Pagina 186 van 237 EersteEerste ... 86136176182183184185186187188189190196236 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.626 tot 4.650 van 5903 worden weergegeven.
  1. #4626

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Jep, gezien. Betwijfel het of jij hem wel gezien hebt.
    Nee heb `m inderdaad niet gezien. Ik schrijf gewoon zomaar een recensie...
    Als je dan ook een schrijft wat jij er van vindt in plaats van zo betweterig te doen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #4627

    Standaard

    Captain Phillips
    Paul Greengrass` nieuwste werk vertelt het waargebeurde verhaal van de kaping van een Amerikaans vrachtship door Somalische piraten bij de Hoorn van Afrika.
    Door de manier van filmen, die we inmiddels gewend zijn uit de Bourne reeks en nog steeds door velen verfoeid wordt, lijkt het net alsof je midden in de actie zit. Dat voegt extra spanning toe aan het geheel, die naar het einde toe steeds groter en het tempo hoger wordt.
    Hanks is, vooral in het tweede gedeelte, erg goed maar het is Barkhad Abdi die hier in z`n speelfilm debuut alle schijnwerpers op zich gericht ziet. Hij laat als leider van de groep piraten meerdere kanten van zich zien, hij kan zeker acteren.
    Een spannende,meeslepende actie film van Greengrass.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #4628

    Standaard

    House of Cards seizoen 2 9 / 10

    Wat een seizoen, wat een serie.
    Had seizoen 1 nog één verhaallijn die wel nodig was, maar de vaart eruit haalde ( Claire's verhouding ), hiervan is geen sprake meer van in seizoen 2.

    Het begint met het schokkende eerste deel.
    En met volle vaart dendert de machtswellusteling, meestermanipulator Frank J. Underwood door, samen met zijn vrouw, de net zo gefocuste en gewetenloze Claire.
    Politieke intriges en smerige machtsspelletjes op het allerhoogste niveau, waarbij Frank nu meer dan geduchte tegenstand ondervindt en niet de enige poppenspeler is in de arena.
    Kevin Spacey en Robin Wright zijn zo goed, zo geloofwaardig dat het elk deel genieten is.

    Is er een minpunt te bedenken? Ja, dat stukje met Meecham was net over the top en onnodig. Maar goed, een kleinigheid.
    En oh, oh, oh, wat een einde en opmaat voor het derde seizoen...

    Netflix bewijst met deze serie dat ze de potentie hebben om een echte concurrent te worden van HBO.
    Naast de kwaliteit van de serie, vind ik het zeer positief dat ze niet een deel per week plaatsen, maar gelijk heel de serie in één keer erop zetten. Zeker voor deze serie is lekker doorkijken een must...

  4. #4629

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Nee heb `m inderdaad niet gezien. Ik schrijf gewoon zomaar een recensie...
    Als je dan ook een schrijft wat jij er van vindt in plaats van zo betweterig te doen
    http://www.youtube.com/watch?v=Vr3151RdQWE

    http://www.youtube.com/watch?v=gcc4QuZymGc

    Dit vind jij geloofwaardig? Niet overdreven? Of nep?

  5. #4630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    http://www.youtube.com/watch?v=Vr3151RdQWE

    http://www.youtube.com/watch?v=gcc4QuZymGc

    Dit vind jij geloofwaardig? Niet overdreven? Of nep?
    Lijkt me zeker niet nep en eerlijk gezegd ook niet erg overdreven. Het is gewoon een bewuste keuze van de regisseur om die scène vanuit het perspectief van een gedrogeerd iemand te laten zien. Ik ben niet bepaald een ervaren drug-gebruiker, maar ik kan me voorstellen dat je de werkelijkheid stevig onder invloed van drugs anders ervaart dan als je nuchter bent. Of je die aanpak van Scorsese geslaagd vindt of niet is natuurlijk afhankelijk van je eigen beleving, maar het is niet echt een reden om te gaan trollen. Je kunt je mening ook meteen in je eerste reactie geven. Da's wel zo netjes/respectvol en bespaart ons dat heen-en-weer ge-post met een ietwat kinderachtige ondertoon.
    Laatst aangepast door mark t : 18-02-2014 om 13:38
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #4631

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=gcc4QuZymGc

    Na het zien van deze clip..........ik moet deze film zo snel mogelijk zien

    Geweldig !!!

  7. #4632

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    http://www.youtube.com/watch?v=Vr3151RdQWE

    http://www.youtube.com/watch?v=gcc4QuZymGc

    Dit vind jij geloofwaardig? Niet overdreven? Of nep?
    Hoe weet jij dan of dit nep is dan?heb je die drugs al eens gebruikt en weet je dat dan al dan niet zo reageert? lijkt me niet,dus waar heb je het over?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #4633

    Standaard

    Frances Ha
    Overduidelijk (en door Baumbach zelf toegeven) geïnspireerd door de Nouvelle Vague wordt het verhaal vertelt van Frances en haar beste vriendin Sophie die in New York het beste van het leven proberen te maken en te maken krijgen met de allerdaagse ellende van werk vinden, de rekeningen kunnen betalen en er tot overmaat van ramp ook nog een uitgebreid liefdesleven op nahouden.
    Gemaakt met een kleine crew en opgenomen op locatie doet deze film weer terug verlangen naar de hoogtijdagen van de Franse New Wave. Vaker dan eens herken je de invloeden van onder andere het werk van Truffaut en Godard (links met en hommages aan The 400 Blows, Jules et Jim en Band of Outsiders zijn niet te missen). Het voelt allemaal heel vrij, fris en fruitig aan. De dialogen zijn scherp,humor is volop aanwezig en Gerwig en Sumner zijn fantastisch als de hartsvriendinnen, in de vele scenes waarin ze het scherm delen spat de energie en chemie van het scherm: echt genieten.
    Geen vervolgen, spin-offs en reboots voor Baumbach. Met deze heerlijk coming-of-age film laat hij zien dat er nog steeds hoop is voor de (onafhankelijke) cinema.


    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #4634

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Hoe weet jij dan of dit nep is dan?heb je die drugs al eens gebruikt en weet je dat dan al dan niet zo reageert? lijkt me niet,dus waar heb je het over?
    Geloofwaardig? Overdreven? Nep? In die volgorde.

  10. #4635
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Goed, aangezien het voorgaande bericht vrij inhoudsloos, repetitief en dus weinig toevoegend is, gaan we daar niet op door en blijven we verder maar weer on-topic...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #4636

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Goed, aangezien het voorgaande bericht vrij inhoudsloos, repetitief en dus weinig toevoegend is, gaan we daar niet op door en blijven we verder maar weer on-topic...
    Lijkt me zeer verstandig
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #4637

    Standaard

    Ik las pas geleden dat Scorsese vroeger zelf ook qualudes heeft gebruikt en zijn eigen ervaring dus heeft meegenomen in de film.

    Gisteren begin van de avond 12 Years A Slave in de bioscoop gezien. Op voorhand dacht ik dat deze film wel de Oscar voor Beste film zou gaan binnenslepen en misschien is dat ook wel zo. Maar ondanks de soms erg mooie beelden en een enkele schitterende lange scene waar Solomon net is opgehangen maar nog net op zijn tenen in de modder kan staan en zo een tijdje in 1 lang shot probeert te blijven staan , vond ik de film nergens écht aangrijpend of indrukwekkend, mij bij de keel grijpend. En dat is de allergrootste misser van regisseur Steve McQueen. Zijn vorige film Shame had ook veel meer potentie dan het uiteindelijke resultaat, en dat is gewoon jammer.
    Ook had de film 12 Months A Slave kunnen heten, of 12 Weeks A Slave, want ik had absoluut niet het idee dat Solomon 12 jaar een slaaf is geweest.

    En wat hield slavernij eigenlijk in? Blijkbaar zijn het geen concentratiekamp-achtige taferelen geweest, maar is het veel meer een pure rassenkwestie en machtsmisbruik van rijke blanken geweest. Ook erg en om je voor te schamen, maar niet zo heel veel anders dan onze huidige maatschappij ben ik bang.
    Op veel grotere schaal (maar dan niet fysiek gedwongen) is iedereen in loondienst een moderne slaaf van onze huidige maatschappij. Wie niet wil werken, heeft geen inkomen etc. etc.

    Lang verhaal kort: de film vond ik eigenlijk behoorlijk 'saai', niet pakkend. De half gevulde zaal was ook stil, waardoor je ook geen geluid durfde te maken om wat te eten. Ik was ook een van de weinig 'jongeren' in de zaal. Het merendeel van het publiek leek mij ook niet een groot filmkijker, dus waren zij misschien wél onder de indruk, hahaha.

    7,3/10 (vanwege de geschiedenis die vertelt moet worden en een paar erg mooie beelden (zie spoiler hierboven), anders was het cijfer nog lager uitgevallen, helaas.

  13. #4638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht

    En wat hield slavernij eigenlijk in? Blijkbaar zijn het geen concentratiekamp-achtige taferelen geweest, maar is het veel meer een pure rassenkwestie en machtsmisbruik van rijke blanken geweest. Ook erg en om je voor te schamen, maar niet zo heel veel anders dan onze huidige maatschappij ben ik bang.
    Op veel grotere schaal (maar dan niet fysiek gedwongen) is iedereen in loondienst een moderne slaaf van onze huidige maatschappij. Wie niet wil werken, heeft geen inkomen etc. etc.
    Begrijp ik het nu goed en vergelijk je de slavernij met de huidige situatie in onze maatschappij? M.a.w. er is niet zoveel verschil?

  14. #4639

    Standaard

    Die vergelijking is inderdaad behoorlijk misplaatst. De slaven hadden geen rechten, ze waren eigendom van de plantagehouders. Die mochten er mee doen wat ze wilden, net als met hun paard, huis of ander eigendom. Doodmaken, slaan, mishandelen enzovoort was de normaalste zaak van de wereld. Ze waren zelfs nog minder dan dat paard of huis.

    Qua film ben ik het wel met je eens. Voor mij ook te langdradig en soms zelfs een beetje saai. Vond het verhaal ook niet goed verteld. Sommige scenes van de mishandelingen leken alleen voorbij te komen om de gevoelige snaar te raken bij het publiek en zo op het gevoel te spelen. De negen Oscarnominaties kan ik dan ook niet goed plaatsen.

  15. #4640

    Standaard

    Sunshine on Leith (2013) 8/10


    But I would walk 500 miles
    And I would walk 500 more
    Just to be the man who walked a 1000 miles
    To fall down at your door


    Wie net als ik een tiener was in de eighties, is waarschijnlijk wel bekend met the Proclaimers.
    Uit het niets kwam, in een tijd van de muziekfabriek van Stock, Aitken en Waterman, de bebrilde en o zo gewone tweeling opeens in de hitlijsten terecht met I'm Gonna Be (500 miles) en Letter from America.
    Aanstekelijke nummers, maar eerlijk gezegd waren ze vanwege hun uiterlijk en hun (Schotse) accent onder de kids meer een grappig item in vergelijking met de mooi gestylde glam-artisten met wie we ons liever identificeerden. En net als hard als ze gekomen waren, verdwenen ze weer voor Nederland....

    Hoe komen ze er dan bij om een musicalfilm met muziek van the Proclaimers te maken? Blijkbaar is er al enige jaren een musical die redelijk veel succes heeft gekend. Maar op voorhand dacht ik ook: waarom the Proclaimers, toch een band die buiten Engeland (op een uitzondering na) nou niet echt bekend is?

    Maar het pakt allemaal wonderbaarlijk goed uit.

    Het verhaal speelt zich af in Schotland, en dan wel in Edinburgh, waar the Proclaimers zelf vandaan komen. Het gaat over twee vrienden, Ally en Davy, die na hun tour in Afghanistan uit het leger thuiskomen. Ally's vriendin is Davy's zus Liz, terwijl Davy belangstelling krijgt voor Yvonne, de vriendin/collega van Liz.
    Daarnaast volgen we de relatie tussen de ouders van Davy, waarbij de vader een schokkende ontdekking doet uit zijn eigen verleden die alles op zijn kop zet.

    Toegegeven, het verhaal is redelijk simpel en tot op grote hoogte voorspelbaar. De karakters zelf worden ook niet echt uitgediept. Het gaat voornamelijk om de onderlinge relaties en, natuurlijk, de muziek met bijbehorende tekst. En die kunnen, echt onverwacht, het verhaal heerlijk voortstuwen. Daarnaast zijn de acteerprestaties ook dik in orde.

    Vrolijk, grappig, ontroerend en altijd meeslepend. En een geweldige finale!

    Met grote letters staat er op de voorkant van de blu-ray: "The feel-fabulous film of the year". Nou ben ik nooit onder de indruk van de reclameslogans en vaak uit hun verband gerukte quotes, en het jaar is nog maar begonnen, maar voorlopig moet ik nog maar zien of er een andere film dit jaar komt die je na afloop zo'n vrolijk gevoel geeft. De volgende kijkbeurt zou zomaar een punt hoger kunnen scoren.

    De extra's zijn helaas minimaal: enkel wat deleted scenes. Maar....daarvan zijn er 2 zeer de moeite waard; eentje waarbij een paar gasten langskomen (je kunt zelf wel invullen wie) en een alternatieve finale (met een compleet andere setting, en meer dan 6 minuten lang).

    Your beauty and kindness
    Made tears clear my blindness
    While I'm worth my room on this earth
    I will be with you
    While the Chief, puts Sunshine On Leith

  16. #4641

    Standaard

    Gisteren een dagje filmfestival;

    Her (Spike Jonze, 2013)
    Goed begin van de dag. Als fan van Spike Jonze kon ik dit zeker waarderen. Dromerige film met prachtig geschoten beelden en een sterke rol van Joaquin Phoenix. Scarlett Johansson bewijst ook goed te zijn zonder dat je wordt afgeleid door haar looks. Viel overigens ook genoeg te lachen, met name om het mannetje in de videogame. Leek overigens wel behoorlijk om Marvin uit The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. 8.5

    Ain't Them Bodies Saints(David Lowery, 2013)
    Redelijke tegenvaller, ze hadden in dit geval de trailer beter drie minuten langer kunnen maken en had je de hele film niet hoeven zien. Enkel Rooney Mara weet echt te overtuigen. Verder een paar vermakelijk scenes maar over het algemeen behoorlijk magertjes. Regisseur David Lowery lijkt een bewonderaar van Terrence Malick, maar hij komt niet in de buurt van hem. Sommige scenes leken zelfs niet eens scherp geschoten. 5.5

    August: Osage County (John Wells, 2013)
    Terechte Oscarnominatie voor Streep, maar op enkele zeer onderhoudende scenes na behoorlijk middelmatig. 7.2

    The Grand Budapest Hotel (Wes Anderson, 2014)
    Samen met Her de film waar ik het meest naar uitkeek en ook hier werden de hoge verwachtingen grotendeels waargemaakt. Tja.. je bent fan van de films van Anderson of niet, volgens mij is er bij deze regisseur geen tussenweg. Ik ben fan! Klein puntje van kritiek; dit keer is de sterrencast misschien iets te groot. Enkele rollen zijn zo wel erg klein en nietszeggend, eigenlijk gewoon cameo's. 8.0

    Kvinden i buret (Mikkel Nørgaard, 2013)
    Gebaseerd op de succesvolle Q boekenreeks. De trailer had mijn interesse gewekt, maar uiteindelijk was het toch een lichte tegenvaller. Het is eigenlijk niet meer dan een middelmatige aflevering van een Scandinavische crimi. 6.5
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 25-02-2014 om 08:59

  17. #4642

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Ain't Them Bodies Saints(David Lowery, 2013)
    Redelijke tegenvaller, ze hadden in dit geval de trailer beter drie minuten langer kunnen maken en had je de hele film niet hoeven zien. Enkel Rooney Mara weet echt te overtuigen. Verder een paar vermakelijk scenes maar over het algemeen behoorlijk magertjes. Regisseur David Lowery lijkt een bewonderaar van Terrence Malick, maar hij komt niet in de buurt van hem. Sommige scenes leken zelfs niet eens scherp geschoten. 5.5
    Wat wordt deze film ondergewaardeerd ...

  18. #4643

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Wat wordt deze film ondergewaardeerd ...
    Je mag me vertellen wat ik over het hoofd heb gezien, maar ik vond het echt niks bijzonders.

  19. #4644

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Begrijp ik het nu goed en vergelijk je de slavernij met de huidige situatie in onze maatschappij? M.a.w. er is niet zoveel verschil?
    De 'arbeidsvoorwaarden' zijn natuurlijk wel een stuk verbeterd en is de maatschappij een stuk mensvriendelijk geworden op dat vlak. Nee serieus, het is een verwerpelijk onderdeel van ons verleden, waarbij de blanken zich superieur achtte t.o.v. gekleurde volkeren (zie ook onze koloniale verleden). Maar ook ons verleden afgelopen eeuwen met de kerk ("in naam van God") is verwerpelijk.

    Terug naar de film: braaf, saai en mooifilmerij. Had er een rauwe, afgrijselijke film van gemaakt.

  20. #4645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Nee serieus, het is een verwerpelijk onderdeel van ons verleden, waarbij de blanken zich superieur achtte t.o.v. gekleurde volkeren (zie ook onze koloniale verleden). Maar ook ons verleden afgelopen eeuwen met de kerk ("in naam van God") is verwerpelijk.
    Je weet neem ik aan dat een essentieel onderdeel van de trans-Atlanitsche slavenhandel bestond uit de eeuwenlange traditie van slavenhandel door niet-blanke, Afrikaanse en Arabische handelaren (waarvan een deel zich niet minder superieur achtte t.o.v. gekleurde en niet-gekleurde buitenstaanders)? Zo zeer zelfs dat uit deze hoek grote weerstand ontstond toen de slavernij door de Westerse landen werd afgeschaft. Bovendien was de Amerikaanse markt maar een deel van de bestemming van de slaven die in Afrika door Afrikanen en Arabieren werden geroofd.
    Wat zich in Amerika heeft afgespeeld is diep-triest en ik geloof niet dat de film daar erg veel in aandikt of verbloemd, maar het is toch echt maar een fractie van het fenomeen slavenhandel. En het idee dat het bij slavernij -of zelfs maar bij trans-Atlantische slavenhandel- om een blank versus niet-blank-fenomeen ging is een nogal grove versimpeling van de werkelijkheid. Iets wat op schijnbaar minder genuanceerde blogs ook wel treffend met het 'weg-met-ons'-syndroom wordt omschreven.
    En ik denk ook niet dat het nobeler of minder nobel is om slavernij te rechtvaardigen uit naam van godsdienst (Christendom, Islam), uit traditie (Afrika, Islamitische gebieden), wetgeving (idem) of simpelweg omdat er geld mee te verdienen is (zo'n beetje iedereen). Praktisch elk volk deed het -ongeacht religieuze overtuiging, ras, huidskleur of culturele achtergrond.

    Zoals gezegd, de film laat maar fractie zien van het fenomeen, zowel beperkt in tijd als in geografie. Het is ook niet aan de filmmakers om slavernij in al haar facetten te duiden. Het gaat erom dat ze een interessant verhaal vertellen en daarin zijn ze wat mij betreft best geslaagd. Dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal maakt het alleen maar indrukwekkender. Het is alleen jammer dat dit soort films misbruikt worden om wars van enig historisch besef bepaalde politieke of sociale standpunten te rechtvaardigen. De filmmakers verdienen beter.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #4646

    Standaard

    Groundhog Day
    Als eerbetoon aan Harold Ramis deze nog eens gekeken, toch wel één van z`n beste (en één van mijn favoriete) films.
    De samenwerking tussen Ramis en Murray is altijd al goed geweest maar komt hier tot een hoogtepunt. Murray is cynisch met droge humor als altijd en zet een geniale rol neer. In combinatie met een origineel en goed uitgewerkt script en een Andie MacDowell die goed is gecast als love interest is dit een film die je keer op keer op keer kunt zien zonder dat hij gaat vervelen.
    Ramis en Murray in topvorm dus.
    Wat zullen we `m missen...

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #4647

    Standaard

    Prometheus – Ridley Scott - 2012

    Ik heb de 4-disk 3D Blu Ray edition van Prometheus al enige tijd in mn bezit en nu kon eindelijk de film in real 3D zien. Wow! De 3D presentatie komt exact overeen met een 3D ervaring in de bioscoop. Nu wil ik dus ook een 3D-tv. Met name het eerste half uur zat ik me werkelijk te vergapen aan de spectaculaire visuals. En dat hield ook eigenlijk niet op. Prometheus is prachtige eyecandy. Helaas viel de film op andere fronten behoorlijk tegen en daar baal ik wel van. De film heeft zoveel potentie, kost blijkbaar erg veel geld….en dan toch valt de film wat tegen. Hierbij voor mij de belangrijkste aspecten:

    • Een gebrek aan spanningsopbouw. De sfeer was er zeer zeker maar ik zat nooit op het puntje van mn stoel. Ik zat echt tijdens het kijken te denken: “Hoe gaaf zou het zijn als dit nu zou gebeuren of dat” maar helaas…..er gebeurde niets tot weinig. Waar was de spanning?

    • De karakters. Helaas overtuigde de hoofdrolspelers me niet voldoende. Noomi Rapace (wat een raar gezicht heeft ze eigenlijk) doet haar best maar ze is geen Sigourney Weaver. Ik leefde met niemand echt mee. Alleen Michael Fassbender vond ik zeer sterk….maar speelt eigenlijk een bijrol. Sommige karakters komen ook amper voorbij waardoor er geen sprake is van binding met die karakters.

    • Erg veel ongeloofwaardigheden. De expeditie kost zo’n biljoen dollar (of zoiets, wordt ergens gezegd in de film) en dan toch expeditieleden bij elkaar gooien die blijkbaar niet capabel zijn of geen enkel protocol volgen. Elizabeth Shaw maakt iets behoorlijk heftigs mee (ik zal niet spoileren) en loopt daarna weer vrolijk rond en benoemd het voorval tegen niemand. Erg bizar….dat vermeld je toch tegen je teamleden? Jammer dat er geen hechter team werd gecreëerd zoals in bv The Thing van John Carpenter. Nu bleven het losse karakters die wat bij elkaar geraapt zijn. Waarom juist deze mensen? Het wordt niet duidelijk. Ook bleven ze niet in hun rol. Zo gilt iemand bij het zien van een hoofd maar wil diegene in een andere scene doodleuk een onbekend wezen aaien. Als “expert” tijdens een peperdure missie, zou je een andere actie verwachten.

    • Zoveel moeite steken in fantastische visuals en dan toch een oude man door een jong iemand laten spelen. De make-up zag er echt niet uit. Deed me denken aan Benjamin Button. Zonde.

    Ik kan nog wel meer zaken benoemen maar de hierboven genoemde aspecten zijn het meest in het oog springend. De technische aspecten overtuigden daarom met name. De kraakheldere 3D-ervaring (alsof ik me in een levende glazen bol bevond) was geweldig. De verwijzingen naar de originele Alien was ook leuk. En ik weet dat dit een origineel verhaal is en dat Ridley Scott juist iets anders wilde doen maar ik bleef denken hoe gaaf het zou zijn geweest om dit prequel-verhaal toch te verweven met de Aliens incl bijbehorende spanning en spektakel. Die wezens in 3D, door die gangen….in dat gave landschap…. Wie weet in de wel erg nadrukkelijk gehinte sequel.

    7,3

  23. #4648

    Standaard

    Melzz, ben het met 2 dingen niet eens (de rest wel).

    Die spanning nl. is zeker wel aanwezig imo. Maar het is wat je spanning noemt. Als je kijkt naar de 1e Alienfilm komt het qua sfeer/spanning wat mij betreft precies overeen. Dus als het zo bedoeld is is wat mij betreft die missie geslaagd. Wat mij betreft gebeurt er ook zat. Zou dit nl een actiefilm geworden zijn dan past het totaal niet bij de Alienfilms (1e 2 dan). In deze film zit mysterie/spanning genoeg. Alleen is spanning hier niet iets van wat gaat er nu weer ontploffen oid.

    Die makeup: zag er niet uit is een groot woord. Ik heb me niet gestoord aan die oude jonge man. Maar het had beter gekund.

    Fassbender heeft trouwens m.i. weldegelijk een hoofdrol. Rapace hadden ze niet moeten doen. Die Ripleyrol hadden ze eruit moeten laten. Ze leek gewoon teveel op een Sigourney Weaver wannabe . Daar hadden ze beter een andere rol van kunnen maken. Als je iets imiteert moet je het goed doen of je doet het niet.

  24. #4649

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Je mag me vertellen wat ik over het hoofd heb gezien, maar ik vond het echt niks bijzonders.
    De conventionele kijkers zullen het saai, traag en standaard vinden. Maar wat David Lowery heel goed snapt is dat het medium film een audiovisueel medium is. Dus geen verhaal vertellen met plotwendingen, stevige actiescènes en een standaard drie-akte-structuur. Nee, hij laat zijn karakters ronddwalen in contemplatieve, sfeervolle beelden en dat lichtelijk associatief te monteren. Hij is niet voor niets de editor van Upstream Color en Sun Don't Shine.

  25. #4650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    De conventionele kijkers zullen het saai, traag en standaard vinden. Maar wat David Lowery heel goed snapt is dat het medium film een audiovisueel medium is. Dus geen verhaal vertellen met plotwendingen, stevige actiescènes en een standaard drie-akte-structuur. Nee, hij laat zijn karakters ronddwalen in contemplatieve, sfeervolle beelden en dat lichtelijk associatief te monteren. Hij is niet voor niets de editor van Upstream Color en Sun Don't Shine.
    Je hoort mij nergens zeggen dat het een standaard film had moeten zijn met rechtlijnig verhaal en actiescènes. Die sfeervolle beelden heb ik dus anders ervaren, ik zag het meer als een poging om Malick te kopiëren. Daarnaast vond ik de karakters ook niks te bieden hebben, behoorlijk cliché zelfs.

Pagina 186 van 237 EersteEerste ... 86136176182183184185186187188189190196236 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •