Pagina 48 van 50 EersteEerste ... 3844454647484950 LaatsteLaatste
De resultaten 1.176 tot 1.200 van 1240 worden weergegeven.
  1. #1176

    Standaard

    @claudio,
    Ik weet ik heb me wat lomp uitgedrukt maar waarom kan het op andere fora wel en hier niet.
    Op een gegeven moment gaat de lol er toch vanaf en krijg je automatisch minder bezoekers en posts.
    Vind het gewoon jammer dat hier constant dezelfde mensen zijn die interesse in andermans zaken hebben.
    Zoals je mij kent schrijf ik precies wat ik denk maar er zit altijd wel een goed bedoelde zaak achter.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  2. #1177
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    @jamiev: Beter zeggen wat je denkt, dan het niet zeggen en je ergeren. Ik doe dat ook

    @allen: Mochten jullie die missen, mijn uitgebreide reactie op de vragen, e.d. staat als laatste post op de vorige pagina...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #1178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht

    Dank je! Leuk dat je over schone stroom begint, want dat is naar mijn mening 1 van de zaken die mede een goed geluid bepalen. Nummer 1 is natuurlijk akoestiek, gevolgd door plaatsing van speakers en stroom. Daarom heb ik ook hieraan veel aandacht besteed. Het begint bij mij in de meterkast met een aparte groep met voor audio geoptimaliseerde componenten, gevolgd door een goede stroomkabel van Belden die uitkomt in de PS Audio Power Plant Premier.

    Hier een recente foto van het rack met onderin de PS Audio PPP


    Iets dichterbij


    Maar daar houd het nog niet op, want de stroomkabels voor de diverse componenten zijn ook nog afgestemd. De Furutech FP-Alpha 3 is speciaal voor (eind)versterkers en de inakustik AC-2502 is erg goed met een bron. Vraag me niet waardoor en waarom, maar het is voor ons dus hoorbaar. Bovendien maakt het ook nog (veel) verschil welke stekkers worden gebruikt. In ons laatste experiment hebben we verschillende stekkers in diverse prijsklassen getest en daaruit hebben we een keuze gemaakt voor de Furutech FI-E35(G) / FI-E25(G) combinatie. Nooit gedacht dat dit zo'n verschil kon maken

    De speakerunits aan de achterkant zijn passief en worden aangestuurd door de luchtverplaatsing die de woofers aan de voorkant genereren. Je kunt het vergelijken met een basreflexpoort, maar dan getuned en gecontroleerd. Dit geeft inderdaad een voller laag, wat nog regelbaar is aan de achterkant.

    Plezier hebben we zeker (weer) enorm met deze prachtige speakers die een perfecte match zijn met de Marantz PM-11S3 en de inakustik bekabeling.
    Ik zie wel dat je alles goed voor elkaar hebt!

    Ik heb zelf ook intensief geëxperimenteerd met kabels en stekkers en mijn conclusie is dezelfde als die van jouw, het kan enorm uitmaken welke kabel en stekker combinatie je gebruikt. Cu(koper) en Au(goud) stekkers klinken meestal wat natuurlijker dan de rhodium varianten, die zitten meer tegen de zilver kleur aan. Rhodium is wel ontzettend slijtvast, dus als je vaak stekkers erin en uit trekt is dat eventueel ook handig.
    Ik gebruik zelf ook high end Furutech stekkers en hoor ook een wezenlijk verschil. Meer detail, lucht enz.

    Waar ik ook mee heb geëxperimenteerd is met zekeringen in de versterker. Ik gebruik Furutech rhodium zekeringen en die geven ook nog een flinke boost in de juiste richting.
    In verhouding een kleine investering met een grote winst! Je zult versteld staan! Ze zijn zelfs richting gevoelig.
    Deze:
    http://www.furutech.com/2013/02/02/1672/
    TIP: begin eerst met 1 apparaat en ga luisteren. Bepaal welke richting het beste klinkt en ga dan verder met het volgend apparaat! Anders kan er toch eentje verkeerd om zitten als je alles in een keer doet en weet je niet of alles optimaal presteert!

    Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen is de filter condensatoren vervangen van je versterker/eindversterker. Dit zorgt er ook voor dat de rest van je versterker een zo schoon mogelijke stroom geleverd krijgt en dat resulteert ook in een nog mooiere audio belevenis! Volgens vele technici belangrijker dan een powerplant voor de filtering!

    Waar ook een ontzettend groot verschil in zit is in je Interlinks! Pluggen + kabel maken een groot verschil.De beste pluggen en beste core(geleider) geven ook een enorme winst. Sinds dit analoge kabels zijn kun je hier ook enorme winsten behalen.
    Voor mij klinken verzilverde koperkabels en ook vergulde zilverkabels erg gedetailleerd met natuurlijke klanken. Deze combinaties klinken voor mij het natuurlijkst. Teflon en katoenen insulatoren zijn de beste...


    Waar je ook nog even naar kan kijken is de polarisatie/fase van je stekker/kabel. Dit geeft ook een hoorbaar verschil. Dit wil zeggen dat je de plus van je stekker ook op de plus zet van je stekkerdoos! Anders krijg je een lus, wat een hoorbaar mindere geluidsbeleving geeft.
    met zo'n apparaat kun je het gemakkelijk uitzoeken:
    http://www.hi-stands.eu/shop/index.p...L#.U4c8bPl_usp

    Respect, mooie set en alles goed doordacht.
    Laatst aangepast door hstadman : 29-05-2014 om 15:25

  4. #1179
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    @claudio,
    Ik weet ik heb me wat lomp uitgedrukt maar waarom kan het op andere fora wel en hier niet.
    Op een gegeven moment gaat de lol er toch vanaf en krijg je automatisch minder bezoekers en posts.
    Vind het gewoon jammer dat hier constant dezelfde mensen zijn die interesse in andermans zaken hebben.
    Zoals je mij kent schrijf ik precies wat ik denk maar er zit altijd wel een goed bedoelde zaak achter.
    Helemaal geen probleem Jamie. Ik ben het ook met je eens hoor!
    Mijn opmerkingen moet je ook zeker met een dikke knipoog nemen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #1180
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Bedankt voor alle tips. Leuk dat jij ook geëxperimenteerd hebt met kabels en stekkers. Ik wist niet dat er hier ook animo voor was.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik zie wel dat je alles goed voor elkaar hebt!

    Ik heb zelf ook intensief geëxperimenteerd met kabels en stekkers en mijn conclusie is dezelfde als die van jouw, het kan enorm uitmaken welke kabel en stekker combinatie je gebruikt. Cu(koper) en Au(goud) stekkers klinken meestal wat natuurlijker dan de rhodium varianten, die zitten meer tegen de zilver kleur aan. Rhodium is wel ontzettend slijtvast, dus als je vaak stekkers erin en uit trekt is dat eventueel ook handig.
    Ik gebruik zelf ook high end Furutech stekkers en hoor ook een wezenlijk verschil. Meer detail, lucht enz.
    De kabel (Furutech FP-Alpha 3) had ik al een keer geprobeerd en was toen zeker een verbetering. Dus ik heb van die kabel een demopakket laten samenstellen. Dit waren de stekkers die ik heb getest (Schuko / IEC):
    - IeGo koper
    - Furutech FI-E11-N1 (G) / FI-E11-N1 (G)
    - Furutech FI-E35 (G) / FI-15 (G)
    - Furutech FI-E35 (R) / FI-25 (R)

    Een paar passages van posts die ik op het forum bij de buren heb gedaan:
    Het zijn inderdaad de "instapgoud" en rhodiumstekkers die de volgende ronde niet hebben gehaald. We wisten al dat kabels een verschil kunnen maken, maar dat stekkers ook nog een (grote) invloed hebben op het geluid was voor ons nieuw. In onze set en ruimte was dit verschil overigens niet meer subtiel te noemen. Misschien een gevaarlijke uitspraak, maar we denken zelfs blindelings de verschillende kabels te kunnen kiezen.

    Met name de FI-E11 vonden we erg tegenvallen. Bij ons absoluut geen match. Het was zelfs zo "erg" dat we het nummer Rob's Groove met deze kabel niet helemaal tot het einde hebben geluisterd. De rhodiumvariant kon ons ook niet bekoren. Het laag was wel erg strak en mooi gelaagd, maar de ruimtelijkheid viel ons tegen en stemmen misten het fundament in het middengebied. Het microdetail van bijvoorbeeld percussie ging ook verloren.

    De kopervariant van IeGo vonden we vanaf de eerste klanken van "Alison Krauss - It doesn't matter" een mooie kabel. Zeker toen Alison begon te zingen, kwam de ruimtelijkheid van de Alpha-3 duidelijk tot uiting. Het laag was minder strak dan met de rhodiumvariant en miste ook definitie en gelaagdheid. Alles (dynamiek, microdetail, strak laag, ruimtelijkheid, mooi hoog, etc.) kwam eigenlijk bij elkaar met de FI-25/15 goudvariant. Deze hebben we op een gegeven moment niet meer gewisseld en zijn toen lekker gaan luisteren. Elk nummer was een schot in de roos. Heerlijk gewoon om (weer) dingen te horen die we niet eerder zo hebben gehoord. Een mooi voorbeeld is de hoge gitaarpartij bij "It doesn't matter", waarbij alleen bij deze kabel de 2 gitaren elk hun eigen klankkleur lieten horen en elkaar prachtig aanvulden.


    Waar ik ook mee heb geëxperimenteerd is met zekeringen in de versterker. Ik gebruik Furutech rhodium zekeringen en die geven ook nog een flinke boost in de juiste richting.
    In verhouding een kleine investering met een grote winst! Je zult versteld staan! Ze zijn zelfs richting gevoelig.
    Deze:
    http://www.furutech.com/2013/02/02/1672/
    TIP: begin eerst met 1 apparaat en ga luisteren. Bepaal welke richting het beste klinkt en ga dan verder met het volgend apparaat! Anders kan er toch eentje verkeerd om zitten als je alles in een keer doet en weet je niet of alles optimaal presteert!
    Dat staat stiekem ook nog op mijn verlanglijstje. Ik heb een aantal mensen hierover gehoord en zien schrijven. De zekering in de audiogroep is ook niet meer de originele. Eerst een Hifi Tuning geprobeerd, maar nu heb ik en DeGroef audio vlakdraadzekering. Ook hier was de richting belangrijk. Eigenlijk komt alleen de SR9600 in aanmerking, omdat bij de PM-11S3 de zekering in een behuizing is geplaatst. En de UD7007 van Cinemike krijgt al een gemodificeerde zekering van Furutech of Padis.

    Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen is de filter condensatoren vervangen van je versterker/eindversterker. Dit zorgt er ook voor dat de rest van je versterker een zo schoon mogelijke stroom geleverd krijgt en dat resulteert ook in een nog mooiere audio belevenis! Volgens vele technici belangrijker dan een powerplant voor de filtering!
    Dat is ook iets wat Cinemike zou kunnen doen en wat ook gebeurt bij elke modificatie. Het voedingsboard wordt dan namelijk helemaal herzien. Waarschijnlijk kan dat ook met de PM-11S3, echter heeft Cinemike hier nog geen modificatie voor ontwikkeld.

    Waar ook een ontzettend groot verschil in zit is in je Interlinks! Pluggen + kabel maken een groot verschil.De beste pluggen en beste core(geleider) geven ook een enorme winst. Sinds dit analoge kabels zijn kun je hier ook enorme winsten behalen.
    Voor mij klinken verzilverde koperkabels en ook vergulde zilverkabels erg gedetailleerd met natuurlijke klanken. Deze combinaties klinken voor mij het natuurlijkst. Teflon en katoenen insulatoren zijn de beste...
    Ook hier ben ik het volledig met je eens. Ik heb nu inakustik Referenz NF-1302 met RCA GAP en dat was ook een grote verbetering. Met de komst van de UD-7007CM krijg ik ook de veel geprezen XLR interlink van John van Gent, de Magic Link Reference Plus met Furutech Gold connectoren, welke ik voor een heel mooi bedrag heb kunnen overnemen. Mooie tijden gaan nog komen

    Waar je ook nog even naar kan kijken is de polarisatie/fase van je stekker/kabel. Dit geeft ook een hoorbaar verschil. Dit wil zeggen dat je de plus van je stekker ook op de plus zet van je stekkerdoos! Anders krijg je een lus, wat een hoorbaar mindere geluidsbeleving geeft.
    met zo'n apparaat kun je het gemakkelijk uitzoeken:
    http://www.hi-stands.eu/shop/index.p...L#.U4c8bPl_usp
    Je bent ook goed bezig! Ook hier heb ik aandacht aan besteed en ook hier onderschrijf ik jouw ervaringen. Ik gebruik een iets eenvoudiger apparaatje van Van de Hul:


    Respect, mooie set en alles goed doordacht.
    Dank je!! Ik heb geprobeerd aan alles te denken en dat is redelijk goed gelukt voornamelijk door tips zoals die van jou
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #1181

    Standaard

    @htip schrijft, ik wist niet dat er hier ook animo voor is.
    Blijkbaar dus wel dankzij heren als hstadman.
    Als men een reactie achter laat kunnen we hier ook weer van leren en dat maakt het forum toch zoveel mooier.

    Philip hoop niet dat ik je topic hiermee heb verstoord maar soms storen mij gewoon deze dingen als liefhebber.
    Genoeg gezegd en on topic weer in chamber of dreams.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  7. #1182
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    @htip schrijft, ik wist niet dat er hier ook animo voor is.
    Blijkbaar dus wel dankzij heren als hstadman.
    Als men een reactie achter laat kunnen we hier ook weer van leren en dat maakt het forum toch zoveel mooier.
    Heb je helemaal gelijk in

    Philip hoop niet dat ik je topic hiermee heb verstoord maar soms storen mij gewoon deze dingen als liefhebber.
    Genoeg gezegd en on topic weer in chamber of dreams.
    Geen probleem hoor. Mijn topic (en dus ik ) kan wel wat hebben...

    Over genieten gesproken... Gisteravond hebben we met een big smile in de kelder muziek geluisterd. We zijn op dit moment zo'n beetje alles opnieuw aan het luisteren. Ook "probleemplaten" van voorheen komen dan langs en een favoriet van Annet speelt nu de sterren van de hemel. ik heb het over "North and South" van Milow. De Note 7's hadden veel moeite met het laag en dat werd dan wollig en te zwaar. De Note 9's hadden hier totaal geen moeite mee. Heerlijk strak laag zonder overdadig te worden, zodat gitaren en piano volledig tot zijn recht konden komen. Ik vond het ook heerlijk om te beluisteren.


    Daarna een oude favoriet van ons, waarvan jullie zullen denken... alweer? We waren ook benieuwd naar "Hotel California" van de "Eagles". Nou, dat was ook een feest. Ook hier had/heeft de Note 9 geen enkele moeite mee. Dus ook die schijf hebben we helemaal geluisterd. Prachtig gewoon! Annet zei nog "dat hebben we goed gedaan". Ze doelde natuurlijk op de aanschaf van deze bijzondere, maar in Nederland onbekende, speaker...


    Natuurlijk doet de nieuwe stroomkabel hierbij ook nog een duit in het zakje. Dat horen we namelijk terug in surround
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #1183
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Nog een leuke anekdote. Kwam deze post uit juni 2008 bij de buren tegen

    Zijn vandaag bij onze dealer (Poulissen A/V in Roermond) geweest. Het bezoek is niet helemaal verlopen als verwacht. We zijn nog van de shock aan 't bekomen...


    Zoals jullie waarschijnlijk weten, staat de ALR/Jordan Note 3 en Center al een tijdje op ons verlanglijstje. En omdat er toch waren hebben we het onderwerp aangezwengeld. Officieel geeft Poulissen geen luisterdemo's op maandag. Maar aangezien we dat niet wisten en we toch graag de Note 3 en Center wilden horen, heeft hij voor ons een uitzondering gemaakt 8) Super service!!


    Voor degenen die de ALR Note serie niet kennen. Deze is de top van ALR/Jordan. Deze bestaat uit de Note Center (wil ik nu), Note 3 (wil ik nu), Note 5 (heb ik nu), Note 7 (wil ik ooit) en hun paradepaardje de Note 9 (krijg ik nooit )


    Dit plaatje verklaart waarom



    Specificaties zijn hier te vinden: http://www.alr-jordan.com/en/topnavigation/note.html
    Let op de vetgedrukte passage. Ik weet nu dus beter
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #1184
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Jullie hadden nog eigen foto's tegoed van mijn nieuwe speakers, de prachtige ALR/Jordan Note 9's.

    De rechter front in zijn geheel De 20cm woofers
    De tweeter en de middentoner Verschil tussen woofer en middentoner
    En nog een omdat ik toch bezig was De grootte in verlijking met een CD

    In tegenstelling tot de Note 7 beslaat de Note 9 de volledige CA Diamond 2


    Tot slot nog iets over de speaker, de klank en onze beleving tot nu toe...

    Wat opvalt is dat de volgorde van woofer-tweeter-middentoner wat anders is t.o.v. veel andere speakers en zelfs ook de Note 7, die de traditionele volgorde heeft van woofer-middentoner-tweeter. Feitelijk is het een Note 3 op de kop gemonteerd Ook opvallend voor de Note 9 is het verschil in grootte tussen de woofer en de middentoner. Bij de Note 7 zijn deze van dezelfde diameter. Bij de Note 9 is deze duidelijk groter.

    Wat de klank betreft... De Note 9's zijn echt fenomenale speakers. Nummers die we niet konden spelen vanwege de te wollige of aanwezige bas bleek aan het bereik van de Note 7's te liggen. Die 5Hz lager is een wereld van verschil. En de ruimtelijkheid door de positie van de middentoner is fenomenaal, stemmen, instrumenten zoals gitaren en piano komen als het ware over je heen. En doordat de woofer niet direct aangrenst aan de middentoner (de tweeter zit ertussen) is er geen moment dat het laag het midden overstemt. De PM-11S3 komt dan ook prima tot zijn recht doordat die ook niets laat overheersen. En wat de nieuwe speler, de Marantz UD-7007 Cinemike met XLR-tuning, met de nieuwe interlink, de John van Gent Magic Link Reference Plus XLR (wat een mond vol ), gaat doen kan ik alleen maar gissen. Maar mooi wordt het zeker!!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  10. #1185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Jullie hadden nog eigen foto's tegoed van mijn nieuwe speakers, de prachtige ALR/Jordan Note 9's.

    De rechter front in zijn geheel De 20cm woofers
    De tweeter en de middentoner Verschil tussen woofer en middentoner
    En nog een omdat ik toch bezig was De grootte in verlijking met een CD

    In tegenstelling tot de Note 7 beslaat de Note 9 de volledige CA Diamond 2


    Tot slot nog iets over de speaker, de klank en onze beleving tot nu toe...

    Wat opvalt is dat de volgorde van woofer-tweeter-middentoner wat anders is t.o.v. veel andere speakers en zelfs ook de Note 7, die de traditionele volgorde heeft van woofer-middentoner-tweeter. Feitelijk is het een Note 3 op de kop gemonteerd Ook opvallend voor de Note 9 is het verschil in grootte tussen de woofer en de middentoner. Bij de Note 7 zijn deze van dezelfde diameter. Bij de Note 9 is deze duidelijk groter.

    Wat de klank betreft... De Note 9's zijn echt fenomenale speakers. Nummers die we niet konden spelen vanwege de te wollige of aanwezige bas bleek aan het bereik van de Note 7's te liggen. Die 5Hz lager is een wereld van verschil. En de ruimtelijkheid door de positie van de middentoner is fenomenaal, stemmen, instrumenten zoals gitaren en piano komen als het ware over je heen. En doordat de woofer niet direct aangrenst aan de middentoner (de tweeter zit ertussen) is er geen moment dat het laag het midden overstemt. De PM-11S3 komt dan ook prima tot zijn recht doordat die ook niets laat overheersen. En wat de nieuwe speler, de Marantz UD-7007 Cinemike met XLR-tuning, met de nieuwe interlink, de John van Gent Magic Link Reference Plus XLR (wat een mond vol ), gaat doen kan ik alleen maar gissen. Maar mooi wordt het zeker!!
    Dat ziet er allemaal weer erg mooi uit! Proficiat!

  11. #1186
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dat ziet er allemaal weer erg mooi uit! Proficiat!
    Dank je! Ik heb ook nog foto's gemaakt van de vergelijking met de Note 7. Geeft de voorkant een totaal andere uitstraling...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #1187
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De vraag van de kleur komt veel terug en eerlijk gezegd had ik dat wel verwacht omdat ik zoveel moeite had gedaan om de voorkant zo zwart mogelijk te laten zijn voor de beeldkwaliteit. Dit gaat natuurlijk ten koste van de uitstraling en muziek luisteren met gordijnen dicht was wel erg donker. Juist door een beetje kleur toe te voegen geeft dat een veel prettigere uitstraling.


    Voorheen vanaf linksachter (met gordijnen open)



    Nu



    Voorheen vanuit het midden



    Nu



    Helaas komt de kleur niet helemaal over, omdat Google automatisch kleurcorrectie heeft toegepast. De foto's van de Note 9 zijn daardoor te blauw. Geen idee hoe ik dat kan uitschakelen.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #1188
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Weet niet of iemand het nog interessant vind, maar morgen krijg ik mijn door Cinemike gemodificeerde Marantz UD-7007. Wordt weer een leuk dagje onder de grond
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #1189

    Standaard

    Natuurlijk vind ik dat HTip
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #1190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Weet niet of iemand het nog interessant vind, maar morgen krijg ik mijn door Cinemike gemodificeerde Marantz UD-7007. Wordt weer een leuk dagje onder de grond
    Mmmm..... heb je dan ondertussen een airco geïnstalleerd?

    Kan me echt niet voorstellen dat het bij jou daar "leuk" wordt met deze hitte.... echt niet....echt niet

    Als het maar een beetje warm wordt dan is het bij jou toch al heel snel afzien, maar als je eindelijk een airco hebt genomen,
    dan kan het daar toch best nog wel eens leuk worden, want anders is het bij jou toch al snel een bakoven...... maar heb nergens
    gelezen dat je al wat aan het comfort van de ruimte hebt gedaan.

    Moet er niet aan denken om bij jou met deze hitte in de kelder te gaan zitten als je nog geen airco hebt.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #1191

    Standaard

    Laat maar komen,
    Kon niet eerder reageren was met vakantie.
    Ben zeer benieuwd naar je bevindingen en foto s van je nieuwe speler.

    @dvdpf,
    Vanavond lekker filmpje kijken in mijn ht met airco aan, haha.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  17. #1192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Laat maar komen,
    Kon niet eerder reageren was met vakantie.
    Ben zeer benieuwd naar je bevindingen en foto s van je nieuwe speler.

    @dvdpf,
    Vanavond lekker filmpje kijken in mijn ht met airco aan, haha.
    Denk dat ik de mijne ook maar even uit de kast trek...... het is gewoon niet lekker meer.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #1193

    Standaard

    Als hij alleen is in de ruimte zal het vast beter te houden zijn dan met zijn vijven...

    Week geen films voor mij, lekker onderweg naar Spanje, villa met zwembad, wilner nu al in
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #1194

    Standaard

    Natuurlijk vinden wij dat interessant. De 7007 is een goede basis speler! Als ze de voeding, analoog gedeelte en eventueel de omzetting aanpakken kun je een speler krijgen die veel duurdere spelers flink laat zweten voor het geld!

  20. #1195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Als hij alleen is in de ruimte zal het vast beter te houden zijn dan met zijn vijven...

    Week geen films voor mij, lekker onderweg naar Spanje, villa met zwembad, wilner nu al in
    Als de ruimte goed geisoleerd is, wat ik wel aanneem vanwege het geluid e.d. zal het wel wat meevallen. Als je 's avonds gaat kijken is het ook alweer een stuk koeler.

  21. #1196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Als hij alleen is in de ruimte zal het vast beter te houden zijn dan met zijn vijven...

    Week geen films voor mij, lekker onderweg naar Spanje, villa met zwembad, wilner nu al in
    Ja, daar is het nu wel het weer voor...

    Met dit weer warmt het snel op, en als ik de voorspellingen goed gezien heb.... dan is het vannacht ook vies klef,
    het koelt amper af en er zijn wat buitjes om het nog wat plakkeriger te gaan laten voelen.

    Hele fijne week toegewenst Pepijn
    Have fun and enjoy your collection

  22. #1197

    Standaard

    Mijn ht heb ik bij de bouw al meteen voorzien van een splitairco, vind dit wel een must omdat hierdoor meteen de lucht word gezuiverd na het bekijken van een film etc.

    @peptalk wens je een fijne vakantie toe.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  23. #1198

    Standaard

    Bedankt, komt goed.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #1199

    Standaard

    Anders maak je er een 4D-bioscoop van door films te gaan kijken die zich afspelen op warmere locaties zoals in een grote zandbak.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #1200
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Bedankt voor de leuke reacties. Het was een heerlijke dag met weer een grote stap in onze weg naar AV-Nirvana. Voorlopig was dat ook de laatste...

    Het was idd warm, maar nogal altijd veel beter vertoeven dan buiten. We begonnen met net geen 22 graden en we waren met 2 man en alleen stereo, wat enorm scheelt in de warmte. Meer dan 24 graden is het niet geworden, terwijl het in huis bijna 28 en buiten 36 graden was Uiteindelijk met zijn 3-en (Annet was er ook bijgekomen) en de beamer werd het nog 2 graden warmer, dus dat hebben we niet lang volgehouden Dit is ook precies de reden waarom ik in de zomer geen M&G's meer organiseer

    En het klinkt vreemd, maar door de akoestische maatregelen wordt de ruimte ook warmer. De geluidsenergie wordt namelijk omgezet in warmte. natuurlijk niet zo extreem dat je in de winter zonder verwarming kan, maar het draagt wel bij.

    Even over de speler. In de basis is de Marantz UD-7007 inderdaad al een goede speler, die volledig gebalanceerd is opgebouwd en dan ook optimaal gebruik kan maken van een versterker die op dezelfde wijze is opgebouwd, zoals de PM-11S3. Dat op zich is al een winstpunt. Echter met de modificaties van Cinemike, die de voeding en het volledige signaalpad, zowel digitaal als analoog, optimaliseert is het een uitstekende speler geworden. Het resultaat is een schoon en snel geluid, waarbij de rust als eerste opvalt. We kunnen nu zelfs harder spelen zonder dat dat onaangenaam voor de oren wordt. Niet dat we dat doen, maar dat geeft even aan hoe onvervormd het is.

    Het mooie van deze modificaties is dat niet alleen geluid, maar ook beeld verbetert. Niet in de laatste plaats door de functie AV-Pure Direct, die het geluid (zonder beeldinformatie) doorstuurt naar de receiver en het beeld (zonder geluidsinformatie) rechtstreeks doorstuurt naar de beamer. Voorheen ging dat ook via de receiver.

    De Note 9's worden nu gevoed door een bron die de mogelijkheden van deze prachtige speaker volledig laat weergeven. Het moet nog allemaal inspelen, maar niet zo lang als de versterker destijds. Over een weekje denken we volop te kunnen genieten van de mogelijkheden van deze prachtige speler!

    Foto's volgen nog...

    @Pepijn: Geniet van je vakantie!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 48 van 50 EersteEerste ... 3844454647484950 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •