Pagina 33 van 50 EersteEerste ... 2329303132333435363743 ... LaatsteLaatste
De resultaten 801 tot 825 van 1240 worden weergegeven.
  1. #801
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Alles gaat hier (weer) zijn gangetje. Verbouwing (of in ieder geval de start ervan ) heeft wat langer geduurd dan gepland en daardoor zaten we dus langer in de rotzooi. Om een beetje fatsoenlijk bij de bad- en slaapkamer te komen moesten we elke avond de tent poetsen. Daarna weer alles inrichten en tegelijk eens goed opruimen. De ketel is in december vervangen, maar toen hebben we ook een paar dagen zonder verwarming gezeten wat niet echt een pretje was, maar het was maar tijdelijk.

    De grootste verbetering in huis is de isolatie. Dat is gewoon voelbaar beter. Verwarming hoeft minder ver opengedraaid te worden om het behaaglijk te hebben. Zonneboiler heeft ons al een paar dagen gratis warm water gegeven en de geur van stookolie is ook nog eens verdwenen. Kortom we zijn erg tevreden. O ja, we hebben ook erg veel comfort van de circulatiepomp die het warm water rondpompt, zodat we snel warm water uit de kraan kunnen tappen.

    Jammer voor je dat je ziek bent, maar wel fijn dat je zo kunt genieten van je projector. Ik dacht even dat ik het niet goed had gelezen... 110 uur in die korte tijd? Nog 90 uur en je zou de projector kunnen laten calibreren. Dat verschil ga je echt zien en kost niet zo veel als je denkt, omdat je met zo'n pakket nog 2 gratis hercalibraties krijgt, bij 600 en 1200 uur. In Hilversum zit een heel goed bedrijf die dat ook nog eens heel goed doet!

    Kwa onderhoud hoef je niet veel te doen. Lens schoonhouden is voor het beeld erg belangrijk en het stoffilter regelmatig schoonmaken (kan met stofzuiger) zijn zo'n beetje de dingen die je zelf kan doen. Wat wel belangrijk is voor de levensduur van de projector en de lamp is het in- en uitschakelen. Altijd de beamer goed laten afkoelen voordat je de stroom ervan af haalt. En niet de beamer kort achter elkaar aan en uitzetten. Een zgn. warme start is funest voor de lamp. Beter is om de lamp aan te laten als je een korte pauze maakt.

    Vandaag komen trouwens weer een paar mensen op bezoek en die brengen ook nog eens een leuke nieuwe aanwinst mee. Maar daarover later meer... Ze komen zo en dan ga ik weer ondergronds
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  2. #802

    Standaard

    Isolatie...... ja, dat verschil heb ik hier ook duidelijk mogen ervaren, het comfort is er met stappen op vooruit gegaan en het is stukken gelijkmatiger behaaglijk in huis, de rommel en de narigheid vergeet je daarna weer snel.

    Mmmm, calibreren...... denk dat ik daar te zuinig voor ben , heb al op mijn plekje aangegeven dat ik in mijn geval al zeer onder de indruk ben van het plaatje en zeker geen perfectie zoek, enkel het plezier en de ervaring van het meer bioscoop gevoel dat een groot beeld geeft. Ik ben al zeer aangenaam verrast dat het geprojecteerde beeld al zoveel meer detail laat zien dan een TV scherm, had dat niet verwacht. Ik ben redelijk veeleisend, maar hoef niet het onderste uit de kan. Tevens denk ik dat ik met geld dat een calibratie kost ook een nieuwe lamp kan bekostigen, in mijn geval heb ik projectie erbij genomen en niet zoals bij jou als het echte en voor mij niet betaalbare werk. Je hebt me al genoeg gekost , je hebt ons samen met de anderen die ook projecteren lekker gemaakt, maar je moet niet vergeten dat er gradaties in kwaliteit bestaan, jij hebt er meer voor over dan ik Heb begrepen dat er met projecteren sneller eea verloopt, mocht het me gaan opvallen dan durf ik wel een paar subtiele aanpassingen te doen

    Lens schoonmaken, dat lukt aan de buitenkant nog wel, heb nog wel een paar lensdoekjes, alleen het filterschoonmaken lijkt niet te gaan lukken, heb de gebruiksaanwijzing er helemaal op uitgespit en ben ook druk aan het zoeken geweest op het web, maar er lijkt geen filter in te zitten...

    Wat betreft het aan en uitzetten van de beamer doe ik dat hetzelfde als met de TV en jij met de beamer, als hij eenmaal aanstaat blijft hij aan en gaat hij zeker niet uit, ook niet voor een onderbreking van een uurtje ofzo. Mijn TV is schijnbaar niet 1 van de beste Samsung series, ging die van mij na 4 maanden reeds defect, ik ken er op het forum waar hij helemaal is afgeschreven, en van kennissen 2 die zeer kort na de garantie termijn ermee nokten en waarvan het complete plasmascherm is vervangen ivm vreemde roze kleurwazen op een witte achtergrond, problemen die mijn TV tot op heden niet kent maar je toch angstig maken

    Zo dat was het betreft mij dan wel weer, maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar de nieuwe aanwinst Hoop dat jullie gisteren aangenaam genoten hebben en hoop er wat meer over te lezen.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #803
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Zo te zien heb je je aardig ingelezen in beamerland. Als je al helemaal tevreden bent, dan is kalibratie inderdaad wellicht niet nodig. Mocht je je gaan storen aan de kleuren dan kan je altijd nog doen.

    Afgelopen zaterdag was een groot succes. Vorig jaar had een van mijn gasten tijdens een M&G een plaat meegenomen die diende als ontkoppeling en tevens de RFI en EMI elimineerde. Deze onder de Oppo gelegd en die klonk daarmee nog beter. Nu kreeg ik vorig jaar de kans om voor een mooi prijsje deze plaat zelf te bezitten. Afgelopen zaterdag kwam hij die plaat brengen en hebben we getest met de plaat onder de diverse componenten. Bovendien had hij ook nog een testexemplaar meegenomen. Hij kent namelijk de maker Dus uiteindelijk de plaat onder de Oppo gelegd en de andere plaat onder de versterker. Maar die paste maar net, dus dat was niet verstandig om daar te laten liggen. Toen onder de PPP gelegd en daar is ie de hele dag blijven liggen.

    Wat doet de plaat zou je zeggen? Alle hinderlijke bijgeluiden of storingen door trillingen (van bijv. het loopwerk) en interferentie door radio- of elektromagnetische golven worden hiermee weggefilterd. Het resultaat is een zuiverder geluid met extreem veel details, zelfs bij lage volumes. Er ontstaat meer diepte, breedte en zelfs hoogte in het geluidsbeeld. We hebben inmiddels al veel geluisterd en elke keer ontdekken we nieuwe details. Maar muziek klinkt ook natuurlijker. Gitaren, piano en andere instrumenten worden mooi afgerond, maar klinken ook weer niet te lang door. Snelheid is dus ook toegenomen. In surround is het effect zelfs nog groter, of zo ervaren we dit

    Nu rest ons slechts onze volledige muziekverzameling opnieuw te beluisteren

    Nog iets anders. Dit is de eerste tweak (en ik heb het nodige geprobeerd) die ook een zichtbare verbetering van het beeld oplevert. Dat hadden we nog niet eerder zo duidelijk meegemaakt.

    Kortom, een heel tevreden HTip en blij met zijn nieuwe aanwinst
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #804

    Standaard

    Hallo Blije HTip, heb je verhaal weer met de bij mij opkomende binnenpret gelezen , je weet hoe sceptisch ik ben op het gebied van gadgets

    Om te beginnen, natuurlijk had ik mij helemaal ingelezen op beamergebied en ben ook druk op pad geweest, al was het resultaat daarvan teleurstellend, er is hier in NL bijna niets aan demoruimten op beamergebied. Het zou van mij niet slim zijn geweest om niet voorbereid te zijn geweest, je weet misschien dat ik wel eens mopper op mensen die zonder veel voorkennis maar wat aanschaffen en met name mopper ik dan op die luie alles in 1x weggooizooikopertjes

    Vind het ook wel een beetje vreemd dat er in mijn beamer geen stoffilter zit, misschien iets te maken met de prijs, maar mijn TV's hadden het ook niet, denk dat ze misschien bang zijn dat het vervuilen kan en als het dan niet op tijd schoongemaakt wordt de gevolgen ernstiger kunnen zijn dan de voordelen die een eventueel filter zou hebben....... ach ik denk maar wat, ben dan wel een beetje ingelezen, maar dat maakt mij mij nog niet tot een ervaren gebruiker lamp heeft ondertussen bijna 140 uur gedraaid en zover rijkt dan ook mijn ervaring Houd je opmerking mbt het kleurverloop in de gaten en kan tegen de tijd dat het rare vormen gaat aannemen altijd nog beslissen of ik er dan eventueel wat aan laat doen....

    Zo dan nu je M&G, je kent me ondertussen wel een beetje, houd heus van goede spullen en leuke kabeltjes etc etc, maar ben niet iemand die vermogens gaat betalen voor dure merknamen etc etc. Ik ken je voorliefde voor mooie interlinks, gadgets en artikelen die beloven op allerlei wijze het geluid/beeld te optimaliseren en vind het altijd heel interesstant om te lezen wat je ervaart

    Nu heb je me al achter z'n wit laken weten te strikken en staat de sub op een dude, dus ik ben al iets voorzichtiger met mijn uitspraken Schone stroom, dat apparaatje dat CD's wast met licht, hele dure kabels en kabels inspelen dat zijn bijvoorbeeld dingen die niet aan mij besteed zijn. Zo, nu weer een nieuwe ervaring..... een plaat met wonder eigenschappen.

    Ben na het lezen van je ervaringen eens wat gaan Googlen en kwam dit tegen:

    http://www.hifisupply.nl/index.php?i...=20965&lang=NL



    Weet niet of je zoiets bedoelde, maar dat is waar ik aan denk na het lezen van je post, het meest schokkende van alles vond ik het bijbehorende prijskaartje

    Nu heb je een perfecte ruimte, en als er al verschil met of zonder die plaat hoorbaar zou zijn(ik ga daar absoluut zelf geen uitspraak over doen omdat ik op dat gebied een nonbeliever ben), dan zou dat bij jou hoorbaar kunnen zijn als het er zou zijn(hopenlijk voorzichtig genoeg omschreven ). In bijvoorbeeld mijn eigen luisteromgeving is al zoveel mis, dat je met een paar stukken schuimrubber/plastic tegen de muur al wonderbaarlijke verbeteringen kunt krijgen , maar de door jouw gebruikte plaat zou bij bij nog geen deuk in een pakje gesmolten boter slaan

    Je mag me nog even vertellen wat je PPP is, kan het even niet thuisbrengen, iets dat een loopwerk heeft, beeld geeft en versterkt..... Je begrijpt wel dat ik zelf zoiets niet snel zou nemen, wees eerlijk, 1 onder de beamer, 1 onder de receiver en 1 onder de Oppo..... en dan zou het allemaal beter worden.....

    Ik kan met andere kleine dingen al verbeteringen brengen, zoals afstellingen optimaliseren, een kleedje/speciale geluidsisolatie/absorbtie tegen de muur, bij daglicht een verbetering voor verduistering, plafond matgrijs schilderen..... en dat zijn zaken die ik al niet in de praktijk breng, komt gewoon omdat ik niet de perfectie zoek en ook niet wil zoeken maar wel erg kan waarderen bij anderen die er wel het zin en het geduld voor hebben, of het al zo goed als perfect hebben zoals in jouw situatie en het dan in de kleine dingetjes gaan zoeken.

    Heb je ervaringen met plezier gelezen, toch zal ik niet hardlopend naar de winkel hollen om ook zoiets te gaan aanschaffen, denk ook dat dit forum wat nuchterder is dan het HT forum waar de meer gedreven liefhebbers zitten maar de belangstelling en de wetenschap dat er ook zulke platen bestaan mag natuurlijk ook op dit forum niet ontbreken, ik zal maar de staats winnen en mijn begeerde hutje op de hei kunnen kopen, dan wordt het toch weer anders

    Wens je heel veel plezier met het herbeluisteren van je muziekverzameling, luister hier toch ook wel regelmatig en merk gewoon dat de speakers nog steeds iets beter zijn gaan klinken, kan natuurlijk ook inbeelding zijn, maar soms geniet je de ene keer meer dan de andere keer.

    Vanavond visite, heeft ervaring met mijn model TV waarbij toch wel heel mis kan gaan als ik alle berichten zo heb begrepen en dan heb ik het nog heel vriendelijk gezegd, het vreemde is dat ik zelf tot nu toe geen afwijkingen in het beeld heb kunnen constateren terwijl de TV er toch echt niet voor de sier staat als je begrijpt wat ik bedoel, houd je op de hoogte.

    Wens je veel plezier met je nieuwe gadget en let maar niet al te zeer op mij, van een nonbeliever maak je nu eenmaal niet snel een believer en zeker niet als er een behoorlijk prijskaartje aanhangt
    Have fun and enjoy your collection

  5. #805
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Hey DVDPF, bedankt voor je leuke reactie en dat je me het voordeel van de twijfel geeft Het is inderdaad die plaat die je hebt gevonden, alleen heb ik een andere prijs betaald

    Ik kan heel goed begrijpen dat het moeilijk is voor te stellen wat een "simpele" plaat onder een component kan betekenen voor het geluid. Ik was vorig jaar net zo verbaasd toen tijdens een M&G een HTforumlid met een enorme en zware plaat kwam aanzetten. Eenmaal onder de Oppo was het toen al snel duidelijk dat er iets bijzonders onder de Oppo lag. Kon het toen niet zo goed beschrijven, wat ook kwam door de voor mij onbekende muziek. Maar toen we later (het was toen al nacht) de voor ons bekende muziek speelden geloofden we onze oren niet. Kwam dat alleen door die plaat? Of was het zo laat op de avond dat we aan het dromen waren? Niets was minder waar, we hoorden toch echt een ander geluid. Nu we uitgebreider kunnen luisteren is het beschrijven nog steeds niet makkelijk. Maar dat we verschil horen is ons duidelijk. De muziek die we draaien kennen we door en door en dat maakt het eenvoudiger aan te geven wat en waar iets anders klinkt.

    En zoals jullie weten ben ik altijd op zoek naar verbeteringen van mijn beeld en geluid. Daarom ben ik ook HTip En ja, ik sta te boek als believer, maar dat komt ook doordat je in mijn ruimte elk detail en elke nuance kunt waarnemen. Dan ga je automatisch anders luisteren.

    Helaas is Annet ziek geworden, anders zouden we al meer hebben geluisterd. Ach ja, dan wordt het gewoon wat later

    O ja, de PPP staat voor de PS Audio Power Plant Premier. Dat is de stroomgenerator die mijn complete set (excl. de subwoofer) voorziet van een stabiele stroom. Op dit moment zijn daarop aangesloten, de SR9600, PM15, Oppo 83, JVC HD950 en de PS3. Meer kan er ook niet op
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #806

    Standaard

    heb het allemaal weer gelezen en vind het toch goed van je dat je altijd weer iets nieuws ontdekt waardoor het voor jij allemaal beter word.
    weinig mensen zijn met dit soort zaken zo begaan als jij en dat vind ik nou het leuke van htip,
    het blijft voor jou altijd en neverending story.
    geniet ervan.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  7. #807
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Bedankt jamie! Je hebt het goed beschreven. Het houd natuurlijk een keer op, maar ik vind inderdaad elke keer weer iets nieuws. Niet alles is een verbetering, maar dit zeker wel (vinden wij )

    Ik doe op deze manier mijn forumnaam ook eer aan
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #808
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Zondag krijg ik de mogelijkheid om het effect van meerdere CA platen in mijn set uit te proberen. Tijdens de M&G heeft tijdelijk nog een 2e plaat onder de PM gelegen, maar de rest van de dag onder de PPP. De plaat onder de PM gaf een beter gedefinieerd en strakker laag en onder de PPP was dat effect weg, maar was er wel meer rust in het geluid. Zowel onder de PM als de PPP was niet mogelijk. Het zal jullie waarschijnlijk niet verbazen dat ik heel erg benieuwd ben...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #809

    Standaard

    Ik weet dat je een mens van details bent en zoals met veel dingen zijn het toch de kleine dingen in het leven die het doen. Ik weet dat een liefhebber zoals jij dat bent van die kleine dingetjes houd, elke verbetering is één

    Voor/bij mij zouden zulke detail verbeteringen niet opvallen, heb ik helaas ook de ruimte niet voor, zou ze waarschijnlijk niet eens kunnen waarnemen, maar jij hebt echt een geweldige ruimte en als er verbeteringen zouden zijn, dan kun je die bij jou wel waarnemen. Mocht willen dat ik ook zo'n fijne ruimte had, zat nergens anders meer

    Is Annet al weer een beetje aan de beterende hand
    Have fun and enjoy your collection

  10. #810
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Met Annet gaat het weer beter. Ze wil morgen weer gaan werken Lief van je, zegt ze

    Je kent me al aardig... Het effect van die plaat is heel goed hoorbaar bij ons. Anders zou ik het niet gedaan hebben. De theorie is hoe meer platen hoe beter. Dat heb ik tijdens de M&G al even mogen ervaren, maar dat waren er slechts 2. Uiteindelijk wil ik een keer de test doen met platen onder elke component in het rack, maar daarvoor moet ik het nodige aan de opbouw van het rack veranderen. Er is simpelweg niet genoeg ruimte voor een plaat onder de receiver en de versterker.

    Maar ik moet nog even geduld hebben, het is een weekje uitgesteld...

    Als het aan mij lag zat ik ook de hele dag in de HT, maar helaas moet ik nog werken en zijn er nog andere verplichtingen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #811
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik heb de afgelopen dagen gezocht naar nummers die op dit moment nog niet goed klinken. Die of te druk zijn, of teveel aan de speaker blijft plakken, of weinig dynamisch zijn. Heb dus een paar goede kandidaten. Maar ook een paar CD's geluisterd die nu al erg goed klinken, dus ben ik benieuwd hoe die dan straks gaan klinken.

    Vandaag gekeken of ik de speakerkabel, die nu al ietwat strak staat, wat meer lucht kon geven. Door de platen komt de PM hoger te staan en ik was bang dat de kabel teveel onder druk zou komen te staan.

    Annet had gisteren een goed idee, waarvan ik nog steeds niet begrijp dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. De kabel van de rechter front niet via het podium laten lopen maar rechtstreeks de plint in. Symmetrie is dan wel minder, maar dat merk waarschijnlijk alleen ik ;D

    En het is gelukt. Nog niet helemaal klaar, maar de kabel heeft bijna een meter speling gekregen. Dus de PM een stuk naar boven is geen probleem. Gelukkig maar, anders had ik de volgorde van de SR en de PM moeten omdraaien en dat zou minder mooi uitzien.

    Ik hoop binnenkort ook de aangepaste buizen voor het rack te ontvangen. Dan is alles klaar voor de test en eventueel de aankoop

    Vandaag Harry Potter deel 5 gezien en de bubble is toch wel erg lekker. Maar ook die zou nog verbeteren met de platen. Ik kan me er nog niets bij voorstellen, maar na zondag misschien wel...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #812

    Standaard

    ben zeer benieuwd of wat je bevindingen zijn.
    succes ermee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  13. #813
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    ben zeer benieuwd of wat je bevindingen zijn.
    succes ermee.
    Dank je. Ik zal mijn bevindingen hier posten. Nog een paar nachtjes slapen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #814

    Standaard

    Fijn dat het weer goed gaat met met Annet Krijgen jullie ook wat knaps te eten

    Wens je veel plezier met de ontdekkingstocht, ben benieuwd naar jullie bevindingen
    Have fun and enjoy your collection

  15. #815
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Fijn dat het weer goed gaat met met Annet Krijgen jullie ook wat knaps te eten

    Wens je veel plezier met de ontdekkingstocht, ben benieuwd naar jullie bevindingen
    Thanks Je zult het niet geloven, maar ik heb gekookt toen Annet ziek was

    Even iets over afgelopen zondag. Het is inmiddels alweer 2 dagen geleden dat ik het genoegen had om verschillende platen te testen. Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen en hoe ik de dag moet beschrijven. Ik heb zoveel gehoord dat ik de indrukken even wil laten bezinken. Ik zit hier nog steeds met een smile op mijn gezicht en ben nog erg opgewonden van wat ik heb meegemaakt.

    Het is niet gelukt om tijdens de test meteen mijn indrukken vast te leggen, maar gelukkig heb ik een goed geheugen Ik heb wel een playlist gemaakt, dus wat ik gehoord heb kan ik makkelijk relateren.

    Er is zoveel gebeurd en getest dat gewoon de tijd ontbrak en zoals gewoonlijk met dit soort dingen eigenlijk de dag te kort is. En op een gegeven moment wordt je natuurlijk ook moe, want analytisch luisteren vergt toch meer energie dan je denkt.

    Ik ga natuurlijk wel een poging wagen om mijn indrukken en ervaringen te beschrijven. Dat het moeilijk gaat worden weet ik nu al...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #816

    Standaard

    Ik ga natuurlijk wel een poging wagen om mijn indrukken en ervaringen te beschrijven. Dat het moeilijk gaat worden weet ik nu al...
    Ben benieuwd, neem je tijd, het zullen denk ik subtiele veranderingen/verbeteringen zijn en dat is lastig te omschrijven, zeker aan mensen als mij met een luisterruimte die veel tekortkomingen kent en waar je al heel snel details in het geluid verliest omdat er altijd wel één of meer storende factoren meespelen.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #817
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ben benieuwd, neem je tijd, het zullen denk ik subtiele veranderingen/verbeteringen zijn en dat is lastig te omschrijven, zeker aan mensen als mij met een luisterruimte die veel tekortkomingen kent en waar je al heel snel details in het geluid verliest omdat er altijd wel één of meer storende factoren meespelen.
    Ik heb het verslag bijna af. Nu even laten liggen en morgen nog een keer met een frisse blik lezen. Dan nog iemand anders het laten lezen en dan kan ik het dit weekend misschien afronden. Het is wel een heel verhaal geworden...

    Het probleem met dit verslag is dat het niet subtiele veranderingen zijn en dat maakt het eigenlijk moeilijker om te beschrijven.

    Morgen ook de buizen ophalen en dan dit weekend het rack aanpassen voor de nieuwe bewoners...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  18. #818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ik heb het verslag bijna af. Nu even laten liggen en morgen nog een keer met een frisse blik lezen. Dan nog iemand anders het laten lezen en dan kan ik het dit weekend misschien afronden. Het is wel een heel verhaal geworden...

    Het probleem met dit verslag is dat het niet subtiele veranderingen zijn en dat maakt het eigenlijk moeilijker om te beschrijven.

    Morgen ook de buizen ophalen en dan dit weekend het rack aanpassen voor de nieuwe bewoners...
    Je mag je me voorstellen met een big smile Ik weet dat zelfs de, in de ogen van de doorsnee gebruiker dan, kleinste veranderen bij de serieuze opletters grote veranderingen zijn

    Maak je geen zorgen, zelf kan ik dat wel relativeren, ben dan wel geen super serieuze gebruiker maar wel een ervaren gebruiker die al heel veel opstellingen heeft mogen meemaken

    Uit bovenstaande maak ik al wel op dat je tot de aankoop bent overgegaan, je rack wordt immers aangepast en ik kan al vast een beetje bedenken dat je ervaringen iig positief waren
    Have fun and enjoy your collection

  19. #819

    Standaard

    HTip ik heb net op het HTforum je verslag gelezen van de ultieme test met de CA platen en buiten het feit dat het een overduidelijk en goed geschreven verslag is heb ik het idee dat het hele gebeuren nogal overdonderend is geweest, het lijkt er op dat je zelfs wat oren tekort gekomen bent om alles te registreren . Ik vind dat jij in een bewonderenswaardige positie verkeerd en vindt het machtig mooi dat jij géén genoegen neemt met datgene wat je hebt maar de perfectie verder opzoekt en die perfectie komt steeds dichterbij.

    Vergeet vooral niet te genieten van het behaalde resultaat .


  20. #820

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    HTip ik heb net op het HTforum je verslag gelezen van de ultieme test met de CA platen en buiten het feit dat het een overduidelijk en goed geschreven verslag is heb ik het idee dat het hele gebeuren nogal overdonderend is geweest, het lijkt er op dat je zelfs wat oren tekort gekomen bent om alles te registreren . Ik vind dat jij in een bewonderenswaardige positie verkeerd en vindt het machtig mooi dat jij géén genoegen neemt met datgene wat je hebt maar de perfectie verder opzoekt en die perfectie komt steeds dichterbij.

    Vergeet vooral niet te genieten van het behaalde resultaat .
    Nu maar hopen dat we het verslag ook hier krijgen dan, misschien doet hij er voor hier nog wel beter zijn best op

    HTip is een echte liefhebber, toch heb ik het idee dat hij wel realistisch is met wat wel en niet tot verbeteringen kan leiden, zelf ben ik wel erg sceptisch aangelegd, heb met zulke platen hetzelfde idee als met die ringen die ze om een benzine slang van je auto doen en dan zou hij zogenaamd zuiniger worden.... Maar aan de andere kant zie je heel veel audiokabels met van die verdikkingen erop, zal heus wel ergens goed voor zijn denk ik dan..... heb niet de behoefte om het eraf te halen om dan te ervaren of ze wel of geen nut had

    Ben benieuwd naar het verslag.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #821
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik ga het verslag natuurlijk ook nog hier plaatsen, maar na het plaatsen op het HTforum moest ik andere dingen doen. Probleem is ook dat de opmaakcodes op dit forum anders zijn. Moet ik blijkbaar nog iets voor doen, maar nog even geduld.

    @Einzelgänger: Bedankt voor je leuke reactie. Je hebt het inderdaad goed begrepen. Het was nogal overdonderend, want ik wist niet wat ik ging meemaken als er meer en andere platen onder mijn set zouden liggen. Oren kwam ik zeker tekort. Er veranderde zoveel om me heen. En dan ook nog analytisch luisteren ook en dat vergt ook meer van de oren en hersenen En don't worry, genieten doen we zeker. Alleen nog meer dan voorheen

    @DVDPF: Je kent me aardig Ik kan heel goed begrijpen dat je sceptisch bent. Wat dacht je van mij, voor deze test? Je komt gewoon nog een keer luisteren en dan kun je het zelf ervaren.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  22. #822
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Chamber of Dreams goes Diamond
    (Een testverslag van de CA Diamond van Crusade Audio)

    Inleiding

    Er is inmiddels al veel over geschreven dus ik zal proberen niet in herhaling te treden*

    Het is februari 2013 en het is een spannende dag in de Chamber of Dreams. Voor degenen die dit niets zegt, de Chamber of Dreams is een dedicated thuisbioscoop, waar naast film ook veel muziek wordt geluisterd en zelfs af en toe een game wordt gespeeld. De ruimte is akoestisch geoptimaliseerd voor surround. En daar ben ik meer dan tevreden mee. Echter voor stereo is het geluid net iets te droog.

    Sinds de eerste tonen uit de speakers kwamen ben ik eigenlijk continu op zoek geweest naar het optimale stereogeluid. Maar ja, wat is optimaal? Want wat is je referentiekader? Wat is de uiteindelijk potentie van je set? Vragen waar je eigenlijk geen goed antwoord op kan geven zonder te experimenteren en de grenzen op te zoeken.

    En dat heb ik gedaan. Ik heb van alles geprobeerd, kabels, smeersels, voetjes, stroom, etc. En het werd steeds een beetje beter, maar toch bleef ik verder zoeken. Ik was dus blijkbaar nog niet tevreden. De grootste verbetering tot nu toe is de aparte stereoversterker geweest. Maar nog steeds was er in mijn ogen ruimte voor verbetering.

    Bijna een jaar geleden maakte ik kennis met de Diamond dempingsplaat van Crusade Audio. Die kennismaking was zeer aangenaam en het heeft even geduurd, maar sinds een maand ligt een verbeterde versie hiervan onder mijn bron.

    Hoe werkt de plaat?

    Dat is natuurlijk het geheim en ik weet slechts in hoofdlijnen hoe de plaat is opgebouwd. Maar het gaat om de juiste soorten en dikten hout gecombineerd met keramiek in de juiste mengverhouding. Zowel de gelaagdheid en soort van het hout als de mengverhouding van het keramiek bepalen uiteindelijk het karakter van de plaat. En juist door het variëren van mengverhouding en houtsoort en dikte kan je oneindig experimenteren en platen krijgen met een ander karakter en waar het accent op andere aspecten van de muziek ligt.

    Recent heb ik de mogelijkheid gehad verschillende (test)versies van de CA Diamond in mijn eigen set te mogen ervaren. Samen met de Diamond die reeds onder mijn bron lag waren er 4 versies aanwezig. Bovendien nog meerdere platen van elke versie, dus er waren genoeg combinaties te proberen.

    Hoe is getest?

    Ik had dus voldoende platen ter beschikking om de componenten en de front speakers te voorzien. Vanwege de ruimte in mijn audiorack was dit niet mogelijk voor de receiver, maar wel de overige componenten. Voor de apparatuurlijst zie helemaal onderaan.

    Van te voren had ik een lijst gemaakt van nummers die voor verbetering vatbaar zijn. Nummers die aan de speakers plakken of met een wollige bas of een te scherp hoog, e.d. Ik had een specifiek nummer uitgekozen (Lonestar - Mountains) wat ik erg plat vind klinken met weinig dynamiek en niet de ruimte in komt. Dat er genoeg uitdagingen in dit nummer zitten kun je hier horen.

    Lonestar - Mountains (youtube)

    Om de invloed van een plaat onder een component te kunnen merken is niet alles meteen op platen gezet. Eerst alleen de bron, daarna ook onder de stereoversterker en tot slot onder de stroomvoorziening.

    De resultaten

    Stereo
    Ik weet niet meer precies wat de exacte verandering was onder elke component, maar in hoofdlijnen kwam het op het volgende neer. Onder de bron constateerde ik een nog hogere detaillering, met de versterker erbij werd de bas strakker en waren stemmen beter te onderscheiden. Onder de stroomvoorziening (onderste component in het rack) kwam er meer rust in het geluid. De afzonderlijke instrumenten bleven hoorbaar. CA geeft aan dat het effect van een plaat wordt vergroot als alle componenten op de platen staan. Dat leek na deze korte test dus zeker het geval.

    Echter was er nog steeds die wollige bas en het (in minder mate) plakken aan de speakers. Dus waren nu de speakers aan de beurt, spikes er onderuit en op de 1e versie van de Diamond geplaatst. Eerst alleen de rechter om te constateren dat er een vreemde onbalans optrad. Rechts klonk duidelijk anders dan links. Dat was alleen maar om het effect aan te tonen, dus meteen de linker ook op de plaat geplaatst. Dit kwam al een heel stuk in de richting van het door mij gewenste geluid. Dus gauw de 2e versie proberen. Dit was een plaat in aanbouw, die maar alleen nog afgewerkt hoefde te worden. Echter was snel duidelijk dat deze plaat geen match was in mijn set. Snel naar de 3e plaat. Deze was ook nog in aanbouw, maar moest naast afgewerkt ook nog verder afgevuld worden met keramiek. Eerste indruk was dat deze nog mooier was dan de 1e versie. Omdat je niet te lang moet luisteren naar hetzelfde nummer (wordt vermoeiend), een aantal andere van onze referentienummers, die we voor elke test gebruiken en dus goed kennen. O.a. de DVD-audio van Hotel California van de Eagles (MLP 192/24 2.0), met natuurlijk het titelnummer, maar ook "Life in the fast lane" en "Victim of Love". Stuk voor stuk nummers die wat strakkere bas kunnen gebruiken. Het resultaat was een grote smile op mijn gezicht, want die bas was inderdaad strak, gelaagd en mooi gedefinieerd. Maar niet alleen de bas had een metamorfose ondergaan. Alles klonk heerlijk, dus ik kon niet wachten om meer te luisteren.

    Maar van deze laatste versie waren 4 platen aanwezig, allen in dezelfde fase van bouw. Dus hoe zouden deze klinken onder de bron en stroomvoorziening?

    Nou, dat heb ik geweten. Alles wat ik reeds had ervaren werd nog eens "dunnetjes" overgedaan. Moeilijk te beschrijven, maar dit was echt heerlijk om naar te luisteren. Het was duidelijk dat de CD van Lonestar niet bijster goed is geproduceerd, maar het klonk als nog nooit tevoren. De DVD-A van de Eagles? Tja, wat moet ik daarvan zeggen? Prachtig gewoon!

    Ik had nog een paar uitdagingen voor de platen klaarliggen. Allemaal nummers, waar mijn ruimte en set het in het verleden moeilijk mee hadden. Het album Live - The distance to here is een van mijn favoriete albums, maar door de "rommeligheid" in o.a. "The Dolphins Cry" en andere nummers luister ik deze niet graag in mijn ruimte. Maar nu was dat totaal anders. Alles was even strak en goed te volgen. Het is nog steeds luid, maar dat hoort bij de nummers. Het rauwe geluid pakt je gewoon bij de strot. Ik kreeg zelfs de neiging om het volume te verhogen. Trouwens, dat was voor alle muziek het geval.

    Ik kan nog meer nummers behandelen, maar eigenlijk komt het er op neer dat het niets uitmaakte wat ik draaide. Of het nu Boston, Dire Straits, Celine Dion of Alan Parsons was, alles klonk even indrukwekkend en ik heb écht zichtbaar genoten van alle moois wat voorbij kwam. Ik wil nog één album apart benoemen en dat is Katie Melua - The Collection. Los van het feit dat dit in de basis een echt goede opname is, had ik nu het gevoel dat ze in de ruimte stond te spelen. Tegen vrienden heb ik dan ook voor de grap gezegd dat Katie Melua bij mij op bezoek was geweest. Zo is het in ieder geval op mij overgekomen. Kortom het was heerlijk om zo naar muziek te luisteren. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de platen ons probleem met laagweergave hebben opgelost. Termen als rust, zwarting, attack, transparantie, e.d. begrijp ik nu.

    Surround
    Zoals gezegd ben ik reeds meer dan tevreden met de prestaties van mijn set en ruimte in surround. Ik hoef dus niet uit te leggen dat de verwachtingen voor surround door de resultaten met stereo erg hoog gespannen waren. Hoe zou de bubble klinken? Eerlijk gezegd viel dat een beetje tegen. Ik zal uitleggen waarom. De mate van detail die uit de fronts kwam was niet in balans met de informatie die uit de center en de rears kwam. Verklaring was eenvoudig. Er lagen geen platen onder de receiver en de speakers die hierop zijn aangesloten, te weten de center en de rears. Dat dit verschil zo goed hoorbaar was had ik niet gedacht. Uiteindelijk nog verder getest in surround maar eerst was het tijd voor...

    Beeld
    Tijdens de vorige test hadden we snel even gekeken wat het eventuele effect is van de platen op het beeld. Nou daar kan ik kort over zijn. Wow! Wat een details en diepte. Het lijkt soms wel 3D. De scene "Door Vault" uit Monsters Inc is het waard om te vermelden. Je ziet écht diepte en ik kreeg klamme handjes van de hoogteshots. Natuurlijk valt dan ook het geluid op en dat was ook verbetering maar minder spectaculair dan het beeld. Ook nog het concert van "Celine Dion - A new day" gekeken. Ook hier valt weer de diepte op en het gevoel dat je op de eerste rij zit. De tijd liet helaas niet meer kijken toe. Ik had nog veel meer willen proberen. De opening van "The International" zie ik altijd graag in dit soort testen, maar dat komt nog wel een keer.

    Hoe nu verder?

    Eigenlijk is het heel simpel. Mijn hele set, dus alle componenten en speakers, inclusief de sub, op de CA Diamond versie 3. De muzikaliteit van mijn relatief eenvoudige set wordt door deze wonderlijke platen tot een voor mij van te voren onhaalbaar geacht niveau verheven. En bovendien is de investering eenmalig en maakt (verder) upgraden van apparatuur voor mij overbodig.

    Conclusie

    De CA Diamond is een wonderlijke plaat. Wat hij precies doet is moeilijk of zelfs onmogelijk te beschrijven. Maar dat de plaat werkt is zeker voor mij. Nog iets opmerkelijks, de typische geur van statische electriciteit is uit de ruimte verdwenen. En dan te weten dat de plaat nog niet af was en niet elke component en speaker op deze manier was ontkoppeld betekent dat er nóg meer uit mijn set en ruimte gaat worden gehaald. Van dat vooruitzicht kan ik alleen maar blij worden en kan ik niet wachten tot de platen klaar zijn en het verlossende bericht komt dat ze kunnen worden geïnstalleerd. Je zou kunnen zeggen dat op dat moment de "Chamber of Dreams" wordt omgedoopt in "Chamber of Diamonds"!

    Dankwoord

    Ik wil graag ook Rogier van Crusade Audio bedanken voor de mogelijkheid om de verschillende versies van de CA Diamond platen in verschillende stadia van bouw te kunnen uitproberen. Ik heb dit echt als uniek ervaren.

    Gebruikte apparatuur

    A/V receiver: Marantz SR9600
    Stereoversterker: Marantz PM-15S2 Limited Edition
    UD speler: Oppo BDP-83 TUC (gemodificeerd door The Upgrade Company)
    Speakers: ALR/Jordan Note 7 (front), Center en 5 (rear)
    Subwoofer: Velodyne DD18
    Projector: JVC DLA-HD950
    Scherm: Stewart Screen Luxus Deluxe Screenwall 110" met Studiotek 130
    Stroom: PS Audio Power Plant Premier
    Afstandsbediening: Marantz RC9001
    Audio Rack: Creaktiv Trend 1-5 Aktiv Plus
    Kabels (speaker): inakustik Referenz LS-1202 met LS-1002 bi-wire bruggen, LS-1002 voor center en surrounds
    Kabels (audio): inakustik Referenz NF-1302, inakustik Referenz HDMI, Nordost Bassline SW
    Kabels (stroom): Furutech G320Ag-18 1,8m, PS Audio Perfect Wave AC-3, inakustik AC-2502
    Kabels (video): inakustik Referenz HDMI

    * Vorige reviews (op het HTforum)
    - CA Plate door forumlid Peerless Monster
    - CA Plate en Diamond door forumlid Henkes
    Laatst aangepast door HTip : 23-02-2013 om 21:54
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #823

    Standaard

    @DVDPF: Je kent me aardig Ik kan heel goed begrijpen dat je sceptisch bent. Wat dacht je van mij, voor deze test? Je komt gewoon nog een keer luisteren en dan kun je het zelf ervaren.
    Heb je serieuze verslag gelezen, natuurlijk ook de andere verslagen en de opmerkingen van de lezers van deze verslagen....

    Ja, waar zal ik zelf beginnen, wil je vanzelfsprekend ook een eerlijk antwoord geven, laat me beginnen te zeggen dat ik je een serieuze liefhebber van deze hobby vind en niet iemand die hier sprookjes wil vertellen aan de mensen.

    Je hebt net als die andere liefhebbers van tweaks al een heel goede basis, en net als die anderen hebben je al van alles gedaan om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen, met andere woorden je hebt een installatie die al zo goed als perfect is, niet alleen de apparatuur, maar ook de ruimte, de verbindingen en zelfs de stroomvoorziening is onderhanden genomen. (Als ik bij mijn eigen setup kijk denk ik dat je spontaan tranen in je ogen krijgt helemaal geen tweaks, niets geoptimaliseerd, wel goede spullen, maar geen hulpjes om eruit te halen wat erin zit...... en waar, ik ervaar zelf ook wel eens dat het de ene dag beter klinkt dan de andere dag, misschien wel die statische electriciteit die mijn speakerkabels oplopen omdat ze op het laminaat liggen, ach ik weet het niet en ik maak me er ook niet echt druk om, het gaat mij meer om het genieten van de film en het geluid zonder daar zelf bergen energie in te steken, de apparatuur moet het gewoon zelf goed doen en als het mis zit hoor ik dat heus wel, vaak een kwestie van de goede audio track kiezen of de receiver de juiste stand te laten gebruiken en zo af en toe check ik heus wel de settings en moet ik al naar gelang het tijdstip de sub wat zachter en de center wat harder zetten, maar dat is meer voor de buren.....)

    Komen we weer bij de wonderplaten, ze zijn niet goedkoop en hun werking is geheimzinnig.... en als je het goed wilt doen, dan heb je er ook nog eens een paar nodig. Ben een praktisch mens en op sommige gebieden toch wel een zuinige aap en vraag me dan af voor wie zijn dan zulke wonderplaten bedoeld...... zeker niet voor de luie alles in1x weggooizooi kopers lijkt mij, al zouden die wel met 1 plaat klaar zijn , maar meestal kost zo'n setje nog niet de helft van zo'n plaat, lijkt me dat daar de markt niet zit.

    Ik denk ook dat ze bedoeld zijn voor de pure liefhebber, iemand schreef dat ook al in zijn verslag, een redelijke markt met mensen die ook de bijbehorende prijs wel willen betalen. Schreef je al eerder dat ik denk dat zo'n plaat bij mij nog geen deuk in een zacht pakje boter zal slaan, heb al teveel storenden zaken die de eventueel positieve bijdragen van de plaat teniet zouden doen/onhoorbaar maken.

    Het heeft even wat inleiding gekost maar dan komen we toch bij de hete brei en daar ga ik niet verder omheendraaien. Platen lijken me dan ook het meest geschikt voor mensen die serieus hun installatie en luister/kijkruimte al zoveel mogelijk hebben geoptimaliseerd en ook daadwerkelijk goede apparatuur hebben want laten we eerlijk zijn, als je zo'n plaat legt onder zo'n 400 euro kostend in 1x weggooisetje, dan gaat hij nog steeds niet klinken als een 1000 euro weggooisetje.

    Zo komen die platen dan terecht bij de heel serieuze gebruikers en die zijn er dan ook nog eens heel tevreden over ook al was er een gebruiker die na afnemende werking toch zijn speakerkabels anders moest plaatsen om de werking van de plaat weer te kunnen merken....... komen we weer bij het begin, je installatie moet al heel goed zijn en dan zou zo'n plaat/ een aantal platen net dat kleine beetje extra kunnen geven die de super liefhebbers de tranen in de ogen doet springen

    Heb je verslag met plezier gelezen en ook de andere verslagen doorgenomen, toch blijf ik voorzichtig met het geloven in de werking van deze geheimzinnige platen, de platen zullen iig van een matige installatie nooit een goede maken maar zouden van een goede installatie de goede eigenschappen mooi kunnen ondersteunen en daar wil ik het dan wel bij laten

    Ben benieuwd naar de plaatjes die er hoop ik toch ook van komen en de aanpassingen van je rack in beeld. Je kent het gezegde hier, geen plaatjes, dan is het niet gebeurt Ja...... dat van het geluidsverschil, dat kan alleen ter plekke beoordeeld worden, ik geloof je heus wel, maar hoe het wordt ervaren en in welke mate kan wel verschillend zijn, nog een keer van Annet haar heerlijke lasagne genieten, dat is ook geen straf
    Have fun and enjoy your collection

  24. #824

    Standaard

    zo te lezen ben je behoorlijk druk geweest,
    prima verslag van je nieuwe aanwinst.
    dit soort zaken zullen weinig mensen denk ik toevoegen aan de ht,
    weet ook haast wel zeker dat dit niet het laatste zal zijn van je verbeteringen
    blijf lekker bezig met je hobby maar dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen.
    veel plezier ermee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  25. #825
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Hey DVDPF,

    Bedankt voor je uitgebreide en vooral eerlijke reactie. Je hebt gelijk dat een plaat niet goedkoop is, maar je kan sowieso klein beginnen en langzaam uitbouwen. Je bent niet verplicht om meerdere tegelijk te doen. Tenzij je ze hebt gehoord. Dan wordt het lastig om er slechts 1 aan te schaffen

    Er zijn al voorbeelden bekend, waarbij een budgetset (weet niet of het alles in 1 was) op een veel hoger niveau (en bedoel ik niet fysiek ) kon spelen. Het is overigens niet mijn bedoeling om het sceptisme te proberen weg te nemen. Dat lukt toch niet met alleen een beschrijving mijn beleving van mijn set. Dat kan niet anders dan dat iemand ze zelf probeert.

    Het is moeilijk te geloven, dus ik nodig je graag uit om (als alles ligt en demorijp is) het effect met je eigen oren (en ogen) te ervaren. Als bonus mag je ook weer genieten van de kookkunst van Annet.

    Ik heb (nog) geen foto's. Je ziet er ook weinig op. Alleen een paar platen onder apparatuur. Als de platen worden afgeleverd, dan maak ik natuurlijk wel de nodige foto's. Dus nog "even" geduld. Moet ik ook hebben...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 33 van 50 EersteEerste ... 2329303132333435363743 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •