Pagina 144 van 237 EersteEerste ... 4494134140141142143144145146147148154194 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.576 tot 3.600 van 5903 worden weergegeven.
  1. #3576

    Standaard

    @Rogue en Pieter Rijkers: ik ben in Arcaplex geweest, onze bios in Spijkenisse.
    Ik denk achteraf dat het voor een deel aan mijzelf ligt, dat mijn hersenen moeite hebben continu het juiste beeld in 3D weer te geven. Want er waren scenes die er wél prachtig uitzagen in 3D, alsof je er zelf bij bent. En weer andere scenes waren een en al onscherp. Sommige scenes kun je zelfs zonder bril goed bekijken en ondertitels lezen, tot de scene weer echt 3D wordt.

    Dus 3D moet ik dus echt aan mij voorbij laten gaan. Jammer dat de 2D versie nergens te zien is in de regio zover ik heb kunnen ontdekken.

    Gisteren gezien:

    Moonrise Kingdom (2012)

    Aparte maar van lieverlee toch een erg leuke en charmante film (voor een keer).

    7,5/10

    Terminator Salvation (DC) (2009) Blu-ray

    Heerlijk, heerlijk, heerlijk, deze vierde Terminator film die barstensvol vette actie (in beeld én geluid!) zit en weer nieuw leven in de serie heeft geblazen. Delen 1 (cult-klassieker) en 2 (beste sf-actie ever!) blijven ongeëvenaard, maar deze (volgens mij ondergewaardeerde film) mag er ook zeker wezen.

    8,7/10

    The Exorcist (1973) Blu-ray

    De orginele versie uit 1973, digitaal geremastered, die er alleen in de donkere scenes in het huis van Damian Karras' moeder er barslecht uit ziet (een en al ruis ipv donker en scherp), blijft een horrorklassieker van formaat. Een film die je dus 's avonds in het donker moet kijken (mooi dat het buiten ook nog eens regende!) op goed volume, waardoor de film je echt grijpt.

    Inmiddels vind ik Mike Oldfield's Tubular Bells op verkeerde plekken in de film zitten en begrijp ik niet waarom hij onderbroken wordt als de aftiteling begint, want dat is de ideale plek om hem helemaal te laten horen.

    Afijn, we hebben de 2000 Director's Cut op de andere volgestampte blu-ray nog

    8,8/10

    [REC] (2007) dvd import

    En hoe kun je een avondje griezelen het beste afsluiten? Met de dvd van de Spaanse horror-sensatie [REC]. Niet de Nederlandse dvd (die toen nog niet uit was), maar met de Engelse dvd met Engelse subs dus. Wat mij een extra dimensie geeft in de beleving van deze nog geen 75 minuten durende horror.
    Ik hou van horrorfilms (Paranormal Activity vind ik maar saai), maar van deze (in de juiste setting: 's avonds laat in het pikkedonker) word ook ik bang Gelukkig keert verslaggeefster Angela Vital in 2013 terug in deel 4.

    9,2/10

  2. #3577

    Standaard

    Helemaal mee eens,Terminator Salvation is echt een ondergewaardeerde film.
    Ook beeld en geluid ook van de bovenste plank.

    Wat word die Subwoofer hier lekker gebruikt zeg.

  3. #3578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Bedenk dat de Resident Evil-films en de Taken-films geen Amerikaanse films zijn. The Master en Moonrise Kingdom bijvoorbeeld wel.
    Nu noem je een boel rotzooi op.

  4. #3579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Het stoort mij allemaal niet echt,vind het soms wel grappig

    Merida uit Brave die klinkt leuk,met haar schots accent.

    Wikus [District 9] zuid-afrikaans engels,heeft ook wel iets.
    Schots is wel leuk ja. Maar ik bedoel als iedereen in de film het kakkerige Britse accent gebruikt. Dan heb ik daar best wat moeite mee. Het gaat mij om de spraak.

  5. #3580

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Helemaal mee eens,Terminator Salvation is echt een ondergewaardeerde film.
    Ook beeld en geluid ook van de bovenste plank.

    Wat word die Subwoofer hier lekker gebruikt zeg.
    Ben ik wel met je eens. Alleen vindt ik dat Christian Bale hier eigenhandig het niveau van de film omlaag haalt. Hij voegt totaal niets toe aan het karakter John Connor. Goede acteur op zich maar niet voor deze rol. Ik vond het ook zo goed te merken dat zijn rol oorspronkelijk kleiner was in deze film. Er is meer screentijd voor hem gecreeerd en zo voelt het mi ook aan. Het 2e deel had makkelijk zonder Connor gekund.

  6. #3581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Dan zou ik wel willen weten waar je geweest bent, want bij mij was er totaal niets mis met 3d. Vond het zelfs in tegenstelling tot div andere films in dit geval een geslaagde toevoeging. Of kun je sowieso niet tegen 3d vanwege die bril ofzo? Ik denk idd dat e.e.a. slecht is afgesteld geweest.
    ik vind 3D ook een ramp.ik doe ook geregeld de bril af.omdat ik er gewoon moe van wordt.

  7. #3582

    Standaard

    The Shop Around The Corner (1940, Ernst Lubitsch)

    Enigszins à la It’s A Wonderful Life, maar dan zonder de grootse magie. Wel met een oprechte Kerstgedachte die de film van een warme sfeer voorziet en de film steeds sterker maakt naar het einde toe, mede dankzij een haast naïef soort charme zoals je dat vroeger alleen in films zag. De gebeurtenissen kunnen bijna op voorhand voorspeld worden, maar dankzij een wederom fantastische James Stewart en enkele grappige momenten blijft het continu aangenaam om naar te kijken.

    170 Hz (2011, Joost van Ginkel)

    Een klein verrassinkje uit filmjaar 2012, dat toch vrij geruisloos het jaar door is gekomen. Dat lijkt me niet helemaal terecht, want het is tegelijkertijd een zowel expressief als introvert audiovisueel kunststukje. Expressief door de kunstzinnige aanpak, introvert door het als ondersteunende parabool te gebruiken voor de dove hoofdpersonen. Het verhaal biedt eigenlijk net wat te weinig houvast naar het einde toe, maar de prima vertolkingen ook van Gaite Jansen en vooral Michael Muller en de gedurfde aanpak (erg gestileerde fotografie) vergoeden veel en maken hier een heel klein pareltje van.

  8. #3583

    Standaard

    Home Alone
    Het is weer kerst en dat betekent automatisch ook tijd voor Home Alone: de ultieme kerstfilms. (deel 1 en 2 dan). Perfect zijn de films natuurlijk niet, maar vooral het jeugdsentiment telt hier dubbel en dwars mee. Morgen of overmorgen deel 2 maar weer eens zien

    7,5/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  9. #3584

    Standaard

    The Beauty and the Beast - Jean Cocteau - 1946

    Ik had het idee dat het twee kanten op kon gaan met deze film maar het bleek gelukkig een schot in de roos. Als de term "filmmagie" op een film van toepassing is dan is het wel op deze. De droomachtige belichting, de creatieve sets en de mooie kostuums zorgen voor een onvergetelijke ervaring. Knap om een sprookje voor volwassenen te maken. Ik heb de film twee keer achter elkaar gezien, de normale versie en de opera-versie van Philip Glass. Beide versies zijn uitstekend en bieden twee totaal verschillende kijkervaringen. Films zoals deze doen je beseffen dat mn hobby nooit uitgeput raakt. Achter elke hoek schuilt weer een nieuwe ontdekking. Op Blu-Ray is deze film echt magisch. Prachtig.

    9.0

    True Grit - Coen Brothers - 2010

    Het is toch altijd weer een verrassing waar de Coen-broertjes mee op de proppen komen. No country for Old Man vind ik subliem maar wat daarna kwam doet me weer wat hoop verliezen. Ik zag laatst a Serious Man en die was leuk maar toch geen topper. Nu dan True Grit gezien en dat is absoluut een competent gemaakte film...

    Echter, miste ik die duidelijk Coen-touch. Het bleek een 1 op 1 remake te zijn van het origineel met The Duke. Helaas weinig verrassingen dus. Ik had gehoopt dat ze er wat meer mee hadden gedaan. De man in zijn berenvel was een scene die enigszins anders was maar daar bleef het dan ook bij. Als ik het origineel niet eerder had gezien, zou ik deze wellicht wat hoger waarderen. Nu blijft het bij een degelijk gemaakte film waar eigenlijk weinig mis mee is. Toch deed het me niet zoveel. Ik miste spanning, humor of ontroering. Ik denk toch dat ik het origineel eerder op zal zetten dan deze remake.

    Deze versie wordt toch overal behoorlijk bejubeld. Dat snap ik niet helemaal moet ik zeggen.

    7,2

  10. #3585

    Standaard

    The Hunger Games

    Eerst dacht ik aan echt weer de zoveelste tienerfilm die me niet kan boeien. Toch besloten om het te huren. In het begin had ik nog steeds geen vertrouwen in de film. Tot het moment aanbrak dat ze arriveerden in de stad. Mijn interesse werd opgewekt en mijn ogen puilden uit van de diversiteit aan mensen met aparte kledij. Ik had niet gedacht dat ik door mode verrast zou worden.
    Tijdens de battle zelf waar er maar 1 mag overblijven volgens de regels werd ik ook blij verrast. Zelf begon ik ook favorieten te krijgen van de leden van de districten. En het einde zag ik totaal niet aankomen. Wie had dat gedacht dat ze dat in zo'n soort film zouden doen. Degenen die de film al gezien hebben, weten wat ik bedoel. Het was niet echt gewoonlijk. Heb je het nog niet gezien ? Wat doe je hier ? Ga het zien ! Aanrader van de bovenste plank !

    9/10

  11. #3586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    170 Hz (2011, Joost van Ginkel)

    Een klein verrassinkje uit filmjaar 2012, dat toch vrij geruisloos het jaar door is gekomen. Dat lijkt me niet helemaal terecht, want het is tegelijkertijd een zowel expressief als introvert audiovisueel kunststukje. Expressief door de kunstzinnige aanpak, introvert door het als ondersteunende parabool te gebruiken voor de dove hoofdpersonen. Het verhaal biedt eigenlijk net wat te weinig houvast naar het einde toe, maar de prima vertolkingen ook van Gaite Jansen en vooral Michael Muller en de gedurfde aanpak (erg gestileerde fotografie) vergoeden veel en maken hier een heel klein pareltje van.
    Inderdaad, hele fijne Nederlandse film! Wat vond je van de Requiem for a Dream eerbetoon?

  12. #3587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    ik vind 3D ook een ramp.ik doe ook geregeld de bril af.omdat ik er gewoon moe van wordt.
    Heb ik ook last van, krijg er ook hoofdpijn van, en last van mijn ogen.

  13. #3588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Heb ik ook last van, krijg er ook hoofdpijn van, en last van mijn ogen.
    Ik vind 3D leuk zoals je weet,maar na 3 uur Hobbit vind ik het fijn als de blil af mag.
    Laatst aangepast door jeroeni : 24-12-2012 om 14:20

  14. #3589

    Standaard

    Flight
    Erg goeie film eigenlijk.Denzel en de rest van de cast speelt uitstekend.
    't verhaal is spannend en soms best grappig vond ik.

    3/5

    Inception
    Uitstekende film nog steeds na herziening.1 punt van kritiek is wel dat de expositie in het begin net te lang duurt.
    De film zit heel goed in elkaar in principe,het is een puzzel.Ik vind films die in elkaar steken als een puzzel wel tof,als het goed is uitgewerkt natuurlijk,zoals hier.

    Er wordt veel uitgelegd,maar er zijn veel dingen waardoor je denkt is deze scene een droom of niet? elke scene kan een droom zijn,of juist niet dat maakt het zo'n leuke film.
    de cinematografie is zeer goed.

    het eind van de film is essentieel voor de rest van de film is cobb dood? zit ie nou in limbo en denkt dat ie echt z'n kinderen ziet,terwijl het niet zo is? waardoor dus de hele opdracht is mislukt infeiten? of is het toch echt de realiteit en is de opdracht geslaagd?

    8/10
    Laatst aangepast door BatMotor : 24-12-2012 om 16:21

  15. #3590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Inderdaad, hele fijne Nederlandse film! Wat vond je van de Requiem for a Dream eerbetoon?
    Was me om heel eerlijk te zijn niet eens opgevallen, dus ik heb het even opgezocht. Best voor de hand liggend eigenlijk, ik zie de scène uit Requiem nu ook gelijk weer voor me. Erg tof, Requiem is nl. één van mijn favorieten.

  16. #3591

    Standaard

    Gister Loft gezien op tv. Redelijk, maar zeker geen hoogvlieger. Had wel een lekker hoog tempo en een paar redelijke plot-twisten. Maar die volgden elkaar aan het eind wat te snel op waardoor het ook weer wat te veel van het goede werd. Daarnaast nogal wisselvallig acteerwerk. Heb het Belgische origineel niet gezien, maar vraag me bij deze al af waarom een Nederlandse remake noodzakelijk was. 6.0

  17. #3592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Flight
    Erg goeie film eigenlijk.Denzel en de rest van de cast speelt uitstekend.
    't verhaal is spannend en soms best grappig vond ik.

    3/5

    Inception
    Uitstekende film nog steeds na herziening.1 punt van kritiek is wel dat de expositie in het begin net te lang duurt.
    De film zit heel goed in elkaar in principe,het is een puzzel.Ik vind films die in elkaar steken als een puzzel wel tof,als het goed is uitgewerkt natuurlijk,zoals hier.

    Er wordt veel uitgelegd,maar er zijn veel dingen waardoor je denkt is deze scene een droom of niet? elke scene kan een droom zijn,of juist niet dat maakt het zo'n leuke film.
    de cinematografie is zeer goed.

    het eind van de film is essentieel voor de rest van de film is cobb dood? zit ie nou in limbo en denkt dat ie echt z'n kinderen ziet,terwijl het niet zo is? waardoor dus de hele opdracht is mislukt infeiten? of is het toch echt de realiteit en is de opdracht geslaagd?

    8/10
    Dat elke scene een droom kan zijn maakt het de 1se keer best moeilijk. Ik zou de film ook een 8/10 geven.

  18. #3593

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat elke scene een droom kan zijn maakt het de 1se keer best moeilijk. Ik zou de film ook een 8/10 geven.
    Misschien even spoiler tags gebruiken?

  19. #3594

    Standaard

    Confessions aka Kokuhaku (2010), Tetsuya Nakashima

    Een geweldige film! Zelden ben ik zo enthousiast en verrast door een film.
    Prachtige cinematografie en muziek, zorgt voor een visueel prachtig beeld.

    Absolute aanrader!
    PSN: r4zZ1__

  20. #3595

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Misschien even spoiler tags gebruiken?
    Tja,dat is een spoiler.

    Sorry.

  21. #3596

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat elke scene een droom kan zijn maakt het de 1se keer best moeilijk. Ik zou de film ook een 8/10 geven.
    Zelfs dat hele expositie gebeuren kan droom in een droom zijn
    want cobb checkt de tol nog wellis om te kijken of die droomt of niet,ook in die ruimte waar cobb en ariadne zeg maar die expositie houden.

  22. #3597

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luuk v/d B. Bekijk bericht
    Confessions aka Kokuhaku (2010), Tetsuya Nakashima

    Een geweldige film! Zelden ben ik zo enthousiast en verrast door een film.
    Prachtige cinematografie en muziek, zorgt voor een visueel prachtig beeld.

    Absolute aanrader!
    Het eerste half uur van de film is inderdaad magisch! Daarna wordt het weliswaar een stukje minder, maar alsnog een absoluut aanradertje.

  23. #3598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Het eerste half uur van de film is inderdaad magisch! Daarna wordt het weliswaar een stukje minder, maar alsnog een absoluut aanradertje.
    Dat ben ik wel met je eens, maar alsnog bleef de film mij intens boeien. Aangezien dit een van de eerste Japanse films is die ik heb gekeken, ben ik eigenlijk op zoek naar soortgelijke films. Wat een geweldige stijl met de slomo shots en muziek.. Dus als iemand tips heeft, graag!
    PSN: r4zZ1__

  24. #3599

    Standaard

    Zijn Shimotsuma monogatari / Kamikaze Girls vond ik niet heel bijzonder. Maar ik zal deze in het nieuwe jaar wel een kans geven.

  25. #3600

    Standaard

    Dexter seizoen 1
    Is me erg goed bevallen, al had ik veel tijd nodig om echt in de serie te komen. Benieuwd dus naar het tweede seizoen.

    8/10

    Ice Age 4
    Concept is bekend natuurlijk, hier en daar wat leuke nieuwe karakters erbij en je hebt weer een prima 1,5 uurtje voor de boeg.

    7.0/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Pagina 144 van 237 EersteEerste ... 4494134140141142143144145146147148154194 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •