Pagina 12 van 50 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 1240 worden weergegeven.
  1. #276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Een tintje hebben we niet gekregen, maar wel veel plezier gehad. Het bezoek had hele hoge verwachtingen, maar die heb ik blijkbaar helemaal waar gemaakt gezien de verslagen.

    Dit jaar zijn de M&G's vol, maar volgend jaar ga ik gewoon verder met M&G's organiseren. Als je zo lang kan wachten wil ik je best op de (wacht)lijst plaatsen.

    De Nespa is een wonderapparaat (in mijn ogen), maar een slechte opname (bijv. met kraakjes, ruis, e.d.) zal wel verbeterd worden, maar niet dat je CD volledig anders klinkt. Zie het verslag van clockwork op het HTforum. Dat CD's wel degelijk anders klinken na behandeling kan je in dezelfde verslagen lezen

    @DVDPF: Je mag er (zoals je weet) zeker bij zijn
    Heb de verslagen aldaar gelezen, jammer dat ik er niet bij kan zijn en ook de eerstvolgende niet, een ploegendienstrooster heeft zo zijn voordelen, maar op het gebied van vrij zijn in de weekeinden ook zijn nadelen

    Je weet dat ik al verliefd ben op je sub, zonder hem zelfs ervaren te hebben, lijkt me grandioos om dat mee te maken. De mijne is een kleintje vergeleken bij die van jou en zelfs die moet ik hier met mate gebruiken..... dan die van jou voorstellen, die de vrije hand krijgt om te doen waar die voor gemaakt is

    Mijn stapeltje viltjes is nog niet binnen, maar vraag me af wat je nieuwe nieuwe gemak inhoud.......
    Have fun and enjoy your collection

  2. #277
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb de verslagen aldaar gelezen, jammer dat ik er niet bij kan zijn en ook de eerstvolgende niet, een ploegendienstrooster heeft zo zijn voordelen, maar op het gebied van vrij zijn in de weekeinden ook zijn nadelen
    Elk voordeel heeft zo zijn nadeel, maar inderdaad jammer dat je dit jaar er niet bij kan zijn. Volgend jaar een nieuwe kans...

    Je weet dat ik al verliefd ben op je sub, zonder hem zelfs ervaren te hebben, lijkt me grandioos om dat mee te maken. De mijne is een kleintje vergeleken bij die van jou en zelfs die moet ik hier met mate gebruiken..... dan die van jou voorstellen, die de vrije hand krijgt om te doen waar die voor gemaakt is
    Vindt je vrouw dat wel goed? Het is inderdaad erg gaaf de sub op dit geluidsniveau te kunnen laten presteren. Denk dat de pieken bij Tron Legacy ergens rond de 100dB lagen

    Mijn stapeltje viltjes is nog niet binnen, maar vraag me af wat je nieuwe nieuwe gemak inhoud.......
    Was ik helemaal vergeten inderdaad. Misschien voor het einde van deze maand kan ik hier iets meer over zeggen......
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #278
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Het moment van de upgrade is dichterbij gekomen. Volgende week ga ik hem bestellen. Het gaat om (weer) een buitenkansje en wel de Marantz RC9001.



    Deze heeft Wifi, een groot kleurenscherm en veel meer knoppen, zodat de bediening prettiger is. Daarnaast heeft deze ook de mogelijkheid van 2-weg verkeer en kan je dus de status van een apparaat (volume, bron, mode, etc.) op het scherm tonen. En dat is handig als de apparatuur achter je staat.

    De RC5400 hou ik voor de woonkamer.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #279

    Standaard

    Kost een beetje..... maar dan heb je ook wat

    Niets voor mij, maar vind het wel prachtig als iemand daar het geduld en de tijd voor heeft om zo'n ding helemaal naar de hand te zetten en in te regelen, daar kan wel eens behoorlijk wat tijd in gaan zitten.

    Denk dat je volgend jaar wel zo ver bent dat hij optimaal werkt, mag je hem aan mij demonstreren
    Have fun and enjoy your collection

  5. #280
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Kost een beetje..... maar dan heb je ook wat

    Niets voor mij, maar vind het wel prachtig als iemand daar het geduld en de tijd voor heeft om zo'n ding helemaal naar de hand te zetten en in te regelen, daar kan wel eens behoorlijk wat tijd in gaan zitten.

    Denk dat je volgend jaar wel zo ver bent dat hij optimaal werkt, mag je hem aan mij demonstreren
    Dank je! Ik heb de RC5400 ook volledig naar mijn hand (en mijn vrouw) gezet. We hadden gewoon te veel AB's in huis. Alleen in de bioscoop al 7, dan in de woonkamer 3 en op de slaapkamer nog eens 3. Dat is gewoon iets teveel van het goede.

    Het kost veel tijd, maar ik vind het leuk om te doen. En deze kost inderdaad iets meer, maar voor deze betaal ik slechts een fractie van de nieuwprijs. Marantz is ook gestopt met de support, maar de software van de Philips Pronto TSU9600 is gelijk

    Ik wil de RC9001 zo snel mogelijk in gebruik nemen en ik hoop mijn oude configuratie te importeren en verder mee te ontwikkelen. Hoe dat allemaal in de praktijk gaat uitpakken? (Nog) geen idee...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #281
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Om bovenstaand resultaat te bereiken had ik nog even te gaan

    De bioscoopstoelen komen van Bseated vandaan. Kunnen prima vervoerd worden in een sedan...


    Het resultaat van een paar uur werk...
    fantastisch

  7. #282
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Dank je! Ik heb de RC5400 ook volledig naar mijn hand (en mijn vrouw) gezet. We hadden gewoon te veel AB's in huis. Alleen in de bioscoop al 7, dan in de woonkamer 3 en op de slaapkamer nog eens 3. Dat is gewoon iets teveel van het goede.

    Het kost veel tijd, maar ik vind het leuk om te doen. En deze kost inderdaad iets meer, maar voor deze betaal ik slechts een fractie van de nieuwprijs. Marantz is ook gestopt met de support, maar de software van de Philips Pronto TSU9600 is gelijk

    Ik wil de RC9001 zo snel mogelijk in gebruik nemen en ik hoop mijn oude configuratie te importeren en verder mee te ontwikkelen. Hoe dat allemaal in de praktijk gaat uitpakken? (Nog) geen idee...

    Je moet wel even nakijken hoe het met ondersteunende firmware zit. PEP3.0 vergt bijvoorbeeld een nieuwe firmware voor pronto's. Maar in het ergste geval moet je oudere software gebruiken. Uiteraard te downloaden bij philips of remote central. Voor PEP 3.0 moet je me even een PM sturen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #283
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    @Geoffrey: Bedankt voor het compliment. De stoelen zitten heerlijk en geven ons echt het bioscoopgevoel.

    @Claudio: Bedankt voor de tip. Ik dacht al dat ik niet verder kon dan PEP2.0, maar dat is geen probleem hoor, want met PEP2.0 heb ik al ruim voldoende mogelijkheden om het komende jaar zoet te zijn
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #284
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Dit jaar zijn de M&G's vol, maar volgend jaar ga ik gewoon verder met M&G's organiseren. Als je zo lang kan wachten wil ik je best op de (wacht)lijst plaatsen.
    Geen probleem 'k hoor het wel wanneer het eventueel kan in 2012. Ah sta ook
    bekend voor mijn geduld, hoewel velen dat zullen ontkennen als het over BD
    aankopen gaat
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #285
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Geen probleem 'k hoor het wel wanneer het eventueel kan in 2012. Ah sta ook
    bekend voor mijn geduld, hoewel velen dat zullen ontkennen als het over BD
    aankopen gaat


    Bij deze ga ik je op de lijst plaatsen. DVDPF staat er al op, dus 2012 wordt weer een mooi M&G-jaar

    Gisteren zijn forumgenoot Stapie en zijn vrouw op bezoek geweest. Los van dat het erg gezellig was ook natuurlijk een film gekeken. Na een korte demo met Monsters Inc (doet het altijd goed) en wat rondkijken is het de Taking of Pelham 123 geworden. Gave film met erg goed beeld en geluid. Het was niet de eerste keer voor Stapie, maar wel voor zijn vrouw. Was erg leuk om te zien hoe zij opging in de film en er zichtbaar van genoot Stapie is weer een stapje dichterbij zijn droom... een dedicated HT

    Stapie, het was erg gezellig. Het was alsof we allemaal elkaar al jaren kenden. Tot gauw bij jullie!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #286

    Standaard

    Mooie bioscoopruimte heb je zeg! Zit je zelf altijd lekker eerste rang

    Mocht ik ooit gaan verhuizen naar een groter huis, wil ik ook een aparte ruimte hiervoor inrichten.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  12. #287
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Mooie bioscoopruimte heb je zeg! Zit je zelf altijd lekker eerste rang
    Bedankt je voor je compliment! We zitten inderdaad altijd eerste rang, behalve met bezoek, want die krijgen dan de sweetspot en dus de mooiste plaatsen

    Mocht ik ooit gaan verhuizen naar een groter huis, wil ik ook een aparte ruimte hiervoor inrichten.
    Als je de kans krijgt zeker doen. Voor film kijken moet je echt fysiek verplaatsen en dan is het net of je naar de bioscoop gaat...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #288
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik heb zojuist de betaling van de Marantz RC9001 gedaan. Wellicht dus ergens volgende week kan ik mijn nieuwe AB begroeten
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #289
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Voor film kijken moet je echt fysiek verplaatsen en dan is het net of je naar de bioscoop gaat...
    Dat was voornamelijk ook de grootste reden om het nu nog niet te doen. Ik ben namelijk vrij lui. Ben bang dat ik er op een gegeven moment gewoon geen zin meer in heb. :veryfunny:

    En er moet nog iets te verbeteren zijn.., voor later.., voor als ik groot (lees: oud) ben.

    Veel plezier met uitpakken en configureren straks. Overigens ben ik meestal nooit zo euforisch nadat ik net een betaling heb gedaan. Kan er over mee praten, want ik mag morgen mijn nieuwe auto ophalen..., en na jarenlang goed onderling vertrouwen al betaald, maar dat terzijde.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #290
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Dat was voornamelijk ook de grootste reden om het nu nog niet te doen. Ik ben namelijk vrij lui. Ben bang dat ik er op een gegeven moment gewoon geen zin meer in heb. :veryfunny:

    En er moet nog iets te verbeteren zijn.., voor later.., voor als ik groot (lees: oud) ben.
    Wij vinden dat net leuk. Maar ik kan me wel voorstellen dat het verplaatsen de zin in een film kan doen vergaan. Hebben wij in ieder geval nog geen last van gehad. Met dit weer is het trouwens wel minder frequent natuurlijk...


    Veel plezier met uitpakken en configureren straks. Overigens ben ik meestal nooit zo euforisch nadat ik net een betaling heb gedaan.
    Bedankt Claudio Ik ga daar hopelijk net zoveel plezier aan beleven als aan mijn RC5400. De betaling was eigenlijk de update van het proces Aan de betaling is trouwens nog een verhaal verbonden...


    Kan er over mee praten, want ik mag morgen mijn nieuwe auto ophalen..., en na jarenlang goed onderling vertrouwen al betaald, maar dat terzijde.
    Gefeliciteerd! Dat zijn de echte upgrades, tenminste die je HT-budget snel uitputten
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #291

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Gisteren zijn forumgenoot Stapie en zijn vrouw op bezoek geweest. Los van dat het erg gezellig was ook natuurlijk een film gekeken. Na een korte demo met Monsters Inc (doet het altijd goed) en wat rondkijken is het de Taking of Pelham 123 geworden. Gave film met erg goed beeld en geluid. Het was niet de eerste keer voor Stapie, maar wel voor zijn vrouw. Was erg leuk om te zien hoe zij opging in de film en er zichtbaar van genoot Stapie is weer een stapje dichterbij zijn droom... een dedicated HT

    Stapie, het was erg gezellig. Het was alsof we allemaal elkaar al jaren kenden. Tot gauw bij jullie!
    Poeh, bijna een week nodig gehad om bij te komen van het geweld in de “Chamber of dreams”. Net even opgezocht en ik zag dat het alweer een jaar geleden was dat ik voor de eerste keer bij jou een demo had gehad en nu dus samen met mijn vrouw (mijn vrouw bleek HTip ook al te kennen via een vorige werkgever .. kleine wereld)!

    Mijn vrouw is niet zo heel erg kritisch t.a.v. geluid maar wel t.a.v. geluidsniveau en HTip had haar van te voren al een klein beetje gewaarschuwd dat de pieken vrij hoog konden liggen . Tegelijkertijd probeerde ik me te herinneren hoe het geluid klonk en het beeld eruit zag voor de laatste grote wijzigingen (projector, subwoofer, acoustische aanpassingen). Dit werd me al heel snel duidelijk tijdens de eerste paar minuten van de Monster Inc. demo .. WOOOW, wat een ongelofelijk strak geluid en beeld :toppie:.

    Opmerkingen tijdens de eerste demo waren, zonder in moeilijke technische termen te spreken, dat zwartwaardes niet optimaal waren en dat er af en toe sprake was van motion blurring en licht hakkelend beeld. Hier was met de nieuwe HD950 projector en de Oppo BD-speler in ieder geval niets meer van te merken . De kleuren waren prachtig verzadigd en zeer accuraat waarbij ieder (schaduw)detail perfect zichtbaar was. Ik heb de film al heel wat keertjes gezien maar ontdekte nu details die mij eerder nooit waren opgevallen (op mijn 1080p 42” LCD scherm). Tijdens het kijken introduceerde HTip een nieuwe term “broekwapperend laag” en na deze demo wist ik wat hij bedoelde . Het geluid was ongelofelijk gecontroleerd en ruimtelijk .. laag was echt LAAG zonder dat er ook maar ergens iets ongewenst meetrilde (behalve mijn broekspijpen) en ieder geluidje kwam ruimtelijk gezien precies overeen met de aktie op het scherm. Het harde geluid was dan ook geen enkel moment storend en droeg juist perfect bij aan de filmervaring . Wat mijzelf verder opviel is dat de dialogen zo goed te volgen waren, iets waar ik bij mijn huidige set nog wel eens moeite heb bij aktievolle scènes.

    Het is moeilijk om met een tussenpose van bijna een jaar een goede vergelijking te trekken maar ik weet zeker dat op een aantal punten de huidige opstelling beter presteerde. Al met al geen verkeerde investeringen geweest denk ik. Ik zei het al tegen HTip, het beste compliment dat hij van mijn vrouw kan krijgen is het feit dat ze niet in slaap valt tijdens de film en dit is zeer zeker niet gebeurd .. sterker nog, ze was zelfs licht geïrriteerd toen de film plotseling op pause ging voor een drank bijvulrondje .. zo werd ze in de film getrokken . Uiteindelijk liepen we, zonder het in de gaten te hebben gehad, om 01:30 de bioscoop uit en was het tijd om naar huis/bed te gaan

    Het was in ieder geval een hele leuke en gezellige avond en wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar!
    5 Star Trader | SafeTrader - 583 deals and counting !!
    If Martians fell from the sky, what would that do to God? Would we put the weapon down, or aim it up at the sky?
    To the movies

  17. #292
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Erg leuk geschreven Stapie :toppie: Annet en ik hebben het met een glimlach gelezen. Het krijgt dan ook een mooi plaatsje in het grote M&G-boek

    Wat gaat een jaar toch snel hè? En wat kan er veel gebeuren. Vorige keer had je "Cloudy with a chance of meatballs" achtergelaten, zodat wij die konden kijken. Toen ik die naar jou terugbracht deed jouw vrouw open en we hadden beiden zoiets van "ik ken jou ergens van" en hebben we bijna 15 min. in de deur gestaan en kwamen er toen achter dat we oud-collega's waren. Over klein wereldje gesproken. En hoewel het bijna 10 jaar geleden was, was het weer als vanouds

    Wat ik erg leuk vond was dat zij zo intens kon genieten van het beeld en geluid. Geen moment was het te hard of zo. Gezien de tijd was er weinig tijd voor een demo, maar ik vond dat jullie absoluut "Monsters Inc" gezien moesten hebben. Een waar feest van kleuren en een waanzinnige soundtrack waarbij jullie ook het "broekwapperend laag" konden meemaken. Wat ook erg leuk was dat je vrouw zo in de film zat vond dat ze inderdaad het eigenlijk helemaal "niet leuk vond" toen ik dacht een natuurlijke pauze in te lassen

    En of een M&G nu een hele dag duurt of slechts een avond, de tijd in de bioscoop is eigenlijk altijd te kort en de tijd gaat helaas erg snel voorbij. Deze keer was geen uitzondering!!

    Voor ons zeker voor herhaling vatbaar, want het klikte goed en was een hele leuke gezellige avond. Tot gauw!

    P.S. Afgelopen vrijdag "How to train your dragon" gezien. Wat een leuke film was dat. Beeld en geluid is van referentieniveau, zeker bij de finale. Die zou je ook een keer hier moeten meemaken Ik kom 'm snel brengen en dan kan ik meteen je set "onder handen nemen". Geen idee, hoeveel verbetering mogelijk is, maar we gaan het wel proberen...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  18. #293
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ik heb zojuist de betaling van de Marantz RC9001 gedaan. Wellicht dus ergens volgende week kan ik mijn nieuwe AB begroeten
    Vandaag de Marantz ontvangen

    Ziet er erg luxe uit. De standaard kan je niet alleen als oplaadstation gebruiken, maar ook zodat de AB rechtop op een tafeltje staat. Heb van iemand een config gekregen en ik ga kijken of ik die werkend kan krijgen. Dan nog mijn database importeren en dan "alleen nog" de layout aanpassen en klaar

    Foto's volgen natuurlijk nog...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  19. #294
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Jullie hadden overigens nog foto's tegoed (dat niemand daar om gevraagd heeft... :unsure: )

    Overzicht met de nieuwe Marantz op het rack.


    Het rack met de nieuwe Marantz


    Ik had nog meer foto's gemaakt, maar die waren een beetje mislukt (te licht, te donker, belichtingsonscherpte, etc), maar ik ga nog een 2e poging wagen met andere instellingen. Morgen heb ik daar tijd voor.

    Van een HTforumgenoot heb ik een config gekregen die ik via PEP 2.0 kan inlezen, dus ik heb een leuk begin om verder uit te bouwen Helaas nog niet mijn RC5400-config kunnen converteren, maar dat geef ik nog niet op...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  20. #295

    Standaard

    Jullie hadden overigens nog foto's tegoed (dat niemand daar om gevraagd heeft... :unsure: )
    Plaatjes zijn altijd een welkome aanvulling, gevraagd of ongevraagd

    Denk dat niemand erom gevraagd heeft omdat je een aantal posts terug al een voorbeeldje had geplaatst.

    Maar nu is er het bewijs, dat je hem ook echt hebt
    Have fun and enjoy your collection

  21. #296
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Jullie hadden overigens nog foto's tegoed (dat niemand daar om gevraagd heeft... )
    De reden mag duidelijk zijn we, ik in ieder geval wel, wisten dat je deze toch ging plaatsen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  22. #297
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Plaatjes zijn altijd een welkome aanvulling, gevraagd of ongevraagd

    Denk dat niemand erom gevraagd heeft omdat je een aantal posts terug al een voorbeeldje had geplaatst.

    Maar nu is er het bewijs, dat je hem ook echt hebt
    Heb je gelijk in. Een internetplaatje is natuurlijk geen bewijs
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #298
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    De reden mag duidelijk zijn we, ik in ieder geval wel, wisten dat je deze toch ging plaatsen
    Tja, dat ben ik natuurlijk zelf schuld

    Kan nog wel even duren, maar screenshots van de config volgen nog...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  24. #299

    Standaard

    Ik ben echt heel erg onder de indruk van je ruimte en apparatuur. Ooit zou ik dit ook wel willen, als we een keer gaan verhuizen en meer ruimte hebben.
    Hoe heb je dit aangepakt als ik vragen mag? Ik zie namelijk apparaten en dingen voor aan de muren voorbij komen, zoals paneelabsorbers, waar ik nog nooit van gehoord heb. Heb je je laten adviseren door een bedrijf of alles zelf uitgezocht? Ik neem aan dat je echt wel een soort stappenplan moet hebben om dit in goede banen te leiden.
    Nogmaals, mijn complimenten voor je mooie ruimte, dit moet gewoon genieten zijn.

  25. #300
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Bedankt voor je complimenten, Marcel! Een film kijken of muziek luisteren is echt genieten. Ik heb er bijna 3,5 jaar over gedaan, maar het resultaat zijn we erg trots op.

    Ik ben begonnen met een 2D-tekening op schaal met de ideeën die ik had over hoe de ruimte eruit moest komen te zien. Ik had iets gelezen over roommodes en dat ratios daarbij een rol speelden, dus heb ik daarover een vraag op internet (HTforum) gesteld. Zo ben ik contact gekomen met Toine Dingemans van Soundscapes en hij heeft me ingewijd in de wereld van akoestiek in een luisterruimte. Want daar wist ik dus bijna niets van. Wat ik wel wist was dat ik wat moest met de galmbak in mijn kelder

    Op advies van Toine eerst de ruwbouw (podia, tegels, e.d.) voltooid en daarna heeft Toine een RT60(nagalm)-meting uitgevoerd. Met simulatiemodellen gekomen tot een bouwplan voor de 1e aanpassingen, waarbij ik geïntroduceerd werd in de wereld van absorptie, diffusie en reflectie.

    Absorptie kan je realiseren met kant-en-klaar oplossingen, maar je kan ook absorbers bouwen. Die zijn te onderscheiden in 2 typen, paneel en latten. De eerste werkt m.b.v. een membraan wat in trilling wordt gebracht en daarmee energie onttrekt aan het signaal. De 2e werkt met lamellen die door de constructie specifiek kunnen worden getuned op lage tonen en worden dan ook wel basstraps genoemd, waarvan ook commerciële produkten verkrijgbaar zijn.

    Diffusie zorgt ervoor dat de energie uit het signaal wordt verspreid en daardoor aan volume afneemt. Hiermee voorkom je dat het geluid teveel gedempt wordt en ook dat er zgn. flutter ontstaat.

    De akoestiek hebben we stap-voor-stap aangepast. Vanaf 250Hz was het redelijk eenvoudig. De uitdagingen lagen met name in de laagbeheersing. Daar is de meeste tijd in gaan zitten, omdat het natuurkundig eigenlijk onmogelijk was om het sublaag onder controle te krijgen. Maar met slimme onzichtbare oplossingen is het dan uiteindelijk toch gelukt. Halverwege pagina 8 staat het eindrapport van Toine en mijn ervaringen met akoestiek. Dat is een aardige samenvatting van bijna 3,5 jaar werk...

    Veel van mijn kennis heb ik overigens via de diverse internetfora opgedaan, dus in principe kan iedereen het!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 12 van 50 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •