Pagina 37 van 50 EersteEerste ... 2733343536373839404147 ... LaatsteLaatste
De resultaten 901 tot 925 van 1240 worden weergegeven.
  1. #901
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Bedankt Herman! Het kost wel energie, maar dat is positieve energie. Ik doe het graag want ik krijg er veel voor terug. Wordt vervolgd...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  2. #902
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Zag net dat mijn center stand gisteravond in Best is aangekomen. Dus het zou best kunnen dat die vandaag wordt bezorgd...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #903
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Stand is inderdaad bezorgd en heb ik natuurlijk direct gemonteerd en gevuld met Atabites. Vind het best gaaf uitzien eigenlijk. Foto's, zoals gewoonlijk, volgen nog...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Stand is inderdaad bezorgd en heb ik natuurlijk direct gemonteerd en gevuld met Atabites. Vind het best gaaf uitzien eigenlijk. Foto's, zoals gewoonlijk, volgen nog...
    Ja, want anders is het niet gebeurt

    Heb zelf een paar mooie glazen stands voor mijn rears.... vind de originele stands eigenlijk ook wel heel mooi, toch is het kapitaalvernietiging als ik ze zou kopen..... en noodzakelijk zijn ze ook niet echt.

    Moet met de Paas werken, misschien daarvan
    Have fun and enjoy your collection

  5. #905
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Om te laten zien dat het écht is gebeurd

    Het monteren van de stand






    Atabites zijn erg klein






    Vullen met Atabites




    En klaar!


    Ter vergelijking...




    En zo staat het er nu bij...




    En met de CA Diamond van ca. 6,5cm komt de speaker dus ca. 3,5cm lager uit, waardoor de speaker nu helemaal niet meer in beeld gaat komen. Dus ook nog een upgrade van andere orde voor het beeld
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #906

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Om te laten zien dat het écht is gebeurd



    Ter vergelijking...









    En met de CA Diamond van ca. 6,5cm komt de speaker dus ca. 3,5cm lager uit, waardoor de speaker nu helemaal niet meer in beeld gaat komen. Dus ook nog een upgrade van andere orde voor het beeld
    Mooie duidelijke plaatjes

    Dat je er ook nog zo'n plaat onder zou leggen had ik eerst niet helemaal begrepen..... niet echt een goedkope upgrade zo alles bij elkaar

    Wanneer verwacht je dat al je platen klaar zijn?
    Have fun and enjoy your collection

  7. #907
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mooie duidelijke plaatjes

    Dat je er ook nog zo'n plaat onder zou leggen had ik eerst niet helemaal begrepen..... niet echt een goedkope upgrade zo alles bij elkaar

    Wanneer verwacht je dat al je platen klaar zijn?
    Dank je Herman! De platen komen onder alle componenten in het rack, de speakers én de sub. Als ik iets doe, dan doe ik het in 1 keer goed hé?

    De platen zouden eind volgende week klaar kunnen zijn, dus nog even geduld... wat niet mijn beste eigenschap is
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #908
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Goed nieuws!

    Als alles goed is worden volgende week zaterdag de CA platen geleverd en de maandag erop wordt de tweeter van de Note 7 vervangen. Wordt een leuk audioweekend
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #909

    Standaard

    Ondanks dat ik nauwelijks meer post op dit forum volg ik jouw thread nog steeds met grote belangstelling HTip. Alle aanpassingen zien er weer top uit , van de zelfgemaakte blokjes onder de bedrading tot de nieuwe center stand en natuurlijk de CA platen. Je bent gewoonweg niet te stoppen , ga vooral zo door zou ik zeggen en geniet ervan.


  10. #910
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Ondanks dat ik nauwelijks meer post op dit forum volg ik jouw thread nog steeds met grote belangstelling HTip. Alle aanpassingen zien er weer top uit , van de zelfgemaakte blokjes onder de bedrading tot de nieuwe center stand en natuurlijk de CA platen. Je bent gewoonweg niet te stoppen , ga vooral zo door zou ik zeggen en geniet ervan.
    Ik ben dit jaar 2012 aan het inhalen, want toen heb ik voor mijn doen rustig aan gedaan Bedankt voor de mooie woorden en dat je (nog steeds) mijn reis naar AV Nirvana volgt
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #911
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Iets waar ik best een beetje trots op ben, omdat ik nog niet zo heel lang lid ben... In de nieuwsbrief van de Home Theater Shack van deze maand staat de Chamber of Dreams in de spotlight

    http://www.hometheatershack.com/forums/newsletter/

    En in de editie van december (zoek op HTip) staat ook nog een kort interview met mij...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #912
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Leuk man.

    Het is natuurlijk ook een hele mooie en unieke ruimte. Nog mooier is jouw enthousiasme en hoe je iedereen te woord staat. Of ze nu interesse of ongeloof tonen. Ik hoop dat je nog lang en vaak genoeg eer voor en van je werk krijgt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #913
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Wat een mooie woorden Claudio Ik word er een beetje stil van...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #914
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Morgen ben ik druk bezig met het installeren van de 10 CA Diamonds. Kan het nog steeds niet geloven, maar dat zal snel gebeuren denk ik!

    Nog geen tijd gehad voor een meting (karakteristiek van de DD18), dus doe ik het morgen tijdens de installatie. Lekker luisteren naar een sweep van 10-200Hz

    Spannend!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  15. #915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Morgen ben ik druk bezig met het installeren van de 10 CA Diamonds. Kan het nog steeds niet geloven, maar dat zal snel gebeuren denk ik!

    Nog geen tijd gehad voor een meting (karakteristiek van de DD18), dus doe ik het morgen tijdens de installatie. Lekker luisteren naar een sweep van 10-200Hz

    Spannend!
    Zo rond de 40Hz zul je het wel in je maag gaan voelen.

    Veel plezier morgen!

  16. #916
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Zo rond de 40Hz zul je het wel in je maag gaan voelen.

    Veel plezier morgen!
    Dank je! Niet alleen in mijn maag Gelukkig is het maar 75 dB. Dat maakt het iets draaglijker. Als het goed is, hoef ik er niet al te lang maar te luisteren. Kijken naar de karakteristiek is niet voldoende. Luisteren of de sweep vloeiend loopt is net zo belangrijk.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  17. #917
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De tweeter is gisteren vervangen, maar daarmee was het probleem niet opgelost. Dus speakers van plaats gewisseld en het probleem was nu in het andere kanaal hoorbaar. Probleem zit dus in de speaker en nu wordt gedacht aan het filter. Vandaag overleg gehad met de winkel. Zij hebben contact gehad met de fabrikant en die gaan kijken wat de oorzaak in het filter kan zijn. De verwachting is dat ik een nieuw filter krijg. In de loop van de week hoor ik daar meer over...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  18. #918
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Nog veel belangrijker... Foto's van de platen...

    Alle platen uitgestald op de vloer...


    De platen onder de speakers voor


    Note Center


    Note 7 (FR)


    DD18




    Het rack en speaker rechts achter


    Note 5 (SR), PPP en PM15S2LE


    SR9600 en Oppo 83


    Note 5 (SL)




    De foto's van de meting met de DD18 moet ik nog even analyseren en matchen met mijn documentatie van de verschillende situaties. Die houden jullie dus nog tegoed...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  19. #919

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    De tweeter is gisteren vervangen, maar daarmee was het probleem niet opgelost. Dus speakers van plaats gewisseld en het probleem was nu in het andere kanaal hoorbaar. Probleem zit dus in de speaker en nu wordt gedacht aan het filter. Vandaag overleg gehad met de winkel. Zij hebben contact gehad met de fabrikant en die gaan kijken wat de oorzaak in het filter kan zijn. De verwachting is dat ik een nieuw filter krijg. In de loop van de week hoor ik daar meer over...
    Nu maar hopen dat het daarmee dan ook is opgelost, altijd vervelend als er iets hapert en je denkt het gevonden te hebben en het blijkt toch niet de oorzaak te zijn.

    Dan je platen, ook mooie plaatjes(foto's ) overigens.

    Ik zal wel een beetje sceptisch blijven over de werking ervan, maar eind augustus zou daar ook verbetering in moeten kunnen komen De platen lijken een soort van houtstructuur te hebben, maar wat is nu echt het materiaal aan de buitenkant van de platen?
    Have fun and enjoy your collection

  20. #920

    Standaard

    Balen van de speaker natuurlijk,hopen dat het snel wordt opgelost.
    De platen vind ik er wel indrukwekkend uitzien,en als het er ook nog beter van wordt is het zeker de investering waard.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  21. #921
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nu maar hopen dat het daarmee dan ook is opgelost, altijd vervelend als er iets hapert en je denkt het gevonden te hebben en het blijkt toch niet de oorzaak te zijn.
    Ik hoop het ook. Alleen door de tweeter te vervangen kun je weten of het ergens anders aan ligt. De winkel geeft goede nazorg, dus komt wel goed.

    Dan je platen, ook mooie plaatjes(foto's ) overigens.

    Ik zal wel een beetje sceptisch blijven over de werking ervan, maar eind augustus zou daar ook verbetering in moeten kunnen komen De platen lijken een soort van houtstructuur te hebben, maar wat is nu echt het materiaal aan de buitenkant van de platen?
    Bedankt Herman! De platen zien alleen mooi uit, maar het klinkt ook zo. Maar dat hoor je eind augustus wel

    De platen zijn aan de buitenkant inderdaad van hout. Ik heb met de test een onafgewerkte plaat gezien en toen zag ik de verschillende soorten en dikten hout. Als ik me goed herinner heb ik multiplex, massief hout en ook delen MDF gezien. Geen idee wat het precies allemaal is. En die werken allemaal mee voor een beter geluid. Echter het grote geheim zit van binnen met keramiek en andere materialen met allerlei toevoegingen die zorgen voor de juiste demping van zowel vibraties als straling.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  22. #922
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Balen van de speaker natuurlijk,hopen dat het snel wordt opgelost.
    Is inderdaad wel balen, maar het wordt zeker opgelost. Of dat snel is, ik hoop het, want met de platen hoor je het nog meer

    De platen vind ik er wel indrukwekkend uitzien,en als het er ook nog beter van wordt is het zeker de investering waard.
    Dank je! Het geluid is er zeker beter van geworden en ook jij kan daar eind augustus getuige van zijn.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #923

    Standaard

    Ben ook heel benieuwd naar zoveel moois, maar ook voor mij komt dat eind augustus helemaal goed
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #924
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ben ook heel benieuwd naar zoveel moois, maar ook voor mij komt dat eind augustus helemaal goed
    Absoluut! Vanavond nog even geluisterd en dat was te gek. Surround vonden we al goed, maar het kon dus beter
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  25. #925
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De metingen... Deze zijn allen gemaakt van de positie midden voor met de meetmicrofoon van de DD18 (Behringen ECM8000) en de Digital Drive software.

    Instellingen (niet gewijzigd)


    30 september 2011
    Zonder platen met preset 5 en volume 16


    13 april 2013
    3 CA Plates onder PPP, PM en Oppo. Preset 5 (volume 16)


    Preset 4 (volume 11)


    + CA Diamond onder DD18, Preset 4 (volume 11)


    CA Diamond onder alles, Preset 4 (volume 11)


    Ik mocht nog even een experimentele plaat testen. Die moest helaas weer terug.
    + experimentele plaat onder PPP, Preset 4 (volume 11)


    CA Diamond onder alles, Preset 5 (volume 16)


    + experimentele plaat onder PPP, Preset 5 (volume 16)


    Wat je niet kan zien in de grafiek was het veel vloeiender lopen van de sweep. Onder de 15Hz klonk het eerst wat rommelig en trilde de deur. Nu was dat strakker en de deur bleef stil. Dat vond ik op zich al indrukwekkend.

    Dit is overigens natuurlijk alleen het effect tussen 10 en 200 Hz. Een volledige meting met REW volgt nog een keer, maar daarvoor heb ik niet alles in bezit, dus dat kan op dit moment niet. Of RalphH en denoontje moeten een keer tijd hebben

    Tot slot...
    De surround bubble klonk niet helemaal in balans en homogeen. Dus weer de dB-meter en de CARA-DVD erbij gehaald. En ja hoor, het klopte niet. Sowieso moest het mastervolume 0.5 dB hoger ingesteld worden. FR +0.5dB, SR -1.0dB en SL +0.5dB. Toen klonk het weer homogeen. Nu moet ik de sub dus nog helemaal opnieuw gaan instellen, dus daar ben ik nog wel even zoet mee. Iets voor het weekend...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 37 van 50 EersteEerste ... 2733343536373839404147 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •