Pagina 193 van 236 EersteEerste ... 93143183189190191192193194195196197203 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.801 tot 4.825 van 5895 worden weergegeven.
  1. #4801
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Laatst Divergent ook in het vliegtuig bekeken, maar na 45 minuten toch maar afgezet. Vond er helemaal niets aan.

    The Grand Budapest Hotel is dan zo'n film die ik weiger op zo'n klein schermpje te kijken. Gelukkig deze laatst al in de bioscoop gezien.
    Ons idee is dan ongeveer hetzelfde alleen onze voorkeur is weer anders...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #4802
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik vond Divergent zowat tussen The Matrix en The Hunger Games zitten. knokscènes waren best okee.
    Inderdaad, 't is dat ik me er bij voorhand niks bij voorstelde denk ik...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #4803

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht

    Ook God Bless America verdient een vermelding. Een ironische of sarcastische film over de harteloosheid en leegheid van de Amerikaanse maatschappij. Zie het als een kruising tussen Natural Born Killers en Kick-Ass.
    Soms iets te langdradig, als in herhaling van zetten, maar zeker een film met potentie.
    Niet alleen over de Amerikaanse maatschappij wat mij betreft
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #4804

    Standaard

    Sommarnattens leende (Smiles of A Summer Night)
    Deze film was de grote internationale doorbraak van Ingmar Bergman. Na dit succes kreeg hij van Svensk Filmindustri carte blanche en mocht hij eindelijk The Seventh Seal maken.
    Waar dit succes vandaan kwam is me eigenlijk een raadsel. Het is een redelijk luchtige film maar echt bekoren kon hij me niet. Het was niet heel slecht maar op één of andere manier kon ik er maar moeilijk in komen. De karakters vond ik niet heel interessant en het verhaal is nogal voorspelbaar en, vooral, langdradig.
    Misschien was ik niet in de juiste stemming, misschien groeit ie nog bij herhaalde kijkbeurten.
    Wat mij betreft is het in ieder geval de minste van Bergman`s films die ik tot nu toe heb gezien.

    6,5/10


    Jungfrukällan (The Virgin Spring)
    Het verhaal van een jonge vrouw die in Middeleeuws Zweden een tocht door het bos moet maken om kaarsen naar de kerk brengen.
    Zonder muziek en met een redelijk simpel verhaal vertelt Bergman over geloof, het lot en wraak in een intense en meeslepende film. Prachtig belicht en in beeld gebracht is het een tragisch relaas. Zonder ook maar ergens voor weg te schrikken laat Bergman met een aantal geweldadige scenes zien waartoe De Mens (en religie?) in staat is.
    Het zijn beelden waarbij je het liefst wegkijkt maar je door Bergman min of meer toch wordt gedwongen te kijken, beelden je nog lang bijblijven.
    En zo blijkt maar dat lang niet altijd de meest bekende films van een regisseur de beste blijken.

    8,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #4805

    Standaard

    Dawn of the Planet of the Apes

    Deze gisterenavond gezien en man wat ben ik onder de indruk van deze film! Het verhaal is onder aan de streep mager, maar als je het gevoel in dit verhaal moet laten overbrengen door computer geanimeerde apen in een mensenwereld, dan neem ik mijn petje af voor je als ik dan het resultaat zie! De apen zijn ontzettend realistisch en het acteerwerk is om van te smullen. Ook van de kleinere rolletjes in de film.

    De muziek, of in sommige gevallen afwezigheid daarvan, werkt bijzonder goed. De kleine verwijzingen naar de eerste film zijn ook zeer smaakvol en voegen iets toe in de beleving van de emoties van Caesar, het hoofdpersonage. Ik vind het de beste film van 2014 tot nu toe in elk geval! En dat voor een zomerfilm!

  6. #4806

    Standaard

    Cold Fish - 2010


    Bijzondere film, origineel, wellicht iets te lang maar toch zeker de moeite waard. Ik heb de Blu-Ray van Third Window en het viel me op dat er met name in donkere scenes, horizontale strepen te zien waren. Heel bizar en nog nooit eerder gezien bij een BD. Het leek wel grain maar niet gelijkmatig verdeeld over het beeld, echt in horizontale strepen.


    Het vreemde is dat elke review positief is over de beeldkwaliteit. Na lang zoeken vond ik er nog een opmerking over op een forum, dat exact beschrijft wat ik ervaarde:


    What's with the weird horizontal lines on the image though? It's like stripes that are present throughout, more visible in dark scenes, and there's a brightness flickering effect like once a second too, I've not really come across something like this before.


    Het is echt zo prominent dat ik me echt afvraag waarom geen enkele reviewer het is opgevallen? Iemand hier met een soortgelijke bevinding?


    7,6

  7. #4807

    Standaard

    Review blu-ray.com(http://www.blu-ray.com/movies/Cold-F...8907/#Review):

    An extremely light layer of machine noise is occasionally visible during some of the darker indoor scenes but the image has pleasing depth and fluidity (see screencaptures #3 and 6).
    Misschien dat jouw speler of TV het (meer) accentueert, eventueel door een bepaalde instelling, dan bij anderen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #4808

    Standaard

    Ik kijk behoorlijk veel en het is me bij geen enkele andere film/bd opgevallen. Grain herken ik wel en is gelijkmatig verdeeld over bv donkere gedeeltes van het beeld. Dit zijn strepen: streep grain, streep zonder grain, streep met grain etc etc. Dus niet gelijkmatig verdeeld. Echt heel bizar. Wat ik met name vreemd vindt, is dat echt geen enkele review hier over spreekt. Een lichte laag grain, vindt ik totaal geen punt trouwens maar dan moet het wel gelijkmatig verdeeld zijn.

    Het stemt me wel gerust dat op een ander forum, een persoon hetzelfde ervaarde. Ik ben dus wel benieuwd of iemand die de bd in huis heeft, het ook ziet.

  9. #4809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik kijk behoorlijk veel en het is me bij geen enkele andere film/bd opgevallen. Grain herken ik wel en is gelijkmatig verdeeld over bv donkere gedeeltes van het beeld. Dit zijn strepen: streep grain, streep zonder grain, streep met grain etc etc. Dus niet gelijkmatig verdeeld. Echt heel bizar. Wat ik met name vreemd vindt, is dat echt geen enkele review hier over spreekt. Een lichte laag grain, vindt ik totaal geen punt trouwens maar dan moet het wel gelijkmatig verdeeld zijn.

    Het stemt me wel gerust dat op een ander forum, een persoon hetzelfde ervaarde. Ik ben dus wel benieuwd of iemand die de bd in huis heeft, het ook ziet.
    Ik heb dezelfde BD en heb even voor je gekeken. Ik heb 2 donkere scenes eruit gepikt, na de 6e en 20e minuut, maar ik zie geen strepen hoor, ook niet iets wat er op lijkt. Wel wat je aangeeft grain, maar dat hoort erbij zoals je weet.
    Dan zal het toch aan de instellingen van je tv liggen. Laatst was er ook iemand in het Sho-gun topic die van die strepen had, maar dat bleek aan een tv instelling te liggen.

  10. #4810

    Standaard

    Ik wil het graag geloven. Maar hoe komt het dat ik na jaren van filmkijken, dit nog niet eerder heb gezien? Dan had ik dat toch bij andere films toch ook moeten hebben opgemerkt?

    Het viel me trouwens later in de film op. Ik zal ook eens gaan kijken, bij welke scene incl tijdstip het me opviel.

    En welke instelling van mn tv zou veranderd moeten worden? Dan kan ik daar ook eens naar kijken.

  11. #4811

    Standaard

    Vanaf het eerste uur(1:00:00) is het goed te zien. Maar het is lastig opzoeken. Het valt gedurende de film op en dan met name in een verduisterde kamer.

  12. #4812

    Standaard

    Lucy (2014) van Luc Besson en met Scarlett Johansson in de hoofdrol als Lucy.

    Een verrassend goede, toffe scifi/actie met en flinke filosofische boventoon over wat de mens in zijn mars heeft als hij niet 10% van zijn hersencapaciteit zou gebruiken, maar veel meer, zeg 100%.
    Het soort film wat totaal in mijn plaatje valt. En daarom begrijp ik ook de lage waarderingen op IMDb en WIW dus niet (6,6 om 6,3). Misschien een kwestie van geloof en een openminded interesse zonder belemmeringen van mijn kant. Geen belemmering van onze beperkte kennis over de mens, de natuur, het universum.

    Na "Under The Skin" en "Her" flikt Scarlett Johansson het opnieuw om binnen een jaar de show te stelen in een neo-scifi.

    Betreft script kun je je wel een paar dingen afvragen of de schrijver wel wist waar de film over gaaat, maar dat mag de pret niet drukken. Voor een film van Luc Besson gaat dit al behoorlijk diep.

    8,6/10

  13. #4813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Vanaf het eerste uur(1:00:00) is het goed te zien. Maar het is lastig opzoeken. Het valt gedurende de film op en dan met name in een verduisterde kamer.
    Ik zal nog een keer kijken voor je, bij de aangegeven tijd.

  14. #4814

    Standaard

    De afgelopen dagen gezien:

    Die 3 Groschen-Oper (The Threepenny Opera)
    Leuke luchtige film van G.W Pabst met,uiteraard, Duitse acteurs die zich afspeelt in Victoriaans Londen.
    Goed geacteerd en een goed verhaal maken het tot een vermakelijke film die lekker wegkijkt. Niets wereldschokkends maar ook niet slecht.

    6,8/10

    The Fault in Our Stars
    Het verhaal van een tiener die moet leven met kanker.
    Een tranentrekker tot de max die wel slaagt in z`n opzet, mede door het sterke acteerwerk. Wel wordt het, met name tijdens de trip naar Amsterdam, te ver doorgevoerd naar het extreme wat toch wat afbreuk doet aan het geheel.
    Dat vond ik wel jammer want verder vond ik `t wel een sterke film, mede omdat één en ander nogal bekend voorkwam maakte het extra indruk. Gelukkig is er af en toe wel wat humor aanwezig om het allemaal wat te verlichten.
    Lang verhaal kort: heftig.

    8,5/10

    Scanners
    David Cronenberg`s grote doorbraak is er één om met een hele grote berg zout te nemen. Wel geinig en met coole effecten maar het is ook wel heel duidelijk dat ie al flink gedateerd is.
    Een leuke voor fans van de regisseur/het genre maar vast niet voor iedereen.

    7,0/10

    Sucker Punch (theatrical en extended cut)
    De afgelopen jaren niet veel bijster positiefs gehoord over deze van Zack Snyder. Onterecht, vind ik.
    Uiteraard is het gigantisch over the top en moet je het vooral totaal niet serieus nemen. Maar ik vond de kern van het verhaal juist goed gebracht, al kun je zeggen dat door de style over substance de boodschap wat ondersneeuwt en het allemaal te bombastisch is. Maybe so, but I loved it.
    De soundtrack verdiend een aparte vermelding. De herbewerking van een aantal wereldberoemde nummers en de manier waarop ze gebruikt worden is geniaal.
    Heb eerst de theatrical versie en daarna de extended versie gekeken en dan blijkt dat, net als bij Watchmen, Snyder`s versie absoluut beter is. Een aantal plotgaten uit de kortere versie worden opgehelderd en er wordt wat meer de tijd genomen om sommige verhaallijnen te vertellen. Het is allemaal net wat evenwichtiger.
    Al met al vond ik dat er echt niet veel mis was met deze film(s) van Snyder.

    Theatrical version: 7,3/10
    Extended version: 8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #4815

    Standaard

    Seconds - John Frankenheimer – 1966

    Tegenwoordig herkijk ik veel films. Toen ik mijn hobby net begon, werd ik vaak verrast door meesterwerken, nieuwe genres en regisseurs. Hoe meer je kijkt, hoe lastiger het soms lijkt om nog echt verrast te worden door een film. Ik geniet uiteraard nog erg veel van het kijken maar soms krijg ik het gevoel, de meeste klassieke meesterwerker wel gezien te hebben. Gelukkig blijkt dat toch niet het geval.
    De film Seconds was voor mij een onbekende. Een film die je eigenlijk niet langs ziet komen in top-zoveel-lijstjes en die wat mij betreft wat van de radar is verdwenen. Na het zien van deze film denk ik: “Waarom??” Ik was, zonder overdrijven, vanaf de eerste minuut aan de buis gekluisterd en deed me snakken naar adem na het vernietigende einde. Wat. Een. Meesterwerk!

    Alles klopt wat mij betreft aan de film. Het camerawerk van James Wong Howe is subliem en vangt perfect de paranoïde sfeer die de film nodig heeft. Ook de acteurs leveren voortreffelijk werk af. Rock Hudson deed me trouwens qua uiterlijk in deze film erg denken aan Sylvester Stallone, maar dat terzijde. Het plot is uitermate intelligent en nog steeds erg relevant. Een film die na afloop in je hoofd blijft spoken en die zich nestelt in je brein. En dan dat einde…wow, een genadeslag na een toch al perfecte film. Een film die je aan het denken zet zonder daarbij het entertainmentgehalte te verliezen. Seconds stelt vragen als “Ben je werkelijk vrij als je ontdaan bent van alle verantwoordelijkheden?” , “Kun je pas echt jezelf zijn als je een andere rol aanneemt?”, “Wat zijn je echte dromen en ambities zonder jezelf te conformeren aan een bepaalde opgelegde norm?” etc etc.

    De BD van Criterion is qua beeld- en geluidkwaliteit ook fantastisch (heerlijke, dikke vette grain!). Het wordt wellicht wat saai, deze stroom van lofbetuigingen maar deze film verdient wat mij betreft alle lof. Wat een ontdekking. Wat een meesterwerk.

    10

  16. #4816

  17. #4817

    Standaard

    Thieves' Highway (Jules Dassin, 1949) ****½
    Bitterzoet melodramatische film noir. De gewezen soldaat / scheepsvaarder Nick (Richard Conte) komt na jaren fluitend thuis bij pa en ma. Zijn stemming slaat om als hij ziet dat zijn vader zijn benen kwijt is geraakt als gevolg van een vrachtwagenongeluk. Om de achtergrond van dit 'ongeluk' te achterhalen gaat hij ook als chauffeur aan de slag. Met een lading verse appelen achterin gaat hij op zoek naar de gewetenloze koopman Mike Figlia (Lee J. Cobb). Nick ziet zichzelf als een stoere jongen, maar ook hij dreigt kopje onder te gaan in de harde zakenwereld.
    Dassin schetst een bijzonder duister beeld van de long-haul boys. De vrachtwagen chauffeurs die nachten doortrekken om een paar dollar te verdienen. Zonder vakbonden gaat de eenlingen ten onder. Daarbij krijgt de arme Nick ook nog eens te maken met zijn liefje die wil trouwen na zijn succesvolle rit, maar bij aankomst snel de benen neemt als blijkt dat Nick is overvallen en aan de grond zit. Golddiggers zat in de jaren '40!
    Helaas toch 'maar' een 8.5 omdat het zoetsappige einde compleet de plank misslaat. De befaamde Darryl F. Zanuck liet een ander einde maken toen Dassin de film had afgerond: de aan de grond zittende Nick ziet opeens zijn rivaal Figlia opgepakt worden door de politie en Nick rijdt er vandoor met een sloerie van Figlia op schoot om in een andere stad te trouwen en schijnbaar nog lang en gelukkig te leven. Als de film de zakenman Figlia had laten winnen en Nick gebroken op een bankje had laten slapen had ik hem echt magnifiek gevonden. Nu is hij slechts 'zeer goed'.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #4818

    Standaard

    Oldboy (Spike Lee, 2013)
    Zoals zo vaak; een nutteloze remake. Je zou toch graag zien dat een dergelijke regisseur en cast met een ander project aan de slag gaan. Nog aardig vanwege het acteerwerk en leuk geschoten beelden. Al was het acteerwerk tegen het eind wel wat over-the-top. Zou eigenlijk een verbod moeten komen op 1 op 1 remakes omdat een deel van de wereld weigert om ondertitels te lezen. 6.3

  19. #4819

    Standaard

    Een remake is pas nutteloos als het publiek erna blijft kijken.

  20. #4820

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Seconds - John Frankenheimer – 1966

    Tegenwoordig herkijk ik veel films. Toen ik mijn hobby net begon, werd ik vaak verrast door meesterwerken, nieuwe genres en regisseurs. Hoe meer je kijkt, hoe lastiger het soms lijkt om nog echt verrast te worden door een film. Ik geniet uiteraard nog erg veel van het kijken maar soms krijg ik het gevoel, de meeste klassieke meesterwerker wel gezien te hebben. Gelukkig blijkt dat toch niet het geval.
    De film Seconds was voor mij een onbekende. Een film die je eigenlijk niet langs ziet komen in top-zoveel-lijstjes en die wat mij betreft wat van de radar is verdwenen. Na het zien van deze film denk ik: “Waarom??” Ik was, zonder overdrijven, vanaf de eerste minuut aan de buis gekluisterd en deed me snakken naar adem na het vernietigende einde. Wat. Een. Meesterwerk!

    Alles klopt wat mij betreft aan de film. Het camerawerk van James Wong Howe is subliem en vangt perfect de paranoïde sfeer die de film nodig heeft. Ook de acteurs leveren voortreffelijk werk af. Rock Hudson deed me trouwens qua uiterlijk in deze film erg denken aan Sylvester Stallone, maar dat terzijde. Het plot is uitermate intelligent en nog steeds erg relevant. Een film die na afloop in je hoofd blijft spoken en die zich nestelt in je brein. En dan dat einde…wow, een genadeslag na een toch al perfecte film. Een film die je aan het denken zet zonder daarbij het entertainmentgehalte te verliezen. Seconds stelt vragen als “Ben je werkelijk vrij als je ontdaan bent van alle verantwoordelijkheden?” , “Kun je pas echt jezelf zijn als je een andere rol aanneemt?”, “Wat zijn je echte dromen en ambities zonder jezelf te conformeren aan een bepaalde opgelegde norm?” etc etc.

    De BD van Criterion is qua beeld- en geluidkwaliteit ook fantastisch (heerlijke, dikke vette grain!). Het wordt wellicht wat saai, deze stroom van lofbetuigingen maar deze film verdient wat mij betreft alle lof. Wat een ontdekking. Wat een meesterwerk.

    10
    Ben zelf ook wel fan van Frankenheimer, deze heb ik nog niet gezien en dankzij bovenstaande enthousiaste epistel ben ik wel geïnteresseerd. Weet je toevallig waar hij nog redelijk betaalbaar verkrijgbaar is. Heb zelf geen regiovrije BD speler, dus Criterion is helaas geen optie...

  21. #4821

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Een remake is pas nutteloos als het publiek erna blijft kijken.
    Volgens mij bedoel je het anders dan dat je het hier opschrijft, of ik moeten een diepere betekenis missen...

  22. #4822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Volgens mij bedoel je het anders dan dat je het hier opschrijft, of ik moeten een diepere betekenis missen...
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #4823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zal nog een keer kijken voor je, bij de aangegeven tijd.
    IK heb nogmaals gekeken na 1:00:00, en even een paar minuutjes laten lopen....er is bij de buiten scene bij de brug, tijdens hun gesprek, heel veel grain, en met enige fantasie zou ik, heel eventjes, dan linksboven in het beeld iets van een soort halve balk kunnen zien, maar dat lijkt meer omdat ik het er zelf van maak. Zeker geen balken zoals je ze omschreven hebt. Heb je al je zogenaamde 'beeldverbeteraars' uit staan? Het kan ook dat mijn plasma er minder last van heeft.
    Hier is het Sho-gun topic, blijkbaar lag het aan zijn blu-ray speler en niet aan tv instellingen zoals ik dacht. En anders, als je het alleen bij deze film hebt, zou ik mij er niet druk over maken.

  24. #4824

    Standaard

    Bedankt voor het opzoeken en meedenken. Ik heb inderdaad alle functies uitstaan die het beeld kunnen beinvloeden. We zullen er denk ik niet achter komen. Ik heb het inderdaad alleen bij deze bd. Niet iedereen zal het zien, anders hadden reviews er wel melding van gemaakt.

  25. #4825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Ben zelf ook wel fan van Frankenheimer, deze heb ik nog niet gezien en dankzij bovenstaande enthousiaste epistel ben ik wel geïnteresseerd. Weet je toevallig waar hij nog redelijk betaalbaar verkrijgbaar is. Heb zelf geen regiovrije BD speler, dus Criterion is helaas geen optie...
    Geen idee. Ik heb de Criterion. Volgens mij is hij, buiten regio A, nog nergens op bd verkrijgbaar. Nog niet tegen gekomen ieder geval.

Pagina 193 van 236 EersteEerste ... 93143183189190191192193194195196197203 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •