Pagina 18 van 50 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 1240 worden weergegeven.
  1. #426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht


    Dat heb ik allang opgegeven. Als je eenmaal het virus te pakken hebt grijpt het ook nog eens razendsnel om zich heen. Vraag maar aan de bezoekers
    Dat is even lekker, mensen uitnodigen terwijl je besmettlijk bent
    Have fun and enjoy your collection

  2. #427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ach, je weet het hoe dat mij gaat hé? Het kan ineens snel gaan


    Die nieuwe ontwikkelingen laat ik net links liggen. 3D boeit me (gelukkig) niet. Maar wat ik heb staan wil ik wel optimaal. En er komt nog een moment dat je persoonlijk kan ervaren
    Ja, als ik voor iets ga, dan kan het ook snel beslist worden...... mits bruin het kan trekken natuurlijk

    Met nieuwe ontwikkelingen bedoel ik niet 3D, dat is al weer oud en een paar jaar op de markt Dat je fraaie spullen hebt, dat geloof ik, je sub is een echte, je hebt een speciale ruimte en je bent geen buren tot last.... Wil het graag ervaren, dat wil dan nog niet zeggen dat ik mij niet zal blijven behelpen met mijn eigen spulletjes, ik kan best de zon zien schijnen in buurmans tuin

    Met nieuwe ontwikkelingen bedoel ik het 4K gebeuren, met name de spelers en het opslagmedium. Grotere vormen van geheugen zonder draaiende delen zoals die er nu reeds zijn, maar dan in betaalbare vorm.

    Niet die vormen waarbij men je hele kamer van voren, achter en boven van speakers wil voorzien...... vooral in de van boven geloof ik niet erg..... moet er niet aan denken dat je ze op je kop krijgt
    Have fun and enjoy your collection

  3. #428
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik heb weer ontzettend moeten lachen om jullie reacties :veryfunny: Heerlijk zo'n forum!!

    3D gaf ik als voorbeeld, maar ik bedoel eigenlijk soortgelijke ontwikkelingen. 4K is een beter voorbeeld. De investeringen die ik daarvoor moet doen zijn erg groot en staan denk ik niet in verhouding tot de winst. Ik kan het een beetje vergelijken toen ik van 720p naar 1080p ging tegelijk met BD. Nieuwe projector, nieuwe speler, nieuwe kabels, etc. Dat gaan we echt niet nog een keer doen.

    En meer dan 5.1 kan ik niet kwijt. Ik moet er niet aan denken dat ik 8 speakers aan de voorkant heb, 8 achter en minimaal 2 subs. We moeten er ook nog kunnen zitten

    Overigens jullie moeten niet denken dat ik een geldboom in de tuin heb hoor...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht

    Overigens jullie moeten niet denken dat ik een geldboom in de tuin heb hoor...
    Maar wel een cashcow
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #430
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Maar wel een cashcow
    Ook niet, wel soms gewone koeien...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #431

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ook niet, wel soms gewone koeien...
    Hij houd nu eenmaal alleen van het beste, de melk kan niet vers genoeg zijn (of houd je niet van maaien )

    Alles goed en wel, ik neem dat geldboompje van je dan wel mee m'n balkonplantjes doen het wederom erg goed, denk dat ik van dat boompje dan ook wel rijkelijk kan oogsten
    Have fun and enjoy your collection

  7. #432
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dit gaat echt weer helemaal nergens over. Maar is wel een leuke afwisseling van alle technische discussies

    Maar samengevat komt het hierop neer. Er komt in de CoD een stereoversterker die een grote vooruit is in mijn streven naar optimaal (stereo)geluid. En misschien kunnen jullie er iets over lezen in de verslagen van de M&G op 9 oktober...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Dit gaat echt weer helemaal nergens over. Maar is wel een leuke afwisseling van alle technische discussies

    Maar samengevat komt het hierop neer. Er komt in de CoD een stereoversterker die een grote vooruit is in mijn streven naar optimaal (stereo)geluid. En misschien kunnen jullie er iets over lezen in de verslagen van de M&G op 9 oktober...
    Een technische discussie..... heb eerder een technische vraag, begrijp de stap naar nog een extra receiver niet helemaal, maar dat komt dan waarschijnlijk ook omdat ik zelf wel tevreden ben over het multichannel geluid en het stereo geluid dat ik hier heb.

    Ga je voor het stereo geluid je huidige fronts gebruiken en hoe sluit je dat dan aan, je gaat het lijkt mij niet iedere keer los en weer vastkoppelen, ga je daar een soort van switch voor gebruiken oid?

    Ga je dan de benodigde randapparatuur ook los nemen en dan weer aansluiten op de stereo, of koop je er voor stereo dan ook echte stereo apparaten voor.....

    Zoals je wel merkt heb ik mij er zelf nooit mee beziggehouden, al zit ik er persoonlijk niet mee om er een paar extra apparaten bij te zetten

    Zelf zou ik er iig nooit aan beginnen, ik weet het..... zeg nooit nooit, maar in dit geval.... ik ben ook nog ergens anders voor aan het sparen, bij mijn HT blijft het voorlopig zoals het is. (als alles heel blijft tenminste )
    Have fun and enjoy your collection

  9. #434
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Je hoeft je niet te schamen, want iemand heeft het mij ook moeten uitleggen

    Eerst even iets over het waarom. Een AV-receiver kan zowel in stereo als surround gebruikt worden. En veel goede receivers hebben een mogelijkheid om een stereoversterker na te doen. In het geval van Marantz heet dat Pure Direct en worden alle overbodige kanalen uitgeschakeld en de fronts op Large gezet, zodat de sub niet meer meedoet.

    Echter een dedicated stereoversterker van dezelfde klasse doet dit gewoon beter. Simpelweg omdat die maar 1 taak heeft. Zeker de versterker die ik op het oog heb.

    Nu je technische vraag. Hoe sluit je zoiets aan? Allereerst is een randvoorwaarde dat de versterker een zgn. HT pass through functie moet hebben. Deze zorgt ervoor dat de voorversterker wordt uitgeschakeld en dat het een pure eindversterker is, die dan alleen de fronts van geluid voorziet. Daarnaast moet de receiver de mogelijkheid hebben om te fungeren als voorversterker voor o.a. de fronts.

    Onderstaande quote is van degene die het mij heeft uitgelegd...
    Bij een stereoversterker met HT throughput gebruik je de stereoversterker -waarop je front left+right luidsprekers zijn aangesloten- in de* HT throughput stand als een eindversterker. Volumeregeling en processing wordt dan gedaan door je surroundprocessor/receiver met pre-outs.

    Aansluitingen:
    FR+FL luidsprekers verhuizen naar stereoversterker
    FR+FL pre-out uitgangen van receiver naar stereoversterker
    overige luidsprekers op receiver

    Oftewel de stereoversterker gebruik je dus altijd; voor stereo als voorversterker+eindversterker met een daar direct op aangesloten bron en voor surround alleen als eindversterker met de op de receiver aangesloten bron.
    Ik begreep het na deze uitleg. Anders had ik het natuurlijk nooit aan het werk gekregen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  10. #435
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik heb dit weekend op eBay een mooie deal kunnen sluiten voor de interlink en stroomkabel. Die zullen dus binnen niet al te lange tijd hier zijn. En dan ben ik dus klaar voor de ontvangst van de versterker...

    Jullie hebben trouwens nog een foto tegoed van de testopstelling, maar ik krijg het vanaf de iPad niet voor elkaar. En de laptop werkt nog niet goed, dus nog even geduld...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #436
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De Marantz wordt eind deze maand leverbaar, dus misschien begin oktober dat ik de PM15S2LE mag verwelkomen

    Daarnaast nog een andere aankoop gedaan. Heeft slechts heel indirect met de bioscoop te maken, maar ik kan daarmee de vloer eindelijk afmaken. Het heeft even geduurd, maar het echte einde van de bouw is nu in zicht...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #437

    Standaard

    Ah..... de bar:toppie:roost:
    Have fun and enjoy your collection

  13. #438
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ah..... de bar:toppie:roost:
    Hahaha

    Ik had het dus beter moeten omschrijven... Ik bedoel het bioscoopdeel, dus waar film gekeken, muziek geluisterd en gegamed kan worden.

    De bar zal nog niet zo snel worden gebouwd, maar blijft natuurlijk wel op de planning...
    Laatst aangepast door HTip : 16-09-2011 om 14:25
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #439

    Standaard

    Oke, het was maar een gok , vind je vloer in de bioscoop ruimte al mooi
    Have fun and enjoy your collection

  15. #440
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke, het was maar een gok , vind je vloer in de bioscoop ruimte al mooi
    Thanks! De vloer vinden we ook mooi, alleen niet het stuk bij de deur. Dat laat ik nooit zien op foto's, maar daar moeten nog enkele tegels gelegd worden...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #441
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Heb even gezocht en toch een foto gevonden. Het gaat dus om het stukje helemaal links...

    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  17. #442

    Standaard

    Als je niets had gezegd was het me niet opgevallen, de vloer is het laatste waar ik op zou letten, in jouw geval denk je ook niet aan een stukje imperfectie bij iemand die alles perfect voor elkaar heeft
    Have fun and enjoy your collection

  18. #443
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als je niets had gezegd was het me niet opgevallen, de vloer is het laatste waar ik op zou letten, in jouw geval denk je ook niet aan een stukje imperfectie bij iemand die alles perfect voor elkaar heeft
    Bedankt voor het compliment

    Het past ook inderdaad niet bij me Moet ook nog steeds de steun van de diffuser uitzoeken en monteren. Het is nu een restant van een stuk tuinpaal
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  19. #444
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De tegelsnijder is helaas niet leverbaar op dit moment. Waarschijnlijk pas november, maar dan heb ik wat te doen tussen kerst en nieuwjaar.

    Begin nu wel de dagen af te tellen naar volgende week, want dan zou de PM15 uitgeleverd kunnen worden. Ben benieuwd...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  20. #445
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Vanavond krijg ik weer bezoek. Dit keer iemand die niet alleen komt luisteren en kijken, maar we gaan ook een paar testjes doen met tweaken. Welke horen jullie (als jullie dat willen ) na afloop...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  21. #446

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Vanavond krijg ik weer bezoek. Dit keer iemand die niet alleen komt luisteren en kijken, maar we gaan ook een paar testjes doen met tweaken. Welke horen jullie (als jullie dat willen ) na afloop...
    Ben wel benieuwd wat er nog te tweaken valt aan iets dat al perfect is
    Have fun and enjoy your collection

  22. #447
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ben wel benieuwd wat er nog te tweaken valt aan iets dat al perfect is
    Een wijs man zei ooit eens "Wat perfect is bepaal je zelf"

    Zoals al eerder aangegeven ben ik heel erg tevreden over kijken en luisteren in surround. Echter als het alleen uit de voorspeakers moet komen dan laat het wat te wensen over.

    Kan heel goed zijn dat mijn stereogeluid voor iemand met een ander referentiekader al goed genoeg is. Maar ik weet na de test met de aparte versterker dat het dus nog veel beter kan. Daarnaast is goede stroom van groot belang voor elke set om het maximale eruit te halen. Mijn bezoek van vanavond is daar al heel lang mee bezig.

    Maar wat er vanavond allemaal gaat gebeuren ben ik ook erg benieuwd naar.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #448
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Het was afgelopen donderdag een leerzame en leuke avond. Kort, maar krachtig. Wat hebben we getest? Verschillende netkabels, invloed van de PPP, effect van juiste fase en demping van Oppo. O ja, ook nog een paar concert- en filmfragmenten. Dus heel efficiënt allemaal

    Ik zal jullie niet vermoeien met de details... Misschien alleen de uitkomsten

    Er zaten zeker verschillen in de netkabels, stekkers in fase is hoorbaar, de PPP zorgt voor een schoner, maar daardoor iets minder vol geluid en dat de Oppo gevoelig is voor de demping van de behuizing.

    Wat ik nog ga testen is de invloed van de Rittal verdeeldoos. Ik ga dit testen door de Belden kabel vanuit de audiogroep rechtstreeks aan te sluiten op de PPP. Enige probleem wat ik dan heb is de DD18, want die kan niet op de PPP. Deze krijgt dan tijdelijk "gewone" stroom.

    Wordt vervolgd...

    O ja, mijn bezoek was compleet van de wereld door de surroundbeleving
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  24. #449

    Standaard

    leuk dat je zo bezig blijft,zeer herkenbaar,moet allemaal beter en beter ben momenteel ook met van alles bezig,verslavende hobby pff,blijf je topic volgen en plezier met je komende aanwinst

  25. #450
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    leuk dat je zo bezig blijft,zeer herkenbaar,moet allemaal beter en beter ben momenteel ook met van alles bezig,verslavende hobby pff,blijf je topic volgen en plezier met je komende aanwinst
    Bedankt Jamie Onze hobby is inderdaad verslavend. Het is niet continu op zoek zijn naar verbetering, maar door ervaringen van anderen weten dat het beter kan. En dan begint het weer te kriebelen.

    Ga je jouw topic nog updaten?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 18 van 50 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •