Pagina 85 van 235 EersteEerste ... 357581828384858687888995135185 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.101 tot 2.125 van 5873 worden weergegeven.
  1. #2101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Verklaar je nader.
    Ik heb in mijn stuk over slashers er wat over gezegd, vrij in het begin.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #2102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik heb in mijn stuk over slashers er wat over gezegd, vrij in het begin.
    Ok thanks. Zal `t morgen eens lezen.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #2103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Haywire
    Steven Soderbergh goes action. Het idee van een soort vrouwelijke James Bond is tof en Gina Carano doet het goed in de hoofdrol. De James Bond-achtige sfeer wordt vooral opgeroepen (naast het verhaal natuurlijk) door de muzikale score, die ik erg goed vond. Het ontbreken van die muziek in de verschillende vechtscenes is dan ook het geen dat de film bijna opbreekt: op die momenten gaat het tempo omlaag en kijk je bijna uit naar het einde van de gevechten.6,8/10

  4. #2104

    Standaard

    Knowing (2009) Blu-ray

    Een film met Nicolas Cage in de hoofdrol is vooral de laatste jaren vragen om problemen. Problemen in het geval van de kwaliteit van een film, uitzonderingen daar gelaten. Voor veel mensen valt deze film daar ook onder, gezien de lage score (6,3) op IMDb. Maar misschien komt het ook doordat het verhaal voor veel mensen ongeloofwaardig is en zich daar tijdens de film aan gaan ergeren.

    Ik vind de film na elke kijkbeurt beter en beter worden, tot op het briljante aan toe.
    De spanning wordt ook heel goed opgebouwd gaandeweg de film, met een geweldige ontknoping. Dan is Nicolas Cage misschien niet de meest geweldige acteur die er rondloopt op deze planeet, storend is hij zeker niet.
    Verder ziet de film er super goed uit op blu-ray en het geluid bij de actiescenes is meer dan geweldig.
    "Visions Of The Apocalypse" is tevens een erg fijne 17-minuten durende extra (Making of niet gezien).

    9,7/10

  5. #2105

    Standaard

    Wrath of the Titans.
    Ik vond deze leuker dan het vorige deel, maar het blijven van die films die geen gevoel geven van voldoening. De film is nu voorbij en het enige wat me bijstond was de Chimera en Kronos.

    Toch een zesje van Socko

  6. #2106

    Standaard



    The Brave One (2007) (Blu-ray, NL-uitgave)

    Film: 7
    Beeld: 8
    Geluid: 8
    Extra's: 6

  7. #2107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    wat is `t?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #2108

    Standaard



    127 Hours (2010, Blu-ray, NL-uitgave)

    Film: 6,5
    Beeld: 8
    Geluid: 8
    Extra's: 8,5

  9. #2109

    Standaard

    sherlock holmes 2: game of shadows (DE)
    met nl sub.....

  10. #2110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    sherlock holmes 2: game of shadows (DE)
    met nl sub.....
    was het wat ?

  11. #2111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    was het wat ?
    echt wel. leuke muziek. mooie scnene in het bos, mooi gedaan. prima vermakelijke film. voor herhaling vatbaar.

  12. #2112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    wat is `t?
    Speciaal voor jou.

  13. #2113

    Standaard

    Underworld Awakening 3D

    Prima vervolg dat goed aansluit op de eerste twee delen.

    Veel lekkere aktie, goede special effects, goede native 3D, Kate Beckinsale en ook leuk om Charles Dance weer eens te zien.

    Jammer alleen van die korte speelduur, de film heeft namelijk een beetje een Resident Evil tempo dus de nadruk ligt meer op de aktie. Bij de eerste twee delen waren er nog wat rustigere stukken dat hier ook wel gemogen maar voor de rest prima film!

    8/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  14. #2114

    Standaard

    In Time (2011)

    Opmerkelijk concept over een toekomstige wereld waarbij mensen lichamelijk niet ouder worden dan 25 en er vanaf dat moment een digitale klok gaat aftellen met hoelang je nog te leven hebt. Dat begint bij 1 jaar en daarmee moet je dus ook alles betalen, want tijd=geld geworden. Letterlijk. Maar je krijgt je salaris ook in tijd uitbetaald.

    Een concept wat jammer genoeg maar matig uitgewerkt wordt en het hele technische gebeuren achterwege laat. Want hoe komt ieder mens op aarde aan zo'n teller in zijn arm, vanaf de geboorte? En hoe komt het dat de mens fysiek niet meer ouder kan worden? Etc. etc.

    Wat we te zien krijgen is leuk voor een keer, maar als je verder gaat denken, dan klopt er bar weinig van de film. Jammer. En zonde.

    Toch een 7 omdat het tempo in orde is, evenals de uitstraling en ik mij 100 minuten toch wel vermaakt heb.

  15. #2115

    Standaard



    Der Liebhaber (The Lover / L' Amant) (1992)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: DE, maar Engels gesproken en Engelse ondertitels

    Film: 7
    Beeld: 8,5
    Geluid: 8
    Extra's: 7,5
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 22-04-2012 om 09:41

  16. #2116

    Standaard

    Love Story (1970)

    Medium: DVD
    Uitgave: NL

    Film: 7,5
    Beeld: 8,5
    Geluid: 5
    Extra's: 6
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 25-04-2012 om 19:45

  17. #2117

    Standaard

    Haywire (2011)

    Ik had hoge verwachtingen na het zien van de twee trailers maar ben toch enigzins teleurgesteld na het zien van de film zelf. De trailers geven namelijk een vertekend beeld van hoe de film eigenlijk is vind ik.

    Sowieso houd ik al niet van een flashback constructie gedurende een hele film en de aktie scenes pakte in de film zelf toch anders uit. Met name het geluid tijdens de gevechten vond ik wat tegenvallen al is het op deze manier natuurlijk wel realistischer dan wat we normaal gewend zijn. Wel leuk om zoveel bekende gezichten voorbij zien te komen.

    Het is geen slechte film, wel een om je aandacht er bij te houden. Verwacht alleen geen snelle aktie film zoals de Transporter films of iets dergelijks.

    6/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  18. #2118

    Standaard

    Sherlock Holmes: A Game Of Shadows (2011)

    Fijne en vermakkelijk vervolg op de eerste Sherlock.

    Aanstekelijk spel van Downey en Law, coole aktie, leuke humor en spannend verhaal. Jammer alleen dat Rapace niet wat meer te doen had...

    8/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  19. #2119

    Standaard



    South Pacific (1958)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: US (met Engelse ondertitels)

    Film: 8
    Beeld: 10
    Geluid: 8
    Extra's: 9,5

  20. #2120

    Standaard

    Sinds afgelopen donderdag gezien:

    The Cabin in The Woods
    In het begin lijkt het zo`n dertien in een dozijn slasher film die netjes alle cliché`s afwerkt. Maar eigenlijk is alleen al aan het begin te zien dat dat niet zo is. Het is een hele toffe achtbaanrit die je eigenlijk steeds weer weet te verrassen, al lijken Goddard en Whedon daar naar het einde toe iets te veel in door te slaan en wordt té over the top.
    Maar dat is niet genoeg om de film uiteindelijk te verpesten. Een heerlijke frisse twist aan het horror genre. En let op die Evil Dead verwijzingen...

    8,5/10

    Lifeboat
    Een ruim 90 minuten durende film die zich uitsluitend afspeelt in een reddingsbootje. Dan moet je van goede huize komen om daar een intrigerende film van te maken. Laat dat maar aan Master of Suspense over. Alhoewel er weinig suspense in zit maar eigenlijk meer een karakter studie is, is het wel een film die je aandacht weet te vast te houden.
    Een vooral technisch gezien heel sterke film, die door Masters of Cinema in uitmuntende kwaliteit op blu-ray is gezet.

    8,0/10

    En nog 2 Franstalige short films van Hitchcock die als extra op diezelfde blu-ray staan:

    Bon Voyage & Aventure Malgache
    Bijzonder om Franstalige films van Hitchcock te zien. Beide gaan over het Franse verzet in de Tweede Wereldoorlog.
    De eerste,tevens de kortste, vond ik duidelijk de betere. Die was spannend en had een goed verhaal. De tweede vond ik wat saaier en langdradiger, daar kon ik niet zoveel mee.
    Opzich leuk om ze eens te zien maar beide hoeven niet tot het beste van Hitch`s werk gerekend te worden.

    7,0/10
    6,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #2121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Speciaal voor jou.
    De vervreemde kleurfilters (paars / geel) zorgen in combinatie met de tegendraadse camerahoeken (dutch angles) ervoor dat er nog meer vervreemding bij de kijker plaatsvindt.
    Nee hoor, geen vervreemding. De actie scenes waren gewoon saai Dat had niets met tegendraadse camerahoeken en kleurenfilters te maken...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #2122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Nee hoor, geen vervreemding. De actie scenes waren gewoon saai Dat had niets met tegendraadse camerahoeken en kleurenfilters te maken...
    Die kleurenfilters en camerahoeken moesten in combinatie met de muziek volgens mij een exploitatie-achtig jaren '70-sfeer uitademen. Volgens mij greep Soderbergh meer terug naar technieken uit deze periode dan dat hij een 'deconstructie' van een genre nastreefde -laat staan dat er spake is van gelaagdheid.

    Ik vond de film niet slecht, maar verder niet zo speciaal. De film moet het wat publiciteit betreft vooral hebben van de gimmick van een vrouwelijke hoofdrolspeelster. Knokken kan ze, maar Soderbergh heeft haar rol wijselijk zo beperkt dat ze geen al te uitdagende acteerkunsten hoefde te laten zien. De meeste bekende acteurs in de bijrollen hadden niet bijzonder veel te doen, dus dat kwam hier en daar een beetje als stunt-casting over. Het had wel een bepaalde visuele flair en de muziek ondersteunde het allemaal best aardig. Geen verloren 1,5 uur, maar ook geen hoogvlieger. Daar is ook niks mis mee.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #2123

    Standaard

    Waking Life (2001) - Heeft mij in contact gebracht met lucid dreams en ik was toch voor enkele maanden bezeten van dat onderwerp, dus wel interessant. Maar té rommelig uitgewerkt naar mijn goesting, zodat je constant op het uur zit te zien.

    Hell Ride (2008) - Ondanks de geweldige cover moet je deze mijden. Echt waardeloos en de hoofdacteur is niet eens grappig slecht aan het acteren.

    The Girl With The Dragon Tattoo (2011) - Buiten het laatste half uur niets meer dan een gemiddelde Midsomer Murders aflevering. De verwarring veroorzaakt door het Engels-Deens/Fins/Noors/Ikweethetniet haalt je uit de film.

    Groenten uit Balen (2011) - Gaan zien voor het Kempense accent en de twee schoon madammen (Clara Cleymans en Evelien Bosmans). Ok, maar niet geweldig.

    Bull Durham (1988) - Leuke baseballfilm met Kevin Costner en Susan Sarandon. Subtiel geestig ook.

    Semi-Pro (2008) - Verre van het niveau van Anchorman. Andre 3000 van Outkast kan ook maar beter stoppen met acteren. Mijden.

    127 Hours (2010) - Leek niets speciaals, maar ik was nogal verrast. Sterk spel van James Franco en op het einde kon ik het niet droog houden. Topper.

    Quiz (2012) - Nog nooit een film van Dick Maas gezien. Maar dit was geen meevaller. Voorspelbaar, onorigineel en verre van schokkend. Brol.

    Lethal Weapon (1987) - Jeugdfavoriet. Bleef wel weinig van over. Ik had alles wel al een keer gezien, dus heeft de tijd niet doorstaan naar mijn mening. Buddy cop movies moeten wel blijven bestaan.

    Lethal Weapon 2 (1989) - Al een stuk beter. Epische achtervolgingen, Gibson die voluit gaat, een échte slechterik en de huisscène. Vet.

    Flushed Away (2006) - Leuke animatie, maar niets wereldschokkends. Ook het verhaal is nogal flauw, maar leuk voor een luie zondagmiddag.

  24. #2124

    Standaard



    Neil Diamond: The Thank You Australia Concert Live 1976

    Tracklist:
    1. Missa
    2. Soolaimon
    3. Play me
    4. Solitary Man
    5. Cherry Cherry
    6. Sweet Caroline
    7. The Last Picasso
    8. Longfellow Serenade
    9. Song Sung Blue
    10. Cracklin' Rosie
    11. Holly Holy
    12. I Am … I Said
    13. Anthem
    14. Be
    15. Dear Father
    16. Skybird
    17. Lonely Looking Sky
    18. Anthem (reprise)
    19. Be (reprise)
    20. Brother Love's Travelling Salvation Show
    21. I've Been This Way Before

    Extra's:
    * Bonus track: Morningside
    * Behind The Scenes
    * Live Commercials From The Stage
    * Interview (47 min)
    * Photo Gallery

    Ondertiteling: Nederlands, Frans, Duits, Italiaans
    Beeld: 4:3
    Geluid: Dolby Digital 2.0


    Medium: DVD

    Film/Concert: 8,0
    Beeld: 6,0
    Geluid: 5,0
    Extra's: 8,5

  25. #2125

    Standaard

    Pushover (1954)

    Wow....wat een briljante Film Noir! Fred MacMurray (Double Indemnity) papt aan met het liefje (Kim Novak) van een bankovervaller om zo in de eerste instantie de crimineel in te rekenen. Maar het sensuele wicht, windt de arme rechercheur moeiteloos om haar vinger. Waarom niet haar liefje vermoorden en de buit houden en er samen vandoor gaan?

    Uiteraard gaat niet alles volgens plan. De film is behoorlijk spannend en prachtig verfilmd. De beeldkwaliteit van de dvd is trouwens uitmuntend. Veel speelt er zich af rondom twee flatgebouwen waarbij er veel stake-outscenes zijn. Heerlijk zwartgallig met uitstekende vertolkingen. Mag zich van mij tot de top rekenen qua Noirs. Met zwetende handjes zitten kijken hoe de rechercheur op zoek naar liefde en wat geld zich steeds verder de nesten in werkt.

    De 2e Film Noir-box van Sony is tot nu toe meer dan de moeite waard. Erg grote aanrader. De films zijn allemaal in anamorphic widescreen, echt een genot voor het oog. De lelijke gele subs met zwarte balken (wie verzint zoiets?) is wel een minpunt. Maar zonder subs is het ook prima te volgen.

    9.0
    Laatst aangepast door Melzz : 25-04-2012 om 22:23

Pagina 85 van 235 EersteEerste ... 357581828384858687888995135185 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •