Pagina 19 van 50 EersteEerste ... 915161718192021222329 ... LaatsteLaatste
De resultaten 451 tot 475 van 1240 worden weergegeven.
  1. #451
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De SA-15S2LE is gisteren leverbaar geworden. Ik heb bericht gekregen dat de PM niet lang meer op zich zal laten wachten

    Ik heb nog wat informatie over de Limited Editions van Marantz gevonden. Dit staat er op hifi.nl over de PM:
    De PM-15S2 Limited Edition heeft een exclusie, fluweelzwarte afwerking. Zoals van een speler in beperkte oplage verwacht mag worden, beschikt hij over dezelfde onderdelen en subsystemen als zijn volbloed stalgenoot, de PM-15S2. Daarnaast is hij voorzien van verbeterde, speciaal ontworpen componenten en hoofdcondensatoren met een totale capaciteit van 40.000µF.

    Kenmerken van de Marantz PM-15S2 Limited Edition
    • Gelimiteerde audiofiele geïntegreerde versterker
    • Current Feedback circuit met 2x90Watt (8Ohm RMS)
    • Marantz unieke audio modules HDAM-SA3
    • Overmaatse blok condensatoren met 2x 20.000uF
    • Ringkerntransformator voor instante stroomaanlevering
    • Constant Current Feedback Phono equalizer (MM)
    • WBT speakerterminals voor de connectiviteit

    Lees meer op hifi.nl
    Er komt steeds meer informatie over de LE-versies...
    - Speciale website
    - Product sheet

    Nog even geduld hebben...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  2. #452
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Heb zojuist bericht gekregen van Marcel van H&C Hifi. De uitlevering van de PM-15S2LE in Europa is uitgesteld tot eind oktober. In Japan zijn ze nog niet klaar met de productie.

    Het is natuurlijk erg jammer, maar dit is overmacht...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #453

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Heb zojuist bericht gekregen van Marcel van H&C Hifi. De uitlevering van de PM-15S2LE in Europa is uitgesteld tot eind oktober. In Japan zijn ze nog niet klaar met de productie.

    Het is natuurlijk erg jammer, maar dit is overmacht...
    Jammer, het is ondertussen wel ernstig afzien tijdens het wachten

    Voel met je mee, en zelf ook in afwachting van enkele zaken, wachten is nooit leuk (al heeft het in dit geval niets met m'n HT te maken, daar ben ik momenteel nog steeds 100% tevreden mee)
    Have fun and enjoy your collection

  4. #454
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Jammer, het is ondertussen wel ernstig afzien tijdens het wachten

    Voel met je mee, en zelf ook in afwachting van enkele zaken, wachten is nooit leuk (al heeft het in dit geval niets met m'n HT te maken, daar ben ik momenteel nog steeds 100% tevreden mee)
    Wachten is inderdaad niet leuk als er iets nieuws in het vooruitzicht is. Maar een dealer die hiermee pro-actief mee omgaat heeft bij mij een streepje voor. Ik hoefde niet eens te vragen. Ik kreeg vanzelf een bericht

    En het is eigenlijk een luxe probleem. Komt gewoon een maandje later

    Jij ook sterkte met wachten...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #455
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Wat ik nog ga testen is de invloed van de Rittal verdeeldoos. Ik ga dit testen door de Belden kabel vanuit de audiogroep rechtstreeks aan te sluiten op de PPP. Enige probleem wat ik dan heb is de DD18, want die kan niet op de PPP. Deze krijgt dan tijdelijk "gewone" stroom.

    Wordt vervolgd...
    Ik heb gisteren met enige moeite de kabel vanuit de meterkast aangepast en het Rittalblok er tussenuit gehaald. Het eerste wat ik merkte was dat het volume lager moest. Voor mijn gevoel was het allemaal een stuk harder. Het is in ieder geval een groot verschil. Moest daar natuurlijk nog het nodige voor luisteren, maar ik had het idee dat het Rittalblok iets doet met het signaal wat het geluid niet goed doet. Even voor de duidelijkheid, de kabel vanuit de audiogroep is nu rechtstreeks aangesloten op de PPP.

    Gisteravond hebben mijn vrouw en ik een uurtje geluisterd naar onze referentie DVD-A, maar dit keer met de PPP rechtstreeks op de audiogroep. Dus zonder het Rittalblok ertussen. De SR9600 in Pure Direct en de Oppo via de analoge uitgang in Pure Audio.

    Wat is beter?
    Meer detail in het midden/hoog
    Meer lucht tussen de instrumenten/stemmen
    Meer gelaagdheid in stemmen
    Meer rust bij veel instrumenten
    Gitaren (akoestisch en electrisch) en piano/keyboards beter te onderscheiden
    Meer dynamiek, wat resulteert in hoge detaillering.

    Wat kan nog beter?
    Geluid plakt nog steeds aan de speaker
    Geluidsbeeld breder, maar niet dieper
    Bekkens niet mooi helder ("slordig/rommelig") bij meer midden

    Voor de gein ook nog even in stereo met sub gespeeld en dat klinkt toch wel heel erg lekker. Geluid plakt dan veel minder aan de speaker doordat er meer stroom over is voor het midden/hoog. Het (sub)laag wordt helemaal door de DD-18 verzorgd. Het klinkt allemaal luchtiger en ruimtelijker.

    Met de test met de PM15S2 miste ik de sub niet. Nu dus wel

    Ik laat het voorlopig ook zo. Het enige compromis wat ik hierbij moet maken is dat de DD-18 nu met "gewone" stroom speelt, weliswaar met de PS Audio PW AC-3, maar wat dat precies voor verschil uitmaakt weet ik nog niet.

    Wordt vervolgd...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #456

    Standaard

    Jongejongejonge, wat doe je jezelf aan zeg
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #457
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Jongejongejonge, wat doe je jezelf aan zeg
    Niets hoor, gewoon lekker met de hobby bezig zijn en tevens genieten van mijn ruimte
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #458

    Standaard

    +1 wat dat aan gaat hoor.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #459
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    +1 wat dat aan gaat hoor.
    Heel goed!

    Ik ga zondag de hele dag genieten, want dan is het weer tijd voor een M&G. De 8e inmiddels en ik krijg er geen genoeg van...

    Er wordt een meting uitgevoerd met het programma REW (Room EQ Wizard). Ben namelijk erg benieuwd naar de invloed van de grote basstrap achterin de ruimte.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  10. #460
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Afgelopen zondag was de 8e (!) M&G en die was weer helemaal geslaagd De eerste verslagen zijn door de gasten reeds geschreven. Mochten jullie interesse hebben, ze staan hier

    Plaatjes van de REW meting komen daar ook te staan...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #461

    Standaard

    Gelezen

    Wat is REW

    Heb het dacht ik op dat andere forum ook gelezen, maar ben het al weer kwijt als ik aan de volgende zin begin
    Have fun and enjoy your collection

  12. #462
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Gelezen

    Wat is REW

    Heb het dacht ik op dat andere forum ook gelezen, maar ben het al weer kwijt als ik aan de volgende zin begin
    In mijn reactie 3 posts geleden heb ik een link naar de software geplaatst. Het is een gratis programma, waarmee je met eenvoudige middelen een semi-professionele meting van een aantal karakteristieken van je ruimte kan doen.

    Dat is dus afgelopen zondag in mijn ruimte gedaan. En wel op elke stoel. Het bevestigde wat ik al wist, maar het was toch erg leuk om te zien en doen.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #463
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Nog een nieuwtje. De stereoversterker (Marantz PM-15S2LE) wordt eind oktober geleverd. Ik ben de dagen aan 't aftellen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #464

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    In mijn reactie 3 posts geleden heb ik een link naar de software geplaatst. Het is een gratis programma, waarmee je met eenvoudige middelen een semi-professionele meting van een aantal karakteristieken van je ruimte kan doen.

    Dat is dus afgelopen zondag in mijn ruimte gedaan. En wel op elke stoel. Het bevestigde wat ik al wist, maar het was toch erg leuk om te zien en doen.
    Tjee...... 3 posts terug, terwijl ik zulke dingen na 1 zin al weer kwijt ben

    Oke, dank je voor de herinnering, leuke zaken voor een professionele ruimte, maar voor mijn woonkamer niet echt geschikt. Jij wist al wat je kon verwachten en ik weet zelf ook al wel een beetje wat er bij mij aan schort Ik heb geen gordijnen, geen vloerbedekking die meehelpt, wanden waar niets aanhangt en die daardoor lekker weerkaatsen, maar volumes van 105Db denk ik maar zelden te halen, dan moeten eerst al mijn buren op vakantie zijn (denk dat ik maar een paar oorpropjes jouw kant op mee moet nemen, en een kogelvrijvest voor de laag impact als ik zo die laatste berichten op dat andere forum las ) Je hebt al een perfecte ruimte, leuk om zo'n test te doen om dan te kijken of die test zelf wel een beetje klopt, eigenlijk was het dus meer een test testen

    Wachten...... ja dat kan lang duren, maar we zitten al weer tegen halverwege de maand, sterkte Zoals je al weet ben ik zelf ook met iets bezig, we zijn er bijna uit, de bestelling moet nog geplaatst worden, moeten dan nog 4 tot 6 maanden wachten
    Have fun and enjoy your collection

  15. #465
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Tjee...... 3 posts terug, terwijl ik zulke dingen na 1 zin al weer kwijt ben

    Oke, dank je voor de herinnering, leuke zaken voor een professionele ruimte, maar voor mijn woonkamer niet echt geschikt. Jij wist al wat je kon verwachten en ik weet zelf ook al wel een beetje wat er bij mij aan schort
    Ook voor een woonkamer is dit prima geschikt. En het mooie is dat je het redelijk eenvoudig zelf kan doen. Je hebt een microfoon nodig (dB-meter is prima) en een computer met REW. Natuurlijk moet wel van tevoren de set goed zijn afgesteld...

    Ik heb geen gordijnen, geen vloerbedekking die meehelpt, wanden waar niets aanhangt en die daardoor lekker weerkaatsen, maar volumes van 105Db denk ik maar zelden te halen, dan moeten eerst al mijn buren op vakantie zijn
    105 dB is ook serieus hard, maar mijn ruimte kan het echt goed hebben en die pieken worden alleen bereikt bij opeenvolgende momenten met veel sublaag. Zonder dat ligt het niveau rond de 95 dB.

    (denk dat ik maar een paar oorpropjes jouw kant op mee moet nemen, en een kogelvrijvest voor de laag impact als ik zo die laatste berichten op dat andere forum las )
    Oorpropjes heb je niet nodig, omdat de nagalmtijd zo kort is. Geluid sterft snel uit en je hebt geen last van reflecties. Kogelvrijvest? Haargel schijnt noodzakelijker te zijn

    Je hebt al een perfecte ruimte, leuk om zo'n test te doen om dan te kijken of die test zelf wel een beetje klopt, eigenlijk was het dus meer een test testen
    Bedankt Herman Ik had een meting van de sub (dus van 15-200Hz), maar niet van het complete spectrum. Die heb ik nu wel met REW. Het was wel leuk om te zien dat wat ik dacht ook terug te zien was in de meting.

    Wachten...... ja dat kan lang duren, maar we zitten al weer tegen halverwege de maand, sterkte Zoals je al weet ben ik zelf ook met iets bezig, we zijn er bijna uit, de bestelling moet nog geplaatst worden, moeten dan nog 4 tot 6 maanden wachten
    Wachten is op zich niet erg, maar als je iets hebt besteld wil je het eigenlijk graag zo snel mogelijk hebben. We zijn net kinderen

    De metingen staan op het HTforum in de link van de verslagen, maar als je wil kan ik ze ook hier plaatsen...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #466
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Nog een nieuwtje. De stereoversterker (Marantz PM-15S2LE) wordt eind oktober geleverd. Ik ben de dagen aan 't aftellen
    Ik ben uitgeteld

    Gisteren het verlossende woord te horen gekregen. Als alles goed is ga ik de PM morgen halen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  17. #467

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ik ben uitgeteld

    Gisteren het verlossende woord te horen gekregen. Als alles goed is ga ik de PM morgen halen
    Heel mooi

    Ben zelf morgen ook uitgeteld, nog 1 nachtje slapen en dan......

    Het heeft wel helemaal niets te maken met HT, maar ik ben er net zo gek op, plaats er binnenkort wel een plaatje van op mijn plekje
    Have fun and enjoy your collection

  18. #468
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heel mooi

    Ben zelf morgen ook uitgeteld, nog 1 nachtje slapen en dan......

    Het heeft wel helemaal niets te maken met HT, maar ik ben er net zo gek op, plaats er binnenkort wel een plaatje van op mijn plekje
    Ben benieuwd wat het nu is, maar dat lees ik dan wel in je eigen topic.

    Ik ga in ieder geval vandaag de versterker ophalen :toppie:
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  19. #469

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ben benieuwd wat het nu is, maar dat lees ik dan wel in je eigen topic.

    Ik ga in ieder geval vandaag de versterker ophalen :toppie:
    Dat je dan maar net zoveel mag gaan genieten als ik hoop te gaan genieten
    Have fun and enjoy your collection

  20. #470

    Standaard

    Mmmmm, als je vandaag net zoveel hebt genoten als ik...... dan heb je een schitterende dag gehad
    Have fun and enjoy your collection

  21. #471
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmmm, als je vandaag net zoveel hebt genoten als ik...... dan heb je een schitterende dag gehad
    Nou weet ik nog niet waarvan je zo genoten hebt

    Afgelopen vrijdag ben in de versterker gaan ophalen. De PM staat mooi in het rack. Was handig dat ik dit al een keer had gedaan, dus dat ging nu in 1 keer goed. De speakerkabels heb ik tijdelijk uit de kabelgoten gehaald, want dat paste niet (wist ik nog van de test), interlinks aangesloten en de surround bubble helemaal opnieuw ingesteld. Dat laatste was nog het meeste werk.

    En om jullie honger naar foto's te stillen...

    Klaar voor uitpakken. Dat proces is niet heel erg interessant dus heb ik niet vastgelegd


    Na het verwijderen van de staafjes uit de speakeraansluitingen redelijk eenvoudig in het rack kunnen plaatsen. Het staat best goed bij elkaar vind ik. De overzichtsfoto van het rack ga ik weer gebruiken in de config van de AB.






    Hoe meer zwarte apparaten in het rack verschijnen hoe moeilijker het fotograferen wordt. Die laatste had bijv. een belichtingstijd van 3,2sec
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  22. #472

    Standaard

    Heel mooi....... maarrrre...... het uitpakproces niet interessant heus wel, maar je zal wel te ongeduldig geweest zijn

    Instellen is altijd moeilijk en jou kennende ben je er nog wel even zoet mee, het helemaal naar het zin krijgen kan zo even duren, dat heb ik uit eigen ervaring al meegemaakt en als het dan zover is dat je vind dat het voor jezelf 100% is, dan wil je de AB niet meer uit handen geven aan 1 of andere onverlaat die wel eens aan de instellingen zou willen gaan rommelen ( daarom heb ik alles opgeschreven)

    Yep, dat plaatje van je is nog steeds niet helemaal lekker, ik ben zelf maar even op pad gegaan om te zien hoe ie er nu toch echt uit ziet, heel apart, vind dat blauwe licht wel wat hebben..... is het BTW uitschakelbaar?

    Hier een plaatje waarbij ik zag hoe hoe hij vormgegeven is:



    Dat is hem toch?

    Wens je er heel veel plezier mee en dat hij je maar geheel storingsvrij mag dienen
    Have fun and enjoy your collection

  23. #473
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Je hebt het begrepen. Mijn bedoeling was de versterker snel vanuit de doos in het rack te plaatsen en luisteren Het integreren in het surround geluidsbeeld was niet eenvoudig, maar (natuurlijk) wel gelukt. Afgelopen weekend 2 films in de nieuwe configuratie gekeken en dat was geweldig

    Het blauwe licht gaat standaard aan als het display is geactiveerd. Je kan dat ook uitschakelen, maar het display heb ik toch altijd uit staan, zeker bij film Jouw plaatje is van de "gewone" 15S2. De Limited is zwart en ziet er zo uit...


    Ik beleef er nu al veel plezier aan, dus dat komt helemaal goed

    P.S. Wat is nu jouw nieuwe aanwinst?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  24. #474

    Standaard

    P.S. Wat is nu jouw nieuwe aanwinst?
    Mmmm, ik heb er zelf nog geen foto van gemaakt, maar ik zal er dan maar even een plaatje van het internet tegenaan gooien:



    Die van mij gaat er hetzelfde uitzien, de stootstrippen voor op de deuren staan in de bestelling maar waren ten tijde van de aflevering nog niet gearriveerd. (met dank aan diegene die dit plaatje heeft geschoten, had het niet beter gekund )
    Have fun and enjoy your collection

  25. #475
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hé, wel effe over het audio/dvd systeem wat in de auto zit praten. Anders krijg je off topic strafpunten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 19 van 50 EersteEerste ... 915161718192021222329 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •