Pagina 212 van 235 EersteEerste ... 112162202208209210211212213214215216222 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.276 tot 5.300 van 5873 worden weergegeven.
  1. #5276

    Standaard

    Tango of Perversion - Kostas Karagiannis - 1974


    Een Griekse exploitationfilm uitgegeven door Mondo Macabro...dat kan niet missen. Enkele ingrediënten: moord, verkrachting, afpersing, intimidatie, geweld tegen vrouwen, impotentie, necrofilie, (lesbische) sex, drugsgebruik, voyeurisme en gekke paarse jasjes. Geen karakter in de film is "normaal" en dat levert een hoogst vermakelijk stukje smut op. Ik heb me er echt zeer mee vermaakt. Je kan het zelfs een Griekse giallo noemen met een beetje fantasie. Het is altijd weer afwachten wat Mondo Macabro je voorschotelt maar het was wederom de moeite waard.


    7,5

  2. #5277

    Standaard

    Gister Letter Never Sent van Mikhail Kalatozov (The Cranes Are Flying / I Am Cuba) gezien. Zelfs na een nacht slapen snap ik niet hoe ze sommige hand-held shots in het desolate Siberië voor elkaar hebben gekregen. Echt een visuele tour-de-force die door weinigen (1512 stemmen op IMDb, 23 kijkers op WiW) gezien is. Nu goedkoop op blu ray op te pikken in de Criterion Sale van Barnes and Noble. Doen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #5278

    Standaard

    True Blood - Season 1
    Het eerste seizoen van True Blood laat ons zien dat HBO niet enkel hoogstaande (en soms hoogdravende) drama brengt maar ook een serie kan maken die dat aspect goed combineren met typische tiener perikelen die het goed zal doen bij een “Twilight publiek”.
    Het ziet allemaal mooi uit en straalt de typische HBO kwaliteit uit terwijl het tegelijk allemaal redelijk luchtig is. De effecten zijn goed, het acteerwerk is (over het algemeen) ok en de afleveringen kijken lekker weg. Het is ook erg verslavend doordat de meeste afleveringen een sterke cliffhanger hebben.
    Het eerste seizoen was dan ook zo voorbij en smaakte zeker naar meer, inmiddels gaat het ook snel met het tweede seizoen.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #5279

    Standaard

    SPECTRE
    Na de ellendige Quantum of Solace en Skyfall was dit eindelijk weer een James Bond film waarmee ik me vooral heb kunnen vermaken. Het grootste gedeelte van de film ziet er uit als een bewegend schilderij door de prachtige cinematografie van Hoyte van Hoytema en bevat fijne actie scenes. Daarnaast is het een mooie ode aan oude Bond films.
    De enige twee minpunten zijn dat de film met een speelduur van 2,5uur wel heel lang duurt en dat vooral in het eerste deel de dialogen wel heel voorspelbaar en corny zijn.
    Maar buiten dat is het gelukkig weer een bond film waar je met plezier naar kijkt en vermaakt wordt, iets dat in de recente historie ook wel eens anders is geweest.

    7,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #5280

    Standaard

    Ellendige Skyfall? Die film was een wereldwijd succes, zowel bij het publiek als de critici. Ik vind spectre zelf weer een flinke stap terug.

  6. #5281

    Standaard

    Son of Saul (László Nemes). Een monument. Een film over één individu maar die tegelijkertijd over het collectief gaat. Toen en nu. Over degene die geleefd hebben en nog leven. Over de mensheid. Over boetedoening. Over verlossing. Over erfzonde. De link naar de Thora / Oude Testament is een belangrijke. Son of Saul heeft en gaat geschiedenis schrijven. Kaddisj voor heel de Holocaust. 10 /10

  7. #5282

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ellendige Skyfall? Die film was een wereldwijd succes, zowel bij het publiek als de critici. Ik vind spectre zelf weer een flinke stap terug.
    Hij heeft natuurlijk niets te maken met het publiek en critici om te bepalen wat hij er zelf van vond ....

  8. #5283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hij heeft natuurlijk niets te maken met het publiek en critici om te bepalen wat hij er zelf van vond ....
    Dank je, voor deze wijze woorden....

  9. #5284

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Dank je, voor deze wijze woorden....
    Met deze 'wijze woorden' trap ik inderdaad een open deur in, maar ja, dat krijg je met je post 'ja maar, de meerderheid vindt dat niet' . Dat heeft toch niets te maken met zijn mening....

  10. #5285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Met deze 'wijze woorden' trap ik inderdaad een open deur in, maar ja, dat krijg je met je post 'ja maar, de meerderheid vindt dat niet' . Dat heeft toch niets te maken met zijn mening....
    Ben ik nu met jou in discussie over de mening van een ander...?

    Uiteraard is het niet zo dat de meerderheid "gelijk" heeft, want dan zouden de Toppers fantastische muziek maken. Ik sprak slechts mijn verbazing uit. Ik vind Skyfall echt een fantastische Bond, qua verhaal, diepgang, karakters en actie. Dat is ook wat ik, voor het grotendeel, lees en hoor. Dat Skyfall de lat erg hoog had gelegd. Voor mij viel Spectre dan ook wat tegen. Het lijkt me dan ook lastig om zo'n sterk deel te evenaren.

    Godfather schrijft dat hij nu weer vermaakt werd....wat dat ook moge betekenen. Skyfall bevat toch genoeg actie, prachtige setpieces en fenomenaal camerawerk? Skyfall vond ik echt geen moment saai. Bij Spectre had ik constant het gevoel dat het allemaal niet lekker liep. De film begon met een knallende actiescene maar daarna kakte het toch vaak wat in. Ik ga hem zeker nog eens kijken om beter te beoordelen en ik vond het ook niet slecht. Alleen in mijn optiek een behoorlijke stap terug t.o.v. Skyfall.

  11. #5286

    Standaard

    Girls Nite Out (1982)


    Een slasher die niet vaak wordt genoemd in "slasher"lijstjes. Mn verwachtingen waren laag maar ik wilde hem toch graag zien. En hij beviel me dus uitstekend. Het verhaal is simpel....groepje jongeren op een schoolcampus worden een voor een afgeslacht door een onbekende moordenaar in een berenpak met messen als klauwen. Het berenpak is de plaatselijke mascotte. Sommige personages zijn lichtelijk irritant maar dat is in ieder geval een stuk beter dan karakters die totaal kleurloos zijn. Erg leuke film met een goed gevonden einde die best creepy is. Underrated als je het mij vraagt.


    7,3

  12. #5287

    Standaard

    No escape 2015

    Owen Wilson met vrouw en dochters bevinden zich in het buitenland plotseling tussen een revolutie.
    Goede aktie/drama film met realistisch tintje goed camera werk en een normaal editing tempo (bonuspunt verdient voor editing).
    Pierce Brosnan is ook acceptabel in zin rol (normaal niet helemaal mijn fav acteur)
    De film is waarschijnlijk net ietsje beter dan je eerst geneigd bent te denken (met Wilson in zon setting enz.)
    Simpel gezegd is de film natuurlijk min of meer de trailer maar is zeker niet slecht.

    7/8 http://www.imdb.com/title/tt1781922/


  13. #5288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht

    Godfather schrijft dat hij nu weer vermaakt werd....wat dat ook moge betekenen. .
    Tja wat zou dat nou betekenen? dat kun je je ook wel zelf bedenken, niet? En het feit dat Skyfall succesvol was betekent,zoals rogue terecht zegt, niet dat ik het een goede film vond.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #5289

    Standaard

    The Hunger Games: MockingJay - Part 2
    Het slotstuk in de Huger Games quadrilogy is met 2,5uur eigenlijk vooral te lang en bevat (op het einde na) te weinig actie. Het verhaal wordt te lang uitgerekt en het einde is voorspelbaar.
    Het is dan ook jammer dat het laatste boek zo nodig in twee delen opgeknipt moest worden want in mijn ogen was dat niet nodig. Als de beste stukken van de twee Mockingjay films tot één wat langere film waren gemaakt was het beter geweest. Desondanks is het geen slechte film waar genoeg goede dingen in te ontdekken zijn en goed aansluit op de rest van de films.
    Een goede reeks die helaas wel één (of een halve) film te lang duurt.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #5290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    The Hunger Games: MockingJay - Part 2
    Het slotstuk in de Huger Games quadrilogy is met 2,5uur eigenlijk vooral te lang en bevat (op het einde na) te weinig actie. Het verhaal wordt te lang uitgerekt en het einde is voorspelbaar.
    Het is dan ook jammer dat het laatste boek zo nodig in twee delen opgeknipt moest worden want in mijn ogen was dat niet nodig. Als de beste stukken van de twee Mockingjay films tot één wat langere film waren gemaakt was het beter geweest. Desondanks is het geen slechte film waar genoeg goede dingen in te ontdekken zijn en goed aansluit op de rest van de films.
    Een goede reeks die helaas wel één (of een halve) film te lang duurt.

    7,0/10
    Maar heb je je wel vermaakt?
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  16. #5291

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Maar heb je je wel vermaakt?
    Nee niet altijd, sommige delen waren wel saai

    Vandaag afgekeken:

    True Blood - Season 2
    Een leuk tweede seizoen dat nog wat verder gaat dan het eerste. Wat belachelijker en meer over the top maar op momenten ook wel creepy en voorzien van veel wtf-cliffhangers.
    Top show!


    7,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #5292

    Standaard

    Shoot em up (2007)

    Mr Smith komt met tegenzin een zwangere vrouw te hulp.....
    De titel zegt het al met een hoge body count dus maar als je in de stemming ben toch een behoorlijk grappige
    over the top actie film en met een paar slimme stunts erin.De casting is ok met Clive Owen.En wortels zijn ook altijd goed om bij je je te hebben.Vergeet de laatste scene niet te zien die is ook grappig.


    cijfer 8 (ik kon er tenminste deze keer wel om lachen (normaal verveelt dit soort films me na een half uurtje))

    http://www.imdb.com/title/tt0465602/


  18. #5293

    Standaard

    Er Ist Wieder Da
    De verfilming van het uiterst succesvolle boek over het leven van Hitler in de hedendaagse maatschappij. Het boek heb ik niet gelezen dus ik weet niet hoe ver de film in de buurt van het boek komt maar de (verschillende) stijl(en) van de film bevalt me wel. Het verhaal over hoe Adolf Hitler wakker wordt in het Duitsland van nu en hoe hij de maatschappij ziet wordt vertelt vanuit zijn perspectief.
    Het eerste uur van de film is het eigenlijk gewoon een heerlijk harde (en soms grove) comedy, met grappen die misschien voor sommigen net wat over de grens van het toelaatbare gaan. In het tweede uur wordt het steeds wat minder humoristisch en wordt de kritiek op de hedendaagse maatschappij ( die in het eerste deel ook al onderhuids wat aanwezig was) steeds harder en komt dat steeds meer op de voorgrond, leidend tot een geniaal laatste kwartier en prachtige aftiteling.
    Een film die op het eerste gezicht een comedy lijkt stuurt de kijker naar huis met stof tot nadenken.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #5294

    Thumbs up

    Vanmorgen was het zover:

    Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
    Wie had ooit durven dromen dat we nog eens een nieuwe Star Wars trilogie zouden krijgen voorgeschoteld waar wereldwijd massaal naar wordt uitgekeken? J.J. Abrams staat aan het hoofd van een nieuwe Star Wars trilogie die voor de première al goed is voor het verpulveren van record na record. Na de minder goed ontvangen prequel trilogie is dit het eerste deel van de sequel trilogie, waarin Abrams het voor elkaar kreeg een groot deel van de originele cast weer samen te brengen. Dat alleen verdiend al lof. Als dan de film zelf dan ook nog eens goed zou zijn... Zou Abrams weer dat gevoel en plezier dat we kennen van de originele trilogie kunnen laten herleven? Het antwoord is een volmondig JA.

    Vanaf het moment dat de begin titels over het scherm rollen en de eerste scene begint is dat gevoel aanwezig. De film zit vol met herkenbare momenten, shots en zinnen. Het eerste gedeelte van de film is erg humoristisch (misschien is te, eigenlijk het enige minpunt aan de film) maar in het tweede gedeelte verandert de toon drastisch, dan wordt het serieuzer en komt er meer drama in.
    Het acteerwerk van de jonge hoofdrolspelers is goed en ze lijken geknipt voor de rollen. Vooral Daisy Ridley is erg goed.
    De film zit vol met echte kippenvel momenten, met name het laatste shot zal je niet onberoerd laten. En gelukkig is de muzikale omlijsting van John Williams ook weer aanwezig.

    Waar menigeen (waaronder ondergetekende) vooraf twijfels had over het nut en kwaliteit van een nieuwe trilogie blijkt nu dat die zorg totaal ongegrond is. Zoals hij het eerder al deed met Star Trek zal J.J. Abrams er ook nu weer voor zorgen dat zowel een hele nieuwe generatie kennis maakt met een oud fenomeen en de oude generatie liefhebbers hun hart kunnen ophalen.
    The Force Awakens doet de oude films eer aan en kan zich zonder problemen meten met die films.
    Zo op de rand van 2015 kunnen we hier zomaar eens te maken hebben met de beste film van het jaar. Een bezoekje aan de bioscoop is het in ieder geval meer dan waard.

    9,7/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 16-12-2015 om 14:47
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #5295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    De film zit vol met echte kippenvel momenten, met name het laatste shot zal je niet onberoerd laten.
    Namens wie spreek je nu? Vond het zelf niet echt overtuigen.

  21. #5296
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    Ant-Man vond het begin echt waardeloos maar de rest van de film was geweldig en een goede voorbereiding op volgend jaar 7,5/10
    jurassic world kon helaas de verwachtingen voor mij niet waar maken. Deel 1 blijft voor mij gewoon het beste in de reeks 6/10

  22. #5297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Namens wie spreek je nu? Vond het zelf niet echt overtuigen.
    Wat vond je verder van de film?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #5298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Namens wie spreek je nu? Vond het zelf niet echt overtuigen.
    Wat denk je zelf?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #5299

    Standaard

    De afgelopen tijd gekeken:

    True Blood - Season 3
    De serie wordt steeds vreemder en freakier qua personages maar het is nog steeds het kijken waard. Verslavend en niet al te gecompliceerd, fijne serie.

    6,5/10

    Mannenharten 2
    Deel 1 heb ik niet gezien maar zoals te verwachten viel was dat geen heel groot probleem. Zoals nogal eens het geval is bij dit soort (zeker Nederlandse) films is het verhaal is flinterdun en zijn de personages allemaal dertien-in-een-dozijn waarmee exact gebeurt wat je er van kunt verwachten.
    Over hersenloze films gesproken.

    4,5/10

    Homeland - Season 5
    Sinds het eerste seizoen ging het eigenlijk nooit meer echt helemaal bergopwaarts met deze serie, tot nu. Heel handig inspelend op de huidige terreur situatie in de wereld (in één van de afleveringen wordt zelfs al gesproken over de aanslagen in Parijs!) brengt dit seizoen eindelijk weer een goed en spannend verhaal met goede nieuwe personages en de vertrouwde oude.
    Tot aan het laatste gedeelte van de season finale is het geweldig, het einde is het enige minpunt van het hele seizoen.
    Niet gedacht maar de nieuwste reeks van Homeland is gewoon het beste seizoen van de hele serie tot nu toe.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #5300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Wat vond je verder van de film?
    Wel aardig.

Pagina 212 van 235 EersteEerste ... 112162202208209210211212213214215216222 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •