Pagina 208 van 236 EersteEerste ... 108158198204205206207208209210211212218 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.176 tot 5.200 van 5894 worden weergegeven.
  1. #5176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Waarom heb je geen Cinevillepas, Coen? Lijkt me meer bij je te passen.
    Geen idee wat die pas is, maar mijn filmhuis biedt volgens mij geen vaste passen.

    Pathé krijgt eind dit jaar een enorm grote en technische goede nieuwe vestiging in Arnhem, dus voor 19 euro p/m kan ik daar straks meepakken wat ik wil
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #5177

  3. #5178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Geen idee wat die pas is, maar mijn filmhuis biedt volgens mij geen vaste passen.
    Zeker wel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #5179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik stond te twijfelen, maar hij is dus best aardig? Heb ook een Pathé pas, dus misschien toch maar even meepikken
    Ik vond van wel maar ben dan ook wel een liefhebber van het soort platte humor van Seth MacFarlane
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #5180

    Standaard

    Nu we dan eindelijk samenwonen wordt het tijd om m`n vriendin een beetje wegwijs te maken in de wereld van film klassiekers en oudere films. Had er een paar uitgekozen en haar keuze viel op:

    The Fly
    Jeff Goldblum is geknipt voor de rol van sullige wetenschapper die door een fout langzaam verandert in een levensgrote vlieg.
    Het blijft een heerlijke gore horror met een stijl zoals eigenlijk alleen Cronenberg dat kan, met smerige effecten die je tegelijkertijd doen walgen en doen lachen.
    Al een paar keer gezien maar het blijft een geweldige film.

    8,0/10

    Gelukkig viel de film ook bij de vrouw in de smaak. Dat belooft veel goeds voor de toekomst
    Laatst aangepast door TheGodfather : 30-08-2015 om 20:57
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #5181

    Standaard

    Lifeforce (1985)

    Dit epische sci-fi epos heeft twee fantastische pluspunten; links en rechts.

    8,5

  7. #5182

    Standaard

    Afgelopen dagen in meerdere sessies de POTC-trilogie weer eens bekeken en ik moet zeggen: ik vind em beter dan de eerste kijkbeurt, waarbij ik toen vooral deel 2 en 3 veel te lang(dradig) vond. Nu bevielen ze me een stuk beter, ondanks de lange speelduur.

  8. #5183

  9. #5184

    Standaard

    Gisteren Corpse Bride gekeken van Tim Burton

    Als ik op IMDB kijk dan zijn de kritieken lovend. Ik kan me daar niet zo in vinden. Ja, de film ziet er prachtig uit, stop-motion is mooi gemaakt en er zitten ook leuke visuele grappen in. Maar het verhaal zelf is nogal mager en voorspelbaar. Ik merkte dat ik moeite had om mijn aandacht erbij te houden en vond de film ook wel wat te lang duren. De liedjes voegden in mijn oog weinig toe. Maar de overige muziek vond ik daarentegen wel fraai en goed passen.

    Al met al een voldoende maar toch ook wel een magere 6.

  10. #5185

    Standaard

    Playtime - Jacques Tati - 1967


    Na een half uur was ik al murv geslagen door verveeldheid. Ik werd zelfs wat geïrriteerd door de film omdat het me maar niet pakte. Er gebeurt veel op het scherm, veel personages die door elkaar heen lopen, veel geluiden en situaties. Helaas vond ik niets grappig, wat volgens mij wel de bedoeling was. Het is het soort flauwe humor wat je vroeger in kluchten tegen kwam en dan ook nog het meest oubollige soort. Een glazen deur breekt en een kelner doet net alsof de deur er nog inzit door een deurklinker los vast te houden.....haha (not). Ook ontvouwde er scenes voor mn neus waarvan ik dacht "waar zit in ik Godsnaam naar te kijken?"


    Typisch een film waarvan de klik volledig ontbrak en dan wordt het een zware en vooral lange zit. Ik respecteer wel de grote schaal en het vakmanschap wat in de film verweven zit. De decors en het oog voor detail. Helaas verliet ik schouderophalend de film en vond ik het zonde dat ik twee niet uur beter had kunnen gebruiken.


    4.0

  11. #5186

    Thumbs up

    The Man From U.N.C.L.E.
    De jaren `60 serie ken ik alleen van naam dus was ik na het zien van de trailer geïnteresseerd in de nieuwe versie.
    Deze nieuwe origin story is,zoals we dat van Ritchie inmiddels wel gewend zijn, twee uur lang topvermaak. Het verhaal speelt zich af tijdens de hoogtijdagen van de Koude Oorlog en draait om een Amerikaanse CIA agent (Henry Cavill) en een KGB agent (Arnie Hammer) die tegen hun wil samen moeten werken om de wereld van de ondergang te redden.
    Het is een heerlijke ouderwetse spionnenfilm met veel humor waarin Ritchie toont over een goede timing te beschikken, de grappen komen steeds precies op het juiste moment. Iets dat ook komt door het samenspel tussen Cavill en Hammer, die allebei uitstekend gecast zijn. De jaren `60 sfeer wordt goed neergezet en de hele aankleding op het gebied van kostuums en sets is geweldig.
    De twee uur vliegen om en als de credits over het scherm rollen vindt je het jammer dat het alweer is afgelopen. Ben, vooraf tenminste, niet zo van de sequels maar wat hoop ik dat hier een vervolg (uiteraard ook van Ritchie) op komt, zeker omdat het einde daar de perfecte voorzet voor geeft.
    Het is heel lang geleden dat ik zo van een film heb genoten!

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #5187

    Standaard

    Humongous (1982


    Deze stond nog te prijken op mn slasher-afvinklijstje. Krijgt niet al te beste kritieken als ik het internet mag geloven (maar wie gelooft het internet?). Het plot is zo simpel als het maar kan. Stelletje tieners stranden met een boot op een eiland waar, naar het schijnt, een oud vrouwtje te wonen omringt door waakhonden. Het stranden op de rotsen vlak bij het eiland heeft zo'n debiel gegeven; daar moet je maar even een zak zout voor meebrengen.


    Anyway, eenmaal op het eiland is er geen hond te bekennen.....wel veel lijken van honden. Maar als er geen honden meer op het eiland zijn....waar komt dan het gegrom vandaan?? --- insert scary music en enkele bliksemschichten----


    Slasher volgens het boekje....maar verdomd vermakelijk! De print is hier en daar wat donker maar toch nog prima te volgen. Het verhoogde wel het obscure sfeertje. De trailer van deze film is een kunstwerkje op zich....


    7,5

  13. #5188

    Standaard

    Waar kan ik dat lijstje vinden? Op ICM?

  14. #5189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Afgelopen dagen in meerdere sessies de POTC-trilogie weer eens bekeken en ik moet zeggen: ik vind em beter dan de eerste kijkbeurt, waarbij ik toen vooral deel 2 en 3 veel te lang(dradig) vond. Nu bevielen ze me een stuk beter, ondanks de lange speelduur.
    Er komt binnenkort nog eentje aan.

  15. #5190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    The Killers
    The Live by Night
    Thieves Highway
    Pickup on South Street
    Kiss Me Deadly
    The Killing
    Out of the Past
    The Third Man
    Double Indemnity
    Sweet Smell of Success
    Nightmare Alley
    The Maltese Falcon
    Criss Cross
    The Asphalt Jungle
    In a Lonely Place

    allemaal top
    Chinatown hoort ook bij dit rijtje...
    The Maltese Falcon is inderdaad ook een erg goede film.

  16. #5191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Er komt binnenkort nog eentje aan.
    Doe maar 2.

  17. #5192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Chinatown hoort ook bij dit rijtje...
    Absoluut niet in mijn ogen. Film Noirs komen uit de jaren '40 en '50. Alles wat daarna komt is geinspireerd op Film Noir. Zo zijn er ook mensen die Blade Runner een Film Noir vinden. Absolute onzin, dat is gewoon een sci-fi met Noir invloeden. Chinatown is zeker hevig geinspireerd op Film Noir maar is het niet wat mij betreft, alleen al vanwege het jaar wanner deze is gemaakt.

  18. #5193

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Absoluut niet in mijn ogen. Film Noirs komen uit de jaren '40 en '50. Alles wat daarna komt is geinspireerd op Film Noir. Zo zijn er ook mensen die Blade Runner een Film Noir vinden. Absolute onzin, dat is gewoon een sci-fi met Noir invloeden. Chinatown is zeker hevig geinspireerd op Film Noir maar is het niet wat mij betreft, alleen al vanwege het jaar wanner deze is gemaakt.
    Film noir kent inderdaad in hoogtijdagen in de jaren 40 en 50. Chinatown word wel degelijk gezien als film noir, maar dan uit een later tijdperk....ze noemen deze neo noir. Blade Runner en Terminator zijn daar weer afgeleide van en noem je dan weer tech noir.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  19. #5194

    Standaard

    Aha....Terminator is een Tech-Noir....weer wat geleerd.

    Effe serieus....wat een flauwekul. De term Neo Noir vind ik ook al zo'n idiote modeterm. Bedacht door filmcritici die hip willen doen. Zijn Westerns die nu worden gemaakt ineens Neo-Westerns?
    Film Noir, en dan met name de stijlkenmerken, worden overgenomen in moderne films. Film Noir is ook een term die later op de films uit de jaren '40 en '50 werden geplakt. De makers waren op het moment van maken niet eens bewust van die term. Dat maakt het in mijn optiek anders dan andere genres. Sommige kenners beweren dat het niet eens een genre is, maar slechts een verzameling van stijlkenmerken dat de term Film Noir definieert.

    Mensen die er wat meer over willen weten zouden eens de boeken Film Noir Reader 1 t/m 4 moeten lezen. En kijk eens naar de Warner Film Noir classic boxen.....films uit de jaren '40 en '50.

    Miller's Crossing of Blood Simple van de Coen-Brothers hebben ook Noir-invloeden. Maar omdat ze invloeden bevatten, maakt het ze nog geen Film Noir.

  20. #5195

    Standaard

    Nabrander: ik ben me allang bewust van de term Neo-Noir maar ik heb er zelf een bloedhekel aan. En het is al zo lang ik op dvd.nl zit, dat als het om Film Noir gaat er binnen de kortste keren films als Sin City en dergelijke bij worden gehaald. En dan komt er weer die discussie over Film Noir vs Neo Noir vs gelul-Noir etc. Terwijl er werkelijk honderden volbloed Film Noirs bestaan. Ik denk dat het genre gewoon te onbekend is hier.

    Anyway, het rijtje wat Coen noemt, dat zijn in mijn ogen Film Noirs. Alles na Touch of Evil (om maar even een grens te trekken) zijn afgeleiden van the real thing.

  21. #5196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Aha....Terminator is een Tech-Noir....weer wat geleerd.

    Effe serieus....wat een flauwekul. De term Neo Noir vind ik ook al zo'n idiote modeterm. Bedacht door filmcritici die hip willen doen. Zijn Westerns die nu worden gemaakt ineens Neo-Westerns?
    Film Noir, en dan met name de stijlkenmerken, worden overgenomen in moderne films. Film Noir is ook een term die later op de films uit de jaren '40 en '50 werden geplakt. De makers waren op het moment van maken niet eens bewust van die term. Dat maakt het in mijn optiek anders dan andere genres. Sommige kenners beweren dat het niet eens een genre is, maar slechts een verzameling van stijlkenmerken dat de term Film Noir definieert.

    Mensen die er wat meer over willen weten zouden eens de boeken Film Noir Reader 1 t/m 4 moeten lezen. En kijk eens naar de Warner Film Noir classic boxen.....films uit de jaren '40 en '50.

    Miller's Crossing of Blood Simple van de Coen-Brothers hebben ook Noir-invloeden. Maar omdat ze invloeden bevatten, maakt het ze nog geen Film Noir.
    Hmmm, zal die boeken eens opsnuffelen. Zeker de moeite waard.

    Maareuh de term zijn in deze niet door de critici opgeplakt maar door de filmmakers James Cameron en Roman Polanski zelf. De eerste omschrijft het zelf in zijn "making of" documentaire. Maar je mag het uiteraard een idiote term vinden 😁😁😁
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  22. #5197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Miller's Crossing of Blood Simple van de Coen-Brothers hebben ook Noir-invloeden. Maar omdat ze invloeden bevatten, maakt het ze nog geen Film Noir.
    Het lijkt me dat je hier eigenlijk al een beetje aangeeft waarom de term Neo Noir is geïntroduceerd (afgezien van de latere periode waarin ze gemaakt werden). Niet om hip te zijn, maar om een praktisch onderscheid aan te brengen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #5198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Het lijkt me dat je hier eigenlijk al een beetje aangeeft waarom de term Neo Noir is geïntroduceerd (afgezien van de latere periode waarin ze gemaakt werden). Niet om hip te zijn, maar om een praktisch onderscheid aan te brengen.
    Ik snap het allemaal wel. Maar in de eerste instantie gaf Coen jou enkele tips mbt Film Noir. En zo kunnen er nog veel meer tips gegeven worden aangezien er erg veel Film Noirs zijn gemaakt. Ik vind het jammer dat er al direct een film als Chinatown naar voren wordt geschoven terwijl er uit honderden volbloed Noirs te kiezen valt. Het wordt dan zo'n rekbaar begrip.

    En ik ken de term Tech-Noir ook wel maar ik krijg daar een beetje uitslag van. The Terminator is wat mij betreft in de eerste plaats gewoon een sci-fi actiefilm. Sommige beschouwen The Matrix ook als Tech-Noir. Allemaal best maar dat is niet een term die me direct te binnen schiet als ik aan die films denk.

  24. #5199

    Standaard

    Waar kan ik dat slasher-lijstje van je vinden, Melzz?

  25. #5200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Waar kan ik dat slasher-lijstje van je vinden, Melzz?
    Je doelt op mn slasher-afvinklijstje? Dat is gewoon een spreekwoordelijk lijstje. Een lijstje dat in mn hoofd zit met films die ik ooit nog wil zien....
    Humongous was daar een van. Sinds ik de trailer zag, besloot ik dat ik die film echt eens moest gaan zien.


Pagina 208 van 236 EersteEerste ... 108158198204205206207208209210211212218 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •