Pagina 184 van 237 EersteEerste ... 84134174180181182183184185186187188194234 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.576 tot 4.600 van 5903 worden weergegeven.
  1. #4576

    Standaard

    Rush


    Een topfilm. De casting is sowieso geweldig, de 2 hoofdrolspelers lijken zowat excact op de echte nikki en james.
    Ook het camerawerk is super, weet de sfeer van die tijd treffend te vangen. Vlotte editing, top geacteerd, mooi gefilmd.
    Alles klopt, aanrader.

    9/10

  2. #4577

    Standaard

    Rush vond ik inderdaad een zeer goede film, een van de prettige verrassingen van afgelopen jaar
    Who buys DVD's anyway? :)

  3. #4578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door E@gle Bekijk bericht
    Rush vond ik inderdaad een zeer goede film, een van de prettige verrassingen van afgelopen jaar
    Inderdaad beter dan ik dacht.

  4. #4579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Met kerst natuurlijk weer gekeken:
    Home Alone
    Zoals ieder jaar hebben we ook dit jaar Home Alone weer gekeken. Blijft geweldig al kennen we `m uiteraard helemaal van buiten. Dat maakt niet uit, het is gewoon traditie om de Home Alone films (1 of 2) altijd met kerst te kijken. En dat zal ook nog lang zo blijven!

    7,5/10
    Mee eens. Met als hoogtepunt natuurlijk de boevenscene. Ik vind persoonlijk de grappen in die scene van deel 2 zelfs nog iets beter dan 1 (die al zeer grappig was). Vooral de gereedschapskast .

  5. #4580

    Standaard

    Down by Law (1986 | Jim Jarmusch)


    Ter voorbereiding op Only Lovers Left Alive ben ik wat eerdere films van Jarmusch aan het inhalen. Maar vooralsnog ben ik nog niet zo gecharmeerd van zijn jaren '80 films. Ze zien er qua fotografie en mise-en-scène uniek uit en ook inhoudelijk drukt Jarmusch een geheel eigen stempel op zijn films. Met thema's die in vrijwel al zijn latere films terugkeren, namelijk de confrontatie en onwaarschijnlijke ontmoetingen van mensen met verschillende achtergronden en het probleem van communiceren. Maar ik vind ze nogal 'kaal'. Dat gezegd hebbende vond ik dit een ongewone scène in de film. Wellicht wel de sleutelscène?!


    Heb het hier nergens kunnen terugvinden maar is Down by Law niet ook een deconstructie van de 'gevangenisfilm'? Of een bespiegelende film over het medium film? Jarmusch lijkt bijvoorbeeld alleen maar geïnteresseerd in de relaties tussen de mannen, en niet op de voorbereiding en uitvoering van de ontsnapping. Alle actiescènes die je normaal zou verwachten zijn niet te zien of teruggebracht tot de essentie. Daarbij heeft de italiaan Roberto het af en toe over een gevangenisfilm die hij heeft gezien en Jarmusch confronteert de kijker driemaal met het 'raam' die in eerste instantie getekend is.


    Het tweede moment in Down by Law is bijvoorbeeld hier. Als ze eindelijk in het moeras een huisje vinden waar ze kunnen slapen. Het huisje is qua interieur identiek aan de gevangeniscel. Maar nu dus met een echt raam in het midden. Droom wordt werkelijkheid? En vervolgens tegen het eind van de film. De twee Amerikaanse heren staan buiten en de Italiaan Roberto zit binnen. Het is Roberto gelukt om het kader van de film uit te vluchten. Hij is vrij. En de twee Amerikanen zijn gedegradeerd tot het 'publiek'. Ook zij kijken nu naar een film. Of zoiets.


    Hopelijk valt het een beetje te begrijpen.

  6. #4581

    Standaard

    American Hustle


    Na 3kwartier afgezet, wat een slap gezanik in deze film zeg.
    Ook geen moment gelachen in die 3 kwartier tijd, slecht teken lijkt me.
    Geen van de 5 hoofdrolspelers speelt overtuigend, verbazingwekkend hoor ik jullie al roepen, maar toch is het zo.
    Het komt allemaal te slap over.
    Flauw camerawerk ook, totaal niet vernieuwend. Nee dit is een dikke afrader.
    Laatst aangepast door BatMotor : 30-12-2013 om 14:16

  7. #4582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    American Hustle


    Na 3kwartier afgezet, wat een slap gezanik in deze film zeg.
    Ook geen moment gelachen in die 3 kwartier tijd, slecht teken lijkt me.
    Geen van de 5 hoofdrolspelers speelt overtuigend, verbazingwekkend hoor ik jullie al roepen, maar toch is het zo.
    Het komt allemaal te slap over.
    Flauw camerawerk ook, totaal niet vernieuwend. Nee dit is een dikke afrader.
    Opmerkelijk inderdaad, gezien de vele positiviteit en Oscar rumoer die er is ontstaan voor deze film. Ben hier wel heel benieuwd naar.

  8. #4583

    Standaard

    Ik heb maar een hele, hele enkele keer een film voortijdig afgezet. Zo goed als altijd zit ik de rit wel uit, om een goed oordeel te vormen.
    Maar met zo'n cast ben je toch wel benieuwd.

  9. #4584

    Standaard

    Het nieuwe jaar begonnen met twee documentaires:

    The End of the Line (Rupert Murray, 2009)
    Ik mag graag een lekker visje eten en denk oprecht dat ik beter op ga letten waar dat visje vandaan komt na het zien van deze docu.

    De nieuwe wildernis (Ruben Smit, Mark Verkerk, 2013)
    Prachtige beelden in "BBC stijl" van ons eigen grootste natuurgebied. Misschien niet zo'n enorm veelzijdige fora en fauna, maar meer dan genoeg om ruim anderhalf uur van te genieten.

  10. #4585

    Standaard

    The Wolf of Wall Street (Martin Scorsese, 2013)
    Goed begin van het nieuwe filmjaar. Scorsese levert wederom prima film af, na Hugo weer heel wat anders. Er valt meer dan genoeg te lachen, mede omdat DiCaprio en Hill een goed komisch duo vormen. Dit levert de nodige memorabele momenten op die lang bij zullen blijven. De speelduur van ruim drie uur vormt door het hoge tempo geen probleem. Zag al aardig wat bekende gezichten uit Boardwalk Empire voorbij komen, tijdens de aftiteling bleek dat Terrence Winter (schrijver van de serie) ook verantwoordelijk was voor dit script. Laten we hopen dat dit een voorteken is voor een mooi filmjaar! 8.5

  11. #4586

    Standaard

    Het is voor mij alweer te lang geleden dat ik deze film gezien heb om mijn eigen ideeën erover te kunnen ventileren, maar het zijn interessante gedachten. Ik heb zelf pas Dead Man weer eens bekeken en kon daar wel weer van genieten moet ik zeggen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Down by Law (1986 | Jim Jarmusch)


    Ter voorbereiding op Only Lovers Left Alive ben ik wat eerdere films van Jarmusch aan het inhalen. Maar vooralsnog ben ik nog niet zo gecharmeerd van zijn jaren '80 films. Ze zien er qua fotografie en mise-en-scène uniek uit en ook inhoudelijk drukt Jarmusch een geheel eigen stempel op zijn films. Met thema's die in vrijwel al zijn latere films terugkeren, namelijk de confrontatie en onwaarschijnlijke ontmoetingen van mensen met verschillende achtergronden en het probleem van communiceren. Maar ik vind ze nogal 'kaal'. Dat gezegd hebbende vond ik dit een ongewone scène in de film. Wellicht wel de sleutelscène?!


    Heb het hier nergens kunnen terugvinden maar is Down by Law niet ook een deconstructie van de 'gevangenisfilm'? Of een bespiegelende film over het medium film? Jarmusch lijkt bijvoorbeeld alleen maar geïnteresseerd in de relaties tussen de mannen, en niet op de voorbereiding en uitvoering van de ontsnapping. Alle actiescènes die je normaal zou verwachten zijn niet te zien of teruggebracht tot de essentie. Daarbij heeft de italiaan Roberto het af en toe over een gevangenisfilm die hij heeft gezien en Jarmusch confronteert de kijker driemaal met het 'raam' die in eerste instantie getekend is.


    Het tweede moment in Down by Law is bijvoorbeeld hier. Als ze eindelijk in het moeras een huisje vinden waar ze kunnen slapen. Het huisje is qua interieur identiek aan de gevangeniscel. Maar nu dus met een echt raam in het midden. Droom wordt werkelijkheid? En vervolgens tegen het eind van de film. De twee Amerikaanse heren staan buiten en de Italiaan Roberto zit binnen. Het is Roberto gelukt om het kader van de film uit te vluchten. Hij is vrij. En de twee Amerikanen zijn gedegradeerd tot het 'publiek'. Ook zij kijken nu naar een film. Of zoiets.


    Hopelijk valt het een beetje te begrijpen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #4587

    Standaard

    Dead Man is geweldig.
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 03-01-2014 om 11:14

  13. #4588

    Standaard

    Opmerkelijk. Maar een paar simpele vragen dan: waarom vond je het slap gezeik? Kun je dat iets beter uitleggen? En waarom moet er per se gelachen worden (het is geen komedie, maar een misdaaddrama)? Kun je uitleggen wat je er niet overtuigend aan vond of waarom? Wat bedoel je met 'flauw' camerawerk? En waarom zou dat vernieuwend moeten zijn?

    Kortom, ik word zo alleen maar nieuwsgieriger naar die film


    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    American Hustle


    Na 3kwartier afgezet, wat een slap gezanik in deze film zeg.
    Ook geen moment gelachen in die 3 kwartier tijd, slecht teken lijkt me.
    Geen van de 5 hoofdrolspelers speelt overtuigend, verbazingwekkend hoor ik jullie al roepen, maar toch is het zo.
    Het komt allemaal te slap over.
    Flauw camerawerk ook, totaal niet vernieuwend. Nee dit is een dikke afrader.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #4589

    Standaard

    The Age of Innocence (Martin Scorsese, 1993)
    Na het zien van The Wolf of Wall Street nog maar een Scorsese gekeken, deze stond al een tijdje te wachten nadat ik hem ruim een jaar geleden eens had opgenomen. Erg blij dat ik hem toch alsnog heb gekeken. Het is zeer zeker niet de meest indrukwekkende film van Scorsese, maar wel een klein pareltje. Hij neemt met name in het begin van de film de tijd om het verhaal te vertellen, maar dat heb je ook wel nodig om de karakters te leren kennen en in de juiste tijdsgeest te komen. Door dit opbouwende eerste deel vond ik met name het tweede deel van de film erg sterk. De cast levert een puike prestatie, met name (zoals altijd) Daniel Day-Lewis. Daarnaast verdient het camerawerk ook een compliment, er worden meerdere technieken gebruikt die helpen om het verhaal beter te vertellen. 8.0

  15. #4590

    Standaard

    Geomi sup (a.k.a. Spider Forest) (2004) 9/10

    Het verhaal begint redelijk simpel: TV producer Min loopt in het bos naar een afgelegen huisje, waar hij de lichamen ondekt van een man, wiens identiteit nog onbekend is voor de kijker, en een vrouw, die hij blijkbaar een stuk beter kent. Hij ziet iemand vluchten en gaat er achter aan, wat uiteindelijk tot gevolg heeft dat hij in het ziekenhuis belandt.

    En vanaf dat stuk wordt de film heel anders....alle scenes gaan door elkaar heen lopen; verleden, heden, droom, werkelijkheid.
    Knappe jongen die tijdens de eerste kijkbeurt kan ontrafelen wat werkelijkheid en droom is, en sowieso wat de betekenis van alle verschillende scenes is.
    Maar voor deze eerste kijkbeurt geeft dat ook niet; het is zo'n boeiende film dat je gefascineerd blijft kijken, terwijl je wanhopig probeert alles te plaatsen. Zelfs toen ik redelijk snel (terecht) sterk het idee had dat hij zichzelf in het bos achtervolgde , bood dat niet zo heel veel houvast, alleen stelde ik mijn verwachting bij dat alles mogelijk was .

    Ik ben diep onder de indruk van deze film, dat ik zelfs nu tijdens het tikken van dit stukje nog zit te bedenken hoe alles in elkaar steekt. Het 'globale' idee heb ik, maar dit is typisch een film die je vele malen kan bekijken en waarschijnlijk elke keer iets nieuws bedenkt of ziet.

    De film heeft door de onderwerpen die langskomen, de dood, het rouwen en de herinneringen, een triestheid. Vreemd genoeg is dat gevoel toch wat verlicht na het einde van de film, terwijl die eigenlijk geen echte antwoorden biedt.
    Terwijl er nog zoveel vragen open staan....

    Voor degene die een film met een liniair verhaal met een duidelijk afgesloten einde zoekt; dit is 'm niet. Degene die een film zoekt die de kijker wat uitdaagt en meer vragen dan antwoorden oproept: je hebt 'm gevonden.

  16. #4591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Mee eens. Met als hoogtepunt natuurlijk de boevenscene. Ik vind persoonlijk de grappen in die scene van deel 2 zelfs nog iets beter dan 1 (die al zeer grappig was). Vooral de gereedschapskast .
    hahaha ja idd
    en het gooien met die bakstenen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #4592

    Standaard

    The Driver - Walter Hill - 1978

    In diverse reviews van Drive las ik dat The Driver een grote inspiratiebron zou zijn voor deze film. Nu ik The Driver heb gezien kan ik dat alleen maar beamen. Beide films kennen een zwijgzame "driver" die te huur is om vluchtwagens te bedienen na een misdaad. Met name de beginscene is bijna letterlijk overgenomen door Nicolas Winding Refn.

    Maar wat een uiterst coole en stijlvolle film is The Driver! Het verbaasd me zeer dat deze film wat in de vergetelheid is geraakt. Ryan O'Neil speelt de stoïcijnse bestuurder en Bruce Dern de agent die jacht op hem maakt. Met name Bruce Dern heeft een heerlijke rol als hufterige agent die werkelijk met niemand vrienden maakt. Ik moest erg vaak lachen om zijn gevatte en intimiderende dialogen.

    De nachtelijke achtervolgingsscènes zijn ook zeer geslaagd. Echt een topfilm dit. Liefhebbers van Drive doen er echt goed aan deze film snel eens te checken. Typisch een film die van begin tot het eind volledig boeit. Lijkt me echt een kandidaat voor Arrow trouwens om op Blu Ray uit te brengen. Tot dan voldoet de regio A dvd prima.

    9.0

  18. #4593

    Standaard

    Wellicht een groeidiamantje dit, want ik was er de eerste keer niet zo kapot van als jij. Ik zou hem graag ook in een betere kwaliteit zien op blu ray, want de engelse Optimum release kon beslist beter staat mij nog bij.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #4594

    Standaard

    Gisteren afgekeken:

    Dexter - Season 8
    Het allerlaatste seizoen is over het algemeen een mooie afsluiter van een toffe serie. De reeks bevat genoeg punten die interessant zijn en het nog steeds het kijken waard maken. Dat is met name de karakterontwikkeling die Dexter nog doormaakt. De meeste verhalen worden mooi afgesloten en het einde vond ik erg goed gedaan.
    Toch zijn er ook wat kanttekeningen te plaatsten bij de verhaallijnen die we hier krijgen voorgeschoteld. Er zijn nogal wat momenten gedurende dit seizoen dat het allemaal te lang gerekt is en dat je hoop dat er wat meer tempo in komt. Ook de verhaallijn rond Masuka gaat nergens over en had gewoon geschrapt kunnen worden.
    Dat zijn wat minpunten,want zoals gezegd is ook het laatste seizoen zeker het kijken waard.
    Een mooi einde van een toffe serie.

    8,8/10

    En vanavond gekeken:
    Koi No Tsumi (Guilty of Romance)
    Het laatste deel in de wat regisseur Shion Sono zelf zijn "Hate trilogy" noemt. In deze bijna twee uur worden je emoties alle kanten opgegooid en komt een hele mix aan verschillende genres voorbij.Van huilen en lachen tot drama en van crime en sex film tot noir: het is een mix van van alles en nog wat.
    Op zich werkt het wel maar mede ook omdat de verhalen zich door elkaar afspelen zijn dit zeker geen hapklare brokken. Tegen het einde ben je dan ook redelijk murw gebeukt.
    Je zult het even moeten laten bezinken en wellicht over een tijdje nog eens bekijken om dit helemaal te bevatten en op waarde te kunnen schatten.
    Tot die tijd:

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #4595

    Standaard

    Toevallig gisteren ook Dexter afgekeken. season 5 met John Lithgow was natuurlijk de beste uit de reeks daarna werd het duidelijk minder alsof er andere schrijvers bezig waren na de 5e. John Lithgow kreeg er een Emmy voor
    Season 6 vond ik niets (dat religie verhaalje) wel een goede cliffhanger aan dat einde
    season 7 was wat beter en season 8 had een goed einde vond ik heel goed gedaan (kan niets verklappen voor wie het nog niet gezien heeft)
    Dat korte zijlijntje Masuka vond ik ook wel aardig had ik geen probleem mee.
    Goede serie
    Laatst aangepast door vista-vision : 08-01-2014 om 12:11

  21. #4596

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    En vanavond gekeken:
    Koi No Tsumi (Guilty of Romance)
    Het laatste deel in de wat regisseur Shion Sono zelf zijn "Hate trilogy" noemt. In deze bijna twee uur worden je emoties alle kanten opgegooid en komt een hele mix aan verschillende genres voorbij.Van huilen en lachen tot drama en van crime en sex film tot noir: het is een mix van van alles en nog wat.
    Op zich werkt het wel maar mede ook omdat de verhalen zich door elkaar afspelen zijn dit zeker geen hapklare brokken. Tegen het einde ben je dan ook redelijk murw gebeukt.
    Je zult het even moeten laten bezinken en wellicht over een tijdje nog eens bekijken om dit helemaal te bevatten en op waarde te kunnen schatten.
    Tot die tijd:

    7,0/10
    Heb je nu over jezelf of degene die het slechts leest?

  22. #4597

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Toevallig gisteren ook Dexter afgekeken. season 5 met John Lithgow was natuurlijk de beste uit de reeks daarna werd het duidelijk minder alsof er andere schrijvers bezig waren na de 5e. John Lithgow kreeg er een Emmy voor
    Season 6 vond ik niets (dat religie verhaalje) wel een goede cliffhanger aan dat einde
    season 7 was wat beter en season 8 had een goed einde vond ik heel goed gedaan (kan niets verklappen voor wie het nog niet gezien heeft)
    Dat korte zijlijntje Masuka vond ik ook wel aardig had ik geen probleem mee.
    Goede serie
    Het seizoen met Trinity was inderdaad veruit het beste maar vond die met de Ice Truck Killer ook erg tof.
    Zeker een goede serie, zal het denk ik zeker nog vaker kijken (niet in de laatste plaats omdat het in Miami speelt. Wat een geweldige stad is dat! South Beach rules B-) )

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Heb je nu over jezelf of degene die het slechts leest?
    Allebei. Denk niet dat iemand die deze film kijkt het in één keer goed op waarde kunt schatten of helemaal kunt bevatten wat je net hebt gezien. Of kon jij dat wel??
    Laatst aangepast door TheGodfather : 09-01-2014 om 21:43
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #4598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Allebei. Denk niet dat iemand die deze film kijkt het in één keer goed op waarde kunt schatten of helemaal kunt bevatten wat je net hebt gezien. Of kon jij dat wel??
    Niet gezien. Want na drie andere films van Sono gezien te hebben kan ik met zekerheid zeggen dat het een waardeloze regisseur is.

  24. #4599

    Standaard

    Dat is in ieder geval lekker duidelijk
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #4600

    Standaard

    Vals Im Bashir (Ari Folman, 2008)
    Stond al lang in de wachtrij, maar nu eindelijk gezien. Aangrijpende film over een soldaat in het Israëlische leger begin jaren '80 in Libanon. Het verhaal wordt op een originele manier gebracht, eigenlijk is het een documentaire in animatiestijl. De laatste scenes zijn echte beelden, zowel cliché als ook erg aangrijpend. Zag net ook de trailer van de nieuwste film van Ari Folman: The Congress. Binnenkort ook maar eens kijken, ook dit lijkt een bijzonder (origineel) project te zijn. ​8.0

Pagina 184 van 237 EersteEerste ... 84134174180181182183184185186187188194234 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •