Pagina 217 van 235 EersteEerste ... 117167207213214215216217218219220221227 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.401 tot 5.425 van 5873 worden weergegeven.
  1. #5401

    Standaard

    Tomorrowland (Disney 2015) 130 min George Clooney o.a. cijfer 7


    Aardige visuele effecten die zijn heel goed zelfs maar voor de rest wel een (te) Disney jeugd filmpje
    Nietemin het aanzien waard.Acteerwerk van Britt Robertson was ook prima.Clooney beetje irritant.
    http://www.imdb.com/title/tt1964418/

    imdb 5 hate it reviews:

    So much budget wasted
    Almost a good idea
    A preachy mess
    Nothing original here
    There was so much potential but Disney failed to execute it

    Love it reviews

    a fantastic sci fi experience
    Totally misunderstood
    Upbeat positive story for the whole family
    Why do people hate this movie!
    Excellent movie Amazing creativity and imagination.
    Laatst aangepast door vista-vision : 22-09-2016 om 09:15

  2. #5402

    Standaard

    Point Break (Ericson Core, 2015)
    Tja, mooi beelden, maar vooral dubbele moraal stoorde mij behoorlijk. Aandacht voor milieu/ duurzaamheid in een over-the-top Hollywood productie. Onnodige "remake" van een vele malen betere film. 4.5

    Close Range (Isaac Florentine, 2015)
    Bij vlagen vermakelijke B-film. 5.0


    Crimson Peak (Guillermo del Toro, 2015)
    Behoorlijke teleurstelling en in mijn optiek verreweg de minste van Del Toro. Mooi geschoten, weinig inhoud en spanning. 5.5

    The Hateful Eight (Quentin Tarantino, 2015)
    Te lang, maar verder vermakelijke film. Alleen ook hier; stuk minder dan ik van deze regisseur had verwacht. 7.5

    Prisoners (Denis Villeneuve, 2013)
    Wederom een sterke thriller van Villeneuve, blij dat er steeds meer van dit soort titels op Netflix verschijnen! Binnenkort ook Sicario eens kijken. 8.0

  3. #5403

    Standaard

    En volgende maand Arrival in de bioscoop.

  4. #5404

    Standaard

    Op netflix heet de film Tomorrowland (zie boven)- Project T

  5. #5405

    Standaard

    The big short (2015) Netflix 7.5
    Over de hypotheken crash US
    Beter dan je zou denken gezien het bekende onderwerp en weet de aandacht vast te houden.
    .
    http://www.imdb.com/title/tt1596363/

  6. #5406

    Standaard

    Dabba (Ritesh Batra, 2013)
    De vele prijzen (en nominaties) voor deze film begrijp ik niet direct, maar neemt niet weg dat het een leuke sympathieke film is. 7.5


    Red 2 (Dean Parisot, 2013)
    Eigenlijk onnodig vervolg op het redelijk geslaagde eerste deel. Film heeft zijn (grappige) momenten, Mary-Louise Parker was een behoorlijk storende factor. 6.0


    John Wick (David Leitch, Chad Stahelski, 2014)
    Sterke wraakfilm! Laat deel 2 maar komen binnenkort. 8.0


    Lucy (Luc Besson, 2014)

    Een 7 voor het eerste deel van de film, een 3 voor het tweede deel. Begint leuk, combi tussen film en "docu" werkt goed en een paar leuke typische Besson actiescènes. Tweede deel is erg over-the-top, merkwaardig en niet boeiend. 5.0

  7. #5407

    Standaard

    Rogue One: A Star Wars Story
    Vanmorgen gezien in IMAX: WOW!!! wat een spektakel, wat een geweldige film.
    Vond `m beter dan The Force Awakens.Ruim 2 uur lang heb ik genoten van het visuele gedeelte, het verhaal dat precies is wat je van een Star Wars film verwacht en het grimmige dat ik net fantastisch vond. Tarkin was erg goed gedaan en het feit dat niemand het overleefd vond ik super, eindelijk een film die dat aandurft. En dan dat einde!!!
    Ga `m binnenkort zeker nog eens zien.


    9,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #5408

    Standaard

    Blair Witch (2016)

    Eigenlijk doet de film in mijn ogen best veel fout: er wordt overduidelijk geacteerd en dat is best funest voor een "found footage" film, subtiliteit heeft plaatsgemaakt voor bombast en je wordt zo nu en dan kotsmisselijk van die shaky cam. Waar het origineel bijna volkomen leunt op suggestie, laat deze film helaas teveel zien waardoor veel van de mythologie verloren gaat.

    Maar toch....ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Deze film bevat voor mij trouwens een scene die voor mij de boeken in gaat als een van de meest nare en vervelende sinds lange tijd: kruipen in een donker hol, met een zaklampje, je kunt geen kant op, claustrofobisch, je raakt klem....ik wordt gekkk!!! . Het is veel rennen door een bos en veel schreeuwen maar toch zat ik geboeid te kijken en wilde ik echt weten hoe het af ging lopen.

    Een schizofreen gevoel houd ik over van de film maar toch helt mij gevoel over naar de positieve kant van de weegschaal. Ik probeer het ook als twee losstaande films te zien.

    7,5

  9. #5409

    Standaard

    Shoot the Living and Pray for the Dead - Giuseppe Vari - 1971

    Koch Media (Duitsland) heeft een erg leuke serie op de markt gebracht: Western Unchained. Veelal (voor mij althans) onbekende spaghetti westerns. Ze bevatten allemaal een Engels geluidsspoor. Ik heb er nu drie besteld en eerste is meteen al raak. De film begint in een blokhut waar een groepje bandieten en andere types zich schuilhouden. Samenzweringen en machtsspelletjes dienen zich aan. Dit deed me direct sterk denken aan The Hateful Eight. Dat kan bijna geen toeval zijn.

    Op een gegeven moment verschijnt opper-asshole Klaus Kinski ten tonele en is het feest compleet. Hij speelt een psychopaat zoals alleen Kinski dat kan. De bandieten huren iemand in om ze door de woestijn richting Mexico te loodsen met een lading goud. Erg coole film met tevens een bijzonder fijne soundtrack. Ik had eigenlijk nog niet eerder van deze film gehoord maar hij mag gezien worden. Aanrader.

    8.0


  10. #5410

    Standaard

    31 - Rob Zombie - 2016

    The Devil's Rejects vond ik echt heel erg tof. Daarna is het een beetje bergafwaarts gegaan met meneer Zombie. Toch ben ik steeds benieuwd waar hij mee op de proppen komt. Zijn nieuwste, 31, deed weinig stof opwaaien. Sterker...ik lees overwegend slechte kritieken. Toch opgezet en ja, je kan inderdaad veel kritiek hebben op weer dezelfde redneck-karakters, de dialogen met veel gescheld, opnieuw Sheri Moon Zombie in de hoofdrol en de wiebelende shaky-cam.

    Maar ik heb me er toch volledig mee vermaakt. Het plot is simpel...een groepje wordt ontvoerd en worden gedwongen het spel 31 te spelen. Dat houd in dat je 12 uur moet zien te overleven. Dat wordt lastig als er steeds nieuwe psychopaten op je wordt afgestuurd zoals een dwerg in Nazi-kleding, een tweeling-clown met kettingzagen en nog meer zieke zooi. Simpel vermaak maar soms is dat net wat je nodig hebt. Ja, toch wel een geslaagde film. Hij maakte op mij meer indruk dan Lords of Salem.

    7,7


  11. #5411

    Standaard

    Splatter University (1984)

    Base.com heeft dus veel 88films releases voor een 10tje. Ik twijfelde erg om er meer te bestellen vanwege hun bedenkelijke reputatie.
    Splatter University heb ik daarom niet besteld en daarom heb ik hem via andere wegen weten te bekijken. Ok...de film is amateuristisch en erg goedkoop gemaakt maar daardoor kreeg de film wel een vreemd soort gritty vibe mee.
    Acteerwerk is ruk maar daardoor ook wel weer grappig. Zo is er een scene waar mensen met elkaar converseren maar ik heb er niets van meegekregen omdat ik gefascineerd was door een gast die op de achtergrond zeer debiel aan het dansen was. Nog nooit iemand zo achterlijk zien dansen....een fijn staaltje absurdisme. Soms tenekrommend, op andere momenten weer zeer vermakelijk.

    Zucht...de autist in mij heeft me doen besluiten deze film dus alsnog te bestellen...

    7,2

  12. #5412

    Standaard

    Cheerleaders' Wild Weekend a.k.a. The Great American Girl Robbery (1979)

    Ik had eens over deze film gelezen en ik zag de trailer op een 42nd Street Forever dvd en mijn interesse was gewekt. De film begint heerlijk luchtig met drie rivaliserende cheerleadergroepjes die met een bus naar een cheerleadercontest gaan. De meiden zijn leuk, er dreunt een heerlijke blaxploitation-style soulnummer door de boxen en er verschijnt een brede grijns op mijn smoelwerk. De opening ademt een soort verloren onschuld uit die films uit de jaren '70 vaak bij mij opwekken.

    Op een gegeven moment wordt de bus gekaapt en worden de meiden naar een huis geloodst. Er wordt losgeld gevraagd. De toon veranderd wat naar een lichte dreiging. De regisseur zijn focus ligt echter op het zoveel mogelijk topless meiden laten zien. Dat is bepaald geen straf maar de situaties waren nogal.....ongepast. Een topless wedstrijd voor je kidnappers? Ook waren de harde tepels van een vrouwelijke kidnapper de gehele film prominent in beeld. We begeven ons duidelijk op exploitatieterrein. De krappe truitjes met loshangende boobies waren regel en geen uitzondering. Echt spannend of grof wordt het nergens (er wordt gehint naar verkrachting maar dat blijft de kijker bespaard).

    Ik had de film denk ik leuker gevonden als het zich had beperkt tot een frivole cheerleadercomedy. Het criminele aspect werkte niet helemaal. Ook het einde (donkere kidnapper wordt overmeesterd, blanke kidnapper wordt met een knipoog van de meiden de vrijheid gegund) is wat dubieus.

    De film heeft wel een heerlijke grindhouse-feel, met name door de prachtig mooie korrelige HD-print.

    7,3
    Laatst aangepast door Melzz : 20-02-2017 om 16:17

  13. #5413

    Standaard

    Drive in Massacre (1977)

    Deze early slasher is voor een appel en een ei gemaakt en geschoten in vier dagen. En ja, dan kun je zien. Het geheel heeft een bizarre stijfheid met acteurs die in kamers met elkaar praten. Het is behoorlijk stroperig. Er worden moorden gepleegd in een drive-in en twee detectives gaan op onderzoek uit. Geen vriendengroepjes, geen feestende partypeople maar twee mannen van in de 40-50 volgen we op zoek naar de dader.

    Het is slecht gemaakt (slechte belichting, dof geluid, houterig acteerwerk) maar op een onverklaarbare reden heeft het ook aardig wat charme. Het interview met de regisseur geeft ook aan dat de groep erg veel lol heeft gehad in het maken van de film. Ik vind dat toch wel gaaf. Een groepje vrienden met wat geld en vier dagen tijd. Daarna heb je dus een film en kijken mensen je film 37 jaar later in HD!! Wie had dat gedacht...

    De Blu-Ray is geen demomateriaal maar die korrelige print komt echt heel mooi naar voren. Inclusief krasjes en vlekjes wat een mooi grindhousegevoel geeft. Ik vond het eigenlijk wel een leuke curiositeit. Deed me sterk denken aan de films van het Something Weird label. Alleen geschikt voor getrainde b-movie connaisseurs of mensen die aardig wat bier in hun mik hebben. Of beide.

    6,5

  14. #5414

    Standaard

    topic maar veranderen in Welke film/serie heeft Melzz net gekeken en wat vond hij er van?

    laatst nog wat 80s cheese gezien, vond ze leuk voor een keertje, Chopping Mall nog meest mee vermaakt.

    The Initiation (1984) 6/10
    Chopping Mall (1986) 7/10
    Nightmare Sisters (1988) 6/10

  15. #5415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door riny Bekijk bericht
    topic maar veranderen in Welke film/serie heeft Melzz net gekeken en wat vond hij er van?

    laatst nog wat 80s cheese gezien, vond ze leuk voor een keertje, Chopping Mall nog meest mee vermaakt.

    The Initiation (1984) 6/10
    Chopping Mall (1986) 7/10
    Nightmare Sisters (1988) 6/10
    Inderdaad, dat viel mij ook al op. Niemand schrijft meer wat lijkt het.

    Oh...als je deze toch maar 1x kijkt en je hebt ze op BD...dan koop ik ze zo van je over....

  16. #5416

    Standaard

    Wolf Lake (1980)

    Voor mij een onbekende titel waarvan de poster mij erg nieuwsgierig maakte. Het gaat over een groepje oorlogsveteranen die een aantal dagen in een blokhut bivakkeert om te jagen en te drinken. Er loopt ook een hulpje rond met z'n vriendin en die blijkt een deserteur te zijn. Charlie (Rod Steiger) trekt dat slecht met z'n psychopathische, narcistische en patriottistische trekjes. Wat volgt is gepest en getreiter dat steeds verder uit de hand loopt. Verkrachting en moord ligt dan op de loer als een soort perverse logische volgende stap.

    Wat volgt is een soort mix tussen Deliverance en Straw Dogs. Goed acteerwerk en prima geschoten film. De motieven zijn wat ver gezocht en de daden die worden gepleegd nogal over-the-top. Toch een prima film. Vooral als je een sucker bent voor backwood thrillers/horrors.

    7,3


  17. #5417

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Inderdaad, dat viel mij ook al op. Niemand schrijft meer wat lijkt het.

    Oh...als je deze toch maar 1x kijkt en je hebt ze op BD...dan koop ik ze zo van je over....
    nee geen BD

    zal proberen wat vaker te delen wat ik kijk

  18. #5418

    Standaard

    Death race 2050

    Ik heb deze film afgelopen week op dvd gekocht in de Mediamarkt. Ik heb de vorige films nog nooit gezien, maar deze zag ik liggen en het leek me wel grappig. Het was echt een superleuke film. Het idee is natuurlijk wel gek. Hoe meer mensen je platrijd, hoe meer punten. Maar er zit zoveel humor in, dat het een vermakelijke zit was van 90 minuten. Weet iemand of de vorige films ook een aanrader zijn?

  19. #5419

    Standaard

    Logan (2017)

    Nou.....daar zat ik dan in een volle zaal 5 in Pathe Arnhem. 21:45 uur.

    Na alle lovende kritieken was ik toch was terughoudend. Vaak ben ik het namelijk niet met ze eens. En met al dat positieve nieuws over deze film waren mijn verwachtingen torenhoog. Maar eigenlijk heb ik dat met alle x-men films wel. De comics las ik voor het eerst in 1983 en sinds die tijd ben ik er aan verknocht geraakt. Toegegeven.....de comics verloren mijn interesse bij de komst van de eerste film. Het was vreemd om te zien dat de comics ineens op de film moesten gaan lijken. Niet logisch, niet passend, niet goed.

    In 2000 was ik niet direkt verkocht door de film. Maar de toon was goed. De tweede (X2 - X-men United) blijft nog steeds het hoogtepunt van de reeks. En na wat ups en downs zijn we belandt bij "Logan". Dat was wel even wennen.

    Binnen 5 minuten besef je je "dit is andere koek". Goed geacteerd door alle acteurs. Maar daar waar Bryan Singer goed om kan gaan met veel karakters lukt dat Mangold niet. De Reavers en Dokter Rise zijn flinterdun. In de comics komen de Reavers toch echt beter tot hun recht. Donald Pierce maakt vooral de eerste helft indruk. Maar het zijn toch de drie hoofdrolspelers die de film maken. Acteerwerk van het hoogste niveau.....met een memorabele rol van Patrick Stewart.

    Naar het einde toe valt de film wat terug en doet eigenlijk wat opbouw betreft denken aan de issues die ook "The Wolverine" had. Het einde is zoals je mag verwachten van een film waarbij de hoofdrolspeler zegt: "It is my swan song".

    En dan ineens...........komt 17 jaar X-men tot een eind. Geen Hugh Jackman meer. Ik zal hem missen in de rol. Wie o wie zal hem opvolgen......als dat al gaat gebeuren.

    Score:8,5/10

    Automatisch ga ik dan toch de films in volgorde plaatsen:

    1. X2 - X-men United
    2. Logan
    3. X-men
    4. X-men Apocalypse
    5. The Wolverine
    6. X-men DOFP
    7. X-men First Class
    8. X-men Origins: Wolverine
    9. X-men The Last Stand
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  20. #5420

    Standaard

    Scalps (1983)

    De slasher collection van 88 films bevat vrij "avontuurlijke" slashers. Er zit aardig wat lowbudget spul tussen (Drive-in Massacre, Splatter University) en daar kun je Scalps ook rustig aan toe voegen. Het verhaal is mager, de special effects knullig en het acteerwerk....ehh...welk acteerwerk? Maar ik heb me hier toch vreselijk mee vermaakt!

    De knulligheid bevatte soms, bewust of onbewust, flarden van genialiteit. Wellicht vergezocht maar sommige scenes deden me soms licht aan de cinema van Stan Brakhage denken. Dat komt door dat korrelige en groezelige 16mm, de wiebelige camera en soms vervreemdende soundtrack. En wat heeft dat 16mm in HD toch een charme. Je krijgt direct dat grindhouse-gevoel. Het zeldzame karakter van Scalps werd verstrekt doordat sommige scenes (de wat bloederige) van veel slechtere kwaliteit waren.

    De film is zo weird en weet echt een unieke sfeer op te roepen. De muziek vond ik ook echt oprecht sterk aan deze film. Het verhaal speelt zich grotendeels af in de woestijn en die setting beviel me erg goed (denk aan The Hills have Eyes). Ook al verloopt alles vrij traag, ik zat grotendeels met een grijns op mijn gezicht en was het afwachten waar de filmmakers nu weer mee op de proppen kwamen. De extra's zijn ook erg leuk op deze uitgave. Verstandelijk wellicht niet de beste film uit de slasher collection maar wel de meest bizarre en vermakelijkste.

    8,5

  21. #5421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht

    1. X2 - X-men United
    Iedereen schijnt het daar toch over eens te zijn.

    Wie o wie zal hem opvolgen....
    Laura.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #5422

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Iedereen schijnt het daar toch over eens te zijn.



    Laura.
    Zou het? Hmmm. Zal "Wolverine" denk ik te veel gaan missen en vraag me ook af of "X23" filmwaardig is. We zullen het zien.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  23. #5423

    Standaard

    Hacksaw Ridge; Vanavond gekeken. In Moviemeter wordt deze film niet zo best beoordeeld vanwege de clichematige scenes. Het valt ook niet mee om een goed pakkend verhaal neer te zetten in de enorme hoeveelheid oorlogfilms die er al gemaakt zijn. Ik ben een liefhebber van oa oorlogfilms, zolang er ook wel de nodige aktie in voorkomt. Ik vind het een meeslepende film, waarin het geweldloze optreden van de hospik Desmond de rode draad is. Het heeft mij zeker niet verveeld en ik heb er wel van genoten. Er zitten heftige scenes in met rondvliegende lichaamsdelen, maar toch. Geluidseffecten zijn prima, bij mij op 5.1. De regisseur Mel Gibson heeft zelf gespeeld in We were Soldiers, ik vond wel dat er overeenkomsten in de door hem geregisseerde film zaten. Kortom wel de moeite waard om deze film te gaan zien.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  24. #5424

    Standaard Cabin in the Woods | 2012 | Blu-ray

    Cabin In The Woods (A).jpg

    Film: 4,0
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,0

    Ik heb maar weinig horror films in mijn Blu-ray collectie. Maar deze moest ik beslist zien, zei men. Na het zien van de film weet ik eens te meer waarom dit genre mij totaal niet aanspreekt. Wat een ongelooflijke hoeveelheid onzin komt hier voorbij. Het verhaal is volstrekt ongeloofwaardig, als er al een verhaal in te ontdekken valt, de CGI is zo duidelijk nep, dat je er bijna om moet lachen. Als er maar veel "gore" en "bloed" in zit, dan heb je kennelijk een goede horror film. Niet dus. Eén keer kijken en in de prullenbak ermee. Geen herkijkbeurt waardig. Jammer. Ik had er meer van verwacht. Veel meer.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #5425

    Standaard

    The Candy Snatchers (1973)

    Eindelijk dan deze exploitation-classic gezien. Deze film drukt bij mij alle juiste knoppen in. Een vrouw en twee mannen kidnappen een meisje met als doel losgeld te vragen aan haar vader. Ze flikkeren haar tussen een aantal planken onder de grond met een luchtpijp om niet te stikken. Dit wordt opgemerkt door een autistisch jongetje dat niet kan praten. Het criminele plan gaat vervolgens niet volgens verwachting.

    De film is bij vlagen spannend, dan weer luchtig om tijdens een aantal momenten ook zeer nasty te zijn (psychologisch misbruik van het ontvoerde meisje, kindermishandeling, verkrachting en marteling). De film is in ieder geval nooit saai. De karakters worden ook voldoende uitgediept, zoals een van de bad guys (Frank Lammers look-a-like) die toch een hart blijkt te hebben. Ik ben ook zeer gecharmeerd van Tiffany Bolling, die ook sterk was in Bonnies Kids. Helaas heeft ze niet in veel films gespeeld. Het einde is zeer nihilistisch. Ik dacht echt...dat flikken ze nooit en jawel....het gebeurt gewoon. Iedereen komt er slecht vanaf, zelfs de onschuldigen. Bruut. Wat een naar einde.

    Ik vond het echt een fantastische film. De dvd is OOP. Deze mag van mij door Arrow uitgebracht worden in HD. Dikke aanrader voor de liefhebbers.

    8,2


Pagina 217 van 235 EersteEerste ... 117167207213214215216217218219220221227 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •