Pagina 67 van 237 EersteEerste ... 175763646566676869707177117167 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.651 tot 1.675 van 5903 worden weergegeven.
  1. #1651

    Thumbs up

    Gisteren in de bioscoop gezien, in het kader van de Hollywood Classics reeks:

    The Wizard of Oz
    Inmiddels al heel vaak gezien maar ik blijf het keer op keer een vermakelijke film vinden. Wanneer je `m dan op het grote doek kunt zien wordt de magie alleen maar vergroot. "Over the Rainbow" en "We`re off to see The Wizard" in de bioscoop beleven maakt het net nog wat specialer dan het al was.
    Opnieuw genoten van begin tot einde.

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #1652

    Standaard

    Conan the Barbarian 2011

    Is Arnold als Conan te overtreffen?. Natuurlijk niet, maar deze "remake" is zeer zeker een meer dan prima actiefilm geworden met zat scene's waar je U tegen kunt zeggen. Natuurlijk rammelt het hier en daar, is het verhaal wat pover kan het acteren van sommigen beter, maar als je hier doorheen kijkt biedt de film meer dan genoeg vermaak voor een avondje stevige actie.

    7 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #1653

    Standaard

    A Scanner Darkly
    Je kunt veel van Richard Linklater en zijn werk zeggen maar niet dat hij snel twee keer achter elkaar het zelfde soort films maakt. Maar dat pakt niet altijd goed uit, zoals in dit sci-fi drama (met een vleugje film noir). Het verhaal op zich vond ik best interessant maar de manier waarop het uitgewerkt is vond ik al snel irritant worden. De animaties leiden meer af dan dat het ook daadwerkelijk iets toevoegt. Je kunt je afvragen of het niet ook gewoon als live action had gewerkt?

    6,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #1654

    Standaard

    The Constant Gardener (Fernando Meirelles, 2005) *****
    Meesterwerk gebaseerd op het gelijknamige boek van John le Carré. Zonder twijfel (één van) de beste corporate thriller die ik ooit gezien heb. Een indrukwekkend schouwspel zonder valse emotie waarbij Rachel Weisz (vinnige activiste) en Ralph Fiennes (sullige diplomaat) de show stelen. Het gedeeltelijk via flashbacks vertelde verhaal, een aanklacht tegen de rol van grote medijcijnfabricanten, mag er wezen maar de verpakking is nog mooier. Meirelles past zijn 'Cidade de Deus' manier van filmen (handheld shots) toe en gebruikt (zoals bijvoorbeeld ook in Traffic gebeurd) kleurenfilters om het kleurrijke Afrika te onderscheiden van het druilerige Engeland. De met een Oscar genomineerde soundtrack van Alberto Iglesias is trouwens niet meer van mijn MP3 speler weg te denken. Uitmuntend. Net als de film.
    ----------------------------------------------------

    La battaglia di Algeri (Gillo Pontecorvo, 1966) *****
    De moeder der politieke films. Jarenlang geweerd in Frankrijk vanwege zijn gevoelige materie. De strijd om Algiers slaat namelijk op de guerrilla-oorlog die de Algerijnse bevolking in de jaren '50 voerde tegen de koloniale Franse bezetter. Hoewel regisseur Pontecorvo meer op de hand is van de lokale bevolking, kiest hij geen overduidelijk partij. Zowel de harde hand van de Fransen als de soms laffe aanslagen van de Algerijnen komen langs. Deze zijn zo realistisch dat ze als het ware zo uit een journaal afkomstig zouden kunnen zijn. Pontecorvo had duidelijk weinig respect voor zijn acteurs of laatstgenoemden hadden erg veel lef! De hele film oogt sowieso eigenlijk als een documentaire. Er is veel op locatie geschoten in de casbah van Algiers en er wordt veelvuldig gebruik gemaakt van non-acteurs/de lokale bevolking.
    Mijn muzikale held Ennio Morricone verzorgde de soundtrack. Nog een reden om de film te lauweren dus! De 2 disc-er van de Criterion Collection is essentieel voor elke serieuze filmliefhebber. Het beste beeld en geluid en tig informatieve extra's. Kopen en kijken!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #1655

    Standaard

    30 minutes or less (2011) 4,5/10


    Teleurstellende, niet leuke komedie. Ik had hoge verwachtingen, aangezien Eisenberg toch een aantal hele goede films heeft gemaakt (Zombieland, Adventureland, The Social Network). Maar helaas, de grappen zijn niet leuk, en McBride is erg irritant aanwezig. Overslaan.


    The Shunning
    (2011) 8/10

    In principe heeft het verhaal niet meer dan een standaard ware woensdagavond film, en er is genoeg op aan te merken (Panabaker heeft wel veel make-up op voor een Amish meisje, en als ik me niet vergis heeft de bisschop een tattoo op zijn arm).
    Maar de film raakte me wel. Simpelweg een mooie film, met op zijn tijd mooie muziek. Er was zo te zien geen hoog budget beschikbaar, maar het is mooi in beeld gebracht.

  6. #1656

    Standaard

    Tropa de Elite (2007) 8/10 en Tropa de Elite 2: O Inimigo Agora É Outro (2010) 8,5/10



    Vreemd genoeg nog nooit gezien, tot ik de blu-ray in de winkel zag liggen.
    Wie Cidade de Deus heeft gezien, weet al dat het geen pretje is in de sloppenwijken van Rio. Dat wordt hier nogmaals bevestigd.

    Deel 1 is wat rauwer, is wat kleinschaliger qua verhaal en wat meer op de karakters gericht. Deel 2 is wat 'grootser', laat meer de mechaniek op een hoger niveau zien en de politieke spelletjes die daarbij horen.
    De films hebben dus een andere insteek, en dan vond ik deel 2 mij iets meer aanspreken wegens het politieke gedeelte. Maar beide zijn zeer de moeite waard.
    Enig minpuntje is de Portugese taal; ikzelf vind het een verschrikkelijke taal om naar te luisteren. Maar dat vinden ze ongetwijfeld ook van het Nederlands met de 'g' en 'sch' .


    Under Suspicion (1991) 5/10



    Een thriller die een beter lot had verdiend. In principe is hij wel onderhoudend, maar helaas is het einde wel erg slecht. Ik heb nog steeds geen idee waarom hij uiteindelijk schuldig is bevonden (had het wapen vingerafdrukken?), en voordat je het weet is hij klaar om opgehangen te worden. De bedoelde 'twist' was niet geslaagd.



    Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal aka Bedevilled (2010) 9/10


    Hoeveel ellende kan een mens hebben voordat hij of zij breekt?
    Het is wel vaker in films getoond, maar in deze film wordt het wel erg indrukwekkend in beeld gebracht. Een prachtige opbouw met een onderhuidse spanning die er later goed uitkomt. Zelden een film gezien die tegelijkertijd zo gruwelijk én verdrietig is.

    Yeong-hie Seo is zo geloofwaardig in deze film dat het eng is. Eén van de beste films die ik dit jaar heb gezien, misschien wel de beste.

  7. #1657

    Standaard

    The Thing 2011

    Totaal overbodige preqeul (geen remake!) wat mij betreft die de remake van Carpenter alleen maar beter maakt. Doet de film toch nog iets goed.

    Nee, de film kon mij totaal niet bekoren. Men had in mijn ogen voor subtiliteit moeten gaan in plaats van de nu gekozen tour de cgi force waardoor je een totaal niet eng monster lanceert. Jongens, hoe aardig die rekenmachines tegenwoordig zijn, ze verbloemen bij lange na nog niet dat het nep in het kwadraat is. De casting was ook zo voorspelbaar. Winstead is gewoon een ordinaire Ripley (Weaver) kloon, waarbij Edgerton duidelijk voor een jonge Kurt Russel moet doorgaan.

    Dit is echter niet eens wat de film opbreekt. Gewoon de unieke sfeer, de opbouw, echte pure angst zoals Carpenter dat wel weet te bewerkstelligen doet voor mij deze preqeul de das om. Zoals ik hierboven al zei mist de film subtiliteit. Men kan haast niet wachten om het monster te tonen. En hoe. Bah, gewoon niet eng. Bijna langwekkend. Hiermee vervalt de film meteen in een ordinaire monster film en klimt voor mij Carpenters the Thing meteen naar een nog grotere hoogte!. Winston rulez!!

    Het beste van de hele film: De aftiteling! Niet grappig bedoelt, ga maar kijken want dan begint de film pas goed te worden......hoe typerend...

    3 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #1658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal aka Bedevilled (2010) 9/10


    Hoeveel ellende kan een mens hebben voordat hij of zij breekt?
    Het is wel vaker in films getoond, maar in deze film wordt het wel erg indrukwekkend in beeld gebracht. Een prachtige opbouw met een onderhuidse spanning die er later goed uitkomt. Zelden een film gezien die tegelijkertijd zo gruwelijk én verdrietig is.

    Yeong-hie Seo is zo geloofwaardig in deze film dat het eng is. Eén van de beste films die ik dit jaar heb gezien, misschien wel de beste.
    Deze film heb ik ook nog op de te-kijk-stapel liggen...ben zeer benieuwd!
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #1659

    Standaard

    Gisteren in de sneak:

    The Rum Diary
    De vergelijkingen met Fear and Loathing in Las Vegas liggen nogal voor de hand. Beide zijn het verfilmingen van Hunter S. Thompson boeken, in beide spelen drugs en alcohol een (extreem) grote rol en natuurlijk speelt Johnny Depp in beide de hoofdrol.
    Toch kan deze, waarin Depp een journalist speelt die naar Puerto Rico gaat om daar voor een krant te gaan werken, bij lange na tippen aan Gilliam`s meestertrip. Het is extreem langdradig en niet interessant. Het script hangt als los zand aan elkaar en er is nergens echt lijn in te ontdekken. Het enige dat dit nog nét tot een voldoende maakt is Depp zelf, al lijkt het er steeds meer op alsof hij op de automatische piloot te werk gaat.

    5,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #1660

    Standaard

    Cars 2

    Een film die mij zeer positief verraste en waar ik mij prima mee heb vermaakt.

    7,7/10

    Bend It Like Beckham (DVD)

    Toch wel aardige film, die vooral voor mijn vrouw bedoeld was, maar hem zelf saai vond

    6,2/10

  11. #1661

    Standaard

    Trust

    9/10

    Een erg beklemmende film volgens mij. Ben blij dat ze er geen happy end à la Hollywood aangebreid hebben. Zo blijft de film erg dicht bij de realiteit.

    Friends with benefits

    8/10
    Ik vond hem echt hilarisch. Nooit gedacht dat Justin Timberlake kon acteren.

    In Time

    9/10
    Goeie film! spannend tot de laatste minuut. En ik herhaal mijn commentaar: Timerlake kan acteren !
    Heb onder andere deze dvd's met een Groupon deal gekocht.
    Laatst aangepast door bazinga : 16-01-2012 om 13:05

  12. #1662

    Standaard

    Sint 7/10
    Hij is wel te bekijken waard, maar geen blijvertje

    Warrior 8/10
    Goeie film hoewel bepaalde stukken voorspelbaar zijn.
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  13. #1663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    Warrior 8/10
    Goeie film hoewel bepaalde stukken voorspelbaar zijn.
    Ook net gezien en kwam uit op precies hetzelfde. Een degelijke film, maar een meesterwerk? Nou, nee. Wat de film vooral boven het maaiveld doet uitsteken is niet zozeer het script maar het uitstekende acteerwerk.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #1664

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht

    Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal aka Bedevilled (2010) 9/10


    Hoeveel ellende kan een mens hebben voordat hij of zij breekt?
    Het is wel vaker in films getoond, maar in deze film wordt het wel erg indrukwekkend in beeld gebracht. Een prachtige opbouw met een onderhuidse spanning die er later goed uitkomt. Zelden een film gezien die tegelijkertijd zo gruwelijk én verdrietig is.

    Yeong-hie Seo is zo geloofwaardig in deze film dat het eng is. Eén van de beste films die ik dit jaar heb gezien, misschien wel de beste.
    Gisteravond gezien en inderdaad een aanrader. Topfilm!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #1665

    Standaard

    Fright Night 2011

    Wat een drama. Kan niet tippen aan het origineel. Het mist de sfeer, de passie, nee wat een prul is dit zeg...


    3 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #1666

    Standaard

    Ook Bedevilled gezien. Korea doet het goed de laatste jaren! Meer Horror Thriller Drama's aub!

  17. #1667

    Standaard

    Slither (2006)

    Een buitenaardse plaag heeft het plattelandsstadje Wheelsy in zijn greep. Slijmerige wormen dringen de lichamen binnen van de bewoners, die prompt veranderen in bloeddorstige en vleesetende zombies en gigantisch gemuteerde monsters. Een klein groepje overlevenden, waaronder de sheriff, zijn ex-liefje, de burgemeester en een zestienjarig meisje, proberen de buitenaardse invasie te stoppen, maar dan moeten ze eerst het stadje ontvluchten.


    Enorm nasty horrorflick met momenten, maar ik vond het nooit echt badass of hilarisch. De badkamerscène is wel veruit de beste, inclusief gek toekomstbeeld. De gore in deze moderne pulpfilm is dan wel vooral CGI, maar hier is het goed uitgewerkt (buiten dat hert, dat zag er niet uit). Net niet-niveau.

  18. #1668

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ook net gezien en kwam uit op precies hetzelfde. Een degelijke film, maar een meesterwerk? Nou, nee. Wat de film vooral boven het maaiveld doet uitsteken is niet zozeer het script maar het uitstekende acteerwerk.
    Volledig mee eens!
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  19. #1669

    Standaard

    1201. Tôkyô nagaremono (Seijun Suzuki, 1966) :: 9.5
    1202. Koroshi no rakuin (Seijun Suzuki, 1967) :: 9.0
    1203. A Farewell to Arms (Frank Borzage, 1932) :: 10.0
    1204. Nothing Sacred (William A. Wellman, 1937) :: 8.5
    1205. Medea (Pier Paolo Pasolini, 1969) :: 7.7

    Wat is blu-ray toch een mooi medium
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  20. #1670

    Standaard

    Dan geef je deze film een hogere score dan de gemiddelde imdb-er.

    Conan van Arnie is alleen maar beter geworden op blu-ray, goed beeld en uitstekend geluid.




    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Conan the Barbarian 2011

    Is Arnold als Conan te overtreffen?. Natuurlijk niet, maar deze "remake" is zeer zeker een meer dan prima actiefilm geworden met zat scene's waar je U tegen kunt zeggen. Natuurlijk rammelt het hier en daar, is het verhaal wat pover kan het acteren van sommigen beter, maar als je hier doorheen kijkt biedt de film meer dan genoeg vermaak voor een avondje stevige actie.

    7 / 10

  21. #1671

    Standaard

    Drive (2011) 8/10

    Sfeer. Dat is waar deze film grotendeels op drijft, en wat is dat goed gelukt... De geweldige soundtrack is zeer bepalend in deze film, die prachtig past naast de stilte en de soms serene scenes.
    Omdat het rustige (niet alleen de scenes, maar ook Gosling zelf) zo abrupt wordt afgewisseld met bruut geweld, komt het nog harder aan.
    Ik had vooraf veel tegenstrijdige meningen gelezen, maar ik zit toch aan de zeer positieve kant. Dit is echt zo'n film, waarvan ik het jammer vind dat ik die niet in de bios heb gezien, daar zal hij nog meer tot zijn recht komen.


    Columbiana (2011) 4/10

    Een film waarvan ik vooraf zo hoopvol was....maar een flinke tegenvaller was.
    Ik heb geen seconde meegeleefd met het karakter van Saldana. Vreemd genoeg was ik meer onder de indruk van de jonge Stenberg dan van Saldana zelf. De film komt nergens boven het niveau van een, pak 'm beet, Statham film uit. Oninteressant, saai (ook de actie scenes), overslaan als je een kans hebt.

  22. #1672

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ook net gezien en kwam uit op precies hetzelfde. Een degelijke film, maar een meesterwerk? Nou, nee. Wat de film vooral boven het maaiveld doet uitsteken is niet zozeer het script maar het uitstekende acteerwerk.
    Voorspelbaar was het zeker, maar wat een adreline rush! Die vechtscenes waren echt wel je-van-het, zeker meer spanning dan The Fighter.


  23. #1673

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bazinga Bekijk bericht
    Trust

    9/10

    Een erg beklemmende film volgens mij. Ben blij dat ze er geen happy end à la Hollywood aangebreid hebben. Zo blijft de film erg dicht bij de realiteit.
    Leuk hoe meningen kunnen verschillen
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #1674

    Standaard

    Kuroneko - Kaneto Shindô - 1968

    Kuroneko plaatste ik altijd net wat onder Onibaba en The Naked Island maar de kijkervaring die de Blu-Ray van Criterion mij opleverde was werkelijk fenomenaal. De verbetering is echt heel bijzonder. Het spookverhaal over een moeder en een dochter die, nadat ze bruut zijn verkracht en verbrand, terugkeren als geesten om Samurai te vermoorden is visueel en muzikaal erg imponerend. De raakvlakken met Onibaba merkte ik dit keer ook meer op. De bewegingen van de geesten, lijkt bij vlagen op een balletvoorstelling. De film is echt in aanzien gestegen en daar heeft de uitmuntende beeldkwaliteit zeker mee te maken. Nu maar hopen dat Onibaba en The Naked Island eens op Blu-Ray verschijnt.

    9,2

  25. #1675

    Standaard

    Hostel III (2011)

    Na de eerste 2 delen die ik prima vond komt nu een DVD-only release. Meestal vallen die tegen maar deze viel me echt 100% mee.

    Niets nieuws onder de zon maar de film is goed gemaakt, acteerwerk is in orde.

    7/10

Pagina 67 van 237 EersteEerste ... 175763646566676869707177117167 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •