Pagina 166 van 237 EersteEerste ... 66116156162163164165166167168169170176216 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.126 tot 4.150 van 5903 worden weergegeven.
  1. #4126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Oblivion (2013) 9/10
    Het allerbeste van de film is de werkelijk prachtige sfeer die neergezet wordt, mede door de fenomenale score. Het is dat ik wist dat het M83 was, anders zou je zweren dat het Vangelis was in zijn hoogtijdagen.
    Ik heb de film nog niet gezien, wel de soundtrack geluisterd, klonk inderdaad erg fijn. Dat doet deze meneer wel goed, Tron had ook een hele fijne soundtrack van Daft Punk.

  2. #4127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Oblivion (2013) 9/10

    Wat een ge-wel-di-ge film! En wat een belevenis in de bioscoop....

    Ik heb Tron Legacy nog niet gezien (staat nog ongezien in de kast, maar niet lang meer ), dus voor mij was het de eerste kennismaking met regisseur Joseph Kosinski (die ook de schrijver en producer is).
    Het allerbeste van de film is de werkelijk prachtige sfeer die neergezet wordt, mede door de fenomenale score. Het is dat ik wist dat het M83 was, anders zou je zweren dat het Vangelis was in zijn hoogtijdagen.

    Voor degene die een actiefilm verwacht, kan ik wel zeggen: dat is het niet. Er zit wel de nodige actie is, maar het is hoofdzakelijk een soort 'sci-fi mysterie'.
    Voor degene die een flitsend spektakel verwacht: dat is het ook niet. Er zijn wel schitterende beelden, er wordt veel geinvesteerd in de sfeer, en de eenduidige wijze om het mysterie langzaamaan te ontrafelen.

    Ik hoor dan ook nu al de klachten over een trage film opkomen.....zelf heb ik daar geen moeite mee gehad. Ik werd echt helemaal in het verhaal en de getoonde wereld gezogen, en was meer dan 2 uur 'weg' van de realiteit. Dan weet je dat je een goede film hebt gezien .

    Ik heb ook her en der gelezen dat het script zo zwak is, maar dat valt ook reuze mee. Alles staat in dienst van de eerder genoemde sfeer van de film, en het script sluit daar goed bij aan. Sfeer is iets wat erg lastig is om uit te leggen, maar als je 'in de film' zit, dan begrijp je misschien wat ik bedoel. De film heeft een bepaalde mood, die ook in oudere sci-fi boeken en films zit. Iets wat een film als Moon bijvoorbeeld ook heeft.

    Qua acteerprestaties heeft niemand wat te klagen denk ik, zeker Cruise is erg op dreef als dragende kracht van de film.

    Ik ben zeer benieuwd naar de blu-ray, die een verplichte aanschaf is.

    Voor imdb rond ik het cijfer af,en dan zit de film dichter bij de 9 dan de 8.

    Goed om te lezen. Heb deze op mijn shortlist staan...

  3. #4128

    Standaard

    Gangster Squad 7,5
    Vermakelijke film, sfeervol, prima cast, met een zeer sterk begin dat meteen de toon zet.
    Daarna is het meer van hetzelfde, zoals we wel vaker hebben gezien.

  4. #4129

    Standaard

    The inbetweeners movie
    Leuke toevoeging aan de serie. Haalt niet het niveau van de serie, maar genoeg hilarische scenes om je 1,5 uur goed mee te vermaken. Nog altijd jammer dat er zo weinig afleveringen zijn gemaakt.

    7.2/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #4130

    Standaard

    Het Meisje En De Dood
    De derde film van stelling die ik heb gezien en weer is het niks.
    Z'n films doen me helemaal niks.Het komt vooral door de pacing van z'n films denk ik.
    Veeeeeels te traag (ik heb niks tegen trage films) maar hij weet gewoon helemaal geen balans te vinden.
    En dan wordt er ook zowat niks gezegt,pfffff de film lijkt wel 4uur te duren.
    Het camerawerk is dik in orde daar niet van,maar met alleen dat,kan je een film niet goed laten zijn,daar is meer voor nodig.



    Jos lijkt maar wat te doen,en het verhaaltje is ook al zo uitgekouwd als maar zijn kan.

    1/5

  6. #4131

    Standaard

    Broken City
    Prima mysterieus filmpje.

    3/5

  7. #4132

    Standaard

    Dexter seizoen 3
    Degelijk derde seizoen, maar minder dan zijn voorgangers. Heeft echt wat afleveringen nodig om op gang te komen en finale vond ik ook tegenvallen. hoe kan ook een emotioneel persoon als debra detective worden? Die heeft werkelijk in iedere aflevering wel staan te janken..

    7/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #4133

    Standaard

    Felon.

    Best een vermakelijke film

    7/10
    Tired of being what you want me to be

  9. #4134

    Standaard

    Vorig weekend The Fast And The Furious op blu-ray gezien.
    Buiten dat het beeld en het geluid subliem zijn, is ook de film nogsteeds het kijken meer dan waard. Mijn favoriete film uit de serie.

    8,5/10

    En dit weekend 2 Fast 2 Furious en The Fast And The Furious: Tokyo Drift op blu-ray gezien.

    2 Fast is zonder Vin Diesel, maar het grootste gemis is een goed serieus verhaal. Het zijn vooral excuses om maar zoveel mogelijk races in beeld te brengen. Ze hadden regisseur John Singleton wel een beter verhaal mogen geven. De beelden van Sunny Florida (Miami) zijn wel om van te genieten, net als Tyrese Gibson en mooie Eva Mendes.
    Niet slecht, maar met een beter verhaal zou het een betere film zijn geworden.

    7,0/10

    Tokyo Drift is de derde film in de serie en een echte spin-off van de eerste 2 films. Een tiener van gescheiden ouders komt door omstandigheden bij zijn vader in Tokyo te wonen om daar een nieuw leven op te bouwen. Hij komt daar via zijn nieuwe school 'toevallig' meteen opnieuw in aanraking met het straatracen en vooral het 'driften', wat iets totaal nieuws is voor hem.

    Dit keer een beter verhaal, de races zien er spectaculair uit en het het geluid is om je buren bij weg te pesten, zo vet. En dat vanuit een all-in-one set van Sony. Maar de laatste scene is de mooiste: de terugkeer van Dominic Torretto!

    7,3/10

  10. #4135

    Standaard

    Evil Dead (2013)

    Als Evil Dead fan van het eerste uur moet ik zeggen dat de remake redelijk goed geslaagd is, hij is echt niet zo slecht zoals elders soms beweerd wordt.

    Bij vlagen creepy sfeertje, mooi geluid, goede make-up, geen CGI effecten (een verademing!), en enkele leuke verwijzingen naar de oude films zowel in beeld als geluid. Oh ja en heel veel gore, ongeloofelijk dat de film in deze vorm toch nog een R-rating heeft weten te kirjgen. En dan te denken dat straks de unrated versie nog moet komen...

    Oh ja blijf nog even kijken tot na de credits...

    Het enige wat mij tegenviel was dat hij niet echt eng was, spanningsopbouw werd vaak teniet gedaan en dat was wel jammer vooral omdat de demonen er toch wel scary uitzien.

    Kortom: als remake niet helemaal geslaagd maar op zich wel een top horrorfilm!



    8/10.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  11. #4136

    Standaard

    Texas Chainsaw 3D (John Luessenhop)
    Maniac (Franck Khalfoun)
    The Lords of Salem (Rob Zombie)

    Deze gekeken. Het is triest gesteld met horrorfilms tegenwoordig. Alle 3 volkomen crap.

    Wat wil ik de nieuwe Evil Dead nu graag zien............

  12. #4137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Evil Dead (2013)

    Als Evil Dead fan van het eerste uur moet ik zeggen dat de remake redelijk goed geslaagd is, hij is echt niet zo slecht zoals elders soms beweerd wordt.

    Bij vlagen creepy sfeertje, mooi geluid, goede make-up, geen CGI effecten (een verademing!), en enkele leuke verwijzingen naar de oude films zowel in beeld als geluid. Oh ja en heel veel gore, ongeloofelijk dat de film in deze vorm toch nog een R-rating heeft weten te kirjgen. En dan te denken dat straks de unrated versie nog moet komen...

    Oh ja blijf nog even kijken tot na de credits...

    Het enige wat mij tegenviel was dat hij niet echt eng was, spanningsopbouw werd vaak teniet gedaan en dat was wel jammer vooral omdat de demonen er toch wel scary uitzien.

    Kortom: als remake niet helemaal geslaagd maar op zich wel een top horrorfilm!



    8/10.
    Grotendeels eens, alleen vond ik de spanning wel constant blijven, zelfs opbouwend richting het einde. Enige minpunt vond ik de manier waarop de demonen praten, dit kwam soms wat lachwekkend over en zorgde voor gelach in de zaal. Verder een zeer goede horrorfilm die nergens voor terugdeinst. Inderdaad heerlijke effecten, overigens wel wat CGI hier en daar maar niet veel. Ook de muziek en geluidseffecten waren top. De film leek me al goed na het zien van de trailers en overtrof zelfs mijn verwachtingen. Aanrader om te zien in de bioscoop, aangezien het harde geluid en grote scherm de film alleen maar intenser maken.

  13. #4138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Grotendeels eens, alleen vond ik de spanning wel constant blijven, zelfs opbouwend richting het einde. Enige minpunt vond ik de manier waarop de demonen praten, dit kwam soms wat lachwekkend over en zorgde voor gelach in de zaal. Verder een zeer goede horrorfilm die nergens voor terugdeinst. Inderdaad heerlijke effecten, overigens wel wat CGI hier en daar maar niet veel. Ook de muziek en geluidseffecten waren top. De film leek me al goed na het zien van de trailers en overtrof zelfs mijn verwachtingen. Aanrader om te zien in de bioscoop, aangezien het harde geluid en grote scherm de film alleen maar intenser maken.
    Dat praten van de demonen vond ik juist heel goed gedaan en verre van lachwekkend, de manier van praten deed me soms juist zelfs aan The Exorcist denken.

    Op het grote scherm is idd mooi maar als je naar Pathe E'hoven gaat vraag dan eerst aan het personeel of ze het geluid wat harder willen zetten want tijdens mijn voorstelling stond het veel te zacht.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  14. #4139

    Standaard

    Zag vorige week het Zuid-Koreaanse Kimssi Pyoryugi / Castaway on the Moon en vond het maar een pathetische bedoeling.

  15. #4140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Texas Chainsaw 3D (John Luessenhop)
    Maniac (Franck Khalfoun)
    The Lords of Salem (Rob Zombie)

    Deze gekeken. Het is triest gesteld met horrorfilms tegenwoordig. Alle 3 volkomen crap.

    Wat wil ik de nieuwe Evil Dead nu graag zien............
    Wat is er mis met Maniac? Ik vond het zelf een prima film.

  16. #4141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Wat is er mis met Maniac? Ik vond het zelf een prima film.
    De film was vooral heel erg saai. De regisseur probeert origineel te zijn door
    de moorden uit het oogpunt van de moordenaar te laten zien maar dat vind ik niet werken. De film heeft geen echt verhaal en ook de goedkope uitstraling is geen pluspunt. Hierdoor laat de film (op mij) geen enkele indruk achter.

  17. #4142

    Standaard

    Geu-dae-leul Sa-rang-hab-ni-da (a.k.a. Late Blossom) (2011) 8/10

    Deel 24 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

    Film over het harde leven van een paar ouderen die in dezelfde buurt wonen. Liefde kent geen leeftijd, zullen we zien.
    Wel zeer geloofwaardige vertolkingen van de 4 ouderen.

    Maar je wordt niet vrolijk van deze film, er zitten wel een paar trieste scenes in hoor...daarom geen film die ik nogmaals wil zien.


    Shi (a.k.a. Poetry) (2010) 8/10

    Deel 25 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

    Net als Geu-dae-leul Sa-rang-hab-ni-da is dit ook een film waar Alzheimer's een grote rol speelt.
    Een oudere vrouw zorgt voor haar niet zo fijne kleinzoon. De vrouw is net begonnen met een cursus dichten. Het blijkt dat de kleinzoon samen met een aantal vrienden iets verschrikkelijks heeft gedaan.
    Kan ze dit oplossen?

    Wederom een film waar ik niet vrolijk van werd, zeker het einde is ontluisterend triest. Maar dat neemt niet weg dat het wel een aangrijpende film is, die niet bepaald een leuke kant van het ouder worden schetst.
    Toch een aanrader.


    Hahaha (2010) 7/10

    Deel 26 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

    Rustige film, waarin 2 vrienden elkaar ontmoeten.
    Onder het genot van rijstwijn, blijkt dat ze in het verleden naar hetzelfde dorp Tongyeong te zijn geweest. Er worden herinneringen opgehaald over hun eigen ervaringen tijdens hun bezoek en het wordt duidelijk dat er wel degelijk een connectie is tussen hun bezoekjes....

    Voor mij de eerste kennismaking met regisseur Hong Sang Soo. De film heeft een rustig tempo zonder echte uitspattingen, waarbij de focus ligt op relaties tussen de verschillende karakters.
    Ik geef toe dat ik de film niet de volle aandacht kon geven wegens vermoeidheid, misschien dat een herkijkbeurt een hoger cijfer oplevert, aangezien er ongetwijfeld veel meer uit te halen is dan ik nu gedaan heb.


    Kwijeu Wang (a.k.a. The Quiz Show Scandal) (2010) 8/10

    Deel 27 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

    De regisseur van het geweldige Killerdeului suda (a.k.a Guns and Talks) heeft wederom een vermakelijke film afgeleverd, die helaas in het tweede deel wel iets uit de bocht vliegt.

    Na een introductie van de inzittenden, worden 4 auto's betrokken bij een aanrijding.
    Alle inzittenden worden na het politiebureau gebracht. Daar wordt ontdekt wie de vrouw nu eigenlijk was en vooral wat ze in haar bezit had.....namelijk de sleutel tot het winnen van de meest populaire quiz op televisie. Wie wil dat niet?

    Er is een Amerikaanse film uit 1994 genaamd Quiz Show, waarin het waar gebeurde schandaal van de quiz 'Twenty One' behandelt wordt, maar die is onvergelijkbaar met deze film qua toon, verhaal en opzet.

    In deze film is alles tot aan de daadwerkelijke deelname aan de quiz , zeer de moeite waard, met evenveel boeiende als vermakelijke momenten. En dan geen lach-of-ik-schiet humor, maar meer het soort dat steeds een glimlach op je gezicht tovert. Er is een sterk script die echt je aandacht vasthoudt, met af en toe kleine onthullingen en de acteurs zijn geloofwaardig.

    Minpunten zijn dat in het tweede deel de geloofwaardigheid van het verhaal wel af en toe erg in het gedrang komt (bijvoorbeeld bij het studeren en de selectie van de kandidaten) en tijdens de quiz zelf neemt de spanning juist wat af, het is allemaal iets te lang uitgesponnen.


    Gyeoul nageune (1986) 6/10

    Deel 28 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

    Sorry, misschien een andere keer een review. Normaal gesproken ben ik er geen fan van hele korte postjes hier, maar goed.

  18. #4143

    Standaard

    Erg benieuwd naar Hahaha. Nu twee films van Hong Sang-soo gezien maar ik vind zijn eigen stijl bijzonder genoeg om hem nog een tijdje te volgen. Beetje de Amerikaanse Woody Allen maar dan slimmer en unieker. Vooral zijn gespeel met tijd is altijd wel leuk. Denk dat je Oki's Movie maar vooral The Day He Arrives wel kan waarderen.

    Volgende maand wordt In Another Country uitgebracht in de Nederlandse Filmhuizen:

    http://www.contactfilm.nl/html/f-62.html

    Dat is pas zijn eerste in Nederland.

  19. #4144

    Standaard

    Evil Dead.

    Vanmiddag gezien in Foroxity Roermond.
    Grote, moderne bioscoop die in het verlengde ligt van het Outlet Center.

    Na een middagje winkelen met de vrouw lekker neerploffen in zaal 7 met maar 4 andere mensen dus lekker rustig.

    Evil Dead is een hardcore horrorfilm die op sommige momenten zwaar over the top is maar i.t.t. veel andere remakes wel blijft boeien. Geen humor zoals in het orgineel maar ook geen persoon die de hoofdrol heeft zoals Ash. Het gaat hier meer om de groep mensen die probeert te overleven.
    En dat valt nog niet mee...

    Ik had wel het idee dat we hier naar een R rated film of naar een editie die op sommige plaatsen iets was getrimt zaten te kijken. Fragmenten die ik de trailer zag leken hier toch anders.
    Maar goed, ik heb al begrepen dat de blu-ray geheel uncut word. Ik ga hem zeker aanschaffen!

    Zoals hierboven al was vermeld, wel even blijven zitten tijdens de aftiteling!

  20. #4145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Evil Dead.

    Vanmiddag gezien in Foroxity Roermond.
    Grote, moderne bioscoop die in het verlengde ligt van het Outlet Center.

    Na een middagje winkelen met de vrouw lekker neerploffen in zaal 7 met maar 4 andere mensen dus lekker rustig.

    Evil Dead is een hardcore horrorfilm die op sommige momenten zwaar over the top is maar i.t.t. veel andere remakes wel blijft boeien. Geen humor zoals in het orgineel maar ook geen persoon die de hoofdrol heeft zoals Ash. Het gaat hier meer om de groep mensen die probeert te overleven.
    En dat valt nog niet mee...

    Ik had wel het idee dat we hier naar een R rated film of naar een editie die op sommige plaatsen iets was getrimt zaten te kijken. Fragmenten die ik de trailer zag leken hier toch anders.
    Maar goed, ik heb al begrepen dat de blu-ray geheel uncut word. Ik ga hem zeker aanschaffen!

    Zoals hierboven al was vermeld, wel even blijven zitten tijdens de aftiteling!
    Er is ook getrimmed maar dat is er nauwelijks aan af te zien, vind het echt heel wat dat deze film in deze vorm een R heeft gekregen.

    Volgens mij is de "verkrachtingsscene" wat aangepast. Ook had ik een foto gezien van David met een bebloed gezicht en een kettingzaag, zat volgens mij ook niet in de film.
    Wat sowieso anders was, was de scene waarin een demon haar tong door midden snijdt. Deze scene was in de film veel donkerder gemaakt dan zoals hij in de trailer te zien was.

    Maar goed straks komt de uncut versie, alsof het al niet bloederig genoeg is!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  21. #4146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Er is ook getrimmed maar dat is er nauwelijks aan af te zien, vind het echt heel wat dat deze film in deze vorm een R heeft gekregen.

    Volgens mij is de "verkrachtingsscene" wat aangepast. Ook had ik een foto gezien van David met een bebloed gezicht en een kettingzaag, zat volgens mij ook niet in de film.
    Wat sowieso anders was, was de scene waarin een demon haar tong door midden snijdt. Deze scene was in de film veel donkerder gemaakt dan zoals hij in de trailer te zien was.

    Maar goed straks komt de uncut versie, alsof het al niet bloederig genoeg is!
    Die tong scene miste zo wel wat van de impact die de trailer wel had.
    Jammer, maar verder viel er nog genoeg te "genieten"!

  22. #4147

    Standaard

    The fugitive en us marshals

    The fugitive blijf ik een goede film vinden 7/10

    Us marshals aardig maar niet meer dan dat 5/10
    Tired of being what you want me to be

  23. #4148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Evil Dead.
    Evil Dead is een hardcore horrorfilm die op sommige momenten zwaar over the top is maar i.t.t. veel andere remakes wel blijft boeien. Geen humor zoals in het orgineel maar ook geen persoon die de hoofdrol heeft zoals Ash. Het gaat hier meer om de groep mensen die probeert te overleven.
    En dat valt nog niet mee...
    Deel 2 heeft humor, deel 1 weinig tot totaal niet.

  24. #4149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Ik heb de film nog niet gezien, wel de soundtrack geluisterd, klonk inderdaad erg fijn. Dat doet deze meneer wel goed, Tron had ook een hele fijne soundtrack van Daft Punk.
    Ben de soundtrack net aan het luisteren via spotify. Klinkt idd goed, maar ik vind het eigenlijk maar weinig weghebben van Vangelis. Goed, er zijn wel elementen die er aan doen denken, maar deze composer heeft gewoon zn eigen stijl.

  25. #4150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Ash Bekijk bericht
    Deel 2 heeft humor, deel 1 weinig tot totaal niet.
    Mening.
    Ik vond de nieuwe veel serieuzer overkomen.

Pagina 166 van 237 EersteEerste ... 66116156162163164165166167168169170176216 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •