Pagina 149 van 237 EersteEerste ... 4999139145146147148149150151152153159199 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.701 tot 3.725 van 5903 worden weergegeven.
  1. #3701

    Standaard

    Chernobyl Diaries (2012)

    De slechtste film die ik in 2012 heb gezien, hands down. Het begon allemaal wel goed, personages waren (redelijk) likeable, er hing een creepy sfeertje in Pripyat en je wist gewoon dat er iets ging gebeuren. Het verhaal werd opgebouwd met wat loze schrikmomenten maar op het moment dat het donker werd ging het helemaal mis. Zonder spoilers te geven: de personages deden vanalles wat totaal tegen reden indruist, zoals de donkerste plekjes opzoeken en precies dátgene doen wat ze gezegd is niet te doen.

    De angst moest er volgens de regisseur flink in blijven waardoor het op een gegeven moment bijna pijnlijk wordt en je voor jezelf besluit gewoon niks meer erom te geven. Vanaf dat moment zit je eigenlijk alleen nog maar te wachten op het einde van de film, dat ook nogal een teleurstelling met zich meebrengt.

    Jammer, het was op zich een goed verhaal dat gewoon op de verkeerde manier uitgewerkt is. Het had zo mooi kunnen zijn. Misschien had het iets te maken met het feit dat ik een spookverhaal had verwacht.

    4/10

  2. #3702

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Ik ben dit jaar begonnen met een reeks oudere films, waar ik toch positief verrast door ben.
    Goed plan. Er is uit die stille periode heel veel fraais terug te vinden. Altijd fijn om weer een nieuwe potentiële liefhebber te zien.

  3. #3703

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Bronenosets Potyomkin (1925, Sergei M. Eisenstein)

    Ik kan niet ontkennen dat ik de hele film uitkeek naar de befaamde trapscène, nadat ik er enkele flarden van had gezien in The Story of Film. Dat was voor mij dan ook absoluut het hoogtepunt, maar Battleship Potemkin heeft niet voor niets een klassiekerstatus. Hoewel het geheel erg propagandistisch ten faveure van het communisme aandoet, is de verhaallijn over muiterij en revolutie continu boeiend en is de montage en spanningsopbouw erg sterk.
    Oorspronkelijk was het de bedoeling dat er elke 10 jaar een nieuwe soundtrack/score gemaakt zou worden voor bij de film. Dat is schijnbaar met wisselend succes ook gedaan. En 80 jaar naar dato hebben ze de Pet Shop Boys gevraagd of zij dus een score voor bij deze film wilden maken. Wat ze dus ook gedaan hebben, met verbluffend resultaat! In datzelfde jaar hebben ze in Londen (thuisbasis van PSB) de film eenmalig in de open lucht vertoond, met de nieuwe score van de PSB. Ben erg benieuwd naar die beleving. Ik heb als groot PSB-fan de cd en heb ook vorig jaar deze film een keer gedownload, maar heb heb nooit gezien (op wat flarden na).

  4. #3704

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Ik ben dit jaar begonnen met een reeks oudere films, waar ik toch positief verrast door ben.

    Komediefilms uit deze tijd liggen mij persoonlijk net iets minder. De klassiekerstatus ervan zie ik er over .
    Leuk om te lezen! Mag ik je aanraden om je eens te richten om de zogenaamde screwball comedies van b.v. Preston Sturges (The Lady Eve, Sullivan's Travels)?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #3705

    Standaard

    Django Unchained
    Zonet deze film gekeken.De film is zeker vermakelijk.
    Jamie foxx speelt het best in deze film,hij zet een karakter neer,waarmee je niet moet sollen da's duidelijk.
    Leonardo speelt zeker niet slecht,maar ook zeker niet oscarwaardig,zoals iedereen verwacht zowat.
    't is voor het eerst dat ie een boef speelt volgens mij en dat doet ie zeker niet slecht,maar het kan zeker wel beter.
    Waltz speelt ook niet slecht,maar precies zoals leonardo,ook weer niet totaal anders ofzo.
    Vind hem wel beter spelen dan dicaprio trouwens.
    Het verhaal is flinterdun,zoals bij veel tarantino film,cowboy moet z'n vrouw redde uit de klauwen van de slavendrijvers meer is het niet.
    Dat flinterdunne verhaal wordt een beetje vertroebelt door actie en lange dialogen,die de spanning moeten opvoeren.ik vind de film nergens echt spannend als op het puntje van je stoel gedoe.
    Samuel trouwens speelt ook zeker niet slecht trouwens,moest vaak lachen om zijn rol,wel oscarwaardig.

    Tarantino zet desondanks alles,een zeer sterke film neer met veel mooie opnames ook.

    in mijn top 3 tarantino films komt deze wel op plaats 3.

    1.Jackie Brown
    2.Inglourious Bastards
    3.Django Unchained

    3,5/5

    voor deze film.

  6. #3706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Oorspronkelijk was het de bedoeling dat er elke 10 jaar een nieuwe soundtrack/score gemaakt zou worden voor bij de film. Dat is schijnbaar met wisselend succes ook gedaan. En 80 jaar naar dato hebben ze de Pet Shop Boys gevraagd of zij dus een score voor bij deze film wilden maken. Wat ze dus ook gedaan hebben, met verbluffend resultaat! In datzelfde jaar hebben ze in Londen (thuisbasis van PSB) de film eenmalig in de open lucht vertoond, met de nieuwe score van de PSB. Ben erg benieuwd naar die beleving. Ik heb als groot PSB-fan de cd en heb ook vorig jaar deze film een keer gedownload, maar heb heb nooit gezien (op wat flarden na).
    A-ha! Een collega Pet Shop Boys-fan!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #3707

    Standaard

    Jungle Love (2012 | Sherad Anthony Sanchez)

    Op het Filmfestival van Rome waren er drie films die nieuwe paden insloegen en de Narratieve Cinema koppelde aan de Avant-garde / Experimentele Cinema. Het Thiase Nature of Aberration (Krissakorn Thinthupthai) en het Portugese Quatro Horas Descalço (Ico Costa). Allebei twee shorts daardoor krijgen ze minder aandacht wat ze eigenlijk wel verdienen. Maar de derde titel is wel een langspeler. Namelijk het Filipijnse Jungle Love!

    En die gaat nog een stuk verder dan de Cinema van Apichatpong Weerasethakul. Regisseur Sherad Anthony Sanchez - nog geen dertig - presenteert namelijk een verhaal zonder enige houvast (informatie / context) aan de kijker en komt na een tiental minuten met een tweede verhaal dat uiteraard associaties oproept met het vorige verhaal maar die je als kijker nog niet kan plaatsen. En om hetgeen nog een extra dimensie te geven presenteert de regisseur ook nog een derde verhaal dat uiteraard raakpunten heeft met de eerste twee zonder dat dat verduidelijkt wordt. De film is ontzettend abstract, in al zijn naaktheid controversieel en speelt een contemplatief spelletje met het onderbewustzijn van de kijker. Dit is associatieve Cinema op zijn meest zintuiglijke en gedurfde aanpak.

    Zelf beschouw ik Dupa Dealuri / Beyond the Hills (Cristian Mungiu) als het einde van de Roemeense New Wave. Men zal dit ontkennen maar de wereldwijde interesse lijkt afgenomen te zijn en Dupa Dealuri / Beyond the Hills is de enige titel die dit jaar een fatsoenlijke release heeft gekregen in de (Nederlandse) Filmtheaters. De rest komt komt weer ouderwets niet verder dan Filmfestivals...

    Filipijnse Cinema zal waarschijnlijk nooit (meer) distributie vinden in Nederland. De twee films (Lola en Kinatay) die EYE Film Instituut in het verleden hebben uitgebracht van Brillante Mendoza behoorden tot één van de grootste commerciële flops. Vrijwel geen enkel Filmhuis - en bezoeker daarvan - had daar interesse in. Maar wat de Filipijnse Cinema nu zo bijzonder maakt is dat een Brillante Mendoza, Raya Martin, Sherad Anthony Sanchez, Raymond Red, Lav Diaz, Adolfo Alix Jr., Khavn de la Cruz - en zoveel meer - allemaal op hun eigen manier opzoek zijn naar de randen van de Cinema en dat voor een paar tientjes. De Roemenen staan veel meer bekend om hun ijzersterke scenario's.

    Op naar de Filipijnen en Chili. Daar lijkt het momenteel te gebeuren!

  8. #3708

    Standaard

    Mijn paar ervaringen met de Phillipijnse cinema waren niet zo gelukkig, meen ik me te herinneren. Adela van Adolfo Alix Jr. (2008) staat me nog bij, maar niet ten positieve. Uit Chili ben ik nog wel eens wat aardigs tegen gekomen in het verleden. Vraag me niet meer wat precies
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #3709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Django Unchained
    Zonet deze film gekeken.De film is zeker vermakelijk.
    Jamie foxx speelt het best in deze film,hij zet een karakter neer,waarmee je niet moet sollen da's duidelijk.
    Leonardo speelt zeker niet slecht,maar ook zeker niet oscarwaardig,zoals iedereen verwacht zowat.
    't is voor het eerst dat ie een boef speelt volgens mij en dat doet ie zeker niet slecht,maar het kan zeker wel beter.
    Waltz speelt ook niet slecht,maar precies zoals leonardo,ook weer niet totaal anders ofzo.
    Vind hem wel beter spelen dan dicaprio trouwens.
    Het verhaal is flinterdun,zoals bij veel tarantino film,cowboy moet z'n vrouw redde uit de klauwen van de slavendrijvers meer is het niet.
    Dat flinterdunne verhaal wordt een beetje vertroebelt door actie en lange dialogen,die de spanning moeten opvoeren.ik vind de film nergens echt spannend als op het puntje van je stoel gedoe.
    Samuel trouwens speelt ook zeker niet slecht trouwens,moest vaak lachen om zijn rol,wel oscarwaardig.

    Tarantino zet desondanks alles,een zeer sterke film neer met veel mooie opnames ook.

    in mijn top 3 tarantino films komt deze wel op plaats 3.

    1.Jackie Brown
    2.Inglourious Bastards
    3.Django Unchained

    3,5/5

    voor deze film.
    3,5/5 en een 3de plaats in je QT lijst. Hoeveel krijgt Pulp Fiction als ik je vragen mag?


  10. #3710

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Mijn paar ervaringen met de Phillipijnse cinema waren niet zo gelukkig, meen ik me te herinneren. Adela van Adolfo Alix Jr. (2008) staat me nog bij, maar niet ten positieve. Uit Chili ben ik nog wel eens wat aardigs tegen gekomen in het verleden. Vraag me niet meer wat precies
    Aha, had eigenlijk totaal geen reactie verwacht. Maar over Chili gesproken:

    La pasión de Michelangelo (2012 | Esteban Larraín)
    Nu wordt het toch echt eens tijd dat er (meer) gesproken en geschreven wordt over de Chileense New Wave. La Pasión de Michelangelo is het zoveelste bewijs dat de Chilenen hun verleden aan het verwerken zijn doormiddel van het medium film. Audiovisueel bezitten ze stuk voor stuk een aantal hele sterke en vernieuwende troeven: Raoul Ruiz, Alicia Scherson, Andrés Wood, Matías Bize, José Luis Torres Leiva etc.

    Zo is in het 'Digitale Tijdperk' deze film met ouderwetse lenzen bewust op 35MM geschoten zodat die de jaren '80 sfeer ademde ten tijde van dictator Pinochet. Debutant Niles Atallah heeft in Lucía her en der stop-motion animatie gebruikt om het verleden met het heden te verweven. Pablo Larraín liet voor Post Mortem speciale lenzen uit de jaren '60 uit Rusland invliegen om de film een ouderwetse look en feel mee te geven. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het wordt tijd voor een topic! Wie durft?

    Noteer IFFR / LAFF: La Pasión de Michelangelo!

  11. #3711

    Standaard

    Toevallig heeft het IFFR vandaag het gehele Spectrum-programma bekendgemaakt:

    https://www.filmfestivalrotterdam.co...elen/spectrum/

    En daar staan alleen al vijf titels genoteerd uit de Filipijnen. Onder andere twee van Adolfo B. Alix Jr.. Van die twee ben ik vooral benieuwd naar:

    http://mubi.com/films/wildlife

    Voor de rest al behoorlijk wat werk uit de Filipijnen gezien. Je zou de twee DVD's van Mendoza eens moeten proberen. Lola en Kinatay . Allebei uitgegeven in Nederland op DVD.

  12. #3712

    Standaard

    Ik ga het in de gaten houden. Al ben ik wat huiverig geworden voor de Philipijnen, Chili heeft mijn interesse nog wel.

    Maar bedankt voor de tips
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #3713

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick Bekijk bericht
    Goed plan. Er is uit die stille periode heel veel fraais terug te vinden. Altijd fijn om weer een nieuwe potentiële liefhebber te zien.
    Liefhebber ben ik al, het is immers mijn nummer één hobby, maar ik wil mijn blik en kennis nu verbreden.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Oorspronkelijk was het de bedoeling dat er elke 10 jaar een nieuwe soundtrack/score gemaakt zou worden voor bij de film. Dat is schijnbaar met wisselend succes ook gedaan. En 80 jaar naar dato hebben ze de Pet Shop Boys gevraagd of zij dus een score voor bij deze film wilden maken. Wat ze dus ook gedaan hebben, met verbluffend resultaat! In datzelfde jaar hebben ze in Londen (thuisbasis van PSB) de film eenmalig in de open lucht vertoond, met de nieuwe score van de PSB. Ben erg benieuwd naar die beleving. Ik heb als groot PSB-fan de cd en heb ook vorig jaar deze film een keer gedownload, maar heb heb nooit gezien (op wat flarden na).
    Oh grappig, wist ik niet joh. Lijkt me wel heel apart die film te zien met moderne muziek, dat vind ik er in eerste instantie toch niet echt bij passen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Leuk om te lezen! Mag ik je aanraden om je eens te richten om de zogenaamde screwball comedies van b.v. Preston Sturges (The Lady Eve, Sullivan's Travels)?
    Natuurlijk! Die laatste heb ik al gezien, die beviel me ook prima en beter dan bv. de Chaplins. Ik zal eens kijken of ik wat meer van hem kan vinden.

  14. #3714

    Standaard

    Barbara (2012) 8/10

    Na een aantal positieve meldingen op het forum, dacht ik dat deze wel het proberen waard was.

    Het beste is deze film zonder enige voorkennis te bekijken, dus misschien moet je onderstaande niet lezen .

    Ik had vooraf ook geen informatie over het verhaal, en ik zeg eerlijk dat ik erg verward was in het begin van de film.
    Maar wees niet bang, het wordt heus wel duidelijk waar de film zich afspeelt.

    Het minimalistische is het knappe van de film, en alle elementen staan daarmee in verhouding met elkaar.
    In de scenes wordt niets overschreeuwd of overduidelijk aangewezen. Je krijgt steeds nét genoeg infomatie waaruit je zelf wel het hoe of wat kunt bedenken. Fill in the blanks dus . Hetzelfde geldt voor de dialoog, geen overdaad, maar rustig en geloofwaardig. De emotie zit vooral in de gezichten en lichaamstaal, niet in de woorden. Ook (het gebrek aan) muziek staat in verhouding hiermee.
    De mooiste scene die dit alles belichaamd is voor mij de laatste scene, als Barbara weer binnenkomt, nadat Andre dacht dat ze definitief weg was. Geen woorden, geen huilbuien, geen omhelsingen; alleen maar de wederzijdse blikken. Prachtig.


    Dancing Queen (2012) 8/10

    Het eerste deel in mijn gewenste Zuid Koreaanse herontdekking .

    Dancing Queen staat in Zuid Korea in de top tien van best bezochte Zuid-Koreaanse films in 2012, en leek daarom een mooi beginpunt.

    De levens van Hwang Jung-Min en Uhm Jung-Hwa kruisen elkaar weer na een grappige ontmoeting, die hun verdere leven bepaalt.
    Twee door de media verkeerd geïnterpreteerde situaties hebben een grote invloed op hun leven.

    Jaren geleden heb ik 'All For Love' gezien, waarin Jung-Min en Jung-Hwa ook speelden, maar ik zeg eerlijk dat die film mij niet meer zo helder voor de geest staat.
    Dancing Queen is een toegankelijke film, waarin de relatie van de hoofdrolspelers centraal staat. Deze strubbelingen worden niet te dramatisch gebracht, maar vaak op een luchtige, vaak komische manier.
    Je krijgt tijdens de film sympathie voor zowel Jung-Min als Jung-Hwa, waarbij het, net als in de film eigenlijk, lastig is om een keus te maken wie je nu meer een vervolg van hun ingeslagen pad gunt; Jung-Hwa die kans heeft op haar grote droom of Jung-Min die een goede kans heeft op een meer zinvoller werk.
    Zo klinkt misschien wat zwaar, maar dat is deze film zeker niet, het neigt meer naar een romcom. Naast veel aanstekelijke muziek (en dans), is er ook politieke satire aanwezig, en nergens wordt het echt dramatisch of 'zwaar'. En ondanks alle leuke en minder leuke 'afleidingen', blijft de relatie van Jung-Hwa en Jung-Mijn de spil van het verhaal.

    Heerlijk verhaal, overtuigende acteurs; ik heb mij prima vermaakt!

    Leuk weetje: de hoofdrolspelers hebben in de film dezelfde naam als in het echte leven. Waarom? Geen idee...

  15. #3715

    Standaard

    Killing Them Softly (2012, Andrew Dominik)

    Demasqué van de American Dream. Toonaangevend is daarbij het begin, waarin één van de speeches van Barack Obama verstoord wordt bij de introductie van één van de knullige ‘gangsters’. Net zo illustratief zijn de min of meer vervallen karikaturen van hun bekendste misdaadrollen die Ray Liotta (Henry Hill in Goodfellas) en James Gandolfini (Tony Soprano in The Sopranos) vol overtuiging neerzetten. Een vrij stevige misdaadfilm met een soort filmhuisinvalshoek, met als ondertoon dat het land geen eenheid is maar waar men er juist alleen voor staat. Dit wordt in beeld en woord weergegeven, inclusief cynisch bedoelde speeches van Obama en Bush: deze staan in schril contrast met de inhoud van de film. Af en toe ligt deze boodschap er misschien net wat te dik bovenop, maar de sterke regie, visuele vernuftigheden en het sterke acteren compenseren dit zeer behoorlijk.

  16. #3716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    3,5/5 en een 3de plaats in je QT lijst. Hoeveel krijgt Pulp Fiction als ik je vragen mag?
    Ik heb nog nooit eerder een top 3 tarantino lijst gezien waarin Pulp Fiction én Reservoir Dogs ontbreken...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  17. #3717

    Standaard

    zero dark thirty
    Prima film,waarbij vooral het eind erg spannend is.
    Voor de rest niks nieuws onder de horizon.
    Dit is gewoon het zoveelste 9/11 filmpie,
    Het start veels te traag zonder enige spanning.

    3/5

  18. #3718

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    zero dark thirty
    Prima film,waarbij vooral het eind erg spannend is.
    Voor de rest niks nieuws onder de horizon.
    Dit is gewoon het zoveelste 9/11 filmpie,
    Het start veels te traag zonder enige spanning.

    3/5
    Zoveel 9/11 films zijn er toch ook weer niet? Daarbij dacht ik dat ZDT juist wat minder aandacht vestigde op de gebeurtenis 9/11 (baserend op de trailers), maar puur en alleen zich focust op het traceren van Bin Laden en de gehele geheime operatie daaromheen.

  19. #3719

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Zoveel 9/11 films zijn er toch ook weer niet? Daarbij dacht ik dat ZDT juist wat minder aandacht vestigde op de gebeurtenis 9/11 (baserend op de trailers), maar puur en alleen zich focust op het traceren van Bin Laden en de gehele geheime operatie daaromheen.
    het klopt dat het zich zowat alleen op het traceren van bin laden focust.
    maar toch spreken zo ook vaak (wat logisch is) over 9/11 en blijft me allemaal
    wat te patriotisch.en ik snap ook niet,waarom de cia niet blij met deze film is.
    't is een behoorlijk reclame filmpje voor ze eigenlijk.
    't laat niks nieuws zien in principe,we wisten toch allang via het nieuws dat ze keihard ondervragen?

    De film biedt echt niet veel nieuws,ik stond nergens echt van te kijken ofzo.

  20. #3720

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    en ik snap ook niet,waarom de cia niet blij met deze film is.
    Me dunkt vanwege het expliciet in beeld brengen van martelingen op zich, het tonen van geheime detentiecentra buiten het eigenlijke conflictgebied en buiten Amerikaans grondgebied, het laten zien van gekonkel achter de schermen en de nogal harde weergave van de operatie aan het einde ( neerschieten van vrouwen, neergeschoten tegenstanders voor de zekerheid nog eens een paar kogels in het lijf jagen . Dat dit waarschijnlijk allemaal in de buurt komt van hoe het werkelijk gegaan, wil niet zeggen dat de CIA het allemaal officieel erkent of dat ze het pontificaal in beeld gebracht willen zien. Vandaar dat ze er niet blij mee zijn.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #3721

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik ga het in de gaten houden. Al ben ik wat huiverig geworden voor de Philipijnen, Chili heeft mijn interesse nog wel.

    Maar bedankt voor de tips
    Voor Chili raad ik je deze regisseur aan:
    http://whatiwatch.net/director.php?r=1354

    Machuca is goedkoop te krijgen:
    http://www.beslist.nl/dvd-video/d000...7/Machuca.html

    En Violetta Went to Heaven wordt binnenkort uitgegeven op DVD:
    http://www.beslist.nl/dvd-video/d000...To_Heaven.html

    Die laatste moet je programmeren voor je Filmhuis. Pareltje!

  22. #3722

    Standaard

    Away from her

    Stond nog in mn lijstje opnamen van i-tv van pakweg een half jaar terug.

    De film gaat over een wat oudere man en vrouw. Bij de vrouw wordt de ziekte van Alzheimer geconstateerd. De film gaat weliswaar natuurlijk over die vrouw, maar eigenlijk nog meer over de man die om moet leren gaan met iemand met Alzheimer.
    De film kan wat mij betreft voor Alzheimer doen wat Rain Man voor autisme deed: het onderwerp bespreekbaar maken. Ik zeg niet dat de film perfekt is, maar dat pretendeert ie ook niet te zijn.

    Wat de film wel doet is op een nuchtere manier kenbaar maken wat kan gebeuren als iemand wegvalt terwijl hij of zij er fysiek nog wel is. Maar ook de moeite die een patient heeft als hij of zij zelf ook merkt dat ie achteruit gaat. overigens verklap ik hier amper iets mee van de plot.

    Ik moet zeggen dat het acteerwerk echt prima in orde is, alsmede ook het verhaal, de regie en de muziek. Nergens wordt het een goedkope tearjerker, al zitten er zeker ontroerende momenten in de film.
    Ook zijn de lokaties prima gekozen. Ik weet niet of het zo de bedoeling was, maar op bepaalde momenten in de film lijkt het wel of de lokatie is uitgezocht om een bepaalde symboliek uit te drukken.
    bijvoorbeeld de sneeuwvlakten waar de vrouw graag gaat lopen. Dat kan de sfeer van eenzaamheid benadrukken. Of bijvoorbeeld de gangen in het tehuis waarvan de directeur zo benadrukt dat er veel lichtinval is. Klopt ook, maar het voelt meer aan als een glazen gevangenis.

    Kortom: als ik ooit nog aan iemand moet uitleggen wat Alzheimer is, dan zal ik deze film aanraden als 'kennismaking'.

    Filmtechnisch zeker ook niet perfekt. Maar van mij krijgt ie wel een 8 vanwege al het genoemde en de integriteit.
    Laatst aangepast door Pieter R. : 08-01-2013 om 15:57

  23. #3723

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    A-ha! Een collega Pet Shop Boys-fan!
    Jazeker!! Nogsteeds. Een erg ondergewaardeerd duo. Hun nieuwe single Memory Of The Future is weer een briljant.

  24. #3724

    Standaard

    psycho
    Ik denk toch dat deze film overgewaardeerd is.
    Omdat het verhaal nogal niet verrassend overkomt.
    Wist al ver van te voren,wie de moordenaar is
    De sfeer was wel goed,maar dat is ook het enigste.
    De acteerprestaties waren goed,voor de rest was de film niet bijzonder.
    Vind vertigo beter.

    7/10

  25. #3725

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    psycho
    Ik denk toch dat deze film overgewaardeerd is.
    Omdat het verhaal nogal niet verrassend overkomt.
    Wist al ver van te voren,wie de moordenaar is
    De sfeer was wel goed,maar dat is ook het enigste.
    De acteerprestaties waren goed,voor de rest was de film niet bijzonder.
    Vind vertigo beter.

    7/10
    Overgewaardeerd? The Avengers is overgewaardeerd ja!

    De film heeft zo'n cultstatus dat je uiteraard de moordenaar op voorhand weet. Maar daar draait voor mij de film dan ook niet over. Ik vind je nogal oppervlakkig. 'Sfeer is goed', 'acteerprestaties zijn goed' ,...


Pagina 149 van 237 EersteEerste ... 4999139145146147148149150151152153159199 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •