Pagina 72 van 237 EersteEerste ... 226268697071727374757682122172 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.776 tot 1.800 van 5903 worden weergegeven.
  1. #1776

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Is de Digibook regiovrij Maikel?
    Ik ben dan wel niet Maikel, maar het is Warner dus naar alle waarschijnlijkheid wel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #1777

  3. #1778

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik ben dan wel niet Maikel, maar het is Warner dus naar alle waarschijnlijkheid wel.
    Op de achterkant zie ik niets staan over regiocodering, maar Warner is voor zover ik weet inderdaad altijd regiovrij.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #1779

    Standaard

    Al even niet meer op dit forum geweest, en uiteraard heb ik mijn hobby niet verwaarloosd, dus hier komt ie:

    Monsters, Inc.
    (2003)

    Doet me niet meer zoveel meer. Zat bij momenten echt te gapen. En die stemacteur die Mike vertolkt vond ik ook niet echt goed. Het meisje is wel ubercute.

    Californication - S4 (2011)

    Het begin van dit seizoen vond ik maar ok, maar na een vijftal afleveringen is de crazy én hilarische shit terug. Tot het allemaal met een geweldige laatste aflevering eindigt. Onvergetelijke televisie.

    The Devil's Advocate (1997)

    Wat minder deze tweede keer. Al Pacino steelt de show in deze mystery-film, en zelfs Keanu Reeves heeft zijn momenten. Maar het zijn de ongeloofwaardigheid en het verrassingseffect dat weg is, die mijn 8 van de vorige keer laten zakken.

    Penelope (2006)

    Goed? Kan ik echt niet zeggen. Daar zijn de irritante moeder en het ietwat saaie verhaal (kon meer mee gedaan worden) te slecht voor. James Mcavoy en Christina Ricci kunnen de film nog redden, maar sla deze gerust over.

    Battlestar Galactica (2003)

    Blijft echt een geweldige opener van een veelbelovende show. Hij duurt enkel te lang voor mij, maar dat is omdat ik geen voorstander ben van meer dan 2u durende films/pilots.

    Inception (2010)

    Goed concept en zeker iets wat mij interesseert, die droom in een droom in een droom, maar ik kon echt niet meeleven met het hoofdpersonage Cobb. Ook wat Ellen Page bracht, was te weinig. Pas op, ik vind dit een goede film, maar ik ben wat onvoldaan. Er zijn gewoon te veel dingen waar ik me aan stoor, zoals het langdradige einde, het met termen smijtende eerste half uur en het is allemaal net iets té serieus. De effecten zijn wel geweldig en Tom Hardy is voor mij een absolute ontdekking.

    How To Train Your Dragon (2010)

    Echt leuk. De voice acting is top notch, de animatie is goed (buiten de draken), er is een semi happy end dat mij niet onbemoeid liet, het verhaal is nog nooit eerder vertoond... Alles lijkt te kloppen. Maar het is net iets te braafjes allemaal. Ook de stem van Jay Baruchel was geen goede keuze, terwijl Gerard Butler perfect is voor zo'n rollen. Wel een aanrader voor jong en oud.

    The Social Network (2010)

    Goed. Het script staat als een huis, het tempo is hoog en Andrew Garfield is wat mij betreft een verrassing. Eisenberg is ok, Timberlake is matig bezig en de snelle montage is niet echt mijn ding. Ik word er een beetje nerveus van. Tel daar nog maar de vele advocatenscènes en de eerste scène die ik amper verstond bij als minpunten. Desalniettemin heb ik er niets op tegen dat anderen hem wel geweldig vinden.

    The Experiment (2010)

    Best nog ok, maar uiteraard slechter dan het origineel. Het zijn vooral de spanning en de acteerprestatie van Adrien Brody die de film deze waarde geven. Forrest Whittaker was wel slecht, ongelooflijk cartoonesk.

    The Blair Witch Project (1999)

    Er zijn maar twee scènes (de tentscène en het einde) die echt eng zijn, maar fokking hell, mijn broek zat bijna vol. De acteurs doen het goed, met als uitschieter diegene die Heather speelt. Bij die 'apology' scène leek het gewoon echt. Wel een film die ik niet opnieuw wil zien. Brrr.

    Hell Ride (2008)

    Wat was me dit voor een borefest. Omwille van de retecoole poster wou ik deze film zien en heb ik me dat beklaagd. Hoe klinkende namen als Dennis Hopper, Vinnie Jones en Michael Madsen hier aan willen meewerken, is me een raadsel. Het verhaal springt van de hak op de tak waardoor je het amper kan volgen, op het einde besef je dan dat het verhaal niets voorstelt en ten slotte is elk acteertalent volledig in de kiem gesmoord door Tarantino-wannabe en regisseur Larry Bishop. Die, zoals het een echte ster betaamt, ook de hoofdrol opeist als badass biker dude. Yeah right. Badass is ie niet, eerder assbad. Dat producers en filmmaatschappijen hier geld aan durven geven snap ik helemaal niet. Waarom ik deze film dan nog een 3,5 geef is omdat de beelden wel mooi waren, de dames goed voorzien waren en Hopper en Madsen cool blijven.

    The Hunt For Red October (1990)

    Blijft een dijk van een film. De locatie (het speelt zich vooral in een duikboot af) is dan misschien niet denderend, toch blijft het boeien. Niets nieuws onder de zon, maar zeker onderhoudend genoeg.
    Laatst aangepast door João : 17-01-2012 om 22:52

  5. #1780

    Standaard

    Tinker Tailor Soldier Spy (2011)

    Boooring! Echt slaapverwekkend. En dat terwijl ik hierop voorbereid was en dat de film slinks in elkaar gezet zou zijn. Maar ik zag het niet. Zeer zware tegenvaller, want het acteerwerk en de settings en muziek zijn wel erg goed. Toch niet meer dan een 5,5/10

  6. #1781

    Standaard

    Gisteren en eergisteren gezien:

    Bridesmaids
    Had over deze veel lovende recensies gelezen maar na afloop snap ik eigenlijk niet waar ze vandaan komen of waar ze op gebaseerd zijn. Ik vond het nogal een tegenvaller. Heel vaak niet grappig en de plank mis slaand is het niveau van een, letterlijk, pies- en poep grappen niveau en uiteraard weer zo voorspelbaar als maar kan.
    Nee, hier vond ik echt niet veel aan.

    5,0/10

    Hugo
    Martin Scorsese`s nieuwe film is een geweldige mix van avontuur, coming-of-age, drama en (vooral) een ode aan Cinema. Dat maakt het, vooral het tweede gedeelte, extra leuk voor film fanaten maar ook voor "niet-ingewijden" valt er meer dan genoeg te genieten. Dankzij het production design van Dante Ferretti ziet de film er prachtig verzorgd uit. Ook stel Howard Shore`s muzikale ondersteuning niet teleur.

    Scorsese laat in z`n eerste 3D film zien dat wanneer een film in 3D wordt opgenomen en het goed wordt uitgevoerd wel degelijk van meerwaarde kan zijn. Het is hier bijna tot in perfectie uitgevoerd en zorgt zeker voor een extra laag.

    Het enige echte minpunt van de film is Sacha Baron Cohen en zijn personage. Hij laat weer zien waar we eigenlijk wel een beetje voor vreesden: dat hij niet verder komt in z`n acteerkunsten dan een Frans achterneefje van Borat. Erg jammer want iedere scene die hij (prominent) in beeld komt doet beetje bij beetje afbreuk aan het geheel. Dat personage had een stuk minder aandacht verdiend.

    Maar buiten dat schenkt Grootmeester Scorsese ons weer een sublieme film die vooral in de tweede helft (en naar het einde toe) excelleert.
    Gaat dat zien!

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #1782

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Tinker Tailor Soldier Spy (2011)

    Boooring! Echt slaapverwekkend. En dat terwijl ik hierop voorbereid was en dat de film slinks in elkaar gezet zou zijn. Maar ik zag het niet. Zeer zware tegenvaller, want het acteerwerk en de settings en muziek zijn wel erg goed. Toch niet meer dan een 5,5/10
    Tinker Tailor Soldier Boring Spy dus.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #1783

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Tinker Tailor Soldier Spy (2011)

    Boooring! Echt slaapverwekkend. En dat terwijl ik hierop voorbereid was en dat de film slinks in elkaar gezet zou zijn. Maar ik zag het niet. Zeer zware tegenvaller, want het acteerwerk en de settings en muziek zijn wel erg goed. Toch niet meer dan een 5,5/10
    Mee eens.........het was echt moeilijk om wakker te blijven bij deze film.

  9. #1784

    Standaard

    67. Ladri di biciclette (Vittorio De Sica, 1948) :: 9.0
    68. Naked Lunch (David Cronenberg, 1991) :: 9.2
    69. The Big Bird Cage (Jack Hill, 1972) :: 8.0

    70. Rebecca (Alfred Hitchcock, 1940) :: 9.3
    71. Spellbound (Alfred Hitchcock, 1945) :: 8.5
    72. Notorious (Alfred Hitchcock, 1946) :: 9.5

    Qua blu: Bicycle Thieves (Italiaanse release) ziet er heel goed uit, maar klinkt rampzalig, Naked Lunch is een uitstekende release, net als The Big Bird Cage (veruit de beste uit die box).

    Rebecca ziet er oogverblindend uit, Spellbound is een kleine ramp en Notorious is gewoon goed.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  10. #1785

    Standaard

    Final Destination 5 Van genoten. Je krijgt precies wat je verwacht. Jammer dat ik 'm niet in 3D gezien heb, zou wel een meerwaarde gegeven hebben denk ik.

    The Hangover 2 Hier krijg je ook precies wat je verwacht, maar dat is dan weer minder. Deel 1 was al niet leuk, deze is zo mogelijk nog minder leuk. De enige acteur die volgens mij een klein beetje humor heeft is die met die bril (getuige de gag reel). Op het eind van de film moest ik wel lachen, maar dat kan ook zijn omdat de rest zo hard moest lachen.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  11. #1786

    Standaard

    Final Destination 5 was inderdaad zeer vermakelijk.
    Zaten enkele zeer smerige kills in

  12. #1787

    Standaard

    Vandeweek Cowboys & Aliens gezien. Viel me niet tegen! Erg vermakelijke scifi-popcorn-aktieknaller. Een goed tempo en de fijne combi Craig en Ford maakten dat de film net boven de middenmoot uit kwam. Ik vond sowieso het hele concept van Aliens tijdens de Wild West tijd al erg aantrekkelijk en het is wat mij betreft erg leuk uitgevoerd.

    7/10

    Ook gezien: Warrior. Allemaal weer lekker cliché. Twee broers die elk hun portie ellende hebben gehad en elkaar in een groot vecht toernooi tegenkomen. Maar de manier waarop de cliché is vermaakt tot een geheel met erg goed acteerwerk van elke acteur in de film verdient zeker credits. De vecht scènes waren ook erg goed uitgevoerd. Het mooie van deze film is dat je eigenlijk voor bijna iedereen sympathie hebt. Je wilt dat hij wint! Nee, laat hem dan toch maar winnen! Een van de betere films van 2011.

    8,5/10
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #1788

    Thumbs up

    Quella Villa Accanto al Cimitero (The House By The Cemetery)
    Er zitten nogal wat cliché`s in deze Fulci (het Enge Huis, redelijk voorspelbare schrikmomenten). Maar doordat de film zo ontzettend veel sfeer uitademt en daar grotendeels op drijft is de aanwezigheid van die cliche`s geen probleem. Ook zit er weer een grote hoeveelheid gore in.
    Het is wel de minste van de drie Fulci`s die ik tot nu heb gezien maar nog steeds een heerlijke horror.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #1789

    Standaard

    6. Rampage (Uwe Boll, 2009) :: 8.0
    Het is misschien een schokkende vertoning om deze regisseur gekoppeld te zien aan het cijfer dat ik hier heb gegeven maar eerlijk is eerlijk na alle "shitzooi" die hij heeft gemaakt levert hij met Rampage een schokkende en maatschappelijk relevante film af waarvan je haren recht overeind gaan staan. Sommige zullen deze film misschien te ver vinden gaan maar ik vind hem na de schietpartijen in Noorwegen en Alphen heel erg relevant en ik vind het knap dat een regisseur zoiets durft te laten zien en zich niet laten beïnvloeden door producers of grote filmmaatschappijen door het allemaal maar een beetje minder intens te maken. Rampage moet het juist hebben van die intensiteit. Dit is terug te zien in de muziek en het camerawerk. Wat mee ook echt meeviel was het script, de dialogen zijn niet tenenkrommend en aan het einde van de dag slaat het tenminste ergens op. Rampage is een film die onder je huid gaat zitten, die je bijblijft omdat deze zo extreem is dat je haast niet voor kan stellen dat zulke dingen echt gebeuren. De acteerprestaties van Brendan Fletcher vielen goed mee en hij kwam overtuigend over. Rampage is maatschappelijk relevant en blijft je bij door het schokkende karakter zonder over te gaan in doelloos moorden voor de kijker, deze keer slaat Uwe Boll te plank volledig raak in plaats van mis en dat mag ook wel eens gezegd worden.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  15. #1790

    Standaard

    Real Steel

    Matige film. Wordt bij momenten wat te kinderachtig voor mij en gewoon belachelijk (dat gedans van de robot, een robot met cowboyhoed? komaan...). Ook het kind vind ik wat arrogant overkomen naarmate de film vordert, hoewel hij in het begin wel likeable was. En dan is er nog die walgelijke r&b muziek die er af en toe te horen is en die de soundtrack van Danny Elfman verpest.

    6/10

  16. #1791

    Standaard

    The Artist (2011, Michel Hazanavicius)

    Ik heb een enorm zwak voor oudere films, omdat de combinatie van zwart-witbeelden, geheel andere stijl van muziek en acteerwerk enorm veel charme hebben en een vrijwel volledig andere kijk vereisen dan moderne films. The Artist is daar een fantastische ode aan. Het speelt nog wat slimmer met geluid ( de nachtmerrie is briljant ) en stilte ( de stilte die valt als Peppy en George uiteindelijk bij elkaar komen en de 'BANG!' die eraan vooraf gaat is net zo briljant ), heeft een heerlijke score en kan leunen op twee acteurs die net zo goed uit het stille tijdperk afkomstig kunnen zijn. Erg, erg fijn!

  17. #1792

    Standaard

    Pulp Fiction (Quentin Tarantino, 1994)
    Herkeken op blu-ray en blijft een heerlijke film. Binnenkort de soundtrack ook maar eens op de kop tikken. Staat op de disc met extras een leuk interview met Tarantino op, komt uit een talkshow net na het winnen van de gouden Palm, leuk om te zien hoe bevlogen de beste man is. 9.0

    Six Figures Getting Sick (David Lynch, 1966) :: 5.0
    The Alphabet (David Lynch, 1968) :: 6.0
    The Amputee (David Lynch, 1974) :: 4.5
    Aantal korte films van Lynch gezien. Conclusie; niet echt mijn ding.

    The Inbetweeners Movie (Ben Palmer, 2011)
    Tot mijn verbazing draaide deze film in de Nederlandse bioscopen. Vond de serie erg vermakelijk en dit is eigenlijk gewoon een wat langere aflevering met een groter budget, dus ook nu genoeg te lachen. Helaas ook wel wat erg simpele/ platte momentjes, heeft de serie/ film eigenlijk niet nodig. 7.0

    Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009)
    Heerlijke film om even helemaal bij weg te dromen. 8.0

  18. #1793

    Standaard

    The Girl With The Dragon Tattoo

    Met het Zweedse orgineel nog goed in het geheugen heb ik gisteren de Amerikaanse remake gekeken. Helaas breek dit een vrij overbodige remake te zijn.

    Het moordonderzoek welke in het orgineel leuk en spannend uitgewerkt is in het origineel erg verwarrend uitgelegt maar komt in de remake totaal niet uit de verf. Daniel Craig en Rooney Mara doen het ok, maar kunnen niet in shaduw staan van Michael Nyqvist en Noomi Rapace uit het origineel. Ook zijn hun karakters erg matig uitgewerkt en is hun onderlinge relatie verre van duidelijk. Ook laat de remake al dan niet bewust dingen achterwege, zo is Lisbeth Salander verleden totaal genegeerd.

    Nee David Fincher had zijn tijd beter aan andere projecten kunnen besteden ivm in deze overbodige remake. Hopelijk heeft hij geen plannen om de vervolg boeken te gaan verfilmen. Ik kan deze film aanraden aan iemand die het zweedse orgineel niet gezien heeft.

    Om nog even positief te einidigen de style en cinematography zijn prachtig en de film heeft een erg coole soundtrack. Ook Stellan Skarsgard en Christopher Plummer zijn goed opdreef in hun bijrollen.

  19. #1794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    The Girl With The Dragon Tattoo

    Daniel Craig en Rooney Mara doen het ok, maar kunnen niet in shaduw staan van Michael Nyqvist en Noomi Rapace uit het origineel.
    Helemaal mee eens. Vooral Rooney Mara valt eigenlijk in het niet bij Noomi Rapace, die vooral de andere 2 films draagt en ook in de eerste film uitstekend werk verricht.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Ook laat de remake al dan niet bewust dingen achterwege, zo is Lisbeth Salander verleden totaal genegeerd.
    Niet geheel waar, aangezien er in de film zeker aandacht is voor haar verleden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Om nog even positief te einidigen de style en cinematography zijn prachtig en de film heeft een erg coole soundtrack. Ook Stellan Skarsgard en Christopher Plummer zijn goed opdreef in hun bijrollen.
    Zeker waar.

  20. #1795

    Standaard

    The Tree Of Life (2011) Blu-ray

    Wat een ongelofelijk mooie beelden. Ik kan mij niet snel heugen ooit een blu-ray gezien te hebben met betere beeldkwaliteit. Planet Earth (bbc serie) komt vaak erg dicht in de buurt.
    En de film(beleving) zelf. Ik hoop hem ooit écht helemaal te vatten, maar tot die tijd brengt de film je in hogere sferen.

    9,5/10

    Harry Potter And The Deathly Hallows Part I (2010) Blu-ray

    Persoonlijk gezien de beste Potter-film, beter en intenser dan het stotaccoord Part II.
    Ook al zijn er heel veel elementen uit de LOTR-trilogy gebruikt of letterlijk overgenomen in heel de HP-reeks, de film staat als een huis. Diep en intens, zo zie ik de film. Ook de score en de beelden van de landschappen zijn om van te watertanden.

    8,7/10

  21. #1796

    Thumbs up

    Punishment Park
    Peter Watkins` fake documentaire is zonder meer een typisch product van zijn periode maar is ook vandaag de dag nog erg actueel.
    Het is een werk dat je bijna vanaf het begin grijpt en dat gevoel wordt naar het einde toe alleen maar heftiger. Het is dan wel een fictie werk maar mede doordat in de scenes van het tribunaal de acteurs voor een groot deel hun eigen mening kunnen verkondigen en dus niet werken met een script voelt het echt aan.
    Een essentieel en belangrijk stukje cinema dat we eigenlijk allemaal moeten zien.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #1797

    Standaard

    102. Cruel Intentions (Roger Kumble, 1999) :: 8.0
    103. Green Mansions (Mel Ferrer, 1959) :: 5.0
    104. Fear Strikes Out (Robert Mulligan, 1957) :: 5.0
    105. Desire Under the Elms (Delbert Mann, 1958) :: 7.0

    106. Paid (Sam Wood, 1930) :: 7.0
    107. The Manitou (William Girdler, 1978) :: 7.0

    108. Kitten with a Whip (Douglas Heyes, 1964) :: 8.5
    109. Nightmare Circus (Alan Rudolph, 1974) :: 7.7
    110. Scream (Byron Quisenberry, 1981) :: 8.0

    111. L' Etrusco uccide ancora (Armando Crispino, 1972) :: 2.0
    112. Night of Horror (Tony Malanowski, 1981) :: 3.0
    113. Le notti del terrore (Andrea Bianchi, 1981) :: 8.0
    114. Le lac des morts vivants (Jean Rollin, 1981) :: 6.5

    115. Clue (Jonathan Lynn, 1985) :: 6.5
    116. Clueless (Amy Heckerling, 1995) :: 7.0
    117. Love Story (Arthur Hiller, 1970) :: 8.5
    118. Reflections in a Golden Eye (John Huston, 1967) :: 7.5
    119. Night Watch (Brian G. Hutton, 1973) :: 8.5

    Ik wilde deze film al een paar jaar zien, maar hij was nog nooit op DVD uitgegeven en de VHS rip die op internet circuleerde zag er vrij abominabel uit. Onlangs echter is de film door Warner van het VHS vagevuur gered in hun indrukwekkende Archive Collection. De film staat met beide benen in dat opmerkelijke subgenre: Grand Dame Guignol, ingeleid door Robert Aldrich met zijn onvergetelijke 'What Ever Happened to Baby Jane' in 1962 waarin vrouwelijke filmsterren in de herfst van hun carrière nog een keer volledig los mogen gaan in pulpy horrorfilms. Het idee van vervolgen filmsterren die uiteindelijk in goedkope horrorfilms belanden is op zichzelf een van de grootste pleziertjes op aarde, maar helaas verzanden de meeste Grand Dame Guignol films enigszins in goede bedoelingen en zijn ze op papier interessanter dan in werkelijkheid. Niet dat bijvoorbeeld al die Curtis Harrington films slecht zijn, integendeel, maar ze stijgen ook zelden boven de middelmaat uit. Aldrich zelf bewees zich de grootheid van het genre dankzij 'Baby Jane', 'Hush... Hush, Sweet Charlotte' en (enigszins zijdelings) 'The Legend of Lylah Clare' en daarnaast is 'Lady in a Cage' (Olivia de Havilland) nog een van de leukste van het stel, net als het recente 'Memory' (2006), maar dat komt dan ook vooral dankzij de unieke Ann-Margret.

    In 'Night Watch' is het niemand minder dan Elizabeth Taylor die de Grand Dame mag spelen, ook al was ze tijdens de opnames pas begin 40. Noem me een vreemde ***, maar het hele idee van Taylor in een horrorfilm is genoeg om me het water in de mond te doen lopen aangezien dat de natte droom van iedere echte filmfanaat zou horen te zijn, vooral omdat Liz het leukst is als ze zich als een echte ham mag gedragen en horror leent zich daar uitstekend voor. Als Liz boos wordt, is het standaard genieten geblazen, vooral dankzij die wilde blik in haar ogen, de hysterische gebaren, de stotterende manier van praten en die schelle stem die steeds hoger en hoger wordt naarmate ze bozer wordt tot ie uiteindelijk klinkt als een stomende fluitketel - en ondertussen blijft ze natuurlijk altijd dat prachtige gezicht hebben ('Suddenly, Last Summer' is hierdoor ook de ultieme Liz Taylor film). Opmerkelijk genoeg kent 'Night Watch' vrij weinig van dat soort hysterische momenten en is de film eigenlijk juist ontzettend ingetogen, dit in tegenstelling tot de campy toon van de meeste Grand Dame Guignol films. Er gebeurt feitelijk praktisch niets, maar toch zit je gebiologeerd te kijken, want 'Night Watch' doet alles goed: het ademt in ieder shot sfeer uit, de droom sequenties zijn schoolboekvoorbeelden hoe zoiets gedaan moet worden en de film zit eigenlijk gewoon verdomd goed in elkaar. Dat het een soort combinatie is van 'Rear Window' en 'Hush... Hush, Sweet Charlotte' maakt geen ruk uit natuurlijk, net zoals het irrelevant is of Liz ze ziet vliegen of dat ze er ingeluisd wordt - het kan in het genre altijd twee kanten op en zolang Liz maar zo af en toe hysterisch begint te kakelen, neem je de rest op de koop toe.

    De DVD-R van Warner is van hun gebruikelijke hoge niveau: wel redelijk wat krasjes en in het begin hebben sommige scenes last van kleur flikkering, maar niets om echt opgewonden van te raken. Het is vooral een hele mooie print, met prachtige diepe kleuren die de unieke sfeer van de film weergaloos weergeeft, de sfeer waar je op de VHS slechts een glimp van kon krijgen. Geen idee waarom zoveel 'filmliefhebbers' zo blijven zeiken over de Warner Archive, want zolang ze films als deze blijven uitbrengen zou iedereen daar dolblij mee moeten zijn. 'Night Watch' is namelijk een cruciaal voorbeeld van een curieus genre.

    120. The Raven (Lew Landers, 1935) :: 7.8

    121. Heathers (Michael Lehmann, 1989) :: 3.0
    122. Witches' Brew (Richard Shorr, Herbert L. Strock, 1980) :: 3.0
    123. Two-Minute Warning (Larry Peerce, 1976) :: 5.5
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #1798

    Standaard

    The Fighter In het midden had ik het wel even gehad met al dat white-trash gezeur. Daarna werd het echter weer tof, al dat stoere gedoe. Altijd goed, zo'n kleffe boksfilm. 7,5/10
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  24. #1799

    Thumbs up

    Thelma & Louise
    De prachtig ongerepte en ongekend uitgestrekte vlaktes van het Amerikaanse landschap en de vrijheden die het je geeft vormen een mooie tegenstelling met de hoofdpersonages: twee vrouwen die zitten gevangen in levens waar ze allebei niet vrolijk van worden. De één (Geena Davis) wordt gekleineerd door haar man en de ander (Susan Sarandon) moet zien rond te komen van het kleine inkomen dat ze verdiend met haar dead-end serveersters werk. De twee vriendinnen gaan samen een weekendje weg. Tijdens die roadtrip werken ze zich zelf behoorlijk in de nesten...

    Het acteerwerk van Sarandon en (vooral) Davis is indrukwekkend. Vooral laatstgenoemde maakt van haar personage een vrouw die, alhoewel steeds verder in de problemen rakend, steeds vrijer wordt en eindelijk gaat léven. Samen met Sarandon vormt ze een geweldig duo in een genre film dat hierna niet langer enkel voor mannen bestemd was.
    Dat, samen met de prachtige beelden van het landschap van het mooiste en meest afwisselende land ter wereld, en de tekstueel perfect bij het verhaal en de beelden passende muziek maken dit een uitschieter in Scott`s toch al imponerende oeuvre.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #1800

    Standaard

    Gisteren voor het eerst Black Swan van Darren Aranofski in zijn geheel gezien, op dvd.
    Een dik jaar geleden had ik een avi van redelijke kwaliteit na 20 minuten af gezet omdat ik er werkelijk niks aan vond (veel te shaky), maar dan nu ruim een jaar later mij dan toch maar gewaagd om de dvd te bekijken, en ik moet zeggen dat hij mij niet tegen viel.

    Het duurde een poosje voor ik de daadwerkelijke kwaliteit van de film in ging zien (na 3 kwartier dacht ik: wanneer komt het?), maar uiteindelijk niet teleurgesteld. Eerder verrast zelfs. Schitterende choreografie en dito camerawerk tijdens het ballet met de hele cast. Alleen: waarom al die lofuitingen naar Nathalie Portman toe? Misschien dat ik dat een volgende keer wel zie.

    7,6/10

Pagina 72 van 237 EersteEerste ... 226268697071727374757682122172 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •