Pagina 47 van 50 EersteEerste ... 374344454647484950 LaatsteLaatste
De resultaten 1.151 tot 1.175 van 1240 worden weergegeven.
  1. #1151
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik moet ook uitkijken, ben wel benieuwd, zal binnenkort wel iets bestellen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb er 3 besteld, ben benieuwd naar de kwaliteit, laat het natuurlijk ook wel weten op mijn thuisbioscoop.

    Bob
    Stones
    Marvin
    Dat is wel een bijzondere korte binnenkort Herman

    Zelf nog niets besteld, maar het komt er wel eens van. Ook binnenkort maar die van mij .... uh nee hier afsnijden wegens vreemde zinsbouw
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #1152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Dat is wel een bijzondere korte binnenkort Herman

    Zelf nog niets besteld, maar het komt er wel eens van. Ook binnenkort maar die van mij .... uh nee hier afsnijden wegens vreemde zinsbouw
    Ja, klopt, maar ben dan ook zeer nieuwsgierig, kijk zelf ook veel van die concerten en andere optredens op blu ray en weet dat de techniek de beste audio kan bieden en had zelf ook al eens gedacht waarom brengen ze nu geen audio blu rays uit...... ach de vader was de wens van de gedachte en ik ben benieuwd of die oude Stones, Marley en Marvin opnames nu echt wel heel goed gaan klinken......

    Hoop dat ze bijvoorbeeld ook kwaliteits opnames van Bowie op BR audio gaan uitbrengen om eens een voorbeeld te geven..... als het echt goed en betaalbaar is, dan wil ik daar best een paar euro aan uitgeven
    Have fun and enjoy your collection

  3. #1153
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik foto's van mijn set en ruimte heb gepost. Zoveel is er ook weer niet gewijzigd, maar de nieuwe platen die ik afgelopen zondag in ontvangst heb mogen nemen zijn een leuke gelegenheid om het rack weer een keer vast te leggen. Het blijft razend moeilijk om die donkere apparatuur goed te fotograferen, maar ik heb een poging gedaan...


    Overzichtsfoto



    De experimentele plaat onder de PPP



    De PM-11S3



    Ter vergelijk de PM-11S3 op de vorige plaat.



    De SR9600 op de extra grote plaat (50x50)



    De Oppo



    In vergelijking met het vorige design. Het nieuwe vind ik beter bij onze set passen.



    Het Marantz-bordje



    In mijn interview op Tweakers kunnen jullie ook nog eens de oude situatie zien. Vanaf 8 minuten gaat het over de apparatuur
    http://tweakers.net/video/8061/gathe...-van-htip.html


    Zo kunnen jullie weer een tijdje vooruit
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #1154
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Het is bijna het einde van een leuk en verrassend HT-jaar, welk eigenlijk helemaal in het teken stond van de CA-platen. De kennismaking in het begin van dit jaar was zo aangenaam dat nu dus alles in de Chamber of Dreams op CA-Diamonds staat. Maar dat was niet de enige grote aanwinst, want de aanschaf Marantz PM-11S3 was niet minder spectaculair. Wat volgend jaar gaat brengen weet ik nog niet, maar over niet al te lange tijd ga ik kennis maken met de referentiespelers van CineMike, dus de kans is aanwezig is dat de Oppo gaat worden vervangen. Verder zal ik nog gaan experimenteren met de CA-platen, dus het wordt sowieso weer een lekker jaar.


    Ik wens iedereen dan ook...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #1155

    Standaard

    Heb net onder het genot van je meegebrachte grottenbier genoten van de lone ranger.
    Lekker biertje trouwens en een film met een heerlijke beeldkwaliteit wat op de beamer echt genieten was.
    We zullen zien wat ons 2014 weer brengt op ht gebied, mischien als alles meezit de sony waar we het hebben over gehad
    Wordt zowieso weer een leuk jaar en zal dan ook jouw ht gaan bezoeken.
    Wens je een goede jaarswisseling en een mooi 2014 ht jaar.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  6. #1156
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dankje jamiev! Leuk om te horen dat je zo hebt genoten van het grottenbier tijdens een film in jouw prachtige ruimte...
    Als de plannen voor de Sony doorgaan dan kom ik natuurlijk graag nog een keer langs, maar natuurlijk niet voordat je een keer hier bent geweest...
    Ik wens jou en je familie een goede jaarwisseling en dat 2014 ook weer een mooi HT-jaar mag worden.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  7. #1157

    Standaard

    Tja nu zijn we 3 maanden verder en hebben we niets meer van je gehoord.
    Dvdpf had nog een verslag geschreven over het bezoek bij mij maar daar had je mischien ook geen tijd voor om een reactie achter te laten.
    Een verslag is natuurlijk niet verplicht en mij maakt het geen zak uit maar voor diegene wie het wel hebben gedaan en de moeite hiervoor hebben genomen is een reactie van jou kant uit toch wel op zijn plaats.
    Had je toch wel wat hoger ingeschat.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  8. #1158
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk jamiev. Is ook niets voor mij, maar ik ben de afgelopen maanden sowieso erg weinig op internet te vinden geweest. Ook op het HTforum viel dat op. Het is natuurlijk geen excuus om zo lang niets van me te laten horen na mijn bezoek bij jou, dus ik hoop dat ik het een beetje goedmaak met mijn verslag in jouw topic. En natuurlijk ben je nog steeds welkom om een dagje in mijn Chamber of Dreams te vertoeven. Daar hebben we het binnenkort nog wel over...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #1159
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard



    Ik weet niet of het er al opstond maar dit filmpje bedoelde ik...

  10. #1160
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dank je Geoffrey! Het filmpje staat op Tweakers en Youtube. Ik had de link naar Tweakers geplaatst, maar deze nog niet. Dank je!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Het is zover. De Videorapportage op Tweakers staat online...

    Wel vreemd om mezelf te zien
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #1161

    Standaard

    Hoi,
    Had je verslag op het ht forum even gelezen over de marantz.
    Dat je de maranzt speler beter vond dan je huidige oppo betekent dat je weer druk bent geweest in de chamber of dreams.
    Het lijkt dus toch nog beter te kunnen allemaal en je blijft er mooi mee bezig, gaat je natuurlijk wel weer de nodige centjes kosten.
    Als ik dit jaar bij je kom ben ik zeer benieuwd of hij er al staat te pronken, past wel beter bij je set ipv de oppo.
    Succes ermee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  12. #1162
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Hoi jamiev,
    Dank je! Het was een leuke dag om zo'n topspeler te mogen testen. Of die mijn Oppo gaat vervangen weet ik nog niet. Het zou weer een behoorlijke investering zijn die ik dan hoop met de verkoop van een aantal zaken te kunnen financieren. Maar dat die beter was dan de Oppo, ondanks dat die al erg goed is, was wel duidelijk geworden. Wat ook leuk was om te zien dat mijn versterker zich prima staande hield en ook de voorkeur kreeg boven een topversterker van Classé, een high-end merk uit Canada.
    Dus wie weet staat hier een Marantz-speler te pronken als jij hier komt... Optisch is het sowieso een betere match

    Het verslag waar jamiev over spreekt kunnen jullie hier vinden: http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...ic=60218.15250
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #1163
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Er is het een en ander verandert sinds mijn laatste post. Ik heb de knoop doorgehakt en de Marantz UD-7007 Cinemike besteld. Mijn speler wordt uniek omdat naast het digitale ook het analoge board wordt gemodificeerd. Om gebalanceerd te kunnen spelen een hele goede XLR-interlink aangeschaft. Komt als het goed is allemaal binnen nu en een paar weken. Bovendien ook de versterkers van "betere" stroom laten voorzien. De Marantz PM-11S3 en SR9600 worden op dit moment voorzien van Furutech FP-Alpha 3 power cords met gouden stekkers. Ook dit geeft weer een verbetering in het geluid.

    Maar het grootste nieuws is dat ik de mogelijkheid zag om mijn droomspeaker te "krijgen". Ik heb het dan over het topmodel van de ALR/Jordan Note familie en wel de Note 9 . Ze staan sinds afgelopen woensdag hier te spelen en die aanschaf is een schot in de roos. Wat is muziek luisteren heerlijk!! Bovendien verkoopt de winkel waar de Note 9 vandaan komt mijn Note 7. Heb ik dus geen omkijken naar.

    Vanavond waarschijnlijk de eerste film en zal ik van te voren de bubble controleren. Niet dat ik verwacht dat dit nodig is, maar ja bij elke verandering in de set controleer ik dat altijd even.

    En een paar foto's, omdat het anders niet is gebeurd

    Voor- en achterkant zonder doek. De speakers aan de achterkant zijn passief en worden aangestuurd door de luchtverplaatsing in de kast.



    Aansluitingen met instelmogelijkheid


    En tot slot nog een vergelijk met de Note 7, die al geen kleintje is/was


    Al met al weer veel gebeurd in de Chamber of Dreams
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #1164

    Standaard

    Mooi allemaal weer hoor, wat blijft het toch een leuke hobby!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #1165

    Standaard

    Hallo Philip, ziet er weer zeer indrukwekkend uit

    Je ruilt de note 7 in..... dacht zelf nog..... waarom ruilt hij niet de note 5 in en
    zet de voormalige fronts op de rear plek van de note 5's, zit het allemaal
    naar mijn idee wat dichter bij elkaar, wel een beetje nieuwsgierig naar het waarom

    Qua kleur is het geen potje, maar dat is smaak, zou er een schuurpapiertje overheen
    trekken en ze in mooi zwart weer een beetje slank laten lijken en dan past het
    ook weer een beetje beter bij de rest en minder weerkaatsing van het filmbeeld
    in die grote lichte oppervlakten.

    Voor de adviesprijs die de note 9 kost kan er toch wel een potje zwart, een schuurpapiertje
    en een kwastje vanaf

    Ben nieuwsgierig naar hoe goed dit wel niet moet klinken voor die prijs en ik denk echt
    dat dit je verbetering in je setup is die echt beter hoorbaar zal zijn dan een paar gouden
    (zijn ze massief) stekkers. Wens je heel veel luistergenot met deze 2 nieuwe geweldenaren.

    BTW, vergeet niet je openingspost nog even aan te passen.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #1166

    Standaard

    Je bent weer druk bezig geweest zo te lezen, mooi hoor allemaal weer.
    Vind de kleur van de note 9 eigenlijk best wel sjiek staan,
    Ik zou ze zoals dvdpf niet gaan schilderen maar lekker origineel laten ook ivm de waarde als je ze weer gaat verkopen.
    Vind het wel knap van je dat je steeds weer verder gaat om het nog beter te krijgen, pas wel op dat het upgraden niet je hobby wordt maar het genieten van je ruimte.
    Wens je veel plezier met je nieuwe aankopen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  17. #1167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Je bent weer druk bezig geweest zo te lezen, mooi hoor allemaal weer.
    Vind de kleur van de note 9 eigenlijk best wel sjiek staan,
    Ik zou ze zoals dvdpf niet gaan schilderen maar lekker origineel laten ook ivm de waarde als je ze weer gaat verkopen.
    Vind het wel knap van je dat je steeds weer verder gaat om het nog beter te krijgen, pas wel op dat het upgraden niet je hobby wordt maar het genieten van je ruimte.
    Wens je veel plezier met je nieuwe aankopen.
    Zo zie je maar weer, over smaak valt niet te twisten
    Have fun and enjoy your collection

  18. #1168

    Standaard

    Is maar goed ook vriend, anders hadden we allemaal hetzelfde.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  19. #1169
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Mooi allemaal weer hoor, wat blijft het toch een leuke hobby!!
    Dank je Pepijn! Heerlijke hobby hebben we inderdaad!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hallo Philip, ziet er weer zeer indrukwekkend uit

    Je ruilt de note 7 in..... dacht zelf nog..... waarom ruilt hij niet de note 5 in en
    zet de voormalige fronts op de rear plek van de note 5's, zit het allemaal
    naar mijn idee wat dichter bij elkaar, wel een beetje nieuwsgierig naar het waarom

    Qua kleur is het geen potje, maar dat is smaak, zou er een schuurpapiertje overheen
    trekken en ze in mooi zwart weer een beetje slank laten lijken en dan past het
    ook weer een beetje beter bij de rest en minder weerkaatsing van het filmbeeld
    in die grote lichte oppervlakten.

    Voor de adviesprijs die de note 9 kost kan er toch wel een potje zwart, een schuurpapiertje
    en een kwastje vanaf

    Ben nieuwsgierig naar hoe goed dit wel niet moet klinken voor die prijs en ik denk echt
    dat dit je verbetering in je setup is die echt beter hoorbaar zal zijn dan een paar gouden
    (zijn ze massief) stekkers. Wens je heel veel luistergenot met deze 2 nieuwe geweldenaren.

    BTW, vergeet niet je openingspost nog even aan te passen.
    Dank je Herman! Ze zien niet alleen indrukwekkend uit, ze klinken dat ook nog eens!

    Waarom de Note 5 gehouden ipv de Note 7? Goeie vraag! De tweeter van de Note 7 zou over ons heen zou stralen en ik zou de BD-, CD- en DVD-rekken moet verplaatsen. Bovendien is de Note 7 jonger en ligt volgens de handelaar makkelijker in de (internationale) markt.

    Wij zijn inmiddels gewend aan de kleur en vinden het zelfs mooi. In het echt zijn ze ook mooier dan op de foto. De speakerkast is ook van echt kersenhout en dat vinden we zonde om te verbergen onder een laag verf. Bovendien reflecteert deze kleur minder dan het satijnzwart van de Note 7.

    Wat de klank betreft, deze speaker klinkt nog grootser dan ze zijn. Hoe zou ik het klankbeeld omschrijven? Ik vind dat niet makkelijk, maar ik zal het proberen. Het klankbeeld heeft eigenlijk hetzelfde karakter als de Note 7, maar met een voller en gelaagder en dieper laagfundament. En juist door de plaatsing van de middentoner, blijft het middengebied, ondanks dat volle laag, mooi open, gedetailleerd en luchtig. Gitaren en piano worden prachtig weergegeven waarbij het lijkt alsof het de speaker geen enkele moeite kost. Mooi afgerond en toch puntig en droog. Bovendien is het hoog prachtig en geen moment overstuurd, bekkens en hihats, bijvoorbeeld, klinken erg luchtig en licht.

    Als ik de muziekbeleving moet omschrijven, dan zou ik zeggen dat ik nog nooit zo lekker ontspannen heb geluisterd als de afgelopen dagen. Het risico van technisch luisteren schuilt altijd in een nieuwe aanwinst, maar dat is bij deze aanschaf totaal niet het geval. Het verschil met de Note 7 is zo groot, dat het ook niet nodig is om precies te beschrijven wat de verandering is.

    De afgelopen dagen hebben we echt geNOTEn!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Je bent weer druk bezig geweest zo te lezen, mooi hoor allemaal weer.
    Vind de kleur van de note 9 eigenlijk best wel sjiek staan,
    Ik zou ze zoals dvdpf niet gaan schilderen maar lekker origineel laten ook ivm de waarde als je ze weer gaat verkopen.
    Vind het wel knap van je dat je steeds weer verder gaat om het nog beter te krijgen, pas wel op dat het upgraden niet je hobby wordt maar het genieten van je ruimte.
    Wens je veel plezier met je nieuwe aankopen.
    Dank je jamiev! Sjiek is het juiste woord. In combinatie met het zwarte fluweel waar de voorkant mee is afgewerkt staat het erg goed. Origineel laten is inderdaad beter voor de restwaarde, alhoewel ik niet verwacht dat deze prachtige speakers de Chamber of Dreams snel zullen verlaten
    In het op zoek zijn naar het, binnen ons budget, ultieme geluid schuilt inderdaad een risico dat upgraden de hobby is. Echter in ons geval doen we het om nog meer te kunnen genieten en dat doen we nu absoluut!!

    P.S. Apparatuurlijst in openingspost aangepast...
    Laatst aangepast door HTip : 27-05-2014 om 22:46
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  20. #1170

    Standaard

    Hoi philip.
    Upgraden kan ook een mooie hobby zijn,
    Altijd weer leuk om met nieuwe dingen bezig te zijn en er slapeloze nachten van hebben als je waar ergens op moet wachten.
    Als je er voldoening uithaalt ga lekker zo door.
    Weinig reacties heb je weer gekregen van je mooie aankopen op dit klote forum behalve van dezelfde mensen.
    Ach, zie het maar als afgunst, wie heeft hier ook zo n mooie ruimte als jij.
    Geniet ervan.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  21. #1171

    Standaard

    Nou, nou jamiev, dat is niet echt een toffe opmerking 'klote forum', dat moet iedereen toch zelf weten of ze reageren of niet. Iedereen is anders en je krijgt helaas niet altijd wat je zelf wel doet en wat je daardoor bijna verwacht, zo zit het leven niet in elkaar.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #1172

    Standaard

    Tja oke.
    Wij hebben het hier toch al vaker over gehad dat men weinig reacties hier krijgt.
    Voor diegene die iets nieuws willen brengen zijn het altijd dezelfde mensen wie erop reageren.
    Op een gegeven moment denken zij ook van hier post ik niets meer.
    Wat voor moeite is het nou als iemand tijd en energie hier in stopt en je op een liefhebbersforum zit om een reactie achter te laten.
    Dan is dit toch ook een kl..t. forum.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  23. #1173
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er zijn er natuurlijk ook genoeg die wel lezen, maar niet reageren. Dat is niet eens direct desinteresse, maar gewoon niet hun ding. Misschien denken veel wel wat een enorm fanatieke gek is die HTip en dan is het zelfs beter als ze dan maar niet reageren.

    De tendens is echter wel dat forums - en vooral dvd-forums - steeds slechter bezocht worden, dus dan blijven er maar weinig over die echt iets willen melden. Toch eis je dat wel een beetje. Pepijn heeft het al perfect verwoord: ieder zijn ding. Daarnaast kennen jullie elkaar ook wat beter en hebben zelfs soms persoonlijk contact gehad, dus dan is het ook logischer dat jullie vooral reageren. Het is toch een leuk topic dankzij HTip. Ik gun hem ook alle credits en heb hem zelfs een paar keer uitgelicht op Facebook en onze homepage. Hij krijgt natuurlijk op het HTforum genoeg lof, dus denk dat hij dat zelf ook niet erg vindt en gewoon leuk vind om nieuws te delen. Daarnaast is HTip zelf ook meer een HTforum-man dan een DVD.nl-man, vermoed ik, weet ik!

    Tja, en wat ons forum betreft? Ik vind het 'mijn' forum en steek daar immens veel tijd in evenals de website en alles wat er op de achtergrond gebeurt. Schrijf zelfs af en toe artikels, doe veel grafische dingen en bemoei me echt letterlijk overal mee! Dus eigenlijk val je indirect mij aan en op mijn artikel heb je volgens mij ook nog niet gereageerd... Ik begrijp wel wat je bedoeld en vooral hoe je het bedoeld, maar DVD.nl is momenteel een bescheiden maar hechte groep leden en crewleden, wat al weer enige tijd zonder problemen heel prettig verloopt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #1174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Er is het een en ander verandert sinds mijn laatste post. Ik heb de knoop doorgehakt en de Marantz UD-7007 Cinemike besteld. Mijn speler wordt uniek omdat naast het digitale ook het analoge board wordt gemodificeerd. Om gebalanceerd te kunnen spelen een hele goede XLR-interlink aangeschaft. Komt als het goed is allemaal binnen nu en een paar weken. Bovendien ook de versterkers van "betere" stroom laten voorzien. De Marantz PM-11S3 en SR9600 worden op dit moment voorzien van Furutech FP-Alpha 3 power cords met gouden stekkers. Ook dit geeft weer een verbetering in het geluid.

    Maar het grootste nieuws is dat ik de mogelijkheid zag om mijn droomspeaker te "krijgen". Ik heb het dan over het topmodel van de ALR/Jordan Note familie en wel de Note 9 . Ze staan sinds afgelopen woensdag hier te spelen en die aanschaf is een schot in de roos. Wat is muziek luisteren heerlijk!! Bovendien verkoopt de winkel waar de Note 9 vandaan komt mijn Note 7. Heb ik dus geen omkijken naar.

    Vanavond waarschijnlijk de eerste film en zal ik van te voren de bubble controleren. Niet dat ik verwacht dat dit nodig is, maar ja bij elke verandering in de set controleer ik dat altijd even.

    En een paar foto's, omdat het anders niet is gebeurd

    Voor- en achterkant zonder doek. De speakers aan de achterkant zijn passief en worden aangestuurd door de luchtverplaatsing in de kast.



    Aansluitingen met instelmogelijkheid


    En tot slot nog een vergelijk met de Note 7, die al geen kleintje is/was


    Al met al weer veel gebeurd in de Chamber of Dreams
    Zo, dat ziet er goed uit!
    Schone stroom is inderdaad ook erg belangrijk.
    Heb ja al eens gedacht aan een powerplant of iets in die richting? Een apparaat dat zelf schone stroom genereert?
    zoiets als dit: http://www.psaudio.nl/

    Vraagje, waarom hebben deze speakers ook units naar achteren gericht? Is dat om de zaal nog meer met geluid te vullen?

    Voor de rest, mooie spul en veel plezier ermee!
    Laatst aangepast door hstadman : 29-05-2014 om 09:41

  25. #1175
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Hoi philip.
    Upgraden kan ook een mooie hobby zijn,
    Altijd weer leuk om met nieuwe dingen bezig te zijn en er slapeloze nachten van hebben als je waar ergens op moet wachten.
    Als je er voldoening uithaalt ga lekker zo door.
    Weinig reacties heb je weer gekregen van je mooie aankopen op dit klote forum behalve van dezelfde mensen.
    Ach, zie het maar als afgunst, wie heeft hier ook zo n mooie ruimte als jij.
    Geniet ervan.
    Dank je jamiev! Dat ik altijd van dezelfde mensen reacties krijg of niet vind ik niet erg hoor, genieten doe ik toch. Ik denk niet dat het afgunst is, maar weer bedankt voor het compliment!
    En slapeloze nachten heb ik er zeker van gehad. Ik wist niet of het wel zeker doorging, want ik had wel een toezegging, maar voor hetzelfde geld bood iemand nog meer en had de handelaar voor die persoon gekozen. Gelukkig was dat niet het geval, maar ik heb dat wel eens meegemaakt namelijk. En erna heb ik ook slapeloze nachten gehad, maar dat had een andere oorzaak... Ik kon niet ophouden met luisteren

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Nou, nou jamiev, dat is niet echt een toffe opmerking 'klote forum', dat moet iedereen toch zelf weten of ze reageren of niet. Iedereen is anders en je krijgt helaas niet altijd wat je zelf wel doet en wat je daardoor bijna verwacht, zo zit het leven niet in elkaar.
    Klopt helemaal Pepijn. Ik zie het ook niet als een probleem. Het was vroeger wel anders en kreeg ik veel meer vragen, maar ik denk ook dat het nieuwe ervan af is. Maar hoe dan ook, ik vind het natuurlijk wel leuk als er mensen reageren en dat is ook zo, dus me helemaal heppie

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Er zijn er natuurlijk ook genoeg die wel lezen, maar niet reageren. Dat is niet eens direct desinteresse, maar gewoon niet hun ding. Misschien denken veel wel wat een enorm fanatieke gek is die HTip en dan is het zelfs beter als ze dan maar niet reageren.
    Dat laatste weet ik wel zeker Zeker op dit forum, waar het experimenteren met kabels, tweaks, e.d. toch minder vaak gebeurd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De tendens is echter wel dat forums - en vooral dvd-forums - steeds slechter bezocht worden, dus dan blijven er maar weinig over die echt iets willen melden. Toch eis je dat wel een beetje. Pepijn heeft het al perfect verwoord: ieder zijn ding. Daarnaast kennen jullie elkaar ook wat beter en hebben zelfs soms persoonlijk contact gehad, dus dan is het ook logischer dat jullie vooral reageren. Het is toch een leuk topic dankzij HTip. Ik gun hem ook alle credits en heb hem zelfs een paar keer uitgelicht op Facebook en onze homepage. Hij krijgt natuurlijk op het HTforum genoeg lof, dus denk dat hij dat zelf ook niet erg vindt en gewoon leuk vind om nieuws te delen. Daarnaast is HTip zelf ook meer een HTforum-man dan een DVD.nl-man, vermoed ik, weet ik!
    Dank je Claudio voor de complimenten! Op het HTforum krijg ik zeker genoeg lof en ik vind het inderdaad leuk om nieuws te delen, maar eerlijk is eerlijk, ik ben meer een HTforum-man. Komt ook door het enthousiasme van de forumgenoten. En dat is hier op het DVD.nl-forum gewoon minder. Er zijn hier minder forumgenoten met dezelfde passie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Tja, en wat ons forum betreft? Ik vind het 'mijn' forum en steek daar immens veel tijd in evenals de website en alles wat er op de achtergrond gebeurt. Schrijf zelfs af en toe artikels, doe veel grafische dingen en bemoei me echt letterlijk overal mee! Dus eigenlijk val je indirect mij aan en op mijn artikel heb je volgens mij ook nog niet gereageerd... Ik begrijp wel wat je bedoeld en vooral hoe je het bedoeld, maar DVD.nl is momenteel een bescheiden maar hechte groep leden en crewleden, wat al weer enige tijd zonder problemen heel prettig verloopt.
    Respect Claudio! Ik heb jouw artikel ook nog niet gelezen. Komt ook doordat ik eigenlijk ook te weinig tijd heb om alles te lezen. Ik ben moderator op het HTforum en dat kost ook behoorlijk wat tijd, maar is gelukkig niet continu. Wat jij allemaal doet is ongelooflijk en super!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Zo, dat ziet er goed uit!
    Schone stroom is inderdaad ook erg belangrijk.
    Heb ja al eens gedacht aan een powerplant of iets in die richting? Een apparaat dat zelf schone stroom genereert?
    zoiets als dit: http://www.psaudio.nl/

    Vraagje, waarom hebben deze speakers ook units naar achteren gericht? Is dat om de zaal nog meer met geluid te vullen?

    Voor de rest, mooie spul en veel plezier ermee!
    Dank je! Leuk dat je over schone stroom begint, want dat is naar mijn mening 1 van de zaken die mede een goed geluid bepalen. Nummer 1 is natuurlijk akoestiek, gevolgd door plaatsing van speakers en stroom. Daarom heb ik ook hieraan veel aandacht besteed. Het begint bij mij in de meterkast met een aparte groep met voor audio geoptimaliseerde componenten, gevolgd door een goede stroomkabel van Belden die uitkomt in de PS Audio Power Plant Premier.

    Hier een recente foto van het rack met onderin de PS Audio PPP


    Iets dichterbij


    Maar daar houd het nog niet op, want de stroomkabels voor de diverse componenten zijn ook nog afgestemd. De Furutech FP-Alpha 3 is speciaal voor (eind)versterkers en de inakustik AC-2502 is erg goed met een bron. Vraag me niet waardoor en waarom, maar het is voor ons dus hoorbaar. Bovendien maakt het ook nog (veel) verschil welke stekkers worden gebruikt. In ons laatste experiment hebben we verschillende stekkers in diverse prijsklassen getest en daaruit hebben we een keuze gemaakt voor de Furutech FI-E35(G) / FI-E25(G) combinatie. Nooit gedacht dat dit zo'n verschil kon maken

    De speakerunits aan de achterkant zijn passief en worden aangestuurd door de luchtverplaatsing die de woofers aan de voorkant genereren. Je kunt het vergelijken met een basreflexpoort, maar dan getuned en gecontroleerd. Dit geeft inderdaad een voller laag, wat nog regelbaar is aan de achterkant.

    Plezier hebben we zeker (weer) enorm met deze prachtige speakers die een perfecte match zijn met de Marantz PM-11S3 en de inakustik bekabeling.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 47 van 50 EersteEerste ... 374344454647484950 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •