Pagina 156 van 237 EersteEerste ... 56106146152153154155156157158159160166206 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.876 tot 3.900 van 5903 worden weergegeven.
  1. #3876

    Standaard

    Stolen met o.a Nicolas Cage en Josh Lucas...

    Kweenie, vond hem best wel eeh... leuk.

    Ach voor een keer is dit best een lekkere weg kijk actie film ondanks dat het geen echte hoogvlieger is en vrij voorspelbaar.

    6 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #3877

    Standaard

    Never Let Me Go (Mark Romanek, 2010)
    Behoorlijke verrassing dit. Film van Mark Romanek (die we naast One Hour Photo eigenlijk kennen van videoclips) over klonen als donoren voor ongeneeslijke zieke mensen. Origineel plot, al zitten er zo wel een aantal punten in die ik niet al te logisch vond. Maar wellicht moet ik de film over een tijdje nog eens kijken. Verder prima acteerwerk van o.a Carey Mulligan, Andrew Garfield en Keira Knightley 7.8

  3. #3878

    Standaard

    Dredd (Pete Travis, 2012) ***½
    Om de gevleugde uitspraak van The Joker in The Dark Knight even te quoten: 'Why so serious?'. Net als in de recente remake van Total Recall is ook deze herontdekking compleet gespeend van humor. Een paar relativerende grappen en grollen doen het bij mij altijd wel goed. Waar de film wel punten scoort is dat het geweld niet uit de weg gegaan wordt. Geen halfbakken poging om zo ook pubers de bioscoop in te krijgen. Bloed zal vloeien! Tot slot een positief einde: hulde dat Dredd, in tegenstelling tot Stallone in Judge Dredd, zijn helm ophoudt. Net zoals een Ajacied nooit zijn jasje uittrekt (Winston Bogarde!), houdt Dredd altijd zijn helm op! Probleemloos te zien deze film!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #3879

    Standaard

    Silent Hill: Revelation

    Helaas zeer matige horror uit de Silent Hill reeks waar zelfs een goed acteur als Sean Bean niets aan kan toevoegen. De film mist gewoon de sfeer en is totaal niet eng. Eerder irritant. Jammer.

    4 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #3880

    Standaard

    Hoa-cha (a.k.a. Helpless) (2012) 8/10


    Nummer 11 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

    Jang Mun-ho is samen met zijn verloofde Kang Sun-young op weg naar zijn ouders. Onderweg stoppen ze voor koffie. Als hij terugkomt bij de auto, is Sun-young niet meer in de auto en nergens meer te vinden........wat is hier gebeurd?

    Als je dit leest, denk je al snel aan Spoorloos, maar geef het een kans......je zal aangenaam verrast worden.

    Het is een zeer onderhoudende thriller, waarbij de puzzel van de verdwijning langzaam maar zeker compleet wordt. Het knappe vond ik dat het in een goed tempo gebracht wordt, waarbij je tijdens de film steeds aan de beeldbuis gekluisterd bent en meeleeft als er nieuwe feiten ontdekt worden.

    De film heeft een sterke cast, met als hoogtepunt Kim Min-hee, die echt een geweldige acteerprestatie levert met haar uitvoering van het complexe personage dat zij speelt.

    Ook een sterk punt van de film is dat je gaat begrijpen, waarom zij tot haar daad gekomen is, en dat ze zelfs aan het einde van de film (ondanks alles wat ze gedaan heeft) medeleven opwekt.
    De film roept ook vragen op, welke in het echte leven ook gelden, zoals wie/wanneer kun je iemand daadwerkelijk vertrouwen (liefde kan tenslotte blind maken) en hoe goed ken je mensen nou echt (zeker actueel i.v.m. sociale media) ?

    Ik ken de regiseusse (Byeon Young-joo) verder niet, blijkbaar is dit pas haar derde film. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de volgende!

  6. #3881

    Standaard

    Boyz n the Hood (1991)

    Behoorlijk onder de indruk van deze sterke film. De problematiek van South Central LA staat symbool voor een veel groter probleem waar Amerika al enkele decennia mee worstelt. De melting pot van wat Amerika in de loop der eeuwen heeft geschapen tot een der meest veelzijdige landen ter wereld, maakt het ook tot het land waar de contrasten waarschijnlijk niet groter kunnen zijn. De African-American gemeenschap van met name de grote stedelijke gebieden staan bekend om het enorme percentage (mannelijke) personen dat in contact komt met criminaliteit en drugs. Deze film weet echter goed bloot te leggen hoe genuanceerd dit stereotype beeld bekeken moet worden en laat tevens zien dat de grens tussen goedwillend en kwaadwillend vaak heel dun kan zijn.

  7. #3882

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Boyz n the Hood (1991)

    Behoorlijk onder de indruk van deze sterke film. De problematiek van South Central LA staat symbool voor een veel groter probleem waar Amerika al enkele decennia mee worstelt. De melting pot van wat Amerika in de loop der eeuwen heeft geschapen tot een der meest veelzijdige landen ter wereld, maakt het ook tot het land waar de contrasten waarschijnlijk niet groter kunnen zijn. De African-American gemeenschap van met name de grote stedelijke gebieden staan bekend om het enorme percentage (mannelijke) personen dat in contact komt met criminaliteit en drugs. Deze film weet echter goed bloot te leggen hoe genuanceerd dit stereotype beeld bekeken moet worden en laat tevens zien dat de grens tussen goedwillend en kwaadwillend vaak heel dun kan zijn.
    En je cijfer?

  8. #3883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En je cijfer?
    Normaal post ik hier nooit cijfers, maar vooruit: een 8+

  9. #3884

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Normaal post ik hier nooit cijfers,
    of aantal sterren dan?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #3885

    Standaard

    Source Code
    Eén van de acteurs zegt in de interviews op deze disc dat hij de film aan z`n vrienden omschrijft als "Groundhog Day meets Speed, with a little bit of Deja-vu". Dat slaat de spijker op zich redelijk op z`n kop, alleen zijn die films allen beter dan deze tweede film van Moon regisseur Duncan Jones.

    Het gegeven waar de film om draait is goed gevonden maar helaas wordt `t op een gegeven toch wel teveel van `t goede, beetje teveel "been there done that". Op zich logisch bij zo`n formule maar de échte spanning bleef uit. Gyllenhaal en Famiga doen hun best en het einde is cool maar toch had ik steeds het idee dat er een climax zou komen, maar die bleef uit.
    Helaas. Wel OK, maar had na Moon wel ietsje meer verwacht om eerlijk te zijn...

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #3886

    Standaard

    Resident Evil Retribution.

    Heerlijk deel wat niet onderdoet, hell, zelfs beter is dan Afterlife, die ik ook al heel sterk vond. Actie ohne ende wat het tempo er lekker in houdt. En met het open einde kijk ik alweer uit naar deel 6 .

    Opvallend dat deze franchise met elk deel sterker lijkt te worden.

    4/5

  12. #3887

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan Goossens Bekijk bericht
    Resident Evil Retribution.

    Heerlijk deel wat niet onderdoet, hell, zelfs beter is dan Afterlife, die ik ook al heel sterk vond. Actie ohne ende wat het tempo er lekker in houdt. En met het open einde kijk ik alweer uit naar deel 6 .

    Opvallend dat deze franchise met elk deel sterker lijkt te worden.

    4/5
    Meen je dat nu? Voor mij is het een guilty pleasure, dus ik kijk ze toch wel. Maar ik vind ze hollend achteruit gaan in kwaliteit. Zet er in vredesnaam eens een betere regisseur op en scriptschrijver. Maar dat gaat niet want Anderson en Jovovich is natuurlijk een package deal.

  13. #3888

    Standaard

    Ik ben een RE fan. Altijd al geweest, ook van de games. Dus ik kom helemaal aan mijn trekken

  14. #3889

    Standaard

    The man with the iron fist

    Quentin Tarantino presents. Jaaiiks, dan wordt het meestal niets. Ik vond het reuze meevallen. Heerlijke over the top actie film. Ben het dan ook totaal niet met imdb eens die nu een 5.6 laat zien. Gewoon kijken en genieten. Niets meer en niets minder. Beeld is werkelijk wonderschoon. Top.

    7 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #3890

    Standaard

    Silver Linings Playbook
    The Fighter is een fantastische film van David.En was ook de enigste film die ik van hem had gezien.
    Three Kings daar had ik kleine stukjes van gezien maar vond ik toen de tijd echt niet goed.

    Wat me opvalt aan deze film is dat het kwa camerawerk erg lijkt op The Fighter.
    David houdt de film heel menselijk en rauw.Da's al een plus punt.
    De acteerprestaties van Bradley,Jennifer en Robert zijn grandioos.Robert de Niro kan nog steeds heel goed acteren.
    Bradley en Jennifer krijgen sowieso nog een goeie carriere.
    Het verhaal zit goed in elkaar,maar soms ook voorspelbaar,toch stoorde me dat niet.
    Omdat de karakters geloofwaardig overkomen.


    3,5/5

  16. #3891

    Standaard

    Vanavond een begin gemaakt met de James Bond blu-ray box:

    Dr. No
    De allereerste Bond film is wel heel duidelijk een product van zijn tijd. Het blijft een leuke actie film maar het is duidelijk dat de tand des tijds hier flink aan heeft geknaagd, zowel film- als verhaal technisch. Dat laatste is typisch Bond, met alle inmiddels bekende ingrediënten, maar het ontbeert wel enige vorm van tempo waardoor de aandacht soms dreigt te verslappen.
    Sean Connery is nog steeds mijn favoriete James Bond en dit is natuurlijk de film die weg vrij maakte voor een hele franchise maar het is niet de beste film uit de reeks.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #3892

    Standaard

    Premium Rush (2012, David Koepp)

    Degelijk actiefilmpje, dat het toch vooral moet hebben van de trip langs enkele bekende punten door New York. Verder is het niet heel bijzonder en is de bad guy haast een karikatuur van zichzelf, en dat terwijl Michael Shannon een prima acteur is. Het meest storend was echter de kritiek die kennelijk verplicht geuit moest worden: het kwam vanuit het niets en past totaal niet binnen de context van het eenvoudige verhaaltje. Dankzij de bekende punten in de stad, een enkel geslaagd grapje Joseph Gordon Levitt die ogenschijnlijk eenvoudig toch weer het lichtpunt van de film is, dan toch een hele kleine voldoende.

    Trois Couleurs

    Vol verwachting begon ik aan deze trilogie. Hoewel het absoluut een sterke trilogie is, ben ik er niet zo razend enthousiast over als anderen. Hierbij moet ik wel zeggen dat iedere film naarmate ik erover nadenk aan kracht wint. Zonder diep in te gaan op iedere film, wordt een zeer behoorlijke thematiek aangesneden. Dit gebeurt naar gelang de driekleur van Frankrijk en de symboliek die hieraan verbonden is: vrijheid, gelijkheid en broederschap. Iedere film draagt één van deze thema’s als centraal thema, maar vergeet de andere daarbij niet.

    Een persoonlijke snaar werd hierbij niet altijd geraakt. Ik kon me er soms moeilijk mee relateren, met name bij Blanc voelde het geheel zo nu en dan toch wat afstandelijk aan. Wellicht bij gebrek aan een krachtige hoofdrol, wat bij Bleu en Rouge veel meer het geval is. Wel vullen de films elkaar goed aan: Bleu is bij tijd en wijlen bombastische tour de force van actrice Binoche en componist Preisner, Blanc zet daar een veel kleiner en licht portret tegenover terwijl Rouge eigenlijk het beste van beide combineert.

    Persoonlijk deed Bleu mij het meeste, maar alle drie de kleuren groeien naarmate er wat tijd overheen gaat. Alle films kunnen leunen op sterke acteurs, goede muziek en een relatief eenvoudige maar erg mooie cinematografie. Kleine details geven iedere film een eigen karakters, maar toch kun je ze niet afzonderlijk van elkaar zien. Zeer zeker een aanrader, maar nog niet de onbetwiste topper die vele anderen er wel in zien. Maar wellicht kan een herkijk daar verandering in aanbrengen.

    Trois Couleurs: Bleu
    Trois Couleurs: Blanc
    Trois Couleurs: Rouge

  18. #3893

    Standaard

    The Tree of Life - Mallick - 2011

    Daar zat ik dan in 2011, te schuivelen en te draaien in mn bioscoopstoel. De film wist bij mij geen juiste snaar te raken en de verveling en lichte ergernis laaide steeds meer op. Toch wilde ik de film nog een keer zien en ditmaal in alle rust op de bank op blu-ray. Dat bleek een betere zet want deze setting bleek uitermate geschikt voor een hernieuwe filmbeleving.

    Ditmaal werd ik wel gegrepen door de film, waarschijnlijk omdat ik nu beter wist wat me te wachten stond. De beelden, de muziek, de sfeer....nu kwam het wel binnen. Nog steeds heeft de film iets pompeus en slaat het allemaal iets te ver door. De toon heeft nog steeds iets pretentieus en neemt Mallick erg veel hooi op de vork maar de kwaliteiten nemen toch de overhand.

    Met name de beelden van de opgroeiende kinderen raakten me. Misschien omdat ik in de tussentijd zelf vader ben geworden? Ja...een prachtige film. De Blu-Ray is werkelijk fenomenaal, een van de beste die ik bezit. Dat hielp ook zeer zeker bij een hernieuwde filmbeleving. En een comfortabel zittende bank....

    9.0

  19. #3894

    Standaard

    Alleen jammer dat The Tree of Life niet in Nederland op blu-ray is uitgebracht, waardoor we het met een (overigens fantastische) import-versie moeten doen...

  20. #3895

    Standaard

    Vrijdag Collateral weer eens gekeken. Modern meesterwerk. Jammer dat Michael Mann zo relatief weinig films maakt.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #3896

    Standaard

    Carnage
    Op zich een lekker ongemakkelijke film met een cast die goed gekozen is. Echter weet de beperkte setting maar gedeeltelijk de aandacht vast te houden, waardoor de 80 minuten toch vrij lang aanvoelen. 7

  22. #3897

    Standaard

    Rocky III (1982)

    Gestaag kijk ik mijn Rocky dvd-box weer uit en na de voortreffelijke eerste, en goede tweede film, zijn we nu in de jaren 80 aanbeland met "The Eye Of The Tiger", Mr. T en Hulk Hogan!

    7,5/10

    Premium Rush (2012)

    Ik heb mij prima vermaakt tijdens de 90 minuten die Premium Rush duurt, over fietskoeriers die Manhattan onveilig maken. Zeker wanneer een van de koeriers een envelop af moet leveren waar een politieagent zijn oog op heeft laten vallen. Samen met het lentezonnetje, de nodige humor, veel mooie beelden van (het westelijke deel van) Manhattan en het luchtige toontje van de film, en je hebt een ideale tussendoor film die je af en toe ontspannen op kunt zetten.

    7,5/10

    Alleen Maar Nette Mensen (2012)

    Een verrassend leuke speelfilm van Hollandse bodem, die zwaar over the top en super-cliché is en daarom het kijken meer dan waard is.
    Een jongen van Joodse komaf (vader Jeroen Krabbé, moeder Annet Malherbe) heeft al 7 jaar verkering met zijn Hollandse vriendinnetje, maar tijdens de gebruikelijke seks (waarbij zij bewegingloos op bed ligt :S) komt hij erachter dat hij iets anders wilt. Dikke, donkere vrouwen! En dan begint zijn leven (en de film) pas echt, doorspekt met overdreven aangedikte clichés waardoor de film on-Hollands leuk is en het verschil tussen mensen van goede komaf en van 'mindere' komaf extra aangedikt wordt.

    Zo kan het dus ook!

    7,7/10

    Case 39 (2009)

    Renée Zellweger in een horrorfilm? Nou, dat gaat heel goed (ondanks haar bolle pruilgezicht) in deze ijzersterke en onverwachte horror-hit van een aantal jaar geleden, over een sociaal werkster die probeert probleemgezinnen de helpende hand te bieden.

    Hoe minder je van de film af weet, des te beter ze vaak zijn, en dat is bij deze ook zo.

    8,0/10

  23. #3898

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Vrijdag Collateral weer eens gekeken. Modern meesterwerk. Jammer dat Michael Mann zo relatief weinig films maakt.
    Ook pasgeleden opnieuw bekeken.
    Ik vond 'm echt veel beter dan de eerste kijkbeurt (toen hij uitkwam op DVD); qua score nog een 8 gegeven, maar het zat dicht tegen een 8,5 / 9 aan. Een film met een waanzinnig mooie sfeer.

  24. #3899

    Standaard

    Jaws 2
    Doet niet echt onder voor jaws 1,al is deel 1 wel beter.
    Deel 2 is in principe het zelfde trucje kwa spanningsopbouw en eind.
    Toch is de film spannend,zoals de gemiddelde horror film ook kan zijn.
    De acteerprestaties en camerawerk zijn weer prima.

    3/5

  25. #3900

    Standaard

    Outbreak

    Blijft spannend, elke keer weer. En wat een cast!

    Dustin Hofman
    Morgan Freeman
    Renee Russo
    Cuba Gooding JR
    Donald Sutherland
    Kevin Spacey


    Voor mij echt 1 van de beste 'virus' films ooit gemaakt.

Pagina 156 van 237 EersteEerste ... 56106146152153154155156157158159160166206 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •