Pagina 96 van 237 EersteEerste ... 46869293949596979899100106146196 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.376 tot 2.400 van 5903 worden weergegeven.
  1. #2376

    Thumbs up

    To Catch A Thief
    Cary Grant is een voormalig juwelen dief die in het zuiden van Frankrijk woont. Al jaren heeft hij geen diamant meer gestolen maar wanneer een dief actief wordt die zijn manier van werken gebruikt wordt hij als eerste beschuldigd. Onterecht, volgens hem zelf. En dus neemt hij de taak op zich z`n onschuld te bewijzen.
    Deels op locatie in zuid Frankrijk gefilmd is dit een luchtige en vermakelijke Hitchcock waarbij goed gebruik wordt gemaakt van de mooie locaties. Grant zet een leuke rol neer als de dief en het is altijd een groot plezier om Grace Kelly, wat mij betreft de mooiste vrouw aller tijden, te mogen aanschouwen, zeker in dit uiterst strakke high definition beeld.
    Het wordt dus nergens echt spannend maar het is vooral een hele fijne film.
    Een aanrader.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #2377

    Standaard

    Moonrise Kingdom.

    Leuke familiefilm. Typsche Anderson film. Verhaal klopt en vooral de lokatie is weer super verzonnen. Voor ieder wat wils en lekker eigenwijs gefilmd. ****.

    Simon

  3. #2378

    Standaard

    Drive Nicolas Winding Refn (2011)

    Wat een dijk van een film!! De ingetogen manier waarop Gosling zijn rol hier neerzet is zo fantastisch gedaan, de scènes zijn stil en kruipen af en toe voorbij en dat bevordert de spanningsopbouw van het verhaal. Echt heel goed! Must-see.

  4. #2379

    Standaard



    The Sting (1973)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: UK, met NL-ondertitels

    Film: 8,5
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,0
    Extra's: 8,0

  5. #2380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht


    The Sting (1973)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: UK, met NL-ondertitels

    Film: 8,5
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,0
    Extra's: 8,0
    Ik ben wel verbaasd over je 9 voor het beeld. Andere reviews zijn juist wat terughoudender over de beeldkwaliteit.

  6. #2381

    Standaard

    The 39 Steps
    Deze film uit het Engelse tijdperk van Hitchcock heeft wel een hoog entertainment gehalte. Het is overduidelijk dat een aantal van z`n latere films (waaronder The Wrong Man en natuurlijk North By Northwest) hun oorsprong vinden in dit eerste kassucces van Hitch.
    Het zal nooit z`n beste film worden, want "leuk" maar niet meer dan dat, maar een "mindere" Hitchcock is nog steeds beter dan `t gros van alle andere films.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #2382

    Standaard

    The Figther (Mark Wahlberg en Christian Bale)

    Nooit zo'n echte fan geweest van Bale. Maar man, wat zet hij hier een waanzinnige acteerprestatie neer!
    Mooi verhaal ook (gebaseerd op waargebeurd), niet teveel cliches al blijft het natuurlijk een ik-worstel-en-kom-boven-film. Ook het in dat opzicht wat voorspelbare einde wordt niet te zoetsappig neergezet. Prima film zeg maar in het Rocky-achtige genre.

  8. #2383

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    The Figther (Mark Wahlberg en Christian Bale)

    Nooit zo'n echte fan geweest van Bale. Maar man, wat zet hij hier een waanzinnige acteerprestatie neer!
    Mooi verhaal ook (gebaseerd op waargebeurd), niet teveel cliches al blijft het natuurlijk een ik-worstel-en-kom-boven-film. Ook het in dat opzicht wat voorspelbare einde wordt niet te zoetsappig neergezet. Prima film zeg maar in het Rocky-achtige genre.
    ik had er een stuk meer van deze film verwacht. Viel voor mij dus erg tegen. Weinig boksen en veel gezeik en gezeur met familie, vriendin en coaches, vooral die zussen en moeder waren gruwelijk irritant. Ik heb dan de blu-ray helaas gekocht. Met zeer veel spijt.

  9. #2384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    The 39 Steps
    Deze film uit het Engelse tijdperk van Hitchcock heeft wel een hoog entertainment gehalte. Het is overduidelijk dat een aantal van z`n latere films (waaronder The Wrong Man en natuurlijk North By Northwest) hun oorsprong vinden in dit eerste kassucces van Hitch.
    Het zal nooit z`n beste film worden, want "leuk" maar niet meer dan dat, maar een "mindere" Hitchcock is nog steeds beter dan `t gros van alle andere films.7,5/10
    Grappig. Ik ervaar dat juist als compleet andersom. Nogal overgewaardeerd als je het mij vraagt.

  10. #2385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben wel verbaasd over je 9 voor het beeld. Andere reviews zijn juist wat terughoudender over de beeldkwaliteit.
    Ik vind "The Sting" er prachtig uit zien op Blu-ray, met die typische jaren 70-look. Met name de kleuren hebben mij zeer aangenaam verrast, evenals de scherpte. Voor mij ondubbelzinnig een 9 waard. Een heel enkele keer is er niet goed scherpgesteld, maar dat is echt zelden. Ik kijk altijd naar het totaalplaatje en dat vond ik zeer positief en een stuk beter dan ik van tevoren had gedacht.

  11. #2386

    Standaard



    True Grit (2010)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: NL

    Film: 8,5
    Beeld: 9,5
    Geluid: 8,5
    Extra's: 8,0

  12. #2387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    ik had er een stuk meer van deze film verwacht. Viel voor mij dus erg tegen. Weinig boksen en veel gezeik en gezeur met familie, vriendin en coaches, vooral die zussen en moeder waren gruwelijk irritant. Ik heb dan de blu-ray helaas gekocht. Met zeer veel spijt.
    Bij de Rocky-films heb je ook niet veel boxen in beeld. Daar gaat het ook om het verhaal daaromheen (die ik bij Rocky écht geweldig vind. Zeker de zelf-kennis van Stallone dat ie n beetje traag is met praten enzo).

    Die zussen gruwelijk irritant? Super juist. Een beetje comic relief doet bij mij vaak wonderen.

  13. #2388

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    ik had er een stuk meer van deze film verwacht. Viel voor mij dus erg tegen. Weinig boksen en veel gezeik en gezeur met familie, vriendin en coaches, vooral die zussen en moeder waren gruwelijk irritant. Ik heb dan de blu-ray helaas gekocht. Met zeer veel spijt.
    Als je je Blu-ray kwijt wil houd ik me aanbevolen

  14. #2389

    Standaard

    599. Duplicity III (Stan Brakhage, 1980) :: 9.0
    600. The Girl Can't Help It (Frank Tashlin, 1956) :: 9.0
    601. Mahler (Ken Russell, 1974) :: 8.5
    602. Suspiria (Dario Argento, 1977) :: 10.0

    'Mahler' is altijd veruit mijn minst favoriete jaren '70 Russell geweest, maar ik wist altijd dat dit voor een groot deel kon liggen aan de belabberde kwaliteit waarin de film enkel te zien was. De bestaande DVD's waren al helemaal ondermaats en ik kende de film van een soort fanedit, waarin iemand de film in het juiste beeldformaat had gezet en de kleuren wat had opgepoetst aan de hand van de bestaande DVD, maar zelfs toen zag alles er nog depressief en doods uit. Dat is nu allemaal aanzienlijk anders danzij de nieuwe Japanse blu-ray! Kristalhelder is het enige woord waarmee ik het beeld kan omschrijven en je beseft dat feitelijk iedere film die Russell in de jaren '70 geschoten heeft (wat er uiteindelijk helaas minder zijn dan je soms hoopt) een visueel meesterwerk is en 'Mahler' is daarop niet langer een uitzondering meer. Ook de muziek van Mahler krijgt een volwaardige HD treatment en schalt nu de boxen uit en zelfs de dialoog is nu verstaanbaar (enkel Japanse subs, maar die zijn uit te zetten).

    De film zelf blijft van alle drie componisten films waarschijnlijk de meest enigmatische: het heeft niet de directe emotionele impact van 'The Music Lovers' en ook niet de cartooneske waanzin van 'Lisztomania'; 'Mahler' is een relatief ongrijpbare en bij vlagen zelfs afstandelijke film, maar dat geeft de film juist zijn eigen karakter en zoals iedere Russell film wordt ook 'Mahler' beter naarmate je hem vaker ziet. Beeld en geluid strijden in Russell altijd in vrijwel gelijke mate om de bovenhand en in dat opzicht is 'Mahler' puur stilistisch gezien een van zijn grootste prestaties, omdat hij in deze film een imposante balans weet te bereiken tussen beiden en er een indrukwekkend soort tapijt ontstaat waarin moeiteloos innerlijke gevoelens op audiovisuele wijze vorm krijgen. Dat deze methode enorm veel profijt heeft van de blu-ray presentatie moge duidelijk zijn. Het kost wellicht wat om vanuit Japan te importeren, maar 'Mahler' is absoluut verplicht kijkvoer en ik kan niet wachten op de derde Ken Russell blu-ray: 'Altered States'.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  15. #2390

    Standaard



    U-571 (2000)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: US, met Engelse SDH-ondertitels

    Film: 8,0
    Beeld: 8,5
    Geluid: 10
    Extra's: 5,5

  16. #2391

    Standaard



    V For Vendetta
    (2005)


    Medium: Blu-ray
    Uitgave: NL

    Film: 8,5
    Beeld: 8,5
    Geluid: 8,0
    Extra's: 7,5

  17. #2392

    Standaard

    Jemig, wat worden er hoge cijfers gegeven de laatste tijd hier. Alles is bijna een 8 of hoger.

  18. #2393

    Standaard

    Niks mis mee toch? Als ik dat rijtje films zo voorbij zie komen verdienen ze het (zowat) allemaal wel

  19. #2394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Grappig. Ik ervaar dat juist als compleet andersom. Nogal overgewaardeerd als je het mij vraagt.
    Hitchcock??
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #2395

  21. #2396

    Standaard



    Where The Wild Things Are (2009)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: NL

    Film: 7,0
    Beeld: 8,5
    Geluid: 8,0
    Extra's: 5,5

  22. #2397

    Standaard



    X-Men (2000)

    Medium: Blu-ray (2-disc)
    Uitgave: NL

    Film: 8,0
    Beeld: 8,5
    Geluid: 9,0
    Extra's: 8,0

  23. #2398

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Jemig, wat worden er hoge cijfers gegeven de laatste tijd hier. Alles is bijna een 8 of hoger.
    Die cijfers zeggen helemaal niets. De een heeft een totaal andere standaard dan de ander.
    Waar de 1 zich laat overdonderen door special effects, vindt de ander juist het verhaal weer het belangrijkst. Een derde kan niet van een film genieten als er geen goede (wat is goed?) soundtrack is.
    En dan heb je ook nog het feit dat de 1 altijd hoger cijfert dan de ander, terwijl ze het qua kritieken eigenlijk wel eens zijn.

    En dan heb je ook nog dat mensen een goed gemaakte film als slecht markeren omdat ze de film niet snappen of ze niet van het genre houden.

    Maar goed. OT: vorig weekend de Mission Impossible films op de kop getikt. Heb de 1e 2 bekeken. Moet zeggen dat ik de 1e toch wel beter vindt. De 2e is veel te veel style over substance. Maar wel vermakelijk. Vanavond of morgen door met deel 3 en dan in het weekend deel 4 denk ik.

  24. #2399

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    ik had er een stuk meer van deze film verwacht. Viel voor mij dus erg tegen. Weinig boksen en veel gezeik en gezeur met familie, vriendin en coaches, vooral die zussen en moeder waren gruwelijk irritant. Ik heb dan de blu-ray helaas gekocht. Met zeer veel spijt.
    Kan ik begrijpen. Maar wat ik niet snap is dat je dat niet al van te voren wist. Het staat m.i. duidelijk in de omschrijving. Het ging niet om het boksen maar om de boxer zelf en zn omgeving. En zelfs dat is nog niet zeker, want de titel kan op de boxende broer slaan, maar ook op de andere broer die zichzelf terug moet knokken van zn verslaving.

    Moet zelf trouwens zeggen dat ik Warrior beter vond. Misschien is die wat te Amerikaans, maar ik vond het eind van Fighter wat te abrupt en sommige karakters (die moeder en die zussen idd...) ontzettend irritant. Maar goed: als dat zo bedoeld was hebben ze het gewoon goed geacteerd
    Warrior is zeker niet perfect, maar ik denk dat jij wat meer aan je trekken zou komen qua boxen (freefighten dan). Maar ook hier gaat het eigenlijk om de familieproblemen.

  25. #2400

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Kan ik begrijpen. Maar wat ik niet snap is dat je dat niet al van te voren wist. Het staat m.i. duidelijk in de omschrijving. Het ging niet om het boksen maar om de boxer zelf en zn omgeving. En zelfs dat is nog niet zeker, want de titel kan op de boxende broer slaan, maar ook op de andere broer die zichzelf terug moet knokken van zn verslaving.

    Moet zelf trouwens zeggen dat ik Warrior beter vond. Misschien is die wat te Amerikaans, maar ik vond het eind van Fighter wat te abrupt en sommige karakters (die moeder en die zussen idd...) ontzettend irritant. Maar goed: als dat zo bedoeld was hebben ze het gewoon goed geacteerd
    Warrior is zeker niet perfect, maar ik denk dat jij wat meer aan je trekken zou komen qua boxen (freefighten dan). Maar ook hier gaat het eigenlijk om de familieproblemen.
    Ja was zeker wel mooier geweest, als ze in de film wat meer op elkaars snaveltje zouden tikken.

Pagina 96 van 237 EersteEerste ... 46869293949596979899100106146196 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •