Pagina 155 van 237 EersteEerste ... 55105145151152153154155156157158159165205 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.851 tot 3.875 van 5903 worden weergegeven.
  1. #3851

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Vond daarnaast vooral het spel van Haley Joel Osment supergoed. Begreep wel uit de extra's op de dvd/br dat zn medespelers het soms gewoon eng vonden hoe goed hij David neerzette.
    Verder vond ik het gebruik van Teddy in een soort Japie Krekel-rol (Pinokkio) super goed gevonden
    Ja de film zit erg goed in elkaar.en Haley zetten inderdaad erg goed robot David neer.

    Toch wel de meest ondergewaardeerde Spielberg film..
    Je kan dit niet met 'Lincoln' vergelijken (totaal verschillende films)
    Maar ik zie Spielberg liever science-fiction maken,dan die politieke prietpraat.

  2. #3852

    Standaard

    Bumchoiwaui junjaeng (a.k.a. Nameless gangster) (2012) 8/10


    Nummer 8 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

    Een sterke film met wederom een magnifieke rol van Min-sik Choi (o.a Akmareul boatda, Oldeuboi).

    Hij speelt een corrupte douaneambtenaar die, door eigen toedoen, verzeild raakt in de onderwereld. De film speelt zich voornamelijk af in de eighties (met bijbehorende 'look and feel'), en laat zien hoe belangrijk het is om de juiste relaties en vooral ook de juiste familienaam te hebben.

    Het is vooral een realistisch verhaal, waarin de ontwikkeling van het karakter van Choi Ik-hyun altijd centraal blijft staan. Het feit dat zijn van nature wat laffe inslag ook tegen het einde van de film nog steeds aanwezig is, maakt de film des te geloofwaardiger. Hoe vaak zie je niet in films dat een personage helemaal ondergedompeld wordt in het criminele circuit en helemaal verandert. Hier niet, de keiharde onderwereld is eigenlijk teveel voor Choi Ik-hyun, niet voor niets noemt de ondervrager hem ergens aan het eind een soort 'half badass', iemand die maar half in die wereld past.

    Naast alleen de af en toe behoorlijke gewelddadige uitbarstingen, is juist het gemak, bijna laksheid, waarmee dat uitgevoerd wordt, het engste. Alsof je een alledaagse bezigheid doet, zoals een boterham smeren....daarom een speciale vermelding van Jung-woo Ha (van o.a. Hwanghae a.k.a. The Yellow Sea), die de klassieke gangster Choi Hyung-bae speelt en die soms het woord 'pokerface' uitgevonden lijkt te hebben.
    Juist de tegenstellingen tussen Choi Ik-hyun en Choi Hyung-bae komen goed naar voren, en daarom vullen ze elkaar natuurlijk ook zo goed aan.

    En een sterk einde, waar je nog even na kunt denken.....

  3. #3853

    Standaard

    Net gisteren Het Bombardement gezien.
    Leuk geprobeerd. Zeker beter dan al die nld platte films die we gehad hebben (gelukkig gaat dat de laatste jaren meer de goede kant op).
    Zeker geen meesterwerk. Matig acteerwerk door degenen wiens vak het is. Acteerwerk van Jan Smit vond ik in dat licht gezien acceptabel (voor een eerste keer).
    Verhaal was flinterdun. Volgens mij was de schrijver een fan van de film Titanic. Het Bombardement is zowat een carbon copy, alleen met een andere setting.
    Muziek was mooi.
    Visuele effecten: leuk geprobeerd. Maar het is duidelijk dat men het moest doen met beperkte financiele middelen. Bombardement zag er goed uit, eerlijk is eerlijk. Maar bepaalde effecten (auto's in de fik, etc.) daar was iets onnatuurlijks mee: kan het niet uitleggen. En sommige andere effecten waren gewoon slecht Bijv. er valt een bom naast Jan Smit, en die bom ontploft niet. Dat moest spannend zijn, maar was het voor mij totaal niet. Gewoon omdat het eerste wat in me op kwam was: "He, daar valt een ding dat op een bom moet lijken". Kortom: niet overtuigend.

    Ik heb wel waardering voor de poging om een film te maken over iets wat niet al tig keer verfilmd is en ook nog typisch Nld. geschiedenis is. Alleen: als je een film maakt die Het Bombardement heet, dan wil ik wel veel meer zien van dat bombardement en het effect wat het op mensen heeft. En niet zo veel van dat mierzoete romantische gezeur (dat verhaaltje was al zo uitgekauwd).

    Een 5 voor de poging iets goeds te maken.

  4. #3854

    Standaard

    Auction Kings seizoen 1

    Misschien niet voor iedereen weggelegd, maar van alle veiling en verkoop programma's vind ik dit toch één van de leukste. Het concept blijft natuurlijk iedere aflevering hetzelfde, maar toch blijft het mij amuseren. Leuke aan deze show is dat veilingen ook wel eens flink teleurstellen in opbrengst. In tegenstelling tot Auction Hunters, dat duidelijk opgezet is, want daar maken ze van iedere garagebox een dikke klapper.

    7,0/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #3855

    Standaard

    Family Guy seizoen 10

    Blijft natuurlijk met vlagen lachen, gieren, brullen, maar kent ook weer een aantal mindere afleveringen.

    8,0/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  6. #3856

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Auction Kings seizoen 1

    Misschien niet voor iedereen weggelegd, maar van alle veiling en verkoop programma's vind ik dit toch één van de leukste. Het concept blijft natuurlijk iedere aflevering hetzelfde, maar toch blijft het mij amuseren. Leuke aan deze show is dat veilingen ook wel eens flink teleurstellen in opbrengst. In tegenstelling tot Auction Hunters, dat duidelijk opgezet is, want daar maken ze van iedere garagebox een dikke klapper.

    7,0/10
    Ik kijk het wel eens op History HD maar die lelijke blonde dame met die valse klappers verpest voor mij de hele show.... Helaas want het heeft wel een leuk gegeven...

  7. #3857

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik kijk het wel eens op History HD maar die lelijke blonde dame met die valse klappers verpest voor mij de hele show.... Helaas want het heeft wel een leuk gegeven...
    Haha ja dat is inderdaad geen feest om naar te kijken. Gelukkig kijk ik daar een beetje doorheen en vind ik wel interessant wat er zoal die tent wordt binnengebracht.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #3858

    Standaard

    West of Memphis (2012) ****

    Een schokkende documentaire die gaat over de 'Memphis 3', de 3 jongens die naar alle waarschijnlijkheid onterecht jaren hebben vastgezeten voor een drievoudige kindermoord. Het gaat over de periode waarin buitenstaanders en betrokkenen proberen te bewijzen dat deze jongens onterecht vastzitten. Er komen schokkende en onverwachte feiten aan het licht. Het is een zorgvuldig gemaakte documentaire met mooi camerawerk. Ik vond de documentaire soms wel iets te eenzijdig, omdat de bewijzen tegen de jongens nooit echt worden genoemd. Ik had het namelijk juist interessant gevonden om beide kanten van het verhaal te horen. Maar dat is slecht een klein minpunt, dit is namelijk een zeer solide documentaire die interessante vragen oproept over gerechtigheid.

  9. #3859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Haha ja dat is inderdaad geen feest om naar te kijken. Gelukkig kijk ik daar een beetje doorheen en vind ik wel interessant wat er zoal die tent wordt binnengebracht.
    Vergeten erbij te zetten maar naast lelijk vind ik haar ook nog eens strontirritant...

  10. #3860

    Standaard

    Ben vorige maand begonnen aan de serie The vampire Dairies.
    Ik moet zeggen dat ik sinds Buffy the vampire slayer niet meer zo enthousiast ben geweest over een serie.Deze serie is bijna verslavend te noemen,binnen 1 maand tijd heb ik 3 seizoenen 2x gezien.
    En ben nu seizoen 4 aan het kijken.
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  11. #3861
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha ha, ik ook, alleen heb ik er wat langer over gedaan dan een maand, maar eindelijk een vampieren serie van het niveau Buffy/Angel. Alleen geen aflevering "Once more with feeling" tegengekomen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #3862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joda Bekijk bericht
    West of Memphis (2012) ****

    Een schokkende documentaire die gaat over de 'Memphis 3', de 3 jongens die naar alle waarschijnlijkheid onterecht jaren hebben vastgezeten voor een drievoudige kindermoord.....Ik vond de documentaire soms wel iets te eenzijdig, omdat de bewijzen tegen de jongens nooit echt worden genoemd. Ik had het namelijk juist interessant gevonden om beide kanten van het verhaal te horen. .
    Dan moet je eigenlijk de oorspronkelijke drie documentaires bekijken:

    - Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills (1996)
    - Paradise Lost 2: Revelations (2000)
    - Paradise Lost 3: Purgatory (2011)

    Inderdaad een onwaarschijnlijk fascinerend verhaal.

  13. #3863

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick Bekijk bericht
    Dan moet je eigenlijk de oorspronkelijke drie documentaires bekijken:

    - Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills (1996)
    - Paradise Lost 2: Revelations (2000)
    - Paradise Lost 3: Purgatory (2011)

    Inderdaad een onwaarschijnlijk fascinerend verhaal.
    Ja, die wil ik zeker ook gaan kijken. Daar werd in de documentaire namelijk ook al naar gerefereerd.

  14. #3864

    Standaard

    Never Ending Story (2012) 2/10


    Nummer 9 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

    Stuitend gewoon, hoe in deze film soms met zoiets ergs als terminale ziekte wordt omgegaan.
    Natuurlijk heb je verschillende manieren hoe je zo'n pittig onderwerp kunt behandelden in een film, maar dit is echt een hele foute manier....

    Het gaat over een jongen en een meisje, die beide horen dat ze nog maar een paar maanden te leven hebben. Natuurlijk zijn ze erg verschillend van elkaar , maar ze besluiten toch de laatste maanden van hun leven samen door te brengen. Tot zover is er niets aan de hand.

    Maar de film wil soms zo duidelijk en schaamteloos profiteren (een ander woord kon ik niet verzinnen) van de ziekte van de hoofdrolspelers om sentimenten op te wekken bij de kijker, dat het ronduit stuitend is. Zeker het moment op het treinstation, dat de muziek aanzwelt, de camera steeds rond en rond en rond draait, en de acteurs zielige teksten de lucht in gooien, was enorm ergerlijk; ik werd zelfs een beetje boos op de makers. Dit moment alleen al is reden om de film een zware onvoldoende te geven.

    Zo'n onderwerp hoeft echt geen zware film op te leveren (neem 50/50 als voorbeeld hoe het wel moet), maar het bewust zo gebruiken, is bijna onethisch en getuigt in ieder geval van slechte smaak.

    Neem daarbij dat er geen enkele klik met de hoofdrolspelers was, en het verdere verhaal mij ook helemaal niets deed, dan hou je wel een erg laag cijfer over. De regisseur heeft afgekeken bij andere films, maar het niet goed uitgevoerd....helaas. Ik verwacht weinig vernieuwende dingen bij een rom-com, maar in het algemeen vind ik die uit Zuid-Korea erg goed te pruimen. Meestal weten ze bij mij wel de juiste snaar te raken.

    Het is de debuutfilm van regisseur Jung Yong-Joo, dus misschien is er nog hoop voor hem, maar ik vrees het ergste.

  15. #3865

    Standaard

    Two and a half men: seizoen 3

    Genoeg leuke afleveringen, maar persoonlijk vind ik dit seizoen wat minder dan de eerste twee seizoenen. Laat Herb maar snel komen, die vind ik echt prachtig

    7,5/10

    Flight
    Denzel Washington zet hier een fantastische acteerprestatie neer in een boeiende film, met een wat chaotisch script. Soms wat langdradig en sommige personages zijn overbodig.
    7,4 /10

    Zero Dark Thirty
    Het duurde erg lang voordat de film me eindelijk te pakken had. Dit was pas vanaf het laatste uur van de film. Hiervoor vond ik de film erg chaotisch. Verder vond ik hem vaak wat oppervlakkig, omdat ik nogal wat van emotie miste. De finale was dan wel erg realistisch uitgewerkt.
    7,0/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  16. #3866

    Standaard

    Punhaeng zero (a.ka. Conduct Zero a.k.a. Manner Zero) (2002) 5/10


    Nummer 10 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

    Deze DVD lag al een hele tijd ongezien in de kast, en ik heb 'm eindelijk maar eens bekeken.
    Voor mij was het een middelmatige actie/komedie, het is aardig, maar verwacht geen wonderen .

    Het verhaal speelt zich op high school af, waar niet zo sympathieke Joong-pil de onbetwiste koning is onder de scholieren, en dat ten volle uitbuit, wat niet zo fijn is voor de andere scholieren.
    Maar dan komt er een rivaal, die zijn plaats bedreigt.....wat zal er gebeuren (grote kans dat je het goed raadt). Tegelijkertijd speelt zich een soortgelijk verhaal af met 2 meisjes, waarvan eentje de volle aandacht trekt van Joong-pil. Maar dan zal hij wel moeten veranderen....

    Blijkbaar heeft deze 'wet van de sterkste' ook een historische achtergrond op scholen in die tijd in Zuid-Korea. Het verhaal speelt zich af in de eighties, met bijpassende muzieksmaak (wel grappig om een gecensureerde Purple Rain LP van Prince te zien).

    Geen hele slechte film, maar ik had veel moeite om erbij te blijven; misschien ook omdat ik hiervoor wel een hele slechte film had gezien....

  17. #3867

    Standaard

    The Collection (2012)

    Uitermate slap vervolg op het uitstekende The Collector uit 2009.

    Ondanks dezelfde regisseur en hoofdrol speler is dit echt een miskleun eerste klas geworden, weg is het benauwde en mysterieuze sfeertje uit het eerste deel. In plaats daarvan krijgen we een kant en klare, uitgekauwde Saw kloon te zien.

    Alles wat fout kan gaan met een vervolg gaat hier ook fout net zoals met de Saw vervolgen. Een belachelijke over the top openingsscene in een discotheek (die zet meteen de toon voor de rest van de film), een verschrikkelijke cast (zelfs hoofdrolspeler Stewart loopt er maar verloren bij), een overdaad aan boobytraps en rare plotwendingen enz enz. Dit verhaal hadden ze beter voor Saw 8 kunnen gebruiken...

    The Collector zelf is ook niet meer eng of mysterieus maar gewoon de zoveelste killer die op een gegeven moment zelfs met machine geweren gaat schieten.

    Eeuwig zonde, gelukkig duurt de film zelf nog geen 74 minuten alleen kom je er dan achter dat het onvermijdelijk waarschijnlijk niet lang op zich zal laten wachten...

    Jammer, jammer, jammer!

    3/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  18. #3868

    Standaard

    Gisteren afgekeken:

    Friends - Season 10
    Alweer het laatste seizoen, helaas. Weer een sterk seizoen, naar het einde toe vind ik het toch weer beter worden. Mooi hoe op het einde alle losse einden worden afgewerkt. Mooi laatste scene ook.
    Het blijft m`n favoriete comedy serie, nu kunnen we weer opnieuw beginnen met kijken

    8,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #3869

    Standaard

    wreck it ralph
    Behoorlijke tegenvaller deze film.
    Vele vinden het een top film,ik niet.
    Het eerste half uur is veelbelovend en wel grappig,maar daarna behoorlijk slepend.
    Ralph beland in sugar rush na een half uur,en komt er het opvolgende uur ook niet meer vandaan.
    Had wel meer variatie verwacht kwa werelden.
    De film is ook 1 grote reclame festijn voor games en snoepgoed.
    Slechte animatie film,laatste goeie animatie van disney was toy story 3.

    2/5

  20. #3870

    Standaard

    Looper


    Vermakelijke film, erg goed en interessant verhaal met tijdreizen en leuke aktie, Bruce Willis is weer zoals gewoonlijk goed bezig en Joseph Gordon Levitt doet het ook erg goed als de jongere versie van Joe, de rest van de cast is ook uitstekend en ik kan verder niets anders zeggen dan: mocht je deze nog niet gezien hebben dan kan ik hem van harte aanraden!

    *****/5




    American Mary

    Een horrorfilm van de Soska Sisters die eerder Dead Hooker in A Trunk maakten, de film draait om hoofdpersonage Mary (gespeeld door Katharine Isabelle, bekend van Ginger Snaps) ik vind hem zelf erg vermakelijk al waren sommige scenes wel te kort, net als je dacht oh nu komt het dat het dan ineens stopt....juist bij horror zou je dat moeten zien, eindconclusie: de stijl van de Soska Sisters is apart maar tof, aanrader als je van horror houdt!


    ****/5




    Cabin Fever 2: Spring Fever


    Tja....laat ik beginnen door te zeggen dat ik Cabin Fever echt geweldig vind en ik nooit echt zoiets had van "oooh een vervolg! Die moet ik zien!" Totdat ik hem pas voor een paar euro tegenkwam en ik zoiets had van "nou ja, laten we hem een kans geven", en ik moet zeggen....hij is niet eens zo slecht als ik in eerste instantie dacht, het verhaal is simpel: de film gaat verder waar de eerste stopte, en er gaat een lading met geinfecteerd water naar een highschool waar het allemaal tot een hoogtepunt komt op prom night waar het een groot bloederig festijn wordt, want dat doet de film wel goed, de effects en gore zijn heel smerig en realistisch gemaakt........maar is het beter of minstens zo goed als het origineel? Nee, absoluut niet. Is het vermakelijk? Jazeker! Ik zou zeggen, niet vergelijken met deel 1 en het als aparte film zien die prima vermaakt en klaar, niets meer en niets minder.


    ***/5
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  21. #3871

    Standaard

    the stand up guys
    Vermakkelijke film,met goeie acteerprestaties van al en christopher.
    Het verhaal stelde niks voor.

    2,5/5

  22. #3872

    Standaard

    The Angels' Share (Ken Loach, 2012)
    Verrassende film van Ken Loach, dit keer behoorlijk wat humor in tegenstelling tot veel van zijn andere films. Dat is direct ook een minpuntje; de combinatie van drama en humor is niet altijd even goed. Plot is ook niet geheel realistisch, maar dat mag de pret niet echt drukken. Kijkt lekker weg.7.6

    Out of the Past (Jacques Tourneur, 1947)
    Heerlijke film-noir met o.a. Robert Mitchum en Kirk Douglas. Polt bevat de nodige wendingen. Binnenkort nog maar eens fris herkijken en niet half slapende in bed, dikke kans dat het cijfer dan nog verder omhoog gaat. 8.0



  23. #3873

    Standaard

    There`s Always Tomorrow
    Mooi klein drama van Douglas Sirk die twaalf jaar na Double Indemnity Fred MacMurray en Barbara Stanwyck met elkaar herenigd. Hij is een speelgoed gigant die vast in de sleur van het dagelijks leven en door zijn familie als vanzelfsprekend wordt genomen. Dan staat opeens een oud- vriendin en -medewerkster op de stoep. Hij voelt zich als herboren, zonder verdere bijbedoelingen. Al denken zijn kinderen daar anders over.
    Stanwyck en MacMurray zijn opnieuw geweldig en vormen een koppel waar de vonken vanaf vliegen.
    Mooie, sterke film.

    7,8/10

    Hitman
    Het lijkt maar niet te willen lukken met die game verfilmingen... Ook deze is (understatement) geen topper.
    Een slecht script, niet spannend of interessant en zeer, zeer matig geacteerd. Vooral Timothy Olyphant in de hoofdrol is erg slecht. En dat schiet natuurlijk op als de film om zijn personage draait... Hij verpest eigenlijk de hele film. Als je een goede acteur in de hoofdrol zou hebben zou dat slechte script misschien wat minder opvallen. Maar dat lukt niet als je je bijna 90 minuten lang ergert aan zijn kop en aan zijn overacting...
    Snel vergeten...

    4,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #3874

    Standaard

    the master

    Top acteerprestaties en fantastisch camerawerk.
    Het geeft een inkijkje in de wereld van een sekte.
    De film toont aan dat de sekte leider verhalen verzint,waar vele intrappen
    En dat kan gevaarlijk zijn.
    De film voelt toch wat leeg aan,het heeft niet echt een duidelijke richting/boodschap,
    Eigenlijk helemaal geen boodschap.

    Terminste,dat heb ik niet in de film gezien.
    Het is eem film die er heel gelikt uitziet maar voor de rest leeg.
    En deed te lang.

    3/5

  25. #3875

    Standaard

    Leeg?

    Je maakt een grapje? Toch?

Pagina 155 van 237 EersteEerste ... 55105145151152153154155156157158159165205 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •