Pagina 167 van 237 EersteEerste ... 67117157163164165166167168169170171177217 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.151 tot 4.175 van 5903 worden weergegeven.
  1. #4151

    Standaard

    Misschien door de toendertijd wat lowbudget knullige effecten, maar het was wel serieus bedoeld

  2. #4152

    Standaard

    The Place Beyond The Pines
    Op een gegeven moment werd het een teleurstelling,het had zo goed kunnen zijn.
    De sfeer,camerawerk,muziek,en de acteerprestaties van de 3 hoofdrolspelers waren allemaal goed.

    Vooral Bradley speelt nog het best in de film.

    Het verhaal is simpel,maar heel goed in elkaar gezet stylistisch gezien dan.

    Maar op een geven moment krijg je de twee zonen te zien,de 1 van ryan de ander van cooper.Die 2 hadden echt niet in de film gemoeten.Ze spelen echt heeeeel slecht,vooral die zoon van cooper. dat hele verhaal rondom die zonen,vind ik baar slecht

    3/5

  3. #4153

    Standaard

    A Safe Place - Henry Jaglom - 1971

    Het is pijnlijk om te zien hoe debuterend regissuer Henry Jaglom overduidelijk een Amerikaanse artfilm wil maken naar Europees voorbeeld. Het relaas van een meisje (Tuesday Weld) dat blijkbaar niet kan en wil opgroeien biedt te weinig aanknopingspunten om betrokken te raken. De vreemde editing waarin heden en verleden met elkaar vervlochten raakt, is in deze film niet boeiend maar vermoeiend. De film heeft weinig te zeggen en probeert dat te verbloemen door interessantdoenerij.

    Na een vrij slepend eerste uur komt Jack Nickolson de film binnengewandeld en wordt het welliswaar interessant. Met name de scene waarin Jack en Tuesday met elkaar lopen te flikflooien terwijl ze steeds gestoord worden door een derde persoon is echt goed. Ook het mooie koppie van Tuesday is geen straf om naar te kijken (wow!). Toch geef ik de film geen dikke onvoldoende omdat het toch fascinerend is om te zien hoe de film vreselijk zijn best doet maar toch hopeloos faalt. Het is echt een film van zijn tijd en dat is ook best leuk om te zien. Wat moet Orson Welles van het eindproduct gedacht hebben die een beetje door de film slentert als goochelaar?

    De 360 graden shots van Jack Nickolson op een dak terwijl hij een broodje eet is een mooi voorbeeld van nietszeggende montage.

    Bizarre mislukking en daarom stiekum best geinig om te zien.

    5.0

  4. #4154

    Standaard

    Ik ben net in de bioscoop naar Olympus Has Fallen gaan kijken. Scenario rammelt langs alle kanten maar voor wie Die Hard wat te soft vond geworden is er nu een valabel alternatief!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #4155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Erg benieuwd naar Hahaha. Nu twee films van Hong Sang-soo gezien maar ik vind zijn eigen stijl bijzonder genoeg om hem nog een tijdje te volgen. Beetje de Amerikaanse Woody Allen maar dan slimmer en unieker. Vooral zijn gespeel met tijd is altijd wel leuk. Denk dat je Oki's Movie maar vooral The Day He Arrives wel kan waarderen.

    Volgende maand wordt In Another Country uitgebracht in de Nederlandse Filmhuizen:

    http://www.contactfilm.nl/html/f-62.html

    Dat is pas zijn eerste in Nederland.
    Ik zal best nog wel een filmpje van de beste man meepikken, ik zag al enkele bij WiW staan.
    Maar voorlopig heb ik nog een lijstje staan. Wel bedankt voor de tip!

  6. #4156

    Standaard

    The place beyond the Pines 8,0
    Prima film met een mooi verhaal en een fantastische cast. De derde akte is wat minder sterk (waarbij één vd zonen niet erg sterk gecast is), maar verder erg sterk!

    Dark Skies 7,0

    Voorspelbare film, maar wel vermakelijk, met veel clichés (ook goed gejat van Paranormal Activity), mooi in beeld gebracht, wisselende acteerprestaties (vooral Dakota Goyo als Jesse speelt erg goed) maar niet echt eng.

  7. #4157

    Standaard

    Van de week Big Nothing gezien, met David Schwimmer en Simon Pegg. Leuke heist-film. Grappig, origineel, hier en daar een wat rare plottwist maar das alles. Heb me er zeker mee vermaakt. Het is geen topfilm ofzo, maar dat pretendeert het ook niet te zijn. Het eerste stuk is ook vooral leuk als je bijv. weleens op een callcenter gewerkt hebt....

  8. #4158

    Standaard

    The Great Gatsby

    In de bioscoop in USA gezien. Ervaring om de film hier te zien is erg leuk, maar dit ligt niet aan de film. Meer aan het publiek waarmee we de film keken. Bijzondere filmervaring om met een publiek uit USA film te kijken. Zelfs applaus aan het einde van de film?

    Film is goed geacteerd maar het verhaal spreekt mij niet aan. Mijn vriendin vond de film erg goed, minimaal een 8.

  9. #4159

    Standaard

    Heb in Belgie 2 keer applaus meegemaakt, bij harry potter 6 en bij harry potter 7.2

  10. #4160

    Standaard

    Op weg naar vakantie in Toronto en op weg naar huis gezien:

    Parker
    Nieuwe Jason Statham film waarin hij weer doet wat ie altijd doet. Ontzettend over the top en eigenlijk een minuut of 20 te lang. Bijna 2 uur is gewoon te lang voor zo`n film...

    5,0/10

    A Good Day To Die Hard
    Op zich een leuke actie film maar hij past toch niet echt in de Die Hard reeks. Het is te over the top (zelfs voor Die Hard begrippen gaat t te ver) en het einde is gewoon ronduit belachelijk.
    Bruce Willis kan het nog steeds maar de sleet zit er aardig in. Gelukkig dat ie in Jai Courtney een aardige opvolger heeft gevonden/

    6,0/10

    Snitch
    De tienerzoon van een succesvol ondernemer (Dwayne "The Rock" Johnson) wordt er door een vriend ingeluisd en wordt opgepakt voor drugs bezit en poging tot distribueren er van.
    Om zijn straf te verlagen moet hij met Justitie meewerken maar dat weigert ie, hij wil zelf geen verklikker zijn. Dus gaat vaderlief op pad om dat voor hem te doen...
    Een aardige drama/actie film met een toffe rol van The Rock die daarentegen wel van voor tot achter vol zit met vooroordelen over onder andere Mexicanen en drugs dealende negers.
    Niet heel bijzonder maar slecht was het ook niet.

    6,5/10

    En in Toronto in de bioscoop gezien:
    The Big Wedding
    Een grote all star cast met onder andere Robert DeNiro, Diane Keaton en Susan Sarandon in de hoofdrollen maken een romantische comedy (die trouwens genoeg oprecht grappige momenten kent) die meer weg heeft van een grote gezamelijke vakantie film. Heel relaxed allemaal, het lijkt wel alsof ze het allemaal op de automatische piloot doen en vooral veel plezier hebben met elkaar.
    Ook hier weer genoeg vooroordelen die eigenlijk niet kunnen. Maar omdat de film over het geheel genomen wel genietbaar is, is dat de filmmakers snel vergeven...

    6,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #4161

    Standaard

    The Glove (1979)

    Hier had ik geen hoge verwachtingen van maar het bleek zeer positief uit te pakken....altijd leuk. De film staat op een drive-in double feature van Dark-Sky, waarvan ik er al een aantal heb gezien en die eigenlijk allemaal tegenvielen wat mn lage verwachting verklaart.

    De film opent met een vent in een soort harnas en een stalen handschoen. Hij heeft het voorzien op een man die loopt te vozen met een griet in een auto. Met zn stalen handschoen sloopt ie de wagen, eerst de ramen, dan de portier en vervolgens stukken bumper etc. Een te gekke opening die direct een glimlach op mn gezicht toverde. Zien is geloven. Vervolgens maken we kennis met acteur John Saxon die een bountyhunter speelt met gokschulden. Voor 20.000 dollar gaat ie de man met zn handschoen inrekenen.

    We horen een voice-over (John Saxon) waardoor het een soort variant wordt op een Film Noir. Er komt zelfs een femme fatale in voor. De film wordt nooit echt grof maar vermaakt de volledige speelduur. Er zitten wenkbrauwfronsende scenes is...zoals de bad guy die gitaar speelt met een jongetje op zn schoot....zag er verdacht uit.

    Erg leuke film. En die poster is geweldig....

    8.0


  12. #4162

    Standaard

    Abeltje
    1 van de beste NL jeugdfilms die er is.de combinatie van beeld en muziek is erg sterk.De film is ook komisch enz...
    Alles wat een goeie jeugdfilm moet hebben.Niks voor niks de gouden kalf voor beste film gewonnen.

    4/5

  13. #4163

    Standaard

    Zaterdag met vriendinlief op tv gekeken:

    The Hangover
    Intussen al heel vaak gezien maar ik blijf het nog steeds één van de beste en meest originele comedy`s van de afgelopen jaren vinden.
    Ook al weet je precies wat gaat gebeuren, ik lig nog steeds in een deuk en die herkenbare elementen zijn nog steeds geweldig. Elke keer opnieuw genieten met The Wolfpack.
    Laat deel 3 maar komen!

    8,7/10

    En vandaag:
    Bande à Part (Band of Outsiders)
    Godard op z`n meest toegankelijkst is een film zoals die waar hij zelf het meest gek op is, een echte gangster film.
    Het is lichte kost maar toch is er, uiteraard, absoluut de hand van de Meester te zien. In de manier waarop het is gefilmd, in de dialogen en in de voice-over.
    Criterion`s blu-ray uitgave van de 2010 Gaumont restauratie is uitmuntend, zeker een verbetering ten opzichte van hun dvd.
    Het zal nooit m`n favoriete Godard film worden maar wil je een begin maken met zijn werk dan zou ik met Bande à Part en A Bout de Souffle beginnen.

    8,0/10

    36 Quai des Orfèvres
    Frans politie drama dat ongeveer alles bevat wat een goede politie film moet hebben: een sterk script, geweldig acteerwerk van de hele cast (en in het bijzonder van hoofdrolspelers Daniel Auteuil en Gerard Depardieu) en genoeg spanning om tot het einde geboeid te blijven.
    Toch had wat minder cliché`s de film goed gedaan. Hoewel het spannend blijft, kun je de uitkomst van het verhaal al ver van te voren zien aankomen. Ook de personages zijn wat cliché en de almaar aanhoudende muziek werkt heel af en toe wel op de zenuwen.
    Zonder die minpunten was het echt een topfilm geweest, nu is het "slechts" een heel sterke.

    8,2/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #4164

    Standaard

    The Great Gatsby (2013) * * * *

    Ik houd eigenlijk wel van de stijl van Baz Luhrmann. Moulin Rouge! vond ik ook geweldig, en deze film heeft qua stijl veel overeenkomsten. De over-the-top aankleding past ook wel bij het thema van materialisme dat ook een grote rol speelt in het boek. The Great Gatsby is dan ook een lust voor het oog. Dicaprio is fantastisch als Mr. Gatsby, hij weet hem perfect neer te zetten als een mysterieuze man die we niet helemaal kunnen doorgronden. De rest van de cast is ook uitstekend, met name Joel Edgerton. De keuze voor moderne hiphop- en popmuziek werkt verrassend goed met artiesten variërend van Jay-Z (tevens executive producer) tot Jack White. Het verhaal is uiteraard zeer bekend, en daar wordt hier niet veel van afgeweken. De film duurt wel een fractie te lang, vooral in het midden, dus daar had wat geknipt mogen worden, maar voor de rest is dit een zeer degelijke film met een heerlijke, originele stijl.

  15. #4165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht

    The Hangover
    Intussen al heel vaak gezien maar ik blijf het nog steeds één van de beste en meest originele comedy`s van de afgelopen jaren vinden.
    Ook al weet je precies wat gaat gebeuren, ik lig nog steeds in een deuk en die herkenbare elementen zijn nog steeds geweldig. Elke keer opnieuw genieten met The Wolfpack.
    Laat deel 3 maar komen!

    8,7/10
    Vertel!

  16. #4166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Vertel!
    Nee niet getrouwd met een hoer of een politie auto gestolen Maar wel dat je `s ochtends wakker wordt en to-taal geen idee meer hebt van wat er de avond en nacht er voor heeft gespeeld, en je alles weer zo goed en kwaad als het kan aan elkaar probeert te knopen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #4167

    Standaard

    Vanavond gezien:

    Hitchcock
    Het verhaal achter het maken van Hitch`s grootste succes, Psycho. Hoe komt hij op het verhaal terecht, hoe gaat hij om met de koppige studio bazen en welk effect heeft de productie op zijn persoonlijke leven?
    Laten we beginnen met de positieve dingen: ik vond het een genot om al die bekende elementen uit Psycho terug te zien maar belicht vanuit een ander perspectief. Dat was een feest der herkenning, waarin het oog voor detail groot is.
    Anthony Hopkins is fantastisch als Hitch met z`n accent en z`n maniertjes, prachtig. Ook Hellen Mirren en Scarlett Johansson als respectievelijk Hitchock`s vrouw en Janet Leigh zijn erg goed.
    Natuurlijk zijn er ook minpunten: ook al was het aspect op zich natuurlijk van belang voor het verhaal, ik vond de stukken die betrekking hadden op het privé leven minder spannend en haalde de vaart wat uit het verhaal. Ook de dromen/waanbeelden van Hitchcock met Ed Gein vond ik niet echt wat toevoegen en eigenlijk gewoon afleiden. Dat had niet gehoeven.
    Overall is het een aardige film met leuke elementen voor de film fan maar als film in z`n geheel werd er wat mij betreft niet helemaal uitgehaald wat er in zat.

    7,7/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #4168

    Standaard

    Koning Van Katoren


    Helemaal niet zo'n slechte film.Visueel sterk voor een NL film.
    Acteerprestaties waren prima.Het verhaal redelijk.
    De film in z'n geheel deed me net te lang,er zaten soms langdradige stukken in.

    3,5

  19. #4169

    Standaard

    127 Hours

    Degelijke film over een indrukwekkende waargebeurde gebeurtenis. Zeer sterke acteerprestaties. Enige minpunt vond ik dat de hoeveelheid flash-backs, hallucinaties etc. in de film op een bepaald moment gaan aanvullen als opvulling en een beetje langdradig. Was geen schande geweest als hij 10 minuutjes korter had geduurd hoor.

    7/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  20. #4170

    Standaard

    The Broken Circle Breakdown 9/10

    Wat een ellendige film. En dan bedoel ik inhoudelijk.

    Na alle positieve reacties, was dit een must-see geworden. Ik wilde wel opzettelijk zo min mogelijk van het verhaal weten, des te meer zou ik verrast worden.
    Na 2 eerdere pogingen, heb ik de film eindelijk helemaal kunnen zien. En waarom heb ik 'm 2 keer afgezet? Eigenlijk al vanwege het beginstuk in het ziekenhuis.
    Ik heb nu eenmaal een lage tolerantie voor zulke gebeurtenissen. Anders gezegd: ik word er verdrietig van en kan er slecht tegen.

    De derde (geslaagde) kijkpoging kon ik de gehele film dat gevoel niet van mij afschudden. Als ik dan van anderen lees dat de film een soort achtbaan van emoties oproept, dan begrijp ik dat wel, maar bij mij was de emotie constant op het niveau van een (ondergrondse) metro, ook bij de meer vrolijke scenes, omdat ik al een beeld voor mij had hoe de film zou lopen.

    Het verhaal zelf is prima gemonteerd en daardoor goed te volgen met alle verschuivingen in de tijd. Op de acteurs zelf is ook niets aan te merken; overtuigend en 'echt'.
    De bluegrass muziek is redelijk (maar niet bijzonder) uitgevoerd. Voor degene die de muziek bevallen is, is het concert 'Down from the Mountain aan te raden, die n.a.v. de film 'O Brother Where Art Thou?'gegeven is. Let op de Peasall sisters (ook in de film te zien)! Dat deuntje blijft dagenlang
    in je hoofd zitten .......

    Ik kan zeggen dat ik de film, ondanks dat ik een 9 geef, nooit meer hoef te zien om de eerder genoemde redenen. Misschien omdat ik zelf kleine kinderen heb dat ik gevoeliger ben, of misschien ligt het gewoon aan mijzelf, maar deze ellende hoeg ik niet nogmaals te zien.

    De film kan wel een test zijn om te kijken of je een hart hebt; als deze film je niets doet, dan weet ik niet wat je wel kan raken......

  21. #4171

    Standaard

    Hansel & Gretel: Witch Hunters


    Dommigheid ten top.Hoezo lenen die acteurs hier voor uit? Voor het geld waarschijnlijk.

    1/5

  22. #4172
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    The Broken Circle Breakdown 9/10

    De bluegrass muziek is redelijk (maar niet bijzonder) uitgevoerd. Voor degene die de muziek bevallen is, is het concert 'Down from the Mountain aan te raden, die n.a.v. de film 'O Brother Where Art Thou?'gegeven is. Let op de Peasall sisters (ook in de film te zien)! Dat deuntje blijft dagenlang
    in je hoofd zitten .......
    Als bluegrass muziek je wel iets zegt, acteur Johan Heldenbergh heeft een 3-CD (drie-dubbelaar zeg je dat zo ) samengesteld Closing Time Country gemaand. Tweede link
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  23. #4173

    Standaard

    oz the great and powerfull

    slechte film.
    visueel netjes,strak,kitsch
    acteerprestaties zwak tot slecht.
    verhaal zo simpel als maar zijn kan.

    2/5

  24. #4174

    Standaard

    A Good Day to Die Hard (2013) 3/10

    Ik had er echt zin in; weer een leuke ontspannende actiefilm met humor.

    Maar helaas: echt niets is leuk aan deze film:
    -geen enkele geslaagde grap
    -karakters die irriteren en waar je werkelijk niets om geeft (ja, zelfs John niet). En ik heb nu echt genoeg van Russen die Engels met een zwaar accent spreken ....
    -erg mislukte pogingen om de vader-zoon relatie uit te diepen (verder dan wat oppervlakkige geneuzel komt het niet)
    -actie is over-the-top, maar vooral belachelijk en niet spannend

    Nu al kandidaat voor de flop van het jaar, wat een afgang....


    The Last Stand (2013) 7/10

    Alles wat A Good Day to Die Hard niet is, is deze film wel. Wat een verademing!

    Arnie is back, en hoe!

    Is hij oud geworden? Ja, maar gelukkig weet hij dat zelf ook, en hij is niet bang om er een beetje de spot mee te drijven.
    Is hij té oud geworden? Nee, verbazingwekkend genoeg niet. Ik geef toe, ik had er een hard hoofd is, zo afgetraind ziet hij er niet meer uit. Maar het viel allemaal reuze mee moet ik zeggen. Natuurlijk is hij niet meer de spierbonk van 20 jaar geleden. Maar hij kan echt nog goed mee.

    Het is een 'veilige' film voor zijn comeback; er worden geen nieuwe paden betreden qua verhaal, maar het is allemaal goed te pruimen.
    Alles zit erin, de onderschatte held, de grappige sidekick(s), het onervaren hulpje, de man met verborgen talenten. Maar de film is simpelweg geslaagd, vanwege de goede actie en de leuke grappen (die we ook allemaal weleens voorbij hebben zien komen).

    Puur vermaak.

    De film is het US debuut van de regisseur Kim Ji-woon.
    In dat opzicht wijkt de film wel wat af; eigenlijk is het een ongewoon gewone film van de maker van o.a. A Tale of Two Sisters, A Bittersweet Life en I Saw the Devil. Maar goed, aan de andere kant is het ook logisch dat hij een wat veilige film kiest voor zijn debuut; dat biedt weer mogelijkheden voor de toekomst als hij zijn carriere in Hollywood voorzichtig opbouwt.

  25. #4175

    Standaard

    Arbitrage (2012)
    Prima film met een glansrol voor Richard Gere. Heerlijk, een film die nog puur om het acteerwerk en het verhaal draait. Zie je niet zoveel meer.
    8/10

    Zero Dark Thirty (2012)
    Voor de 2e keer en zo mogelijk vond ik ém nog mooier dan de eerste keer. Retespannende film met (veruit) de beste actrice van dit moment ; Jessica Chastain.
    9/10

    Hansel and Gretel : Witch Hunters (2013)
    Zucht..................
    2/10

Pagina 167 van 237 EersteEerste ... 67117157163164165166167168169170171177217 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •