Pagina 202 van 236 EersteEerste ... 102152192198199200201202203204205206212 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.026 tot 5.050 van 5895 worden weergegeven.
  1. #5026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    We went there and back again, it`s been wonderful.
    Thank you, Mr. Jackson!
    Ik houd het hier niet meer droog..... Prachtige speech!!

  2. #5027

    Standaard

    Bezig met het bekijken van Prison Break.
    Vorig weekend begonnen aan seizoen 1; vanavond beginnen aan seizoen 2.
    Blijft in mijn ogen een van de beste reeksen ooit gemaakt en tot op heden, met miss een uitzondering van Game of Thrones.

  3. #5028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik houd het hier niet meer droog..... Prachtige speech!!
    Dank je, dank je ...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #5029

    Standaard

    image.jpg

    Briljante blu ray, briljante film......ongekend meesterwerk. Dikke vette 10! Prachtige uitgave!

    En nog steeds vreselijk relevant want het gaat over blind fanatisme.

  5. #5030

    Standaard

    Zojuist the Hobbit 3 gekeken. Sinds 2001 groot fan van de films (ik kijk ze (extended) per jaar wel 2/3 keer), maar moet helaas concluderen dat de Hobbit trilogie mij enorm is tegengevallen. Het komt niet als 1 geheel over.
    Het volgen van de production diaries en de marketing eromheen was heerlijk en vanouds om te volgen. De allereerste teaser met de stem van Ian Holm was misschien wel het mooiste stuk.
    Ik kijk heus wel de extended versie, maar de impact is lang niet zo groot als toen alle 3 de delen van de lord of the rings trilogie met mij deden.

  6. #5031

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    image.jpg

    Briljante blu ray, briljante film......ongekend meesterwerk. Dikke vette 10! Prachtige uitgave!

    En nog steeds vreselijk relevant want het gaat over blind fanatisme.
    Heb net the Final cut bekeken. Ik kan niet echt zeggen een voorkeur te hebben of grote verschillen te hebben opgemerkt ten opzichte van de director's cut. Maar de blu ray maakt wel een groot verschil met de dvd wat beeld en geluid betreft!
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #5032

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Heb net the Final cut bekeken. Ik kan niet echt zeggen een voorkeur te hebben of grote verschillen te hebben opgemerkt ten opzichte van de director's cut. Maar de blu ray maakt wel een groot verschil met de dvd wat beeld en geluid betreft!
    Grootste verschil met de Director's Cut is dat de Final Cut alle scenes op het vaste land in het politiebureau heeft verwijderd. Ik kan nu wel zeggen dat de Final Cut mn voorkeur heeft. Alle liedjes zitten erin, een langere conversatie met Lord Summerisle is hersteld en het bevat nu twee avonden ipv 1 zoals in de kortste versie van de film (die echt vermeden moet worden).

    De film heeft zoveel lagen en is werkelijk uniek. Zoveel genres worden moeiteloos met elkaar verweven: horror, mysterie, musical, detective etc. Ik vind het zo mooi dat Geloof niet als vanzelfsprekend wordt neergezet, zoals Howie denkt dat het is. Wat als mensen iets totaal anders geloven? Is dat minder absurd of abstract als het Christendom? En dan de sfeer, de liedjes, de locaties.... Dit is echt een van mn lievelingsfilms. De bewoners van het eiland worden ook niet neergezet als een kwade sekte maar slechts als mensen met een totaal andere overtuiging.

  8. #5033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Bezig met het bekijken van Prison Break.
    Vorig weekend begonnen aan seizoen 1; vanavond beginnen aan seizoen 2.
    Blijft in mijn ogen een van de beste reeksen ooit gemaakt en tot op heden, met miss een uitzondering van Game of Thrones.
    Klopt. Tot je bij seizoen 4 komt en die haalt de hele serie naar beneden. De serie wordt gewoon met 1 seizoen gerekt.. Toevallig ook beginnen paar weken geleden en seizoen 1 t/m 3 is inderdaad gewoon super!

  9. #5034

    Standaard

    Nurse
    Een verpleegster is in het geheim ook moordenaar van mannen die vreemdgaan.
    Paz de la Huerta (Boardwalk Empire) speelt de moordlustige zuster. Op zich is ze geknipt voor deze rol maar door haar overdreven stem kan ik haar (net als in Boardwalk) niet uitstaan. Wat jammer is, want verder is de film best geinig. In veel aspecten lijkt het op Dexter: de muziek, de sfeer, de voice-over: het kon zo de vrouwelijke versie van de moordende bloedspetter analist zijn.
    Een leuk tussendoortje voor liefhebbers van gore en matig acteerwerk.

    6,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #5035

    Standaard

    Gisteravond Prisoners gezien. Een film die tijdens de release vrij geruisloos langs mij heen ging, maar een grote verrassing voor me was. Wat mij betreft is het de hoge notering op IMDb meer dan waard! Sterk verhaal en uitstekend acteerwerk. De speelduur lijkt aan de lange kant, maar ik heb daar absoluut geen last van gehad. Aanrader!
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  11. #5036

    Standaard

    Make-Out With Violence
    Twee broers treuren om de verdwijning van hun vriendin Wendy, voor wie één van de twee broers een groot zwak had. Tijdens een autorit door het verlaten landschap van de omgeving waar Wendy vermist werd stuiten ze op haar op wonderbaarlijke wijze tot leven gekomen lichaam. Ze nemen haar mee en besluiten haar te gaan verzorgen.
    Het gevolg is een rommeltje van genres. Het is een beetje drama, wat romantiek en een bak horror. Een heel gelukkige combinatie is dat niet. Het wilt maar niet spannend worden met als gevolg dat de 90 minuten werkelijk een eeuwigheid lijken waar geen einde aan komt. Er zitten wel wat goede dingetjes (de film ziet er onder meer erg mooit uit en soms is het wel lekker smerig) maar dat is natuurlijk lang niet genoeg om dit allegaartje te redden.
    Geen aanrader dus...

    4,0/10

    24 - Season 8
    Het laatste seizoen van de vernieuwende serie met Kiefer Sutherland is duidelijk niet het beste in de reeks maar toch is het nog steeds erg verslavend. Er zitten een hoop hele goede afleveringen tussen met een hoop coole karakters. Maar het is natuurlijk heel voorspelbaar en daarbij gaan de verhaallijnen van dit seizoen wel heel erg over the top. En dat wilt wat zeggen voor 24...
    Heb me er wel weer mee vermaakt, nu Live Another Day nog!

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #5037

    Standaard

    24: Live Another Day
    Nadat hij vier jaar onvindbaar is geweest voor alles en iedereen komt Jack Bauer weer bovenwater,in Londen. Hij laat zich vrijwillig pakken door de CIA om zo een aanslag op de Amerikaanse President Heller, die ook in Londen is, te voorkomen. Oude bekenden kruisen zijn pad, wat z`n missie er niet gemakkelijker op maakt. Gelukkig kan hij ook dit keer weer rekenen op de hulp van Chloe O`Brian.
    Deze nieuwste reeks bevat slechts 12 afleveringen en het is raar dat in de laatste aflevering opeens 12 uur wordt overgeslagen. Aan de andere kant: veel langer hoefde het ook niet te duren. Als het verhaal op is, waarom zou je het dan nog langer rekken? dat hadden de makers hier goed in de gaten.
    Inspelend op de hedendaagse realiteit van dreigend terrorisme in het Westen en het gebruik van moderne technologie (oa. drones) voelt het allemaal net wat realistischer aan dan de voorgaande seizoenen. Londen is als locatie een leuke afwisseling en een uitstekend decor en aan de nieuwe personages ben je al snel gewend. Yvonne Strahovski is natuurlijk erg fijn om naar te kijken en zet een goede rol neer en Michelle Fairley als terroriste een heerlijke slechterik.
    Een stuk beter dan de laatste paar seizoenen 24 wat het extra jammer maakt dat de avonturen van Bauer er nu echt opzitten.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #5038

    Standaard

    In twee dagen tijd twee keer naar de bioscoop geweest. Dat is meer dan in heel 2014. Sterker nog: dat is meer dan de afgelopen 5 jaar bij elkaar.

    The theory of everything: 7/10
    The imitation game: 9/10

    Eerstgenoemde was niet slecht maar wel erg "vlak" en voorspelbaar. De tweede was op zich ook wel "conventioneel" maar is op alle gebieden een erg goeie en boeiende film.

  14. #5039

    Standaard

    Mama
    Een bovennatuurlijke horror waarin Jessica Chastain en haar vriend twee nichtjes van de vriend huis nemen nadat die vijf jaar lang vermist werden.
    Deze valt wat mij betreft in het zelfde schuitje als al die andere films van dit genre die we de afgelopen jaren gezien hebben, maar dan met dat verschil dat hier Jessica Chastain één van de hoofdrollen vertolkt. Zoals we inmiddels van d`r gewend zijn doet ze dat uitstekend. Verder is het een redelijke dertien-in-een-dozijn horror met een paar goede schrikmomenten, een voorspelbaar verhaal en plotgaten waar je die enge geest makkelijk in kwijt kunt.
    Geinig voor een keertje, maar daar houdt het dan ook wel op.

    6,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #5040

    Standaard

    Birdman
    Een aan lager wal geraakte Hollywood acteur (Michael Keaton) probeert ten koste van bijna alles weer beroemdheid te vergaren met een nieuw Broadway toneelstuk.
    Ondanks de technisch sterke film (het lijkt helemaal in één onafgebroken shot te zijn gefilmd) en goede acteerprestaties van de supporting cast (met name Edward Norton is geniaal) is dit bovenal Michael Keaton`s film. Hij zit in iedere scene en weet de aandacht op zich te vestigen. Je krijgt medelijden met hem en de manier waarop hij zijn carriere nieuw leven in probeert te blazen. Het is echt zo`n film die van begin tot einde boeit, bij de strot grijpt en niet meer los laat.
    Op het einde wordt het wel een beetje heel vaag allemaal maar overall is dit een fantastische film.

    8,5/10

    Homeland - Season 1
    Sterk eerste seizoen over marinier Nicholas Brody die na 8 jaar gevangenschap terugkeert naar Amerika maar daar door CIA agente Carrie Mathison er van wordt verdacht dat hij in die 8 jaar een terrorist is geworden.
    Goede verhaallijnen en acteerwerk maken dit tot een verslavende reeks die natuurlijk heel actueel is. En omdat ik altijd wel houd van series en films over CIA, spionage en politieke spelletjes heb ik me hier heel erg mee vermaakt.
    Op naar het tweede seizoen.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #5041

    Standaard

    The Grand Budapest Hotel
    Wes Anderson`s meest recente film past moeiteloos in de rest van zijn oeuvre. Qua stijl, qua personages en qua sfeer is het typisch Anderson. Een heel pallet aan eigenaardige personages worden in mooie pastel kleuren gegoten, het verhaal is heerlijk absurd en voorzien van de heerlijke (zwarte en cynische) humor.
    Dit is echt een film zoals alleen Anderson ze kan maken, hij levert opnieuw een vermakelijke en mooie film af waar de originaliteit van af spat.

    7,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #5042

    Standaard

    Homeland - Season 2
    Waar het eerste seizoen nog erg goed was, gaat het bij het tweede al meteen bergafwaarts. De voorspelbare dialogen en verhaallijnen zijn niet meer op één hand te tellen. Maar wat dit seizoen vooral bijna nekt is het eeuwige geneuzel met Dana, Brody`s puberende en rebellerende dochter. Veel te veel tijd gaat aan dit subplot verloren terwijl het totaal niet interessant is. Daarnaast kan het beste kind niet acteren dus ik mag hopen dat dit in het derde seizoen een stuk minder gaat zijn.
    Verder is het de seizoen`s finale wel weer sterk maar ook daardoor kan het seizoen niet meer gered worden. Het is allemaal niet super slecht maar door meer aandacht te schenken aan het "echte" verhaal had het een stuk beter kunnen zijn. Nu lijkt dit seizoen meer op een soap dan op een CIA serie.
    Ik hoop dat het derde seizoen weer wat in kwaliteit stijgt en dat ze Dana meer laten voor wat het is.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #5043

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Homeland - Season 2
    Waar het eerste seizoen nog erg goed was, gaat het bij het tweede al meteen bergafwaarts. De voorspelbare dialogen en verhaallijnen zijn niet meer op één hand te tellen. Maar wat dit seizoen vooral bijna nekt is het eeuwige geneuzel met Dana, Brody`s puberende en rebellerende dochter. Veel te veel tijd gaat aan dit subplot verloren terwijl het totaal niet interessant is. Daarnaast kan het beste kind niet acteren dus ik mag hopen dat dit in het derde seizoen een stuk minder gaat zijn.
    Verder is het de seizoen`s finale wel weer sterk maar ook daardoor kan het seizoen niet meer gered worden. Het is allemaal niet super slecht maar door meer aandacht te schenken aan het "echte" verhaal had het een stuk beter kunnen zijn. Nu lijkt dit seizoen meer op een soap dan op een CIA serie.
    Ik hoop dat het derde seizoen weer wat in kwaliteit stijgt en dat ze Dana meer laten voor wat het is.

    7,0/10
    Hou vol! Ik vond seizoen 2 zelfs maar een zesje waard en wilde eigenlijk de serie opgeven. Maar ik hoorde dat seizoen 3 de goede kant op ging en inderdaad. En seizoen 4 is nog beter, dus je hebt nog wat te kijken .

  19. #5044

    Standaard

    Better call Soul aflevering 1 cyfer 7

    Better call Soul aflevering 2 cyfer 8

    AMC’s “Better Call Saul” set a new record for a cable series premiere audience Sunday night, drawing 6.9 million viewers. That’s down from the 10.3 million who watched the finale of its parent series, “Breaking Bad,” but it’s well above the audience “Breaking Bad” had averaged for every episode before the finale.
    As late as the end of its fourth season, “Breaking Bad” averaged fewer than two million viewers.
    Laatst aangepast door vista-vision : 10-02-2015 om 11:48

  20. #5045

    Standaard

    Elke dinsdag. Dit is normaal gezien een uitzondering omdat het de eerste 2 afleveringen zijn.

  21. #5046

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hou vol! Ik vond seizoen 2 zelfs maar een zesje waard en wilde eigenlijk de serie opgeven. Maar ik hoorde dat seizoen 3 de goede kant op ging en inderdaad. En seizoen 4 is nog beter, dus je hebt nog wat te kijken .
    Seizoen 3 is inderdaad alweer een stuk beter.Moet nog 3 afleveringen

    Afgelopen week twee films gezien waarvan ik toch mag hopen dat ze niet de Best Picture Oscar winnen:

    The Theory of Everything
    Biografische film over het leven van Stephen Hawking en zijn vrouw Jane.
    In een film over Hawking zou je toch verwachten dat het vooral gaat over zijn theorieën en zijn werk. Helaas blijft dat hier onderbelicht. Het gaat hier vooral zijn leven met Jane en hoe vooral zij omgaat met Stephen`s slopende ziekte.
    Daardoor wordt het nog meer een drama dan ik vooraf verwacht had. Op dat gebied viel het dus tegen, op acteergebied zeker niet! Eddie Redmayne zet een prachtige rol neer en vertolkt Hawking met verve. De manier waarop hij beweegt en praat is ongekend.
    Een rol die dus zeker een favoriet is bij de Academy volgende week zondag.
    Samen met het mooie camerawerk is dat helaas ook één van de weinige publiektrekkers van deze film.

    6,5/10

    The Imitation Game
    Mijn aversie tegen Benedict Cumberbatch weerhield me ervan om deze film te kijken. Ook na het zien van deze film is dat niet verdwenen. Nog steeds vind ik dat hij last heeft van een ernstige vorm van overacting en kan ik z`n gezicht niet uitstaan. Desondanks is hij hier wel (redelijk) goed.
    Het verhaal zelf is wel extreem voorspelbaar maar het is wel kijkbaar. En ik begin me af te vragen hoe vaak Mark Strong het voor elkaar krijgt dezelfde soort rol te spelen...

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #5047

    Standaard

    Nightcrawler (2014)

    Goede speelfilm/actiefilm zeker goed voor een 1 keer kijkbeurt. cyfer 8.

    http://www.imdb.com/title/tt2872718/

  23. #5048

    Standaard

    Kingsman: The Secret Service - Matthew Vaughn



    Kingsman: The Secret Service lijkt in mijn omgeving (vooralsnog) weinig aandacht te krijgen, maar ondertussen bestaat er toch wel een flinke groep fans en liefhebbers als ik zo wat verhalen en geluiden mag geloven. Wellicht alleen al door de naam Matthew Vaughn, als regisseur ook verantoordelijk voor Layer Cake, Kick-Ass en X-Men First Class.

    Zelf had ik er geen al te hoge verwachtingen van eerlijk gezegd, en dat gevoel bleek jammer genoeg ook uit te komen. Sterker nog: het bleek zélfs die lage verwachtingen niet volledig waar te maken! En dat terwijl er nu zoveel lyrische verhalen en recencies de ronde doen. Kunnen we hier spreken van een hype, of zie ik iets niet dat anderen wel zien? Net als met Kick-Ass, waar iedereen kennelijk zo razend enthousiast over was, ontgaat mij ook hier kennelijk het 'briljante'.

    Wat had ik dan verwacht? Eigenlijk niets meer en niets minder dan een vermakelijke spoof. En met een Colin Firth en Michael Caine aan boord, zou er toch zeker nog wat extra gewicht en kwaliteit ten tonele gebracht moeten kunnen worden. Voor wat dat laatste betreft klopt dat gelukkig ook, want zij dragen de film wat mij betreft. Maar ze tonen daarmee tegelijkertijd aan hoeveel de rest daar nog onder zit, op een enkele uitzondering, zoals Mark Strong, daargelaten misschien. Zelfs Samuel L. Jackson kon mij deze keer niet zo enorm bekoren als bad guy Valentine. Hier in de vorm van een karikaturale nerd met een spraakgebrek en afkeer van bloed en geweld. Zijn plan is om de wereld te redden dmv een agressie opwekkende chip waarmee mensen elkaar om het leven brengen. Zo wil hij de overbevolking tegen gaan. Dit ivm de klimaatsverandering die op ons conto staat. Hier zitten dus meteen al een aantal verwijzingen in. Niet alleen oppervlakkig naar de oude James Bond schurken, maar ook tussen de regels door naar Sillicon Valley, die vooral ontstaan is door nerds en hippies en is uitgegroeid tot wat het nu is, en met alle 'goede' bedoelingen inmiddels de wereld in z'n macht heeft dmv computers en mobiele telefoons. Er zit dus ook beslist een dikke politieke boodschap in. En het feit dat de film rond Valentijnsdag in première ging en de schurk bovendien Valentine heet, maakt het allemaal nog een stuk cynischer.

    Wat de humor betreft vond ik het eerlijk gezegd vaak wat te uitgekauwd, makkelijk en eenvoudig, kinderlijk zelfs. Het deed mij weinig lachen. Zo waren de onverwachte seksuele grapjes van prinses Tilde op het einde ronduit flauw of zelfs slecht te noemen. En de actie was bij vlagen over de top gewelddadig, waarbij je bijna het gevoel kreeg dat de film geweld verheerlijkte. Het beste voorbeeld hiervan is de Tarantinoesque slachtpartij in de kerk. Deze combinatie van de enerzijds voorspelbare humor en de specifiek harde en soms misschien zelfs shockerend bedoelde vorm van geweld anderzijds vond ik zelf wat dubieus, maar spreekt anderen kennelijk aan. Richt het zich nou op volwassenen met een kinderlijk gevoel voor humor, of op jongvolwassen kinderen met een honger naar bruut geweld met satire als dekmantel? Beide kan ik los op zichzelf prima waarderen, maar hier, in deze vorm en mate van kwaliteit, werkte het voor mij niet. Geef mij in dat geval dan maar Tarantino, die dat veel beter doet.

    Over satire gesproken: de verwijzingen naar andere films waren op zich duidelijk genoeg, maar lieten nog wel ruimte voor verbetering. Zo had het van mij soms juist nog wat dikker aangezet mogen worden. Om een voorbeeld te noemen: Een agressieve, op hol geslagen moeder breekt met een mes door de wc-deur heen en bedreigd haar eigen kind die daar opgesloten zit. Hierin zou je makkelijk een verwijzing naar The Shining kunnen zien. Had het dan niet nóg sterker geweest als ze haar in de trent van Johnny iets hadden laten zeggen als "Heeere's mommy!" Dit werd jammer genoeg nagelaten. Wellicht omdat het er dan te dik op gelegen zou hebben(?) Maar in mijn ogen zou het de scène juist hebben versterkt. En zo waren er nog wel een paar momenten te bedenken. Of zag ik een verwijzing die er niet was? In elk geval zien we volop verwijzingen naar films als Star Wars en James Bond en nog een aantal meer. Maar dat je hiermee niet per se een goede film hebt, dat wordt hiermee wel bewezen. Het is lastig kritiek te geven op een film die je beslist niet te serieus moet nemen, en al helemaal bij een film die zichzelf relativeert. En toch kiest Kingsman: The Secret Service mij te vaak voor een halfslachtige weg en irriteert het me vaker dan het me vermaakt. Maar blijkbaar ligt dat voor de meesten anders en zullen de minpunten die ik hier aanvoer voor de meesten als pluspunten worden beschouwd. Voor diegenen zeg ik: veel plezier ermee! En blijf nog even zitten na het begin van de aftiteling.

    5.0/10
    Laatst aangepast door BigLebowski : 17-02-2015 om 17:28
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #5049

    Standaard

    The Amityville Horror (1979)

    Het verhaal wat er nu werkelijk is gebeurt, fascineert me enorm. Was het een hoax of zijn er inderdaad vreemde, onverklaarbare zaken gebeurt? Ik heb daarom het boek van Jay Anson gelezen. Een leuk boek maar waarbij je inderdaad je vraagtekens bij bepaalde zaken kunt zetten. Maar dat maakt het ook zo fascinerend, het blijft gissen naar de waarheid.

    De film volgt behoorlijk natuurgetrouw het boek. Tenminste, totdat we op 2/3 zijn aanbeland en de filmmakers het nodig vonden, volledig over the top te gaan. Jammer, want de “echte” gebeurtenissen, beschreven in het boek, zijn eigenlijk naargeestiger. De focus van de film ligt meer op de gemoedstoestand van George, de vader des huizes. Terwijl het boek wel een verandering in humeur en karakter aanstipt, gaat het toch meer in op de paranormale aspecten zoals vreemde geluiden, verschoven objecten en onverklaarbare geuren in kamers.

    Toch vond ik het een erg leuke film. Zoals zo vaak het geval hebben de filmmakers er een schepje boven op gedaan…maar ach……zo gaat dat nu eenmaal. De jaren ’70 sfeer, de leuke acteurs en de setting maken het erg genietbaar. Ik ben dan ook een fan van occulte cinema uit de jaren ’70 zoals The Omen en The Exorcist. De film heeft z’n mankementen: er wordt niets verklaard, karakters komen en gaan zonder “closure” en het einde is overdreven maar tevens ook abrupt. Ik zie dat door de vingers. Het helpt zeker om het boek ook gelezen te hebben zodat je bepaalde zaken beter kunt plaatsen en zelf lege gaten in kunt vullen.

    7,5

  25. #5050

    Standaard

    LISA KUDROW (die uit de serie Friends) web therapy series. Satirische Skype "therapy"
    sessies. Ik vind ze wel grappig. Hier met Matt Leblanc:

    https://www.youtube.com/watch?v=8Ega3gBPTVE

Pagina 202 van 236 EersteEerste ... 102152192198199200201202203204205206212 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •