Pagina 145 van 237 EersteEerste ... 4595135141142143144145146147148149155195 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.601 tot 3.625 van 5903 worden weergegeven.
  1. #3601

    Standaard

    C.R.A.Z.Y. (2005, Jean-Marc Vallée)



    Ondanks dat de film niet helemaal is geworden wat ik ervan had verwacht, aangezien ik een wat luchtiger geheel voorzag, ben ik achteraf positief verrast. Het begint wat dramakomisch met gevoel voor momentum (de slow-motions bv.), maar naarmate de film vordert nemen de meer dramatische gezinsperikelen de overhand. Aan het begin van die overgang vond ik dat erg jammer, maar uiteindelijk raakte de film me toch, wellicht omdat het coming of age-aspect erg sterk is uitgewerkt en tot slot volledig in elkaar valt tijdens de slotscène. Door de film te plaatsen in de jaren ‘60/’70 (auto’s, kleding, muziek) krijgt C.R.A.Z.Y. nog een klein vleugje extra ‘magie’.

  2. #3602

    Standaard

    The Lincoln Lawyer
    Een ontzettende bagger film.Baantjer maar nu met een advocaat.
    't is een kijkje in het advocaten leven,maar wel een hele saaie.

    2/5

  3. #3603

    Standaard

    Fright Night

    Vond het een heel goede film, niet bijzonder eng, maar af en toe toch wel heel spannend!

    8/10

    Man On A Ledge

    Dacht eerst dat ik deze niet zo goed zou vinden, maar het interesseerde me van begin tot eind.

    8/10

  4. #3604

    Standaard

    Home Alone 2: Lost In New York
    Geen enkele kerst is compleet zonder op z`n minst één van de twee (ja ik reken maar 2 Home Alone films ) te hebben gezien. Dit jaar niet deel 1 gezien maar dus wel deel 2.
    Hij blijft leuk, met de Sticky Bandits natuurlijk als hoogtepunt.
    Geen perfecte films uiteraard maar wel jeugd sentiment en verplichte kost tijdens de kerst.

    7,0/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 28-12-2012 om 20:53
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #3605

    Standaard

    Source Code
    Na Moon is dit toch wel een tegenvallende film van Duncan Jones. Simpele actie-thriller met behoorlijk wat plot holes. Fan van Jake Gyllenhaal zal ik ook nooit worden vrees ik. Op zich dan nog wel aardig passende acteur bij dit emotieloze personage. De uitgave van eOne is erg matig... de trailers leken wel gewoon van youtube geplukt. 5.8

  6. #3606

    Standaard

    Parade's End
    Sterke mini-serie van de BBC/HBO. Enige nadeel: het had wel wat langer mogen duren. Niet iets wat ik snel zeg, maar tempo lag nu af en toe iets te hoog. Het verhaal kwam niet geheel tot zijn recht en was af en toe wat lastig te volgen (met name in het begin). Las ergens dat het gebaseerd is op vier behoorlijke boeken, vijf uurtjes is dan misschien wat weinig. Misschien de volgende keer een scriptschrijver van The Hobbit inhuren? 8.3

  7. #3607

    Standaard

    Lincoln
    Slome duikelaars film.je hoort honderden keren lincoln zeggen dat ie de oorlog wil stoppen en zodat de donkere mensen bevrijdt zijn.

    De film lijkt wel een plaat die constant vastloopt.je hoort zowat constant hetzelfde gezegd worden.
    Daniel speelt vrij irritant in deze film,met een nogal vervelend (te gemaakt) accentje.
    Snap wel waarom die gecast is,hij lijkt zowat excact op de echte lincoln natuurlijk.

    5/10

  8. #3608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Lincoln
    Slome duikelaars film.je hoort honderden keren lincoln zeggen dat ie de oorlog wil stoppen en zodat de donkere mensen bevrijdt zijn.
    het is duidelijk dat je de film niet hebt begrepen.
    Wat jij aangeeft is precies waarom de Civil War is begonnen en waarom Lincoln uiteindelijk is vermoord. Dus dat je dat vaak hoort lijkt me nogal logisch....
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #3609

    Standaard

    Vandaag gezien:

    Beasts Of The Southern Wild
    Aan het einde van het jaar één van dit jaar`s beste films gezien.
    Gezien vanuit het oogpunt van Hushpuppy, een klein meisje dat samen met haar vader in de drassige gebieden van Louisiana leeft, geeft debuterend regisseur Benh Zeitlin een blik op het leven van haar en haar vader. Een blik waarin zelfredzaamheid een grote speelt en geen plaats is voor medeleiden.
    Het is een film waarin existentiële vragen worden gesteld die er voor zorgen dat je wel op een andere manier naar de wereld en de manier waarop we daarmee en met elkaar omgaat, gaat kijken.

    Een ongekend prachtige film waarin Quvenzhané Wallis geweldig de hoofdrol van de kleine Hushpuppy vertolkt, één die meerdere kijkbeurten rechtvaardigd. Pas dan zul je de film op volledige waarde en schoonheid kunnen schatten.

    9,5/10

    Following
    Christopher Nolan`s speelfilm debuut. En daarin zijn al tekenen te zien van de genialiteit die hij tegenwoordig ten toon spreidt.
    Zoals ook bij Memento het geval is, leunt Following voor een groot deel op de niet-chronologische volgorde van het verhaal. Je wordt als kijker geacht constant je aandacht erbij te houden en op ieder klein detail te letten. Alleen zo kun je zelf proberen uit te vinden waar in het verhaal je je bevindt en wat er precies aan de hand is. Ieder klein detail, ieder woord is van belang. Naar mate de film, die trouwens maar 70 minuten duurt, vordert wordt het steeds duidelijker hoe de vork in de steel zit.

    De gritty, bijna guerilla-achtige stijl van filmen voert de donkere sfeer steeds verder op. In combinatie met het sterke scenario betekent dat een geweldig debuut voor Nolan.

    Ongetwijfeld kun je `m vaker kijken en steeds meer dingen ontdekken, maar stiekem ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de chronologische versie die ook op de sterke Criterion blu-ray uitgave te vinden is. Benieuwd of hij dan ook nog zo sterk is, of dat het echt enkel en alleen de montage is die dit zo`n sterke film maakt.

    8,0/10

    Doodlebug
    Slechts drie minuten durende short film van Nolan (als extra te vinden op de blu-ray van Following) die hij maakte tijdens zijn studententijd in Londen.
    Een vage, nogal surrealistisch filmpje met in de hoofdrol Jeremy Theobald, de hoofdrolspeler uit Following, als doordraaiende man die (door middel van zijn schoen) heeft gemunt op een kleinere versie van zich zelf...
    Raar maar wel speciaal en tof om een gezien te hebben.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #3610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    het is duidelijk dat je de film niet hebt begrepen.
    Wat jij aangeeft is precies waarom de Civil War is begonnen en waarom Lincoln uiteindelijk is vermoord. Dus dat je dat vaak hoort lijkt me nogal logisch....
    Misschien wordt het punt wel doorgedramd in de film.
    Dat weet je pas als je de film zelf hebt gezien; het is vreemd om al eerder tegen iemand te zeggen dat hij de film niet begrepen heeft, terwijl je 'm zelf nog niet gezien hebt ......

    Voor mij staat hij hopelijk ergens binnen twee weken op de kijklijst.

  11. #3611

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    het is duidelijk dat je de film niet hebt begrepen.
    Wat jij aangeeft is precies waarom de Civil War is begonnen en waarom Lincoln uiteindelijk is vermoord. Dus dat je dat vaak hoort lijkt me nogal logisch....
    ik heb de film zeer zeker begrepen.maar de film is een vast lopende plaat.
    je zult het zelf zien als je film ziet.

  12. #3612

    Standaard

    [QUOTE=rogue;1916440]Misschien wordt het punt wel doorgedramd in de film.
    helemaal juist ja.

  13. #3613

    Standaard

    Killing Them Softly
    Ik weet het niet.maar ik kijk blijkbaar de laatste tijd,hollywood films van de laagste kwaliteit die er is (en de dan heb ik het niet over beeldkwaliteit)

    ook deze film is weer oersaai.'t komt gewoon niet op gang.Brad pitt blijft voor eeuwig hangen in z'n aldo raine karakter lijkt wel.hij blijft dat accent houden.de rest van de cast speelt ook niet al te best.alsof ze er geen zin in hadden en snel willen cashen.een behoorlijk lege film.

    1/5

  14. #3614

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Killing Them Softly
    Ik weet het niet.maar ik kijk blijkbaar de laatste tijd,hollywood films van de laagste kwaliteit die er is (en de dan heb ik het niet over beeldkwaliteit)

    ook deze film is weer oersaai.'t komt gewoon niet op gang.Brad pitt blijft voor eeuwig hangen in z'n aldo raine karakter lijkt wel.hij blijft dat accent houden.de rest van de cast speelt ook niet al te best.alsof ze er geen zin in hadden en snel willen cashen.een behoorlijk lege film.

    1/5
    Weet je wat een aanrader is District 9.Een lowbudget sci-fi film.
    Voor mij de verrassing van 2009.Op Bluray al 10x gezien.

  15. #3615

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Misschien wordt het punt wel doorgedramd in de film.
    Dat weet je pas als je de film zelf hebt gezien; het is vreemd om al eerder tegen iemand te zeggen dat hij de film niet begrepen heeft, terwijl je 'm zelf nog niet gezien hebt ......
    Daarvoor hoef ik de film niet te zien. Je weet waar hij over gaat en je weet (hopelijk) de reden van de Civil War en waarom Lincoln is vermoord. Om dan te gaan "zeuren" over het feit dat er in de film wordt gezegd (misschien dan wat vaak, maar toch) dat Lincoln de zwarten wil bevrijden vind ik nogal raar...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #3616

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Weet je wat een aanrader is District 9.Een lowbudget sci-fi film.
    Voor mij de verrassing van 2009.Op Bluray al 10x gezien.
    ja ik ken die film,en kan me er weinig van herrineren eerlijk gezegd.
    maar wat heeft dat met mijn review te maken dan?

  17. #3617

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    ja ik ken die film,en kan me er weinig van herrineren eerlijk gezegd.
    maar wat heeft dat met mijn review te maken dan?
    Je zij dat je de laatste tijd veel Hollywood films kijkt,dus ik geef alleen maar een aanrader.Doe er mee wat je wil.

  18. #3618

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Je zij dat je de laatste tijd veel Hollywood films kijkt,dus ik geef alleen maar een aanrader.Doe er mee wat je wil.
    oh vandaar.

  19. #3619

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Daarvoor hoef ik de film niet te zien. Je weet waar hij over gaat en je weet (hopelijk) de reden van de Civil War en waarom Lincoln is vermoord. Om dan te gaan "zeuren" over het feit dat er in de film wordt gezegd (misschien dan wat vaak, maar toch) dat Lincoln de zwarten wil bevrijden vind ik nogal raar...
    Niemand zeurt.
    Er is een verschil tussen een punt maken, en een punt door iemands strot duwen. Batmotor geeft aan dat hij het laatste van de film vindt.
    Jij kan daar nog geen enkel oordeel over vormen, omdat je de film niet gezien hebt. Ik ook niet, daarom geef ik die ook niet.

    Zijn mening heeft in dit geval niets met het niet begrijpen van de film te maken; dat is een vreemde opmerking. Misschien heeft het te maken met het feit dat jij, afgaande op het Lincoln topic, al lyrisch bent van de film o.b.v. de trailer?

  20. #3620

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Je zij dat je de laatste tijd veel Hollywood films kijkt,dus ik geef alleen maar een aanrader.Doe er mee wat je wil.
    Bijzonder dat je juist District 9 als voorbeeld van een Hollywood productie neemt, want bij mijn weten is het dat niet. Wat versta jij precies onder Hollywood films als ik vragen mag?
    Laatst aangepast door BigLebowski : 30-12-2012 om 10:42
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  21. #3621

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Bijzonder dat je juist District 9 als voorbeeld van een Hollywood productie neemt, want bij mijn weten is het dat niet. Wat versta jij precies onder Hollywood films als ik vragen mag?
    Juist omdat hij Hollywood producties kijkt raad ik District 9 aan.
    District 9 is low-budget en niet Hollywoods.

    Bijna alles wat in de bios draait is dat TDKR,The Avengers,The hobbit enz.

    Al mijn vrienden vonden District 9 te vreemd,al heeft hij wel in de bios gedraait.

  22. #3622

    Standaard

    Ah zo, dan heb ik je bericht verkeerd geïnterpreteerd
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #3623

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Niemand zeurt.
    Er is een verschil tussen een punt maken, en een punt door iemands strot duwen. Batmotor geeft aan dat hij het laatste van de film vindt.
    Jij kan daar nog geen enkel oordeel over vormen, omdat je de film niet gezien hebt. Ik ook niet, daarom geef ik die ook niet.
    Ik vorm geen oordeel over de film, ik vorm een oordeel over BatMotor`s mening. Da`s wat anders

    Zijn mening heeft in dit geval niets met het niet begrijpen van de film te maken; dat is een vreemde opmerking.
    Nee hoor dat is geen vreemde opmerking. Hij zegt dat er, al dan niet vaak, wordt gesproken over het feit dat Lincoln de zwarte slaven wilt bevrijden. Het feit dat hij dat zegt vind ik raar, omdat dat precies is waar de film en een groot deel van Lincoln`s leven en legacy over gaan. Dat weet je als je de film gaat kijken. Om daar dan een film, voor een deel, op af te rekenen: dat vind ik raar.

    Misschien heeft het te maken met het feit dat jij, afgaande op het Lincoln topic, al lyrisch bent van de film o.b.v. de trailer
    Dat heeft er niets mee te maken. Als een film slechts is, is ie slecht. Ik was na het zien van de trailer van Prometheus daar ook positief over maar het resultaat viel me toch tegen. Als dat zo is zeg ik t gewoon hoor.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #3624

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    District 9 is low-budget en niet Hollywoods.
    Definieer 'low-budget' eens?

  25. #3625

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Definieer 'low-budget' eens?
    30 miljoen voor een dergelijke hoogstaande CGI film is tegenwoordig enorm low-budget.

Pagina 145 van 237 EersteEerste ... 4595135141142143144145146147148149155195 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •