Pagina 49 van 50 EersteEerste ... 39454647484950 LaatsteLaatste
De resultaten 1.201 tot 1.225 van 1240 worden weergegeven.
  1. #1201

    Standaard

    Dit is letterlijk en figuurlijk een droomkamer, inderdaad. 't Blijft fascinerend om dit topic te volgen. Persoonlijk heb ik iets tegen houtkleur bij zulke toestellen, (zou het zwart houden) maar dat doet niets af van het indrukwekkende eindresultaat. Momenteel ben ik in onderhandeling betr. de aankoop van een huis dat een kamer teveel heeft. Niemand kan een bestemming bedenken, maar stiekem wist ik 't al van bij de eerste seconde dat ik besefte dat die ruimte voorlopig geen doel had. Wel iets voor binnen minimum 5 jaar. Ik blijf dit project met veel bewondering in 't oog houden.

  2. #1202
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dank je voor het compliment Esteban! Ik had ook iets tegen houtkleur, vandaar dat ik alles zwart wilde en had. Echter de houtkleur, wat in het echt massief kersen is en veel mooier is dan ik op de foto's kan weergeven, breekt juist het donkere gat waar je in kijkt als je muziek luistert.

    Succes met de aankoop van je nieuwe huis. Hoop voor je dat je ook jouw droomkamer kan realiseren

    P.S. Voor degene die het hebben gemist, op de vorige pagina onderaan staat een uitgebreide reactie van afgelopen zaterdag
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #1203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Bedankt voor de leuke reacties. Het was een heerlijke dag met weer een grote stap in onze weg naar AV-Nirvana. Voorlopig was dat ook de laatste...

    Het was idd warm, maar nogal altijd veel beter vertoeven dan buiten. We begonnen met net geen 22 graden en we waren met 2 man en alleen stereo, wat enorm scheelt in de warmte. Meer dan 24 graden is het niet geworden, terwijl het in huis bijna 28 en buiten 36 graden was Uiteindelijk met zijn 3-en (Annet was er ook bijgekomen) en de beamer werd het nog 2 graden warmer, dus dat hebben we niet lang volgehouden Dit is ook precies de reden waarom ik in de zomer geen M&G's meer organiseer

    En het klinkt vreemd, maar door de akoestische maatregelen wordt de ruimte ook warmer. De geluidsenergie wordt namelijk omgezet in warmte. natuurlijk niet zo extreem dat je in de winter zonder verwarming kan, maar het draagt wel bij.

    Even over de speler. In de basis is de Marantz UD-7007 inderdaad al een goede speler, die volledig gebalanceerd is opgebouwd en dan ook optimaal gebruik kan maken van een versterker die op dezelfde wijze is opgebouwd, zoals de PM-11S3. Dat op zich is al een winstpunt. Echter met de modificaties van Cinemike, die de voeding en het volledige signaalpad, zowel digitaal als analoog, optimaliseert is het een uitstekende speler geworden. Het resultaat is een schoon en snel geluid, waarbij de rust als eerste opvalt. We kunnen nu zelfs harder spelen zonder dat dat onaangenaam voor de oren wordt. Niet dat we dat doen, maar dat geeft even aan hoe onvervormd het is.

    Het mooie van deze modificaties is dat niet alleen geluid, maar ook beeld verbetert. Niet in de laatste plaats door de functie AV-Pure Direct, die het geluid (zonder beeldinformatie) doorstuurt naar de receiver en het beeld (zonder geluidsinformatie) rechtstreeks doorstuurt naar de beamer. Voorheen ging dat ook via de receiver.

    De Note 9's worden nu gevoed door een bron die de mogelijkheden van deze prachtige speaker volledig laat weergeven. Het moet nog allemaal inspelen, maar niet zo lang als de versterker destijds. Over een weekje denken we volop te kunnen genieten van de mogelijkheden van deze prachtige speler!

    Foto's volgen nog...

    @Pepijn: Geniet van je vakantie!
    Wisselvallig is het weer..... zaterdag maar net overleefd, bah wat was het goor warm en nu is het weer donker en triest, ook heel verstandig om
    niet zonder plu op stap te gaan. Bij mij wisselen de binnentemperaturen bijna net zo snel als de buitentemperaturen, gelukkig kunnen we dat
    tegenwoordig met de geschikte apparatuur wel aanpassen zodat we het toch nog een beetje prettig kunnen houden.

    Jamiev heeft een splitairco, dat is echt fijn, op mijn werk giert het ook van die dingen, als ze goed geplaatst zijn en je niet in de directe luchtstroom
    verkeerd, dan zijn die dingen een zegen. Heb zelf ook een (verplaatsbare)splitairco, koelt als een tijger..... alleen heeft de mijne een nadeel, de
    compressor bevindt zich in het koele deel dat in het vertrek staat dat ook gekoeld moet worden, denk al dat je gaat begrijpen wat daar het nadeel van
    is...... yep, de hoeveelheid geluid dat het apparaat maakt is heel overheersend. Als het apparaat aan het werk gaat, dan was het echt niet leuk meer
    in huis, beiden kunnen we dan de warmte niet meer verdragen. Pas dan wordt het geval van "stal" gehaald, het comfort die het ding dan geeft nadat het
    met wat moeite is geplaatst(moet wel wat werk verrichten om de warme lucht van buiten ook buiten te houden) is zodanig dat we hem de geluidsoverlast
    dan wel vergeven. Het heeft geen zin om dan films of muziek te gaan luisteren als je van de kwaliteit daarvan wilt genieten, maar dan kijk ik wel een
    serie met ondertitels, de meeste (oudere)series hebben toch vaak maar het geluid op het tweede plan gezet.

    Voel je hem al een beetje aankomen..... je hebt een schitterende ruimte, een akoestische tempel, goed geïsoleerd en gedempt en zoals jezelf al vermeld,
    dat draagt eraan bij dat het daar ook zeer snel kan opwarmen, het is voor een klein deel het geluid, voor een groot deel de apparatuur, versterkers produceren
    nu eenmaal wat warmte en een beamer is op dat gebied al helemaal niet kinderachtig, het lijken net van die ventilator kacheltjes. Dan moeten we ons
    zelf ook niet uitschakelen, we stralen ook behoorlijk wat warmte af en in een ruimte waarin de lucht niet circuleert/verfrist wordt, is dat een opeenstapeling
    van warmteopbouw. Mensen verhogen ook de luchtvochtigheid in een ruimte, warmte en een hogere luchtvochtigheid maakt dat het al gauw heel onaangenaam
    overkomt, mensen voelen zich eigenlijk maar in een beperkt temperatuur gebied prettig en die temperatuur is dan wel weer afhankelijk of we dan in rustte zijn
    of aan het werk zijn.

    Je hebt een schitterende ruimte, alleen op temperatuur/comfort gebied mankeert er toch wel het 1 en ander aan en dat verbaast me bij jou, je bent een
    pietje precies en hebt oog voor detail, als het maar ergens iets verbeterd kan worden op audio/video gebied dan zal je dat niet nalaten en je bent er ook
    helemaal niet kinderachtig. Nu weet ik wel dat je bevoorrecht bent en dat je hier en daar wel vriendenkorting krijgt, maar ook dan is zo'n upgrade die
    je je speler hebt gegeven toch echt niet kinderachtig, die Marantz UD7007 Cinemike upgrade kost de gewone sterveling zo'n 2400 euro en dat is toch
    niet kinderachtig. Paar leuke kabeltjes en andere hebbedingen interlinks erbij en voor dat geld zou ik dan eerst de klimaatregeling in de kamer van je dromen
    gaan aanpassen, je kan zodoende van de hel een hemel maken en voorkomen dat de hemel een hel wordt.

    Je zult heus wel vrienden kunnen vinden die je hierin kunnen sponseren, is gelijk ook een goede reclame voor hen en het lijkt mij ook een heel leuk
    project om te gaan volgen, we hebben het er al eens eerder overgehad. Als ik het mij goed herinner zag je behoorlijk wat problemen op je pad, maar
    tegenwoordig is men op het gebied van klimaatbeheersing en allerlei oplossingen toch ook niet blijven hangen in de middeleeuwen. Op het gebied van
    energie zijn de apparaten ook al veel vriendelijker geworden en in de winter zou je hem ook nog kunnen inzetten om de ruimte even voor te verwarmen.

    Kan me niet voorstellen dat een paar euro voor de energie rekening je zouden tegenhouden, immers je geeft vermogens uit aan kleine en grotere verbeteringen
    op AV gebied en laten we eerlijk zijn, hoor je die verbeteringen nog wel als je tijdens het luisteren lijdzaam zit weg te smelten? Geef zelf heus wel om
    mijn HTsetup, ook al is die niet zo luxe als die van jou, maar mijn eigen comfort gaat toch wel boven mijn setup en daar heb ik dan verleden jaar ook
    een paar tientjes extra voor de energie rekening aan uitgegeven
    Have fun and enjoy your collection

  4. #1204

    Standaard

    @dvdpf.
    Heb jij dat wel goed met die 2400 euro.
    De marantz ud 7007 staat in mijn regio nieuw te koop voor 679 euro,
    Dit zou betekenen dat de cinemike mod bijna 1800 euro moet kosten, dit is 3 keer over de kop van wat de speler standaard nu kost.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  5. #1205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    @dvdpf.
    Heb jij dat wel goed met die 2400 euro.
    De marantz ud 7007 staat in mijn regio nieuw te koop voor 679 euro,
    Dit zou betekenen dat de cinemike mod bijna 1800 euro moet kosten, dit is 3 keer over de kop van wat de speler standaard nu kost.
    Dat klopt ook wel. De modificaties kun je in stappen laten doen. Elke stap kost je geld.
    Marantz UD-7007 unser Referenzplayer 2stufig ( 1200€ + 1300€)
    Zie boven voor de prijzen. In principe krijg je een totaal nieuwe player met veel verbeterde componenten die op een hoger niveau spelen. Vooral op muziek gebiedt zal de player dan veel beter spelen.

    Ik weet niet wat Cinemike doet maar meestal worden de voeding, analoge gedeelte en digitale gedeelte vervangen voor betere componenten. En ja, het kost veel tijd om de componenten eruit en erin te zetten. Veel geld zal dan ook naar het uurloon gaan!
    I


    Laatst aangepast door hstadman : 21-07-2014 om 23:45

  6. #1206

    Standaard

    Oke,
    De speler gaat je dus door de cinemike mod behoorlijk veel geld kosten,
    Maar die 2400 euro lijkt mij teveel voor een en het blijft een basisspeler die in het rijtje van oppo en mijn onkyo en etc geen high end is.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  7. #1207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Oke,
    De speler gaat je dus door de cinemike mod behoorlijk veel geld kosten,
    Maar die 2400 euro lijkt mij teveel voor een en het blijft een basisspeler die in het rijtje van oppo en mijn onkyo en etc geen high end is.
    Na die ombouw komt ie toch wel in de richting, hier kun je lezen/zien wat ze er allemaal mee uitvreten:

    Met Googlen de volgende zoekopdracht invoeren:

    marantz ud7007 cinemike

    Je kan dan oa een PDF file downloaden, daarin wordt uitgebreid ingegaan op de ombouw.

    Hier ook een test, maar die is niet zo mooi als het PDF File:

    http://www.hifitest.de/test/blu-ray-..._cinemike_7899

    Weet eigenlijk niet eens of er voor dat geld wel een speler wordt bijgeleverd,
    het is immers een upgrade, denk dat het zo prijzig is omdat er waarschijnlijk
    wel een beetje grote berg handwerk en geduld voor nodig is.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #1208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Oke,
    De speler gaat je dus door de cinemike mod behoorlijk veel geld kosten,
    Maar die 2400 euro lijkt mij teveel voor een en het blijft een basisspeler die in het rijtje van oppo en mijn onkyo en etc geen high end is.
    Dit is de link naar de pdf waar de test in staat. Deze is overigens een stuk uitgebreider dan de link hierboven.
    http://www.cinemike.de/Portals/7/cin...28-30Druck.pdf

    Er wordt inderdaad gedaan wat ik al eerder aangaf: de voeding wordt aangepakt en er worden betere elco's geplaatst(Hierdoor krijg je meer rust en een schoner signaal) en het digitale gedeelte wordt aangepakt. Je kunt nu kiezen tussen 2 leeskoppen, 1 voor audio en 1 voor video. En er worden digitale elementen aangepakt(smd), compleet nieuwe filters dus voor het digitale gedeelte.

    In principe is het inderdaad dus een compleet andere speler die je nu onder high end mag scharen! Voor dat geld is het nog steeds goedkoop, daar high end meestal nog duurder is!

    Volgens mij is die 2400 euro inclusief de player. Ik heb een tijdje terug ergens op zijn site gelezen dat je een speler inclusief alle modificaties kon kopen. Ze zijn wel dealer van marantz in ieder geval.
    Laatst aangepast door hstadman : 22-07-2014 om 11:07

  9. #1209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dit is de link naar de pdf waar de test in staat. Deze is overigens een stuk uitgebreider dan de link hierboven.
    http://www.cinemike.de/Portals/7/cin...28-30Druck.pdf

    Er wordt inderdaad gedaan wat ik al eerder aangaf: de voeding wordt aangepakt en er worden betere elco's geplaatst(Hierdoor krijg je meer rust en een schoner signaal) en het digitale gedeelte wordt aangepakt. Je kunt nu kiezen tussen 2 leeskoppen, 1 voor audio en 1 voor video. En er worden digitale elementen aangepakt(smd), compleet nieuwe filters dus voor het digitale gedeelte.

    In principe is het inderdaad dus een compleet andere speler die je nu onder high end mag scharen! Voor dat geld is het nog steeds goedkoop, daar high end meestal nog duurder is!

    Volgens mij is die 2400 euro inclusief de player. Ik heb een tijdje terug ergens op zijn site gelezen dat je een speler inclusief alle modificaties kon kopen. Ze zijn wel dealer van marantz in ieder geval.
    Harry, ik zie dat je met behulp van mijn tip het PDF file gevonden hebt ik vermeldde reeds dat het PDF file een stuk uitgebreider is dan de test,
    je vermelding voegt met de verwijzing naar de post boven jouw post op dat gebied dan ook niets toe. Ik gaf de URL van de test omdat daar de prijs
    in staat, weliswaar op een vreemde plek, onder de tekst: Preis (UVP) um 2400 € en daar ging jamiev het in eerste instantie om toen hij zich waarschijnlijk
    afvroeg of ik niet in de war was....

    Met mijn voorstel voor de zoekopdracht in Google kun je enkel nog wat uitgebreidere en meer info vinden over Cinemike, oa ook de prijzen van diverse
    upgrade mogelijkheden en merk ik duidelijk op dat je daar ook het genoemde PDF file kunt vinden.

    Ja en dan de rest van je stukje.... je Duits is waarschijnlijk een beetje roestig en het ontbreekt je ook een beetje aan de kennis over, hoe een bluray wordt
    gelezen, anders zou je toch niet zulke onzin opschrijven:

    Je kunt nu kiezen tussen 2 leeskoppen, 1 voor audio en 1 voor video. En er worden digitale elementen aangepakt(smd), compleet nieuwe filters dus voor het digitale gedeelte.
    Die onzin staat niet in de tekst en in het digitale deel zitten andere converters van Texas Instruments, wat er eerst in zat vermeld het verhaal niet, maar goed. De speler beschikt net als
    oa mijn Oppo over 2 HDMI uitgangen, daarvan kun je kiezen of je het geluid en beeld apart wilt hebben, terwijl ook keurig vermeld wordt dat beide HDMI uitgangen ook in staat zijn om
    beide signalen uit te kunnen sturen. Buiten die digitale aanpassingen waren er op analoog- en voedingsgebied aanpassingen, maar die wil ik hier even buiten beschouwing laten.

    Harry, zou me toch eens verdiepen in de techniek van de Blu ray spelers, er kunnen wel 2 leeskoppen inzitten - een rode om Dvd's en CD's mee te lezen en een blauwe(violet) om BR's mee
    te lezen, al zijn er ook nog andere technische mogelijkheden, doch audio en video en andere info staan op 1 spoor op de schijf...... waarom zou je die info 2x willen lezen

    In de tekst staat dat je de audio en video over aparte HDMI uitgangen kunt sturen omdat ze elkaar mogelijk zouden kunnen storen..... in de test zelf konden zij echter geen verschil zien
    toen het signaal apart dan wel gebundeld over de HDMI uitgangen ging......
    Have fun and enjoy your collection

  10. #1210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Harry, ik zie dat je met behulp van mijn tip het PDF file gevonden hebt ik vermeldde reeds dat het PDF file een stuk uitgebreider is dan de test,
    je vermelding voegt met de verwijzing naar de post boven jouw post op dat gebied dan ook niets toe. Ik gaf de URL van de test omdat daar de prijs
    in staat, weliswaar op een vreemde plek, onder de tekst: Preis (UVP) um 2400 € en daar ging jamiev het in eerste instantie om toen hij zich waarschijnlijk
    afvroeg of ik niet in de war was....

    Met mijn voorstel voor de zoekopdracht in Google kun je enkel nog wat uitgebreidere en meer info vinden over Cinemike, oa ook de prijzen van diverse
    upgrade mogelijkheden en merk ik duidelijk op dat je daar ook het genoemde PDF file kunt vinden.

    Ja en dan de rest van je stukje.... je Duits is waarschijnlijk een beetje roestig en het ontbreekt je ook een beetje aan de kennis over, hoe een bluray wordt
    gelezen, anders zou je toch niet zulke onzin opschrijven:



    Die onzin staat niet in de tekst en in het digitale deel zitten andere converters van Texas Instruments, wat er eerst in zat vermeld het verhaal niet, maar goed. De speler beschikt net als
    oa mijn Oppo over 2 HDMI uitgangen, daarvan kun je kiezen of je het geluid en beeld apart wilt hebben, terwijl ook keurig vermeld wordt dat beide HDMI uitgangen ook in staat zijn om
    beide signalen uit te kunnen sturen. Buiten die digitale aanpassingen waren er op analoog- en voedingsgebied aanpassingen, maar die wil ik hier even buiten beschouwing laten.

    Harry, zou me toch eens verdiepen in de techniek van de Blu ray spelers, er kunnen wel 2 leeskoppen inzitten - een rode om Dvd's en CD's mee te lezen en een blauwe(violet) om BR's mee
    te lezen, al zijn er ook nog andere technische mogelijkheden, doch audio en video en andere info staan op 1 spoor op de schijf...... waarom zou je die info 2x willen lezen

    In de tekst staat dat je de audio en video over aparte HDMI uitgangen kunt sturen omdat ze elkaar mogelijk zouden kunnen storen..... in de test zelf konden zij echter geen verschil zien
    toen het signaal apart dan wel gebundeld over de HDMI uitgangen ging......
    Ik weet prima hoe een blu-ray uit wordt gelezen en ik heb zeker weten meer kennis van modificaties dan u. Er zitten meerdere leeskoppen in een blu-ray unit.Een voor blu-ray, een voor dvd/audio omdat ze een andere golflengte hebben. Sony bijv. heeft blu-ray units met 3 leeskoppen!
    Even ter info Pioneer heeft een speler ooit gehad die met drie lasers werkte. Maja dat wist je als kenner natuurlijk weer niet.Maakt niet uit je kunt ook niet alles weten.

    Je hebt wel gelijk overigens over de keuze van de hdmi uitgangen. Even te snel gelezen. Je kunt een hdmi kanaal kiezen alleen voor video en eentje voor audio, zodat ze elkaar niet kunnen beïnvloeden.

    De ud7007 is een goede speler maar zelfs na modificatie is de upscaling nog niet optimaal!

    Dus zoveel onzin staat er nu ook weer niet in mijn post! Overigens ben ik al 25 jaar met modificaties bezig en u? Een Oppo'tje kopen wil nog niet zeggen dat je er ook verstand van hebt. Dus niet te populair doen alstublieft. Overigens iedere gek kan Cinemike intypen, dus daar heb ik je tip ook niet voor nodig. Ik kende Cinemike namelijk al wat langer. Ik ken hier in Nederland ook wel een paar die goede
    modificaties doen!

    Een beetje kopiëren en plakken van internet af imponeert mij niet zoveel!
    Laatst aangepast door hstadman : 22-07-2014 om 19:33

  11. #1211

    Standaard

    Als de cinemike mod incl speler is zoals ik nu lees vind ik het nog een heel bedrag.
    Dan gaat hij nog 3 keer over de kop.
    Htip zal ongetwijveld wel een mooie deal hebben gemaakt en zal met de cinemikemod een zeer goede speler hebben aangeschaft.
    Ooit zal ik dit persoonlijk kunnen ervaren als ik chamber of dreams ga bezoeken.
    Over het splitsen van hdmi voor beeld en geluid apart doe ik al jaren met de pio en onkyo dus dit is niets nieuws.
    Laatst aangepast door jamiev : 22-07-2014 om 23:05
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  12. #1212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik weet prima hoe een blu-ray uit wordt gelezen en ik heb zeker weten meer kennis van modificaties dan u. Er zitten meerdere leeskoppen in een blu-ray unit.Een voor blu-ray, een voor dvd/audio omdat ze een andere golflengte hebben. Sony bijv. heeft blu-ray units met 3 leeskoppen!
    Even ter info Pioneer heeft een speler ooit gehad die met drie lasers werkte. Maja dat wist je als kenner natuurlijk weer niet.Maakt niet uit je kunt ook niet alles weten.

    Je hebt wel gelijk overigens over de keuze van de hdmi uitgangen. Even te snel gelezen. Je kunt een hdmi kanaal kiezen alleen voor video en eentje voor audio, zodat ze elkaar niet kunnen beïnvloeden.

    De ud7007 is een goede speler maar zelfs na modificatie is de upscaling nog niet optimaal!

    Dus zoveel onzin staat er nu ook weer niet in mijn post! Overigens ben ik al 25 jaar met modificaties bezig en u? Een Oppo'tje kopen wil nog niet zeggen dat je er ook verstand van hebt. Dus niet te populair doen alstublieft. Overigens iedere gek kan Cinemike intypen, dus daar heb ik je tip ook niet voor nodig. Ik kende Cinemike namelijk al wat langer. Ik ken hier in Nederland ook wel een paar die goede
    modificaties doen!

    Een beetje kopiëren en plakken van internet af imponeert mij niet zoveel!
    Je hebt me al regelmatig te schijt gezet en beledigd, en nu ben je wederom niet al te vriendelijk,
    ben het ondertussen al een beetje van je gewend.
    Oh.... en ja dat dat ene wist ik ook, ik vermeld niet voor niets:

    al zijn er ook nog andere technische mogelijkheden.
    Je bent al 25 jaar bezig met ...... ja, wachten wachten wachten wachten wachten wachten

    en mensen beledigen, veel verder ben je nog niet gekomen en geheimzinnig doen hoe
    je dan zelf wel of niet kijkt, want dat mag geen mens van Harry weten, ga toch buiten spelen.

    Sony heeft overigens de beschikking over de techniek om met 1 laser head de 3 verschillende
    benodigde "golflengten" te produceren:

    http://www.sony.net/SonyInfo/News/Pr...00405/04-026E/

    dat is wat anders dan met 3 verschillende lasers in 1 afleesunit, het is 1 laser met 3 verschillende mogelijkheden
    je hoeft niet onder de indruk te zijn, er staat gek in mijn avatar, maar gelukkig geen hstadman.
    Overigens maakt het mij niet uit of het in de praktijk nu wel of geen succes is geworden(net als de
    door jouw opgehemelde OLED- heb je het echt gekocht als opvolger van je geliefde CRT),
    het is een techniek die mogelijk is, in de praktijk zijn het de kopers
    die beslissen of iets wel of niet een succes is/wordt en dan komt er altijd zoiets als een prijs/kwaliteits
    verhaal te voorschijn.

    Mmmm, weet niet wat ik nu echt van je moet denken, stiekem en gemeen komen in mijn gedachten,
    maar daar werk je dan ook heel hard aan om dat idee te ondersteunen.

    Harry, wordt eens volwassen.

    Hoop nu toch echt dat ik iets niet te snel heb gelezen
    Have fun and enjoy your collection

  13. #1213
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    He guys, geen ruzie maken onder het vechten, hé?

    Zoals voor elk apparaat geldt, je kan zo duur gaan als je zelf wil. Natuurlijk kan je ook tevreden zijn met een speler van een paar honderd euro of zelfs nog minder, maar dan zou in ons geval die speler echt de zwakste schakel zijn. Hoe goed je beamer/TV, versterking, speakers, bekabeling ook is, het begint bij de bron. Hoe beter de bron, hoe beter uiteindelijk het zichtbare/hoorbare resultaat. Oftewel de set moet in balans zijn. Dan haal je er het maximale uit. En hoeveel iemand daarvoor bereid is te investeren is natuurlijk een persoonlijke kwestie.

    De door Cinemike gemodificeerde Marantz UD-7007/Denon DBT-3313 moesten het opnemen tegen en het liefst beter zijn dan hun vorige referentiespeler, de Denon A1UD, die niet meer verkrijgbaar is. De genoemde modellen van Marantz en Denon zijn op dit moment de respectievelijke topmodellen. Met nog steeds een hele goede bouwkwaliteit, maar door te bezuinigen op meerkanaals analoge uitgangen en andere niet gebruikte uitgangen kon de prijs zo gehouden worden dat deze prima de concurrentie aan kon. Niemand zit blijkbaar meer te wachten op een speler die in de basis €2000 of nog hoger ligt. Ik heb vorig jaar augustus tijdens de Hausmesse van Cinemike, die hij 2x per jaar organiseert, met eigen oren en ogen kunnen aanschouwen wat deze modificaties inhouden en belangrijker nog, het resultaat ervan in zowel beeld als geluid. Je moet het ook zelf hebben meegemaakt om te geloven hoe goed dit beeld en geluid is.

    In maart van dit jaar heb ik in mijn eigen set mogen ervaren hoe deze Marantz presteerde. En dat was voor ons reden genoeg om de Oppo te vervangen. Het geluid is zoals Harry aangeeft heel schoon en dus vrij van storingen, waardoor er extreem veel rust in het geluid zit. Door die rust en snelheid is er meer ruimte voor de (micro)details die anders verloren zouden gaan. Op alle gebieden (laag, midden én hoog) is de weergave op referentieniveau en waar menig veel duurdere speler een behoorlijke kluif aan heeft, of zelfs gewoon het onderspit delft.

    Ik kan me goed voorstellen dat mensen zich afvragen of dit nu de investering waard is. Zoals gezegd is dat een persoonlijke kwestie en natuurlijk ook een van budget, maar in ons geval een volmondig ja. De set is in ieder geval met de komst van de referentiespeler van Cinemike compleet en in balans.
    Laatst aangepast door HTip : 23-07-2014 om 21:37
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #1214

    Standaard

    De cinemike mod zal zeker wel een verschil maken.
    Spelers van boven de 2000 euro worden inderdaad niet meer gemaakt.
    De industrie veranderd, dit zie je ook in de av recievers terug.
    Yamaha en onkyo hebben reeds nog een nieuwe voor en eind combie gelanceerd maar pioneer heeft sinds de susano av reciever ook geen duurdere versterkers gemaakt.
    Dit zal ook wel zo blijven doorgaan vrees ik.
    Ik zou persoonlijk als het mijn ruimte was wel iets aan de klimaatbeheersing gaan doen, teveel schommelingen en een te hoge luchtvochtigheid is ook niet goed voor je av.
    Persoonlijk vind ik dit een zeer belangrijke aspect om je ruimte goed te kunnen verversen van schone lucht.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  15. #1215
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Je hebt gelijk dat de industrie aan het veranderen is. En niet altijd ten goede. Omdat Denon en Marantz tegenwoordig onder hetzelfde concern vallen, heeft Denon wel nog een topreceiver (AVR-4520) en geen pre-procombi, terwijl Marantz zich in het topsegment richt op de pre-procombi (AV-8801/MM8077) en geen topreceiver meer levert. De 7-serie werd voorheen nog gevolgd door de 8- en zelfs de 9-serie. Helaas voor mij is er geen opvolger gekomen van de SR9600. Wil ik dezelfde kwaliteit zal ik moeten overstappen naar een pre-procombi of naar Denon.

    Op spelergebied is de Marantz UD-7007 en de Denon DBT-3313 inwendig identiek, waarbij bij Marantz het accent ligt op analoog (XLR en betere DACs) en Denon juist op digitaal (Denon 4rd link). Met HDMI zijn ze echt identiek.

    De UD-7007 is standaard een speler in de Spitzenklasse, net zoals de Oppo 103/105D, maar met de modificaties komt ie in de Referenzklasse en kan zich dan meten met veel duurdere spelers, zelfs dedicated CD-spelers van rond de €10k hebben het moeilijk of delven zelfs het onderspit. Recent heeft de vertegenwoordiger een vergelijk gedaan bij een potentiële klant die een hele dure set had staan. Hij was niet blij met wat de speler en ook nog de gemodificeerde monoblokken van Advance Acoustics presteerden t.o.v. zijn set en tegen welke prijs. En dat alleen door het toepassen van (veel) betere electronica. De modificaties zijn allemaal handwerk en kunnen zelfs aangepast worden aan de wens van de klant. Ik wilde bijvoorbeeld ook nog de XLR-tuning en die heeft hij voor mij ontwikkeld en daarna in zijn programma opgenomen. Ik heb niet de ontwikkelkosten betaald, maar de standaardprijs wat staat voor zo'n modificatie.

    In ieder geval zijn wij erg blij met de komst van deze referentiespeler en daar gaat het om...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #1216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt me al regelmatig te schijt gezet en beledigd, en nu ben je wederom niet al te vriendelijk,
    ben het ondertussen al een beetje van je gewend.
    Oh.... en ja dat dat ene wist ik ook, ik vermeld niet voor niets:



    Je bent al 25 jaar bezig met ...... ja, wachten wachten wachten wachten wachten wachten

    en mensen beledigen, veel verder ben je nog niet gekomen en geheimzinnig doen hoe
    je dan zelf wel of niet kijkt, want dat mag geen mens van Harry weten, ga toch buiten spelen.

    Sony heeft overigens de beschikking over de techniek om met 1 laser head de 3 verschillende
    benodigde "golflengten" te produceren:

    http://www.sony.net/SonyInfo/News/Pr...00405/04-026E/

    dat is wat anders dan met 3 verschillende lasers in 1 afleesunit, het is 1 laser met 3 verschillende mogelijkheden
    je hoeft niet onder de indruk te zijn, er staat gek in mijn avatar, maar gelukkig geen hstadman.
    Overigens maakt het mij niet uit of het in de praktijk nu wel of geen succes is geworden(net als de
    door jouw opgehemelde OLED- heb je het echt gekocht als opvolger van je geliefde CRT),
    het is een techniek die mogelijk is, in de praktijk zijn het de kopers
    die beslissen of iets wel of niet een succes is/wordt en dan komt er altijd zoiets als een prijs/kwaliteits
    verhaal te voorschijn.

    Mmmm, weet niet wat ik nu echt van je moet denken, stiekem en gemeen komen in mijn gedachten,
    maar daar werk je dan ook heel hard aan om dat idee te ondersteunen.

    Harry, wordt eens volwassen.

    Hoop nu toch echt dat ik iets niet te snel heb gelezen

    Ach, Htip, hetzelfde domme gelul als altijd van dvdfilmgek. Hij kan het gewoon niet hebben dat hij niet weet wat mijn werkelijke kennis is en wat voor high end ik thuis heb staan. Daar zeikt hij nu al ettelijke jaren over. DAT IS KINDERACHTIG. Dat kom je toch niet te weten jochie!

    Verder doet hij niet anders dan wat kopiëren en plakken van het web en andere mensen wat dom nalullen.
    Overigens, Pioneer gebruikte drie lasers voor 1 golflengte voor een nog betere en nauwkeuriger aftasting. Heeft niets te maken met je domme kopieer en plakwerk over een Sony loopwerk/laserunit met 3 verschillende koppen. Need i say more...

    Nu *** je mij ook al weer na voor wat betreft uurloon en kosten modificatie. Je hebt werkelijk totaal geen benul van wat dat allemaal inhoudt. Je koopt wat spul en meent kennis te hebben.

    Meer laat ik mij er niet meer over uit.

    Behalve dit:
    Marantz vertraut auf Texas Instruments‘ Wandlerchip PCM 1795
    Volgens onze specialist zijn deze er nieuw ingezet maar die blijken er al standaard in te zitten. Ach, zo te zien ben ik niet de enige waarvan het Duits wat roestig is en die te snel leest!

    Kopers die bepalen wat er komt? Zit je ook weer helemaal mis. Ten gunste van de wereldkampioenschappen voetbal, wat in 4k uitgezonden werd, hebben de tv fabrikanten 4k tv's zitten pushen, wat overigens niet veel geholpen heeft omdat er weinig extra tv's in die periode zijn verkocht.
    Blu-ray is ook niet steeds niet mainstream, velen kopen nog steeds dvd's.
    Vele fabrikanten pushen nieuwe techniek op de markt in de hoop dat het aanslaat. Het is niet zo dat het publiek kiest welke nieuwe techniek een bepaalde fabrikant op de markt probeert te brengen, maar de fabrikant zelf die een nieuwe techniek in de markt wil uitproberen.Ondanks dat velen zitten te schreeuwen om oled hebben verschillende fabrikanten de ontwikkeling voorlopig in de ijskast gestopt, ten gunste van 4k led tv's omdat die goedkoper zijn te produceren.




    Htip:

    de Marantz is een goede basisspeler die zich goed eigent voor modificatie. Door betere componenten kun je de kwaliteit flink omhoog schroeven. Soms sta ik er ook nog wel eens versteld van hoe groot de verandering kan zijn, ondanks dat je weet wat bijv. een bepaalde component ongeveer gaat doen.

    Nog een tip: heb je er al eens aan gedacht om je interne bekabeling te vervangen voor high end bekabeling? Dit kan ook nog eens het geluid flink omhoog schroeven. Vooral in een versterker.

    Mooie speler en proficiat! geniet er van!
    Laatst aangepast door hstadman : 24-07-2014 om 12:39

  17. #1217

    Standaard

    Toch een vraagje Htip: denk je dat er ooit een punt komt dat je echt volledig tevreden bent met je set-up? Of zit het in de aard van het beestje om na een modificatie weer, al dan niet heel actief, op zoek te gaan naar een volgende verbetering ?

  18. #1218

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ach, Htip, hetzelfde domme gelul als altijd van dvdfilmgek. Hij kan het gewoon niet hebben dat hij niet weet wat mijn werkelijke kennis is en wat voor high end ik thuis heb staan. Daar zeikt hij nu al ettelijke jaren over. DAT IS KINDERACHTIG. Dat kom je toch niet te weten jochie!

    Verder doet hij niet anders dan wat kopiëren en plakken van het web en andere mensen wat dom nalullen.
    Overigens, Pioneer gebruikte drie lasers voor 1 golflengte voor een nog betere en nauwkeuriger aftasting. Heeft niets te maken met je domme kopieer en plakwerk over een Sony loopwerk/laserunit met 3 verschillende koppen. Need i say more...

    Nu *** je mij ook al weer na voor wat betreft uurloon en kosten modificatie. Je hebt werkelijk totaal geen benul van wat dat allemaal inhoudt. Je koopt wat spul en meent kennis te hebben.

    Meer laat ik mij er niet meer over uit.

    Behalve dit:
    Marantz vertraut auf Texas Instruments‘ Wandlerchip PCM 1795
    Volgens onze specialist zijn deze er nieuw ingezet maar die blijken er al standaard in te zitten. Ach, zo te zien ben ik niet de enige waarvan het Duits wat roestig is en die te snel leest!

    Kopers die bepalen wat er komt? Zit je ook weer helemaal mis. Ten gunste van de wereldkampioenschappen voetbal, wat in 4k uitgezonden werd, hebben de tv fabrikanten 4k tv's zitten pushen, wat overigens niet veel geholpen heeft omdat er weinig extra tv's in die periode zijn verkocht.
    Blu-ray is ook niet steeds niet mainstream, velen kopen nog steeds dvd's.
    Vele fabrikanten pushen nieuwe techniek op de markt in de hoop dat het aanslaat. Het is niet zo dat het publiek kiest welke nieuwe techniek een bepaalde fabrikant op de markt probeert te brengen, maar de fabrikant zelf die een nieuwe techniek in de markt wil uitproberen.Ondanks dat velen zitten te schreeuwen om oled hebben verschillende fabrikanten de ontwikkeling voorlopig in de ijskast gestopt, ten gunste van 4k led tv's omdat die goedkoper zijn te produceren.



    Je bent nog steeds geen spat veranderd

    Een ouwe aquarium liefhebber, daar zal ik het dan maar bij laten
    Have fun and enjoy your collection

  19. #1219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Je hebt gelijk dat de industrie aan het veranderen is. En niet altijd ten goede. Omdat Denon en Marantz tegenwoordig onder hetzelfde concern vallen, heeft Denon wel nog een topreceiver (AVR-4520) en geen pre-procombi, terwijl Marantz zich in het topsegment richt op de pre-procombi (AV-8801/MM8077) en geen topreceiver meer levert. De 7-serie werd voorheen nog gevolgd door de 8- en zelfs de 9-serie. Helaas voor mij is er geen opvolger gekomen van de SR9600. Wil ik dezelfde kwaliteit zal ik moeten overstappen naar een pre-procombi of naar Denon.

    Op spelergebied is de Marantz UD-7007 en de Denon DBT-3313 inwendig identiek, waarbij bij Marantz het accent ligt op analoog (XLR en betere DACs) en Denon juist op digitaal (Denon 4rd link). Met HDMI zijn ze echt identiek.

    De UD-7007 is standaard een speler in de Spitzenklasse, net zoals de Oppo 103/105D, maar met de modificaties komt ie in de Referenzklasse en kan zich dan meten met veel duurdere spelers, zelfs dedicated CD-spelers van rond de €10k hebben het moeilijk of delven zelfs het onderspit. Recent heeft de vertegenwoordiger een vergelijk gedaan bij een potentiële klant die een hele dure set had staan. Hij was niet blij met wat de speler en ook nog de gemodificeerde monoblokken van Advance Acoustics presteerden t.o.v. zijn set en tegen welke prijs. En dat alleen door het toepassen van (veel) betere electronica. De modificaties zijn allemaal handwerk en kunnen zelfs aangepast worden aan de wens van de klant. Ik wilde bijvoorbeeld ook nog de XLR-tuning en die heeft hij voor mij ontwikkeld en daarna in zijn programma opgenomen. Ik heb niet de ontwikkelkosten betaald, maar de standaardprijs wat staat voor zo'n modificatie.

    In ieder geval zijn wij erg blij met de komst van deze referentiespeler en daar gaat het om...
    Vraag me af waarom je de diverse opmerkingen over het klimaat in je HT ruimte zo opzettelijk uit de weg gaat?

    Je geeft vermogens uit aan upgrades terwijl je zowat de moord stikt in je ruimte als je er met een paar mensen zit.

    Kan me echt niet voorstellen dat je met helse omstandigheden nog kunt genieten van upgrades die een vermogen
    kosten terwijl je zowat dood gaat aan gebrek van verse zuurstof....
    Have fun and enjoy your collection

  20. #1220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    De cinemike mod zal zeker wel een verschil maken.
    Spelers van boven de 2000 euro worden inderdaad niet meer gemaakt.
    De industrie veranderd, dit zie je ook in de av recievers terug.
    Yamaha en onkyo hebben reeds nog een nieuwe voor en eind combie gelanceerd maar pioneer heeft sinds de susano av reciever ook geen duurdere versterkers gemaakt.
    Dit zal ook wel zo blijven doorgaan vrees ik.
    Ik zou persoonlijk als het mijn ruimte was wel iets aan de klimaatbeheersing gaan doen, teveel schommelingen en een te hoge luchtvochtigheid is ook niet goed voor je av.
    Persoonlijk vind ik dit een zeer belangrijke aspect om je ruimte goed te kunnen verversen van schone lucht.
    Ja, zie het ook, steeds meer goedkope brakke zooi op receiver gebied, hoop dat tante hier het nog een tijdje volhoud, zou momenteel niet zo 1 2 3 weten wat ik
    zou moeten kopen om tante waardig te kunnen vervangen.

    Ze stoppen er veel teveel fratsen in en op het gebied waar het om zou moeten gaan wordt het alleen maar minder.....

    De hele ontwikkeling lijkt wel stil te staan, veel verder dan wat meer beeldscherm pixels lijkt men niet te komen, iets waar
    je met een klein scherm ook nog eens weinig aan hebt..... Een drager is er ook nog niet eens voor 4K, al hoop ik zelf
    iets van een USB stickachtig iets, geen optische schijf die net als de CD/DVD/BR moet worden afgelezen door een
    mechanisch apparaat dat veel fouten kan maken.....

    Ja, films uitbrengen op geheugen modules, afgelezen door een niet mechanisch apparaat, het zou een hele berg
    problemen oplossen en mij ook nog eens heel wat opslagruimte besparen

    Heb je wel weer een loep nodig om te lezen wat er op de verpakking staat..... ach... we wachten het wel af, heb er
    geen haast mee, de series op DVD doen het nog steeds goed, al is BR en 3D BR wel weer een stapje mooier.

    Ik zou persoonlijk als het mijn ruimte was wel iets aan de klimaatbeheersing gaan doen, teveel schommelingen en een te hoge luchtvochtigheid is ook niet goed voor je av.
    Persoonlijk vind ik dit een zeer belangrijke aspect om je ruimte goed te kunnen verversen van schone lucht.
    Begint erop te lijken dat ie dat deel onbelangrijk vind, terwijl je je er toch al snel heel onbehaaglijk gaat voelen.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #1221
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kan me voorstellen dat als je enorm fanatiek bent om het uiterste uit je geluid te halen dat het geluid van een aanslaande airco dat principe doorkruist. Denk dat een kelder sowieso minder last van de warmte heeft. Maar ik denk maar hardop!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #1222

    Standaard

    Ik laat de airco ook niet onder de film lopen claudio.
    Voor ik ga beginen zet ik hem eerst een uur aan.
    Bij hitte hou ik een kleine pauze en gaat het ding weer 10 min aan.
    Bij die van mij zit ook een stand om te ontvochtigen en dat gebruik ik het hele jaar door na een film te hebben gekeken, moet ook wel want heb geen ramen.
    Ieder moet het natuurlijk zelf weten, ik zou niet meer zonder willen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  23. #1223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Kan me voorstellen dat als je enorm fanatiek bent om het uiterste uit je geluid te halen dat het geluid van een aanslaande airco dat principe doorkruist. Denk dat een kelder sowieso minder last van de warmte heeft. Maar ik denk maar hardop!
    Ik heb het een keer mee mogen maken, in het wat zonniger gedeelte van het jaar, geloof me, iedereen wilde gewoon even naar buiten, zeker in de avond, toen was het buiten al lekker koel, maar in de kamer van de dromen ging je echt dood van de warmte, Philip meld niet voor niets dat hij in de zomer geen Meet&Greets geeft, je zou je gasten dan gewoon gaar stoven. De kamer der dromen is niet de kelder, hij bevind zich daar wel, maar vergeet niet dat Philip hem super geïsoleerd heeft, zijn ruimte is niet voor niets zo goed bekent onder de liefhebbers, zou mijn eigen speakers ook wel eens bij hem willen horen, dan zou ik ze pas echt eens kunnen beluisteren. Mijn ruimte is alles niet wat bij Philip wel goed is, klap bij mij in je handen en je hoort de galm aan alle kanten..... maar ik kan toch zelden op hogere volumes spelen dus het heeft niet direct nut om het bij mij dan ook te gaan aanpakken. Bij Philip heeft het wel zijn om mooie upgrades te doen, bij mij zou het gewoon weggegooid geld zijn, ik heb er gewoon niet de ruimte ervoor.



    Ik gaf al aan dat er technisch tegenwoordig heel veel mogelijk is op het gebied van klimaat beheersing, je kan een ruimte van een zeer aangenaam klimaat voorzien zonder dat daar ook maar een deel van de airco aanwezig is. jamiev heeft de warmtewisselaar buiten de ruimte en een binnenunit binnen, deze zijn al vrij stil en met de volumes die jamiev kan maken zou hij denk ik niet eens opvallen, zijn beamer hoor je onder de film ook niet. Ik werk nu 40 jaar bij een bedrijf waar zo'n beetje op alle werkplekken airco's zijn, is het niet voor de mensen, dan wel voor de procescomputers, die dingen willen ze natuurlijk ook graag koel houden. Werk zelf vaak op een plek waar geen verwarming is, is ook niet nodig, de vele computers en bergen monitoren maken zoveel warmte dat er continu gekoeld word en als de koeling uitvalt en dat gebeurt eens in de zoveel jaar als de koeler echt helemaal op is van het continu draaien dan wordt het ondraagbaar warm, er komen dan wel snel losse nood koelers als die beschikbaar zijn. Die ruimte is ook goed geisoleerd, dat zijn de meeste centrale regelkamers op mijn werk wel, je wil het fabriekslawaai en de warmte en/of kou zoveel mogelijk buiten houden.

    De koelers staan daar buiten de werkruimte en de gekoelde lucht wordt verdeeld over meerdere plekken, dit gebeurt geheel en al geruisloos, is natuurlijk wel een kwestie van de juiste berekeningen op het gebied van ventilator snelheid en diameters van leidingen en uitstroomopeningen. Ook de lucht in de ruimte zelf wordt zonder enig geluid weer teruggevoerd naar de koeler. Er wordt op het bedrijf gebruik gemaakt van zowel water als luchtgekoelde koelers, dit ligt vanzelfsprekend aan de omstandigheden waarin de koeler zijn werk moet doen, luchtgekoeld is natuurlijk goedkoper, watergekoeld kost iets meer maar heeft zo zijn voordelen, denk dat ik nu wel een beetje het idee gegeven heb dat er echt heel veel mogelijk is.

    Waar een wil is, is een weg, met andere woorden, ook Philip zou het klimaat in zijn kamer der dromen kunnen optimaliseren zonder afbreuk te hoeven doen aan zijn geluidstempel, trouwens..... Ook Philip kan draaien met volumes waar een paard de hik zou van kunnen krijgen, zijn beamer hoor je ook niet..... en dan zou je van een beetje doordachte klimaatregeling last hebben..... dacht het niet

    Kan de kamer der dromen ook gebruikt worden in een tijd dat er meer mensen vakantie hebben en als ik zelf zo'n ruimte zou hebben, dan zou ik erin wonen.... Oh wel met airco natuurlijk
    Have fun and enjoy your collection

  24. #1224
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    de Marantz is een goede basisspeler die zich goed eigent voor modificatie. Door betere componenten kun je de kwaliteit flink omhoog schroeven. Soms sta ik er ook nog wel eens versteld van hoe groot de verandering kan zijn, ondanks dat je weet wat bijv. een bepaalde component ongeveer gaat doen.

    Nog een tip: heb je er al eens aan gedacht om je interne bekabeling te vervangen voor high end bekabeling? Dit kan ook nog eens het geluid flink omhoog schroeven. Vooral in een versterker.

    Mooie speler en proficiat! geniet er van!
    Dank je Harry! Genieten gaan we daar zeker van!

    Leuk dat je dat zegt, want dat is idd al een keer ter sprake geweest. En niet alleen bekabeling, maar ook zekeringen en IEC-inlets. Maar daar is het bij gebleven, een idee

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Toch een vraagje Htip: denk je dat er ooit een punt komt dat je echt volledig tevreden bent met je set-up? Of zit het in de aard van het beestje om na een modificatie weer, al dan niet heel actief, op zoek te gaan naar een volgende verbetering ?
    Leuke vraag en ook een begrijpelijke. In het begin heeft de focus volledig op surround gelegen en daar waren we ook uiterst tevreden mee en ook klaar mee met de komst van de Velodyne DD-18. Echter stereoweergave is altijd een compromis geweest. Gaandeweg wilden we toch ook een goed stereogeluid hebben. En zo is het eigenlijk begonnen. Eerst de aparte stereoversterker, die bijna 2 jaar heeft gestaan zonder de drang naar upgraden. Daarna kwam ik in aanraking met de CA platen. Daardoor ging mijn totale geluid enorm vooruit in kwaliteit. Vorig jaar is door het fantastische aanbod van de PM-11S3 gebleken dat er veel meer was te halen. In december kreeg ik mijn nieuwe platen die al gepland waren en in mei de nieuwe speakers. Wederom een buitenkans waar ik snel op moest reageren. Last but not least, de Cinemikespeler waarmee de stereoketen op een heel hoog niveau speelt. Hiermee is, los van eventuele onverhoopte vervangingen door uitval, geen upgrade in geluid meer gepland. Maar dat hoeft ook niet, want dit klinkt zo goed en zo anders dan een jaar geleden, dat we hiervan eerst willen genieten!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Vraag me af waarom je de diverse opmerkingen over het klimaat in je HT ruimte zo opzettelijk uit de weg gaat?

    Je geeft vermogens uit aan upgrades terwijl je zowat de moord stikt in je ruimte als je er met een paar mensen zit.

    Kan me echt niet voorstellen dat je met helse omstandigheden nog kunt genieten van upgrades die een vermogen
    kosten terwijl je zowat dood gaat aan gebrek van verse zuurstof....
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Kan me voorstellen dat als je enorm fanatiek bent om het uiterste uit je geluid te halen dat het geluid van een aanslaande airco dat principe doorkruist. Denk dat een kelder sowieso minder last van de warmte heeft. Maar ik denk maar hardop!
    Ik ga de opmerkingen van klimaat niet opzettelijk uit de weg. Ik heb gewoon een andere mening, die ik denk niet veel toevoegt, omdat het daardoor juist een welles-nietes discussie zou kunnen worden en daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. Zoals Claudio aangeeft een kelder is een andere ruimte die in de basis al koeler is. De afgelopen weken waren naast extreem warm ook extreem vochtig. Dat is een combi waar mijn kelder niet zo blij mee is, want dan helpt ventileren ook niet. Enige wat dan helpt is idd ontvochtigen. Echter met een lagere luchtvochtigheid krijg ik het prima op 21 graden of zelfs nog lager met alleen wat luchtverversing uit de de andere kelders. Dus voor die paar weken in het jaar waarin we sowieso meer buiten zijn dan binnen hoef ik niet zo nodig een airco. Even los van de problemen die ik heb om de warme lucht buiten te krijgen Daarbij zijn we het grootste deel van het jaar met zijn tweetjes en dan speelt het probleem sowieso niet. Op dit moment is het met alleen ventilatie al onder de 22 graden. Kwestie van een paar koelere dagen en we zitten weer op een aangename temperatuur en luchtvochtigheid. En die komen er aan
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  25. #1225

    Standaard

    Een airco ontvochtigt ook, denk dat je in dit geval een afweging tussen kosten en baten maakt, iets waar je met upgrades op audio en video
    gebied geen moeite lijkt te hebben maar op het gebied van klimaat is het waarschijnlijk niet je ding om daar wat euro's in te steken omdat
    je die waarschijnlijk toch liever steekt in upgrades. Je kan je geld maar 1x uitgeven en een ieder doet dat toch het liefst voor dingen waar hij het
    meest van houd en jij houd nu eenmaal van super goed geluid.

    Hier laat je wat en daar geef je wat.

    Iedereen bepaald uiteindelijk toch zelf zijn prioriteiten, zelf geef ik veel om mijn comfort en vind het niet erg om daar een paar dubbeltjes
    extra aan uit te geven. Heb nu zelf al zo'n 20 jaar de beschikking over een airco, en ja goedkoop was dat toen ook niet, mijn eerste
    mobiele airco, ik dacht dat het een Tefal was, kostte me toen der tijd 2500 gulden en dat was toen echt heel veel geld, hij vrat meer stroom
    dan dat hij koelde, maar dat terzijde.... is alleen om aan te geven dat ik het welzijn heel belangrijk vind.

    Belangrijker dan heel goed geluid.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 49 van 50 EersteEerste ... 39454647484950 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •