Pagina 234 van 237 EersteEerste ... 134184224230231232233234235236237 LaatsteLaatste
De resultaten 5.826 tot 5.850 van 5903 worden weergegeven.
  1. #5826

    Standaard

    Ik doe altijd mijn best om de genomineerde films voor Beste Film voor de uitreiking te kijken.

    Van het weekend The Holdovers gezien Aan de ene kant is dit inderdaad typisch zo'n film die voor de Oscars genomineerd wordt, aan de andere kant vond ik het nou echt geen bijzondere film. Zeker ook geen slechte film trouwens, maar wel heel erg voorspelbaar en ik kreeg er geen speciaal gevoel bij. Giamatti speelt zoals goed, maar eigenlijk ook weer op een manier zoals we wel vaker van hem gezien hebben. Leuke bijrol van Carrie Preston, die meestal wel een film/serie iets extra's geeft. Een film die aardig wegkijkt maar niet bijblijft.


  2. #5827

    Standaard Ant-Man and the Wasp (2018) (3D)

    Ant-Man and the Wasp (3D) (AA).jpg

    Ant-Man and the Wasp 3D (2018)

    Verhaal:
    In de nasleep van 'Captain America: Civil War' worstelt Scott Lang (Paul Rudd) met de gevolgen van zijn keuzes als een superheld en een vader. Terwijl hij moeite heeft om zijn thuisleven met zijn verantwoordelijkheden als Ant-Man te herstellen, wordt hij geconfronteerd door Hope Van Dyne (Evangeline Lilly) en Dr. Hank Pym (Michael Douglas) met een dringende nieuwe missie. Scott moet opnieuw het pak aantrekken en samenwerken met Hope, 'The Wasp', om geheimen uit het verleden te ontdekken.

    Ik zal het niet gauw zeggen, maar ik heb me prima vermaakt met deze Marvel-film. Dat is voor een groot deel op het konto te schrijven van de humor die in deze film verpakt zit, iets wat je bij veel Marvel-films helaas node mist. Ik vond de special effects ook erg origineel en bijzonder goed gedaan. En wat bij mij ook helpt is natuurlijk de aanwezigheid van Evangeline Lilly, die wij beter kennen als Kate uit de TV-serie 'Lost'. Maar het hoogtepunt van deze film is toch wel de 3D. Wow! Dit moet met Avatar, Titanic en Gravity toch wel één van de beste 3D-films zijn die ik ooit gezien heb. Zoveel dieptewerking zie je maar zelden in een niet-animatiefilm. Gaat dat zien (mits je nog een 3D TV hebt natuurlijk) en geniet!

    Film: 9
    Beeld: 10
    Geluid: 8
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #5828

    Standaard

    Foe (Amazon Prime)

    Wat een aparte film. Toch weer eentje waarover je gaat nadenken na afloop. Geweldige rollen van Saoirse Ronan en Paul Mescal. Het beste is om hier blind in te gaan zonder voorkennis, dus onderstaande trailer is optioneel . Deze film zal niet voor iedereen zijn trouwens, het tempo ligt redelijk laag en veel blijft onduidelijk tot later in het verhaal.
    Toch jammer van die allerlaatste scene, een beetje oplettende kijker had die info niet meer nodig.




  4. #5829

    Standaard August: Osage County (2013) (Blu-ray)

    August Osage County (A).jpg

    August: Osage County (2013) (Blu-ray)

    Verhaal:
    Beverly Weston (Sam Shepard) is de aan drank verslaafde vader van een gezin. Nadat hij is verdwenen komt de familie bij elkaar om moeder Violet (Meryl Streep) en dochter Ivy (Julianne Nicholson) te steunen. Hierbij komt allerlei oud en nieuw zeer tussen de familieleden bovendrijven.

    Wat een geweldige film is dit! Ik heb bijna twee uur lang ademloos zitten kijken naar de acteerprestaties van Meryl Streep en Julia Roberts. Dit is pas acteren! Het gros van de acteurs en actrices in Hollywood kan een voorbeeld nemen aan deze twee topactrices. Met name Meryl Streep is weer weergaloos. Ja, het is een dialoogfilm, maar wat voor één. Af en toe deed het mij denken aan die andere fantastische dialoogfilm, "Carnage", met Kate Winslet en Jodie Foster, ook al twee topactrices. Ik vrees alleen dat ik ongeveer de enige op dit forum ben die wél van dit soort films houdt. Heerlijk gewoon om weer een film te zien die echt ergens over gaat, en dat zonder CGI en al die andere nepdingen.

    Film: 10
    Beeld: 9
    Geluid: 8
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5830

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    .

    Wat een geweldige film is dit! Ik heb bijna twee uur lang ademloos zitten kijken naar de acteerprestaties van Meryl Streep en Julia Roberts. Dit is pas acteren! Het gros van de acteurs en actrices in Hollywood kan een voorbeeld nemen aan deze twee topactrices. Met name Meryl Streep is weer weergaloos. Ja, het is een dialoogfilm, maar wat voor één. Af en toe deed het mij denken aan die andere fantastische dialoogfilm, "Carnage", met Kate Winslet en Jodie Foster, ook al twee topactrices. Ik vrees alleen dat ik ongeveer de enige op dit forum ben die wél van dit soort films houdt. Heerlijk gewoon om weer een film te zien die echt ergens over gaat, en dat zonder CGI en al die andere nepdingen.

    Film: 10
    Beeld: 9
    Geluid: 8[/FONT][/SIZE]
    Je bent de enige, verder op dit hele forum houden wij allemaal inderdaad alleen van 1 soort film: de lege, domme, volgepompte CGI films.

  6. #5831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Je bent de enige, verder op dit hele forum houden wij allemaal inderdaad alleen van 1 soort film: de lege, domme, volgepompte CGI films.
    Klopt inderdaad, ook AL mijn recensies gaan alleen maar over dit soort films…

  7. #5832

    Standaard

    Wat een onsympathieke uitspraak van Marcel.

  8. #5833

    Standaard

    Daarjuist nog eens in 4K genoten van de Shout! Factory versie van Fargo. Man, dat blijft toch een goede film, zelfs al weet je hoe hij afloopt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #5834

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Wat een onsympathieke uitspraak van Marcel.
    Jemig, Jeroen, een forum is juist bedoeld om tegengestelde meningen te uiten en prikkelende uitspraken te doen. Als iedereen maar dezelfde smaak zou hebben en elkaar allemaal maar naar de mond zou praten, dan wordt het wel een heel erg ingedutte toestand hier. Ik zou zeggen: plaats zelf eens een beoordeling van een film die je gezien hebt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #5835

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Jemig, Jeroen, een forum is juist bedoeld om tegengestelde meningen te uiten en prikkelende uitspraken te doen. Als iedereen maar dezelfde smaak zou hebben en elkaar allemaal maar naar de mond zou praten, dan wordt het wel een heel erg ingedutte toestand hier. Ik zou zeggen: plaats zelf eens een beoordeling van een film die je gezien hebt.
    Heb het te druk met games.En sowieso is er vanuit mij steeds minder interesse in films.
    Maar omdat ik minder interesse in film heb kan ik toch niet maken om te zeggen dat wat ik doe wel ergens over gaat t.o.v. een film.En er zijn hier wel meer mensen die andere dingen kijken dan alleen de Marvel achtige dingen.
    Laatst aangepast door jeroeni : 29-02-2024 om 10:15

  11. #5836

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Heb het te druk met games.En sowieso is er vanuit mij steeds minder interesse in films.
    Maar omdat ik minder interesse in film heb kan ik toch niet maken om te zeggen dat wat ik doe wel ergens over gaat t.o.v. een film.En er zijn hier wel meer mensen die andere dingen kijken dan alleen de Marvel achtige dingen.
    Prima dat je er geen tijd voor hebt, ieder zijn ding. Maar ik vind dat er tegenwoordig wel heel erg veel films, en niet alleen Marvel-films, voor een groot deel vanachter de computer gemaakt worden en dat het echte acteerwerk, in een gewone natuurlijke omgeving, steeds meer naar de achtergrond verdwijnt. Ik heb dan ook niet echt een hoge pet op van de huidige generatie acteurs en actrices.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #5837

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Prima dat je er geen tijd voor hebt, ieder zijn ding. Maar ik vind dat er tegenwoordig wel heel erg veel films, en niet alleen Marvel-films, voor een groot deel vanachter de computer gemaakt worden en dat het echte acteerwerk, in een gewone natuurlijke omgeving, steeds meer naar de achtergrond verdwijnt. Ik heb dan ook niet echt een hoge pet op van de huidige generatie acteurs en actrices.
    Ik wist niet dat je echt zo onwetend en kortzichtig was Marcel. Fysieke effecten in een film winnen juist aan populariteit en worden juist steeds meer gebruikt in tegenstelling tot blue/green screen e.d. Dus dat is punt 1. En daarnaast worden er nog zooooooveeeeellll series en films gemaakt waar niet alleen het door jouw genoemde "echte" acteerwerk wordt ingezet maar ook nog eens voornamelijk wordt gefilmd op locatie. Als je dit niet weet dan kijk je óf de verkeerde films en series óf je lijdt toch wel een beetje aan een struisvogelmentaliteit icm een kokervisie....

  13. #5838

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Prima dat je er geen tijd voor hebt, ieder zijn ding. Maar ik vind dat er tegenwoordig wel heel erg veel films, en niet alleen Marvel-films, voor een groot deel vanachter de computer gemaakt worden en dat het echte acteerwerk, in een gewone natuurlijke omgeving, steeds meer naar de achtergrond verdwijnt. Ik heb dan ook niet echt een hoge pet op van de huidige generatie acteurs en actrices.
    De CGI is in de film wereld al even niet meer heel geliefd.Het kost veel geld en het heeft zeker op de lange termijn niet het gewenste effect.
    The Shape of Water: Deze 2017 film[hij is pas later op m'n pad gekomen] staat zomaar in mijn top 3 favo films.Hier komen oude en nieuwe technieken samen.

    Bij een Spider-Man of Superman film kan je niet zonder CGI gebruik.

    The Shape of Water/A Star is Born: Dit zijn mijn favo films van de laatste jaren en dat zeg ik als game mannetje.
    Laatst aangepast door jeroeni : 01-03-2024 om 09:24

  14. #5839

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik wist niet dat je echt zo onwetend en kortzichtig was Marcel. Fysieke effecten in een film winnen juist aan populariteit en worden juist steeds meer gebruikt in tegenstelling tot blue/green screen e.d. Dus dat is punt 1. En daarnaast worden er nog zooooooveeeeellll series en films gemaakt waar niet alleen het door jouw genoemde "echte" acteerwerk wordt ingezet maar ook nog eens voornamelijk wordt gefilmd op locatie. Als je dit niet weet dan kijk je óf de verkeerde films en series óf je lijdt toch wel een beetje aan een struisvogelmentaliteit icm een kokervisie....
    OK, Rogier, als dat jouw eenzijdige mening is dan stop ik onmiddellijk met nog iets bij te dragen aan deze rubriek. Ga toch lekker gamen, man! Er zijn zoveel forumleden die van alles kopen, maar nooit eens de moeite nemen om hun mening/oordeel/recensie te plaatsen, terwijl dat minder dan vijf minuten van hun tijd kost. Net zoals alleen Raymond, ik en heel af en toe Werner het hele topic van "Welke UHD / Blu-ray / DVD ga je nu kijken" in leven houden. Waar blijven al die anderen dan?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #5840

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    OK, Rogier, als dat jouw eenzijdige mening is dan stop ik onmiddellijk met nog iets bij te dragen aan deze rubriek. Ga toch lekker gamen, man! Er zijn zoveel forumleden die van alles kopen, maar nooit eens de moeite nemen om hun mening/oordeel/recensie te plaatsen, terwijl dat minder dan vijf minuten van hun tijd kost. Net zoals alleen Raymond, ik en heel af en toe Werner het hele topic van "Welke UHD / Blu-ray / DVD ga je nu kijken" in leven houden. Waar blijven al die anderen dan?
    Denk je dat ik er plezier aan beleef om altijd m'n eigen naam in de game topics te zien?
    Ja er zijn er een paar die nog wat doen in de game topics maar ik zou het leuk vinden als er ook wat nieuwe mensen aan boord komen.En dat geld ook voor film/serie.

    Echt Marcel ik zou ook willen dat hier meer mensen hun plezier uiten.Op die manier hoe jij gisteren mensen wil prikkelen dat is ook weer niet de manier.

    Verder ben ik ook altijd vrij actief in het CD topic.En eigenlijk lees ik alles wel op deze site.

    Deze site heeft vers bloed nodig.
    Laatst aangepast door jeroeni : 29-02-2024 om 20:27

  16. #5841

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Net zoals alleen Raymond, ik en heel af en toe Werner het hele topic van "Welke UHD / Blu-ray / DVD ga je nu kijken" in leven houden.
    Dat "welke ga je nu kijken" is voor mij soms een probleem omdat dat veelal een last minute-beslissing is; ik zet liever iets in het topic "welke heb je gekeken"?

    Speaking of which:



    De Duitse 4K bekeken. Alleen jammer dat alle on screen teksten ook in het Duits zijn, maar deze heeft echt wel een fijne geluidstrack!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #5842

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    OK, Rogier, als dat jouw eenzijdige mening is dan stop ik onmiddellijk met nog iets bij te dragen aan deze rubriek. Ga toch lekker gamen, man! Er zijn zoveel forumleden die van alles kopen, maar nooit eens de moeite nemen om hun mening/oordeel/recensie te plaatsen, terwijl dat minder dan vijf minuten van hun tijd kost. Net zoals alleen Raymond, ik en heel af en toe Werner het hele topic van "Welke UHD / Blu-ray / DVD ga je nu kijken" in leven houden. Waar blijven al die anderen dan?
    Dat hoeft toch ook weer niet Marcel. Maar misschien kun je wel zien dat je initiele post (wellicht onbedoeld) wat hooghartig overkwam? Alsof de rest hier alleen maar van films houdt die nergens over gaan met veel CGI en al die andere nepdingen (jouw woorden). Natuurlijk prikkelen mag, maar zoals jeroeni al aangaf is lijkt mij niet de manier.

    Wat Rogier (op een te krachtige manier, denk ik) aangeeft: zulke films als jij bedoelt worden echt nog wel gemaakt. Ik heb het al meerdere malen aangegeven dat je een keer uit de standaard Hollywoord films (want vergis je niet, dit is gewoon simpelweg een Weinstein productie) moet stappen en dat er zoveel moois is buiten Hollywood. En daar werken ze vaak met lagere budgetten, dus 'CGI en al die andere nepdingen' hebben ze geen geld voor. Probeer het eens, je zal nog verbaasd zijn.

    Over het topic "Welke UHD / Blu-ray / DVD ga je nu kijken": dat zijn inderdaad vaak dezelfde mensen (waarvan jijzelf toegeeft dat je vaak achteraf als je de film al hebt gezien pas post). Geeft toch niet, we hebben allemaal een bepaald deel waar je vaak post, zo zit jeroeni bij het gamen, ik vaak bij series etc.

    Het zou zonde zijn als je stopt met posten want er zijn al zo weinig meer die het doen...

  18. #5843

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    OK, Rogier, als dat jouw eenzijdige mening is dan stop ik onmiddellijk met nog iets bij te dragen aan deze rubriek. Ga toch lekker gamen, man! Er zijn zoveel forumleden die van alles kopen, maar nooit eens de moeite nemen om hun mening/oordeel/recensie te plaatsen, terwijl dat minder dan vijf minuten van hun tijd kost. Net zoals alleen Raymond, ik en heel af en toe Werner het hele topic van "Welke UHD / Blu-ray / DVD ga je nu kijken" in leven houden. Waar blijven al die anderen dan?
    Marcel, als je alleen maar posts in deze rubriek kan plaatsen die voor jouw gevoel prikkelen, maar eigenlijk gewoon best wel beledigend zijn, stop dan aub met posten ja. Want dan voegt het helemaal niks meer toe. Hou het gewoon bij jezelf, dat is meer dan voldoende. En maak van jouw verwachting niet andermans verplichting, ofwel ga niet verwachten van anderen dat ze hun aankoop- en kijkgedrag gaan posten. Als mensen dat niet willen, dan doen ze dat gewoon niet. Ik koop ook genoeg, maar ondanks dat ik veel post denk ik er ook niet aan om die aankopen te posten. Het zit gewoon niet in mijn "systeem". Wat er wel in zit, is recensies schrijven. En dat doe ik toch aardig veel dacht ik. En dat is meteen een beetje mijn kijkgedrag. Dus twee vliegen in één klap zeg maar

  19. #5844

    Standaard

    Mochten sommige mensen hier ook maar enige interesse hebben in wat ik kijk en hoeveel sterretjes ik ervoor gegeven heb, kijk dan gerust af en toe op Letterboxd, daar is mijn kijkgedrag op de voet te volgen (zie link in mijn onderschrift)
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #5845

    Standaard

    The last house on the left

    Beruchte horror klassieker van Wes Craven die ik toch nog nooit gezien had. Rauw en bruut. Ongemakkelijk om naar te kijken. Verkrachting, marteling en moord. En tussendoor slapstick-achtige comedy van twee stuntelige politieagenten, alsof de film probeert te zeggen dat het allemaal eigenlijk maar super grappig is.

    Dan is Craven’s A Nightmare On Elmstreet van 12 jaar later toch een stuk braver opeens.

    En helemaal geen CGI te bekennen

  21. #5846

    Standaard Puss In Boots | 4K | US Versie



    In het kader "upgrade naar 4K" vandaag Puss In Boots. Niet slecht maar de tweede film heeft toch nog net een streepje voor.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #5847

    Standaard

    American Fiction

    Ik doe mijn best om deze week de genomineerden voor beste film die ik nog niet heb gezien heb, alsnog te kijken. Deze stond als eerste op de lijst.

    Jeffrey Wright (Westworld!) speelt de auteur Thelonious "Monk" Ellison die te maken heeft met diverse uitdagingen met zijn familie, op het persoonlijk vlak en in zijn werkgebied. Over de inhoud ga ik verder niets zeggen, dat laat ik graag een verrassing zijn.

    Het is een erg geslaagde film; een mix tussen komedie en drama met een sterk maatschappij kritische toon zonder een belerend vingertje op te steken. Ik snap de nominatie dan ook wel, al zal de film niet winnen dan is het toch mooi dat er aandacht voor gegenereerd wordt.

    Aanrader.


  23. #5848

    Standaard

    Maestro

    Nog één van de genomineerden voor beste film bij de Oscars dit jaar. Aan de ene kant zie ik wel waarom qua verhaal (biogafie over de grote Joodse dirigent/componist Leonard Bernstein) maar aan de andere kant echt niet qua film zelf.

    Het is natuurlijk een keus geweest om zoveel te focussen op zijn relatie met zijn vrouw (en diverse mannen), maar eerlijk gezegd wordt het erg saai uitgewerkt. De boeiendste stukken zijn om Bernstein in actie te zien als componist en de scene met het interview wat hij geeft vond ik een heel sterk stuk.

    Daarnaast krijg ik het gevoel dat Cooper heel graag een artistieke film wilde maken d.m.v. allerlei kunstgrepen qua cinematografie. Dat komt erg geforceerd over bij mij.

    Het is kortom geen film die ik nog een keer zou willen zien.

    Nog 4 genomineerden te gaan....

    Laatst aangepast door rogue : 06-03-2024 om 17:02

  24. #5849

    Standaard Starship Troopers | 4K | US Versie

    Lekker een beetje de fascist uithangen met Paul Verhoeven...



    En zeggen dat de film voor 9/11 werd gedraaid. Verhoeven is een echte visionair.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #5850

    Standaard

    Opnieuw 2 genomineerden voor beste film gekeken.

    Anatomie d'une chute (Anatomy of a Fall)

    Ik hou wel van rechtbank films en dit is wel een goede hoor. De film draait om de dood van een man die bij een chalet naar beneden valt. Opzet of ongeluk?

    IJzersterke film met een hele goede Sandra Hüller als hoofdpersoon Sandra Voyter. Anders dan in veel andere Hollywoord rechtbankdrama's waarbij er opeens briljante vondsten door briljante advocaten gevonden worden (ook niets mis mee trouwens) krijgen we hier een realistisch beeld van een rechtzaak te zien. En heel interessant om te zien hoe het eraan toe gaat in een Franse rechtbank, die qua bevraging van getuigen en verdachten echt wel afwijkt van wat we gewend zijn in films.

    Ik zeg eerlijk dat het niet een film is die ik nog een keer ga kijken, maar ik zou 'm zeker aanraden als je ook van dit soort films houdt. Anders is het misschien wel wat droge kost voor je.




    The Zone Of Interest


    Verrassend indrukwekkende film.

    Ik had bijna niets over de film gelezen. Als de film na een lange intro zonder beeld begint, denk je naar een normale, wat saaie familie te kijken die een uitje heeft. Pas later als je beseft van wie dat gezin is, wordt meer duidelijk.

    Het aparte van de film is dat alles heel rustig verteld en in beeld wordt gebracht, terwijl er vlakbij enorme gruwelijkheden plaatsvinden. Die gruwelijkheden zie je dan juist niet specifiek in beeld, maar je wordt er steeds mee geconfronteerd door geluiden, rookwolken, plannen voor nieuwe ovens etc. En het is juist die tegenstelling die de film die zo aangrijpend maakt. Neem nou het opstellen van het plan om 700.000 (!!) Hongaarse joden te transporteren naar werk of de dood; heel kalmpjes wordt puntsgewijs een lijstje doorlopen hoe dat moet gebeuren, alsof het een normaal klusje is. Bizar.

    Soms zeg ik aanrader bij een film, maar deze film zou iedereen moeten zien, zeker jongeren. De film is wat langzaam, maar dat is tegelijkertijd ook zijn kracht wegens de genoemde tegenstelling. De soundtrack vult de film ook perfect aan. Deze film is toevallig ook met Sandra Hüller trouwens.

    Oppenheimer was erg goed, maar mocht deze film heel onverwacht winnen, dan kan ik mij dat goed voorstellen.


Pagina 234 van 237 EersteEerste ... 134184224230231232233234235236237 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •