie weet geef ik EoT nog een tweede kijkbeurt en is mijn oordeel beter. Een slechte film is het niet, maar had op bepaalde punten in de film beter uitgewerkt (of gemonteerd) mogen worden, vooral naar het einde toe. Maar dat is persoonlijke beleving (net als dat Tubular Bells op de verkeerde plekken in The Exorcist te horen is).
    Het einde had misschien beter gekund maar die donkere scenes op het einde maakte bij mij veel goed.
    Het valt me trouwens op dat donkere scenes op moment heel erg goed voor de dag komen want Godzilla had dat ook al.


    .
    Laatst aangepast door jeroeni : 30-10-2014 om 14:01

  16. #4891

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Fury

    Het verhaal is niet bijster origineel (doorgewinterde crew krijgt te maken met een groentje die niet eens is opgeleid om te schieten) en de karakters worden niet super goed uitgediept, maar het is gewoon een goede WWII film met deze keer een tankbemanning in de hoofdrol. Het claustrofobische gevoel van het dagenlang in die tank zitten en het gevoel van kameraadschap en alles voor elkaar over hebben komt echt goed over en vooral het geluid was fenomenaal in de IMAX zaal. De acteurs waren ook allen zeer overtuigend. Ik heb in ieder geval genoten van deze oorlogsfilm.

    8/10
    Bij mij een zelfde beoordeling! Moest wel even wennen aan die Star Wars achtige groene en rode laserstralen
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  17. #4892

    Standaard

    Dit is de tracer ammo die ook al in WWII werd gebruikt

  18. #4893

    Standaard

    Ah weer wat geleerd
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  19. #4894

    Standaard



    De extended edition bevat volgens mij méér uitdieping dan bij An Unexpected Journey het geval was.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #4895

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    De extended edition bevat volgens mij méér uitdieping dan bij An Unexpected Journey het geval was.
    Die is toch nog niet in de winkels ?

  21. #4896

    Standaard

    Werner pest ons graag met releases die hij krijgt voor recensie

  22. #4897

    Standaard

    Despicable Me
    Het verhaal van de Grote Boze Schurk die de wereld (of in dit geval de maan) wilt veroveren kennen we inmiddels wel. Toch heeft dit eerste deel in de Despicable Me reeks genoeg originaliteit en leuke vondsten in huis om te vermaken. Gru de schurk is een coole schurk en de minions zijn leuke sidekicks. Het verhaal bied natuurlijk niet veel verrassingen, je kunt op vijf vingers uittellen hoe het gaat aflopen.
    Maar de mooie animaties in combinatie met de drie kleine meisjes die Gru laten ontdooien is dit toch de moeite waard. Niet van het niveau van de Pixar films van weleer maar zeker niet verkeerd.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #4898

    Standaard

    Interstellar 10/10

    Je hebt films die je kunt waarderen om aspecten als bijvoorbeeld camerawerk, montage, stijl, aansprekende karakters, acteerprestaties, noviteiten of hun plaats in de filmgeschiedenis.
    Daarnaast heb je films die een nog een sterkere impact op je hebben; je aangrijpen, meeslepen, laten meeleven. Misschien omdat ze ergens een gevoel van herkenning opwekken, misschien omdat het verhaal je aangrijpt, misschien om een andere reden.
    Natuurlijk zijn er ook allerlei combinaties van aspecten mogelijk, waardoor je een film omschrijft als 'goed' of nog beter.

    En dan is er die speciale categorie van films die je af en toe tegenkomt, die meer dan films zijn, die een totale belevenis worden. Die werkelijk je totale aandacht hebben, zodat je alles om je heen vergeet, die je besef van tijd weghalen, die zorgen dat je puur alleen de film in je gedachten hebt, die je echt totaal opslokken. Die je na het kijken nog zo in beslag nemen; dat je de bioscoop of je huis uitloopt en nog helemaal vol van de film bent die je net gezien hebt. Die nog de gehele dag nog in je hoofd zit, die je een gevoel geven welk je maar niet van je af kunt schudden.

    Die speciale categorie, daar valt Interstellar voor mij onder. Als ik rationeel denk, dan zie ik heus wel dat de film niet perfect is en geen 10 verdient. Dat het eerste uur wellicht te lang uitgesponnen is, dat de enige functie in het verhaal van de zoon lijkt te zijn dat zijn dochter later weer naar het huis kan terugkeren, dat de rol/het karakter van Matt Damon misschien anders had gemoeten, dat de overgangen tussen de ruimte en de aarde misschien niet altijd soepel lopen, dat het einde misschien anders had gekund .
    Maar dat is als je film met je verstand gaat ontleden. Terwijl al die punten dat gevoel niet kunnen wegnemen, dat ik tijdens en na de film had. Ook nu, als ik dit stukje aan het tikken ben, blijft de film gonzen in mijn hoofd. De beoordeling is dan ook geheel op dat gevoel gebaseerd.

    Ik heb het vermoeden dat als ik de film opnieuw ga bekijken, dat gevoel minder zal zijn. Dan heb ik wat meer gelezen over de film, dan weet ik wat ik kan verwachten, dan ben ik misschien wat 'ontnuchterd'. En toch hoop ik dat ik weer dat speciale gevoel zal krijgen.
    Vergelijk het met die speciale film die je in je jeugd hebt gekeken, die je als volwassene opnieuw gaat bekijken en hoopt dat je dat stukje uit je jeugd opnieuw kan beleven (wat maar ten dele lukt omdat je nu eenmaal niet meer als kind naar een film kunt kijken).

    Misschien raakt dit stukje voor degene die het leest, kant noch wal. Het is dan ook redelijk lastig om het gevoel te omschrijven die Interstellar mij gaf en geeft. En natuurlijk (een open deur wordt hier keihard ingetrapt), het zal ook zeer persoonlijk zijn; tenslotte beleeft ieder een film op zijn eigen manier. Een vrouw die voor mij de bioscoop uitkwam hoorde ik zeggen "ik kan niet wachten op deel 2".....die had de film duidelijk anders beleeft .

    En ik dacht dat ik de afgelopen week al mijn beste film in dit jaar had gezien (Memories of Matsuko), maar dat blijkt toch anders te zijn. Voor mij was het een unieke ervaring.

  24. #4899

    Standaard

    Machtige ervaring! Ga volgende week weer. En nog eens ...

  25. #4900

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Machtige ervaring! Ga volgende week weer. En nog eens ...
    Ik ga zeer waarschijnlijk vrijdag ook weer, als het lukt qua tijd....

Pagina 196 van 236 EersteEerste ... 96146186192193194195196197198199200206 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •