Pagina 187 van 237 EersteEerste ... 87137177183184185186187188189190191197 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.651 tot 4.675 van 5903 worden weergegeven.
  1. #4651

    Standaard

    Waarin 'kopieert' de regisseur dan Malick? En wat is dan zo cliché aan de karakters?

  2. #4652

    Standaard

    Her
    In de nabije toekomst krijgt een nogal vereenzaamde man (Joaquin Phoenix) een relatie met het besturingssysteem van z`n computer (wiens stem wordt ingesproken door Scarlett Johansson). Ze doet precies wat hij wilt en mist in z`n leven waardoor hij zich steeds meer tot "haar" voelt aangetrokken. Een aparte maar blijkbaar niet unieke relatie is het gevolg.
    Spike Jonze staat bekend om zijn originele en unieke flms. Her vormt daarop geen uitzondering. De manier waarop de wereld waarin een relatie tussen menselijk aandoende computers en mensen mogelijk is wordt weergegeven doet zowel science-fiction als realistisch aan. Je kunt je, met de hedendaagse techniek, zomaar voorstellen dat deze wereld binnen afzienbare realiteit zal zijn.
    Dat de stem van Johansson is gekozen om het computer besturingssysteem te vertolken maakt het alleen maar echter. Zij is dan ook de echte ster van de film. Hoewel ze geen seconde in beeld is en je alleen haar stem hoort, maakt ze van Samantha een volwaardig karakter. Haar relatie met Theodor, door Phoenix fenomenaal neer gezet, doet dan ook niets onder voor iedere relatie in elke andere romcom.
    De prachtige,dromerige beelden die DoP Hoyte van Hoytema op het scherm tovert en de muzikale ondersteuning van Arcade Fire maken het geheel af.
    Her is een prachtig, meeslepend en droevig geheel. Zeker een grote kanshebber tijdens de Oscars, waarbij het trouwens nog steeds een schande is dat Johansson niet genomineerd werd voor deze rol.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #4653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Waarin 'kopieert' de regisseur dan Malick? En wat is dan zo cliché aan de karakters?
    De film doet op zijn minst heel erg aan Badlands denken, zowel qua verhaal als regie. Daarnaast ook typische shots van Malick (graanveldjes) en het huis waar de film mee begint (en later weer terugkomt) deed denken aan Days of Heaven. Wat betreft de karakters, dat betrof met name het personage van Casey Affleck. Je vriendinnetje beschermen en haar straf uitzitten, vervolgens ontsnappen en voor haar terugkomen. Erg voorspelbaar allemaal, net als acties van andere personages. In mijn optiek een erg oppervlakkig personage, niet iemand met wie je mee gaat leven/ of gaat haten.

  4. #4654

    Standaard

    Bad Grandpa (2013).

    Typische film in de stijl van Jackass met Knoxville als ranzige opa Irving, die samen met zijn kleinzoon Billy in allerlei idiote situaties belandt. Net zoals bij de Jackass films en serie veel 'dick & fart' jokes, met een paar hilarische uitschieters zoals de ladies night en de beauty pageant met kinderen. Het laat zich nog het beste vergelijken met een Benidorm Bastards-aflevering opgerekt tot filmlengte. 6/10

  5. #4655

    Thumbs up

    Net terug van:

    12 Years A Slave
    Het is het ongeloofelijke maar op waarheid gebaseerde verhaal van Solomon Northup, een welgestelde man uit de staat New York die door misleiding en ontvoering in handen valt van slavenhandeleren en -eigenaren. Hij doet er alles aan om te overleven en zo wellicht ooit weer zijn familie te kunnen zien. Via via komt hij terecht bij de medogenloze slaveneigenaar Epps, die zich door niets of niemand laat tegenhouden om rijk te worden aan de katoen handel. Een opstandige slaaf is wel het laatste dat hij kan gebruiken.

    Dit is één van de films waar ik de afgelopen tijd het meest naar uit heb gekeken. Gelukkig werden de verwachtingen meer dan waar gemaakt. Het is een film die je vanaf het allereerste moment bij je keel vastpakt en pas los laat als de eindtitels beginnen. Door middel van prachtige shots die steeds lang worden aangehouden creeëren McQueen en cinematograaf Sean Bobbitt een sfeer waarbij je je steeds ongemakkelijker voelt. Het ziet er allemaal geweldig uit, veel shots lijken net bewegende schilderijen, maar door de gruwelen van de slavernij die zonder blikken of blozen worden getoond wordt je tegelijkertijd bijna misselijk.Het "hoogtepunt" in dat opzicht is de scene waarin Patsey (Lupita Nyong'o) tot bloedens toe er met de zweep van langs krijgt. Die beelden zullen je nog heel lang bijblijven.
    De lange shots hebben nooit een opdringerige werking, altijd dienen ze het verhaal. De kracht zit ook in het feit dat er niet altijd muziek over de beelden is gemonteerd, enkel het tonen van de martelingen maakt het zoveel krachtiger dan wanneer de af en toe wat erg opdringerige muziek er aan was toegevoegd.

    De alom gelauwerde cast is ijzersterk, met een fantastiche Chiwetel Ejiofor voorop. Hij is als vastberaden Northop in iedere scene aanwezig en draagt de film zonder problemen. Maar de echte held in al dit acteergeweld is echter Michael Fassbender. Het is ongeloofelijk hoe makkelijk hij je de stuipen op het lijf jaagt als de sadistische slaveneigenaar Epps. Iedere keer als hij in beeld vrees je (net als z`n slaven) hem en z`n acties. Niet overdreven maar oprecht eng is hij degeen die de film naar zich toetrekt en eigenlijk de echte trekpleister is. Opnieuw een geweldige rol en acteerprestatie van de nieuwe go-to man in Hollywood.

    Steve McQueen heeft hiermee pas z`n derde langspeelfilm gemaakt maar als hij met zijn toekomstige werk de hier ingezette weg blijft volgen hoop ik dat hij snel met nieuw werk komt.
    Veruit de beste film die ik tot nu toe dit jaar (en het bijna-afgelopen awards seizoen) gezien heb.

    9,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #4656

    Standaard

    Ali (2001), Michael Mann
    Weer eensbekeken aangezien ik mijn collectie via alfabetische volgorde aan het herkijken ben. In mijn herinnering een zeer goede film, maar kwam er nu achter dat er veel schort aan de prent. Ten eerste is het verhaal soms warrig en wordt er simpelweg van gebeurtenis naar gebeurtenis gesprongen. Echt meeleven met Ali doe je eigenlijk niet, ook niet omdat hij gewoon soms geen leuke man is. De vele toevoegingen over Malcolm X halen ook de vaart uit het geheel. Mann kiest voor veel mooie beelden met lange shots, maar echt meegezogen in het verhaal wordt je niet. De boksscenes hebben we ook wel eens beter uitgevoerd zien worden. Een film over een roerige tijd die tempo mist en een degelijk script. Gelukkig weet Will Smith een zeer goede rol neer te zetten, waarmee hij de film weet te redden van middelmatigheid. 7/10

    Arachnaphobia (1990), Frank Marshall
    Deze film bezorgde vele mensen kippenvel in de jaren 90, ook ik vond het toentertijd een spannende film. Goed te zien dus hoe de tijden veranderen, aangezien de prent met moderne films niet kan wedijveren. Het voelt allemaal wat gedateerd aan, ook de spanning is niet meer wat het moet zijn naar moderne maatstaven. Toch als geheel nog wel een leuke film, ook uit nostalgisch oogpunt. De scenes waarin vele kleine spinnetjes uit alle hoeken en gaten kruipen, zorgt nog steeds voor rillingen (vooral bij mijn vrouw), maar de grote spin, de bad guy van het geheel als het ware, ziet er soms wel erg nep uit. De hand van Spielberg is duidelijk aanwezig, vooral qua sfeer en plotwendingen. Leuk om weer eens te zien, maar deze blijft voorlopig wel weer een tijdje in de kast staan. 6/10

    12 Years a Slave (2013), Steve McQueen
    Heb lang uitgekeken naar deze film, hoewel ik bang was voor schokkende scenes puur om emoties op te roepen bij het publiek. Gelukkig stonden deze scenes grotendeels in dienst van het verhaal. Toch had het voor mij allemaal wel wat minder gemogen. Dit soort scenes waarin slaven worden mishandeld, hebben we namelijk al vele malen gezien. Een grotere uitdaging was het geweest om een dreigende sfeer te creëren waarin de slaven onder een constante druk van mishandeling leven. Het is tenslotte een film over de gevangenschap van de hoofdpersoon, niet een film over hoe slecht slaven het hadden. De film kabbelde ook maar wat voor, nergens werd ik echt gegrepen door wat er op het scherm te zien was. De film duurde mij ook te lang en diverse scenes sleepte maar voor. Zo erg dat het zelfs wat langdradig was. De lange shots waarin we alleen het gezicht van de hoofdpersoon zien, werkten voor mij alleen maar afleidend. Nou vond ik het optreden van Chiwetel Ejiofor ook niet echt bijzonder. Toegegeven, hij speelt een prima rol maar nergens haalt hij een niveau dat voor mij Oscarwaardig zou zijn. Het lijkt soms wel alsof hij de gehele film alleen maar met een bedrukt gezicht rondloopt. Toppunt was het einde, wat ik echt een anticlimax vond. Het onthaal bij zijn gezin vond ik echt zeer merkwaardig. Echte ster vond ik Michael Fassbender. Hij speelt iedereen van het scherm. De toevoeging van Brad Pitt vond ik echt nutteloos en zelfs afleidend. Hier hadden ze beter iemand anders voor kunnen casten.
    Over het geheel een tegenvaller voor mij. Te langdradig en soms zelfs saai. 6.5/10

  7. #4657

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    De film doet op zijn minst heel erg aan Badlands denken, zowel qua verhaal als regie. Daarnaast ook typische shots van Malick (graanveldjes) en het huis waar de film mee begint (en later weer terugkomt) deed denken aan Days of Heaven. Wat betreft de karakters, dat betrof met name het personage van Casey Affleck. Je vriendinnetje beschermen en haar straf uitzitten, vervolgens ontsnappen en voor haar terugkomen. Erg voorspelbaar allemaal, net als acties van andere personages. In mijn optiek een erg oppervlakkig personage, niet iemand met wie je mee gaat leven/ of gaat haten.
    Er zijn in het begin inderdaad wat associaties met het werk van Malick. Dat zal de regisseur ook niet ontkennen maar uiteindelijk staat de film geheel op zichzelf. Ik bedoel hier is geen Christelijk moraal wat Terrence Malick heel nadrukkelijk heeft. Blijf het een geheel unieke film vinden van een heel, groot talent.

    Hier trouwens een fijn interview met de beste man:

    http://filmkrant.nl/TS_maart_2014/10496

  8. #4658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    12 Years a Slave (2013), Steve McQueen
    Heb lang uitgekeken naar deze film, hoewel ik bang was voor schokkende scenes puur om emoties op te roepen bij het publiek. Gelukkig stonden deze scenes grotendeels in dienst van het verhaal. Toch had het voor mij allemaal wel wat minder gemogen. Dit soort scenes waarin slaven worden mishandeld, hebben we namelijk al vele malen gezien. Een grotere uitdaging was het geweest om een dreigende sfeer te creëren waarin de slaven onder een constante druk van mishandeling leven. Het is tenslotte een film over de gevangenschap van de hoofdpersoon, niet een film over hoe slecht slaven het hadden. De film kabbelde ook maar wat voor, nergens werd ik echt gegrepen door wat er op het scherm te zien was. De film duurde mij ook te lang en diverse scenes sleepte maar voor. Zo erg dat het zelfs wat langdradig was. De lange shots waarin we alleen het gezicht van de hoofdpersoon zien, werkten voor mij alleen maar afleidend. Nou vond ik het optreden van Chiwetel Ejiofor ook niet echt bijzonder. Toegegeven, hij speelt een prima rol maar nergens haalt hij een niveau dat voor mij Oscarwaardig zou zijn. Het lijkt soms wel alsof hij de gehele film alleen maar met een bedrukt gezicht rondloopt. Toppunt was het einde, wat ik echt een anticlimax vond. Het onthaal bij zijn gezin vond ik echt zeer merkwaardig. Echte ster vond ik Michael Fassbender. Hij speelt iedereen van het scherm. De toevoeging van Brad Pitt vond ik echt nutteloos en zelfs afleidend. Hier hadden ze beter iemand anders voor kunnen casten.
    Over het geheel een tegenvaller voor mij. Te langdradig en soms zelfs saai. 6.5/10
    De film had zo mooi kunnen zijn, als hij het hoge niveau van het eerste deel had vastgehouden. Ik kon mij ook best in deze review vinden. De klik met de film valt op een gegeven moment weg, en komt niet meer terug. En dan is het simpelweg de film afkijken, meer niet. Het gevoel met de karakters is er dan niet meer.
    Zonde, wat het verhaal is natuurlijk wel de moeite waard.

  9. #4659

    Standaard

    Frozen (2013)

    Aangezien deze film het zolang goed blijft doen in mn. de Amerikaanse bioscoop en de screenshots bij mij een soort Ice Age-film deed vermoeden, gisteren met veel verwachting deze film opgezet. Maar al snel kregen we het eerste liedje, en toen nog en nog een... Wat op zich niet erg is als het een soort The Sound Of Music kwaliteit in zich zou hebben. Of de kwaliteit van een zeg, Beauty And The Beast. Maar dat viel tegen, want de liedjes zijn het allemaal net niet en ook de 'zang' van Kristen Bell is niet om over naar huis te schrijven. Na 3 kwartier hebben wij beiden de hoop maar opgegeven en de film afgezet.

    5/10

  10. #4660

    Standaard

    Gisteren en vandaag gezien:

    Neighbor
    Deze kan worden geplaatst in de categorie "dat zijn 90 minuten van m`n leven die ik nooit meer terug krijg". Van een echt plot of motivatie bij de hoofdpersoon is nergens sprake, het acteerwerk is op z`n zachtst gezegd waardeloos en het is nog niet één minuut interessant.
    Het enige doel van de film lijkt om je zoveel mogelijk te laten gruwelen van de gore en je af te vragen of je in 90 minuten het record kunt vestigen van het aantal keren dat je kunt denken "WHAT THE F*CK?!?".
    Eén van de slechtste films die ik in jaren heb gezien

    2,0/10

    Philomena
    De laatste film die ik nog moest zien uit de Best Picture categorie bij de Oscars. Het is dan ook meteen de minste van de negen genomineerden. Je kunt het in het kort nog het beste omschrijven als een RLT4-woensdagavond film met een uit de klauwen gewassen budget.
    Het verhaal doet niet onder voor dat soort films, gelukkig is het acteerwerk nog wel de moeite. Judi Dench laat zien dat ze nog steeds een top actrice is en veel te goed voor het materiaal waarmee ze hier moet werken. En eindelijk heb ik me eens niet geërgerd aan Steve Coogan, dat is ook wel een vermelding waard.
    Op z`n best middelmatig.

    6,0/10

    Frozen
    Aan alles dat we hier zien lijkt het er op alsof Disney weer op z`n oude niveau zit. Van de eerste tot en met de laatste minuut heb ik er met volle teugen van genoten. De animaties in het winterlandschap zijn prachtig, gevuld met leuke (maar wel typische Disney) personages en de liedjes vond ik goed.
    Het niveau van classics als The Lion King, Aladdin en Beauty and the Beast wordt natuurlijk niet gehaald maar wat mij betreft is dit verreweg het beste dat Disney de afgelopen jaren op animatie gebied heeft voort gebracht.
    Heerlijk.

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #4661
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat een verschil van mening over Frozen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #4662

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Wat een verschil van mening over Frozen.
    In principe heeft Franklin1975 maar de helft van de film gezien, dus hij kan geen cijfer voor de film geven .

  13. #4663
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Of de film krijgt in zijn geheel dan een 10.
    Maar juist goed dat iedereen onbevooroordeeld zijn eigen mening geeft. Dat maakt het - zeg maar - informatief.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #4664

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    In principe heeft Franklin1975 maar de helft van de film gezien, dus hij kan geen cijfer voor de film geven .
    Eens, je weet dan gewoon niet wat er in de resterende tijd nog te gebeuren staat!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #4665

    Standaard

    Oldboy (2013), Spike Lee
    Als groot fan van het origineel was ik uiteraard benieuwd naar deze remake. Van te voren had ik eigenlijk verwacht dat deze nieuwe versie niet zo kunnen tippen aan het origineel, zoals vrijwel altijd het geval is. Dit bleek ook zo te zijn. Als film op zich zou deze nieuwe versie van Spike Lee misschien best wat beter uit de bus gekomen zijn, maar bij een remake ontkom je niet aan het vergelijken van de films. Ook hier zien we een man die zomaar opgesloten wordt en jaren wordt vastgehouden in een kamer. Dan op een dag komt hij ineens vrij en moet hij op zoek naar zijn kidnapper.
    Het verhaal volgt grotendeels dezelfde lijnen als het origineel. Hier en daar zijn wel verschillen te zien en zijn scenes anders opgenomen zodat we niet een 1 op 1 kopie te zien krijgen. De kleine verschillen zijn echter meteen het grootste minpunt van deze versie. Vergezocht en niet werkend zijn termen die te binnen schieten. De beweegredenen van de slechterik in het verhaal zijn zachtjes gezegd nogal vergezocht. Ook de dingen die hij beloofd aan zijn gevangene als deze enkele vragen weet te beantwoorden zijn vrij bizar. Dit haalt het niveau van de film meteen naar beneden. Het helpt ook niet Sharlto Copley een matige rol neerzet met een overdreven en niet realistisch accent en typetje. Josh Brolin speelt prima, maar weet door het matige script ook niet echt grote hoogten te bereiken. Net als in het origineel moet de hoofdpersoon een reeks slechteriken verslaan in een lange vechtscene. Brolin doet dit prima, maar de scene op zich is niet goed gemaakt. Zo wordt hij diverse malen omsingeld, waarna de boeven gewoon hun beurt staan af te wachten om hem een klap te geven. Zulke lieve slechteriken heb ik in lange tijd niet gezien. Dit is in het origineel veel beter gedaan. Het einde met de twist is ook hier veel zwakker en als kijker leef je minder mee. Alles bij elkaar een dappere poging, maar geen geslaagde remake van Spike Lee voor mij. 5/10

  16. #4666

    Standaard

    Gisteren in de bioscoop gezien:

    Halfweg
    Een pas gescheiden man koopt een groot vrijstaand huis dat al lange tijd leeg staat. Hij hoopt er tot rust te komen maar dan verschijnt er opeens een wild vreemde man die zegt dat hij de rechtmatige eigenaar is van het huis. Enig probleem: hij is al twee jaar dood.
    Leuke maar op sommige punten wat onevenwichtige Belgische horror comedy. Hij weet de hele tijd de aandacht vast te houden, wat vooral komt door het originele verhaal in combinatie met de chemie die tussen de zo verschillende hoofdrolspelers aanwezig is. Die is erg goed en zorgt voor de nodige lachwekkende momenten.
    Wel vond ik het een beetje jammer dat het in het begin een echte horror film leek te worden maar daarna meer comedy werd. Op sommige momenten lijkt het alsof de makers niet weten welke kant ze op moeten gaan.
    Buiten dat is dit wel een aanrader, een leuke avond gegarandeerd.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #4667

    Standaard

    True Detective - Season 1
    Ook het nieuwste parade paard van HBO voldoet weer aan alle kenmerken die werk van de Amerikaanse betaalzender zo herkenbaar maakt. Het belangrijkste is natuurlijk het verhaal. In deze op dat gebied unieke serie (de hele reeks werd door slechts één schrijver geschreven en door één regisseur geregisseerd) is het verhaal erg spannend en goed opgebouwd. Het gebruik van flashbacks werkt verrassend goed.
    Het tempo en de zuidelijke sfeer gaan goed samen. Het duurt dan wel even voordat je je echt "thuis voelt" in de serie maar door dat tempo en die sfeer wil je steeds weer terug gaan naar de wereld van Marty Hart en Rust Cohle.
    Die rollen worden op onnavolgbare wijze vertolkt door Woody Harrelson en Matthew McConaughey (die de in Hollywood heersende trend voortzetten van film acteurs die in kwalitatief hoogstaande tv series spelen). Vooral laatstgenoemde is subliem, in iedere scene is het genieten van z`n ingetogen acteerwerk en het personage dat hij van Cohle maakt.
    "Helaas" (want eigenlijk is het juist één de sterke punten) duurt de reeks maar acht afleveringen en ben je er doorheen voor je er erg in hebt.
    HBO zet haar zegereeks van de afgelopen jaren voort met dit crime drama (dat trouwens één van de mooiste credit sequences ooit heeft!) waar de kwaliteit aan alle kanten van af druipt.

    9,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #4668

    Standaard

    Ghostbusters II

    Kwam hem tegen op Netflix. Leuk voor een avondje, maar ben blij dat ik hem nooit gekocht heb. Het is gewoon teveel hetzelfde als in deel I.
    5/10

  19. #4669

    Standaard

    Unfinished Song

    Marion is getrouwd met Arthur, een oude brompot die zich niet gemakkelijk laat kennen. Ze krijgt te horen dat ze terminaal is. Ze heeft echter 1 grote passie: het koor waar ze op zit. Dat koor bestaat uit ouderen, die willen laten zien dat ze nog e.e.a. in hun mars hebben (vergelijk de BNN serie Golden Oldies). Het koor wil meedoen aan een wedstrijd en Marion wil koste wat kost meedoen.
    Geen ontzettend vernieuwend verhaal, maar zeker een geslaagde film wat mij betreft. Op een vrij luchtige manier wordt met een zwaar onderwerp omgegaan, zonder dat de film ergens goedkoop wordt. De hoofdpersonen kunnen ieder prima acteren. En het plezier waarmee de film gemaakt is spat van het scherm, ondanks het zware uitgangspunt. Verwacht geen Glee-achtige taferelen oid. Deze film gaat voor echtheid. En als je de film hebt gezien en de nummers True Colors en Lullaby (Billy Joel) beleeft dan weet je wat ik bedoel. Oprecht, zonder opsmuk een verhaal vertellen, zonder pretenties. Met goede acteurs, goede muziek en een verhaal dat zeker niet perfect is, maar het hoofd uitstekend boven water houdt t.o.v. de vele rommel die we al zo vaak te zien krijgen. Je moet een hart van steen hebben om niets te voelen bij deze film.

  20. #4670

    Standaard

    The Wiz (1978) Blu-ray

    Regisseur Sidney Lumet maakte in 1978 samen met producer Quincy Jones deze all-afro disco musical extravaganza, een voor toen moderne bewerking van het verhaal The Wizard Of Oz.

    Met een gigantisch budget van 24 miljoen dollar is er ook een schitterende en kleurrijke musical neergezet, die zich kenmerkt door veel pracht en praal, glitter en disco en veel liedjes en een paar hits.

    Diana Ross (als Dorothy) en Michael Jackson (Scarecrow) zijn natuurlijk niet de beste acteurs, maar wel een van de beste zangers, en daar draait het om in een musical. Ook de make-up van de hoofdrolspelers (Lion, Tin Man) komt rechtstreeks uit de musical, ook al is dit een musical voor het witte doek. Verder weinig dialogen maar veel zang, van ingetogen gedachtegoed, naar uitbundig en massaal.

    Opvallend aan deze blu-ray, is de uitstekende beeldkwaliteit (chapeau!) en de uiterst swingende en heldere stereo!!! geluidsspoor. Een aanrader voor iedereen die van feelgood liedjes, disco, glitter & glamour en dans in de beste tradities van een Joop vd Ende musical.

    En de hits? You Can't Win, Ease On Down The Road en A Brand New Day. Maar de film bevat nog een handvol aanstekelijke songs.

    8,6/10

    Paris, Texas (1984) DVD

    Ja, wat kan je vertellen over deze film? Een Duitse regisseur (Wim Wenders) die een rustige roadmovie maakt die zich afspeelt in het uitgestrekte kale Texas. Een verwilderde man genaamd Travis (Harry Dean Stanton) duikt na 4 jaar ineens op in de woestijn en zijn broer Walt (Dean Stockwell) neemt hem mee naar huis. Lang komt er geen woord uit de mond van Travis en leren we van Walt dat hij 4 jaar geleden Travis' zoontje Hunter in huis heeft genomen en hem samen met zijn Franse vrouw heeft opgevoed als zijnde hun eigen zoon. Langzaamaan komen we ook te weten dat de moeder van Hunter ook nog leeft en Travis en Hunter gaan samen naar haar op zoek.

    147 minuten duurt deze film en lang heb je het idee dat als je 10 minuten weg zou gaan tijdens de film, je feitelijk niks zal missen van het verhaal. Maar langzaamaan wordt je heel gemeen de film ingezogen om er niet meer uit te komen.
    De film bevat schitterende beelden van de dorre natuur en lange shots, met als hoogtepunt een zeer lange monoloog ergens aan het eind van de film.

    Hou je van films als Into The Wild, dan mag je deze film niet negeren.

    8,2/10


  21. #4671

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Eens, je weet dan gewoon niet wat er in de resterende tijd nog te gebeuren staat!!
    Hij nam het liedje "Let it go" iets te letterlijk.
    BD (1243) What i Watch

  22. #4672

    Standaard

    Ik vond Frozen ook wel goed hoor

    Anyway:



    Weer een juweeltje van Hanks. Van begin tot eind spannend met de laatste 45 minuten als hoogtepunt. Zo spannend dat het haast eng wordt. Komt met stip binnen in mijn top 5 van beste films van de afgelopen 10 jaar!

  23. #4673

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Hij nam het liedje "Let it go" iets te letterlijk.
    Ik denk dat ik die al gemist heb
    Nee, Frozen was gewoon niet mijn ding. Ik zal bijv. ook nooit aan Les Miserables gaan beginnen. Sweeny Todd was ook een film waar ik moeilijk doorheen kon komen.

  24. #4674

    Standaard

    The Wolf Of Wall Street (2013)

    Scorsese laat even zien dat hij nog steeds films kan maken die ver boven de middelmaat uitsteken.
    Wat een film !!! Ik vind het schandalig dat DiCaprio hier geen oscar voor gekregen heeft.

    9,5/10

  25. #4675

    Standaard

    De afgelopen dagen gezien:

    Gambit
    Redelijke heist film met Colin Firth en Cameron Diaz die twee zeldzame, dure schilderijen willen ontfrutselen van een stinkend rijke kunstverzamelaar (Alan Rickman).
    Een typisch middle of the road sterren vehicle dat af en toe best vermakelijk is en leuke stukken bevat maar overall toch te weinig haalt uit het verhaal.

    6,0/10

    Veronica Mars
    De lang verwachte, via crowdfunding mogelijk gemaakte vervolg film op de serie. Eindelijk krijgen we te zien hoe het Veronica vergaat nadat ze Neptune heeft verlaten: ze is druk opzoek naar een baan als advocaat bij grote advocaten kantoren in New York, maar dan ziet ze op tv dat een oude bekende van haar in de problemen zit. Ze kan het niet weerstaan om te helpen en keert terug naar Neptune om te helpen, waarbij ze alle oude bekenden weer tegen komt.
    De serie, vooral de eerste twee, vond ik erg leuk. Vind het dan ook erg leuk dat de film er nu is en de rare nasmaak van het derde seizoen kan worden weg gespoeld. Dat lukt boven verwachting goed. De sfeer is weer als vanouds, alle bekende karakters komen voorbij en het verhaal is opnieuw lekker luchtig maar wel interessant genoeg om de aandacht vast te houden.
    Kortom: een goede comeback van onze favoriete P.I., met nu wel een bevredigend einde dat zelfs ruimte laat voor een vervolg.
    Het is alsof Veronica Mars is terug van eigenlijk nooit weg geweest.

    7,8/10

    To Be Or Not To Be
    Eén van de beste films van Lubitsch die ik tot nu toe gezien heb. In productie gegaan net voordat Amerika ging deelnemen aan WOII, is dit een briljante satire op die oorlog. Een perfecte mix tussen (zwarte) comedy, humor en prachtig drama met sterk acteerwerk over de hele linie. Maar in de redelijk kleine rol die hij heeft is het Felix Bressart als Greenberg die met de show gaat lopen. Een ontroerende rol.
    Genieten van de eerste tot en met de laatste seconde, dit is een zo goed als perfecte film die je helaas nog maar veel te weinig tegen komt.

    9,0/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 17-03-2014 om 21:40
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 187 van 237 EersteEerste ... 87137177183184185186187188189190191197 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •