Pagina 21 van 50 EersteEerste ... 1117181920212223242531 ... LaatsteLaatste
De resultaten 501 tot 525 van 1240 worden weergegeven.
  1. #501

    Standaard

    2 kleine puntjes op de i dat het nog net ff mooier maakt:

    1: Dingen onder het projectiedoek weg die kunnen reflecteren.........ik zou mij doodergeren aan die filmblikken....
    2: Witte wandkontaktdozen en kabels zijn zo not done....

    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #502
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    2 kleine puntjes op de i dat het nog net ff mooier maakt:

    1: Dingen onder het projectiedoek weg die kunnen reflecteren.........ik zou mij doodergeren aan die filmblikken....
    2: Witte wandkontaktdozen en kabels zijn zo not done....

    1: Dat zou ik niet willen, want dat is het nu ook weer niet waard De filmblikken reflecteren tijdens de film helemaal niet, maar ik kan me voorstellen dat je dat zou denken. De volgende film zal ik er op letten.

    2: Mee eens. Het witte snoer wat je ziet is van een noname verdeelblok wat tijdelijk de stroom verzorgt voor de AB, de Nespa en de AP van het draadloos netwerk. Alle audio- en videoapparatuur is aangesloten op de PPP. Uitzondering is DD18, want die kan helaas niet op de PPP. Als de stroomaanpassingen klaar zijn (iets voor 2012), dan heb ik dat blok niet meer nodig en krijgen de genoemde óók goede stroom

    Ik kan natuurlijk voor de time-being de stekker en snoer zwart maken
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #503

    Standaard

    Prachtig hoor! Zijn die beeldjes onder het scherm die van LotR? IK zou ze ergens anders zetten, vind zo'n kleine dingen op de grond maar niets

    Ik ben er zeker van dat jouw bioscoop beter presteert dan de plaatselijke in Antwerpen


  4. #504
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Inmiddels de eerste film in de nieuwe opstelling gezien. We hadden afgelopen zaterdag familie op bezoek en na het eten zouden we een film kijken. Keuze was gevallen op Monsters Inc. Dat zou voor ons de 3e keer worden, maar de laatste keer hadden we nog niet de Oppo, de DD18 en HD950. Dus we waren ook wel benieuwd naar de nieuwe ervaring. Maar we waren natuurlijk helemaal benieuwd naar het effect van de stereoversterker.

    Ik had van te voren de bubble opnieuw afgesteld, zodat alles weer op referentieniveau stond. Daarna geluisterd hoe het allemaal klonk en de surroundbeleving was geweldig. Het geluid was gedetailleerder en krachtiger, maar dat was allemaal met muziek. Het wordt eentonig, maar ik hoorde details die ik nog niet eerder had gehoord. Mijn verwachtingen voor de film waren dus redelijk hooggespannen.

    Maar zoals altijd met bezoek krijgt het bezoek de beste plaats(en). Annet zat wel vooraan en vond de bubble niet helemaal zoals voorheen. Ik heb daar een aantal verklaringen voor en die gaan we nu "testen" met de volgende film. Die film is overigens Cars 2, dus daaraan kan het in ieder geval niet liggen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #505
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Prachtig hoor! Zijn die beeldjes onder het scherm die van LotR? IK zou ze ergens anders zetten, vind zo'n kleine dingen op de grond maar niets

    Ik ben er zeker van dat jouw bioscoop beter presteert dan de plaatselijke in Antwerpen
    Had jouw post even gemist. Bedankt voor het mooie compliment Ben nog nooit in Metropolis in Antwerpen geweest, dus vergelijken kan ik niet, maar in de meeste bioscopen is het geluid bijna altijd een compromis, omdat je nooit de optimale positie kan bereiken. Het is in ieder geval fijn om o.a. een film te kijken.

    De beeldjes zijn inderdaad van LotR. Op dit moment staan ze daar omdat ze nergens anders kunnen staan. Ik had ze voorheen op de speakers staan, maar dat was geen goed idee. Uiteindelijk komen ze óf op extra plankjes aan de muur óf in de bar. Weet ik nog niet zeker.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #506
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Annet zat wel vooraan en vond de bubble niet helemaal zoals voorheen. Ik heb daar een aantal verklaringen voor en die gaan we nu "testen" met de volgende film. Die film is overigens Cars 2, dus daaraan kan het in ieder geval niet liggen
    Zojuist Cars 2 gekeken en de bubble was weer als voorheen, maar dan beter. Mijn aannames klopten en hadden enerzijds te maken met het lagere master volume en anderzijds met de instellingen van de sub. Als we met z'n tweetjes zijn staat de sub op een andere setting dan als ook de achterste rij bezet is.

    Geluid was super, dus de bubble is goedgekeurd
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  7. #507

    Standaard

    htip
    heb een vraag aan jou.
    ben nu aan het experimiteren met de luidsprekers ivm met de stofkappen.
    hoe denk jij hierover is het beter met stofkappen eraf of juist erop laten,
    krijg het gevoel dat met zonder stofkappen het geluid mooier is.
    met stofkappen erop dempt het geluid toch,of zie ik dit verkeerd.
    gr jamie

  8. #508
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    He jamie. Ik heb hetzelfde experiment uitgevoerd en kwam tot dezelfde conclusie. Ondanks dat speakerdoek akoestisch transparant zou moeten zijn horen we verschil. Met doek is minder briljant in het hoog en het is optisch ook minder, dus ze staan sindsdien zonder.

    Ik zal de met en zonder foto's opzoeken en die dan hier posten...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #509

    Standaard

    grappig dat we blijfen doorgaan.
    vond ook dat ik zonder speakerdoek meer details hoorde,weet nu zeker wat ik moet doen.
    wou dit even bevestigd hebben van iemand wie ook altijd met zulke dingen bezig is

  10. #510
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Inderdaad, ieder ander was waarschijnlijk al helemaal tevreden met de vorige versie van onze HT

    Ik heb de foto's gevonden van het vergelijk met en zonder speakerdoek.




    Ik heb toen ook een poll gehouden en dit was de uitslag:

    Speakers met of zonder doeken?
    Met doek * 98 (51.6%)
    Zonder doek * 92 (48.4%)
    Totaal aantal stemmen: 190

    Er was dus een lichte voorkeur voor mét. Een aantal had daarna aangegeven na een bezoek tijdens een M&G de speakers mooier te vinden zonder. Wat je niet op de foto kan zien is dat de voorkant bedekt is met fluweel en dat geeft een mooi effect.

    Bovendien vinden wij het mooier klinken, dus ze blijven er zeker af
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #511

    Standaard

    ben het helemaal met je eens.
    ze blijfen eraf,vind het gewoon mooier klinken.

  12. #512

    Standaard

    Deze fase heb ik ook gehad. Draai weer lekker met doek. Veel mooier in mijn geval....

    Ben het dan ook niet eens dat je per definitie kunt stellen dat spelen zonder doek beter is.
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 11-12-2011 om 14:45
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #513

    Standaard

    wil ook niet zeggen dat speler zonder doek beter is,
    het is net wat je zelf beter vind klinken.
    jij vind met doek beter,ik zonder.
    zo hebben we allemaal ons eigen ding en dat is maar goed ook,toch.

  14. #514
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Deze fase heb ik ook gehad. Draai weer lekker met doek. Veel mooier in mijn geval....

    Ben het dan ook niet eens dat je per definitie kunt stellen dat spelen zonder doek beter is.
    Dat zeggen we volgens mij ook niet

    Het kan best zijn dat de scherpe randjes worden "gefilterd" door het doek en dat je dat prettiger vind om naar te luisteren. In ons geval was met name het hoog gedetailleerder en sprankelender. Maar dat kan door de ruimte ook weer als onprettig ervaren worden.

    Wat je mooier vind klinken/uitzien moet je gewoon kiezen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  15. #515

    Standaard

    denk ook wel dat het aan de ruimte ligt,die van mij is bijna compleet gedempt,hier is met de bouw al rekening mee gehouden,daardoor heb ik waarschijnlijk zonder speakerdoek meer hoog.
    weet natuurlijk niet hoe het bij jouw in de kelder is.

  16. #516
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Mijn kelder is bijna akoestisch optimaal. Ik heb een kleine dip bij 45 en 150 Hz en de absorptie onder de 35 Hz is niet lager te krijgen. Dat is ook de reden dat elk verschil, hoe klein dan ook, hoorbaar is voor ons. Dus ik denk dat je onze ruimtes wel kan vergelijken.

    Als de akoestiek van een ruimte niet optimaal is kan door reflecties en nagalm teveel detail als vermoeiend en onrustig overkomen. Maar of dat zo bij Albert is kan ik niet bepalen.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  17. #517

    Standaard

    denk dat dit ook het probleem is met een afzonderlijke ruimte,
    die van mij staat helemaal los van het huis,als ik naar binnen ga hoor ik helemaal niets meer van de buitenwereld,daarom hoor ik elk detail in de set en film etc.
    in een woonkamer is dit toch anders,je hoort veel meer bijgeluiden,
    wil niet zeggen dat het ook niet mooi kan zijn,maar het is gewoon anders zoals je mischien zelf ook wel kunt beamen.

  18. #518
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kunnen we dus constateren dat het doek is gevallen of juist niet!?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #519
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    denk dat dit ook het probleem is met een afzonderlijke ruimte,
    die van mij staat helemaal los van het huis,als ik naar binnen ga hoor ik helemaal niets meer van de buitenwereld,daarom hoor ik elk detail in de set en film etc.
    in een woonkamer is dit toch anders,je hoort veel meer bijgeluiden,
    wil niet zeggen dat het ook niet mooi kan zijn,maar het is gewoon anders zoals je mischien zelf ook wel kunt beamen.
    Ik zie het niet als een probleem, eerder als een voordeel. Maar je hebt wel gelijk, dat als je niet wordt afgeleid door omgevingsgeluiden, dat je dan meer details hoort.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  20. #520
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Kunnen we dus constateren dat het doek is gevallen of juist niet!?
    Als je bedoelt het speakerdoek, dan is dat ja
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  21. #521

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Mijn kelder is bijna akoestisch optimaal. Ik heb een kleine dip bij 45 en 150 Hz en de absorptie onder de 35 Hz is niet lager te krijgen. Dat is ook de reden dat elk verschil, hoe klein dan ook, hoorbaar is voor ons. Dus ik denk dat je onze ruimtes wel kan vergelijken.

    Als de akoestiek van een ruimte niet optimaal is kan door reflecties en nagalm teveel detail als vermoeiend en onrustig overkomen. Maar of dat zo bij Albert is kan ik niet bepalen.
    Ik ben meer dan tevreden over mijn akoestiek in mijn dedicated ruimte. Het zal ook niet perfect zijn maar ik vind het meer dan goed. Zeker geen luistermoeheid of ander enge bijzaken. .
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #522
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik ben meer dan tevreden over mijn akoestiek in mijn dedicated ruimte. Het zal ook niet perfect zijn maar ik vind het meer dan goed. Zeker geen luistermoeheid of ander enge bijzaken. .
    Houden zo!

    Ik wist niet dat je een dedicated ruimte had. Jouw topic kon ik niet vinden. Heb je ergens foto's staan?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Houden zo!

    Ik wist niet dat je een dedicated ruimte had. Jouw topic kon ik niet vinden. Heb je ergens foto's staan?
    Ja...... probeer jij het eens, ik ben ook zeer benieuwd naar een paar plaatjes van Albert zijn relaxruimte.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #524

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Houden zo!

    Ik wist niet dat je een dedicated ruimte had. Jouw topic kon ik niet vinden. Heb je ergens foto's staan?
    Nee, geen foto's.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #525

    Standaard

    Ik kan het zo even 123 niet vinden, maar heb je ook een lijst met alles hardware die je erin hebt gestoken? Apparatuur, kabels en eventuele modulaties.

    Ik zie trouwens op een foto dat je ook een wit scherm achter je stoelen hebt? wat is dit?

Pagina 21 van 50 EersteEerste ... 1117181920212223242531 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •