Pagina 139 van 237 EersteEerste ... 3989129135136137138139140141142143149189 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.451 tot 3.475 van 5903 worden weergegeven.
  1. #3451

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Mag ik Taken II nomineren tot slechtste actiefilm van het jaar?! En Olivier Megaton verdient als regisseur een levenslang verbod.
    Is het echt zo erg ?

  2. #3452

    Standaard

    Mjah. Het scheelt dat ik wist wat ik kon verwachten en dat ik moe was en niet wilde nadenken, maar goed is het in ieder geval niet te noemen, nee.

  3. #3453

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Mjah. Het scheelt dat ik wist wat ik kon verwachten en dat ik moe was en niet wilde nadenken, maar goed is het in ieder geval niet te noemen, nee.
    Dat dus. Het is zeker geen goede film, en niet zo goed als de eerste, maar als hersenloze actie film vond ik `m zeker niet slecht.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #3454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Is het echt zo erg ?
    Nee, erger.

  5. #3455

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Mag ik Taken II nomineren tot slechtste actiefilm van het jaar?! En Olivier Megaton verdient als regisseur een levenslang verbod.
    Dan mag er ik vanuit gaan dat je ook geen Taken 2 Unrated Extended Cut thuis gaat bekijken.

  6. #3456

    Standaard

    Lost seizoen 6
    Ik heb me er prima mee vermaakt al is het niveau van de eerste twee seizoenen nooit meer gehaald. De serie kijkt toch erg lekker weg, maar had toch wel gehoopt op iets meer antwoorden in het zesde seizoen.

    7,9/10

    Beoordeling alle seizoenen (van minder naar beter)

    Lost seizoen 4: 7,5
    Lost seizoen 5: 7,8
    Lost seizoen 6: 7,9
    Lost seizoen 3: 8,2
    Lost seizoen 2: 8,3
    Lost seizoen 1: 8,5
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  7. #3457

    Standaard

    Cloud Atlas (2012) 10/10

    Ik heb eindelijk de film van het jaar gezien.

    Van de hand van de Wachowski brother & sister en Tom Tykwer.
    Wat een belevenis....wat een visueel genot.....en wat een prachtige muziek.
    De laatste keer dat ik zo'n gevoel had na een film, was toen ik, hoewel onvergelijkbaar qua soort film, The Tree of Life had gezien.
    Dat de film nog een hele tijd door je hoofd spookt, dat de film je zo ontroerd heeft, dat je het liefst de film meteen nog een keer wilt zien.

    6 verhalen door elkaar heen verteld, waarbij ik de eerste zal zijn om te zeggen dat het even wennen is in het begin.
    Maar toen ik er eenmaal in zat, kwam ik er ook niet meer uit. Zelden heb ik een soundtrack gehoord die zo mooi bij een film past. En dan te bedenken dat een van regisseurs (Tykwer) er medeverantwoordelijk voor is.
    En voor mij is al duidelijk welke film de Oscar voor beste filmmontage moet krijgen, de overgangen tussen de verschillende tijden zijn werkelijk geweldig.
    Welke van de 6 verhalen je het meest aanspreekt, zal geheel persoonlijk zijn, 2321 en 2144 hadden nu mijn lichte voorkeur, vanwege de fenomenale Tom Hanks en Doona Bae. Maar qua acteurs is niemand die uit de toon valt, zeker Jim Broadbent heeft ook een geweldig grappige rol.

    Ik kan nu al voorspellen dat sommigen na een half uur denken: ik begrijp er niets van.
    Ik kan nu al voorspellen dat sommigen na een uur denken: waar zit ik naar te kijken?
    Ik kan nu al voorspellen dat sommigen na drie uur denken: waar heb ik naar gekeken?
    Het eerste had ik ook . Maar heb geduld, laat het bezinken. Zien is geloven. En ga 'm zeker zien in de bios.

    Blijf vooral ook zitten tijdens het begin van de eindcredits. Ik weet zeker dat je, net als mij, sommige niet zag....

    Ik ben al zeer benieuwd naar de tweede kijkbeurt, de blu-ray kopen op de releasedag is al een zekerheid voor mij.

    Het enige minpunt trouwens, was de schande dat zo'n film op de openingsdag in zaal 13 gestopt wordt, terwijl in de grootste zaal de laatste Twilight draait. Bah.

    Had ik al gezegd dat de soundtrack prachtig was trouwens?

  8. #3458

    Standaard

    Het jaar is nog niet voorbij en the Hobbit moet nog uitkomen

  9. #3459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Het jaar is nog niet voorbij en the Hobbit moet nog uitkomen
    Nog een maandje Jordy, en ik heb de trailer van The Hobbit nu in de bios gezien. Het ziet er weer prachtig uit, maar ik werd zeker niet weggeblazen, het is toch weer meer van hetzelfde.

    Ik geef een film zelden tot nooit een film een 10 na een eerste kijkbeurt, dus het lijkt mij sterk dat ik dit jaar nog een betere film dan dit zal zien.
    Maar je weet het nooit natuurlijk .

  10. #3460

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het enige minpunt trouwens, was de schande dat zo'n film op de openingsdag in zaal 13 gestopt wordt, terwijl in de grootste zaal de laatste Twilight draait. Bah..
    Ach ja. Dan gaat je vergelijking met Tree of Life wel erg goed op. Ook die film werd door de div. bioscopen niet op waarde geschat en OF niet gedraaid OF miniem. Commercie gaat gewoon boven kwaliteit, jammergenoeg. In ieder geval weet ik wel welke film ik binnenkort in de bios ga zien: ik kan ontzettend genieten van films a la Tree of life en Cloud Atlas nl.

  11. #3461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Ach ja. Dan gaat je vergelijking met Tree of Life wel erg goed op. Ook die film werd door de div. bioscopen niet op waarde geschat en OF niet gedraaid OF miniem. Commercie gaat gewoon boven kwaliteit, jammergenoeg. In ieder geval weet ik wel welke film ik binnenkort in de bios ga zien: ik kan ontzettend genieten van films a la Tree of life en Cloud Atlas nl.
    Let op mijn quote:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue
    De laatste keer dat ik zo'n gevoel had na een film, was toen ik, hoewel onvergelijkbaar qua soort film, The Tree of Life had gezien.
    Verwacht dus wel heel iets anders dan The Tree of Life .
    Net de soundtrack bij amazon gekocht trouwens; de laatste keer dat ik een soundtrack kocht moet van LOTR geweest zijn...

  12. #3462

    Standaard

    Community seizoen 2

    Kan volgens mij helemaal niet tippen aan de genialiteit van seizoen 1, maar de paintball episodes op het einde waren weer klassiekers!
    Laatste aankoop: Parks and Recreation seizoen 2 en 3, Castle seizoen 4 en 5, Friday Night Lights seizoen 4 en 5, Entourage seizoen 8, Rundskop, Tinker Tailor Soldier Spy, The Descendants, The Girl with the Dragon Tattoo, Stand by Me en Sherlock Holmes: A Game of Shadows.

    Mijn dvd collectie

    Get Glue

  13. #3463

    Standaard

    Le Guetteur / The Lookout (2012)
    Op de aardige openingsscène na was dit een opeenstapeling van voorspelbaarheden. Het plot leek wel op een smakeloze gatenkaas vol met tegenstrijdigheden en ongeloofwaardigheden. De 'acteurs' kregen nauwelijks tijd om hun karakters te introduceren, laat staan enige ontwikkeling mee te geven. Dieptepunt was 'schurk' (c.q. seriemoordenaar) Olivier Gourmet waar het publiek op het Filmfestival van Rome geregeld in de lach schoot. Wie had dat verwacht met zo'n grote Europese sterrencast? Wat mij betreft de zoveelste afgeraffelde en inwisselbare misdaadfilm van regisseur Michele Placido. 4.7


    E la Chiamano Estate / They Call It Summer (2012)
    Was een tenenkrommend schouwspel die verdacht veel overeenkomsten had met Shame (Steve McQueen). Je zou het met een beetje goede wil de Italiaanse variant erop kunnen noemen. Net als de Nederlandse - vrouwelijke - variant Hemel mist het scenario vooral betrokkenheid, nuances en diepte. De regisseur lijkt zich meer te bekommeren over de 'vorm' dan de 'inhoud'. Voor verder commentaar verwijs ik graag door naar de recensie van Variety.

    Goed voor twee prijzen (Regisseur en Actrice) op het Filmfestival van Rome. Maar wat wil je ook als je figuren als Timur Bekmambetov en P.J. Hogan in de jury laat plaatsnemen ... 2.5

    Histórias do Cinema (2012)
    Geen op- of aanmerkingen over de bijdragen van Aki Kaurismäki en Manoel de Oliveira. Ze doen hun ding wat ze al decennialang doen.

    De mensen die Er Shi Si Cheng Ji / 24 City (Zhang Ke Jia) heel hoog hebben zitten raad ik ten zeerste Víctor Erice bijdrage aan. Hij speelt niet alleen met 'acteurs' en 'mensen' maar ook met de vorm van de 'documentaire' in zijn short Broken Windows. Zo is de positionering van de camera heel belangrijk want het lijkt erop dat de regisseur ons wil betrekken bij de ontslagen werknemers. De vierde wand wordt daardoor een spiegel en een confrontatie met onszelf. Staat ons dit ook te gebeuren? En net als in Er Shi Si Cheng Ji / 24 City staat ook hier een (gesloten) fabriek centraal. Knappe (re)constructie!

    Maar Pedro Costa bijdrage vond ik daarentegen heel erg uit de toon vallen. Nogal een statische bedoeling waar acteurs alleen als 'omhulsels' dienen. Het zorgde voor een hele taaie bedoeling met oeverloze en taaie dialogen die via de voice-over aan het publiek werden verkondigd. Je zou het bijna (kale) theater willen noemen waar wij de 'actie' zelf mogen invullen. Kon er niet veel mee. 6.0

  14. #3464

    Standaard

    Where The Wild Things Are (2009, Spike Jonze)

    Lekker filmpje, dat qua gevoel een beetje schippert tussen een intiem indiefilmpje en een modern sprookje. De manier waarop de lastige situatie (gescheiden ouders en een moeder en zusje die verder van hem af lijken te komen staan) van een jongetje vol symboliek om wordt gezet naar een fantasiewereld waar hij zichzelf tot koning uitroept is niet alleen prachtig vormgegeven, maar weet ook de juiste snaren te raken: het ene moment is het feelgood, dan weer aandoenlijk en even later is het weer wat dramatischer. Erg mooi vormgegeven fantasiewereld, goede muziekkeuze en prima geacteerd.

    There Will Be Blood (2007, Paul Thomas Anderson)

    Tot mijn verbazing heb ik There Will Be Blood de afgelopen jaren niet in mijn persoonlijke top 100 opgenomen. Niet eens in mijn top 250. Voorafgaand aan deze herkijk vond ik dat raar, na afloop hiervan vind ik het ongelooflijk. Want wat een sterke film is dit. De opbouw is traag en de speelduur is met 150 minuten relatief lang, maar het gaat voorbij alsof het niets is.

    Vrijwel alles klopt aan de film. Cinematografisch is het een hoogstandje, qua muziek zeer krachtig en op acteergebied waanzinnig goed. Daniel Day-Lewis won terecht een Oscar met zijn onvergetelijke vertolking van de hebzuchtige Daniel Planview, maar ook Paul Dano verdient een stevig compliment voor zijn rol als gedreven predikant. Dit alles is het tot een coherent geheel gesmeed door topregisseur Paul Thomas Anderson, die de ontrafeling van één van de meest egocentrische en afstotelijke persoonlijkheden van de recente filmgeschiedenis tot een uiterst beklijvend stukje cinema heeft samengesmolten. Absolute topfilm.

  15. #3465

    Standaard

    Black Dynamite

    Ik kon er niet zo heel veel mee.

    5,5/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  16. #3466

    Standaard

    Lawless

    Gistermiddag gekeken, met flesje wijn open. Ik vond het een erg matige film, met name Shia LaBeouf bewijst maar weer eens dat hij een erg beperkte acteur is, en zeer storend element kan zijn in een film. Ik vond zijn acteren erg ongeloofwaardig in deze film. De enige die iets toevoegde was Guy Pearce, en Gary Oldman (die maar 3 minuten te zien is in de hele film). Ook Tom Hardy viel tegen in deze film, met name de gebeurtenissen rond zijn personage zijn tegen het lachwekkende aan. Sowieso is het geen sterk script/verhaal, en de uitvoering/regie vond ik maar matigjes. Kwa geweld/actie zit het wel snor in de film.

  17. #3467

    Standaard

    Total Recall (Len Wiseman, 2012) ***½
    In een distopische wereld in de nabije toekomst is de wereld opgedeeld in twee leefbare gebieden: Groot-Engeland en een kolonie ( het huidige Australië ). Via een vernuftig transportsysteem kunnen mensen in korte tijd via de kern van de aarde heen en weer reizen. Arbeider Douglas Quaid (Colin Farrell) wil zijn dagelijkse beslommeringen ontvluchten en bezoekt het bedrijf Rekall. Dit bedrijf biedt een droomervaring, maar Quaids droom verandert snel in een nachtmerrie. De politie achtervolgt hem, omdat hij schijnbaar een spil is in het conflict tussen de overheid en het ondergrondse verzet. Of hoort allemaal bij hetgeen Rekall zijn klanten te bieden heeft?
    Met de hedendaagse trend van remakes en reboots is het lastig om een film los te zien van het origineel. Net als de gelijknamige cultklassieker van Paul Verhoeven is Total Recall gebaseerd op een kortverhaal van sci-fi schrijver Philip K. Dick. In tegenstelling tot de versie uit 1990 is Mars vervangen door de aardse kolonie. Daarnaast is de film een stuk serieuzer van aard, omdat er eigenlijk amper humor in voorkomt.
    De actie in Wisemans versie is dik in orde. Goed in elkaar gezette, energieke actiescenes/achtervolgingen in een futuristische doolhof-setting.
    Maar het blijft altijd lastig om de exacte 'meerwaarde' van remakes te beoordelen...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #3468

    Standaard

    Alleen jammer dat alleen Colin Farrell hooguit een scrammetje heeft en geen enkele andere van zijn medespelers terwijl er wel voldoende actie in de film zit. Vond de film zelf tegenvallen omdat het verhaal mij weinig kon boeien en vond de rol van Colin minder overtuigend. De SFX waren wel mooi maar dat kon mij helaas niet overtuigen en het einde van de film vond ik jammer genoeg teleurstellend.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  19. #3469

    Standaard

    Tyrannosaur (Paddy Considine, 2011)
    Sterk regiedebuut van Paddy Considine, zware kost maar mede door het uitmuntende acteerwerk een aanrader! 8.0

  20. #3470

    Standaard

    Family Guy: seizoen 5

    Family Guy begin ik steeds leuker te vinden en zelfs nu ook een fase aangebroken dat ik vele afleveringen achter elkaar kan kijken. Iets waar ik eerder nog niet zoveel behoefte aan had. Hilarische serie als je van het soort humor houd!

    8,4/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  21. #3471

    Standaard

    Obsession
    Oftewel Vertigo 2.0. Gelukkig geeft ie in de making off wel toe dat hij samen met Paul Schrader de inspiratie kreeg voor deze film na het zien van Hitchcock`s meesterwerk. Zou natuurlijk ook raar zijn om het te ontkennen, aangezien zelfs Stevie Wonder kan zien dat DePalma zijn mosterd bij Hitch haalde.

    Maar toch is het te makkelijk om te denken dat als je Vertigo gezien hebt je deze ook gezien hebt. DePalma en Schrader hebben een aantal goede veranderingen aangebracht in het verhaal, waaronder een aantal goede twists. Dat houdt het toch origineel en spannend. Zijn bekende vloeiende camera werk en de prachtige score (die trouwens verzorgd wordt door Hitchcock regular Bernard Hermann) zorgen voor een aparte sfeer en maakt het dat Obsession geen slap Vertigo aftreksel is maar heel goed op zich zelf staat die je tot aan en ook nog na de geniale twist weet te boeien.
    Hele sterke film.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #3472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht

    Zijn bekende vloeiende camera werk en de prachtige score (die trouwens verzorgd wordt door Hitchcock regular Bernard Hermann) zorgen voor een aparte sfeer en maakt het dat Obsession geen slap Vertigo aftreksel is maar heel goed op zich zelf staat die je tot aan en ook nog na de geniale twist weet te boeien.


    8,0/10
    Goeie score? Is in mijn ogen(oren) de hele film hetzelfde en super vervelend...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #3473

    Standaard

    Shaun of the Dead
    Blijft een heerlijke film! Lachen en horror pakt hier enorm goed uit!
    8,0/10

    The Final destination (4)
    Bij deze horror lach je dan wat vaker om de verkeerde redenen. Viel me wat tegen, ondanks dat de verwachtingen niet al te hoog waren.
    5,5/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  24. #3474

    Standaard

    Tengoku to jigoku [High and Low] (1963, Akira Kurosawa)

    De waardering voor Kurosawa neemt steeds meer toe na iedere film die ik van hem zie. Na High and Low is het niet anders. Eigenlijk is het jammer dat hij vooral bekend is om zijn grootschalige samuraifilms, want na het kleinere Ikiru vind ik dit toch weer één van zijn beste werken. Ook al heb ik nog maar 7 films van Kurosawa gezien, ik ben fan.

    High and Low is opgedeeld in drie stukken en ieder gedeelte heeft zijn eigen kwaliteiten. Het eerste deel is een prachtige exercitie in positionering, zoals dat tegenwoordig nauwelijks meer te doen is, en het optimaal gebruik maken van het 16:9 beeldformaat. Deel twee schittert in een sterk staaltje misdaad-scenarioschrijven en in het laatste stuk is de noireske cameravoering een lust voor het oog.

    Gedurende de gehele film wordt het klassenverschil tussen arm en rijk aangekaart, wat in de slotscène visueel weer erg mooi maar verhaaltechnisch ietwat overbodig uit wordt gelicht. De wijze waarop thematiek, de prestaties van de acteurs (let eens op de lichaamshouding van de chauffeur: alleszeggend) en het fotografische aspect elkaar aanvullen zijn overduidelijk gevolg van de hand van Kurosawa. Snel op naar nummer 8.


  25. #3475

    Standaard

    The Broken Circle Breakdown (Felix Van Groeningen, 2012)
    The Broken Circle Breakdown is een emotionele en rationele rollercoaster. Neem uw zakdoeken mee! Twijfel nog om er een halfje bij te doen ... 8.0


    Barbara (Christian Petzold, 2012)
    Terechte winnaar van de Zilveren Beer! 8.0

Pagina 139 van 237 EersteEerste ... 3989129135136137138139140141142143149189 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •