Pagina 3 van 50 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 1240 worden weergegeven.
  1. #51
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Voordat het zover was heb ik eerst nog KAKU (klik-aan-klik-uit) geïnstalleerd. De schakeling is zo dat iedere zijde van de ruimte afzonderlijk kan worden geschakeld. Ik zal jullie het testtraject besparen, want de halogeentrafo's konden niet worden gedimd, dus de dimmer moest van KAKU zijn.


    De trafo/dimmer


    De achterkant met de instelbare huiscode en kanaal


    De achterkant van de AB. Als de huiscode dezelfde is, kan je alles bedienen


    Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de wandschakelaar...



    Aangesloten trafo


    Overzichtsfoto


    Nu is het echt tijd voor het gordijn...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  2. #52
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Voordat het gordijn opgehangen kon worden, moest er weer het nodige ontworpen worden. Er moest iets van een koof komen, want de rail wilde ik niet zien. Het plafond moest daardoor aangepast worden en dat werd dus weer een precies karweitje...

    Het ontwerp


    De rails is gemotoriseerd en kan van afstand worden bediend. De rail is van autogordijn.nl en dit is het aansluitpunt van de motor


    De koof is van MDF en bestaat uit 2 delen die worden gemonteerd aan het plafond. De ophangpunten van de rail zijn goed verstelbaar.


    Koof gemonteerd en gordijn opgehangen


    Nu kon het plafond aangepast worden...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #53
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Het plafond aanpassen was toch wel nog wel even werk, hoekprofiel monteren, dwarsprofielen inkorten, platen op maat snijden en alles weer terughangen. Maar het resultaat mag er weer zijn. De spotjes hoeven we niet te verplaatsen. T.o.v. het scherm is de afstand nog steeds hetzelfde, dus optisch is er weinig veranderd.

    Hoek- en dwarsprofielen gemonteerd




    Verlichting aan met gordijn dicht (sluitertijd 1s uit de hand )


    En met gordijn open


    Bedoeling was om de Marantz AB te gaan programmeren met de juiste codes en een macro waarbij het licht langzaam dooft, gordijn open gaat, etc...

    Op naar de volgende activiteit
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #54
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik zal het tempo wat opvoeren, anders komt dit topic nooit in sync met het HTforum

    De koof wilde ik zwart hebben en daarvoor heb ik plakvilt gebruikt. Echter daarvoor moest eerst gezorgd worden dat de 2 koofdelen op elkaar aansloten. Aan de achterkant een stukje laminaat gelijmd en met 2 stevige klemmen op zijn plaats gehouden. Zit muurvast.



    Daarna hebben we de deur bekleed met het plakvelours. Op de deur in met midden een streep gezet en vanuit het midden naar beide kanten een strook erop geplakt. Was wel weer een erg precies klusje.

    In de gebruiksaanwijzing stond dat je met een raamwisser de velours kon gladstrijken. Werkte inderdaad erg goed.




    Bij de scharnieren werd het spannend. De velours stond daar op spanning, maar met schaar en mes het overbodige velours weggehaald.


    Nadat we de deur hadden teruggehangen ook het deurbeslag gemonteerd. Ziet er ineens heel anders uit...


    Voor de reflectie van het licht doet de velours goede zaken. De diffusers worden natuurlijk ook nog zwart (zelfde verf als de pilaren).

    Volgende klus: hetzelfde maar nu met de koof
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #55
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Update van de dealer. Ze gaan eerst bij JVC in Leiden kijken of die daar gemaakt kan worden. Anders moet ie naar Duitsland, waar alle reparaties van JVC Europe worden uitgevoerd.

    Wordt vervolgd...
    Update: De HD950 is naar Duitsland. Bij JVC in Leiden konden ze niet bij het lensshiftmechanisme komen. Dus is nu bij de pro's in Duitsland. Dealer heeft verzocht om snelle diagnose en reparatieduur. Of ik een leenprojector krijg, hangt af van de duur van de reparatie. Misschien volgende week meer nieuws.

    Wordt vervolgd...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #56
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Weer verder met de bouw...

    Daarna de koof bekleed. Was best lastig met dat stukje laminaat om de naad te egaliseren. Om het niet te lastig te maken hebben we de gordijnen er weer af gehaald en de plafondplaten voor de zoveelste keer weggehaald. Maar het resultaat mag er wel zijn. De bedoeling was de hele koof uit 1 stuk te doen, maar dat was te moeilijk. Nu zijn het twee stukken geworden met de naad in het midden, maar is bijna onzichtbaar.

    De 1e helft van de koof bekleed


    Hele koof voorzien van de velours. Op de achtergrond de motor van de rail.


    Close-up van de aandrijving...


    De koof is door het velours niet meer zichtbaar


    Eindresultaat. Foto is uit de hand geschoten, dus beter dan dit ging niet. Goede foto's met een statief komen nog wel een keer


    Tot slot nog de plinten met plakvilt bekleed. Eén plint heeft de functie om de LS-kabels te verbergen


    De loze plint, puur voor de looks


    De kabels kunnen nu verborgen worden. Daarvoor heb ik een sleuf gemaakt in de kabelgoot achter de apparatuur en een opening in het voorpodium. En natuurlijk gaten op de juiste plekken voor de speakers...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  7. #57
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Verder met de sierstijl van de deur. Dat was weer een erg leuk klusje :

    De stijl aan de kant van de scharnieren moest eerst passend worden gemaakt. Op de plaats van de scharnieren moest er iets uit de stijl gevijld worden. Alleen op die manier sloot de stijl netjes aan. Probleem was wel dat de stijl in 2 richtingen krom is getrokken. Maar met 7 lijmklemmen en hele goede kit was het uiteindelijk toch gelukt.

    Close-up van het vijlwerk


    De lijmklemmen in stelling


    Nog "even" geverfd... en klaar! De deur in de verschillende stadia
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #58
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De diffusers moesten natuurlijk ook zwart worden. De metamorfose van de diffusers zag er zo uit




    Ook nog een vloerkleed aangeschaft en studiospots aan de pilaren opgehangen




    Met het verbergen van de kabels ook het stekkerblok opgehangen aan de pilaar. Op deze manier is het gat aan de zijkant, voor de kabels naar de beamer, niet zichtbaar...


    Tot slot nog wat overzichtsfoto's hoe het er op dat moment (19 november 2008) uitzag...






    Daarna was het tijd om te genieten... Volgende stap was een electronische
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #59
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Hoop dat de deurklink nu wel goed hangt
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #60
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Hoop dat de deurklink nu wel goed hangt
    Nope! De deurklink hangt nog steeds zo

    Maar dat heeft een reden... Op deze manier kan de deur bijna helemaal open zonder dat de speaker wordt geraakt
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #61
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Kijk eens aan, je hebt echt wel aan alles gedacht
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #62
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Kijk eens aan, je hebt echt wel aan alles gedacht
    Bedankt! Dat heb ik in ieder geval geprobeerd Daarom maak ik ook ontwerpen op schaal, zodat ik vantevoren ongeveer weet wat ik moet doen. Soms ook wel ter plekke moeten improviseren en aanpassen, maar dat hoort erbij
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #63
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Zoals gezegd was de volgende activiteit een electronische

    Om de SVS een beetje in toom te houden en goed af te stellen een Velodyne SMS-1 aangeschaft. Kreeg deze op proef met hulp of afstand. Dit is een parametrische EQ die ook in de Velodyne DD-series ingebouwd is.



    Ik had een week de tijd om te kijken of mijn "basprobleem" opgelost kon worden. Installatie was redelijk eenvoudig, de SMS-1 moet aangesloten worden op een versterker en een TV/Beamer. Microfoon op oorhoogte geïnstalleerd en de Auto-EQ geprobeerd. De SMS-1 stuurt dan 25 sweeps naar de sub. Op de TV zie je dan realtime hoe het signaal eruit ziet 8)

    Volgende stap is experimenteren met de plaats van de sub. Waar de frequentiekarakteristiek het vlakst is, is de beste plaats voor de sub. De testopstelling ziet er zo uit...


    1e resultaat nog geen instellingen aangepast, alleen volume...


    Sub geplaatst aan de zijwand...


    Dit bleek in mijn ruimte de beste plaats voor de sub. Ben wel iets te enthousiast geweest met instellen :biggrin: Maar ja, ik was ook een beginner op dit gebied.


    Ik weet nu ook dat je je niet moet blindstaren op een grafiek, maar dat luisteren nog belangrijker is. Fase kan je heel goed instellen met bijv. "The way you make me feel" van Michael Jackson. Daar zit een basloopje in dat prima kan dienen als testtrack. Het mooie van de EQ is dat je niet alleen het level kan aanpassen, maar ook de frequenties en hoe breedbandig (Q) het filter moet zijn. In mijn receiver zit ook een EQ, maar die frequenties zijn vast.

    Eindresultaat

    System settings


    EQ defeat (preset 6)


    EQ on


    In geluid betekende dit een veel betere integratie van de sub in het geluidsbeeld en ook nog meer diepte in het LFE-signaal. Hele goede upgrade dus
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #64
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De oplettende kijker (en dat zijn jullie ) heeft gezien dat de stoelen inmiddels zijn voorzien van bekerhouders. Misschien wat minder spannend, maar toch wel weer een paar uurtjes werk...



    Het geeft ons nog meer het bioscoopgevoel en is ook erg handig met drinken...
    Laatst aangepast door HTip : 10-01-2011 om 07:47
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  15. #65
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Het tapijt van het voorpodium bleek niet geschikt voor hoeken, terwijl het wel voor trappen geschikt zou moeten zijn. Daarom toch maar een goede kwaliteit aangeschaft. Monteren was wel een probleem. Lijm was wel genoeg, alleen het tapijt had een eigen willetje. Het wilde niet blijven zitten : Maar dat liet ik natuurlijk niet op me zitten. Er kwam wel wat bij kijken, maar uiteindelijk is het gelukt.

    Voorbereidingen (voor de zoveelste keer)


    Bewuste zijkanten van het voorpodium. De stenen zijn eigenlijk voor de tuin, maar ieder geval zwaar genoeg om het tapijt mores te leren


    Het middenstuk van het podium


    Kabels weer op zijn plek


    Detail van de LS-kabels: W&M Black Magic


    Op dat moment (eind december 2008) leek het einde toch aardig in zicht...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #66

    Standaard

    Erg interessant en zeer fijn om allemaal te volgen !
    Ziet er ook gezelliger uit als in de cinema, maar de inkom is misschien ook duurder?

  17. #67

    Standaard

    als het goed is zit ik nu in jouw topic ben hier nog niet zo heel handig in,een paar van jullie zeiden om mijn eigen topic te beginnen maar hoe doe je dit eigenlijk,je hebt een mooie homecinema,heb zelf ook nog een paar foto s van het bouwproces,hebben we ook een hoop werk aan gehad,maak er ook veel gebruik van

  18. #68

    Standaard

    Jamie als je je eigen stekkie wil maken, dan ga je bij het topic Mijn Thuisbioscoop onderaan de pagina kijken, daar vind je de "drukknop" nieuwe discussie, als je daar op klikt kun je zelf een plekje maken
    Have fun and enjoy your collection

  19. #69
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Silver_Rain Bekijk bericht
    Erg interessant en zeer fijn om allemaal te volgen !
    Ziet er ook gezelliger uit als in de cinema, maar de inkom is misschien ook duurder?
    Bedankt voor het compliment

    Je kan denk ik heeeeeeeel vaak naar de bioscoop voor het geld dat je moet investeren in een thuisbioscoop, dus daarvoor moet je het niet doen. Heb ik ook niet gedaan

    Echter de beleving en kwaliteit (beeld en geluid) is zoveel beter, dat we nooit meer naar een bioscoop gaan. Ik zou me denk ik alleen maar ergeren en dan is het geen fijn avondje uit

    En kaartjes verkoop ik niet
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  20. #70
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    als het goed is zit ik nu in jouw topic ben hier nog niet zo heel handig in,een paar van jullie zeiden om mijn eigen topic te beginnen maar hoe doe je dit eigenlijk,je hebt een mooie homecinema,heb zelf ook nog een paar foto s van het bouwproces,hebben we ook een hoop werk aan gehad,maak er ook veel gebruik van
    Nu je een bericht hebt achtergelaten in mijn topic krijg je sowieso te horen wanneer er weer iets nieuws wordt gepost.

    Een eigen topic heeft DVDProfilersFilmGek (leuke naam ) al uitgelegd. Het lijkt me ook leuk om jouw bouwproces te zien. Je kan er ook nog wat van leren, als je dat tenminste wil...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  21. #71
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Het lag altijd in de planning om een aparte groep voor de HT in de meterkast te maken. Die bestaat uit audiograde onderdelen, waaronder een zekeringhouder met zekering, electriciteitskabel en verdeeldoos. De zekeringhouder is de Siemens Cylindric Fuse Cartridge met de HifiTuning Ultimate 2 smeltzekering. De kabel is van Belden en de verdeeldoos is van Rittal en is van aluminium om storing te voorkomen.

    In plaatjes ziet dat er zo uit...

    De groepenkast met geheel rechtsonder de Siemens CFC


    De rail waar de audiofiele groep op aangesloten is. De Belden kabel heb ik ook gebruikt om de rail op de zekering aan te sluiten.


    En de groep van dichtbij


    De groep komt uit in de Rittal verdeeldoos. Voor het oog is die bekleed met plakvilt (ik had nog wat over )
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  22. #72

    Standaard

    he top
    sta altijd open voor nieuwe dingen en tezien aan je hele bouwproces weet je ook wel waar je over praat,alleen zoveel foto s heb ik jammergenoeg niet gemaakt toen we aan het bouwen waren

  23. #73
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    he top
    sta altijd open voor nieuwe dingen en tezien aan je hele bouwproces weet je ook wel waar je over praat,alleen zoveel foto s heb ik jammergenoeg niet gemaakt toen we aan het bouwen waren
    Ik heb bijna van elke stap in het proces foto's gemaakt. Enerzijds voor mijn blog op het HTforum. Anderzijds gewoon leuk om later het proces nogmaals te beleven.

    En daarom kan ik nu ook een samenvatting van het proces hier op het DVD.nl-forum plaatsen.

    Voordeel van een forum is dat je ook advies kan krijgen over bepaalde keuzes die je moet doen. Dat is bij mij niet het geval omdat de ruimte al klaar is, maar vragen mogen natuurlijk altijd gesteld worden. Ik heb denk ik zo'n beetje alles meegemaakt wat er komt kijken bij het realiseren van een thuisbioscoop. Op de akoestische meting en het plan wat daarbij hoorde na, hebben we (mijn vrouw en ik) alles zelf gedaan. Hebben we ook veel van geleerd.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  24. #74
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Overzichtsfoto's van de situatie in januari 2009 en het vergelijk met de foto's in de openingspost

    Achteraanzicht
    Mei 2007


    Jan 2009


    Vooraanzicht
    Mei 2007


    Jan 2009


    Dat niet het eindresultaat was wist ik toen nog niet
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  25. #75
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Kort na de vorige overzichtsfoto kreeg ik de mooie kans om een FullHD-projector over te nemen van een dealer. Had slechts 175 uur op de lamp. Het betrof de JVC DLA-HD1. Vanwege het gewicht van de HD1 vonden we het te riskant om dezelfde ophangconstructie te gebruiken

    Zodat jullie niet hoeven te zoeken...


    Om te zorgen dat het kogelgewricht op de zelfde afstand tot het plafond uitkwam, hebben we 2 MDF platen onder elkaar gemaakt. De bovenste plaat zit met 8 schroeven in het plafond. De onderste plaat met 5 in de bovenste. De plafondplaat van beamersteun zit in beide platen vast. Als dit niet stevig is, dan weet ik het niet meer... Ik moest er niet aan denken dat de HD1 op een morgen van het plafond is gevallen

    Gewijzigde beamersteun


    De bovenste MDF plaat is duidelijk te zien. Het is vrij eenvoudig om de onderste plaat te verplaatsen, mocht dat nodig zijn. En aangezien de nieuwe JVC's de lens niet in het midden hebben

    Pilaar met kabels


    De pilaar kan niet helemaal worden verwijderd, omdat de wandcontactdoos anders moet worden ontkoppeld. En daar had ik geen zin in...

    Neo houdt alles goed in de gaten
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 3 van 50 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •