Pagina 61 van 237 EersteEerste ... 115157585960616263646571111161 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.501 tot 1.525 van 5903 worden weergegeven.
  1. #1501

    Standaard

    Er komt steeds meer info bij; even zoeken en ik had inderdaad zelf ook wat kunnen vinden.
    Grappig om dan te zien dat de naam voor zulke vrouwen (dat de "uitvoer" van alle tijden is, is bekend ) al zolang bestaat.

  2. #1502

    Standaard

    The Simpsons - Season 2
    Had de meeste afleveringen van dit seizoen al eens gezien. Leuk seizoen met een hoop geniale afleveringen, uit een tijd dat The Simpsons nog geniaal was...
    En Homer blijft natuurlijk een held. D`oh!

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #1503

    Standaard

    Kokuhaku (Confessions) (2010, Tetsuya Nakashima)

    Het begin is overweldigend: een boeiende, onthullende en dramatische half-monoloog van een half uur die gecombineerd gaat met slow-motions, prachtige muziek en mooi somber kleurgebruik zorgt voor een opening om je vingers bij af te likken. Wellicht is het één van mijn favoriete openingen ooit.

    Helaas wordt dit erg hoge niveau hierna niet vastgehouden, maar het niveau blijft wel hoog. Confessions mondt uit in wraakfilm, maar niet zoals we deze gewend zijn in Azië: het gebeurt uiteraard wel met enig visueel geweld, maar de subtiliteit overwint het hier toch gemakkelijk van. Tegen het einde lijkt de film enigszins door te slaan, maar dit wordt behendig gecorrigeerd.

    Het eindresultaat is een originele wraakfilm die met veel liefde is gemaakt, verschillende emoties oproept en beeldschoon is om naar te kijken. Absoluut een aanrader.

    Crazy, Stupid, Love. (2011, Glenn Ficarra, John Requa)

    Crazy, Stupid, Love. weet voor het overgrote deel de clichés uit het genre uitstekende te vermijden. Als er dan toch een cliché ingestopt wordt, dan wordt hier heel bewust mee omgegaan. Het script is zeer behoorlijk en qua humor en de omgang hiermee doet de film me af en toe denken aan Little Miss Sunshine. Samen met de fantastische cast (met grote namen als Carell, Moore, Gosling, Stone, Bacon en Tomei en een aantal leuke nieuwkomers) die uitstekend op zijn plek is en de lekkere soundtrack levert het een lekker frisse romcom op die niet terug hoeft te vallen op overdreven drama of te herkenbare clichés.


    Ajeossi (The Man From Nowhere) (2010, Jeong-beom Lee)

    The Man From Nowhere is geen bijzonder originele film, je zou hem bijna als standaard Aziatische actie/thriller/wraakfilm typeren. Toch heeft deze films iets extra’s, zoals het bijzonder strakke camerawerk. Dit werkt zowel op de rustige momenten als tijdens de actiescènes uitstekend, zoals de film sowieso al een prima balans heeft als het gaat om rust versus actie. Daarnaast speelt de cast prima rollen, soms misschien iets overdreven, maar met hoofdrolspeler Bin Won als absolute uitblinker.

    Uiteindelijk kun je de film typeren als een mengsel van films als Léon en Oldboy, met wat gestileerder camerawerk. Het niveau van de genoemde films wordt niet gehaald, maar een goede thriller is dit zeker.

  4. #1504

    Standaard

    The Recruit

    Toch wel een tegenvaller. Met twee ronkende namen als Pacino en Farrell moet je toch beter kunnen dan een redelijk flauw actiefilmpje af te leveren. Voorspelbaar is deze film wel niet, maar ook niet echt spannend.

    Revolver


    Sommigen zeggen geniaal, ik zeg bagger. De film zet je constant op het verkeerde been, maar niet op een goede manier. In plaats van met een heuse plottwist te werken, probeert Ritchie het hier met zo veel mogelijk (foute) info in je hoofd te proppen waardoor je al na een half uurtje niet meer kan volgen. Nog nooit een film gezien waar zo'n simpel verhaal zo immens moeilijk wordt gebracht. O ja, nog iets. Statham, laat nooit meer je haar groeien, en Liotta samen met André 3000, stop met acteren.

  5. #1505

    Standaard

    145. The Three Musketeers (Paul W.S. Anderson, 2011) :: 7.5
    The Three Musketeers doet wat je van een Paul W.S. Anderson film kunt verwachten en dat is je vermaken. In dit geval met leuke over de top actie, mooie kostuums en een goed inventief gebruik van 3D. Politiek en Historisch gezien klopt er helemaal niets van in deze versie van The Three Musketeers als je van politiek steekspel houdt kun je beter Game of Thrones gaan kijken. The Three Musketeers is lekker ongecompliceerd, met een duidelijke verhaallijn en The Three Musketeers is vooral grappig, lekker flauw ook. Verwacht geen historisch drama maar gewoon een ongecompliceerde actiefilm zoals W.S. Anderson deze zo goed kan maken. Met een leuke cast met oa: Orlando Bloom, Christoph Waltz, Logan Lerman, Milla Jovovich, Luke Evans en Matthew Macfadyen.
    146. Contagion (Steven Soderbergh, 2011) :: 8.4
    Contaigon is een rampenfilm maar dan op persoonlijke schaal gefilmd. De film volgt het leven van een huisvader, een dokter van het CDC, een onderzoeker van de WHO en een freelance journalist tijdens de uitbraak van een nieuw virus dat miljoenen mensen wereldwijd uitroeit. Contagion is rouw en confronterend zoals we sinds Traffic wel van Soderbergh gewend zijn. In de wereld malaise weet Contagion toch zijn persoonlijke touch te behouden. Je leeft mee met de mensen die de uitbraak allemaal vanuit een ander perspectief meemaken en je voelt de leegte in de straten die geplunderd worden. Contagion is een film maar voelt aan als een scenario zoals we dat nooit in de praktijk zullen willen zijn maar waarvan het risico constant op de loer licht, gevaarlijker dan welke terroristische organisatie dan ook. De technomuziek helpt de de koude sfeer over te brengen en Soderbergh maakt ook weer gebruik van zijn geliefde kleurfilters in grijs en blauw. Contaigion is zo realistisch dat bij het horen van de sterftecijfers je even volledig stilstaat. Contagion is een typische Soderbergh prent: rauw, realistisch en als we niet oppassen ooit nog eens realiteit.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  6. #1506

    Standaard

    Revolver

    Sommigen zeggen geniaal, ik zeg bagger. De film zet je constant op het verkeerde been, maar niet op een goede manier. In plaats van met een heuse plottwist te werken, probeert Ritchie het hier met zo veel mogelijk (foute) info in je hoofd te proppen waardoor je al na een half uurtje niet meer kan volgen. Nog nooit een film gezien waar zo'n simpel verhaal zo immens moeilijk wordt gebracht. O ja, nog iets. Statham, laat nooit meer je haar groeien, en Liotta samen met André 3000, stop met acteren.
    Ik vind dit ook een uitermate goede Guy film, zeer ondergewaardeerd.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #1507

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Contagion is een typische Soderbergh prent: rauw, realistisch en als we niet oppassen ooit nog eens realiteit.
    Heb nu een behoorlijk aantal films van Soderbergh gezien maar buiten dat hij een scherp oog voor montage heeft komt hij toch juist met iedere film steeds met iets anders op de proppen. Welke overeenkomst heeft Bubble als je die vergelijkt met Ocean's Thirteen? Het enige dat ik weet is dat hij graag grote projecten wisselt met kleinere, persoonlijkere films. Maar typische handelsmerken?

  8. #1508

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Ik vind dit ook een uitermate goede Guy film, zeer ondergewaardeerd.
    Volgens mij klopt hier iets niet.

  9. #1509

    Standaard

    haha, inderdaad. Ik heb er te snel overheen gelezen! Maar blijf erbij dat ik het een goede film vind

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  10. #1510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Heb nu een behoorlijk aantal films van Soderbergh gezien maar buiten dat hij een scherp oog voor montage heeft komt hij toch juist met iedere film steeds met iets anders op de proppen. Welke overeenkomst heeft Bubble als je die vergelijkt met Ocean's Thirteen? Het enige dat ik weet is dat hij graag grote projecten wisselt met kleinere, persoonlijkere films. Maar typische handelsmerken?
    Het was ook niet zo zeer bedoeld om op zijn hele euvre toe te passen. Meer op het feit dat ik het frappant vond dat bij veel films dingen weer terug zie komen zoals het feit dat hij graag kleurfilters gebruikt (Traffic/Che). Als ik zo nader bekijk heeft Contagion eigenlijk de meeste raakvlakken met Traffic (Kleurfilters/1:85 AR/Rauwe Realistische Look). Dat was eigenlijk ook meer het punt.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  11. #1511

    Standaard

    Hakuna matata
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    The Lion King 3D

    De film zelf is wel ok (goede songs, leuke Timon en Pumba) en ben hem na gisteren in de bioscoop de film wat meer gaan waarderen, maar alleen WAAROM MOET DIE FILM IN 3D???
    Het ziet er gewoon grotendeel niet uit en is vaak nog gewoon in 2D.
    Nee, dit werkt niet en je verziekt er alleen maar de film mee.

    Een mager 6-je als eindoordeel.

  12. #1512

    Standaard

    Zo lang al in de kast liggen,gisteren pas gekeken:
    Final Fantasy VII Advent Children.
    Als je niet bekent bent met de game een beetje lastig te volgen.Ik vond het er vooral erg mooi uitzien,verhaal daarin tegen een beetje mager.
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  13. #1513

    Standaard

    Sucker Punch (Extended Cut) blu-ray

    Verhaal loopt lekkerder dan de Theatrical Cut, muziek is lekker, maar een echter topper gaat het niet worden. Zelfs de eye candy valt tegen. Toch even 2 uur genieten van niet verkeerd uitziende film.

    The Tree Of Life DutchReleasesTeam Avi.

    Een film waarin niet zoveel gebeurd of veel gesproken wordt, maar wát er te zien is en wat er verteld wordt, geeft je veel stof tot nadenken en zelfreflectie.
    Eigenlijk is dit geen speelfilm, maar meer een 2 uur durende ambient sessie voor je lichaam en je ziel.
    Meesterlijk, en dat terwijl ik hem pas voor de helft heb gezien en hem op blu-ray aan ga schaffen.

    9,5/10

  14. #1514

    Standaard

    Zo'n hoog cijfer voor een halve film is vreemd.
    Voor hetzelfde geld wordt de roadmovie halverwege een vampierfilm. O wacht, dat was een andere film . Wel mooi dat je Sucker Punch ook een 9,5 geeft !

    Resident Evil: Degeneration 6/10

    Ik voelde me verplicht om deze te kijken voordat ik Afterlife ga kijken, en hij viel me reuze mee. De animatie is soms om te huilen, maar het verhaal was nog wel aardig.
    Al bij al geen verloren tijd, en ergens had ik dat vooraf niet gedacht.


    Flypaper 4/10

    Over verloren tijd gesproken. En ik had zo'n zin in deze film; een bankoverval met twists. Helaas...geen enkele leuke grap,
    Dempsey op standje irritant, Judd die de vreemdste gezichten trekt, een erg slecht einde....het houdt niet over.
    Als je twijfelt tussen 2 films: pak die andere, welke het ook is.
    Laatst aangepast door rogue : 24-10-2011 om 20:13

  15. #1515

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Heb nu een behoorlijk aantal films van Soderbergh gezien maar buiten dat hij een scherp oog voor montage heeft komt hij toch juist met iedere film steeds met iets anders op de proppen. Welke overeenkomst heeft Bubble als je die vergelijkt met Ocean's Thirteen? Het enige dat ik weet is dat hij graag grote projecten wisselt met kleinere, persoonlijkere films. Maar typische handelsmerken?
    Hij doet vrijwel altijd zelf de cinematografie onder de naam Peter Andrews
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  16. #1516

    Standaard

    This Is It (2009)

    Eigenlijk niets meer dan een making off documentaire. Maar dat is niet per se slecht. Mijn respect voor MJ is ook alleen maar gestegen na het kijken van deze film. Enkel duurt hij voor mij te lang, ik had het na een uur wel gezien met Amerikaanse idolatrie.

  17. #1517

    Thumbs up

    Vanavond gekeken:

    Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
    Er wordt wel eens gezegd dat een sequel bijna nooit beter is dan het eerste deel in de reeks. Gelukkig zit in die zin `t woordje "bijna" want dit is één van de weinige keren dat het vervolg beter is dan zijn voorganger. Na de introductie van de karakters in A New Hope krijgen ze hier meer (emotionele) diepgang en is het verhaal beter uitgewerkt. Ook zit er nog wat meer actie in dan in ANH.
    Een geweldige film,nog steeds. Voor mij blijft dit de beste film van alle Star Wars episodes.

    9,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #1518

    Standaard

    Harry Brown 7/10

    Aardige film, met weinig pieken of dalen. Tempo is niet hoog, maar Caine is altijd wel overtuigend. Het verhaal hebben we wel vaker voorbij zien komen, maar juist dankzij Caine is dat niet vervelend, en kan je jezelf goed inleven in zijn gedachtengang.
    Einde was niet echt geweldig, maar voor een keertje kijken was het zeker de moeite waard.


    Henry's Crime 7,5/10
    Toch wel een verrassende film van Reeves. Hij heeft zowaar enkele malen een echte gezichtsuitdrukking! Als lokkertje: Kenau Reeves in een stuk van Chekhov, wie wil dat niet zien .
    Ik heb me opperbest vermaakt met de film, Farmiga is goed op dreef en er zit eigenlijk geen saai stuk in.

  19. #1519

    Standaard

    A Nightmare Before Christmas 3D, en zoals gewoonlijk Disney 3D een zeer grootte AANRADER

    Wat een mooie bijzondere film ...echt een MEESTERWERK...gaat dat zien....!!!

    Cijfer: 9/10

  20. #1520

    Standaard

    Gisteren gezien:

    Star Wars: Episode VI - Return Of The Jedi
    Het slot van de originele trilogie is nog altijd een heel fijn slot van deze reeks.
    De scenes tussen Luke en Darth Vader zorgen nog steeds voor kippenvel. Het is dan ook zo ontzettend jammer dat Lucas ze heeft verkloot door die veranderingen op de blu-ray. Die gaan echt nergens over. Ook de knipperende Ewoks zijn irritant en leiden de aandacht af.
    Had ie dat maar nooit gedaan.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #1521

    Standaard

    Jurassic Park met een superhelder beeld op een plasmascherm, en natuurlijk rondom helder geluid...een echte aanrader.

  22. #1522

    Standaard

    Water for Elephants 7/10

    Een film die zich afspeelt in het circus; dat belooft mooie beelden. En inderdaad, de film ziet er prachtig uit. Helaas sleept het verhaal zich wel een beetje voort.
    Ga er wel vanuit dat het begin van het verhaal zich jaren geleden afspeelt, want ik begon te rekenen, het hoofdverhaal speelt zich 80 jaar geleden af, en het karakter van Pattinson/Holbrook is dan aan het eind van zijn laatste jaar van zijn studie, dus ongeveer 24 -25 jaar. En Holbrook zal geen 105 zijn . In het boek is hij blijkbaar zo'n 80-85 jaar.

    Waltz steelt de show, je ziet altijd wel een vleugje van waanzin, ook al is hij de vriendelijkheid zelve. Pattinson en Reese: tsja, het kabbelt een beetje.

    Al bij al was het geen straf om de film een keer te zien, maar daar zal het wel bij blijven....

  23. #1523

    Standaard

    De eerste oogst van de "Halloween Horror Week"

    149. The Omen (1976, Richard Donner) :: 8.1
    Naar aanleiding van het zien van een review van Omen IV: The Awakening toch maar eens het origineel gaan kijken. De film zit goed in elkaar maar is niet echt eng in de zin van veel schrik momenten. De film moet het vooral hebben van het nare onderbuik gevoel dat je tijdens het kijken van de film de hele tijd hebt. Dat naargeestige gevoel wordt naarmate de film vordert steeds erger. De overigens geweldige en indrukwekkende score helpt uitstekend bij deze momenten en werkt duidelijk naar climaxes toe. Verder zijn de moorden indrukwekkend en heeft de blu-ray een goed beeld voor zo'n oude film. Het knappe is wel dat de film het naargeestige gevoel zo vasthoudt en versterkt.

    Een puntje van kritiek op de hoofd karakters is dat ze te naïef zijn gedurende de hele film. Ze zouden eigenlijk de problemen al moeten zien aankomen maar dat doen ze niet dat is het enige onnatuurlijke en tevens minpunt aan de film. Maar al met al een degelijke en naargeestige horrorfilm. Dus een verdiende **** sterren horror rating.
    150. The Haunting (1963, Robert Wise) :: 8.0
    Ook deze film gekocht en gekeken op aanraden van een Youtuber en is zeker niet tegengevallen. De film maakt de sfeer die het pretendeert te hebben uitstekend waar. Verder laat de film veel aan de verbeelding over. Het probleem met hedendaagse horror films is dat ze teveel laten zien met CGI. Deze film is echt ongelooflijk eng zonder dat je ook maar iets ziet en dus blijft er ook altijd nog een mogelijkheid over dat er niks aan de hand is. De Cinematografie in The Haunting is geweldig de shots zijn zo goed gekozen dat zelfs een moderne film hier niet aan kan tippen. Verder zorgt het zwart-wit en de belichting voor een hele goede enge sfeer en de art direction en het set design helpt hier ook erg bij.

    Minpuntjes van The Haunting zijn toch wel de stereotypen van de karakters. Het karakter Luke is een stereotype van een verwend kind en dat van Eleanor is stereotype als een vrouw met problemen. Ook is het karakter van Eleanor op momenten enorm irritant. Verder is de cast oké en moet gezegd worden dat Richard Johnson een hele goede prestatie neerzet met het karakter van Dr. Markway. Kortom The Haunting is een film van 50 jaar oud die zich makkelijk met de hedendaagse top van de Haunted House films kan meten wederom een **** sterren horror rating.
    151. Let Me In (2010, Matt Reeves) :: 8.5
    Deze Amerikaanse remake van het in 2008 verschenen Let The Right One In is een van de beste Amerikaanse remakes van horrorfilms die ik ooit heb gezien, maar toch is het origineel nog net een stap beter. Allereerst wordt de film gedragen door de fantastische prestaties van Chloe Moretz en Kodi Smit-McPhee. Zonder deze twee jonge acteurs was de film nooit wat geworden. De film zuigt je lekker mee, kijkt lekker weg en is indrukwekkend net zoals het origineel was. Maar waarom is het origineel dan een meesterwerk en de remake gewoon een goede film?

    Het origineel heeft in mijn ogen een beter tempo. In de remake gaat vooral de relatie tussen Abby en Owen gaat te snel voor mijn gevoel. Verder zijn er teveel scenes letterlijk overgenomen in de remake en dat is eigenlijk geen kunst. Het Amerikaanse script is daar en tegen wel heel natuurlijk en heel degelijk. Maar de film is niet zo indrukwekkend en schokkend als de Zweedse versie wel is. Maar dan blijft er nog steeds een hele goede film over. Ook weer een **** sterren horror rating.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  24. #1524

    Standaard

    Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
    ik weet nog dat ik in 1999 met m`n broer helemaal naar Londen ging om daar de nieuwste Star Wars film te kijken, de eerste die ik ooit in de bioscoop zou gaan zien! Hij kwam daar ongeveer vier maanden eerder uit dan hier maar we wilden `m zo graag zien dat we daar niet op konden wachten, dus gingen we `m zien in de mega Odeon bioscoop op Leicester Square in hartje Londen.
    Ik kan me nog van herinneren dat ik erg van onder de indruk was en het geweldig vond.
    Achteraf denk ik dat dat meer kwam door m`n eerste trip naar Londen en de omvang van de bioscoop dan van de film opzich.

    Eigenlijk is het gewoon veruit de minste van de zes delen. Het verhaal loopt niet écht lekker en de acteerprestaties zijn onder de maat (waarbij vooral Ewan McGregor enigzins tegenvalt).
    Maar wat de film echt de nek omdraait is de ont-zet-tend flauwe humor, vaak tot aan het beschamende toe en gewoonweg Star Wars onwaardig. Had iemand George Lucas er maar van weerhouden om die eeuwig verschrikkelijke Gungans (en uiteraard vooral Jar-Jar Binks) een rol te geven...

    6,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #1525

    Standaard

    Zag vanavond The Limey en wat een film! Pure vakmanschap. Alleen al de montage van de eerste tien minuten. Soderbergh combineert jump cuts met parallelmontage om ons als toeschouwer te laten worstelen met de gedachtegoed van de karakter(s) en om meteen uiteen te zetten waar het verhaal naartoe gaat. Het zijn flashbacks, flashforwards en shots uit het heden. Knappe kerel die dit allemaal uit elkaar kan houden. Daar bovenop gooit Soderbergh ook nog wisselende kleurfilters (blauw) en verschillende lagen muziek / geluid op de soundtrack / geluidsband voor een constant onzekere onderbuikgevoel. Het is manipulatie zoals je dat nog maar zelden ziet! Rationeel en emoitoneel. Of je nu wilt of niet je wordt meegesleurd...

    Soderbergh is een held!

Pagina 61 van 237 EersteEerste ... 115157585960616263646571111161 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •