Pagina 60 van 237 EersteEerste ... 105056575859606162636470110160 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.476 tot 1.500 van 5903 worden weergegeven.
  1. #1476

    Standaard

    138. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (Peter Jackson, 2001) :: 9.5
    Ik moet me schamen dat ik deze film nog nooit heb gezien. Wat kan ik anders zeggen over de EE blu-ray dan wauw. Scherp en de muziek denderend uit de speakers. Verder natuurlijk een geweldige film met uitstekend acteren van de hele cast. Twee hele kleine minpuntjes: ik vond het begin een beetje te ''zoet'' en er werden in de reis scenes iets te veel tracking shots gebruikt en de gebruikelijke langzame fly over shots voor extra dramatische effecten. Probeer eens wat anders zou ik zeggen. Daarom geen tien maar wel een van de beste films aller tijden.
    139. The Kingdom (Peter Berg, 2007) :: 7.7
    Ook een titel die ik al een hele tijd wilde zien maar waar ik steeds niet aan toe kwam. Eigenlijk is hier niet veel mis mee, alles is aanwezig. Het is actueel, de Amerikanen zijn weer lekker arrogant en het geheel is indrukwekkend in beeld gebracht. Geen onvergetelijke ervaring maar toch zeker bovengemiddeld. In het linkerrijtje zullen we maar zeggen maar niet in de top 5.
    140. Thor (Kenneth Branagh, 2011) :: 6.5
    Ik vond Thor een van de grootste tegenvallers dit jaar tot nu toe. Het had gewoon niks behalve een mooi uiterlijk maar van binnen was het zo leeg als ik weet niet wat. Het tempo ligt veels te hoog, de karakters zijn zo plat als een dubbeltje. De Sci-Fi setting klopt totaal niet met de figuren. Een epic fantasy setting (aka Lord of the Rings) zou veel geloofwaardiger zijn. Thor komt immers uit een myhte rond het jaar 800 A.D. dus dat zou best kunnen maar dit sloeg gewoon nergens op. Alleen het karakter van Loki was leuk en goed geacteerd. Waarvoor de credits naar Tom Huddleston en de SHIELD agenten waren ook wel leuk maar die hadden echt maar een mooi zinnetje. Nee dit was een leuk visueel spektakel maar meer echt niet.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  2. #1477

    Standaard

    Simpsons Movie
    8,5

    Horrible Bosses
    7,0
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  3. #1478

    Thumbs up

    De Bende van Oss
    De titel is in feite nogal misleidend. Eigenlijk gaat het niet zozeer over de bende en wat ze doen, iets dat snel in het begin wordt uitgelegd en heel en af en toe met de haren erbij wordt getrokken, maar meer over het leven van Johanna van Heesch (een ontzettend sterke Sylvia Hoeks) en haar connecties met de bende.
    Het is dan ook meer een thriller drama dan een crime film. Het gegeven van de bende wordt dan ook meer gebruikt als achtergrond,als kapstok om het verhaal aan op te hangen. Het (grootste gedeelte) had ook net zo goed verteld kunnen worden zonder het bende gedeelte.

    Wat niet wegt neemt dat het gewoon een goede film is. De jaren `30 setting en de aankleding is mooi en de (gebruikelijke) kleuren filters zetten een mooie sfeer neer.
    Het is intussen bijna een cliché om te noemen bij Nederlandse films maar ook hier moet vermeld worden dat het geluid vaak erg slecht is en de acteurs dus slecht verstaanbaar. Dat komt niet door het Brabantse accent maar gewoon omdat het niet goed gemixed is.
    Dat is wel een groot minpunt. Toch was ik wel blij dat het niet ondertiteld was, het zorgde voor meer authenticiteit.
    Daarentegen komt wel één van de tofste zinnen van dit jaar voorbij: "Wij moeten jullie Hollanders niet, accepteer dat nou." Geweldig!
    Kortom: een erg goede film die ondanks wat minpunten er zeker zijn mag.

    7,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #1479

    Standaard

    Thank You For Smoking

    Zeer intelligente film die de dunne lijn van goed en slecht, maar ook de dunne lijn van verantwoordelijkheid en persoonlijk gewin bewandelt. Aaron Eckhart bewijst, samen met het merendeel van de cast overigens, dat hij een meer dan degelijke acteur is. De plot is wat mager, maar de acteerprestaties en de visuele stijl tillen deze prent naar een hoog niveau.

  5. #1480

    Standaard

    Citizen Kane
    Wat kan ik nog zeggen over één van de beste en meest bekende films allertijden? niet veel. Hoe vaker ik `m zie hoe beter hij wordt. Welles zelf in de hoofdrol is geniaal, de film is van begin tot einde een meesterwerk.
    Nu de blu-ray uit is, is het nog meer genieten. In vergelijking met de dvd uitgaves lijkt het wel alsof je de film voor het eerst ziet, met zoveel details en structuur in `t beeld dat je eerder niet of minder zag.
    Dit is puur genieten in high-definition. Deze film en uitgave MOET iedere zichzelf respecterende film liefhebber in z`n collectie hebben.

    10/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 07-10-2011 om 21:31
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #1481

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Citizen Kane
    Wat kan ik nog zeggen over één van de beste en meest bekende films allertijden? niet veel. Hoe vaker ik `m zie hoe beter hij wordt. Welles zelf in de hoofdrol is geniaal, de film is van begin tot einde een meesterwerk.
    Nu de blu-ray uit is, is het nog meer genieten. In vergelijking met de dvd uitgaves lijkt het wel alsof je de film voor het eerst ziet, met zoveel details en structuur in `t beeld dat je eerder niet of minder zag.
    Dit is puur genieten in high-definition. Deze film en uitgave MOET iedere zichzelf respecterende film liefhebber in z`n collectie hebben.

    10/10
    Eens. Vooralsnog heb ik echter nog geen enkele NL webshop gevonden die deze film verkoopt.

  7. #1482

    Standaard

    Vandeweek The Smurfs op dvd gezien en hij was bij tijd en wijlen behoorlijk amusant.
    Geen topfilm, maar voor kleine kinderen waarschijnlijk wel.
    Hoogtepunt van de film: de Guitar Hero scene!!!

    7,2/10

  8. #1483

    Standaard

    Fear and Loathing in Las Vegas

    Ik heb nu een gevoel van: "Wat heb ik nu net bekeken?". Wel, een twee uur durende trip van twee dudes zonder verhaal en karakterontwikkeling. Depp en Del Toro doen het geweldig, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ik deze film haat. Ik word er enorm zenuwachtig van, ik val bijna in slaap omdat ik het saai vind en ik voelde geen enkele band met de twee hoofdpersonages. Een film voor hipsters.

  9. #1484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Citizen Kane
    Wat kan ik nog zeggen over één van de beste en meest bekende films allertijden? niet veel. Hoe vaker ik `m zie hoe beter hij wordt. Welles zelf in de hoofdrol is geniaal, de film is van begin tot einde een meesterwerk.
    Nu de blu-ray uit is, is het nog meer genieten. In vergelijking met de dvd uitgaves lijkt het wel alsof je de film voor het eerst ziet, met zoveel details en structuur in `t beeld dat je eerder niet of minder zag.
    Dit is puur genieten in high-definition. Deze film en uitgave MOET iedere zichzelf respecterende film liefhebber in z`n collectie hebben.

    10/10
    Onlangs gezien en inderdaad een meesterwerk. Opmerkelijk als je op je 26ste zo'n complexe en visionaire film kunt afleveren. Prachtig einde ook. Welles was duidelijk zijn tijd vooruit. Of het de beste film ooit is, dat vind ik van niet maar ik ben dan ook van mening dat er nooit 1 film de beste kan zijn. Maar steengoed is hij wel... Rosebud!
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 12-10-2011 om 09:54
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #1485

    Standaard

    The Ledge

    Prima drama / thriller en zeer onderhoudend maar mist genoeg diepgang om groots te zijn. Acteren van Liv Tyler was zo zo, maar goed, gelukkig past zij met enige mate functioneel naakt toe in een aantal scene's...

    7 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #1486

    Standaard

    (500) Days Of Summer (2009) Blu-ray

    Ik had de film al eens eerder gezien, maar toen ik hem voor iets meer dan 6 euro op blu-ray aan kon schaffen (incl sleeve) heb ik die kans meteen gegrepen. En vandaag lag hij dan eindelijk op de deurmat en heb ik hem vanmiddag meteen zitten kijken.

    En oh, wat een lieflijke film is dit eigenlijk. Die mooie grote ronde ogen van Zooey "Katy Perry" Dechanel die wel heel vaak het scherm opvrolijken, de vele "alternatieve" pop/rock die de film en het verhaal aankleden (zelfs de door mijn vrouw zo geliefde Carla Bruni komt voorbij!).

    Een prima film om verliefd op/van te worden.

    7,7/10

  12. #1487

    Standaard

    Green lantern

    Tja, wat moet ik zeggen. Prachtige effecten, soms zeer indrukwekkend, en hierdoor een kijkje waard als je er van houd maar man oh man wat een slappe film qua verhaal en acteren zeg. Het begin is ook zo mierzoet dat ik blij was dat ik geen schoenen aan had want mijn tenen had ik anders door de neus heen gedrukt denk ik.

    6 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #1488

    Standaard

    Blitz

    Wel beter dan ik dacht, maar dan krijgt hij nog geen voldoende. Statham heeft weer zijn bekende rol (speelt hij weleens een andere?) en zet weer zijn eendimensionale blik op.
    De film is nog de moeite waard door Gillen, die af en toe wel op een jonge Gary Oldman lijkt.

    5/10

  14. #1489

    Standaard

    The Lion King 3D

    De film zelf is wel ok (goede songs, leuke Timon en Pumba) en ben hem na gisteren in de bioscoop de film wat meer gaan waarderen, maar alleen WAAROM MOET DIE FILM IN 3D???
    Het ziet er gewoon grotendeel niet uit en is vaak nog gewoon in 2D.
    Nee, dit werkt niet en je verziekt er alleen maar de film mee.

    Een mager 6-je als eindoordeel.

  15. #1490

    Standaard

    De film zelf heeft geen kracht verloren voor mij, maar 3D is beslist geen meerwaarde inderdaad. Heerlijke songs, leuke personages en toch een mooi goed-kwaadverhaal: een klassieker met enorm veel jeugdsentiment.

  16. #1491

    Standaard

    Red State (Kevin Smith)
    Film van het jaar voor mij. Met prachtrollen van Michael Parks, Melissa Leo en John Goodman. Af en toe leek het wel een Tarantino film.
    Vette aanrader !
    9/10

    Captain America (Joe Johnston)
    Jezus.........wat een bagger zeg. Een gemiddelde aflevering van de Power Rangers heeft nog meer niveau.
    3/10

  17. #1492

    Standaard

    Let Me In (Matt Reeves).

    Mixed feelings. Ik ben niet enorm gecharmeerd van het Zweedse origineel. Althans, ik zie er niet het moderne meesterwerk in wat anderen er wel van maken. Een bijna 1-op-1 remake is dan ook lastig te beoordelen. Heeft een dergelijke film bestaansrecht? 'Gebaseerd op' of een 'vrije remake' kan ik beter behappen. De film is op zich prima in orde met goed spel van de jonge acteurs, een redelijk innovatief plot (horror meets coming of age) en stylistisch/steriel camerawerk maar wetende dat alles gejat/geleend/overgenomen is doet mij toch niet heel goed.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #1493

    Standaard

    Breakfast at Tiffany´s

    In welke film zie je dat nog meer, dat de allermooiste scene de eerste is?
    Wat erna komt is ook zeer de moeite waard trouwens . Tegenwoordig hebben ze wel een andere benaming voor het type vrouw dat Hepburn neerzet; een golddigger. En toch blijft ze de hele film sympathiek, wat ze ook doet. Het verhaal is niet eens zo bijzonder, maar het blijft boeiend door Hepburn en zeker ook Peppard. Ongelooflijk dat de film al 50 jaar oud is.
    Kijken.

  19. #1494

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Tegenwoordig hebben ze wel een andere benaming voor het type vrouw dat Hepburn neerzet; een golddigger.
    Die benaming is nauwelijks iets van tegenwoordig hoor, dat begrip was juist razend populair in de jaren '20 en '30
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  20. #1495

    Standaard

    Star Wars: Episode IV - A New Hope

    De film blijft geweldig, al is het natuurlijk nog slechts een introductie tot het verhaal en de karakters dus echt diep gaat het daar nog niet op in.
    De blu-ray uitgave is van uitstekende kwaliteit: de transfer is sterk, al oogt het op sommige momenten iets soft. De grote aandacht trekker hier is echter de audio kwaliteit: het knalt twee uur lang uit je speakers. Heerlijk!

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #1496

    Standaard

    Lesbian Vampire Killers

    Ziet er op blu-ray super uit, alleen het geluidsspoor (DTS) is apart. Veel achtergrond geluiden, maar in de dialogen geregeld alleen de voorste 2 speakers die gebruikt worden (stereo dus).
    Buiten dit blijft het geweldig leuke foute film met heel veel eye candy.

  22. #1497

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Red State (Kevin Smith)
    Film van het jaar voor mij. Met prachtrollen van Michael Parks, Melissa Leo en John Goodman. Af en toe leek het wel een Tarantino film.
    Vette aanrader !
    9/10

    Captain America (Joe Johnston)
    Jezus.........wat een bagger zeg. Een gemiddelde aflevering van de Power Rangers heeft nog meer niveau.
    3/10
    Toevallig gisteren dezelfde twee gekeken.

    Red State
    Inderdaad een hele onverwachte film. Voor degenen die eerder werk van Smith kennen (ik ben fan): hier tapt hij uit een heel ander vaatje. Net als de film zelf trouwens, het is zeker geen standaardfilmpje; ik werd diverse malen verrast.
    Een zeer goede comeback van Smith, na het dramatische Cop out. Hij laat hier toch zien dat hij meer kan dan menigeen dacht. Complimenten voor de erg effectieve montage trouwens.
    8,5/10

    Captain America: The First Avenger
    De laatste individuele film voor de grote klapper The Avengers. Erg de moeite waard, je krijgt heel goed het "gevoel" mee in welke tijd het zich afspeelt, ondanks alle technische snufjes. Chris Evans is overtuigend als de supersoldier, en daarnaast valt er genoeg te genieten met aardige bijrollen als Bucky, DumDum en Fury.
    Ook zijn echte aartsvijand is aanwezig (met een, boven verwachting, zeer overtuigende kop!) met bijbehorende cosmic cube .
    Voor degenen die comics lezen valt er zeker veel te genieten, voor de anderen ook (denk ik....).
    Eén minpunt is dat ik hoopte, dat je meer zou zien van het ontwaken in onze tijd . Maar dat komt ongetwijfeld wel in The Avengers.
    7,5/10 (kan hoger uitvallen bij een 2e kijkbeurt)

  23. #1498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Die benaming is nauwelijks iets van tegenwoordig hoor, dat begrip was juist razend populair in de jaren '20 en '30
    Aha, weer wat bijgeleerd . Ik denk helaas meteen aan Yolanthe met de 5 achternamen.

  24. #1499

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    (500) Days Of Summer (2009) Blu-ray

    Ik had de film al eens eerder gezien, maar toen ik hem voor iets meer dan 6 euro op blu-ray aan kon schaffen (incl sleeve) heb ik die kans meteen gegrepen. En vandaag lag hij dan eindelijk op de deurmat en heb ik hem vanmiddag meteen zitten kijken.

    En oh, wat een lieflijke film is dit eigenlijk. Die mooie grote ronde ogen van Zooey "Katy Perry" Dechanel die wel heel vaak het scherm opvrolijken, de vele "alternatieve" pop/rock die de film en het verhaal aankleden (zelfs de door mijn vrouw zo geliefde Carla Bruni komt voorbij!).

    Een prima film om verliefd op/van te worden.

    7,7/10
    Deze heb ik toevallig gisteren ook herzien. Blijft geweldig. Sommige spreken over muziek alsof dat 'de soundtrack over hun leven is', nou dan is deze film de 'prent over mijn leven'. Erg herkenbaar allemaal!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #1500

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Aha, weer wat bijgeleerd . Ik denk helaas meteen aan Yolanthe met de 5 achternamen.
    Haha, zij is slechts een afstammeling van een lange traditie. Er is in de jaren '30 zelfs een complete serie musicals gemaakt die 'The Gold Diggers Of...' heten, waarbij dan een jaar of plaats ingevuld moet worden, waarin vrouwen schaamteloos hun lichaam inzetten om de ellende van de Depressie te omzeilen. En Anita Loos schreef in 1925 een van de bekendste werken over gold diggers, 'Gentlemen Prefer Blondes', waar later uiteraard de beroemde film met Marilyn Monroe over gemaakt is. Voor Madonna waren er al legio material girls
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

Pagina 60 van 237 EersteEerste ... 105056575859606162636470110160 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •