Pagina 152 van 237 EersteEerste ... 52102142148149150151152153154155156162202 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.776 tot 3.800 van 5909 worden weergegeven.
  1. #3776

    Standaard

    Silver Linings Playbook (2012, David O. Russell)

    Typisch zo’n film die je de laatste jaren geregeld wat Oscarnominaties ziet scoren, zoals Up in the Air en The Descendants: een luchtig gebrachte drama/komedie die het moet hebben van een doordacht script en een handjevol goede acteurs. De gehele cast (met namen als Cooper, Lawrence, DeNiro en Weaver) presteert hier dan ook prima, maar het script is eigenlijk net zo goed. Ondanks dat er wat clichés de revue passeren, is dit vrij gemakkelijk te vergeven door de herkenbaarheid, de oprechte humor en de goed uitgewerkte karakterontwikkeling. Lekker filmpje.

    Anna Karenina (2012, Joe Wright)

    Anna Karenina is een prachtige productie. Van de mise-en-scène, score en montage tot aan de kostumering, belichting en cinematografie: technisch is het een prachtige film. Met name in de eerste helft is er ruimte voor een inventieve en creatieve uitwerking van een intens liefdesdrama, met de zwierige ballroomdansscène en de paardenrace als hoogtepunten. Het geeft een op het eerste zicht zwaar kostuumdrama een luchtige nonchalance en het is bovenal en lust voor het oog.

    Naarmate de film vordert komt er echter meer ruimte voor drama en verdwijnt de luchtigheid uit de film. Hiermee gaat de kracht van de film echter verloren, omdat het verhaal te complex en te ruimomvattend is om in 130 minuten weer te geven en de visuele kunstjes plaats moeten maken voor karakterontwikkeling. Zelf ben ik niet bekend met het volledige verhaal, maar duidelijk is dat niet het gehele boek verfilmd kan worden en dit gaat ten kosten van de samenhang.

    Gedurende de film blijft de visuele kracht overeind en de appetijtelijke stijl weet een groot deel van de tekortkomingen te verdoezelen. Met wat meer screentime had hier beslist meer ingezeten, maar nu is het geheel net niet consistent genoeg om een echte topper te kunnen zijn.

  2. #3777

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik ook... Ik snap het argument wel, maar als je je niet inleest dan weet je niet hoe het eindigt. Die aanpak heb ik ook gehanteerd dus ik had geen enkel idee over het wel of niet overleven.
    Ja dat is het nou net het probleem.Als je het verhaal kent,dan verrast de film je geen enkel moment eigenlijk.Als je eind niet kent,ja dan kan ik me voorstellen dat je het heel spannend vond.Toch als ik het niet had geweten,dan zou ik het denk ik toch geen spannende film gevonden hebben,ik had van ver kunnen zien aankomen hoe het zou aflopen.

    Had precies hetzelfde met Zero Dark Thirty (ook dit soort films vind ik vrij onnodig) maak dan een docu ofzo,met echt beeldmatriaal,van wat er gebeurd is en wat reconstructies erdoorheen bv....

    Er was weer niks nieuws onder de horizon,alleen teveel patriotisch gedoe over de zegen van het doode van bin laden.

  3. #3778

    Standaard

    Zero Dark Thirty patriottistisch? Dan heb ik zeker een andere film gezien? De ZDT die ik zag was behoorlijk feitelijk en was eigenlijk nergens echt pro-Amerika. Het haalt zelfs enkele kritiekpuntjes ( zoals de martelingen ) aan en neemt geen overdreven sentimenteel of moralistisch standpunt in bij het uiteindelijke doden van Bin Laden . Het moment zelf is haast bijna een climax: "Ohja, we hebben hem. Nu snel data verzamelen." En zelfs zo nadrukkelijk wordt er niet bij stilgestaan. ZDT is vooral de jacht op een bijna onvindbaar persoon, in principe had bij de huidige manier waarop het geheel neergezet wordt ieder ander land dan Amerika hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

  4. #3779

    Standaard

    Django Unchained (2012) 9/10

    Ik had vooraf al hoge verwachtingen van de film, en die kwamen gelukkig uit.

    Zeer onderhoudende film, en dat wordt al duidelijk in de geweldige beginscene. Ik moest meteen aan het begin van Inglourious Basterds denken, waar Waltz ook enorm sterk op dreef is. En dat blijft hij heel de film door, hoe goed Jamie Foxx ook is, Waltz steelt weer bijna elke scene waar hij in zit. Zijn vermogen om boeiende verhalen te vertellen, blijft geweldig. En dat hij 'the gift of the gab' heeft, was al langer bekend; hier kan hij weer zijn gang gaan met het heerlijk script.
    De enige die hem af en toe kan overtreffen is Samuel L. Jackson, die ook de sterren van de hemel speelt. De scene waar hij meelacht om de '2 days in Boston' grap, ik wilde het beeld inlopen om hem te wurgen, zo irritant...wat dus ook de bedoeling was . DiCaprio is ook zeer overtuigend trouwens, zijn grens tussen charmant en wreed is o zo dun.


    Qua acteerprestaties zit het dus in deze film wel goed, de enige die er wat bleekjes bij afsteekt is Kerry Washington; haar personage mocht wel iets meer pit hebben, aangezien ze tot nu toe alle beproevingen overleefd heeft, en zelfs poging(en?) gedaan heeft om weg te lopen. Daarom had ik haar wel wat sterker verwacht, ze kwam nu wat zwakjes over .

    Het scenario loopt als een trein, en kakt geen moment in. Ook zijn er prachtige beelden te bewonderen, o.a. van het landschap, waarbij ik mij nu al verheug op de blu-ray. En er zitten zoveel sterke scenes in met een grote herhalingwaarde......
    Kijken dus!
    Laatst aangepast door rogue : 15-01-2013 om 12:02 Reden: Opmerking weggehaald.

  5. #3780

    Standaard

    les miserables
    Zoals de titel al doet vermoeden,is deze film een ramp.
    Er werdt zonder enige vorm van passie gezongen in deze film.
    Het was meer woordjes opzeggen.
    Geef mij jesus christ superstar maar,dat was pas een musical film.
    Alleen het camerawerk was goed,maar neigt naar kitsch.

    2/10

    The impossible
    Goeie film opzich.
    De eerste 30minuten zijn top,daarna valt de film in hollywood cliches.
    Met over dramatische muziekjes enz....

    2,5/5

    django unchained
    Ik verhoog me stem met 4,5/5

  6. #3781

    Standaard

    Airplane

    Blijft met vlagen hilarisch voor de liefhebbers van dit soort humor. Wel stoor ik me iedere keer weer meer aan het personage 'Johnny'.

    7,0/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  7. #3782

    Standaard

    Zero Dark Thirty (2012) 9/10

    Ik ben geen fan van The Hurt Locker, en de Oscar voor beste film vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Daarom was ik vooraf ook een beetje huiverig voor Zero Dark Thirty.


    Maar de documentaire-achtige aanpak, waarbij steeds één of meerdere gebeurtenissen eruit gepikt worden om een beeld te geven van de verschillende jaren, werkt verbluffend goed.
    Net als Bigelow zelf een sterke vrouw is (en de enige vrouw met een Academy Award for Best Director), speelt Chastain ook een sterke vrouw, die niet wil opgeven in haar zoektocht. Eén van de sterkste scenes van de film, vond ik dan ook de dialoog over wat ze nog meer had gedaan bij de CIA sinds ze in dienst kwam....niets dus. Haar transformatie van een wat onzeker overkomende agent naar een agent 'you don't wanna f*** with' is erg overtuigend .

    Er is veel controverse rond de film geweest; bijvoorbeeld de verschuiving van de openingsdag tot na de presidentsverkiezingen omdat Obama voordeel zou hebben (toch de zittende president tijdens de operatie) en het laten zien dat martelen wel degelijk resultaten oplevert (ik vond juist dat het op een 'neutrale' manier getoond werd, het is wat het is, maar zeker niet een positieve manier .

    Al weet je natuurlijk de afloop, of je moet de afgelopen jaren in een grot geleefd hebben , het blijft van begin tot eind enorm boeien. De eindscenes zijn subliem, alsof je er zelf bij bent. Bij The Hurt Locker werd het woord 'intens' vaak ten onrechte gebruikt, maar bij deze film mag dat wel.
    Wel bizar hoe toeval (naast de volhardendheid van Maya) uiteindelijk zo'n grote rol speelt, bij het vinden van de koerier.

    Zeker een film die ik nogmaals wil zien!
    Laatst aangepast door rogue : 15-01-2013 om 12:10

  8. #3783

    Standaard

    Zag afgelopen weekend Akmareul Boattda / I Saw the Devil van Jee-woon Kim. De zoveelste Zuid-Koreaanse film die het thema 'wraak' als kapstok gebruikt / misbruikt.

  9. #3784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Zag afgelopen weekend Akmareul Boattda / I Saw the Devil van Jee-woon Kim. De zoveelste Zuid-Koreaanse film die het thema 'wraak' als kapstok gebruikt / misbruikt.
    Moet elke film dan origineel zijn? M.a.w., mogen films geen soortgelijke thematiek hanteren?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #3785

    Standaard

    Oh, jawel, maar je kunt niet alleen maar de hele film door geweld tonen en er vervolgens inhoudelijk niets meedoen.

  11. #3786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Oh, jawel, maar je kunt niet alleen maar de hele film door geweld tonen en er vervolgens inhoudelijk niets meedoen.
    Het geweld is toch wel degelijk functioneel, omdat de man de moordenaar van zijn vrouw wil laten lijden? Het is geen geweld tegen een willekeurig iemand. Bovendien dient het de moraal van de film (iedereen heeft een duistere kant welke onder de 'juiste' omstandigheden naar buiten kan komen). Toch?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #3787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Zag afgelopen weekend Akmareul Boattda / I Saw the Devil van Jee-woon Kim. De zoveelste Zuid-Koreaanse film die het thema 'wraak' als kapstok gebruikt / misbruikt.
    Wel eens van de term "genrefilm" gehoord?

  13. #3788

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Zag afgelopen weekend Akmareul Boattda / I Saw the Devil van Jee-woon Kim. De zoveelste Zuid-Koreaanse film die het thema 'wraak' als kapstok gebruikt / misbruikt.
    Geweldige film toch anders I Saw The Devil!

  14. #3789

    Standaard

    Monsieur Lazhar Prachtige film over verlies 8/10

    Amour Zwaar en heftig maar zeker de moiete waard 7/10

    Seven Psychopaths na de twee films boven had ik wat lichter nodig en deze was prima Geweldadig maar zeer grappige film met een prima rol van Colin Farrell 8/10

    Lincoln Zeker oscar voor Day-Lewis maar ik moest twee keer coffee pakken om wakker te blijven tijdens deze 5/10

    Zero dark thirty Prima film van Bigelow en de laatste dertig minuten zijn zeer spannent 7/10

    Silver linings playbook heel goed akteerwerk maar de eind is zo hollywood blabla...jammer 6/10

    The perks of being a wallflower hele grote verassing voor mij deze film klopt gewoon Niet mijn genre maar muziek en gevoel waren prima 8/10

    gr,Vince.

  15. #3790

    Standaard

    La Haine
    Viel mij persoonlijk erg tegen. Acteerwerk is ijzersterk, net als de allerlaatste 10 minuten, maar dat vind ik te weinig om het voor mij als topper te beoordelen. Daarnaast vond ik de keuze voor zwart-wit een beetje jammer.

    6,5/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  16. #3791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Geweldige film toch anders I Saw The Devil!
    The Yellow Sea (in Engeland uitgebracht door Eureka) is ook een geweldige film!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #3792

    Standaard

    Argo (2012) 9/10

    Ook hier een film waarbij de afloop al bekend is (al is de uitvoering in de film misschien wel wat anders dan destijds gedacht werd) . En ook hier doet het niets aan het verhaal of film af, al is er wat meningsverschil in hoeverre de film de werkelijke rollen van Canada en de CIA laat zien . Daarnaast is de film wel gedramatiseerd, wat wel vaker gebeurt.

    Echt een ijzersterke film, die qua stijl meer weg heeft van oudere spionagefilms zoals Three Days of the Condor. Realistisch, met gewone mensen, geen bizarre wendingen (het plan is al bizar genoeg) en geen high-tec snufjes. Er ligt een ongekende spanning op de hele film, met als hoogtepunt het einde op het vliegveld. Hoewel je weet dat het goed komt, is er echt een enorme spanning te voelen. En dat zonder opzwepende muziek, snelle/flitsende shots o.i.d...zeer knap gedaan)

    Ik was erg onder de indruk: hoe is het mogelijk dat Affleck wordt overgeslagen in de Best Director categorie bij de Oscars.

  18. #3793

    Standaard

    Django Unchained
    Voor de tweede keer gezien,en de film beviel me nu zelfs nog beter
    De gehele cast speelt voortreffelijk,de cinematografie is super,de dialogen ook enz....
    Een echt tarantino film,met heftig weergegeven geweld,en veel droge humor.
    Het geweld word heftig weergegeven,maar er komt voor een tarantino film eigenlijk weinig geweld in voor.
    Maar voor het geweld kijk ik geen tarantino film,maar voor de fantastische gesprekken,ijzersterke dialogen.
    Quentin laat erg goed zien,hoe gemeen de blanke slavendrijvers de donkere medemens hebben behandeld,en dat er onder de donkere mensen ook een soort nsb'ers waren die hun eigen ras verraden om zelf een betere positie te krijgen.
    Deze film is eigenlijk ook gebonden aan de hollandse geschiedenis,want ook in NL konden ze er wat van kwa slavendrijven.
    Het is op elk vlak een topfilm.

    5/5

  19. #3794

    Standaard

    Five minarets in New York

    Tsjah, wat moet ik er van zeggen. Hij bleef maar duren en duren. Totaal geen spanning. Platter dan platte personages. Plotwendingen die van kilometers ver ziet aankomen... Veruit de slechtste film sinds tijden voor mij. Moet wel zeggen dat er soms schitterende beelden waren van Istanbul.

    Echt met moeite afgekeken.

  20. #3795

    Standaard

    Lincoln (2012) 6/10

    In principe een sterk verhaal, waarbij het een goede keuze is geweest om maar een zeer beperkt deel van Lincoln's leven te laten zien. Zo is er genoeg tijd om deze ontstellend belangrijke periode in de geschiedenis van de USA wat meer uit te diepen, en de enorme rol van Lincoln in het afschaffen van slavernij.

    Er wordt goed weergegeven hoe lastig de weg was om een wet op te stellen die een einde maakt aan de slavernij, en welke comprimissen (met voor- en tegenstanders) Lincoln moet maken tegen wil en dank . Politieke spelletjes van de hoogste orde dus. Zeker de spagaat, met bijbehorende moeilijke keuzes, tussen de onderhandelingen voor het einde van de oorlog en het tijdstip voor het stemmen van de wetswijziging komt erg goed over .

    En dan toch maar een 6 geven, hoe kan dat?

    Het verhaal kakt te vaak in; bijvoorbeeld de persoonlijke beslommeringen van Lincoln met zijn familie zijn simpelweg niet boeiend, en komen wat geforceerd over. Het lijkt alsof de filmmakers (ik neem aan Spielberg zelf) perse ook zijn menselijke kant wilden laten zien. Helaas komt dit totaal niet uit de verf, zeker de relatie met Robert komt niet veel verder dan 'ik wil in dienst' versus 'je mag niet in dienst want dat is gevaarlijk volgens je moeder'. En hup, dan gaat hij in dienst. .
    Ik snap dat Lincoln het thuis ook niet makkelijk had , maar het haalt echt alle tempo uit de film, die het toch niet van zijn vlotte vertelling moet hebben.

    Daarnaast vond ik de 'toenaderingen' (eigenlijk gewoon omkopen) tot de Democraten om te zorgen dat ze voor de wetswijziging zouden stemmen, ook niet goed overkomen, misschien door de montage dat het niet lekker liep. Bij de stemming zelf heb ik me letterlijk geergerd aan de scenes waarbij een Democraat 'onverwacht' voor stemde.....met als dieptepunt het stemmen van George Helm Yeaman met een erg overdreven uithaal .

    En, ook een zeer belangrijke reden voor mijn lager cijfer, en ik weet nu al dat héél veel het hier oneens mee zijn: Daniel Day-Lewis.


    Wederom geprezen en al beloond met een Golden Globe (de Oscar zal volgen volgens de buzz) voor zijn vertolking.
    Maare lke keer als hij in beeld kwam, zag ik niet Lincoln, maar Daniel Day Lewis verkleed als Lincoln. En dat is echt funest voor je kijkplezier, dat kan ik je wel vertellen.


    Want dan ga je je aan heel veel dingetjes storen, die ongetwijfeld wel authentiek zullen zijn, zoals bijvoorbeeld het loopje, zijn manier van praten, zijn uitbarstingen. Ze leken niet echt meer, maar de acteur Daniel Day-Lewis die een apart loopje deed, een stemmetje opzet, een stemverheffing doet om uit te beelden dat hij niet blij is....

    En ik heb de beste man toch wel hoog zitten hoor, ik heb genoten van zijn rollen in bijvoorbeeld My Left Foot, Gangs of New York of The Last of the Mohicans. Vreemd hoor. Het is natuurlijk ook een soort taboe om te zeggen dat te zeggen dat je Daniel Day-Lewis niet overtuigend vond spelen ....

    Jammer, want zoals gezegd is het basisverhaal wel sterk en zeker interessant genoeg voor een geweldige film.


    Helaas, na het ook teleurstellende War Horse, weer niet een topper van Spielberg.

  21. #3796

    Standaard

    King of devils island - Kongen av Bastøy

    Schitterende Noorse film over een eiland waar jonge deliquenten heropvoed worden.

    8 / 10

    My way - Mai wei

    Koreaanse oorlogsfilm over 2 marathonlopers die in de 2e wereld oorlog terecht komen. Wow, ziet er zo goed uit dat je gewoon een deja vu krijgt van Private Ryan...

    8 / 10

    Warriors of the rainbow - Sàidékè balái

    Film over een stam dat in harmonie met de natuur leefde totdat de Japanners de macht overnamen. De opstand die vervolgens volgt kan ik het beste omschrijven aan een grote orgie van geweld, haat, woede, emotie, drama. Je moet gewoon bijkomen als de aftiteling begint na 2.5 uur film die als 15 aanvoelt... KIJKEN!

    9 / 10

    Heftige films die je eigenlijk gewoon blind moet zien
    als je van cinema houdt. Je moet wel tegen zeer expliciet geweld kunnen
    want dat krijg je in optima forma te zien....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #3797

    Standaard

    Dank voor de tip Albert, My Way gaat op het lijstje

  23. #3798

    Standaard

    Django Unchained

    Wow ! Dit is een heerlijke lange film. En er zijn geen haastige beelden, wat ik tegenwoordig te vaak zie.
    De dialogen waren vermakelijk. Vooral hoe ze vertolkt werden door Christoph Walz, Samuel L Jackson en Leonardo di Caprio. Laatstgenoemde heeft me blij verrast. En Jamie Foxx laat de cowboy in zich los ! Het muziek, verhaal en sfeer passen heel goed bij elkaar. Het einde had ik niet verwacht en pakte goed uit. Typisch western ? Nee. Noem het maar een bastaardkindje.

    Quintin Tarantino is bij deze voor mij geslaagd !

    8,7/10
    Laatst aangepast door superman : 18-01-2013 om 10:36

  24. #3799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Ja dat is het nou net het probleem.Als je het verhaal kent,dan verrast de film je geen enkel moment eigenlijk.Als je eind niet kent,ja dan kan ik me voorstellen dat je het heel spannend vond.Toch als ik het niet had geweten,dan zou ik het denk ik toch geen spannende film gevonden hebben,ik had van ver kunnen zien aankomen hoe het zou aflopen.
    Ik wist de afloop van het verhaal wel, had erover bij Nieuwsuur gezien, dus daar ligt t niet aan. Vond de opbouw naar het einde toe en het enigzins opvoeren van het tempo richting het einde erg goed gedaan
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #3800

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dank voor de tip Albert, My Way gaat op het lijstje
    The Front Line is ook een aanrader, deze vond ik beter dan My Way.
    http://www.imdb.com/title/tt2007387/?ref_=sr_1

Pagina 152 van 237 EersteEerste ... 52102142148149150151152153154155156162202 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •