Pagina 64 van 237 EersteEerste ... 145460616263646566676874114164 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.576 tot 1.600 van 5903 worden weergegeven.
  1. #1576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ook ik heb hem gister in de bios bekeken, maar over de beeldkwaliteit ben ik juist veel minder te spreken. Het was duidelijk digitale projectie, en ik ben (nog altijd) van mening dat dit (vooralsnog) een stap terug is ten opzichte van celluloid. Digitale projectie heeft nog steeds last van minder dieptewerking. Het beeld is 'platter'. Bovendien vond ik de grain hier meer lijken op digitale ruis, wat storend werkte voor mij. Ouderwetse film geeft toch een fijner plaatje. Hopelijk, en naar verwachting, gaat dit in de toekomst nog wel veranderen/verbeteren.
    Heel erg eens Vond de gerestaureerde digitale versie af en toe erg onscherp. De 'grain' leek eerder op een sneeuwpartij. Vooral de scenes waar Al Pacino in Italië zat.

    En nog een kritiekpunt waren de belachelijke grote van de Engelse ondertiteling. Zijn die Amerikanen allemaal analfabeten?

    Trouwens bij mijn voorstelling was er van te voren een waardeloze inleiding / lezing. Het enige wat de 'Filmkenner'' kon benoemen waren de standaard anekdotes (Brando en zijn watten) en zijn favoriete scenes. Nou als hij een Filmkenner is dan ben ik een Filmwetenschapper...

  2. #1577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Scream 4 is gewoon een slechte prut film! Iedereen die zegt dat scream 4 goed is, is niet goed wijs!
    Ieder zo zijn voorkeuren, maar om mensen niet goed wijs te vinden die een film goed vinden die jij niks vind, gaat natuurlijk te ver, vind je niet? Want dan is iedereen een keer niet goed wijs, toch?

    Gisteren The Phantom Menace gezien. Destijds in de bios gezien en later op dvd, maar nu vind ik er echt niks meer aan. Zelfs de podrace was niet boeiend meer, ook qua geluid niet.
    Nee, de Star Wars-films zijn niet aan mij besteed. Of ben ik nu niet goed wijs, Theregiment?

  3. #1578

    Standaard

    Tamara Drewe 2010


    Tamara Drewe (Gemma Arterton) keert na een paar jaar terug naar haar geboortedorp om het huis van haar overleden moeder te verkopen. Als tiener had ze een grote neus en was daardoor erg verlegen. Inmiddels is ze een zelfverzekerde femme fatale geworden nadat ze een nosejob heeft ondergaan en wordt ze in eerste instantie niet herkend.

    In dit plattelandsdorpje vind er bij een bekende schrijver een soort schrijfclinic plaats, waarbij men in het leven van Tamara Drewe verweven raken, vol liefde, lust en intriges. Wat volgt is een oerdegelijk, Engels plattelandsklucht met de overheerlijke Gemma Arterton als stralend middelpunt.

    De film wordt geregeld omschreven als komedie. Ondanks lichte humor, is het dit zeker niet. Ook geen drama of romantische film maar echt een klucht. Verrassend puur genieten van de mooie plaatjes (niet alleen Tamara Drew in een strak rood topje met een superkorte spijkerbroek eronder waar haar billen onderuit komen), goed geschreven en meeslepend verhaal.

    Een aanrader voor iedereen die van eerlijke en met liefde gemaakte films houden. Nergens te licht of te zwaar maar precies goed op smaak.

  4. #1579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik wist ook wel dat het een digitale projectie zou zijn. Dat is het punt ook niet. Het ging mij er alleen om dat jij zo lovend was over de onberispelijke beeldkwaliteit, en daar wilde ik graag vanuit mijn standpunt nog wel een kanttekening bij plaatsen. That's all. Overigens vind ik dat niet alleen voor The Godfather gelden, maar voor digitale projectie in het algemeen. Al zal het de minder kritische kijker waarschijnlijk niet of veel minder opvallen. Maar nogmaals, digitale projectie zal beslist nog wat stappen gaan maken en beter worden, mag ik hopen tenminste.
    Ik heb niet gezegd dat het beeld onberispelijk was maar dat ik het er geweldig uit vond zien. Onberispelijk was `t juist niet, maar juist dát vond ik zo goed. Dat voegde voor mij alleen maar meer sfeer aan het geheel toe.
    En digitale projectie in het algemeen? da`s wel nogal alles over 1 kam scheren. Veruit de meeste zien er wel onberispelijk uit. En ja, ik ben wél lid van het kritische publiek
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #1580

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Heel erg eens Vond de gerestaureerde digitale versie af en toe erg onscherp. De 'grain' leek eerder op een sneeuwpartij. Vooral de scenes waar Al Pacino in Italië zat.
    Serieus?? als ik ergens het beeld niet onscherp vond dan was `t wel in die scenes...
    Raarrrrr....
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #1581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Ieder zo zijn voorkeuren, maar om mensen niet goed wijs te vinden die een film goed vinden die jij niks vind, gaat natuurlijk te ver, vind je niet? Want dan is iedereen een keer niet goed wijs, toch?

    Gisteren The Phantom Menace gezien. Destijds in de bios gezien en later op dvd, maar nu vind ik er echt niks meer aan. Zelfs de podrace was niet boeiend meer, ook qua geluid niet.
    Nee, de Star Wars-films zijn niet aan mij besteed. Of ben ik nu niet goed wijs, Theregiment?
    Nee hoor want ik vind Star Wars ook niet super :P en ik ben ook wel eens niet goed wijs omdat ik een slechte film toch tof vind Maar Scream 4.... come on!!!

  7. #1582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    En digitale projectie in het algemeen? da`s wel nogal alles over 1 kam scheren. Veruit de meeste zien er wel onberispelijk uit. En ja, ik ben wél lid van het kritische publiek
    Oke, ik chargeerde het ietsjes Los van animaties e.d. vind ik het merendeel minder fraai juist dan film op celluloid, met name que beelddiepte en contrast. Digitaal beeld is/lijkt vlakker in mijn beleving. Maar goed, als jij er happy mee bent, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #1583

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Maar goed, als jij er happy mee bent, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan.
    Iemand die hier ook z`n mening mag verkondigen
    Serieus: 9 van de 10 keer ga ik naar de Kinepolis in Belgie en daar vind ik het beeld echt heel erg goed, ook qua diepte. Ben allang blij dat de film rollen er niet meer af kunnen rollen (wat nogal regelmatig gebeurde bij de bioscopen hier in de buurt)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #1584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Iemand die hier ook z`n mening mag verkondigen
    Serieus: 9 van de 10 keer ga ik naar de Kinepolis in Belgie en daar vind ik het beeld echt heel erg goed, ook qua diepte. Ben allang blij dat de film rollen er niet meer af kunnen rollen (wat nogal regelmatig gebeurde bij de bioscopen hier in de buurt)
    Staat daar een 2K of een 4K projector? Enig idee?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #1585

    Standaard

    Heb je Drive al digitaal gezien, Sander?

  11. #1586

    Standaard

    Nee...de moeite waard?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #1587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Staat daar een 2K of een 4K projector? Enig idee?
    Als het goed is 4k: http://investors.kinepolis.com/index...31_1&style=256

    Ik heb slechts een keer een film in digitale projectie bij Kinepolis gezien, maar dat is alweer 7-en-een-half jaar geleden, toen was ik niet onder de indruk. Met de schermgrootte in de Kinepoliszalen vind ik 4k toch wel een must.

  13. #1588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Nee...de moeite waard?
    Kijken! En let dan vooral op de beelddiepte waar je zo over zeurt bij digitale projectie.

  14. #1589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Staat daar een 2K of een 4K projector? Enig idee?
    Nee, sorry. Geen idee
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #1590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Nee hoor want ik vind Star Wars ook niet super :P en ik ben ook wel eens niet goed wijs omdat ik een slechte film toch tof vind Maar Scream 4.... come on!!!
    Ik moet hem nog zien moet ik eerlijk bekennen, maar 1 en 2 vond ik erg goed, vooral 1. Maar afgaand op de waardering van de kijkers (IMDb, MoMe) is de film beter van verwacht.

    En vaak zijn films waar je niks van verwacht, een stuk beter dan je dacht. En waar je veel van verwachtte, kunnen tegenvallen (misschien in jouw geval??).

  16. #1591

    Thumbs up

    Vanavond afgekeken:

    John Adams
    Voor hij furore maakte met het Oscar winnende The King`s Speech maakte de Engelse regisseur Tom Hooper deze HBO-miniserie over één van de Founding Fathers, de grondleggers, van de Verenigde Staten van Amerika: John Adams.

    De 7 afleveringen die deze reeks telt beslaan een tijdspanne van 55 jaar (en eindigt op zijn en Thomas Jefferson`s sterfdag: 4 juli 1826, de 50e verjaardag van de VS) waarin we Adams (Paul Giamatti) zien uitgroeien van advocaat tot revolutionair en uiteindelijk tweede president van de VS. Ondanks alle tegenslagen, zowel in zijn werk als in z`n privé leven, blijft hij stevig vasthouden aan z`n idealen en principes. De idealen en principes waarop Amerika gebouwd is en vandaag de dag nog steeds rust.

    Doordat er zoveel jaren in slechts 7 afleveringen worden behandeld voelt het soms wel erg gehaast aan. Soms vraag je je af waar en in welk jaar je je nu weer bevindt. Het had geen kwaad gekund dit wat meer te spreiden en er bijvoorbeeld 9 of 10 afleveringen van te maken.
    Ook lijken de makers er van uit te gaan, ondanks dat er wel het nodige wordt uitgelegd, dat de kijker over de nodige voorkennis van de Amerikaanse geschiedenis beschikt. Persoonlijk denk ik dan ook dat het absoluut een voordeel is wanneer je dit bezit.

    Het is een sterke serie die tot in detail is verzorgd maar waarin het tempo soms best wat lager had gemogen.
    Ondanks dat heb ik genoten in dit inkijkje in de ontstaansgeschiedenis van Het Land van de Onbegrensde Mogelijkheden.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #1592

    Standaard

    Zombi 2 - 1979

    Ooit in de bios gezien als 15 jarige en had destijds een aardige impact. Heftig (voor die tijd)

    De film blijft aardig overeind en ik schaar Zombie 2 bij de betere (of leukere?) zombie films. Vooral de opbouw van de film is meer dan goed gedaan vind ik. Ondanks de, voor nu, matige make-up en effecten weet de film nog steeds te boeien. Eng vind ik de film totaal niet meer. Nee, bepaalde scene's en het acteren werkten nu wel heel erg op mijn lachspieren. Hmmm, nostalgie....heerlijk

    8 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #1593

    Standaard

    Captain America.

    Heb me er best mee vermaakt. Grappig detail: de bad guy vond ik er in de make up uitzien als Samuel L Jackson maar dat was hem natuurlijk niet. En wat schetst mijn verbazing: op het eind maakt jawel...mijnheer Jackson nog even zijn opwachting. Grappig

  19. #1594

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Vanavond afgekeken:

    John Adams

    9,0/10
    Thanks voor de tip

  20. #1595

    Standaard

    Wegens aanschaf van de blu-ray Star Wars box ben ik de films weer eens van voren af aan aan het bekijken, gisteren de eerste trilogie afgesloten. Mijn meningen:

    Star Wars Episode I: The Phantom Menace
    Wat mij betreft is dit de enige slechte Star Wars film. Het is over het algemeen genomen wel vermakelijke film. De actie is ook prima in orde, en de special effects zijn ook nu nog te pruimen (op JarJar na dan). Het acteerwerk is echter erg slecht, vooral Jake Lloyd is verschrikkelijk als Anakin, zelfs Ewan McGregor is niet in zijn element, maar dat is denk ik eerder te wijten aan het script van George Lucas met de wat houterige dialogen. Natalie Portman vond ik ook totaal niet overtuigen. Liam Neeson is de enige hoofdrolspeler die wel wist te overtuigen. Ook is het verhaal wel erg simpel, mist diepgang en gaat eigenlijk niet ergens over.
    2/5

    Star Wars Episode II: Attack of the Clones
    Dit is een duidelijke vooruitgang op het eerste (of vierde) deel. Het acteerwerk is een stuk beter, zo weten McGregor en Portman nu wel te overtuigen. Hayden Christensen vind ik maar zo zo, maar misschien komt dit wederom omdat hij de meest houterige dialogen krijgt. Ik vond het verder eigenlijk een prima Star Wars film, de special effects zijn adembenemend, met name bij de eindscènes. De actie was weer top en de decors zijn ook erg indrukwekkend. Je ziet gewoon dat aan alles veel zorg en aandacht is besteed. Ik vond de cinematografie ook erg goed en prima passen bij het hoofdthema van de film, liefde. Het verhaal was ook stukken beter, vooral omdat het nu wel ergens over ging en omdat het er ook echt toe doet. Veel dingen in deze film verhelderen bepaalde elementen in de originele trilogie.
    4/5

    Star Wars Episode III: Revenge of the Sith
    Wat mij betreft na Empire het beste deel uit de saga. Dit komt door de prachtige opbouw van het verhaal die toewerkt naar een onvermijdelijke climax. De manier waarop we zien hoe Anakin langzaam Darth Vader wordt is geniaal gedaan. De brug met de oude trilogie wordt op een mooie manier gedaan. Leuk ook om Chewbacca weer terug te zien. Daarnaast vind ik het mooi dat er naast de vele indrukwekkende actiescènes veel tijd is voor emoties en karakterontwikkelingen. De special effects zijn hier trouwens echt van ongekend niveau en zijn zelfs anno 2011 nog adembenemend. Het acteerwerk is ook weer stukken beter dan in Episode II, Hayden Christensen heeft op dit gebied de meeste vooruitgang gemaakt. Ian McDiarmid is ook heerlijk evil als de aanstaande Emperor en steelt elke scène waar hij in voorkomt. Al met al een van mijn favoriete Star Wars films.
    5/5

  21. #1596

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Zombi 2 - 1979

    Ooit in de bios gezien als 15 jarige en had destijds een aardige impact. Heftig (voor die tijd)

    De film blijft aardig overeind en ik schaar Zombie 2 bij de betere (of leukere?) zombie films. Vooral de opbouw van de film is meer dan goed gedaan vind ik. Ondanks de, voor nu, matige make-up en effecten weet de film nog steeds te boeien. Eng vind ik de film totaal niet meer. Nee, bepaalde scene's en het acteren werkten nu wel heel erg op mijn lachspieren. Hmmm, nostalgie....heerlijk

    8 / 10
    Paar jaar terug nog gezien en vond het geweldig (ondanks de zwemmende zombie). Wellicht binnenkort nog een keertje opzetten.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  22. #1597

    Thumbs up

    Gisteren en vandaag gekeken:

    Bitch Slap
    Naar de collega die dit aanprees kan ik in het vervolg beter ook niet meer luisteren. Hij bleef maar volhouden dat ik deze een keer moest opzoeken en kijken. Had ik dat maar niet gedaan, want dit ging echt he-le-maal nergens over. Wat niet wilt zeggen dat ik me er niet mee vermaakt heb, het was goed voor 106 minuten lang met een smile kijken naar de grootste onzin mogelijk.
    Maar om nou te zeggen dat het goed was? Neuh... dat niet. En dat is dan nog extreem zacht uitgedrukt.
    Als je ECHT niet weet wat je moet kijken of niets anders te doen hebt dan kun je `m misschien kijken. Heel misschien...

    5,0/10

    Drive
    Ryan Gosling exceleert in dit deels crime drama deels liefdesverhaal als een jonge man die overdag z`n brood verdient met het spelen van stuntman in films en werken in een garage terwijl hij `s nachts kan worden ingehuurd als "getaway driver" bij overvallen.
    Meer erover vertellen dan dat is eigenlijk niet nodig en ruineert het misschien. Want deze film moet je echt ondergaan en beleven. Regisseur Nicolas Winding Refn heeft een film gemaakt die ontzettend sterk leunt op die typische donkere Los Angeles atmosfeer. Een atmosfeer die hij creeërt door het gebruik van warme kleuren overdag en een prachtige nachtelijke fotografie van de miljoenenstad.
    Gosling zet, als een loner in die miljoenenstad die eigenlijk met niemand iets te maken wilt hebben, een fantastische rol en draagt de film zonder veel te zeggen met gemak.
    Een film die je eigenlijk, hoe toepasselijk, alleen en in het donker moet zien om je er volledig aan over te kunnen geven.
    Een film ook die waarschijnlijk hoog in de eindejaarslijstjes komt. In ieder geval zeker in die van mij.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #1598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Gisteren en vandaag gekeken:

    Bitch Slap
    Naar de collega die dit aanprees kan ik in het vervolg beter ook niet meer luisteren. Hij bleef maar volhouden dat ik deze een keer moest opzoeken en kijken. Had ik dat maar niet gedaan, want dit ging echt he-le-maal nergens over. Wat niet wilt zeggen dat ik me er niet mee vermaakt heb, het was goed voor 106 minuten lang met een smile kijken naar de grootste onzin mogelijk.
    Maar om nou te zeggen dat het goed was? Neuh... dat niet. En dat is dan nog extreem zacht uitgedrukt.
    Als je ECHT niet weet wat je moet kijken of niets anders te doen hebt dan kun je `m misschien kijken. Heel misschien...

    5,0/10
    Maar waarom is Bitch Slap nu zo slecht?

  24. #1599

    Standaard

    Het is grappig wat verwachtingen kunnen doen. De tagline 'Wife. Mother. Spy' en de hoestekst 'from the director of the Bourne Identity' doen geloven dat Fair Game (Doug Liman, 2010) een spetterende actiefilm is. Niets is echter minder waar. Het is een autobiografische film over CIA-agente Valerie Plame, wiens man die na het uitlekken van haar identiteit als een soort van Don Guichot op kruistocht gaat tegen de hoogwaardigheidsbekleders die haar dit onrecht hebben aangedaan. Verwacht echter geen explosies of achtervolgingen. Het is meer een thriller / 'waargebeurde woensdagavond film' waarbij de scheidslijn tussen feit en fictie overigens regelmatig overschreden wordt als ik de kritieken mag geloven. In de film wordt geïmpliceerd dat het lekker van de identiteit van Plame dodelijke gevolgen heeft voor mensen in Irak die onderdeel uitmaakten van haar operatie, terwijl dit laatste in alle toonaarden wordt ontkent. Al is het natuurlijk ook niet iets wat je direct zou toegeven als het wel het geval zou zijn. De waarheid zal wellicht ergens in het midden liggen. Politiek activist Sean Penn speelt een politiek activist en is zodoende goed op dreef, waarbij Naomi Watts prima tegengas geeft. Geen straf om te kijken deze film!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #1600

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Maar waarom is Bitch Slap nu zo slecht?
    Ik zou zeggen: kijk `m, dan weet je `t
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 64 van 237 EersteEerste ... 145460616263646566676874114164 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •