Pagina 191 van 237 EersteEerste ... 91141181187188189190191192193194195201 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.751 tot 4.775 van 5903 worden weergegeven.
  1. #4751

    Standaard

    Vond deel 2 anders wel tof Hersenloos als maar kan, inderdaad, maar wel geinig
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #4752

    Standaard

    Sinds afgelopen zaterdag gezien:

    Marnie
    Heb de afgelopen dagen een aantal post-Psycho films van Hitchcock gezien, dit vond ik toch wel één van de beste. Zoals ook in de documentaire op de dvd wordt gezegd: dit is een echt film-film: alles van te voren, zoals normaal bij Hitchcock, tot in de puntjes uitgedacht en briljant in beeld gebracht. Goede montage en prachtig camera werk maken dit tot één van de meest filmische en visueel ingestelde films van de meester.

    8,0/10

    Weird Science
    Het lijkt wel of sommige jaren `80 films veel sneller verouderen dan films uit andere tijdperken. Een film die in dat rijtje wel eens met stip op 1 zou kunnen staan is Weird Science van John Hughes, over twee puber jongens die met hun computer de ideale vrouw creeëren. De computers, special effects, de haar coupes: alles doet outdated aan.
    Maar desondanks heeft de film absoluut genoeg charme om nog steeds te vermaken, waarin voor Anthony Michael Hall super tof is.
    Een anderhalf uur lang durende trip down memory lane in alle aspecten.

    7,3/10

    Saboteur
    Spannende cross-country klopjacht op een fabrieksmedewerker die onterecht wordt beschuldigd van medeplichtigheid aan een grote brand. is één van de luchtigere films van Hitchcock. Een verhaal dat goed is opgebouwd en goed naar een nagelbijt-waardige climax toewerkt. De film komt uit de periode van de Tweede Wereldoorlog en dat is wel duidelijk aan het verhaal te merken.
    Fijne film!

    7,8/10

    Torn Curtain
    Een Koude Oorlog thriller met Paul Newman en Julie Andrews in de hoofdrollen. Hij wilt als wetenschapper in Oost-Duitsland gaan werken en hen helpen met het ontwikkelen van raketten.
    Dat neemt z`n vrouw, die eigenlijk van niks wist en mocht weten, hem niet in dank af en gaat `m achterna.
    Een so-so film van Hitchcock waarbij ik wel het feit dat ie in Oost-Duitsland speelt (een stuk geschiedenis dat ik altijd al heel interessant heb gevonden) goed vond. Newman en Andrews zijn goed maar het verhaal is gedurende de gehele twee uur altijd voorspelbaar, wat in dit geval nogal wat van het kijkgenot afneemt.

    6,5/10

    Topaz
    Een geheime dienst thriller die zich afspeelt tijdens de Cuba crisis.
    De film duurt met bijna 2,5 uur veel te lang en het middenstuk, dat zich afspeelt in Cuba, is veel te lang gerekt. Ook hier speelt het feit dat je de conclusie al van zo ver ziet aankomen een domper.
    Spannend is het ook al niet echt maar het is al met al wel leuk om eens gezien te hebben.

    6,0/10

    Sixteen Candles
    Alle clichés worden door John Hughes nog eens uit de kast getrokken in dit toch wel hartverwarmende verhaal over een meisje (Molly Ringwald) wiens 16e verjaardag door haar familie wordt vergeten en niet lijkt te bestaan voor de jongen waar ze verliefd op is.
    Een heel fijne film die wel mega voorspelbaar is maar genoeg heart and humor heeft en heerlijk wegkijkt.

    7,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #4753

    Standaard

    Vandaag (eindelijk, had nog niet alle films in de box gekeken) de laatste twee films uit de Hitchcock Masterpiece collection gekeken:

    Frenzy
    Na een paar mindere films in Amerika keerde Hitch terug naar Groot Brittanië. Wederom gebaseerd op een boek is dit het verhaal van de Necktie Murders: vrouwen worden verkracht en vervolgens met een stropdas gewurgd. Richard Blaney is de enige verdachte maar is onschuldig, zo zegt hij zelf. Maar probeer maar eens het tegendeel te bewijzen als niemand in je gelooft en de politie je opjaagt...
    Een film waarmee Hitchcock weer terug keerde tot de vorm van zijn glorie jaren. Londen vormt een geweldig en toepasselijk decor voor dit verhaal. Het is spannend tot en met de laatste scene, die een geweldig einde van de film vormt.
    Als kijker weten we hoe de vork in de steel zit en blijf je sympathie houden voor de hoofdpersoon. Het is dan ook zeer sterk geacteerd door Jon Finch, maar zeker ook door Barry Foster die een goede vriend speelt waarbij hij altijd terecht kan met z`n problemen.
    Eén van zijn sterkere films die ik de afgelopen tijd heb gezien

    8,0/10

    Family Plot
    De laatste uit de box is ook één van de minste. Geen leuk of spannend verhaal, oninteressante personages en te vaak is er te flauwe humor.
    Weinig over te melden verder. Als je deze hebt gezien wil je alleen maar snel terug naar zijn bekendere werk.

    5,7/10

    Enemy
    Jake Gyllenhaal speelt een fantastische dubbelrol. Hij is geschiedenis leraar. Wanneer hij op aanraden van een collega een film kijkt spot hij tussen de figuranten zijn dubbelganger. Hij gaat op onderzoek uit en probeert te achterhalen wie de man is en wat hier aan de hand is.
    Wat dan volgt is eindelijk weer eens film waarbij je je hersens moet laten kraken. Het zit vol met aanwijzingen en hints naar een (mogelijke) waarheid. Hoe het precies in elkaar zit? geen flauw idee, daarvoor zul je de film toch echt vaker dan één keer moeten zien. Het is fascinerend wat Denis Villeneuve (regisseur van het alom bejubelde Prisoners, ook met Gyllenhaal in één van de hoofdrollen) ons hier voorschotelt. Er zullen gegarandeerd nog de nodige discussies over plaatsvinden, zeker over het einde. Want net als je denkt dat je het een klein beetje begrijpt, is het laatste shot een compleet WTF moment.
    Geweldig!

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #4754

    Standaard

    Maar die spin komt toch geregeld terug?

  5. #4755

  6. #4756

    Standaard

    Nymph()maniac volume I en II 2013 Blu-Ray

    Lars von Trier, je houdt van zijn films of juist niet. Duidelijk is dat zijn films moeilijk met andere films te vergelijken zijn en duidelijk een bepaald verhaal vertelt.
    Bij een eerste kijkbeurt van zijn films kan je maar moeilijk inschatten wat je er eigenlijk van moet vinden. Ze blijven altijd in de hoofd zitten, waardoor er bij mij een fascinatie voor die film ontstaat.

    Het zijn vooral films die je óf alleen moet zien óf samen met andere filmliefhebbers. Na zijn ware meesterwerk Melancholia (net als bij Antichrist of Dogville wist ik de eerste kee niet wat ik met de film aanmoest, maar ik vond hem boeiender dan zijn voorgangers) komt de Deense regisseur nu met het in tweeën gesplitste, vier uur durende Nymphomaniac, waarin Charlotte Gainsbourg haar levensverhaal als nymfomane verteld.

    Aan het begin zie je een disclaimer die verteld dat je naar de verkorte en gecensureerde en door de regisseur goedgekeurde versie gaat kijken.
    Oei, hadden ze dat niet op de verpakking kunnen zetten? De film Malèna wil je ook niet in de brave versie kijken toch? Desondanks kom je nog genoeg beelden tegen die je niet samen met je ouders of preutse vrienden (m/v) wilt zien, al is er van echte vaginale penetratie niks te zien, alleen suggestie. Alleen de overdaad aan schaamhaar bij Joe is onsmakelijk en het enige 'shockerende' aan de film.

    Er komen veel lessen uit de menselijke geschiedenis en wat wetenschap voorbij om de film van diepgang te voorzien. Maar ik weet ook nu nog niet wat ik van de film moet vinden.

    7,5-8/10

  7. #4757

    Standaard

    Gravity (2013)

    Hello, do you copy?
    Houston, do you copy?
    Can you hear me, do you copy?
    Copy?
    Do you copy?
    Anyone....copy?

    Mijn God, bijna in elke zin kwam het woord "copy" voor. Ik werd gillend gek. Hemeltergend saaie en strontvervelende film. Wat een flop. Slechtste film die ik in tijden heb gezien. Mijn vriendin dacht er net zo over. Zelfs met stukken doorspoelen niet doorheen te komen. Ugh.

    2.0

  8. #4758

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Maar die spin komt toch geregeld terug?
    Klopt,maar voor mij was het niet duidelijk wat daar mee bedoeld werd. Dat die regelmatig terug kwam zag een blinde ook nog wel
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #4759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Gravity (2013)

    Hello, do you copy?
    Houston, do you copy?
    Can you hear me, do you copy?
    Copy?
    Do you copy?
    Anyone....copy?

    Mijn God, bijna in elke zin kwam het woord "copy" voor. Ik werd gillend gek. Hemeltergend saaie en strontvervelende film. Wat een flop. Slechtste film die ik in tijden heb gezien. Mijn vriendin dacht er net zo over. Zelfs met stukken doorspoelen niet doorheen te komen. Ugh.

    2.0
    Volledig mee eens, cinematografisch kon ik het nog wel waarderen, maar wat een langdradige film inderdaad.

  10. #4760

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Gravity (2013)

    Hello, do you copy?
    Houston, do you copy?
    Can you hear me, do you copy?
    Copy?
    Do you copy?
    Anyone....copy?

    Mijn God, bijna in elke zin kwam het woord "copy" voor. Ik werd gillend gek. Hemeltergend saaie en strontvervelende film. Wat een flop. Slechtste film die ik in tijden heb gezien. Mijn vriendin dacht er net zo over. Zelfs met stukken doorspoelen niet doorheen te komen. Ugh.

    2.0
    Begin jij nu ook al films door te spoelen!? Wat een gotspe!

    Als je Gravity langs de verkeerde meetlat legt (lees: een goed of diepzinnig plot verwacht) dan kan ik me voorstellen dat het een strontvervelende film kan zijn. Ik heb hem puur als visueel spektakel bekeken en beoordeeld, en daarin was hij voor mij goed geslaagd. De soundtrack deed ook een hoop wat spanning betreft. En cinematografisch is hij gewoon knap gemaakt. Toegegeven, het zal wel enorm veel schelen of je hem in 3D in het groot hebt gezien of thuis op je tv. Volgens mij blijft er op een klein scherm niks meer van over en kan hij enkel nog maar teleurstellen. Het 3D effect en de grote omvang van het doek vond ik echt meerwaardes in dit geval. En als dan ook de actie en spanning in de ruimte je niet meer kan pakken, dan kom je dus bedrogen uit. Maar spoelen...foei!

    Ik raad je aan La Grande Bellezza eens te proberen...van een totaal andere orde, maar dat is echt een mooie film Benieuwd wat je daarvan vindt.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 03-06-2014 om 08:54
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #4761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Gravity (2013)

    Hello, do you copy?
    Houston, do you copy?
    Can you hear me, do you copy?
    Copy?
    Do you copy?
    Anyone....copy?

    Mijn God, bijna in elke zin kwam het woord "copy" voor. Ik werd gillend gek. Hemeltergend saaie en strontvervelende film. Wat een flop. Slechtste film die ik in tijden heb gezien. Mijn vriendin dacht er net zo over. Zelfs met stukken doorspoelen niet doorheen te komen. Ugh.

    2.0
    Ik zou de film wel iets meer dan een 2 geven omdat het visueel gezien wel wat meer punten verdient maar ik ben het wel met je eens dat inhoudelijk de film totaal leeg is. Het maakt echt geen ruk uit of je de film nou doorspoeld of niet want je mist niets daardoor. Iemand op internet noemde de film een zeer luxe 3D screensaver van anderhalf uur en daar ben ik het helemaal mee eens. Onbegrijpelijk dat deze film het zo goed heeft gedaan in de bioscopen.

  12. #4762

    Standaard

    Voor de goede orde: ik spoel echt nooit films door. Maar echt....mn vriendin en ik hadden het na 20 minuten al helemaal gehad. Tot 50 minuten uitgekeken, daarna doorgespoeld met intervallen van 10 minuten en de laatste 20 minuten helemaal gezien. Een film die zich volledig afspeelt tegen een zwarte achtergrond (ja....de ruimte is zwart) vind ik echt oersaai. Ik verwachte geen diepzinnig plot, maar eerder een visueel en spannend spektakel. Ik vond het echt niet spannend. Ik ergerde me ook zeer aan de dialogen; copy dit en copy zo afgewisseld met klef gelul en een Clooney die het allemaal heel erg goed weet.

    Misschien in 3D op een groot scherm maar ik betwijfel of het dan beter wordt. Een film moet trouwens ook thuis overeind blijven. Elke film is imposanter in de bios maar een goede film, is een goede film....ook thuis.

  13. #4763

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Klopt,maar voor mij was het niet duidelijk wat daar mee bedoeld werd. Dat die regelmatig terug kwam zag een blinde ook nog wel


    Er is slechts één persoon, maar met een gespleten persoonlijkheid. De vogelspinnen zijn een metafoor voor een web waarin Adam gevangen zit met betrekking tot het aangaan van een vaste relatie en kinderen. Het einde is zijn vrouw in de vorm van een grote bange vogelspin.Waarom? Omdat Adam door lust en verleiding de sleutel van de seksclub met zich meebrengt wordt zijn vrouw heel angstig dat hij zijn oude patroon weer gaat vervolgen. Waardoor zij verwacht dat hij de vaste relatie verbreekt. Zoals aan het begin van de film waar hij de spin kapot trapt.
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 03-06-2014 om 14:35

  14. #4764

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Voor de goede orde: ik spoel echt nooit films door. Maar echt....mn vriendin en ik hadden het na 20 minuten al helemaal gehad. Tot 50 minuten uitgekeken, daarna doorgespoeld met intervallen van 10 minuten en de laatste 20 minuten helemaal gezien. Een film die zich volledig afspeelt tegen een zwarte achtergrond (ja....de ruimte is zwart) vind ik echt oersaai. Ik verwachte geen diepzinnig plot, maar eerder een visueel en spannend spektakel. Ik vond het echt niet spannend. Ik ergerde me ook zeer aan de dialogen; copy dit en copy zo afgewisseld met klef gelul en een Clooney die het allemaal heel erg goed weet.

    Misschien in 3D op een groot scherm maar ik betwijfel of het dan beter wordt. Een film moet trouwens ook thuis overeind blijven. Elke film is imposanter in de bios maar een goede film, is een goede film....ook thuis.
    Een goede film behoort thuis ook stand te houden, dat ben ik grotendeels met je eens...voor 99% van de gevallen. Ik vermoed echter dat dit de uitzondering op die regel is. Zeker in dit geval ben ik daarvan overtuigd omdat dit typisch zo'n film is die het van het schaaleffect en de dieptewerking moet hebben en daarom thuis op de bank geen stand houdt. Maar dat is en blijft een vermoeden, want ik heb hem niet in 2D op een klein scherm gezien. Ruimte, ruimtevaart en sci-fi hebben voor mij ook een meer dan gemiddelde belangstelling. Dat zal wellicht ook hebben meegespeeld. Voor mij is een zwarte achtergrond niet per definitie saai. Het laat je juist scherper op de voorgrond focussen. Maar goed, ik wil je niet overtuigen om hem goed te vinden hoor. Gewoon jammer dat de beleving zo tegenviel. Het is altijd prettiger als je van iets kan genieten. Al dienen slechte films ook een goed doel moet je maar denken: ze maken je waardering voor films die je wel goed vindt alleen maar groter, om er nog maar een cliché tegenaan te gooien
    Laatst aangepast door BigLebowski : 03-06-2014 om 13:38
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #4765

    Standaard

    Gravity is wel meer dan alleen dat. Citeer nu het NRC:

    ''Gravity als een metafoor voor haar rouw en je ondergaat alle dimensies van het verlies van een kind. Alle houvast is weg. Het begrip tijd gereduceerd tot de hoeveelheden brandstof en zuurstof die ze heeft, het ruimtepak berooft haar van haar vrouwelijkheid en belemmert haar bewegingen. Gewichtloos zwabbert ze rond, overgeleverd aan de chaos. Ja, zo voelt peilloos verdriet. En wat is het verwerken van onoverkomelijk lijden anders dan weer leren vertrouwen op de basis van alles, de zwaartekracht? Daar gaat Gravity over. De astronaute bereikt de aarde. We zien haar uit het water aan land kruipen. Wankelend verheft ze zich van vier poten naar twee benen. Ze wordt opnieuw geboren, op de manier van de allereerste mens.''

  16. #4766

    Standaard

    Misschien zijn er mensen die het einde nog niet weten?

  17. #4767

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Gravity is wel meer dan alleen dat. Citeer nu het NRC:

    ''Gravity als een metafoor voor haar rouw en je ondergaat alle dimensies van het verlies van een kind. Alle houvast is weg. Het begrip tijd gereduceerd tot de hoeveelheden brandstof en zuurstof die ze heeft, het ruimtepak berooft haar van haar vrouwelijkheid en belemmert haar bewegingen. Gewichtloos zwabbert ze rond, overgeleverd aan de chaos. Ja, zo voelt peilloos verdriet. En wat is het verwerken van onoverkomelijk lijden anders dan weer leren vertrouwen op de basis van alles, de zwaartekracht? Daar gaat Gravity over. De astronaute bereikt de aarde. We zien haar uit het water aan land kruipen. Wankelend verheft ze zich van vier poten naar twee benen. Ze wordt opnieuw geboren, op de manier van de allereerste mens.''
    Laat me raden. Joyce Roodnat? Die vrouw is zo zuur en feministisch dat ik haar beter Joyce Nooitnat kan noemen... BAH!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #4768

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Gravity is wel meer dan alleen dat. Citeer nu het NRC:

    ''Gravity als een metafoor voor haar rouw en je ondergaat alle dimensies van het verlies van een kind. Alle houvast is weg. Het begrip tijd gereduceerd tot de hoeveelheden brandstof en zuurstof die ze heeft, het ruimtepak berooft haar van haar vrouwelijkheid en belemmert haar bewegingen. Gewichtloos zwabbert ze rond, overgeleverd aan de chaos. Ja, zo voelt peilloos verdriet. En wat is het verwerken van onoverkomelijk lijden anders dan weer leren vertrouwen op de basis van alles, de zwaartekracht? Daar gaat Gravity over. De astronaute bereikt de aarde. We zien haar uit het water aan land kruipen. Wankelend verheft ze zich van vier poten naar twee benen. Ze wordt opnieuw geboren, op de manier van de allereerste mens.''
    Akkoord, er zit wel iets meer in dan helemáál niks, maar de subtekst is natuurlijk vrij dun en de film moet het vooral hebben van het spektakel. Aan het einde is getracht de film nog wat gewicht te geven. Maar het is geen 2001 zullen we maar zeggen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #4769

    Standaard

    Zo kan je elke film wel een diepe laag meegeven.

  20. #4770

    Standaard

    Zo werkt dat toch met alles. Het gaat er niet (alleen) om wat de maker er in stopt, maar wat de toeschouwer er in ziet. Dat is met film, met muziek, en met kunst in het algemeen. Dus inderdaad, zo kun je overal een diepere laag uithalen als je dat maar wilt Is dat niet juist wat het zo leuk en interessant maakt? Aan een (serieuze) recensent is het juist de taak om een mening te geven op basis van een analyse. Dus wat is er mis met zo'n mening? Behalve dat je het er mee oneens kunt zijn.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 03-06-2014 om 19:29
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  21. #4771

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht


    Er is slechts één persoon, maar met een gespleten persoonlijkheid. De vogelspinnen zijn een metafoor voor een web waarin Adam gevangen zit met betrekking tot het aangaan van een vaste relatie en kinderen. Het einde is zijn vrouw in de vorm van een grote bange vogelspin.Waarom? Omdat Adam door lust en verleiding de sleutel van de seksclub met zich meebrengt wordt zijn vrouw heel angstig dat hij zijn oude patroon weer gaat vervolgen. Waardoor zij verwacht dat hij de vaste relatie verbreekt. Zoals aan het begin van de film waar hij de spin kapot trapt.
    volgens mij trapt niet hij in het begin die spin kapot maar die danseres in de seksclub, zo vatte ik het tenminste op. Dus jij zegt dat alleen Adam met z`n zwangere vrouw "echt zijn"? wie is dan het personage dat door Melanie Laurent wordt gespeeld? is zij ook "iets dat hij erbij verzint" (for lack of better words) ?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #4772

    Standaard

    The Breakfast Club
    Iconische jaren `80 film die net zo klef als goed is. Met iedere kijkbeurt wordt ie, nog steeds, weer iets beter.
    Vooral het "kring gesprek" tegen het einde is sterk en, samen met het uiteindelijk "essay", het hoogtepunt van de film.
    Met afstand Hughes` beste.

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #4773

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    volgens mij trapt niet hij in het begin die spin kapot maar die danseres in de seksclub, zo vatte ik het tenminste op. Dus jij zegt dat alleen Adam met z`n zwangere vrouw "echt zijn"? wie is dan het personage dat door Melanie Laurent wordt gespeeld? is zij ook "iets dat hij erbij verzint" (for lack of better words) ?
    Nee, hij neemt mentaal op een andere manier afscheid van haar dan fysiek. Ik weet even niet meer hoe het fysiek ging tho', maar volgens mij is het wel te verklaren dat dat geen realiteit is. Volgens mij omdat het tijdens (of tussen) een ander gesprek plaatsvindt en je hem ziet afdwalen of iets dergelijks. Na het ongeluk met zijn minnares zie je ook een web in het raam van de kapotte auto: dit is zijn verbeelding waarin hij het web achterlaat, want hij voelde zich langzaamaan gevangen raken in dit nieuwe web.

  24. #4774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Nee, hij neemt mentaal op een andere manier afscheid van haar dan fysiek. Ik weet even niet meer hoe het fysiek ging tho', maar volgens mij is het wel te verklaren dat dat geen realiteit is. Volgens mij omdat het tijdens (of tussen) een ander gesprek plaatsvindt en je hem ziet afdwalen of iets dergelijks. Na het ongeluk met zijn minnares zie je ook een web in het raam van de kapotte auto: dit is zijn verbeelding waarin hij het web achterlaat, want hij voelde zich langzaamaan gevangen raken in dit nieuwe web.
    ah ok, interessant.
    Zoals ik al zei: zal `m zeker nog vaker gaan bekijken kijken of dan meer details opvallen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #4775

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Zo werkt dat toch met alles. Het gaat er niet (alleen) om wat de maker er in stopt, maar wat de toeschouwer er in ziet. Dat is met film, met muziek, en met kunst in het algemeen. Dus inderdaad, zo kun je overal een diepere laag uithalen als je dat maar wilt Is dat niet juist wat het zo leuk en interessant maakt? Aan een (serieuze) recensent is het juist de taak om een mening te geven op basis van een analyse. Dus wat is er mis met zo'n mening? Behalve dat je het er mee oneens kunt zijn.
    Precies. En buiten dat, is deze interpretatie eentje die best voor de hand ligt. Ze heeft het meermaals over haar kind. Voor Melzz doen een hele gemakzuchtige recensie.

Pagina 191 van 237 EersteEerste ... 91141181187188189190191192193194195201 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •